Jdi na obsah Jdi na menu
 

Perry Rhodan – Myth Of The Illochim

29. 9. 1999

TOPlist

Perry Rhodan – Myth Of The Illochim

20.června 2008 Autor návodu-Midnight Knight
Pár tipů na začátek
Pokud máte náhodou nastavenou obrazovku na 800x600,spusťte hru pomocí Rhodan Compatibility Mode“ ikony,jinak se hra nepřepne do „normálního“ rozlišení 1024x768 a budete mít vážné problémy,protože se myší nedostanete na okraje obrazovky a tím pádem se prakticky nedostanete nikam.:-)
Perry má ve svém komunikátoru poznámky-ikona vlevo dole,které se v průběhu hry aktualizují,takže se občas do nich podívejte,co už splněno jest a co ještě zbývá udělat.
Na liště dole vedle komunikátoru vám budou,jak se hra bude vyvíjet,přibývat ikony lidí a předmětů,při rozhovoru se každé humanoidní i jiné osoby,kterou potkáte,na všechno z nabídky na liště přeptejte-líná huba,holý neštěstí a v návodu to,až na klíčové momenty nebudu pořád opakovat.Jakmile získáte přístup ve své pracovně,nebo jinde, k počítači,opět,všechno z nabídky do něj nacpěte,občas z něj vypadne nečekané moudro.
Pokud chcete přeskočit některé komentáře,použijte SPACE,myš pro přeskakování hovorů nefunguje.Přechod do hlavního menu pomocí ESC.
Protože pro savy je jen 9 slotů,z čehož jeden je vyhrazen Autosave,druhý Quicksave(QSave/F5,QLoad/F8),takže pro normální savy zbývá jen 7 slotů,udělal jsem do sekce Uložené pozice savy začátku každé kapitoly/s výjimkou první/ plus save Ylohim skládačky a rozhovoru s šíleným hackerem.V Quicksave najdete save těsně před koncem celé hry.
Přeju hezkou zábavu.:-)
Kapitola první
Útok vraždících robotů aneb Nepropadejte panice

Po úvodní sekvenci,v které vaše kamarádka Mondra likviduje nepřátelské roboty-scéna jak vyšitá z Lary Croft,Mondra je asi tak stejně hezká i ohebná,akorát má ještě o něco větší,ehm,přednosti-začínáte v totálním chaosu,nic nefunguje,nikam vás nechtějí pustit,prostě taková klasika.Dole na liště máte ikonku Bullyho,vašeho přítele/pro bližší informace,co se pod ikonkami skrývá,klikněte vždy na ikonku pravým myšítkem/,v notesu poznámku zjistit,co se stalo,a za sebou několikeré dveře,do žádných z nich se ale nedostanete v důsledku výpadku energie.Dveře odleva-Atlan,Perry(vaše),Bully,když přejdete do pravé části obrazovky,vidíte teleport a vedle něj dveře Gucky.Prohlédněte si malé cedulky nad dveřmi,měla by na nich svítit čísla pracoven-nesvítí,a když zkusíte vlézt do každých dveří,zjistíte,že Perry má zájem jen o dveře svoje a Bullyho.Ve spodní levé části obrazovky jsou dveře na chodbu,kupodivu funkční,takže jděte do chodby,projděte na její druhý konec,vpravo vidíte dveře do pracovny Mondry a vlevo je další teleport.Vlezte do něj,teleportujte se na terasu a po krátké debatě s vojáky se ocitnete zpět před kanceláří Mondry.Nevadí,nebylo to zbytečné,přibyla vám ikonka Mondry Diamon(hmm,matka mého dítěte je mým nejlepším přítelem?-tak tomuhle říkám hardcore sci-fi.:-)),a v notesu poznámka,že vojáky bude zapotřebí nějak odlákat.Vraťte se chodbou před Perryho dveře/cestou si na chodbě všimněte oken pro hologramy/,pokračujte doprava k teleportu a teleportujte se.Od teleportu jděte dolů,všimněte si rozbitého stroje a pokračujte do dveří.Chlapa,který něco opravuje,prozatím ignorujte,jděte dál,kolem vojáka doprava,a zkuste vlézt do glideru Mondry-voják vás vyhodí a v notesu je další poznámka,že se ho musíte zbavit.Vlezte do dveří s velkým červeným kolem,ocitnete se v malé místnosti s ovládáním robotů a přístupů do pracoven.Terminál vlevo nefunkční,klikněte na terminál vpravo a pak na „SWITCH“ uprostřed obrazovky,nahodíte tím nouzový generátor pro celé patro.Když teď kliknete na terminál vlevo,naskočí vám menu pro posílání robotů a holoprojekcí do různých místností.Zkuste některou z nabídek,systém nefunguje,na liště máte ikonu terminálu a v notesu poznámku,že potřebujete zjistit čísla pracoven Bullyho a Mondry-proč,to si hned ukážeme.Klikněte opět na terminál vpravo,zobrazí se vám jakási „pojistková skříň“(obrázek Dveře 1)Obrazek,první dvě trubice odleva patří Gucky a Atlan,s těmi se nedá nic dělat,prostřední trubice patří k vašim dveřím a není zapojená,poslední dvě trubice jsou volné k použití,pouze na nich budete muset,později,ve spodní části pomocí + a – zadat číslo pracovny a v horní části toto číslo zadat pomocí jakýchsi Vogonských číslic.Nepropadejte panice,že Vogonsky neumíte,na všechno dojde,prozatím zpřístupníme jen Perryho dveře,a k těm jednotlivé číslice najdete u prvních dvou trubic.Symboly zadáte pomocí šipek nad trubicí,v konečném výsledku to vypadá takhle(obrázek Dveře 2)Obrazek-první symbol=třetí symbol první trubice,druhý a třetí symbol identický se symboly na druhé trubici.Po úspěšném nastavení vidíte v trubici záblesk,pokud ne,tak jste se netrefili.Vyjděte z místnosti,promluvte si s technikem Yuri,viděl dnes Mondru,to je tak všechno,co z něj dostanete,tak jděte doleva ven na prostranství.Promluvte s opravářem,který teď spravuje rozbitý stroj,slíbí,že zavolá někoho na porouchaný terminál,ale bude to nějaký čas trvat.Klikněte mu na čelo,má na něm speciální brýle,časem vám je půjčí,ale teď je potřebuje.(poznámka v notesu)Jděte k teleportu,přeneste se před dveře do pracoven,hned u dveří vedle teleportu vidíte,že vaše námaha přinesla ovoce,nad dveřmi teď svítí cedulky,takže si můžeme udělat konečně přehled o tom,kde má kdo své dveře.Vpravo od teleportu-836,Gucky.V levé části foyeru,odleva,479-Atlan,936-Perry,938-Bully.Nad vašema dveřma cedule svítí zeleně,takže je možno vejít,ale nejdřív se podíváme na pracovnu Mondry.Jděte spodem obrazovky do chodby,cestou si prohlížejte hologramy v oknech,v jednom z nich uvidíte podivnou zprávu(nová ikonka v inventáři).Jděte na druhý konec chodby,přitom se srazíte s mírně porouchanou holoprojekcí,a podívejte se na cedulku nad dveřmi Mondry-ouha,její snaha o soukromí jde tak daleko,že číslo jde vidět tak akorát pod rentgenem.Pamatujete na opraváře se speciálními brýlemi?Tak na něj pamatujte dál,ale vraťte se chodbou a vlezte do Perryho pracovny.Vpravo klikněte na velkou obrazovku,podívejte se na zprávy od Mondry a Martela a vyběhněte po schodech k počítači,kliknutím ho aktivujte a nakrmte ho vším,co máte v nabídce na liště.Dostanete „Swoohish Omega Decimal Minuscule With The Arkonide And Terran Decimal“(obrázek Rosetská deska)Obrazek-převod normálních čísel do dvou mimozemských jazyků(takže to nebylo Vogonsky,ale Arkonidsky).Vydejte se přes teleport vpravo celou cestu až do místnosti s obsluhou dveří a robotů,cestou si pokecejte s oběma opraváři o všem novém(ne,že by něco podstatného řekli,ale ze zvyku),a vyzbrojeni překladem čísel a číslem Bullyho pracovny-pokud jste ho zapomněli,koukněte o pár řádků nahoru,je to tam pro sklerotiky napsaný tučně-nastavte na jedné z volných trubic vpravo,jedno na které,číslo Bullyho dveří(obrázek Dveře 3)ObrazekVraťte se přes teleport ke dveřím(už jsem vám říkal,že se tady naběháte?Ne?Tak tedy-naběháte se) a vlezte do nyní již funkčních Bullyho dveří.Bully má rád bordel,takže něco najít bude dost těžké,a modely vesmírných lodí.Vpravo se podívejte na model Stardust,vlevo na modely Marco Polo,Leif Eriksson,poničený model,z kterého zbylo jen Lercyi a pak aktivujte počítač uprostřed místnosti.Počítač po vás chce heslo a Perry konstatuje,že Bully si jako hesla dává názvy svých modelů,akorát neví,který model to zrovna teď bude.Můžete jako já zkoušet všechny vyjmenované názvy,malými,velkými písmeny,s mezerami i bez nich,použít před každým jménem THE,a nevím co vás ještě napadne,nebo to rovnou zabalit,protože tudy cesta nevede a odejděte z Bullyho pracovny.Vydejte se chodbou k Mondry pracovně,před ní potkáte technika,kterého jste si objednali.Promluvte si s ním,po otázce na terminál odejde podívat se,co s tím dokáže udělat.Následujte ho,až vylezete z teleportu u opraváře s brýlemi,technik na opravu terminálu tady na vás čeká.Nezná kód,tak mu udělejte radost,promluvte si s ním a ukažte mu převáděcí tabulku,technik odkráčí.Promluvte si s chlapem s brýlemi,když se mu kouknete na čelo,už tam ony brýle nemá.Klikněte na krabici vpravo od něj na zemi,brýle jsou v ní a opravář vám je půjčí.Jděte přes teleport a chodbu k pracovně Mondry,na cedulku nad dveřmi použijte termo-brýle,přečtěte si číslo 256,zpět chodbou a teleportem do místnosti s terminály,napřed seberte technikovi jeho zelenou krabici s obědem a pak vpravo na terminálu nastavte číslo dveří Mondry(obrázek Dveře 4)ObrazekOpět přes teleport a chodbu,vlezte do pracovny Mondry a..a zjistíte,že jste,kde jste byli na začátku-hnědý stůl,v kterém by něco mohlo být,je chráněný energetickým štítem a cestu dál do pracovny hlídá masožravá Adéla.No,úplně zbytečné to nebylo,přibyla nám ikona kytky a zápis v notesu.(když se do něj podíváte,dvě položky z něj už máme hotový)Opět chodbou,do Perryho pracovny a po automatickém pokecu,v kterém jakous Terranskou ženštinu informujete o celkové situaci,a že Mondra byla unesena,do počítače dejte kytku.Zjistíte,že Adéla má ráda mouchy,které lítají na terase,kde s Mondrou někdy obědváte.Super zpráva,akorát se počítač nějak zapomněl zmínit o tom,že terasa je plná ozbrojených vojáků,kteří vás dál nepustí.Ven z pracovny,teleportujte se,opravář automaticky sebere Perrymu brýle,pokračujte do místnosti s ovládacími terminály.Chlápkovi se zatím podařilo zprovoznit jen ovládání robotů a protože nemůže najít svou krabici s jídlem(to fakt nebylo hezký,sebrat mu ji,styďte se..no,to už stačilo,nemusíte to s tou přetvářkou přehánět),odkráčí na oběd.Takže my si teď můžeme nerušeně hrát s robotama,doufám,že jste se doopravdy nestyděli.:-))Můžete roboty posílat z  místa na místo,až vás to přestane bavit,pošlete roboty na terasu-Send robots:Terrace.A opět se vydáme na cestu,teleportem,chodbou k druhému teleportu a odteleportujte se na terasu.Vámi vyslaní roboti tam způsobili,že je vojáci honí a vás si nevšímají.Klikněte na robota na zemi vpravo od teleportu,patřil Bullymu,teď patří do šrotu,ale po prohlídce z něj vytáhnete kus modelu lodi.Vlevo od teleportu seberte tmavý kus něčeho,je to hlava bojového robota.Jděte doprava,po schodech nahoru,nad schody trochu vpravo seberte žlutou kuličku(obrázek Žlutá kulička)Obrazek –kapsle na odstraňování štítů,a vlevo do převrácené polokoule dejte krabici s jídlem,chytíte do ní mouchy.Tím naše terasová mise končí,odteleportujte se před pracovnu Mondry,vejděte dovnitř,na hnědý stůl použijte anti-štítové kapsle(aha,on ani moc hnědý nebyl,to dělal ten štít),podívejte se dovnitř,seberte deaktivovaného robota a divný artefakt,pak na Adélu použijte krabici od jídla s mouchami.Masožravka si vás přestane všímat,jděte za ní a na stole seberte notebook.Prolistujte ho,jsou v něm zajímavé informace,a získáte ikonku Kari Levia,asistentky děkana na Akademii.Na přístroj vpravo za rostlinou použijte artefakt,uvidíte zajímavou scénu.Jděte na chodbu,potkáte opraváře,Perry ho pošle spravit hologram,který si bloumá po chodbě.Jděte do Bullyho pracovny,(cestou potkáte opraváře,který vám dá opět brýle),na rozbitý model použijte část,nalezenou na terase v uklízecím robotovi LE-CLY,do inventáře tak získáte celý model LE-CLY-LERCY.Klidně se opět můžete jako já domnívat,že už konečně máte heslo do Bullyho počítače,až vyzkoušíte (bez úspěchu)všechny kombinace,tak si přesedněte na vedení a jděte do Perryho pracovny.Model strčte do svého počítače,zjistíte,že se mu lidově říkalo LECLERC,když už tady jste,podívejte se v počítači na všechno ostatní,zejména na hlavu bojového robota,pak jděte do Bullyho pracovny a do počítače napište heslo LECLERC(malá nebo velká písmena,to je jedno,ale odeslat pomocí ENTER na vaší klávesnici)Poslechněte si zprávu od Mondry,prohlédněte si plány obranných štítů stanice,Perry si pak vytiskne plány Martelova institutu a na závěr si trochu pokecá s Bully-spojení je špatné,takže nic moc se nedozví.Když se podíváte do notesu,kromě odletu gliderem Mondry je všechno hotovo,takže,jde se na věc.Moment,ještě ne,když vlezete do Bullyho pracovny,vlevo hned u dveří je na zemi dálkový ovladač modelů,seberte ho,nějak jsem na něj po celou dobu zapomínal.Tak,teď už můžem dál.Zajděte si napřed do Perryho pracovny,vidíte bublinu nad počítačem-někdo s náma chce mluvit,takže jděte k počítači,pokecejte s nehumanoidem s děsným jménem,které nehodlám přepisovat,Perry ho obviní,že stojí za útokem,zelený mužík to popírá,prostě taková všední astrální konverzace.Až skončí,známou cestou teleportem do místnosti s gliderem,promluvte s opravářem,ukažte mu ovladač,opraví ho,pak mu dejte deaktivovaného robota,zprovozní ho a uvidíte nahrávku robotem pořízenou,do doby než ho objevili a střelili mezi senzory.(před tím můžete opravářovi dát model Leclerca,udělá vám o něm přednášku)Opravář potom s robotem odejde,pokračujte do místnosti s terminály,tam opravář právě skončil a jde,opět,jíst.Jeho problém,my si teď můžeme hrát i s holoprojektory.Takže,klikněte na levý terminál,a vyberte Send Avatar:Hangar.Tak,a je vymalováno,vylezte z místnosti,pokochejte se spolu s Rhodanem scénkou mezi holomanem a hlídačem,nakonec Perry sedne do glideru a odletí na akademickou půdu.
Kapitola druhá
Akademie až příliš viditelná aneb I masožravá rostlina si někdy uleví

Až dorazíte k Akademii,zkuste nasednout do glideru,Perry odmítne odlétnout bez toho,že by něco zjistil,takže zkejsneme na čas mezi potrhlými akademiky,snad tady budou mít aspoň nějaký hezký holky. Jděte ke dveřím Akademie,Perry se rozhodne,že bude vystupovat inkognito a přemění se v Laszlo Daikonu.Po vstupu na akademickou půdu si prohlédněte hologram o výstavě Mondry,můžete pokecat s vlasatým ztraceným mimozemšťanem,a pak klikněte na tabuli vpravo.Je to místní doprava,s mapou,můžete cestovat jen na aktivní místa,takže právě teď můžete jen do Lobby,vyberte místo na mapě a odcestujte.Sejděte po schodech do haly(cestou můžete zkusit konverzaci se zrzavou dívčinou,ale pošle vás někam),dole pod schody zaregistrujte po pravé straně počítač,pokračujte doprostřed haly a promluvte si s recepční u pultu.Dostanete dočasnou návštěvnickou propustku s omezeným přístupem.Promluvte s recepční o Martelovi a Kari Levia,Martel nikoho jménem Laszlo nezná*nevýhoda inkognita*,Levia vás kupodivu pod pseudonymem zná a přijme vás,v inventáři vám přibude ikona Deana..Odteleportujte se ke Kari Levia a proberte s ní všechno možné,po dotazu na Martela vám Kari aktualizuje vaši kartu,až jí ukážete hlavu zničeného robota,přibude vám v inventáři ikona na vyhledání odborníků Institutu.Klikněte na předmět na Kari stole,dostanete od ní zpívající krystal Na artefakt,který jste našli u Mondry v pracovně se zeptejte až nakonec,Kari odejde za Deanem.*sice vím,že dean je děkan,ale úmyslně píšu Dean,protože tenhle jako děkan rozhodně nevypadá,jak časem zjistíte*Až vás Kari opustí,klikněte na její stůl,spojíte se tak se svým počítačem a podíváte se na zprávu od Bullyho.Podívejte se na masožravou kytku vlevo a zkuste sebrat cosi hnědého vedle kytky,masožravka vás zažene.Seberte po levé straně Kari stolu kontejner se žrádlem pro masožravé kytky a nabídněte ho kytce.Až kytka usne,seberte se země ono cosi hnědé-yuck,masožravka vyloučila na zem hovínko-jako už mnohokráte u jiných příležitostí,ani teď netoužím zjistit,kterým otvorem ho ze sebe dostala.Zato mám ale naprosto přesnou představu,co s exkrementem udělám.Pokuste se odcestovat teleportem,přijde Kari,oznámí vám,že vás Dean přijme někdy časem.Odteleportujte se ho haly,klikněte na počítač vpravo u schodů a použijte na něj ikonu Robotnického institutu,z počítače vyjedou dvě jména.Můžete v počítači zjistit víc i o exkrementu a zpívajícím krystalu,pak vyjděte po schodech a klikněte na východ k veřejné dopravě.Odcestujte do Cafeteria,vejděte dovnitř a pokuste se promluvit se zhroucenou postavou u stolu uprostřed kavárny,Je to náš člověk,ale měl asi bouřlivou noc,dožaduje se něčeho,co by ho postavilo na nohy.Okej,mladej,dostaneš,o co sis řeknul.(taky už myslíte na to,na co já?)Jděte od jeho stolu k prodavači vpravo a kupte si kafe.Ani se nenamáhejte kafe chlapovi dát,rovnou do něj hoďte exkrement a teprve s takto vyrobeným Megacloumákem se vydejte ke stolu ke spící postavě.Dejte chlápkovi „kafe“,opravdu ho to probere,můžete s ním pokecat o všem možném,nakonec mu strčte pod nos hlavu robota,chlápek vás odvede do robotické sekce(až bude na kulaté dveře vyťukávat kód,můžete si zapamatovat melodii,ale není nutné,můžeme to udělat i později),provede vás celým komplexem-pro nás je nejdůležitější informace o dveřích,za kterými jsou výbušniny-a skončíte v jeho laboratoři,kde začne zkoumat hlavu robota.Trochu se porozhlédněte,většinou vás na nic nenechá sáhnout,ale vlevo vzadu si všimněte prázdných krabiček.Pokud jste technikovi ukázali dálkový ovladač,víte,že potřebuje dobít,dejte ovladač do stroje vlevo od technika(vystupuje z něj žluté světlo),ovladač je nyní plně funkční.Technik sebere hlavu a odejde se poradit do druhé laboratoře s kolegou,přitom vás upozorní,ať na nic nesaháte,naiva.Pokuste se na přístroji,na kterém zkoumal robotí hlavu,proskenovat artefakt,ale holýma rukama to nejde.V levé zadní části laboratoře seberte prázdnou krabičku a dejte jí do skeneru,na ní pak položte artefakt.Všechny přístroje se zblázní,přiběhnou oba technici a tím vám zabrání v dalších pokusech.Uraženě odejděte na chodbu a vlezte do prvních dveří vpravo.Jděte laboratoří doprava,podívejte se na obrazovku na stěně,získáte list se sériovými čísly všech robotích typů v galaxii.Když položku v inventáři rozkliknete pravou myší,ukáže se vám volba zadat číslo-zatím žádné nemáme,tak jen odklikněte enter a prozatím věc vypustíme z hlavy.V popředí obrazovky seberte hnědý papír-je to přístupová karta druhého technika,který vzápětí přijde i s kolegou a vykopnou vás z laboratoře.Nevadí,máme jeho kartu,sejděte po schodech do haly a teleportujte se ke Kari.Dean vás očekává,zatímco k němu jdete,odehraje se v laboratoři rozhovor,který končí rozhodnutím-Perry Rhodan musí zmizet,navždy.Vy o tomhle radikálním řešení nic nevíte,takže si v klidu můžete popovídat s Deanem.V inventáři vám přibude Frequency Spectroscop(po ukázání artefaktu) a ikona hackera Quint Essenc po ukázání poznámek Mondry.Na hackera se můžete hned Deana zeptat,tím vám ikonka sice z inventáře zmizí,ale když mu znovu ukážete poznámky Mondry,dostanete ikonku hackera znovu a můžete si ji buď projet v počítači u schodů,nebo si ji nechat na později-když ikonku hackera dáte do počítače,zmizí,ale pokud se vrátíte do Deanovy kanceláře,ukážete poznámky,opět se do inventáře vrátí(nevím,jestli je to chyba ve hře,nebo úmysl,ho hlav žen a programátorů se těžko nahlíží,pokud právě nevypadli z desátého patra)Takže až se vykecáte,ať tak,nebo jinak,jděte ven z kanceláře ke Kari,ukažte ji cizí ID kartu,odmítne s tím sama manipulovat a odkáže vás na nějakého kryptologa,který to dokáže udělat-do toho se v holovizi ukáže zpráva o tom,že Perry Rhodan je hledanou osobou,stejně jako nějaký Laszlo Daikonu,takže bych řek,že lítáme v maléru,a přitom ani nevíme,proč.Takovej je život.Odteleportujte se do haly,po schodech na vlak a odjeďte na Landing Platforms.Vylezte ven a zjistíte,že váš glider je pryč,když se vrátíte ke dveřím do Akademie,dostanete od dveří zprávu,že Mondra na vás nečekala a gliderem odletěla.Věřím tomu asi tolik,jako Perry.No,zapomeňte,že se proti vám celý svět spiknul,paranoia vám teď nepomůže a odcestujte do Cafeteria.Uvnitř jděte až úplně dozadu ke stolu,promluvte s Šišatou Hlavou,neřekne vám nic,dokud nedostane něco k jídlu nebo k pití-typickej alien.Odejděte vpravo k pultu,promluvte si s prodavačem,dostanete Muurt Burger s čerstvými Muurt červy,vraťte se dozadu ke stolu a červivý burger dejte Šišatý Hlavě.Teď je mimozemšťan spokojený a přetransferuje data z cizí ID na vaši.Odcestujte do Robotics,uvidíte,že se opravuje ventilace vedle laboratoří.Jděte doprava,hlídači ukažte svou kartu,pak si prohlédněte kulaté dveře vzadu-číselný zámek.Vraťte se ven,jděte až k ventilaci,přímo pod otvorem seberte se země plán ventilací(je dost malý) a v inventáři ho spojte s plány  Institutu.(sebrání plánu ventilace není nutné,akorát následující pasáž je trochu složitější,ale řešitelná)Dejte do otvoru ventilace model lodi,zobrazí se vám tlačítka dálkového ovládání a napravo,pokud zajedete myší,se vám ukáže plán ventilace.Na ovladači-vpravo šipka pro pohyb vpřed(i když je i druhá šipka,zpátečka nefunguje),uprostřed mezi šipkami tlačítko pro „escape“.Vlevo šipky doprava,doleva,uprostřed tlačítko pro autodestrukci-funguje,jen až to bude vhodné.Cílem je dostat model do místnosti s výbušninami a odpálit ho.Můžete zkoumat i jiné místnosti,ale nejkratší cesta k cíli je:8x dopředu,doprava,4x dopředu,doleva,2x dopředu,doprava,12x dopředu,doleva,3x dopředu,a mělo by začnout blikat červené tlačítko na levé straně řízení.Stiskněte ho,odpálí se model i s laboratoří.Jděte doprava,hlídač odchází,takže nás nikdo nebude rušit,jděte ke kouři,který je kolem kulatých dveří a použijte na zakouřené dveře termo brýle.Uvidíte zvýrazněná čísla 0,2,4,6,8.Fajn,ještě tak vědět,v jaké kombinaci je zadat.Když stisknete některé z čísel,uslyšíte tón(dobré na chvíli ztlumit doprovodnou hudbu),každé číslo má jiný tón..Na vrátnici použijte svou kartu a pak vstupte do bleděmodrých dveří.Před obrazovkami na stěně použijte ovladač videa-na stole vlevo uprostřed pod monitory-uvidíte zadávání kódu i s tóny,vraťte se před zakouřené kulaté dveře a zadejte 0,6,2,8,4 ,vstupte do dveří.Z chodby máte dost omezený výběr,do dveří vlevo nemůžete vůbec,do pravých zadních dveří nemůžete zatím,když půjdete dozadu chodbou,do teleportu se zatím nedostanete,stejně tak do dveří vpravo.Takže vlezte na chodbě hned do prvních dveří vpravo.Se stolu v popředí seberte předmět,je to multi frekvenční chip,v inventáři ho zkombinujte s dálkovým ovladačem.(po rozkliknutí ovladače pravou myší máte možnost zadat frekvenci,ale prozatím je nám to k ničemu),jděte laboratoří doprava a se stolu u okna seberte torzo robota.Vyjděte ven,jděte dozadu chodbou,zabočte doprava a na nedovírající se dveře použijte torzo robota.Teď můžete do dveří v klidu vstoupit,na zemi před obrovským strojem najdete holoprojektor(je malý,špatně vidět),použijte ho a obrovský stroj zmizí.Vyjděte ze dveří,potkáte zoufalého technika,který nechápe,kam se stroj ztratil-a cesta do jeho pracovny je volná.Vejděte tedy do druhých dveří vpravo na chodbě a hned vedle přístroje na dobíjení seberte hlasový simulátor(černá krabička na bílé přihrádce u dobíječky).Protože vstup do teleportu je na hlasový kód,vyjděte z chodby ven,jděte zas do dveří u vrátnice,použijte zařízení na stole a uslyšíte Martelův hlas.Použijte na zařízení simulátor hlasu,hlas se nahraje,i když ne se stoprocentní shodou.Vraťte se kulatými dveřmi na chodbu,jděte až k teleportu a na zařízení nahoře použijte hlasový simulátor.Perry bude akci několikrát opakovat,nakonec se elektronky rozhodnou,že asi Martel budete a můžete vejít dovnitř.V pracovně najdete na zemi mrtvého Martela,prohledejte ho,najdete datový krystal,a se stolu vedle Martela seberte láhev,asi s jedem.Jděte k pracovnímu stolu,přehrajte na něm datový krystal,získáte tak jméno Kato Da Trumor,vyjděte ven z pracovny a opět se do ní vraťte,budete praštěni po hlavě a proberete se zavřený ve vězení.Vyjděte ven,přijde hlídač,uvede vás do obrazu,o co jde,a v zápisníku vám naskočí poslední úkol v Akademii(na hru to sice nemá vliv,ale když vyjdete ven později,hlídač nepřijde,úkol v zápisníku se neobjeví-a já mám rád,když je vyplněný všechno,s čím si autoři dali práci to tam dát.;-)Vraťte se zpět do cely,se stolu seberte lžíci a kelímek(můžete sebrat i jídlo,ale zaprvé vám k ničemu není a zadruhé,kdo by při zachraňování krásné Mondry myslel na jídlo?),v záchodu v rohu si můžete ulevit,pak se podívejte na zeď,použijte na ni kelímek a přečtěte si nápis na zdi.Prohlédněte si štěrbinu mezi zdí a podlahou,použijte na štěrbinu lžíci a najdete nějaký kus drátu.Vyjděte ven ze dveří,na druhé straně místnosti vidíte,kde jsou uložené vaše věci,ale přes silové pole se nikam nedostanete.Použijte kus nalezeného drátu na rám dveří,zpívající krystal začne na druhém konci místnosti hrát.Použijte drát na dveřní rám znova,přijde hlídač,podívat se,co se to děje a odejde.Použijte drát na rám ještě 3x za sebou,hlídač už toho má dost,krystal mrskne na zem.Roboti se dají do uklízení,jeden z nich vám zruší pole kolem dveří a jste zas venku.Vedle kulatého poklopu,za kterým jsou vaše věci,zmáčkněte tlačítko,pak seberte všechno z úschovny a vyjděte dveřmi ven na odletovou plochu.Sedněte do připraveného glideru a odletíte via Museum.
Kapitola třetí
Muzeum antických zvrhlostí aneb Pumpařem proti své vůli

Malé odbočení na začátek.1.Ke konci druhé kapitoly jsem si říkal,jestli není hra příliš lehká-tento názor jsem od třetí kapitoly musel radikálně přehodnotit(bohužel,občas byla hra těžká spíš díky špatně viditelným věcem,které se snadno přehlédly a špatně hledaly,když se člověk zaseknul)2.Ve hře nejsou pořádně dořešeny příčiny a následky při zapisování poznámek v zápisníku-viz již poznámka na konci druhé kapitoly-takže ke konci se může stát,že máte zápisník plný nesplněných věcí,i když jste je dávno udělali.Návod vedu tak,abych se tomuhle stavu vyhnul,na hru ti sice vliv nemá,ale pokud něco uděláte dřív,než bylo předpokládáno,tak se pak nedivte tomu,co máte v zápisníku.:-)A teď zpět do muzea.
Vyjděte po schodech ke dveřím,otevřeno,divné,někdo vás očekává,i když výstava ještě zahájena nebyla.V první místnosti nic zajímavého k vidění,jděte ke dveřím v zadní části chodby.Narazíte na hologram,který vás uvítá-i když není muzeum otevřeno,mají specielně pro vás připraveno pár zajímavých exponátů.Přesně toho jsem se obával.No nic,až hologram zmizí,projděte dveřmi do místnosti se sochou uprostřed a chodbami vpravo,vlevo a rovně dozadu.Tohle bude náš výchozí bod,podle kterého se budeme orientovat.Prohlédněte si modrý světélkující rám dveří,v zápisníku poznámka,že ne všechny místnosti vypadají tak,jak se jeví-podle toho bude vypadat i naše krátká obhlídka terénu.Jděte do dveří vlevo,až se hologram  vykecá,prohlédněte si vpravo vedle sebe sloup o hře YLOHIM,pak se ze země před sloupem pokuste sebrat dlaždice hry.Nejde to,jsou příliš těžké,ale zaregistrujte,že dlaždice leží na vodě,a také si zapamatujte pořadí barev,jak jsou spolu spojeny,odzadu ke sloupu-červená,žlutá,zelená,světle modrá,modrá a fialová-bude se vám to časem hodit.Za dlaždicemi si prohlédněte světlý sloup o kosti Illochim a pak hned vedle sloupu vlevo zatlačte do země tmavý holoprojektor,k zemi od stropu sjede pterodaktyl,na kterém dotyčná kost je.Pokuste se kost sebrat,ale jakmile holoprojektor pustíte,vrátí se na své místo,stejně tak pterodaktyl-takže bude zapotřebí holoprojektor něčím zatížit,časem.Pokračujte na konci místnosti do dalších dveří,až holoprojekce domluví(pokud budete mít potřebu si s ní znovu promluvit,klikněte na modré kruhy na zemi),prohlédněte si uprostřed místnosti Dagor Sword,za silovým polem,pochopitelně,takže i když se nám líbí,sebrat ho nemůžeme-zatím.Na levé zdi,vlevo od robota a exponátu kosmické lodi si prohlédněte cedulku o robotovi Perikon 300 battle robot-tak tohle je zajímavé,na ceduli je sériové čísle robota.V inventáři si otevřete pravou myší List of robot type,pomocí šipek zadejte 558025,zobrazí se vám detail robota i s frekvencí,na které pracuje.Pokud jste tak dosud neučinili,strčte do dálkového ovladače multi frekvenční chip a pak dálkový ovladač v inventáři rozklikněte pravou myší.Zadejte číslo 849109 a klikněte na spodní část ovladače pod nápisem Frequency(obrázek Frekvence)ObrazekNyní nastaveným ovladačem klikněte na cedulku na zdi,robot se aktivuje a udělá krok.Prozatím nechte robota,kde je(nebo si s ním,pro mě,za mě,cestuje z místa na místo),prohlédněte si na pravé straně místnosti exponát zaměřovače Impulse beame a jděte dozadu do dalších dveří.(pokud se v této fázi hry vrátíte dveřmi,kterými jste přišli,ať jste byli kdekoli,přijdete do „startovní“ místnosti se sochou-trochu matoucí,ale můžou za to ony modré rámy na dveřích)Po nezbytném výkladu holoprojekce si prohlédněte exponáty,vlevo Arrachieda excavation on Gom Callaedu a vpravo Transport bracket(vlevo je ještě jeden exponát,který časem taky ukradneme,no,vypůjčíme si ho,ale teď není přes silové pole vidět) a pokračujte vzadu do další místnosti.Malá a skoro prázdná,jen v horní části svítící kruh a ve spodní nějaká páka.Jak půjdete přes místnost na druhou stranu,uslyší Perry odkudsi zdáli křik Mondry(ach,jak nádherně sténala ve své bolesti..nevšímejte si mě,mám právě rozečtené paměti markýze De Sade-mezi námi,kdyby ho přesadili do dnešní doby,byl by z něj,v porovnání s ostatními jemu podobnými jedinci,trapný břídil),takže bysme měli pohnout zadkem a podniknout už konečně nějakou akci.Tato malá místnost se světelným kruhem je vyjímka,musíte jít buď o jednu místnost dopředu nebo dozadu a teprve odtud se vrátit do místnosti se sochou.Až se vrátíte k soše,klikněte na malý výstupek vpravo od ní,po přiblížení vidíte páčku.Když s ní pohnete,socha zajede do podlahy,takže má zdviženou ruku na vaší úrovni,když od sochy odejdete,zase vyjede nahoru na své původní místo.Vezměte dálkový ovladač a klikněte s ním někam na zem,robot poslušně přikluše.Nechte ho na místě a jděte do dveří vpravo,dostanete se do místnosti s Dagorským mečem za silovým polem.Použijte dálkový ovladač na silové pole uprostřed místnosti,robot se přiřítí z vedlejší místnosti,narazí do silového pole,a Dagor Sword spadne na zem.(pokud by byl robot s vámi v místnosti,neměl by dostatečnou rychlost a meč by nevypadnul)Seberte Dagor sword a vraťte se k soše.Pomocí páčky ji nechte zajet do podlahy,do ruky jí dejte Dagor Sword a odstupte od sochy.Prohlédněte si nyní svítící strop,je podobný světelnému kruhu v malé místnosti.Jděte prostředními dveřmi vzadu za sochou,až projdete místností s exponáty,měli byste skončit v malé místnosti s kruhem.Klikněte na něj,a voila,modré rámy kolem dveří zmizely,když nyní odejdete z místnosti směrem doprava,dorazíte do muzejní „katedrály“ s obrovským robotem uprostřed.Směrem vlevo od sochy uvidíte dlaždice podobné těm z YLOH IM hry,kromě malé nápovědy,co dál,jsem pro ně nenašel uplatnění.Vpravo od robota je teleport,můžete se jeho pomocí přesunovat do několika úrovní místnosti.Po kliknutí na teleport se vám ukáže nabídka,kam cestovat,podle ní vidíte,že jste v prostřední úrovni místnosti.V horní úrovni je od teleportu cesta doleva ke dveřím,které jdou ale otevřít jen z druhé strany,takže nastupte zas do teleportu a dejte se do spodní sekce.Nalevo od teleportu jsou jedny dveře,napravo od teleportu dvoje dveře.Jděte ke dveřím vlevo a klikněte na aktivní místo přede dveřmi-najdete kontaktní desku.Jdete kolem teleportu doprava až k posledním dveřím(druhé doprava od teleportu) a opět najděte aktivní místo před vstupem do dveří-druhá kontaktní deska,takže aby se dalo do jedněch dveří vstoupit,musíte být buďto dva,nebo mít něco těžkého,popřípadě obojí dohromady.Takže,jděte k prvním dveřím vlevo a použijte na dveře dálkový ovladač,přijde robot a postaví se na desku před dveřmi-musíte se postavit tak,ať mu nestojíte v cestě,jinak se zastaví a nebude pokračovat,dokud neuhnete a nekliknete ovladačem na dveře znova.Vy se teď vydejte doprava a klikněte na poslední dveře vpravo,nyní se vám už otevřou.Jste v místnosti s ovládáním vody,asi tak uprostřed je vidět panel,svítí na něm zelené světlo(pokud svítí oranžové,znamená to,že jste si hráli s pákou v místnosti se světelným kruhem a musíte se vrátit dát páku do původní polohy,jinak bude panel nefunkční)Klikněte na panel,vidíte na něm celkem tři kola,otočte levým kolem(kontrolka začne svítit červeně) a pak prostředním kolem(kontrolka opět začne svítit zeleně)Vraťte se dveřmi na chodbu,vlezte do teleportu a odcestujte do prostřední sekce.Dveřmi ve spodní části obrazovky jděte do místnosti s kruhem a vpravo na zdi pohněte pákou-spodní patro „katedrály“ se zaplní vodou,o čemž se nevěřící můžou přesvědčit tím,že se pokusí,neúspěšně,do spodního patra teleportovat.A nyní nastal čas trochu zredukovat exponáty muzea ve vlastní prospěch.Odejděte z místnosti s kruhem a pákou doleva,vidíte,že veškerá silová pole jsou vypnutá,vlevo vepředu seberte tyčku a zelenou důlní lampu,vpravo transportní zařízení.Vraťte se do místnosti se sochou,jděte dveřmi vpravo a na pravé straně seberte laserové ukazovátko.Pokračujte v zadní části do dveří,další nové prostory,kde jsme ještě nebyli.Jste v místnosti s transportními kontejnery,klikněte na bednu uprostřed na zemi a seberte z ní „jack“ na zvedání těžkých věcí.Jděte doprava k prostřednímu oknu a seberte ze země modrý kousek skla.V inventáři ho hned spojte s laserovým ukazovátkem,sice nevíme,na co nám to bude,ale něco se snad časem najde.Jděte dál dveřmi vzadu,ocitnete se na mostě,přejděte po něm na druhou stranu.V místnosti zkuste vlézt v pravé horní části do něčeho,co vypadá jako cisterna,je to výtah,ale momentálně nefunkční,protože je plný vody.Zapamatujte si,že tady ta věc je a vraťte se do místnosti se sochou.Dejte se dveřmi vlevo,na YLOHIM dlaždice na zemi použijte „jack“,společně s dlaždicemi seberete i návod,jak se YLOHIM hra hraje.Vraťte se k soše a prostředními dveřmi jděte,až dorazíte do katedrály s velkým robotem uprostřed.Na prostor mezi vámi a robotem,nyní zaplněný vodou,položte YLOHIM dlaždice,vaším úkolem je sestrojit z nich most-přímku na druhou stranu tak,aby dlaždice na sebe barevně navazovaly v pořadí,bráno od vás k robotovi:Červená,žlutá,zelená,světle modrá,modrá,fialová.
YLOHIM hra-stručný popis

Protože následující kroky,jak dlaždicemi posunovat,nebudu popisovat(věřím,že to jde,ale vzhledem k faktu,že jsem dlaždice skládal asi 10x a pokaždé úplně jinak,bylo by to na dlouhé psaní),pokusím se alespoň těm,kteří anglicky psanému textu příliš nehoví,přiblížit,jak se tato hra hraje.Každá dlaždice má 6 stran.Pouze úvodní má všechny strany obarvené,tj.červené.Všechny ostatní dlaždice mají obarveny pouze dvě protilehlé strany,každá strana má jinou barvu.Pohybovat se může pouze s dlaždicí.která se dotýká nejméně jedné další dlaždice.Možnosti,kam se dá dlaždicí pohybovat,jsou dané postavením okolních dlaždic.Při přesunu dlaždice z jednoho místa na druhé se dlaždice otáčí,takže tím se mění i postavení barevných ploch dlaždice.Dlaždicí pohybujete tak,že na vybranou dlaždici kliknete,tím se vám zobrazí místa,kam dlaždici můžete přesunout a kliknutím na jedno z možných míst dlaždici přesunete.Cílem je sestavit z dlaždic přímku,kdy barva strany jedné dlaždice odpovídá stejné barvě strany dlaždice,která se té první dotýká,barvy mají předem dané pořadí.Pokud máte dlaždici na „správném“ místě,ale stranu s barvou máte na nesprávném místě,musíte,pomocí ostatních dlaždic,dlaždicí otočit několikrát tak,aby se po návratu na určené místo barvou dotýkala té první dlaždice.Tak,asi tolik ke skládání,god save USA i vás,pokud si s tím ale přece jen neporadíte(o čemž silně pochybuji,tyhle skládačky upřímně nesnáším,neovládám je,a když se to podařilo mě,dokáže to už každý *****-zde si můžete doplnit poslední slovo dle svého vkusu),takže,pokud to nezvládnete,v sekci Uložené pozice najdete i save,kde stačí k sestrojení mostu pohnout poslední dlaždicí,abyste nepřišli o scénu,která bude po složení následovat.
Muzeum antických zvrhlostí aneb Pumpařem proti své vůli-pokračování
Po úspěšném složení mostu(obrázek YLOHIM)Obrazek se Perry vydá přes most,následuje scéna souboje dvou robotů,do toho se zamíchá nějaký cizí člověk,který vypustí ze spodního patra vodu,a když na něj Perry začne volat,zmizí.Stojíte opět v katedrále a koukáte na trosky obřího robota.Teleportujte se do spodního patra,seberte vpravo od teleportu dlaždici,všimněte si,že dveře,u kterých leží váš zničený robot jsou otevřené a přes teleport,místnost se sochou a pak doleva jděte do místnosti,v které je holoprojektor a pterodaktyl s kostí.Stlačte holoprojektor,položte pak na něj dlaždici a můžete v klidu kost sebrat.Zpět k soše,při té příležitosti můžete zkusit odejít z muzea ke glideru,zjistíte,že východ je zamknutý,prostřední chodbou až k teleportu a do spodní úrovně.Překročte robota a vejděte do dveří vlevo,slezte po schodech a zkuste vejít do velkého tunelu po pravé straně.Perry usoudí,že je tam tma,takže použijte na otvor termobrýle.Uvnitř tunelu se můžete podívat na pravé stěně na starobylé obrázky,ale protože z nich nic nevyčtete*možní že jo,já to nezkoušel*,pokračujte chodbou dál do místnosti,v které je uprostřed neaktivní teleport a na stěně písmena.Písmena tvoří abecedu(pozemské ekvivalenty jednotlivých písmen najdete v diáři Mondy),horní řada,zleva doprava A-I,prostřední řada J-R,spodní S-Z.Možná je někde i jiné,konkrétnější,vodítko,kromě toho,že se tady hraje YLOHIM,nebýt toho,že správné písmeno zůstane svítit,strávil jsem nad tím asi zbytek života.No,nevadí,podstatné už teď víte,musíte rozsvítit slovo YLOHIM postupným rozsvícením písmen pomocí laserového ukazovátka.Takže,pomocí ukazovátka,klikejte postupně na tyto znaky-2.zprava spodní řada(Y),3 zleva prostřední řada(L),4.zprava prostřední řada(O),2.zprava horní řada(H),1.zprava horní řada(I),4.zleva prostřední řada(M),(obrázek YLOHIM písmena)Obrazekpokud se netrefíte,všechna rozsvícená písmena zhasnou a můžete začnout znova.Úspěšným složením se aktivuje teleport,použijte ho,dostanete se do místnosti,kde Kato zpracovával Mondru.Klikněte na prostřední bílý předmět na stěně s monitory,najdete nějakou kovovou tyč,a v levé spodní části obrazovky seberte s bedny placku s nápisem TU-RA-CEL(pokud se vám při tom,navíc ve spojení s roboty,nevybavily baterie s téměř,ne však úplně stejným názvem,omlouvá vás pouze to,že asi nepocházíte ze Země).Když nyní kliknete na počítač ve spodní části pod monitory,měli byste dostat spojení s Bullym,který vás letem světem seznámí s celou situací.Až skončí,použijte na počítač všechny nové věci z inventáře,zjistíte,že kovová tyč je pozitronový klíč a až projedete počítačem jméno Kato da Trumor,dostanete ikonku Tachio da Xen,ženského zabijáka.Teleport bohužel fungoval jen jednosměrně,zpět s ním nemůžete,tak odejděte dveřmi,přejděte most do horního patra katedrály.Když zkusíte sjet do spodní úrovně,zjistíte,že je opět zatopená,odteleportujte se tedy do střední úrovně,v místnosti s pákou zkuste pumpu zapnout,ale jaksi to nejde.Prekérní situace.Jděte k soše,od ní doprava pořád až přez most,v místnosti vlezte do železné cisterny,slezete o patro níž.Jděte doleva do dveří,až vstoupíte,dveře se nenávratně zabouchnou,nenechte se vyvést z míry a zatáhněte za  páku u křižovatky cest.Když budete potom pokračovat cestou rovně od dveří,kterými jste přišli,dojdete ke dveřím raketového sila,ale to je zaplavené vodou,takže se vraťte na křižovatku a dejte se cestou vlevo.Na dveře před sebou použijte pozitronový klíč,pak je otevřete a jděte chodbou do posledních dveří vpravo.Na panelu otočte levým a pak pravým kolem,vraťte se chodbou prostředními dveřmi,zatáhněte za páku u křižovatky a jděte do dveří raketového sila.Vlete do rakety a zbytek ponechte osudu.
Kapitola čtvrtá
Hospoda na konci vesmíru aneb Kšeft s orgány kvete v každém dole

Přistání nebylo asi z těch nejzdařilejších,kolem vás se válí zbytky rakety.Posbírejte,co se dá,za sebou vytáhněte z rakety bílý plazma konvertor,v popředí na zemi hnědý plasma collar,vedle vpravo šedý zbytek kanystru a od kanystru směrem nahoru prakticky neviditelné páčidlo(obrázek Tyč)Obrazek,je přesně v místě,kam ukazuje šipka na obrázku-tady jsem,i když se mi jinak hra líbí,po zhruba patnáctihodinovém zákysu proklel autory do desátého pokolení,a vida,fungovalo to,chvíli na to jsem ho našel..:-))V inventáři spojte plasma collar s plasma convertor,dostanete improvizovaný zdroj energie.Jděte depresivní krajinou pořád nahoru(celkem 4 obrazovky),cestou si všimněte nepřehlédnutelné hromady fialového slizu,až dorazíte k dolu.Zkuste použít generátor na plošině vpravo,nemá energii,tak do něj strčte improvizovaný zdroj.Klikněte na bílou čárku v pravém horním rohu generátoru,(tady jsem prokletí aktualizoval na patnáct pokolení),potřebujete něco,čím mechanismus budete řídit,strčte tedy do generátoru páčidlo a opět klikněte na bílou čárku.Mechanismus by potřeboval promazat(Vědro má ve dně díru,milá Lízo…),otočte se,jděte zpět cestou až k hromadě slizu a naberte ho do kanystru.Zpět ke generátoru,až se kanystrem z inventáře trefíte přesně na bílou čárku(dvacet pokolení),klikněte na bílou čárku ještě jednou a sjedete do podzemí.Whoa,v podzemním městečku poměrně rušný život.Vydejte se nejdřív směrem vlevo,před vchodem do uličky můžete zkusit pokecat s mimozemšťany,ale totálně vás ignorují-jestli vás to potěší,tak vězte,že než se rozední,budou mrtvý.Jděte tedy do uličky vlevo,zaregistrujte po levé straně neon hospody,ale než se půjdeme napít,skočíme si k doktorovi nechat se vyšetřit,jestli jsme normální,když lezem do takový díry.Jděte tedy cestou po pravé straně kanálu 2 obrazovky,uvidíte nad sebou znak nemocnice,pokračujte tedy dál a vlezte do dveří.Přivítají vás dvě krásné a milé sestřičky,ale když vás chtějí vyšetřit,zjistí,že nemáte kredit.Zeptejte se jich na kredit(jakož i vše ostatní),dostanete ho v obchodě,který vlastní Ijgarsha.Taky se dozvíte,že fialový sliz,který vám v kanystru zůstal,je vysoce korozivní.Odejděte z nemocnice,jděte kolem kanálu,u hospody odbočte vpravo na hlavní třídu a jděte cestou doleva.Po dvou obrazovkách dorazíte do obchodu,promluvte si s Ijgarsha o kreditu,dostanete ho výměnou za přebytečné věci v inventáři-automaticky.Ukažte Ijgarshe důlní lampu,doplní vám do ní energii.Odejděte z obchodu na hlavní třídu,doleva uličkou a opět cestou vpravo do nemocnice.Sestřičky vás důkladně odvšiví,jinak jste zdravý,kupodivu,takže abyste se dostali až k doktorovi,budete se muset asi otrávit.Odejděte z nemocnice,kolem hospody dál doleva,přez most,až dorazíte k uzavřenému vchodu.Otevřít nejde,tak se vraťte před hospodu a konečně se půjdem napít.Vlezte do hospody,po pravé straně si promluvte s ženou v červeném,bohužel Perry její služby odmítá,takže žádné povyražení nebude.Jděte k baru uprostřed místnosti,pokecejte s barmanem i oběma chlápkama u baru,nic moc,tak klikněte na prohlubeň před sebou a barman vám začne míchat koktejl.Než ho udělá,vyslechnete rozhovor dvou chlápků u baru a v inventáři vám naskočí ikony Mad Hamiltona a vstupu do nižších pater dolu.Až barman skončí,nalije vám drink do prohlubně před vámi-z prohlubně stoupá teď fialový dům.No potěš pámbu.Ještě se barmana zeptejte na nové věci z inventáře a pak strčte hlavu do fialového dýmu.Nic moc,tak klikněte znova na prohlubeň,barman vám namíchá něco silnějšího,než bude hotový,zase si poslechnete,co si vykládají dva chlápci vedle vás.Strčte opět hlavu do fialového dýmu,už je to o něco lepší,ale pořád ještě stojíte.Klikněte tedy znovu na prohlubeň a až bude barman hotový,strčte zase hlavu do fialového dýmu.Tak tohle byla konečně parádní jízda,proberete se až v nemocnici na lůžku.Jako první ukažte doktorovi kost pterodaktyla,jinak se s vámi nebude o ničem bavit.Potom s doktorem proberte všechna témata,nakonec se zeptejte na nižší patra a doktor odejde.Využijte toho a promluvte si s pacientem Ullban Krems v sarkofágu.Proberte s ním všechno,je to celkem studnice vědomostí,na vstup do spodních pater se zeptejte až nakonec-přijde doktor a vyhodí vás.V inventáři vám naskočila ikonka hackera Quotter Bat a očí,které potřebujete někde sehnat pro Ullbana.Taky se od něj dozvíte,že fialový  sliz(tedy přesněji řečeno Trachivora Illoxia Laviola Transcep,jak nás poučil doktor..takže zůstane u toho slizu),když se smíchá s tekutinou,je jako kyselina a prožere se vším.Fajn,až vás doktor vyhodí,smíchejte v inventáři lahvičku,kterou jste našli na Akademii u mrtvoly s fialovým slizem,taková žíravina se může časem hodit.Prohlédněte si v čekárně nemocné mimozemšťany,pak se vydejte přez hlavní třídu do obchodu za Ijgarsha,přeptejte se na nové věci,specielně Mad Hamiltona-měla s ním románek a udělá pro vás všechno,když o něm zjistíte něco víc-no,abych byl přesný,ne všechno,abyste si to nevykládali po svém,ale hodně.Z obchodu jděte do hospody,promluvte si s barmanem,dostanete od něj doporučení k Mackro da Thrang,který by pro vás oči mohl sehnat.Jděte od baru k hlídači u dveří v prvním patře,pustí vás dovnitř a můžete si s Mackro promluvit.Ptejte se jako obvykle na všechno,oči vám dá,ale jen,když mu seženete speciální panenku Creature doll.Odejděte ven před hospodu,mezitím se na jiném místě odehraje scéna,která končí tím,že Perry Rhodan nesmí za žádnou cenu získat přístup do spodních pater.Čím to je,že se vždycky najdou lidi,který vás nemají rádi?Zajděte do obchodu,ale Ijgarsha o panence nic neví,tak se vraťte před hospodu,ale pokračujte po levé straně kanálu přez most.U dveří tam stojí Tachio da Xen,po krátké slovní přestřelce po vás začne střílet ostrými,tak zase zmizíte.Jděte do nemocnice,pokecejte s doktorem,zavede vás k umírajícím mimozemšťanům(no vidíte,co slíbím,to se stane),mluvte na ně tak dlouho,až se od doktora dozvíte,že má jejich panenku,pak dejte doktorovi kost,dostanete panenku a antiserum.Jděte do hospody,chlapovi u baru nabídněte antiserum a pak si s ním promluvte o Tachio da Xen.Až ji odejde zlikvidovat,jděte do prvního patra vlevo za Mackro,dejte mu panenku,dostanete oči,a až budete odcházet,potkáte chlápka od baru,Xen je,hmm,zpacifikovaná,automaticky mu předáte serum.Jděte k nemocnici,dveře jsou zamknuté,vlevo od dveří si můžete přečíst,že nemocnice je dočasně zavřená.Prohlédněte si uprostřed dveří zámek a polijte ho vyrobenou kyselinou,zámek se rozpadne a můžete vstoupit dovnitř.A jejda,uvnitř vidíte obě sestřičky stát se zlomeným vazem,zkuste s jednou promluvit,aha,obě to jsou robotky,momentálně vypnuté,takže žádná jatka..škoda.Pokračujte dveřmi do ordinace-a hned se zas vraťte do čekárny.Sestřička se očividně hýbala,ale jak jste vstoupili,upadla ihned do nehybnosti,tak nevím,jestli si s námi hrajou sestřičky nebo programátoři.Vraťte se po tomhle objevu zpět do ordinace,prohlédněte si mimozemšťany,už jsou tuhý,pak si promluvte s Ullbanem a dejte mu oči,dostanete za to od něj oční implantáty.Pak se ho zeptejte na spodní patra,dostanete klíč a můžete z nemocnice vypadnout ven.Jděte kolem hospody přez most ke vchodu,před vchodem si můžete promluvit s Xen,uvězněnou v oranžové kouli,ale kromě toho,že jejím cílem je zlikvidovat vás a pak žít navěky,se nic moc nedozvíte,takže použijte na vchod klíč od Ullbana.Máte,co jste chtěli,sjedete do spodních pater dolu.
Kapitola pátá
Jeskyně šílenství aneb Můj život s očními implantáty

Ve spodním patře vás čeká nepříjemné zjištění-nahoru nemůžete a dál se,na první pohled,nikam nedostanete.Věnujeme tedy okolnímu prostoru druhý pohled.Napravo od výtahu,kterým jste přijeli,je na lanech zavěšený vozík,teď nepojízdný.Za vozíkem na zdi najdete aktivní místo,na kterém po přiblížení najdete desku se čtyřmi otvory,ve třech jsou zasunuté tyče,čtvrtý otvor je prázdný.Vyjeďte z přiblížení a zkuste na ono místo použít tyč(Arrachieda Stick),kterou jste kdysi sebrali v muzeu.Pasuje,ale zařízení je pod proudem,takže při pokusu o zasunutí dostane Perry ránu.Potom si prohlédněte výklenek těsně vpravo od osvětleného výtahu,najdete něco jako rozvodnou desku,jsou v ní tři páky,otvor pro čtvrtou páku je prázdný.(Obrázek rozvodna)Obrazek Naproti výtahu je ve spodní části obrazovky vchod do převlékárny,po jeho levé straně je něco jako zámek,nefunkční.Klikněte na rozvodnou desku u výtahu a posuňte levou páku do horní polohy.Zámek u dveří teď svítí žlutě.Použijte na zámek klíč od Ullbana,zámek svítí zeleně a u vozíku se vysune dopravní potrubí.Sejděte dveřmi vedle zámku do převlékárny,na pravé stěně vidíte zelené skříňky zaměstnanců,uprostřed místnosti tři umyvadla,na prostředním jsou na vrchu umyvadla tři sloty,na pravém umyvadle dva.Když do některého slotu zasunete pozitronový klíč z muzea,zjistíte,že sice pasuje,ale nic nedělá.Jděte ke skříňkám,na první zleva použijte pozitronový klíč,tím do něj natáhnete kód skříňky a pozitronový klíč pak použijte na levý slot prostředního umyvadla,skříňka sjede k zemi.Stejný postup použijte na druhou skříňku zleva+prostřední slot prostředního umyvadla a na třetí skříňku zleva +pravý slot prostředního umyvadla.Zbylé dvě skříňky mají kódy nečitelné,takže s nima nic neuděláme.Prohledejte všechny tři skříňky na zemi,najdete tyčku,lepicí pásku a podivný nástroj.Lepicí pásku použijte na Arracheida stick a vyjděte ven z převlékárny.Tyč omotanou páskou použijte na zeď za vozíkem,zasune se mezi ostatní tři tyče.Tyčku ze skříňky použijte na výklenek u výtahu a potom ji posuňte do horní polohy.Klikněte na vozík a nechte se odvézt před zapečetěné dveře.V levém rohu dveří seberte sedačku,víc tady neuděláme,odejděte dveřmi ve spodní části obrazovky,vpravo od vozíku.V hale vlezte do prostředního potrubí,jděte až k větráku a na jeho střed použijte Tu-Ra-Cel medailon,větrák se zastaví a vy prolezte na druhou stranu.Jděte přes most až k otvoru,těsně vlevo od otvoru si prohlédněte kontrolní panel,chybí v něm součásti.Použijte na panel podivný nástroj a pak do něj dejte klíč od Ullbana-pořád ještě něco chybí.Vlezte do otvoru a pokračujte přez most až na druhou stranu,pokračujte místností s mučicími nástroji,až se ocitnete v chodbě bez světla.Popojděte několik kroků a zkuste vlézt do dveří po Perryho levé ruce,Perry odmítne jít do tmy,mohli by tam číhat lovci orgánů.Použijte tedy na dveře důlní lampu,Perry vstoupí dovnitř a najde Hamiltona,asi tak centimetr od smrti.Tedy,abych byl přesný,tři otázky,proto si hru raději uložte a zkuste,na co se ptát vyplatí,a na kolik.Osobně jsem po dlouhém zkoumání zvolil Quotter Bat,Kato de Trumor a Frequency Spectroscop-ne,že by to mělo nějaký viditelný vliv na vývoj hry.Při další otázce se Hamilton vydá na pouť ke svému Stvořiteli,tak opusťte místnost,ale zase se vraťte a seberte Hamiltonův circuit board,destičku podobnou jako Ullbanův klíč-malý žlutý puntík v místech,kde leží Hamilton.Také můžete použít toaletu,což při první návštěvě místnosti,zřejmě z pietních důvodů,nešlo.*Autoři mají smysl pro humor,při seznámení Perryho s Hamiltonem se Hamilton diví,že je Perry skutečný,myslel si,že je to postava ze sci fi románů*Opusťte tedy místnost podruhé a pokračujte doprava až do místnosti se sloupem světla.Použijte na něj oční implantát a následujte paprsek světla do tunelu v pravé spodní části.Pokračujte tunelem až na plošinu,z které vidíte jakousi šílenou konstrukci.Na lano,které vede dolů,pověste Transport Frame,pak na něj zkuste zavěsit sedačku,nejde to,tak na sedačku použijte podivný nástroj a upravenou sedačku pak zavěste.Klikněte na ní,sjedete dolů ke kouli,ke které směřuje paprsek světla.Zkuste otočit podstavcem koule,nejde to,tak vstupte vpravo dveřmi do kontrolní místnosti.Uprostřed kulatého pultu seberte modulátor,jděte ke dveřím vlevo a vpravo od nich seberte se zdi další destičku.Do chodby Perry opět odmítne jít,zajímalo by mě,co ti lovci orgánů dělají,že se jim Perry chce za každou cenu vyhnout.No,tady už víc nevymyslíme,vraťte se k sedačce,odcestujte nahoru a jděte a jděte,až k rozbitému kontrolnímu panelu.Zasuňte do panelu obě destičky a pak na panel klikněte,nahodí se generátor.Vraťte se zpět dlouhou cestou k sedačce a sjeďte dolů.V kontrolní místnosti vidíte,že ožily monitory,klikněte na spínač uprostřed pultu a podívejte se na záznam.Vyjděte ven doprava ke kouli,klikněte dvakrát na podstavec,tím změníte směr světla a když se vrátíte do kontrolní místnosti,vidíte,že chodba vlevo je osvětlená.Vlezte do ní,doprovázen hlasem šíleného hackera dojde Perry až ke Quotter Bat-visí uprostřed na drátech,kdybyste ho náhodou nemohli najít.Použijte na něj jeho ikonu,při první otázce klikněte na obrázek první vlevo ve spodní řadě,při druhé otázce klikněte na TRUST.Pak na něj použijte všechny ostatní ikony z inventáře,zápisník Mondry jako poslední,opustíte blázna a dojdete k podivnému teleportačnímu zařízení,něco jako Star Gate.Protože nic jiného v dohledu není,klikněte na něj a nechte se přenést,bůh možná ví,kam.
Kapitola šestá
Velké finále aneb Sbohem a dík za všechny ryby

Stojíte u neaktivního kruhu na nějakém asteroidu uprostřed ničeho.Prohlédněte si sloupy u kruhu,jsou na nich symboly a pak se vydejte cestou nahoru,až dorazíte k obrovské kosmické lodi.Vstupte do výzkumné stanice,jděte o jednu obrazovku dál a najdete Mondru uzavřenou v kokonu.Mondře nemůžete zatím nijak pomoci,tak klikněte na teleport vlevo.Zjistíte,že nahoře je Kato s kumpány,takže takhle to taky nepůjde.Klikněte na terminál vedle teleportu,Perry se pokusí spojit s Bullym,ale signál je příliš slabý.Použijte na monitor Com Unit,spojíte se s Bullym,ale potřebuje nějaké upřesnění,kde vlastně jste,aby mohl přiletět.Jděte k velkému kruhu,u kterého jsme začali a klikněte na jeden sloup,do inventáře se vám zkopírují symboly.Vraťte se do stanice k monitoru a použijte na monitor symboly.Spojíte se znovu s Bullym a ten už vás podle symbolů nějak najde.Slyšíte,že parta nahoře se chystá vstoupit do lodi,to je příležitost,v horním patře stanice vás nebude nikdo rušit.Vlezte do teleportu,nahoře si prohlédněte laser a dva kontrolní terminály,kterými se laser ovládá a pokračujte dál dozadu.Prohlédněte si stvoření ve spodní části lodi.klikněte na levou spodní část obrazovky,je tady cesta,kterou se vlevo dá dostat k lodi,ale teď to nejde.Vraťte se teleportem do spodní části,použijte na terminál Katovu ikonu,ale Perry usoudí,že to není dobrý nápad.Použijte tedy na monitor hlasový simulátor,Perry se coby Martel spojí s Kato,tím všechny dostatečně zmate.Jděte přes teleport do horní části,vzadu se dejte cestou vlevo,až dorazíte ke kosmické lodi.Prohlédněte si na zemi rozbité supran lens,v inventáři spojte Frequency spectroscop s hlasovým simulátorem a výsledek použijte na kosmickou loď.Použijte hlasový simulátor na loď ještě několikrát,až nakonec přiběhne Kato a spol.Použijte hlasový simulátor ještě jednou a Perry se od lodi vzdálí,jděte přes teleport k terminálu a klikněte na něj.Zjistíte,že Quotter Bat komunikuje s kosmickou lodí.Jděte přes teleport k ovladačům laserového děla a klikněte na terminál vlevo.Vidíte na něm čtyři trubice,kterými můžete přidávat nebo ubírat přívod do laseru,zkuste pomocí + pod trubicemi pustit laser na plný výkon.Nejde to,jakmile do trubic přidáte příliš moc,zasáhne kontrolní mechanismus a trubice vrátí do původního stavu-každá z poloviny prázdná(nebo plná,záleží na vašem přístupu k životu).Takže,co s tím?Zkuste na levém terminálu přidat trochu výkon do některé trubice,pak jděte k pravému terminálu a podívejte se na něj.To,co jste udělali na levém terminálu,se sice promítlo do naplnění trubic na pravém terminálu,ale u jiné trubice a v jiném množství.Ušetřím vás příbuzenských vztahů mezi levým a pravým terminálem,vraťte se k levému terminálu/pro jistotu si ho nechte kontrolou vyresetovat/ a na první trubici vlevo přidejte plusem 4 dílky.Potom na druhé trubici zprava přidejte 2 dílky.Přejděte k pravému terminálu,klikněte na něj,vidíte,že první dvě trubice vpravo jsou téměř na maximu.Přidejte 2 dílky na druhou trubici zleva,spustí se alarm a u levého terminálu vypadne na zem ochranný oblek.Seberte ho,a protože když věci nejdou podobném,po zlém fungují většinou dokonale,tak ochranným oblekem rozmlaťte levý terminál.Tak,kontrola je vyřazena,jděte k pravému terminálu,všechny trubice dejte na maximum a pak už se jen pokochejte závěrem.Mondra je zachráněna a Perry nám,snad ne naposledy,předvedl,jakej je borec.:-)
BTW Protože jsem si při hraní nemohl nevzpomenout na úžasnou knihu Stopařův průvodce Galaxií,použil jsem v textu,především u některých názvů kapitol,ustálené fráze z této knihy,nebo jsem je parafrázoval.Snad mi to pan Douglas Adams tam někde nahoře a vy tady někde dole nebudete mít za zlé.:-)M_K
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Perry Rhodan – Myth Of The Illochim

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

kancelar

(fox, 15. 2. 2010 17:47)

kda nebo jak ziskam ikonu kari levia.v te kancelari je ta truhla,denik a na levo knihy.dekuji

save

(Midnight Knight, 1. 4. 2009 15:39)

Dik,doma na to mrknu,budu ted asi 10 dni mimo,pak se ozvu,nakolik jsi blbej..:-DDD

save

(Fikus, 1. 4. 2009 15:11)

save sem si stáhnul, takže hrál dál budu, ale poslal sem ti i ten svůj, třeba přijdeš na to, že sem úplně blbej ;):D ale dík

nevim

(Midnight Knight, 1. 4. 2009 7:34)

Tezko rict,takhle z voleje-Pokud jsi na konci kapitoly,stahni si save,pokud me pamet neklame,mel by tam byt save bud ze zaveru kazdy kapitoly,nebo ze zacatku dalsi..Jestli chces,posli mi ten svuj save se zakysem na
midnight_knight@centrum.cz
kouknu se,v cem je problem..:-)

nevim...

(Fikus, 28. 3. 2009 23:09)

proklikal jsem to tam několikrát a vůbec se mi neozval... tak to teda fakt nevim, ale dík...

Fikus

(Midnight Knight, 28. 3. 2009 3:43)

Mam takovej dojem,ze jsi asi vynechal:
Když nyní kliknete na počítač ve spodní části pod monitory,měli byste dostat spojení s Bullym,který vás letem světem seznámí s celou situací.Až skončí,použijte na počítač všechny nové věci z inventáře,zjistíte,že kovová tyč je pozitronový klíč a až projedete počítačem jméno Kato da Trumor,dostanete ikonku Tachio da Xen,ženského zabijáka.
To by mohl byt klicovy moment,proc nevi,kam letet.

Taky zákys

(Fikus, 27. 3. 2009 21:48)

Jsem na konci 3. kapitoly a mám odletět z muzea, jenže Perry mi vždycky řekne, že neví kam má letět, víte někdo? Jestli mi můžete poradit, byl bych vděčen. Předem dík moc...

zákys

(Midnight Knight, 19. 3. 2009 10:28)

U Mondry najdeš její zápisník:
"Masožravka si vás přestane všímat,jděte za ní a na stole seberte notebook.Prolistujte ho,jsou v něm zajímavé informace,a získáte ikonku Kari Levia,asistentky děkana na Akademii."
Pokud jsi už v akademii,značí to,že zápisník máš v inventáři,stačí ho prolistovat.
Mid

zákys

(Aleš, 19. 3. 2009 10:27)

Dostal jsem se do Waringerovi akademie a nevím jak získat do inventáře Kari levia.
Adresa je aleskryza@seznam.cz

Zábava

(Polda, 12. 8. 2008 18:13)

U tohodle návodu jsem se bavil možná víc než u hry a bez něj bych tu hru smazal asi po 20 minutach:)
Dobrá práce

nejlepší návod

(fudys, 7. 7. 2008 21:50)

Hele ,nejlepší návod co sem podle něj kdy hrál nějakou hru.Seš borec

super

(dagerfall, 21. 6. 2008 8:17)

je skvělý,že tak rychle je tu návod.výborná recenze,jen tak dál