Jdi na obsah Jdi na menu
 

Amnesia: The Dark Descent – Enigma

Autor návodu: Michal Paclt (mitch.mp@seznam.cz)

ÚVODEM

Jedná se o excelentní mód od autora Insanity: Nocturnal Confusion 1 a 2 a také Amnesia Fear. Hra je jakousi směsí Penumbry a White Night. Jelikož se jedná o mnohem novější mód a jelikož autor je mimořádně schopný, je tu celá řada extrémně děsivých momentů, podobně jako například v In Lucy's Eyes. Když tomu připočtu importované prvky z A Machine for Pigs, tak si můžete být jisti, že vás čeká nevšední zážitek, na který jen tak nezapomenete.

UPOZORNĚNÍ

Než se pustíte do instalace a do hraní pečlivě si přečtěte instalační informace autora módu. Nejprve je třeba stáhnout nejnovější patch pro Amnesii na stránkách Frictional Games (neodzkoušeno na české verzi Amnesie, avšak na Steam verzi funguje na 100%), poté v základní hře přepsat soubor Blackbox, který opravuje vzhled oblohy, a teprve pak nainstalovat samotnou hru Enigma. V opačném případě vám hra buď nebude fungovat vůbec, nebo bude padat při načítání úrovní.

- - - - -

CHAPTER 1

Po zahájení hry se v chodbě orientujte podle hořících světlic. V místě, kde je v chodbě překážka, zajděte vlevo a projděte úzkými prostorami, podlezte pod železnou tyčí a dostanete se zpět do hlavní chodby. Vejděte do dveří na konci chodby a poté vstupte do záře.

Spadli jste do ventilačních šachet. Dejte se vlevo, rovně, vlevo a po pravé straně je kryt, který odklopte dovnitř. Vylezte ven do chodby a dejte se vlevo. Na křižovatce chodeb jděte rovně a u železných dveří jděte do jiných dveří vpravo. V místnosti s podivnou klecí vejděte dovnitř do této klece, kde u mrtvoly leží Woden Hammer. Vyjděte z klece a u rozbitého skla (nevím jak se to stalo) by měl ležet na zemi někde poblíž Key. Vraťte se do chodby a klikněte na dveře vlevo, které sice byly zamčené, avšak nyní díky klíči by měly být přístupné. V místnosti seberte Cell Phone a ze zdi A Phone Charger, vedle na stole leží dokument X-Ray Examinations a ve stolní zásuvce A Electric Wire. Vyjděte zpět do chodby a za dalšími dveřmi vlevo použijte na zásuvku nabíječku a nabijte si mobil. Ten vám poslouží namísto baterky. Jděte zpět na první křižovatku a dejte se vlevo. Jsou tu dveře na kódový zámek. Zadejte kód 1053 a potvrďte a dveře se zpřístupní. Ze skříňky vlevo seberte An Explosion Device a z jiné vpravo First Aid Kid a A Botle with Medicine. Vraťte se do chodby a dejte se směrem vpravo. Po levé straně je poškozená stěna. V inventáři spojte výbušninu a drát a vznikne vám Combined Explosive and Wire. Tento předmět použijte na poškozenou stěnu. Až stěna vyletí do vzduchu, běžte na místo, kde předtím byla. Chvíli počkejte až se budete moci rychleji pohybovat a poté v okamžiku, kdy zhasnou lasery, projděte dál. Použijte kladivo na panel vpravo nahoře (orámovaný žlutým pruhem) a zatáhněte za páku. Projděte dveřmi a dostanete se ven. Jděte k lucerně vlevo, bude následovat pohled na maják a poté se přesunete do další úrovně.

CHAPTER 2

Až vystoupíte z auta kliknutím seberte ze zadního sedadla svůj batoh (inventář). Vlevo je průchod v plotě. Vydejte se do kopce, u dalšího plotu stáhněte dolů bednu vpravo nahoře a prolezte otvorem. Na staveništi jsou tři budovy: Vlevo vzadu je budova, která je zamčená a od které nemáte klíč; vpravo vzadu je kancelář, kde seberte vzadu z pultu A Lever; dále je na cestě vedoucí k plotu v pravé části oblasti velký kontejner, do kterého lze vstoupit. Zde seberte A Big Boltcutter. Když půjdete podél kabelu, který se táhne nahoře dojdete k další zamčené budově. Vyšplhejte po žebříku na kontejneru, poté vylezte po provazu na střechu a nakonec vejděte do budovy ventilační šachtou.

Seskočte dolů a rozsviťte si vypínačem u dveří. Pod jedním regálem leží na zemi A Worn Key. Vyšplhejte opět na regál jako po žebříku, povyskočte si a kliknutím na ventilační šachtu vylezete opět z budovy ven.

Nyní se vydejte k první budově, o které jsem se zmiňoval a její dveře si odemkněte klíčem. Na stěně jsou 3 páky a jedna je nahoře. Stiskněte ji a tím nastartujete generátor. Ze zdravotní skříňky si vezměte 2 First Aid Kity. Vyjděte ven a za budovou je pult, ve kterém chybí páka. Dejte do něj tu z inventáře a poté zatáhněte za páku dolů až nadoraz. Nedaleký kontejner se zvedne. Za ním je pletivo, na které použijte kleště z inventáře. Pak už jen stačí projít do další úrovně.

CHAPTER 3

Když trochu prozkoumáte oblast, najdete dvoje dveře. Na jedněch je dokument Maximum Danger Area, na dalších dokument The Forest is Haunted a na zamčených kostelních dveřích je dokument Church Area. Kromě toho jsou tu pootevřená dvířka v pletivu, za kterými najdetedokument Don't Go Inside. Kromě toho je v levé přední části areálu v dříví zaseknutá Axe. Dále je tu u stěny hrob, který je zapotřebí vykopat. V jednom místě je na prostranství systém několika navzájem propojených krychlových kontejnerů. Projděte do posledního kontejneru a použijte sekeru na závoru. Odklopte závoru a vzadu seberte ze země A Shovel. Jděte do místnosti plné mrtvých zvířat a zde najdete na stole Master Key 1. Nyní se vydejte k hrobu a lopatou vykopejte hrob. Seberte z jámy Back Yart Gate Key a nyní zamiřte k důlní jámě. U jejího kraje jsou uvnitř kontejneru mřížové dveře, které si odemkněte zmíněným klíčem. Jděte po cestě, která se po chvíli bude dělit. Dejte se vlevo a nad schůdky u studny najdete vlevo viset Rusted Key a dokument My Dear Brother. Nyní se vraťte na poslední rozcestí a jděte vlevo směrem k hradu. Po pravé straně je branka, kterou si odemkněte klíčem z inventáře. Vejděte do budovy, vzadu seberte A Bucket a dveře se za vámi zabouchnou. Vylezte po stromě nahoru, nahoře se otočte a skočte do chodby. Klikněte na zatlučený vchod a vyskočte ven z budovy. Vraťte se ke studni, kde dejte na konec provazu na rumpálu kbelík, spusťte ho dolů, vytáhněte a kliknutím na kbelík seberete Master Key 2. Nyní se vydejte zpět do první oblasti, kde je vchod do kostela. Vedle dveře jsou po stranách dvě klíčové dírky. Oba klíče co máte u sebe vložte do dírek a vejděte do kostela.

Jděte do druhých dveří vpravo, vystoupejte po schodech nahoru a projděte ke kostelnímu oltáři. Zde seberte A Finger a vlevo za oltářem je červené tlačítko, které stiskněte. Vraťte se po schodech dolů a vejděte do dveří naproti. Následující dveře byly předtím zamčené a odemkli jste si je pomocí onoho tlačítka. Sejděte do sklepa dejte se vpravo. Na čidlo použijte prst z inventáře, aby lasery zmizely. Jedinou možnou cestou se dostaňte k místu, kde je vpravo temná místnost. V chodbě je vlevo ve skříňce ve zdi Firts Aid Kit a Bottle with Medicine. Jděte do místnosti, která se sama rozsvítí. Vylezte na lešení a přelezte po opičí dráze až na konec, kde je vstupte do ventilační šachty. Po vylezení na druhý žebřík musíte skočit na prkna vlevo. Seskočte dolů z ventilační šachty a ze stolu seberte dokument The Experiments Won't Stop. Prohledejte skříňky a seberte A Key Card. Tuto kartu použijte na čidlo dveří a vyjděte do chodby. Dejte se vpravo jakoby směrem zpět a v dálce uvidíte přízrak monstra zacházející do místnosti vpravo. Odstraňte ze zdi kryt od elektrické skříně a vyjměte baterii. Vyjděte ven a neste baterii vlevo na konec chodby. Vpravo je vstup do další chodby. Na jednom místě vpravo je místo, kde podobná baterie chybí, tak ji tam vložte. Pokračujte do místnosti, kde srší elektřina a stiskněte postupně dvě bílá tlačítka. Odstraňte skleněný kryt uprostřed a seberte A Ahand. Vyjděte z místnosti a čipovou kartu použijte na panel dveří vlevo. Je tu skenovací zařízení, na které položte ruku z inventáře a poté kliknutím seberte A Hand With Strange Finger Prints. Máte ale halucinace, takže dveře nejsou tam, kde byly. Projděte na konec nové chodby a teprve poté se přenesete zpět do reálu. Nyní se vydejte směrem na začátek sklepa a tentokrát jděte do druhé chodby, kterou jste dosud neprozkoumali. Sestupte po dalším schodišti a u dveří na konci stiskněte červené tlačítko a poté na čidlo použijte ruku z inventáře. Nastupte do výtahu, který se s vámi automaticky rozjede. Vystupte z výtahu a na čidlo vpravo použijte kartu. Vejděte do obrovského sálu, kde jsou na čtyřech místech zdroje energie pro teleport. Musíte kliknout na dvě obrazovky, zatočit ventilem a nakonec zatáhnout za páku. Pod teleportem je pult, kde zatáhněte za páku. Nad vaší hlavou začne klesat výtah, na který rychle naskočte a ten vás vyveze nahoru. Pak už jen stačí vejít do teleportu.

CHAPTER 4

Nejpve jděte do kuchyně vlevo, kde je zahnívající mrtvola na židli. V lékařské skříňce je A Bottle with Medicine. Dále v chodbě je mezi zamčenými dveřmi vlevo zastrčený dokument Secret Piano Lock. Vejděte do dveří vpravo od místa, kde byl tento dokument. V místnosti je vlevo obraz, který lze odstranit. Z tajné přihrádky seberte Piano Room Key a vzadu je zaházený Musical Sheet Part 2. Na druhé straně patra je společenská místnost osvětlená modrou svíčkou. Zde posbírejte dokument Blue Halo, Matchbox a One Match. Vyjděte po schodech o patro výš a dejte se vpravo. Po pravé místnosti jsou dveře vedoucí do místnosti, kde najdete Musical Sheet Part 1. Ve stejné místnosti by měl být ve zdravotnické skříňce A Bottle with Medicine. Vraťte se do chodby a nyní jděte do posledních dveří vpravo. Zde leží dokument Why are you fighting all the time... Vyjděte zpět do chodby a jděte na opačný konec chodby. Vlevo jsou dveře vedoucí do postranní chodby, na jejímž konci jsou zamčené dveře. Odemkněte si je klíčem a octnete se v hudební místnosti. V inventáři spojte oba konci notového zápisu a získáte A Music Note. Toto vložte na prázdné místo nad klávesami. Až se proberete z bezvědomí sejděte do dolního patra. V levé části chodby jsou vlevo nově zpřístupněné dveře vedoucí do sklepa. Sestupte po schodech dolů a klikněte na další dveře.

CHAPTER 5

Vyjděte ven z chodby, dejte se vlevo a vejděte do dveří vlevo. Odtáhněte těžké bedny a prolezte nízkým průlezem do serverovny. Ze stolu seberte dokument The Server Room a ze skříně vedle A Fuse (1/3). Můžete se ještě jít podívat do přilehlé chodby, kde vás čeká několik děsivých vizí. Vraťte se do chodby a jděte na opačnou stranu. Podlezte trubku vpravo a vejděte do strojovny. Vpravo je stůl, kde leží A Cellphone a Phone Charger. Vlevo je výtahová šachta, avšak výtah není v patře a generátor je mimo provoz. Vlevo od generátoru je ve zdi A Fuse (ovšem jiná než jsou ty pro generátor). Vraťte se do chodby a vejděte do dveří na konci chodby. Před vámi je velký sál. Dveře vzadu jsou zamčené na visací zámek, který musíme odstranit. Vylezte na lešení a poté pokračujte po opičí dráze až na konec, kde je vpravo na římse A Crowbar. Slezte dolů, vylomte visací zámek a dostanete se do další chodby. Jděte vlevo a dostáváte se na křižovatku. V postranní chodbě vpravo jsou dva vchody na schodiště. Jedny vedou dolů a druhé nahoru. Vyjděte po těch nahoru a dejte se vlevo. Na konci chodby vás čeká hodně strašidelná vize. Vydejte se chodbou na druhou stranu a vpravo je lékařská skříňka a v ní First Aid Kit a A Bottle of Medicine. Projděte na konec chodby a ze skříně na zdi seberte A Fuse (2/3). Nyní se vraťte zpět dolů na křižovatku a jděte naproti do místnosti se servisními lávkami. Vpravo je bedna, která blokuje jednu z lávek. Dejte se rovně, podlezte pod potrubím vpravo a na konci chodníku je stroj, u kterého pohněte oběma pákami. Běžte zpět na začátek místnosti a zjistíte, že bedna je pryč. Projděte do nové chodby a na konci v pojistkové skříni chybí pojistka. Vložte tam bílou pojistku z inventáře a projděte do stoky. Držte se vlevo a v místnosti na konci seberte A Fuse (3/3). Nyní se vydejte zpět do strojovny, kde vložte všechny tři pojistky do generátoru. Jděte k výtahové šachtě a pákou si přivolejte výtah. Nastupte do kabiny a nechte se vyvézt nahoru

CHAPTER 6

Slezte po žebříku dolů a pokračuje jedinou možnou cestou a ž k místu, kde je poškozené ohrazení. Skočte dolů, projděte mezi stromy, následně štěrbinou ve skále a poté před sebou uvidíte několik budov. V poslední budově je monstrum, které vylákejte ven a následně tam vejděte, abyste mohli pokračovat do další kapitoly.

CHAPTER 7

Jedny z dveří na konci chodby vedou na schodiště do druhého patra a druhé do rovné chodby. Jděte do chodby a zahněte do první postranní chodby vlevo. Za levými dveřmi najdete na toaletách A Ventilation Tool. Jinak v této postranní chodbě se dá jít do zatopeného podzemí, avšak potřebujete k tomuto masku. Projděte na konec hlavní chodby, kde je zdravotnická skříňka a v ní A First Aid Kit a A Bottle of Medicine. Nyní se vydejte na začátek a jděte do druhých dveří, které vedou na schodiště do druhého patra. V druhém patře jděte prvních dveří vpravo a seberte A Cell Phone a A Phone Charger. Vraťte se do chodby a pokračujte do třetích dveří vpravo. V přihrádce jednoho z psacích stolů najdete A Skuba Mask. Vyjděte zpět do chodby a postupujte chodbou dál. Za ohybem chodby vlevo jsou toalety, kde je kryt ventilační šachty. Použijte na něj kliku z inventáře (na šroub vpravo dole) a vlezte dovnitř. Vylezte ven v další chodbě a jděte do místnosti, kde automaticky umístíte telefon a nabíječku do zásuvky. Vpravo na výtahových dveřích visí dokument Emergemcy Elevator Override. Nyní se vydejte zpět do dolního patra, jděte opět do chodby, kde jste předtím našli klíč od ventilace a vejděte do dveří vpravo. Sejděte dolů a skočte do vody. Přidržujte se bílé čáry na podlaze, abyste nebloudili. Jděte nejprve vpravo, poté vlevo a po chvíli dorazíte na schodiště, které vede ven z vody. Na křižovatce chodeb jděte rovně a dostanete se do místnosti s generátorem. Zatáhněte za páku a seberte An Elevator Key. Nyní se vydejte podvodní cestou zpět, poté do druhého patra, skrz ventilační šachtu a dostanete se opět do chodby, kde jsou výtahy. Telefon s nabíječkou si už můžete sebrat a poté použijte klíč na panel vpravo od výtahových dveří. Otočte klíčem a stiskněte žluté tlačítko. Nastupte do kabiny, stiskněte tlačítko pro zavření dveří a poté vyjeďte do třetího patra. Lze jet i do druhého, ale tam nic není a navíc jsou obě patra propojená schodištěm. V třetím patře projděte na konec chodby a seberte Chemical. Vraťte se do výtahu a sjeďte zpět do prvního patra. Tady se mi stalo, že tlačítka ve výtahu nešla stisknout. Když jsem ale sešel do druhého patra, vše bylo v pořádku. Možná to byl bug, možná jen náhoda. V prvním patře jsou vedle výtahu dveře vedoucí ven z budovy. Použijte chemikálii na řetěz a vyjděte ven.

Postavte jednu malou dřevěnou bedýnku na vrchol velké bedny. Vyskákejte nahoru, přeskočte plot a poté jděte ven na ulici.

Ocitáte se u majáku, který vás celou dobu strašil v představách. Klikněte na dveře a vejdete dovnitř. Vystoupejte nahoru na ochoz a kliknutím vpravo seberte dokument Will it Ever... Pak už jen sledujte co se bude dít a tím hra končí.

Uložené pozice

čeština

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář