Jdi na obsah Jdi na menu
 

Treasure Island

1. 3. 1996

TOPlist

Treasure Island 
17.června 2008-Autor návodu-Karin Madukas
Treasue Island je adventura, která vychází z románu Ostrov Pokladů od R.L. Stevensona. Hlavním hrdinou je Jim Hawkins, který se dostane k mapě ostrova s pokladem kapitána Flinta.Na lodi Hispaniola se vydává pro poklad s posádkou,které velí jednonohý pirát Dlouhý John Silver a jeho mluvící Papoušek. Jim Hawkins netuší, že je Silverova posádka má své vlastní plány. Treasure Island se drží knižní předlohy. Jde o third-person point and click adventuru se širokou nabídkou hádanek i puzzlů.
Jim stojí u hrobu svých rodičů.  Jeho matka nedávno zemřela, takže zůstal na světě sám.Dr.  Livesey se na něj přišel podívat, neboť jeho matce na smrtelném loži slíbil, že se o něj postará. Radí Jimovi, aby dál provozoval hostinec. Tomu se to však příliš nezamlouvá. Navíc v poslední době hostinec moc neprospívá. Je zde jen jeden host, jakýsi námořník, který přijel před 3 dny s velkou bednou. Dosud zaplatil pouze za jednu noc a od té doby nezaplatil ani nocleh ani pití. Jim by rád něco jiného, ale zatím neví co. Přemýšlí, že by se vypravil do Bristolu, ale doktor ho varuje, že je to hnízdo pirátů. Pak Jimovi odevzdá amulet, který mu zanechala jeho matka. Porozhlédněte se trochu po okolí a v inventáři si prohlédněte amulet. Pomocí obracením myši se podívejte i na druhou stranu. Nezapomeňte si prohlédnout i náhrobní kámen Ruth a Marka Hawkinsových, Jimových rodičů. Napravo stojí velký pomník admirála Benbowa. Ze sochy seberte meč. Prohlédněte si hroby v okolí např. s nápisem Hunter, kterýžto byl předchůdcem smírčího soudce  Trelawneye.  Pak se vydejte směrem k hostinci. Na malé křižovatce před ním si prohlédněte směrovou tabuli vlevo do vesnice a vpravo do Bristolu. Vstupte na pozemek u hostince a prohlédněte si studnu, houpačku i poklop do sklepa. Jako malý chlapec tudy Jim často utíkal, když měl domácí vězení. Nad dveřmi do hostince visí nápis Admirál Benbow.  Vejděte dovnitř, kde sedí jediný host, Bill Bone. Promluvte si s ním, ale nechce si povídat, dokud nebude mít plný korbel rumu. Seberte nádobu ze stolu a prohlédněte si místnost. Pak jděte dále doprava. Na pultu leží chléb a zbytky jídla. Před vámi jsou dva sudy. Ten vpravo je prázdný, vlevo zbývá trochu rumu. Naplňte korbel a dejte ho Billovi. Vypráví vám o kapitánu Flintovi, pod kterým se Bill plavil. Nyní se však musí skrývat před jednonohým námořníkem.  Alkoholik mezi tím vyprávěním vyprázdní džbánek a chce další pití. Sud už je prázdný, takže musíme po žebříku do sklepa, který vidíte naproti sudům. Vlevo u schodů seberte koště. Sudy vpravo jsou prázdné, vlevo vidíme past na krysy, kterou Jim kdysi sestrojil a je dosud funkční. Od ní vlevo je láhev kořalky, která je však určená pro zvláštní příležitosti a je jí pro Billa škoda. V regálu vedle také nic nenajdeme. Prohlédněte si strop i poklop, který jsme si prohlíželi už zvenčí. Jim dostane nápad, jak Billa přelstít. Snad je dost opilý a nepozná, když nedostane rum. Jděte ven ke studni. Použijte na ni meč a klikněte na něj. S jeho pomocí vytáhněte plný kbelík vody. Naplňte prázdný džbánek a dejte ho Billovi. Ten však rozdíl pozná a džbánek s klením rozbije. Seberte jeden střep a jděte do sklepa pro onu zvláštní kořalku, o které Bill moc dobře ví. V té chvíli však do hostince vstoupí jaký si muž. Z rozhovoru vyplyne, že se s Billem znají ze stejné lodi. Onen neznámý odevzdá Billovi jakýsi vzkaz od posádky. Pak uslyšíte ránu a tajemný návštěvník odejde. Vyběhněte nahoru, kde najdete ležícího Billa a s ním Antoinette, dceru smírčího soudce. Promluvte si s ní. Antoinette zná od otce ledacos o pirátech a také ví, co znamená černá známka, kterou Bill má v ruce. Mezitím pirát zemře, ale před smrtí ještě prozradí, že má u sebe mapu s pokladem. To byl také důvod, proč dostal od posádky černou známku. Prohlédněte si ji i z druhé strany, kde je označení 4 hodin, které Billovi zbývají do smrti. Seberte i klíček, který má Bill na krku. Vyjděte po žebříku nahoru k ložnicím. V té třetí najdete truhlu, klíčkem ji otevřete a prohlédněte. Není zde nic zajímavého, ale když střepem proříznete spodní víko truhly, najdete mapu. Je na ní vyznačeno místo s pokladem. Když odejdete z místnosti, dole se otevřou dveře a vejde slepý Pew, člen Billovy posádky. Volá Billa. Jim pošle Antoinette do sklepa a pak se vydá za ní. Antoinette může vylézt ven poklopem, ale pro Jima je příliš malý. Dívka proto doběhne do vesnice pro pomoc. Mezitím již do hostince vešli i ostatní členové posádky a zjistili Billovu smrt. Začali pátrat po hostinci a hlavně po mapě s pokladem. Hledají v ložnici, dole zůstal jen slepý Pew. Jim koštětem zaklepe na strop sklepa, Pew začne pátrat po původu těch zvuků a lustr ho zneškodní. Teď Jim vyběhne nahoru a ven z hostince. Venku se setkáte se smírčím soudcem, otcem Antoinette, Dr Liveseyem a se dvěma vojáky, který jdou do hostince zatknout piráty. Uvnitř Jim poví soudci a doktorovi své zážitky. V průběhu rozhovoru máte na výběr ze dvou odpovědí. Je jedno, kterou použijete. Všichni zúčastnění se rozhodnou najít ostrov s pokladem. Mají k dispozici loď jménem Hispaniola a kapitána Smoletta. S nájmem posádky má pomoci námořník Long John Silver.  Jim mu má odevzdat příslušný dopis. Jděte ulicí směrem dolů. Na zdi jednoho z domů visí zatykač, který si přečtěte. Pak pokračujte dál z kopce až dojdete ke schodům k dalšímu z domů. Zde visí další zatykač:
Mastkorb  Bob, pravým jménem Robert O'Malley, provinění nezákonná hazardní hra, naposledy viděn v U tančícího hospodského, známý po celém světě, odměna 50 zlatých. O kousek dál vidíte dva vojáky a místního obyvatele v hovoru. Promluvte si s vojákem vlevo. Dozvíte se, že v Bristolu v poslední době došlo k několika incidentům. Jejich pachatel není znám, ví se však, že má na levém předloktí tetování PERIR EN MER. Pokračujte dál dolů až do přístavu. Vlevo stojí námorník George Mary, který však s vámi nechce mluvit. Za ním visí další zatykač: Entermesser Bill, William Butcher, přepadení v Bristolu, přepadení v Montego Bay a Nassau, poznávací znamení jizva na pravém ramení a páska přes oko, naposledy viděn v Tortuře, odměna 100 zlatých.
Vlevo si prohlédněte rybí trh, vpravo najdete kostru v železném koši. Seberte z něho jeden kruh. Po schodech dále vpravo sejděte na malou plošinku a prohlédněte si leklou rybu ve vodě. Pak jděte zpět po schodech a vpravo od sedícího muže najdete další zatykač: Phantom, krádež, tetování u levého předloktí, naposledy viděn do pekařství v Bristolu. Kousek dál najdete na schodech další zatykač: Kapitán Flint, William J.  Flint, přepadení na anglické a španělské lodi, vůdce pirátů a kapitán lodi jménem Mrož, naposledy viděn u Jamajky, odměna 600 zlatých. Jděte dál vpravo a pohovořte s kapitánem Smolettem, Dr. Liveseyem, Antoinette, smírčím soudcem i jeho  zaměstnancem Joycem. Zdá se, že někdo prozradil cíl jejich cesty. Všichni se domnívají, že to byl soudce, ale nikdo to neřekne nahlas. Kapitán pro jistotu nechá nalodit zbraně. Od úložného prostoru budou mít klíč jen zde přítomné osoby.  Jděte vlevo kolem zatykače po schodech nahoru až ke dvěma dívkám lehčích mravů. Promluvte si s nimi. Poradí vám, kde najdete Silvera, také se dozvíte o jejich sestře Celine, kterou obtěžuje jeden z námořníků. Pokračujte dál až k vinárně U dalekohledu. Před vchodem vlevo vidíte Celine, ale nyní jí pomoci nemůžete. Vstupte dovnitř vinárny a sejděte po schodech dolů. U sloupu stojí truhly a u nich seberte berli. Pak jděte k pultu, kde si promluvte s mužem jménem Izrael Hands. Zeptejte se ho na Silvera. Chce vědět, proč ho hledáte, ale ať odpovíte cokoli, stejně na vás vytáhne nůž. Ale v té chvíli se objeví Silver. Promluvte si s ním a odevzdejte mu dopis. Silver sehnal již 10 námořníků, ale je jich potřeba 12. Sehnat zbývající dva je nyní váš úkol. Od muže sedícího u stolu vlevo se dozvíte, že námořník George, kterého jsme viděli v přístavu, ztratil svůj talisman a přijme jakoukoli práci. Pak si promluvte i se ženou u dalšího stolu. Řekne vám o dobře oblečeném muži vzadu u hracího stolu, který byl na mizině, ale nyní má štěstí ve hře. Dále stojí obrovitý Addo, ale ten není příliš hovorný. Pokračujte dál dozadu až ke hracímu stolu. Muž vlevo je Alessandro della Rocca. Promluvit si s ním můžete jen občas, když nehází kostkami. Postupně si s ním promluvte. Nemá zájem o žádnou práci, dokud vyhrává. Jim nemá žádné peníze, aby si s ním zahrál. Opusťte hospodu a jděte ke dvěma dívkám na ulici. Promluvte si s tou v okně. Trochu jí polichoťte a požádejte ji o kostku, která jí visí na krku. Nemáte sice peníze, ale když pomůžete Celine, bude vaše. Jděte tedy k této dívce a promluvte si s jejím obtěžovatelem. Z různých výhrůžek vyberte tu RUCE PRYČ. Námořník si začne vyhrnovat rukávy a vy zahlédnete tetování PERIR EN MER. Víc s ním toho nezmůžete. Jděte okolo dvou dívek vpravo na zadní dvůr. Zde si hrají děti Davy, Liz a Sean s kostkou. Promluvte si s nimi. Jim tvrdí, že je pirát, ale děti vám nevěří. Podrobí vás testu, kdy máte odpovědět na jejich otázky. Ty se týkají pirátů, jejichž zatykače jsme si prohlédli cestou sem. Jejich pořadí je náhodné.
Entermesser Bill 
Odměna vypsaná na jeho hlavu - 100 zlatých
Místo jeho zločinnů - Bristol, Montego Bay a Nassau 
Jak jmenuje se doopravdy - William Butcher 
Kapitán Flint 
Který velký pirátský kapitán je hledaný přímo zde v Bristolu? - kapitán Jonatan 
Flint
Jak se jmenuje jeho loď? - Mrož  /Wallros/
Flintovo poznávací znamení – krvavě červená pirátská vlajka 
Mastkorb Bob 
Který pirát je známý po celém světě? - Mastkorb Bob 
proč je hledaný Mastkorb Bob? - nezákonná hazardní hra 
Ve které hospodě byl naposledy spatřen? – U tančícího hostinského 
Phantom
Kde byl naposledy spatřen? - v pekařství 
Jeho poznávací znamení  - tetování na předloktí 
Jaké tetování? - Perir en mer.
Děti vám již uvěří, ale chtějí ještě nějaký typicky pirátský předmět. Jděte do ulice, kde dva vojáci hovoří s civilistou. Řekněte jim o obtěžování Celine. Když odběhnou, jděte do přístavu a promluvte si s Georgem. Poprosí vás o pomoc při hledání ztraceného talismanu.  Hovoří o zelené lesklé rybě.  Jděte vpravo k sedícímu muži. Vlevo před ním ze stolu seberte hák. Přitom skácíte vědro s černou barvou rovnou na kočku, sedící pod stolem. Kočka odběhne a tím vystraší pověrčivého Georga. Jděte za ním po schodech a najdete ho u zrcadla. Vpravo u dveří do hospody rozvažte uzel provazu, na kterém zrcadlo visí. To se skácí dolů a rozbije se. To už je na Georgea moc a utíká do hospody se něčeho napít. Seberte se země síť od zrcadla. Jděte k hrajícím si dětem a dejte jim hák. Nyní vám již uvěří, že Jim je pirát a dají vám hrací kostku. Vraťte se do přístavu na onu malou plošinku u moře. V inventáři spojte hůl s železným kruhem a pak se sítí. Tím můžete vylovit lesklou rybu – což je ten ztracený talisman.  Nyní se dejte ulicí vpravo k děvčatům. Promluvte si hlavně s tou v okně a za pomoc s dotěrným námořníkem dostanete druhou kostku. Nyní vzhůru do hospody U dalekohledu. Georgie  Mary stojí u pultu. Dejte mu jeho talisman a máte dalšího člena posádky. Potom po schodech nahoru jděte k hráčskému stolu, kde se zatím nic nezměnilo. Alessandro stále vyhrává. V inventáři spojte obě kostky a klikněte jimi na Alessandra. Jim mu tajně pod stolem vymění kostky a štěstí Alessandra opustí. Pak vyjde najevo, že ty jeho původní kostky byly cinknuté a Alessandro urychleně hospodu opustí. Dejte se za ním ulicí kolem děvčat vlevo. Zde ho najdete a přemluvíte k plavbě na Hispaniole. Vraťte se do hospody a oznamte Silverovi, že posádka je kompletní. Tím se automaticky ocitneme na Hispaniole. Smírčí soudce je plavbou nadšen, ale  Dr.  Livesey si dělá starosti.  Mužstvo je dost nerudné a nedá se mu věřit. Jim se má přesvědčit, že mapa s pokladem je dosud ukrytá v jejich kajutě. Jděte po schodech vlevo dolů na horní palubu a prohlédněte si to zde. Pozornost věnujte větracímu otvoru, pod kterým je prostor pro mužstvo, kde se právě nalézá George. Pak jděte dál ke dveřím do kajut pro cestující. Automaticky se ocitneme v Jimově kajutě, kde je všechno vzhůru nohama. Evidentně to tu někdo prohledával a mapa s pokladem zmizela. Na zemi seberte provázek, vyjděte ven a uslyšíte blouznění Joycea. Jděte do protější kajuty a nejdříve si prohlédněte léky na stolku. Pak si promluvte s Joycem. V horečce blouzní cosi o krocích, mapě, i o někom, kdo utíkal, ale nikoho nejmenuje. Zdá se, že viděl zloděje, ale zatím s ním není kloudná řeč.  Je nutno ho rychle uzdravit, než ostatní zjistí, že mapa zmizela.  Opusťte  kabinu. Venku vás zastaví Izrael, který je dost hrubý. Přesto s ním promluvte a pak jděte směrem k sobě. Vlevo je kajuta se zbraněmi a vpravo kajuta dr. Liveseye. Je zamčená, ale pod dveřmi se line lákavá sýrová vůně. Kousek dál jsou padací dveře do prostoru pro posádku. Sejděte dolů a přímo nad Jimovou hlavou seberte ze stropu polínko. Pak jděte dál a ze sudu seberte naběračku. Když chcete do ní nabrat vodu ze sudu, zjistíte, že sud je téměř prázdný a zbylá voda je zkažená. Vpravo od Georgea seberte džbán a ze sloupu sekeru. Po schodech nahoru zase kousek dál se dostanete do lodní kuchyně. Zde je Silver, který zastává funkci kuchaře. Od něj se dozvíte, že k jídlu budou jenom brambory (přitom na stole leží kus šunky). Prohlédněte si zde papouška a seberte zbytky jídla z pánve na kamnech. Jděte ven na palubu a promluvte si s Dr. Liveseyem o Joyceovi. Zdá se, že doktor je se svým uměním v koncích a čeká, že si příroda poradí. Proto se Jim vrátí do kuchyně a požádá o pomoc Silvera. Mohl by sluhovi uvařit posilující polévku, ale k tomu potřebuje čerstvé maso, rum a zeleninu. Navíc chce od Jima seznam věcí ve skladišti, který  má u sebe kapitán. Jděte na palubu, jděte vlevo a po schodech nahoru. Zde stojí Antoinette, se kterou si promluvte. Jim jí vysekne poklonu stran jejího oděvu. Antoinette údajně vyšplhala po lanoví až nahoru a žádá Jima, aby udělal totéž. Promluvte si také s námořníkem, stojícím opodál. Tom si stěžuje, že plní správně všechny povely kapitána a přesto  to kapitán neuznává. Proti Antoinette seberte prázdné vědro a jděte dál vlevo Zde je Smolettova kajuta, nemůžete dovnitř, protože kapitán stojí nahoře. Vyjděte na kapitánský můstek a promluvte si s Addem u kormidla. Hovoří trochu divně o nějaké bouři na obzoru. Promluvte si i s kapitánem Smolettem, který Jima vypeskuje, že nic nedělá. Použijte všechny možnosti k hovoru. Sejděte okolo Antoinette dolů a jděte úplně vpravo k ráhnoví. Klikněte na žebřík a z možností si vyberte OKAY. Nahoře seberte kus látky. Pak se vraťte dolů a promluvte si s námořníkem Dickem, který má problémy se sluchem. Když fouká vítr, špatně slyší kapitánovy rozkazy. Když se ho zeptáte na Smoletta, musí se rychle vrátit na své místo, neboť dostává další rozkazy. Samozřejmě nic neslyší a ukrytý Jim mu rozkazy tlumočí, jak ho napadne. Nakonec kapitán ztratí trpělivost a běží si to s ním vyřídit. V té chvíli můžete jít do jeho kajuty. Nejdřív si však ještě promluvte s Antoinette. V kajutě si vše prohlédněte. V knihovně leží knihy o Port Royal. Je zřejmé, že kapitán má k tomuto místu nějaký vztah. Prohlédněte si i trezor s číselníkem. Na psacím stole objevíte mapu, kde Port Royal má souřadnice 017/076. Na stole najdete pero. Znovu si přibližte mapu a vpravo do kalamáře pero namočte. Pak do něj namočte i kus hadru z inventáře. Za psacím stolem seberte svitek čistého papíru a spojte ho s namočeným perem. Pak se vraťte k trezoru. Do vrchní řady napište první souřadnici Port Royal 017 a dolů 076. V trezoru najdete skladištní seznam, který si Jim raději přepíše na čistý papír z inventáře. Tento seznam dejte Silverovi a ten vám dá klíče od skladiště. Jděte do prostoru pro posádku a klíčem si odemkněte poklop v přední části. Ve skladišti uvidíte krysu, což by mohlo být ono čerstvé maso. V inventáři spojte polínko s provázkem. Pak přidejte vědro a nakonec zbytky jídla. Tímto zařízením klikněte na  krysu a je vaše. Jděte ve skladu vlevo úplně nakonec k sudům, zajištěným lanem. Sekerou lano přeseknete, ale nemáte nic na jejich otevření. Vzpomenete si na Georgeův talisman, který vypadá jako vývrtka. Vraťte se do prostoru pro posádku a s Georgem zkuste promluvit. Je nerudný a talisman vám rozhodně dát nehodlá. Víme z předchozího děje, že Georgie je hodně pověrčivý, tak jděte na palubu a do větrací mřížky hoďte kus látky s černou skvrnou. Georgie dole usoudí, že jeho talisman již neúčinkuje, takže vám ho bez problémů dál. Ve skladišti klikněte tímto talismanem na sudy a pak rumem naplňte džbán. Čerstvou zeleninu již v inventáři máte. Je to naběračka zkažené vody s řasou. Všechny tři věci dejte v kuchyni Silverovi. Začne vařit polévku a vy máte počkat. Vyjděte na palubu a za chvíli se vraťte. Dostanete uvařenou polévku, kterou dejte Joyceovi v jeho kajutě. Sice ho neuzdraví, ale usne pevným spánkem. Jima napadne, že bude potřebovat napít vody. Nahne se do sudu s vodou v prostoru pro posádku a nakonec do něj spadne. Uslyší poradu námořníků. Chtějí ovládnout loď a najít poklad sami. Silver je však proti tomu. Chce doplout k ostrovu s pokladem bez vzpoury, najít poklad a ten potom zabavit pro sebe. Má seznam nákladu, takže ví, kde jsou ukryty zbraně. Mezitím se rozpoutá bouře a všichni musí na palubu. Jim vyleze ze sudu a míří do Joyceovy kajuty. Sluha je již při sobě a sdělí mu, že v Jimově kajutě viděl Izraela a Antoinette. Jim vyjde z kajuty a venku Antoinette potká. Zeptejte se jí na mapu, ale Antoinette uteče. Jděte za ní na palubu, kde uvidíte, že Antoinette spadne z lodě a z posledních sil se drží okraje. Počkejte, až se přežene velká vlna a chyťte se zábradlí vpravo. Po další vlně se chyťte člunu vlevo, po další vlně zábradlí vpravo, po další vlně vylezte na schody a zde kliknutím na Antoinette ji zachráníte.   Jim, Antoinette, Dr.  Livesey, pan  Trelawney a kapitán Smolett jsou v kapitánově kajutě. Jim jim sdělí své poznatky a radí se, co dál. Nechají posádku veslovat k ostrovu a sami budou hájit loď. Jim pojede s piráty, aby věděl, co se děje a aby jim ukradl mapu s pokladem. Mezitím Hispaniola dopluje k ostrovu a část posádky s Jimem vesluje ke břehu. Druhá část však ovládne Hispaniolu. Silver je naštvaný, protože piráti nečekali na smluvené znamení a vzbouřili se. Jim využije momentu překvapení a uteče. Jděte vpravo ke čtyřem hrobům a přečtěte si nápisy na nich. Jednooký Joe – den 7. 
Arthur Will Jones I. – den 4. 
Joe Čtyři nože­ den 2. 
Trojzubec Scott – den 6 .
Na hrobě Arthura jsou připevněny dvě šavle, ale ty zatím nemáte čím získat. Jděte dále vlevo směrem k bažině. Cestou si ji prohlédněte. Pak dojdete k malému přístavišti. Seberte britskou vlajku a za ní objevíte skalní kresbu, kterou si Jim automaticky překreslí do deníku. Je to další mapa s číslicemi 1 – 3 a jakousi budovou nahoře. Kousek vpravo směrem zpět vidíte jakýsi lesklý předmět. Když ho chcete sebrat, Jim spadne do pasti. Seberte brašnu na okraji jámy a v inventáři z ní získáte kladivo, provaz, kost a také onen lesklý předmět, což je mušle. Provaz použijte na kořen stromu nad jámou a tím Jima dostanete ven. Vraťte se ke hrobům. Jim si uvědomí, že v pirátských jménech se také objevují číslice. Joe Čtyři nože – 4, Arthur Will Jones I. – 1, Trojzubec Sčoty – 3 a Jednooký Joe – 1. Další cestu tedy vybereme podle těchto čísel 4 – 1 – 3 – 1. Jděte od hrobů vpravo do džungle. Za stromem vpravo vidíte postavu za stromem. Jděte džunglí na křižovatku a dejte se prostřední stezkou (4 pověšené amulety). Pokračujte dál na další křižovatku a zde se dejte vpravo (1). Pokračujte dál a na další křižovatce se znovu dejte prostřední stezkou (3), na další křižovatce vpravo (1) a pak už jenom vpřed k pevnosti. Vlevo si prohlédněte palisádu, která už hodně pamatuje. Dveře do srubu jsou zatarasené.  Zkuste je uvolnit kladivem, ale to se rozbije. Rozbité kladivo v inventáři spojte s kostí a tento nástroj již na dveřích uspěje. Uvnitř si prohlédněte ohniště, které bylo zcela nedávno používané. Dál si prohlédněte rozbité schodiště. Jim musí nejdříve schody opravit. Před ohništěm seberte kus dřeva, který v inventáři spojte s mušlí a tím získáte jakousi pilku. Vraťte se ke hrobům (naštěstí již nemusíte bloudit džunglí). Z Arthurova hrobu touto pilkou uvolněte dvě šavle a v pevnosti je použijte na schodiště. Nahoře na stožár pověste britskou vlajku jako znamení vašim přátelům na lodi..  Jim doufá, že kapitán a ostatní vlajku uvidí dřív než piráti. Dr.  Livesey, kapitán Smolett a soudce Trelawney najdou cestu k pevnosti.  Bohužel byla Antoinette při útěku z lodi zajata piráty. Její otec soudce ji chce osvobodit. Nejdřív je však nutno zabezpečit pevnost proti nájezdu pirátů a dopravit sem zbraně. Mezitím přijde Silver a chce vyměnit mapu za Antoinette. Pak by je nechali na ostrově a pošlou pro ně první loď, kterou potkají.  Soudce však na tento návrh nepřistoupí. Silver při odchodu upadne, Jim mu chce pomoci na nohy, ale doktor ho zadrží. Vzápětí vzplane bitva. Jim chce odvést pozornost a osvobodit Antoinette. Nejprve jděte směrem k dr. Liveseyovi a ze stolu seberte láhev s rumem a 2 půlky kokosových skořápek. Pak jděte trochu vlevo a z doktorovy tašky u ohniště seberte obvazy a papírový pytlík. Prohlédněte si ho v inventáři a získáte jakési chemikálie. Sáček obraťte myší na druhou stranu a přečtěte si návod na výrobu ohňostroje.  Potom jděte úplně vlevo a ze sudu seberte střelný prach. Spojte chemikálie s rumem a výsledek dejte do kotle na ohništi a získáte prachové kuličky, které spojte se střelným prachem a vložte do skořápek. Ty potom ovažte obvazy a ohňostroj je připraven. Nakonec si ještě vezměte jednu dávku prachu ze sudu a vylezte po schodech na terasu. Ze střechy vlevo seberte hořící klacek. Do děla zepředu vložte střelný prach a ohňostrojovou kouli. Hořící loučí zapalte doutnák na opačném konci děla. Sejděte po schodech dolů a opusťte srub.  Venku můžete chvíli pozorovat bitvu, ale pak rychle vyklouzněte vlevo dírou v plotě ven z pevnosti. Jděte kousek dopředu a setkáte se s Benem Gunnem. Vydává se za ducha, ale Jima neoklame, takže nakonec k němu přijde. Dozvíme se, že také on se plavil s Flintem, ale byl zde za trest vysazen. Proto také zná Silvera. Tvrdí, že na ostrově již žádný poklad není. Popojděte kousek dál vpravo, kde je uvázána malá loďka. Ben nabídne Jimovi výměnu. On dá loďku, s kterou vždy lovil ryby za sýry, které jistě jsou na Hispaniole. Vstupte do lodě a automaticky se dostanete k Hispaniole. Zde už uslyšíte Antoinette. Veslujte k zádi. Zde klikněte na lano a dostanete se na palubu. Zde se podívejte na kotevní lano. Je velice silné, takže jej není možno uvolnit. Podívejte se na nepořádek na palubě a z větrací mřížky seberte kus látky. Zároveň vyslechnete hádku mezi piráty. Izrael přitom svého soka usmrtí. Vezměte z inventáře nalezený hadr a ponořte ho do kaluže petroleje vpravo. Pak se vydejte po palubě vlevo, kde na stožáru najdete nebohého Joyce. Vyjděte po schodech nahoru a v kapitánově kajutě najdete spoutanou Antoinette. Na její osvobození potřebujete nůž. Oba přátelé mají v plánu uvolnit kotevní lano Hispanioly a pomoci porazit piráty. Opusťte kajutu a sejděte po schodech dolů do kajut cestujících. Zde navštivte kajutu dr. Liveseye. Na zemi seberte vycházkovou hůl a vlevo kousek sýra. Na posteli seberte krabičku s pudrem. Vyjděte z kajuty a jděte nahoru na palubu až na kapitánský můstek. V spojte vycházkovou hůl s hadrem, namočeným v petroleji a zapalte od světla na zádi. Pak jděte na příď a pomocí pochodně, kterou použijete pomocí inventáře, propalte kotevní lano. Hispaniola se dá do pohybu. Izrael přijde na palubu a ohrožuje Jima nožem. Pak následuje rozhovor, který na rozdíl od těch předchozích by měl mít tyto odpovědi:
Ben Gunn žije 
Antoinette dojde pomoc 
Bones  vyprávěl o něm 
já mu ukážu 
Potom na Izraela použijte pudr z inventáře. Izrael přepadne přes palubu a žraloci se o něj postarají. Seberte ze země nůž a osvoboďte Antoinette. Ve chvíli, kdy vyjdete z kapitánovy kajuty, budete automaticky přemístěni na pláž. Zde na vás již čeká Ben Gunn, kterému odevzdáte sýr. Nechce vás doprovázet, sýr mu bohatě stačí. Naši přátelé zjistí, že pevnost byla zcela vypálena a všichni jsou pryč. V této chvíli jste obklopeni Silverem a zbylými piráty. Silver má mapu pokladu již u sebe. Následuje další rozhovor s vybranými odpověďmi:
loď je pryč 
Izrael je mrtev 
Silvera ale od hledání pokladu nic neodradí, takže se dá na cestu. Brzy přijdou na označené místo, ale poklad zde již není. Někdo je musel předběhnout. Následuje samozřejmě hádka pirátů a vaše odpovědi:
Silver  ho odnesl sám 
nebo zde byl nedávno 
všechny zradil 
Piráti tomu uvěří a dají Silverovi černou známku. Ten však na nic nečeká a zastřelí Alessandra. V té chvíli se objeví  lékař, kapitán a smírčí soudce a zastřelí Black Doga a Adda.  Jen ještě Silver a George zbývá.  Kapitán byl v boji zraněn. V té chvíli se také objeví Ben Gunn a zase zmizí. Přátelé se domnívají, že právě on objevil a odnesl poklad.  Antoinette a Jim si vzpomenou, že Ben něco říkal o pokladů Inků a o nějaké jeskyni. Navrhují hledat právě tuto jeskyni. Ostatní jim však nevěří, tak se Jim vydá na cestu sám. Jděte vlevo a vstupte do džungle. Přijdete k prvnímu rozcestí a zde vám pomůže kresba ze skalní stěny u hrobů. Máte ji v poznámkách.
Nejprve jděte vlevo, potom vpřed, na dalším rozcestí zase vlevo, znovu vpřed, na rozcestí vpravo a naposledy vpřed. Přijdete k jeskyni. Za vámi přijdou i ostatní, ale vzápětí vznikne hádka mezi lékařem a soudcem. Doktor chce poklad rozdělit rovným dílem, soudce si myslí, že náleží jen jenom, protože je ze šlechtického rodu. Silver se postaví na stranu lékaře. Jim je chce uklidnit, proto v rozhovoru odpoví  
úplně tiše 
Silver popichuje doktora proti soudci a ten chce nakonec polovinu pokladu. Jim se do toho opět vloží s odpovědí:
nechme ho raději tady 
Silver chce ještě něco říci, ale objeví se Ben Gunn se zbraněmi a chce poklad sám pro sebe. Silver si s ním zkusí promluvit, on sám chce z pokladu jen jeden kousek. Vzápětí však doktor Ben Gunna zastřelí. Silver se obrátí na soudce a chce svůj díl nechat doktorovi. Jim učiní poslední pokus k uklidnění hádky:
nemá pravdu 
Doktor však je pokladem naprosto posedlý a ohrožuje zbraní všechny ostatní. Soudce svou zbraň položí na zem. Seberte ji a vystřelte na krápník nad doktorovou hlavou. Nakonec se mu to nepovede a doktor po něm vystřelí. Jim spadne ze skály, Antoinette zoufale vykřikne. Jim však nespadne hluboko. Kulku odrazil matčin amulet a on přežil. Silver využije situace a ohrožuje nožem Antoinettu. Požaduje Oko Inkovy milenky. Jakmile soudce svolí, Antoinette je volná. Žádaný předmět je přímo před Jimem. Seberte ho a odevzdejte Silverovi. Pak už jen sledujte intro.  
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Treasure Island

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář