Jdi na obsah Jdi na menu
 

Black Mirror 2

8. 11. 2014

TOPlist

Black Mirror 2

8.11.2009 Autor návodu-Karin Madukas

Nejprve si vybereme hru Normal.
Hra je volným pokračováním Posla smrti 1. Nejprve malé poučení. Vpravo nahoře najdete kromě jiného i ikonu, díky které najdete všechny aktivní místa ve hře. Takže to je dobrá zpráva. Vlevo dole zase máte mapu/při přesunu na ní kliknete pravým myšítkem a vyberete lokaci/.

1.Kapitola
Po působivém intru z roku 1969 se ocitáme v roce 1993 v přístavním městě Bidderford, stát Maine. Darrenův zaměstnavatel vás nerudně nabádá k opravě pojistkové skříně, protože je všude tma. Vpravo na polici seberte krabici a v inventáři na ni klikněte pravou myší. Získáte funkční pojistku. Pak klikněte na prkna pod policí, kde se skrývají fotopotřeby. Skříňku s elektřinou jistě vidíte, tak do ní vložte novou pojistku a stiskněte vypínač vpravo. Běžte po schodech nahoru, kde si promluvte s Fullerem. Vlevo dole máte témata k hovoru. Na jeho příkaz vyneste ven reklamní tabuli. Objeví se atraktivní dívka jménem Angelina. Trochu s Darrenem flirtuje a chce, aby jí udělal černobílý portrét. Fuller mu však všechnu radost sebere a portrét chce udělat sám. Darrena pověří jinými úkoly. Má odevzdat dopis paní Bibě a vyzvednout na poště balík. Dejte se dolů směrem k moři. Zde je pošta a zároveň obchod se suvenýry. Když tam vstoupíte, prodavačka klábosí se zákaznicí a nenechá se vyrušit. Tak si radši venku pohovořte s dívkou na molu. Dozvíte se o osudu Carrie. Pak se vraťte do obchodu, kde klábosení pokračuje. Musíte nějak upoutat pozornost prodavačky. Z hovoru vyrozumíte, že přítel zákaznice má nové auto – kabriolet. To by mohl být ten venku. Nejdříve na molu seberte železnou tyč vpravo od místa, kde stála ona dívka. Pak kopněte do auta a až se ozve alarm, vstupte do obchodu. Zákaznice odběhne a vy dostanete od Rosie balíček pro Fullera. Pak si s ní znovu promluvte o všech tématech, která se vám objeví dole a ve chvíli, kdy se prodavačka otočí, seberte z pultu nevyplněný blanket. Jděte zpět kolem Fullerova obchodu a pokračujte dál na náměstí. Vpravo je restaurace paní Biby. Uvnitř pohovořte s majitelkou a za rohem jí dáte dopis od Fullera. Promluvte si s ní znovu a proberte všechna témata. Z pultu seberte chleba a ocet. Při odchodu z restaurace vás zavolá zákazník v bílém plášti, který se představí jako dr. Newhause. Sdělí Darrenovi, že se jeho matka nedostavila na vyšetření a že o ni má starost. Darren se vrátí k fotoateliéru, kde je rozčilená Angelina, která žádá doručit svoje fotky do hotelu. Nejdříve je však musíme z Fullera dostat. V obchodě už čeká Fuller, aby si vztek na Darrenovi vylil. Nejprve však Darren chce zavolat matce. Jděte dveřmi vlevo do zadní místnosti, kde je na stole telefon. Matka však má obsazeno. Přes Fullerovy protesty Darren spěchá za matkou, kterou však najde v bezvědomí. Poslechněte si její srdce a všimněte si rány na hlavě. Pomocí telefonu zavolejte sanitku. Ošetřujícímu lékaři slíbíte dorazit za matkou do nemocnice s léky, které matka bere a s kartou pojištění. Takže z konferečního stolku seberte dávkovač léků, v koupelně ve skříňce tác s léky a vlevo v ložnici prohledejte komodu. Zde  najdete matčin adresář, který má malý zámeček. Na okně odsuňte květináč a pod ním seberte klíček. S jeho pomocí adresář odemkněte a tím zjistíte telefonní číslo matčina ošetřujícího lékaře. Zavolejte mu a požádejte ho matčinu zdravotní kartu. U kuchyňské linky na židli vezměte z kabelky kartu pojišťovny a vyjděte ze dveří bytu. Automaticky jsme u nemocnice. Uvnitř dejte sestře léky a kartu. Po dlouhém čekání se zdá, že je nějaký problém s matčiným pojištěním.  Pak jděte do matčina pokoje, kde vám lékař oznámí, že příštích 24 hodin bude kritických. Darren si chce vyřídit účty s Fullerem, který mu nevyřídil matčiny vzkazy. V přijímací hale uvidíte muže, který předtím sledoval Angelinu. Po rozhovoru se sestrou seberte v čekárně 2 časopisy a běžte domů. Zde musíme najít důkaz, že matka platí zdravotní pojištění. Klikněte v ložnici na sekretář a vyřešte posouvací puzzle. Kdo nezvládne, použije náš save. Také se můžete vrátit do menu a vyberte Extra-game. Po několika pokusech můžete puzzle přeskočit. V sekretáři seberte krabičku, z ní vyjměte pravým klikem knihu. Z knihy vypadne dopis psaný vaší Darrenově matce jakýmsi C. No ale nejdůležitější je zjištění, že matka si svoje pojištění platí, takže se můžete vrátit do nemocnice, sestře dát kartu a jít do pokoje k matce. Její stav se bohužel nezměnil, tak z její postele seberte stetoskop, který se může hodit. Potom jděte do fotoateliéru, kde však narazíte na onoho muže, který byl v nemocnici. Darren musí zjistit, o čem s Fullerem mluví. Jděte vlevo do uličky za obchodem. Z kůlny vlevo seberte vlasec a z kapoty auta lano. Ze psí boudy pod oknem získáme misku a vlevo od dveří držátko od kbelíku. Dveře do zadní části Fullerova obchodu jsou zavřené, takže v inventáři spojíme vlasec s držákem od kbelíku a tím klikneme na hořejší okraj dveří. Uvnitř vyslechnete hovor Fullera se záhadným mužem. Po urychleném odchodu ven se můžeme podívat do obchodu z přední strany, protože nehrozí nebezpečí, že vás Fuller načapá. Jděte do sklepa na průzkum, ale po malé chvilce se Fuller záhadně objeví. Darren mu vyčte matčin stav. Nicméně stále nemáme Angelininy fotky, takže musíme vylákat Fullera z obchodu. Jděte na poštu a promluvte si s Rosie. Požádejte ji o balíček fotopapírů, ale bez úspěchu. Potřebujete blanket vyplněný Fullerem. Tak si promluvte s blonďatou zákaznicí a nakonec ji pomocí časopisů z inventáře přesvědčíte, aby si od Fullera nechala udělat fotky. Nejlépe aby si Fullera objednala ihned. Když dojdete zpět do fotoateliéru, Fuller opravdu odchází. Jděte do obchodu zadem, ze stolu seberte pero a pak prohlédněte trezor vpravo. Pomocí stetoskopu pak musíte zjistit správný kód. Klikněte na levý ciferník levou myší, dokud se neozve hlasitější zvuk – něco jako posunující se dlaždice. Nenechte se zmást jinými zvuky. Ve chvíli, kdy se popsaný zvuk ozve, klikejte pravou myší na druhou stranu, dokud se neozve stejný zvuk. Pak pokračujete zase levou myší atd.atd., dokud se trezor neotevře. Uvnitř najdete cívku s filmem, porno a dokonce i pistoli. Seberete však jenom film, který ovšem musíme nejdřív vyvolat. Jděte do sklepa, kde v polici seberte vývojku (pokud jste tak už neučinili). Pak jděte nahoru do temné komory. Na zemi u skříně seberte láhev destilované vody, na stole pak fixační roztok. Destilkou klikněte na pravou nádrž. Darren zhasne světlo. Pak teprve destilku nalijte do nádrže. Vývojku nalijte do levé nádrže. Film položte k přístroji uprostřed, nalijte do ni vývojku a pak zase na něj klikněte. Darren vývojku vylije naproti, do cívky nalijte fixaci a zase na ni klikněte. Filmy jsou vyvolané. Nyní si Darren uvědomí, že nemá fotopapíry. V inventáři perem vyplňte prázdný blanket a s ním jděte na poštu. Rosie však odmítne balíček vydat, protože doručenka není podepsaná od pošťáka. Kde ho ale sehnat? Jděte do restaurace paní Biby, kde se dozvíte, že pošťák odešel do nemocnice. Darren tedy spěchá za matkou a v jejím pokoji na stolku najde pohlednici i s pošťákovým podpisem. Pak se ještě promluvte s lékařem a spěchejte za Rosií. Cestou ještě zkombinujte pohlednici s vyplněným blanketem. Rosie vám už vydá balíček fotopapírů, které si odneseme do temné komory. Pravou myší rozbalte balíček a papíry vložte pod přístroj vpravo. Do přístroje vložte vyvolaný film a klikněte na aparát. V té chvíli se rozsvítí hned vlevo číselník stopek. Po 5 vteřinách fotku seberte a vložte ji do nádrže vlevo.Nejdříve ale do ní ještě nalijte trochu destilky. Zde nemáte žádné stopky, tak počkejte dokud fotka nebude spíše tmavší a pak ji vyndejte. Nakonec ji dejte do nádržky vpravo a čekejte na verdikt. Pokud se Darrenovi fotka nelíbí, zmizí vám z inventáře a vy musíte pokus opakovat. S fotkou musí být Darren spokojen. Potom zbylé nevyvolané fotky odloží vlevo a ozve se zvonek. Přijde paní Biba a přinese dopis pro Fullera. Tváří se přitom dost zoufale.Dopis tím pádem Darrena velmi zajímá.Vratte se do matčina bytu. Naplňte dřez vodou a potom vezměte konvici ze sporáku a naplňte ji vodou, postavte na sporák. Potom vložte nad konvici dopis a následně zjistíte, že v obálce je spousta peněz. Zdá se, že Fuller paní Bibu vydírá. Nyní jděte do hotelu v pravém horním rohu mapy/klikněte dole v inventáři pravým myšítkem na mapu,zobrazí se vám jednotlivé lokace na obrázcích/. Vstupte do budovy a promluvte si s portýrem. Potom jděte po schodech nahoru k Angelině. Darren jí dá Fullerovy fotky, ale protože je to jenom portrét, začnte Angelinu fotit. Při odchodu dole v recepci spatříte špiona v rozhovoru s portýrem. Zkuste ho vyfotit, ale už nemáte žádný film. Tak si aspoň zkuste zapamatovat, jak muž vypadá a po jeho odchodu si s portýrem pohovořte. Fuller už asi bude zpátky v obchodě, takže fotky musíme udělat doma. Jděte k fotoateliéru, ale pokračujte dál do vetešnického krámku nad ním. Jeho majite Eddie je skoro slepý, takže komunikace s ním nebude moc jednoduchá. Proto si raději prohlédněte krámek, zda by se vám něco hodilo. Klikněte na vysílačku na pultě vlevo. To trochu Eddiho rozpovídá. V tématech k hovoru se vám objeví mince, tak si o ní taky promluvte. Eddie však nedokáže odhadnout její cenu. Zcela náhodou na pultě leží kniha o mincích, ve které se Darren o její hodnotě i původu poučí. Eddie za ni nabídne 800 dolarů. Pak si s ním znovu promluvte o diaprojektoru, který můžete získat, až mu přinesete zapomenutou hůl. Jděte do hotelu, kde ji Eddie zapomněl a po několika pokusech ji od portýra skutečně získáte. Hůl vyměňte u Eddieho za projektor. Pak ještě klikněte na nářadí, visící na stole z přední strany a získáte kleště. U restaurace paní Biby klikněte na červenou žárovku a Darren si pro ni vyskočí. K vyvolání fotek se hodí. Jděte domů, ze skříňky pod dřezem v kuchyni získáte misku. Tím máte vše potřebné pohromadě a jděte do koupelny. Tam Darren automaticky vyvolá fotky. Cestou do hotelu se stavte u fotoateliéru a hoďte dopis pro Fullera do schránky na dveřích.Automaticky se ocitnete v hotelu, Angelina otevře matčinu dřevěnou skříňku, ve které najdeme fotku Darrenových rodičů u hradu Black Mirror. Zajímavé na ní je, že dle data by měla matka čekat malého Darrena, ale na fotce to tak nevypadá.Podívejte se na animaci.
2.Kapitola
Darren je v bytě své matky když zazvoní zvonek.Vstoupí inspektor, sdělí že Fuller byl zavražděn a zatkne Angelinu. To se samozřejmě Darrenovi vůbec nelíbí a rozhodne se vraha dopadnout. Vyjděte z místnosti a automaticky se ocitnete na policejní stanici, kde sestavíte počítačový portrét našeho známého špiona. V poznámkovém bloku máte jeho podobiznu. V počítači nastavte malý nos s vráskami po stranách, tmavší obočí/ne to úplně tmavé/, tenké rty s malým knírkem a mírně propadlé tváře. Výběr uložte a pokud jste učinili správně, hned se to dozvíte,protože přivedou Angelinu. Sestavením portrétu však samosebou ještě není vrah usvědčen.Nějaký důkaz by mohl být ve Fullerových věcech nebo ve sklepě. Čeká nás cesta do márnice. Dveře do ní jsou vlevo v nemocnici, ale zřízenec Darrena jen tak dovnitř nepustí. Promluvte si i s přijímací sestru, ale nic nepomůže. Propustky jsou sice na stole, ale nejdřív musíme sestru odlákat. Jděte do pokoje matky a klikněte na monitor. Tím se zpřístupní kabel v zásuvce u země. Vyndejte ho a sestra přiběhne zjednat nápravu. Tím můžete na stole v hale sebrat propustku. Propustka ovšem předpokládá, že je do márnice nutno doručit balíček. To vám řekne i zřízenec. Takže jděte do obchodu se suvenýry, seberte balíček u regálu uprostřed (zajímavé, že Rosie neprotestuje) a odneste ho zřízenci u márnice. Zase nepochodíte, propustka ještě musí být podepsána od lékaře. Znovu si promluvte se sestrou a pak jděte za paní Bibou. Naleznete ji před restaurací, jak něco vyhazuje do popelnice. Hned jak vejde dovnitř, najdete v popelnici roztrhaný dopis. Jistě vám nebude dělat problém ho složit. Je to dopis od Fullera. Pak si jděte s paní Bibou promluvit a nakonec ji požádejte o kávu. Tou klikněte na doktora, který už zase lelkuje v hospodě, místo aby se věnoval svojí práci. Tímto nedopatřením politý lékař odejde se očistit. Když paní Biba přinese zpět plášť, seberte z kapsy zaměstnaneckou kartu. Teď už se dostanete bez problémů do márnice. Na vozíku před vámi seberte injekční stříkačku a na zdi nad vozíkem si prohlédněte karty mrtvol. Zjistíte, že Fuller má číslo 448. Na stolku najděte příslušnou krabici, z ní seberte klíče a vydejte se do fotoateliéru. Dveře jsou zapečetěny, ale Darren si poradí. Jděte k obchodu zezadu a kliněte lanem na mříž vpravo od dveří. Pak k tomu přidejte kovovou tyč z inventáře a vstupte do sklepa. Za fotografickým pozadím tušíme tajné dveře. Vlevo jsou provázky, kterými se pozadí mění. Nejspíš za ně bude nutno zatahat v různém pořadí. Jděte do zadní místnosti nahoře a prohlédněte si mapu nad stolem. Na kraji vidíme lístek s různými místy, ale 2 místa chybí. Klikněte na mapu a vidíme, že některá místa jsou zvýrazněna. Je to Utah – Arizona, Havaj, Severní Afrika – Egypt, Čína a Německo. Jsou to přesně místa, jaká jsou na pozadích ve sklepě. Zatáhněte tedy nejdřív za 4. lano, pak za 1. lano, 5. lano, za 3. lano a nakonec za 2. lano – hrad v Německu. Odhalíte tajnou místnost. Klikněte na dveře, které jsou samozřejmě zamčeny. Vlevo je číselný zámek. Když kliknete na podložku, zjistíte, že je zde další zámek a to v podobě vah. Tzn. že zde musí být určitá váha, aby zámek se odemkl. Jděte do zadní místnosti a do šestihranného otvoru v kukačkách vložte klíč z inventáře. Z kukaček místo ptáčka vyleze krabička s diapozitivy. Protože diaprojektor od vetešníka je k ničemu, jděte do obchodu a položte snímky na pultík k prosvětlení. Snímky mohou být přetočeny různě, takže si musíte poradit sami. První 3 snímky není těžké poznat, čtvrtý snímek musíte přetočit vzhůru nohama a pak na něj položit snímky 1-3. Objeví se kód 2482. To však je jen jeden zámek. Ještě musíme zjistit Fullerovu váhu. Jděte k matce do nemocnice, z pod postele seberte váhu a ze stolku projímadlo. Pokud jste tak již neučinili, z automatu v hale získejte láhev sody. V márnici pak naplňte stříkačku projímadlem a stříkněte ji do sody. Musíte to udělat jenom v márnici, jinde to sice jde taky, ale dál už sodu nebudete moci použít. Teď jděte ke zřízenci a sodu mu nabídněte. Když je nucen odběhnout, vstupte do márnice, zvažte jak prázdnou postel, tak i postel s Fullerem. Tím zjistíte, že Fuller vážil 134 kg. Pak však zřízenec vletí do márnice a Darren skončí na policii. Vše se vysvětlí a Darren si ještě promluví s policistkou. Pak zase jděte zadem do Fullerova sklepa. Nejdřív klikněte na podložku a Darren automaticky dorovná svoji váhu do té Fullerovy. Pak klikněte na dveře a na zámku navolte 2482 a enter. Dveře se otevřou a odhalí pedofilovo doupě. Odsuňte závěs vlevo a odhalíte kovovou destičku. Do ní vložte kouli, kterou získáte na levém spodním sloupku postele. Tím odemknete skříň, ze které získáte fotky paní Biby. Jděte k nemocnici a od ní vpravo na policii, kde důkazy předáte. V průběhu hovoru se tam objeví Reginald Borris, který policii předá fotky, které Darren dělal pro Angelinu. Policii to trochu zmate a odmítne Angelinu propustit. Darren se pokusí zjistit, jak Borris fotky získal. Pomocí mapy jděte k hotelu. Zde uvidíte vrátného, jak odhání racky z verandy, kde dělají nepořádek. Když zajde dovnitř, jděte za ním a požádejte ho, aby vás pustil do Angelinina pokoje. To vám samozřejmě odmítne. Tak jděte ven, v inventáři pravou myší rozdrobte chleba a dejte ho na verandu. Rackové opět přiletí a vrátný je bude zase odhánět. Toho využijeme, v hale sebereme nad portýrovou židlí klíč a jdeme nahoru. Zde si prohlédněte zejména lampu na stolku u postele. Zjistíme, že je v ní štěnice. Ve větracím otvoru nad lampou pak najdeme přijímač. Zařízení sem mohla dát jenom Reggie Borris. Jděte na recepci a vraťte klíč. Jděte do vetešnictví a promluvte o zařízení s Eddiem. Ten je ochoten vám pomoci, musíte však dodat měděný drát, kompas, sluchátka a nějaké kovové trubky.Jděte domů, vedle televize seberte sluchátka. Z dalekohledu vlevo odmontujte kompas. Pak jděte zezadu k fotoateliéru, z mříže vpravo získáte kovovou trubku a u restaurace přeštípněte kus světelného kabelu. Pomocí kleští z něj v inventáři získáte měděný drát a vzhůru za Eddiem. Eddie vám poradí, jak zjistit, kde se nachází majitel vysílačky a daný přístroj vám zhotoví. Ocitnete se u hotelu. Otáčejte ručičkou kompasu držením levé myši. Signál je nejsilnější na 73 stupních. V té chvíli klikněte na červené tlačítko vpravo. Pak si promluvte s Eddiem a podle mapy zjistíte, že Reginald je na lodi, kde se následně ocitnete. Prohledejte palubu a pak jděte do podpalubí. Prohlédněte notebook, pak seberte fotky ze zdi vpravo od něj. V šuplíku po laptopem najdete klíč. Na stole také seberte průsvitný papír a mapu. Klikněte na obrázek vpravo od stolu a objevíte sejf, který zatím nedokážete otevřít. Klikněte na obrázek nad pohovkou vlevo a pak na něj položte průsvitný papír. Nevím, jakým způsobem máte posunovat průsvitný papír, abyste zjistili správné směry, ale zde je výsledek: SW, S, SE, E, NE, NW. Sejf takto odemknete. Jděte k němu a navolte dané směry. Nejprve levou myší SW, pak pravou myší S, tak pokračujte až do konce. Z trezoru získáte prsten a disketu. Disketu dejte do laptopu, ale máte vybitou baterii. Klikněte na pohovku vpravo, pak musíte kliknout i na otvor pro klíček a pak teprve odemknout. Uvnitř je generátor na výrobu elektřiny. Zkuste ho zapnout, ale chybí nám palivo. Na palubě v levé lavici v šuplíku seberte kanystr benzinu a nalijte ho do generátoru. Znovu ho zapněte a můžete pustit znovu laptop. Na diskete je zdravotní karta Darrenovy matky a další zajímavosti. V té chvíli se však na lodi objeví Reginald s revolverem. Darren ho praští a vyběhne na palubu. Zde se hra sama uloží, takže máme čas na únik. Klikněte na ráhno vlevo a pak na pádlo vpravo. Reginald spadne do moře. Pak následuje romantické video setkání Darrena s Angelinou, která již byla propuštěna. Zamýšlí odjet do Anglie. Další děj se odehrává v restauraci, kde paní Biba vyřizuje Darrenovi vzkaz, aby urychleně jel do nemocnice. Sestra vás požádá, abyste šli do matčina pokoje, který však je prázdný. V té chvíli přijde dr. Newhouse a sdělí Darrenovi, že jeho matka zemřela. Darren se zdrceně vrátí domů a na záznamníku má vzkaz od Angeliny, že se u ní objevil Reginald. Darren tedy jede za ní do Willow Creek v Anglii.
3.Kapitola
Prohlédněte si hotel zvenčí a pak vstupte dovnitř. Uvítá vás upovídaný recepční Murray a když si najmete hotel, sdělí vám, že ve vedlejším pokoji bydlí Angelina, ale od včerejška ji neviděl. Promluvte si s recepčním znovu a vyčerpejte všechny možnosti dialogu. Klíč od pokoje Angeliny vám však nedá. Ze stolku vpravo seberte nůž, láhev alkoholu a dveřmi vlevo jděte k pokojům. Darren si ve svém pokoji odloží batoh a na chodbě na stolku vpravo seberte staré noviny a sirky. Nožem rozšroubujte hodiny nad knihovnou a seberte dvě baterie. Pak jděte ven z hotelu, do hromady listí vlevo vložte noviny a sirkou to zapalte. Tuto událost sdělte recepčnímu v hotelu. Když vyběhne oheň hasit, seberte z tabule klíč od Angelinina pokoje. Je hned vedle Darrenova a vy ho prohledejte. Na zdi klikněte na obrázek a seberte dva bílé papíry. Ve skříňce pod televizí seberte lahvičku s hypnotikem. Na posteli pod dekou najdete kousek vlny. Do skleničky na stole nalijte alkohol, dovnitř vložte provázek a sirkami ho zapalte. Nad plamínkem podržte papíry zpod obrazu a objeví se zpráva od Angeliny. Píše se zde o hradu Black Mirror i o rodině Gordonů. Je více než pravděpodobné, že Reginald Borris Angelinu unesl. Klikněte pak znovu na postel a pod ní najdete poklop s nějakými symboly. To je zde zatím vše a vy jděte do vesnice – nikam jinam to stejně nejde. Setkáte se s knihovnicí, která vám ochotně ukáže pamětihodnosti Willow Creek, při dotazu na Black Mirror však nečekaně odejde. V muzeu si prohlédněte brožury a promluvte si se zaměstnancem Bobbym. Pak jděte dozadu, pohovořte s turisty a úplně vzadu si prohlédněte vražednou kompozici. Vlevo od Bobby si prohlédněte rozbitou vitrinu a pak se na ní zeptejte Bobbyho. Byla v ní černá koule, která zmizela. Pak si prohlédněte vitrinu kousek dál vpravo od Bobbyho, ve které je kronika rodu Gordonů. Zeptejte se Bobbyho na klíč a výsledkem celého hovoru je, že má hlad. Jděte ven přes most a vpravo je prodavač chilli Tom, u kterého koupíte porci chilli. Dejte ji Bobbymu, za to dostanete prskavku, protože nemá peníze. Pak s ním znovu promluvte o prázdném bublifuku, který má na stole. Darren se nabídne, že ho naplní. Seberte hračku a jděte ven. Na druhé straně mostu vidíte dřevěné molo u vody. Klikněte zde na provaz a v kbelíku vody naplňte bublifuk. V muzeu vlevo od vitriny s kronikou otevřete skříň a nalezené mýdlo dejte do bublifuku a odevzdejte Bobbymu. Ve chvíli, kdy si hraje, seberte z jeho saka na židli klíč. Tím můžete otevřít vitrinu s kronikou, ale muzeum se právě zavírá. Venku vás obtěžuje jakýsi opilec, který mumlá něco o prokletí a smrti. Jděte zpět vlevo do hotelu a zde se setkáte znovu s knihovnicí. Po té vstupte do hotelu a od recepčního se dozvíte, že Angelina dostala nějaký dopis. Bohužel vám ho však nechce dát. Když se Darren po nějaké chvíli vrátí do recepce, vidí, že Murray čte noviny a pije čaj. Ve chvíli, kdy šálek položí na stůl mu do něj nalijte hypnotikum. Z podstavce vpravo získejte pohlednici a vydejme se do vesnice za Tomem. Najdete ho vlevo v hospodě. Po několika pivech od Toma získáte šperhák. V hotelu ho použijte na skříňky vpravo od spáče. Objeví se minihra. Máte ohnout drát tak, aby při jeho najetí na písty vpravo, tyto nastaví tak, že jejich prostředek bude v jedné rovině s červenou čarou. Klikněte na vršek pístů, drát přes ně přejede a vy si pamatujte, v jaké pozici jsou prostředky pístů a které je třeba upravit. Pak klikněte na žádaném místě na drát a držením myši ho upravte. Ověřte si výsledek a tak pokračujte, až se vám to podaří.  Tím získáme dopis, ze kterého se mimo jiné dozvíme kód k otevření poklopu v Angelinině pokoji 62/17/1/25. Jděte si tedy poklop prohlédnout. Bohužel to ještě k otevření nestačí. Na chodbě před pokojem najdete v knihovně Pohádky bratří Grimmů. Jejich seznam je pro nás zajímavý :
62: Queen Bee
17: White Snake
1: The Frog Prince
25: Seven Ravens
Jsou to čísla z našeho kódu. Znovu klikněte na poklop. Otočte vnitřním kolem tak, aby nahoře bylo číslo 62 a horním diskem otočte tak, aby dole byl symbol včely. Pravým diskem nastavte číslo 25 a přiřaďte k němu havrana. Dole nastavte číslo 17 a k němu hada, vlevo má být číslo 1 a žába. Poklop se otevře, ale je tam tma, potřebujeme nějaké světlo. Jděte do recepce, z krabice vpravo od pohlednic seberte nějaký instrumen se žárovkou. Vložte do něj baterie a máte baterku. Teď už se Darren může spustit do poklopu. Z chodby odbočte vlevo, pak dozadu vpravo a ještě jednou vzadu vpravo. Zde vás zastaví mříž. Vraťte se vlevo, pak vpředu vpravo, pak vpravo a seberte tyč nahoře na schodech. Jděte zpět k mříži: vlevo, vzadu vlevo, vzadu vpravo. Tyčí nadzdvihněte mříž a vstupte dovnitř. Mříž spadne a Darrena usmrtí. Tomu jsme samozřejmě mohli předejít, ale já jsem to neudělala a nechce se mi tento návod opravovat. Hra se zde sama uloží, takže můžeme začít znovu ze stejného místa. Jděte zpět, pak vzadu vlevo, dozadu a zde seberte prkno. Vracíme se k mříži zpět, zase zpět a vzadu vpravo. Mříž zajistěte prknem a prolezte na druhou stranu. Jděte vpředu vpravo, vlevo, vzadu vlevo, vpravo. Z roury vlevo seberte zelený hadr, který vypadá jako Angelinina blůza. Pak do té roury vlezte, čímž si rozbijete baterku. Klikněte vpravo nahoře na ikonu, která vám označí aktivní body na obrazovce. Také klikněte pravou myší na foťák a bleskem si aspoň na chvíli osvítíte, kde jste se ocitli. Díky ikoně s aktivními body získáte tyč a hadr, které v inventáři spojíme a namočíme do kbelíku s olejem, který se vám nepodařilo sebrat. Pak to sirkou zapalte. Prozkoumejte kovové dveře a odstraňte tyč vpravo vedle dveří. Vlevo klikněte na skříňku a pak na kabel pod ní. Nakonec klik znovu na skříňku a dveře se otevřou. Za nimi však na Darrena čeká past i s maskovaným zločincem. Seberte šroubovák, zapalovač, řetěz a hliníkovou misku. Pak si prohlédněte visací zámek. Nožem seškrábejte trochu rzi z mříží a v inventáři trochu aluminia z misky. Výsledný prášek nasypte do zámku. Pak zapalovačem zapalte plynovu láhev vedle, zapalte prskavku a tu použijte na zámek. Klikněte na aktivní bod vpravo a Darren jde automaticky rozsvítit a pak vpravo sebere krabici světlic. Na zemi pod tím seberte nafukovací člun i žlutou hadici ze země. Z pravé skříňky seberte doutnákový kabel. Nastavte páky na zdi zleva doprava – nahoru – dolů – dolů. V prostřední skříňce najdeme umírajícího Reginalda. Pak na něj klikněte ještě 2x a získáte kus papíru s básní a lepící pásku. V levé skříňce seberte dynamit. Otočte kolem na poklopu vlevo a vlezte dovnitř. U žebříku vlevo seberte rukavice a klíč. Je tu další poklop, ale s tím nehnete. Položte na něj dynamit, přivatže k němu doutnák, vylezte zase nahoru a doutnák přivažte k přístroji vpravo od kovových dveří/je v malé beně ,která je na velké bedně,musíte na malou bednu kliknout,přístroj tak vyndáte z bedny/. Pak na něj klikněte. Po detonaci se běžte podívat na poklop dolů, ale pokus se nepovedl.Musíme ho opakovat.Ze skříněk si opět vezměte další dynamit vlevo a doutnák vpravo. Slezte dolů,umístěte dynamit na horní blok kvádru nalevo a pak k dynamitu připevněte kabel.Vylezte nahoru a druhý konec kabelu připevněte k přístroji. Pak na přístroj klikneme. Druhý pokus se zdařil, ale přes poklop leží betonový blok. Upevněte na něj řetěz a k němu přidejte nafukovací člun. Pak na toto místo klikněte. Člun se nafoukne a nosník je odstraněn z cesty. Vlezte do poklopu.Jděte vlevo.podívejte se na mříž nahoře a jděte zpět k žebříku. V inventáři spojte rukavice s izolační páskou a klikněte jimi na kabel visící nahoře u žebříku. Potom vylezte zase úplně nahoru a za kovovými dveřmi vpravo seberte na zemi vpravo od dveří ještě jednu žlutou hadici. V inventáři obě hadice spojte, jeden konec vložte do otvoru v levém obřím tanku, ten druhý strčte do poklopu,který jste otevřeli dynamitem. Vraťte se k tanku a otočte kohoutem u hadice.Vratte se zpátky k poklopu a slezte dolů,prostory se zaplní vodou a Darren bude moci utéct. Ocitneme se pod zamčeným poklopem. Rychle seberte z inventáři instalatérský klíč a odstraňte z mříže matky. Darren je sice venku, ale zase v zamčeném prostoru. Vpravo u dveří seberte řetěz, vlevo od těchto dveří klikněte na tlačítko. Dveře se otevřu a Darren je ve známém prostředí. Klikněte klíčem na kompresor a odmontuje kolo.Vyjděte dveřmi zase ven a kolo namontujte na starý vozík. Na vozík klikněte, vozík popojede a rozbije několik prken na zakrytém otvoru nalevo. Dalším klikem odstraníte zbytek prken. Do vozíku naložte balvany za vámi, k vozíku připevněte řetěz a jeho druhý konec dejte vlevo nahoře na poklop únikového otvoru. Pak vozík shoďte do odkrytého prostoru pomocí prkna, kterým si pomůžete.Vlezte do otvoru z kterého jste vyrvali poklop. Nyní se ocitnete ve starobylých prostorách Black Mirroru. Darren se pokusí otevřít dveře, ale dostane zásah foukačkou a skácí se k zemi.
4.Kapitola
Probudí se svázaný a s bolestí hlavy. Klikněte na plastovou láhev vlevo u okna a dejte ji na sluníčko. Kousek dál vpravo seberte střep a klikněte jím na láhev. Vyteče trochu oleje, do kterého namočte hadr, který jste sebrali na zemi. Pod stolkem seberte dřevěný klacík. Pomocí dalšího sebraného střepu zapálíte oheň a pomocí klacíku si přepálíte pouta, které vám zůstaly v inventáři.Darren uhasí ohníček,pak seberte přehoz vpravo a pod ním objevíte rodokmen rodiny Gordonů. Vyjděte ven z místnosti a zjistíte, že vaším hlídačem je Bobby z muzea. Vraťte se zpátky, seberte vpravo krejčovsku pannu, z podlahy 2 provazy, ze skříňky vlevo od stolku autíčko, z knihovny vlevo sádrovou hlavu. Pak klikněte lanem na balík u dveří. Druhý konec přehoďte přes nosník nahoře na zdi nad stolkem. Pak klikněte na provaz. Na židli posaďte panáka, dejte mu hlavu a přikryjte ho převozem. Klikněte autíčkem na dveře, což přiláká Bobbyho a Darren ho omráčí balíkem. Dole si seberte autíčko, z krbu kus ohořelého dřeva, ze stolu voskovaný papír. Klikněte na truhlu vpravo, položte na ni voskovaný papír a Darren kusem polena obkreslí symboly z truhly. Přejděte ke klavíru vlevo. Klikněte na něj a pak na klávesnici, kde jsou přístupné jen některé klávesy. Stiskněte tu první vlevo, pak 3,3,2,5,3,2 a 3. Uslyšíte stejný zvuk nejdřív 3x, pak 2x a nakonec 5x. Takže na truhle nastavíme číslo 3, 2 a 5. V truhle Darren objeví svoje věci a může jít ven. Vlevo si hraje malý chlapec Van Helsink, s kterým vyčerpejte všechny možnosti k hovoru. Pak s ním promluvte znovu a vraťte mu jeho autíčko. Vpravo od chlapce seberte sekyrku. Sejděte po schodech dolů do zahrady. U zříceniny seberte zahradní hadici. Pokračujte dozadu, kde skončíte v bahně. Za ním je hřbitov s velkou kryptou. Vlevo od ní seberte kladku a vstupte dovnitř do krypty. Prohlédněte si to tu a seberte ze země popruhy.Vyjděte opět ven a sekyrkou pokácejte stromky vpravo od vchodu do krypty, přivažte k nim lano a pak na ně klikněte.Automaticky se ocitnete v kryptě u sarkofágu napravo,nad kterým jste postavili trojnožku.Nahoru připevněte kladku, popruhy upevněte na víko sarkofágu a kliknutím na kladku víko nadzdvihnete. Vlezte do sarkofágu a ze země před vámi seberte plastovu trubku, z police pak mapu. Vpravo si prohlédněte plakát o krevních skupinách. Vlevo klikněte na rezavý trezor a navolte poznatek z plakátu o frekvenci výskytu krevních skupin. ABBAO.  Sekyrkou v inventáři odsekněte kus hadice. Vložte k hořáku vpravo plastovu trubku. Trubičku v inventáři spojte s hadicí a Darren ji opraví. Vylezte zpátky nahoru do krypty,zde už čeká chlapec se sdělením že se vrátil Darrenův únosce Tom. Jděte se podívat ke vchodu do hradu.Cestu u bahniště obejděte napravo kolem zahradního domku. Pomocí sekyrky získejte hák ze zdi domku. Pokračujte dál a uvidíte Toma, jak hledá Darrena. Opravenou hadici připevněte ke kohoutku u zříceniny a druhý konec do bahniště. Pak se vraťte a otočte kohoutkem. Jděte k hradu, zavolejte na Toma a počkejte si až zapadne do bahna. Díky tomu z něj vymámíte klíčky od auta a můžete se vrátit do hotelu. Zde na Darrena čeká dopis od Angeliny.Angelina v něm přiznává, že Darrenovi neřekla všechno a dává si s ním schůzku večer u majáku. Jděte tedy zatím do muzea a je zde příliš mnoho turistů, aby bylo možno si prohlédnout kroniku Gordonů. Klikněte 2x na skříň vlevo od vitriny a Darren zde vyčká do vyprázdnění muzea. Pak odemkněte vitrinu a kroniku si přečtěte. Nezapomeňte otočit list. Na stole vpravo od vitriny seberte dřevěnou desku, která nám pomůže dostat se ze zamčeného muzea. Z koše vlevo od vitriny seberte alobal ze žvýkačky. Jděte do místnosti s krvavými figurinami a položte desku na přístroj pod oknem. Vyskočte nahoru a pomocí alobalu zneškodníte alarm. Darren vyleze ven, kde jej začne obtěžovat známý opilec, který recituje stejnou báseň, jakou jsme našli u mrtvoly Reginalda. Prý ta báseň byla slyšet v podzemí hradu. Darren se tam ihned vypraví, ale je nucen rychle vyklidit pole. Klikněte na výtah a pak si poslechněte jakousi schůzku Bratrstva, se kterými je i slečna knihovnice. Darren se opatrně přiblíží, aby líp slyšel. Spiklenci ho však objeví a začne pronásledování. Hra se zde sama uloží, takže jsme v klidu. Utíkejte do dveří vpravo a uvnitř na ně klikněte kovovou tyčí z inventáře. Pak jděte k pákám a nastavte je zleva nahoře – dole – dole. Pak přes mřížoví jděte dál vpravo a další dveře za sebou zavřete pomocí tlačítka na skříňce vlevo. Vpravo pak seberte žlutu hadici a pod ovládací skříňkou kovovou tyč. Tyto pak v inventáři zkombinujte a výtvor hoďte do kanalizační trubky vpravo nahoře. Těsně, ale přece Darren unikne. Jděte do tunelu, pak pokračujte doleva, pak opět vlevo, vpravo vzadu, kde je cítit zápach. Pokračujte vpravo, vpředu vlevo až k zamřížovanému vchodu. Zde seberte dřevěný zátaras zpod mříže a jděte vlevo do tunelu. Pokračujte vpředu vpravo a vlevo ven z podzemí. Naposledy jděte vlevo a po žebříku nahoru do Angelinina pokoje, kde slídí Murray. Darren se nakonec automaticky ocitne u majáku, kde má být schůzka s Angelinou. Klikněte vlevo na věž a pak vpravo na vysokou trávu. Zde čeká Darren strašlivý objev. Když se probere, všechno byla jen halucinace.
5.Kapitola
Zkuste vstoupit do majáku – další vize. Pak ještě klikněte vpravo na větrný zvonek na stromě a na náhrobek napravo. Darren se probere na nádvoří u hradu. Promluvte si vlevo s Ralphem Bulbym, který sídlí ve chlívku. Jděte vpravo k ruinám. Prohlédněte si stojan se šachovnicí. Figurky jsou v trávě pod hrací deskou a pod kamenem vpravo od kulatého vchodu. Vraťte se k Ralphovi a znovu s ním promluvte. Ralph má figurku koně, ale vymění ji jen za jakýkoliv hudební nástroj. Jděte ven vlevo a na stromě seberte odkaz na šachovou partii. Na dveřích do majáku seberte nůž a kousek dál vlevo figurku krále. Vraťte se na nádvoří a nožem uřízněte vpravo větvičku. Stejným nožem vyrobíte Ralphovi píšťalku. Ten vám za ni dá figurku koně. Jděte tudíž k šachovnici a dle návodu z nalezeného odkazu dejte na horní okraj šachovnice krále, pěšce dolů, dámu vlevo a koně vpravo. Brána se otevře a Darren jde dovnitř. Znovu se objeví havran. Prozkoumejte batoh na hromadě suti. Patří Angelině a vy si přečtěte její deník a z něho vypadlý dopis. Angelina píše cosi o mozaikovém disku. Znovu prohledejte ruksak, ale v něm není. Není ani ve spacím pytli vpravo. Darren podezírá havrana, kterému se lesklý předmět mohl líbit. Klikněte na prostředek vstupních vrat, ale nic se nestane. Proto jděte vlevo a Darren přijde k hlavní bráně. Zazvoňte na zvonek vlevo od branky, pochopitelně marně. Úplně vpravo seberte silný klacek a použijte ho na branku. Jděte do zahrady, kde si promluvte se zahradníkem Louisem. Pak přijde komorník Bates, kterému se představíte jako inspektor Faik, který hledá pohřešovanou Angelinu. Uvnitř jste představen dámám Eleonoře a Victorii. Následně dostanete povolení pátrat na hradě. V košíku na zemi u lady Eleanor seberte kousek vlny, ovšem až po jejím dovolení. Prohlédněte si obrovský globus uprostřed místnosti a přečtěte si zajímavou desku se jménem Mortimer. Pak jděte vpravo do kuchyně a vyzpovídejte kuchařku Sally. Zjistíte, že na hradě jsou prostory, do kterých není povoleno vstoupit. Vpravo seberte gumáky u dveří a kávovou lžičku úplně vpravo na stole. Pak vyjděte dveřmi za zády kuchařky ven ke stájím. Vlevo od vrat do stáje seberte žebřík  a více vlevo ještě kladivo. Pod autem něco kutí Louis, tak s ním pohovořte. Na studni sedí starý známý havran. Spojte v inventáři lžičku s vlnou a pověste ji na dřevěné schody vpravo od dveří stáje. Havran si to letí prohlédnout a vy dejte ke studni žebřík. Nahoře najdete zmiňovaný mozaikový disk. Začne pršet, tak rychle zamažte galoše v bahně u studny a jděte dovnitř. Zkuste jít ke dveřím vlevo, avšak lady Victorie právě telefonuje. Tak si zatím promluvte s lady Eleanor. Pak jděte po schodech nahoru do koupelny vpravo. Zatím pro nás nic zajímavého. Vedle koupelny je Batesův pokoj, ale ten je zamčený. Vraťte se do haly, kde už sedí obě dámy a jděte do knihovny vlevo. Prohlédněte si knihy v regálech, např. Rodokmen Gordonů vpravo. Jděte se zeptat lady Victorie na zamčené křídlo zámku. Vyzpovídejte obě dámy ze všech témat. Pak jděte ještě vyzpovídat i Sally v kuchyni. Kliněte 2x na čajovou konvici na kuchyňské lince. Sally vám sdělí, že čaj je připraven pro dámy. Teď potřebujeme Sally odstranit z kuchyně. Jděte nahoru do koupelny a na podlahu použijte gumáky. Spoušť oznamte Sally a když vyběhne uklízet, seberte čajník a jděte s ním do knihovny. Čajník postavte vlevo na servírovací stolek a zatelefonujte do hotelu, že se zde zdržíte. Klikněte v inventáři pravou myší na pohlednici,na Villow Creek.Ocitnete se právě v okamžiku, kdy se Bates sejde s Tomem a mají si co povídat.Jděte do hospody, která je však zavřená. V inventáři seberte šperhák a použijte ho na dveře. Drátkový zámek už známe, takže řešení vám nezabere mnoho času. Z pravého stolu vpravo vezměte pytlík čaje a vyjděte ven. Na hradě jděte do knihovny a dejte čaj na stolek s konvicí. Pak jděte Sally požádat o horkou vodu. Nahoře v koupelně se podívejte do zrcadla, což má za následek další vizi. Darren zrcadlo rozbije. Pak kladivem rozbijte ještě zeď na opačné straně proti zrcadlu. Najdete list z Gordonova deníku, ve kterém je návod na otevření desky na globusu v hale. Jdte tudíž k němu a klikněte na aktivní místo vpravo u zábradlíčka. Pak seberte 2., 4. a 5. pyramidku ze sloupků a otevřete mosaznou desku. Získáte druhý mozaikový disk. Nyní by Darren potřeboval prohledat Batesův pokoj vedle koupelny. Jděte nahoru do koupelny a seberte z mopu prachovku. Tu nacpěte do odtoku vany, pusťte vodu a tuto svou bohulibou činost sdělte dole Sally. Když vyběhne, jděte do Batesova pokoje a mimo jiné mu též řekněte o havárii v koupelně. Bates se jde podívat a vy si vše prohlédněte. Skříňka vpravo od okna je zamčená. Klikněte na pravý horní sloupek u postele, kde najdete klíč. Tím odemkněte zásuvku. Ze získaných dokumentů zjistíte mimo jiné, že právě Bates posílal pravidelně Darrenově matce peníze. Také je zde návod na otevření šperkovnice, která stojí na skříňce. Prohlédněte si obraz na chodbě a pak jděte pomocí mapy ven k bráně. Zde jsou tři nymfy, o kterých se také v návodu píše. Nezapomeňte vybrat poštovní schránku, kde je dopis pro Batese, který si samozřejmě přečtěte. Po návratu do hradu jděte do knihovny vyzpovídat obě dámy. Získáte od nich zajímavé informace o celém rodu Gordonů. V kuchyni se zeptejte Sally na sira Egmonta. Pak ji požádejte o snídani, ale chce nejprve, abyste zavolal jejího bratra. Nejprve si však promluvte v hale s Batesem a pak jděte nahoru a z telefonu na chodbě zavolejte Sallyina bratra. Dole vám pak Sally dá ovesné vločky. Nyní můžeme otevřít šperkovnici v Batesově pokoji. Nahoře nastavte kříž, vpravo růži, dolů nůž a vlevo hvězdu. Získáme klíč od dveří v hale a medailon malého chlapce jménem Adrian. Teď jděte odemknout dveře v hale a prohlédněte si nepoužívaný salon za nimi. Vpravo na zemi seberte tepanou dlaždici. Pomocí mapy jděte k majáku a zde vpravo na nádvoří. Promluvte si s Ralphem o dlaždičce. Získáte od něj hru, do které dlaždice patří. Spojte ji proto v inventáři se hrou. Musíte přemístit symboly stříbrných kozlů a zlatých lvů podle plánku vlevo: 1. řádek 4x kozel, 2. řádek na krajích lvy,uprostřed dva kozly, 3. řádek 4x lev, 4. řádek zleva-2x kozel,1x lev. Deska se otevře a získáme mléčnou kouli, kterou vložte do rámu od zrcadla v nepoužívaném salonu. Pak na to klikněte a zase si trochu pohrajte. Musíte dostat kuličku do otvoru uprostřed pomocí páček po stranách. Zde si musíte poradit sami. Až se vám to povede, rám se odsune a za ním je dětský pokoj. Otevřete zásuvku u stolu vpravo, kde najdete třetí mozaikový disk. Pak si pusťte hrací skříňku na stole, ale melodie má na Darrena neblahé účinky.
6.Kapitola
Když se probere, stojí před ním zahalená žena, které se ukáže být jeho pravou matkou. Dole v hale si s vámi ještě pohovoří Bates, který celou rodinnou historii znal. Jděte přes kuchyň ke stáji a zeptejte se Louise na letenky do Anglie. Pak se vraťte do koupelny, kde najdete Sally. Darren však přišel pozdě. Několikrát na Sally klikněte, dokud Darren nepochopí, že na něco ukazuje. Pusťte vodu do vany a zavřete okno. Pára odhalí nad Sallyinou rukou písmeno B. Jděte si s Batesem promluvit, ale cestě z koupelny brání oheň na chodbě. Z šuplíku seberte ručník, namočte ho do vany a potom jím klikněte na dveře. Jděte až do haly, kde najdete umírajícího Batese. Venku vás Bates násilím odvede k Angelině. Seberte olejovu lampu ze suti uprostřed. Pak vložte 3 mozaikové disky do rámku za kamenným podstavcem a na podstavec postavte lampu. Ze zdi před Angelinou seberte svíčku, s kterou lampu zapalte. Darren je tedy donucen otevřít dveře. V další místnosti budeme muset otevřít mříživou bránu pomocí dlaždic se symboly na zemi. Na pravé straně brány seberte lístek s postupem. Druhý kámen zleva otevírá dveře vlevo,vyzkoušejte si to,Darren si na dlaždici musí stoupnout. Promluvte si s Angelinou, která pošle Cathrin postavit se na tuto dlaždici. Vy pak projděte vlevo otevřenou branou a prohlédněte si desky na zdech. Pak klikněte na mechanismus před vámi. Jsou zde 4 roční období. Nahoře je symbol slunce, takže léto, ke kterému patří symbol ohně. Klikejte proto na kolečko nad ním, až se dole oheň objeví. Vlevo je květina, ke které patří sněženky. Dole je ledový krystal, ke kterému patří vločka sněhu a vpravo je list, ke kterému patří větrný mlýn. Ve výklencích na zdech nyní můžete sebrat 3 barevné tyče. Jděte k ostatním a žlutou tyč nasuňte do první dlaždice vlevo. Do čtvrté dlaždice zleva dejte zelenou tyč a do dlaždice úplně vpravo modrou tyč. Pak se postavte na 3. dlaždici zprava. Otevřou se dveře vpravo, takže požádejte Angelinu, aby přesunula Cathrin na tuto desky. Pak projděte branou vpravo. Vlevo od dveří je ovládání nástrah, které padají dolů na dlaždice. Potřebujeme zatížit zbývající dlaždice, aby se otevřela brána. 1. páčku dejte vpravo a posuňte symboly tak, aby 2 byly vlevo a 4 vpravo, 2.páčka vlevo – 2 symboly vlevo a 5 vpravo, 3.páčka vlevo, 6 symbolů vlevo a 5 vpravo, 4. páčka vlevo, 2 symboly vlevo a 3 vpravo, 5. páčka vpravo, 4 symboly vlevo a 6 vpravo. Klikněte na knoflík uprostřed. Jděte dolů k ostatním a u dlaždic nalevo/u prostřední dlaždice/ seberte ulomenou čepel nože.Vratte se zpátky nahoru a přeřízněte ulomenou čepelí nože lano u třetí řady barevných symbolů, které vidíte na zdi (počítáno od mechanizmu vpravo). Závaží spadne a zbydou už jen 4 volné dlaždice. Promluvte si  s Angelinou, která Louise pošle na dlaždici vpravo a ani nemrkne, když je zabit.Poté se Angelina i Darren postaví na zbylé dlaždice a mříž se otevře. Klikněte na páku vpravo za mříží,objeví se ohnivý portál přes který projdete dál. Zde Angelina střelí na Cathrin a Darren unikne zpět. Jděte po schodech nahoru, kde vás zastaví zakuklenci. Tak zase utíkejte k ohnivému vchodu, klikněte na něj a po chvíli vstoupíte dovnitř.Rozzuřená Angelina donutí Darrena odříkat nad posvátnou knihou kouzelnou formulku,jenže je potřeba to ještě stvrdit krví.Darrenova matka však Angelinu shodí do ohnivého pekla,spadne tam však také.Angelina Darrena přece jen řízla a krev cákne na posvátnou knihu.Podívejte se na závěrečnou animaci a to je konec celé hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Black Mirror 2

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Re konvice

(krytom2, 29. 3. 2010 22:32)

Zašpinila si gumovky blátem? (Je v lokaci u studny, jak chlapík opravuje auto)

Dojmy ze hry 29.3.010

(abztraboss, 29. 3. 2010 16:38)

Tak tuto hru stejně jako její první díl jsem doslova hltal. Skvělý děj, úplně mě vtáhl do hry... Opravdu dobrá hra s velice pěknou grafikou. U prvního dílu se již od poloviny hry dalo tušit že za vraždy může Samuel ale v tomto pokračování nebylo nic tak jednoznačně zřejmé a děj byl napínavý až do konce. Opravdu hezké :-)

konvice

(micinka, 29. 3. 2010 16:26)

ahoj mohl by mi nekdo poradit jak tu Sally mam dostat z kuchyne???kdyz kliknu na konvici rika mi ze je na caj vse pripraveno kdyz ale dorazim do koupelny tak nechce zaspinit podlahu od gumovek???tak a tady uz nevim jak dal vechny uz jsem vyzpovidala a udelala......ale dal uz nevim dik moc za radu=)

bonusy

(jaja, 27. 3. 2010 20:53)

Ahoj jak se po dohrání hry dá dostat k těm bonusům a minihrám?

Dohráno

(anorak, 26. 3. 2010 22:09)

No konečně po 8 dnech paření dohráno ale ten konec je fakt divnej chtelo by to trojku

zásek

(bobo, 26. 3. 2010 13:04)

Ahoj mám zásek u toho globusu,zmáčkl jsem označené piramidky a do schránky se stále nemůžu dostat.Poradí někdo??? Díky.

Dojmy

(Robo, 26. 3. 2010 9:06)

Dobrá hra. Na hru jako celek nemám výhrady, ale hlavolamy mohli být těžší a mohlo jich tam být více.
Jo a konec mě trochu zklamal, mohla tam být nějaká
video-sekvence atd..Návod jsem nepotřeboval, ale přiznám se, že na poslední puzzle jsem ho použil, ale to jen, že jsem musel do práce a chtěl jsem hru dohrát. Přikláním se k hodnocení: (7/10).

dohráno

(Milhaus, 25. 3. 2010 23:27)

Tak dohráno. Skvělá hra. Polemizovat, jestli první díl nebo druhý je lepší. Každý je jiný. Jednička má tedy více atmosféry.
Tak. Moc jsem návod nepotřeboval, ale jednou jsem se podíval. Úplně na konci hry, u ovládání nástrah jsem se se vůbec nechytal, jak a kde mám přijít na řešení. nebo mi to někde uniklo? Darren mluví o podstavci u schodů, ale nic...No, je 23:15, tak jestli to nebylo únavou :) Trkne mě někdo? Díky.
Jinak se těším na díl třětí, jelikož to je na konci zcela otevřené.

Hodnocení

(Caudy, 23. 3. 2010 15:22)

Hra v celku slušná, ale k jedničce se ani trošku nešplhá. Docela mě to chytlo až na to, že hra i na normální úroveň je velmi jednoduchá. Konec na můj vkus velice jednoduchý a na rychlo zpracovaný.. (velice mě sklamal) Moje hodnocení ta 7/10

re Zásek

(Frozy, 22. 3. 2010 0:36)

to Tomáš : Na stole má bublifuk, zřejmě si na něj nekliknul. Takže na něj klikni a pak s nim o tom pokecej. Taky jsem se tam zasek .

Zásek

(Tomáš, 21. 3. 2010 19:11)

mám problém s tímto. Jsem ve třetí kapytole a prolím je v tom že ten hlídač v tom muzeu když se ho zeptám na tu kroniku tak mi neřekne že má hlad a pak už s tím nemůžu nic dělat jak dál poraďte nebo kde dělám chybu skoušel jsem to i podle toho návodu ale nic.

.....

(Gregor, 21. 3. 2010 16:50)

prosim vas nevite nekdo tu kombiaci na ten pojebanej trezor????ja se tu s tim mozim uz pekne dlouho a cvakato a porad nic.......

Zásek

(telefonky, 19. 3. 2010 15:44)

Taky jsem se zasekla u druhého poklopu a dobré 2 hodiny jsem znovu a znovu zkoušela přidělat doutnák na dynamit a kombinovat všechno možné. Díky robure. :-)
A samozřejmě díky Karin za tenhle super návod. Už vím, kam se obrátit, až se zase zaseknu. :-)

trezor

(mr.koll, 17. 3. 2010 18:24)

potřebuju poradit s trezorem v krámku.
Točím dle návodu už hodinu a nic ?
kombinace by pomohla .Díky.

re: zásek 2:-)

(robur, 17. 3. 2010 15:05)

koukám, že jsem to napsal pěkně nesrozumitelně:-) Takže ještě jednou: záleží na rozlišení hry a na poměru stran monitoru, na němž ji hrajete. V některých případech se vysouvá lišta inventáře do černého prostoru mezi koncem obrazovky a vlastním obrazem scenérie, v jiných zasahuje přímo do obrazu scenérie. A to je právě ten problém: jelikož dynamit se automaticky připevní do pravého dolního rohu scenérie (na příklop), není možné na něj ukázat odpalovacím kabelem, protože aktivní bod (dynamit) se skrývá za vysunutou lištou inventáře. Takže zbývá jedině změnit rozlišení obrazu tak, aby bylo dole pod scenérií více místa pro lištu inventáře (tedy prakticky změnit velký obraz na malý - nastavit na rozlišení 1024x768)

re: zásek

(robur, 17. 3. 2010 14:49)

Taky jsem s tím měl problém. Jde o to, že při určitém rozlišení obrazu a poměru stran obrazovky dojde k tomu, že inventář se otvírá v dolní části obrazu, čili to, co je za lištou, se nedá označit (tedy - na připevněný dynamit nelze nasadit odpalovací kabel). Řešení: změnit v nastavení rozlišení obrazu (nejspíš na 1024x768) a vypnout a znovu zapnout hru (jinak se změna rozlišení neprojeví)

re: zásek

(Tereza, 17. 3. 2010 5:14)

Musíš se podívat do inventáře, ten doutnák tam je stále tak na něj v inventáři klikni a pak s tim klikni na ten odpalovač.

to: zásek

(Adler, 15. 3. 2010 19:33)

No v určite to ide...máš splnené všetko čo bolo písané predtým ?

Okrem toho, nesmieš ho druhýkrát pripevňovať na ten poklop, ale na betónový trám(ľavý horný roh)