Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

Dead Mountaineer´s Hotel / Otel „U pogibšego alpinista“ / Hotel „U mrtvého alpinisty“ / Das Geheimnis des Berghotels

4.3.2010 Autor návodu: Karel Frey

Všechny jazykové verze mají dost často stejný problém v tom,že po rozehrání se vám nezobrazují animace, a hned na začátku hry se vám nezobrazí kurzor.Vše řeší instalace DivX kodeku,který si můžete odtud stáhnout.

Policejní inspektor Peter Glebski jede ve svém starém Moskviči na zimní dovolenou. Po namáhavé cestě klikatými horskými silnicemi přijíždí do hotelu, kde se plánuje ubytovat. Hned jak vystoupí z auta, vítá ho majitel hotelu Alek Snevar. Vyslechni si jeho uvítání okořeněné historkou o tragické smrti neznámého horolezce a poté si s Alekem promluv. Vyřiď mu pozdrav od inspektora Zguta (1.volba) a po skončení rozhovoru si všimni, že se v pravé horní části obrazovky objevila ikona diáře. Klikni na ikonu a tak diář otevřeš. (Diář lze otevřít i stisknutím pravého tlačítka myši.) Tvůj diář se skládá ze tří záložek. V levé záložce se budou ukládat věci které sebereš, v prostřední záložce je deník, kde se budou průběžně zapisovat jednak tvoje poznatky, dále popis osob se kterými se setkáš, dále zde budou zakresleny plány všech podlaží hotelu a nakonec se zde budou zapisovat i úkoly které je třeba vyřešit. V pravé záložce je menu, kde můžeš hru uložit, načíst, nastavit a nebo přejít do hlavního menu na úvodní obrazovce. Nyní je diář automaticky na prostřední záložce a bíle jsou zvýrazněny pouze ty položky, které sis ještě nepřečetl. Pokud tedy chceš, můžeš si přečíst poznatek o tvém příjezdu do hotelu, pak stiskni šipku zpět v levé horní části okna a můžeš si přečíst popis majitele hotelu. Poté diář zavři pomocí křížku vpravo nahoře (nebo stisknutím pravého tlačítka myši) a následuj Aleka do interiéru hotelu. Ve vstupní hale tě Alek poinformuje, že velké dveře vpravo vedou do hotelové jídelny. Oběd však bude připravený až v šest hodin. Pokud se budeš chtít občerstvit dřív, máš se obrátit na hospodyni Kajsu. Následuj Aleka, který odešel doleva a ocitneš se v odpočinkovém koutu ve druhé části vstupní haly. Průchod vzadu vede do hlavní chodby na prvním podlaží hotelu, průchod vpravo vede do knihovny. Můžeš prozkoumat vozík s golfovými holemi nebo kytaru odloženou na křesle a poté se podívej blíže na obraz pověšený na zdi vzadu uprostřed obrazovky. Je v něm zarámovaný půdorys interiéru hotelu. Do diáře se ti díky tomu zkopírují všechny půdorysy jednotlivých podlaží hotelu včetně sklepa, což je indikováno ikonou diáře v pravé části obrazovky. Pokud chceš, můžeš se do něj na plánky podlaží podívat a poté diář zavři. Odstup od obrazu a projdi vpravo do knihovny. Zde ti Alek představí bernardýna, který se jmenuje Lel. Patřil prý tragicky zemřelému horolezci a údajně je velmi chytrý. Pokud chceš, můžeš bernardýna pohladit, nahlédnout do otevřené knihy položené na stojanu a podívat se blíže na portrét mrtvého alpinisty. Poté od portrétu odstup a projdi dveřmi vlevo do Alekovy pracovny. Promluv si s Alekem a souhlas že se na chvilku posadíš (1.volba). Alek se představí a zmíní se mimo jiné o tom, že je nejen majitel tohoto hotelu, ale také zdatný opravář a vynálezce. Po skončení rozhovoru tě Alek zavede do pokoje č.10, kde byl před šesti lety ubytován horolezec, který tragicky zemřel pod lavinou na výpravě v okolních horách. Teď je z pokoje zřízeno hotelové muzeum na uctění horolezcovy památky. Řekni Alekovi, že se v muzeu trochu porozhlédneš, poté prozkoumej hořící cigaretu v popelníku na stolku v popředí a také rotující mechanické zařízení na skříňce vlevo. Jedná se o jeden z Alekových vynálezů. Pak popojdi směrem k sobě do zadní části pokoje. Prozkoumej noviny na stole vzadu, poté seber ze země u postele boty a vrať se k Alekovi do přední části pokoje. Promluv si s ním a zeptej se ho na všechny věci, které jsi v muzeu prozkoumal nebo sebral. Zjistíš, že boty, které jsi sebral u postele se ztratily jednomu ubytovanému hostovi a tak je Alekovi v průběhu rozhovoru odevzdej. Po skončení rozhovoru jsi Alekem zaveden do svého pokoje, který se nachází na druhém podlaží hotelu a má číslo 4. Hospodyně Kajsa právě dokončila úklid tvého pokoje, takže si s ní promluv. Zjistíš tak více informací o všech hostech ubytovaných v hotelu. Po skončení rozhovoru Kajsa odejde a Peter si všimne, že za sebou nějak divně zavřela dveře. (ULOŽENÁ POZICE 1) Podívej se blíže na vchodové dveře vzadu a prozkoumej jejich zámek. Zjistíš, že tě někdo v pokoji zamknul a klíč je v zámku zastrčený z venkovní strany. Odstup od dveří a podívej se blíže do svého kufru postaveného u postele. Vezmi si z kufru krabičku cigaret se zapalovačem a poté od něj odstup. Vejdi do dveří vpravo a ocitneš se v koupelně. Vezmi si z bedny vlevo složený ručník, z police nad bednou sundej kulaté zrcátko a z umyvadla za sebou seber ostrou břitvu. Poté koupelnu opusť. Jdi doleva do zadní části pokoje a seber z podnožky před křeslem u okna tubu lepidla. Poté vyjdi dveřmi nalevo ven na balkon a pokud chceš, můžeš Petera nechat vykouřit jednu cigaretu, aby sis procvičil kombinování nasbíraných věcí. Docílíš toho tak, že otevřeš diář na záložce s věcmi, vyndáš krabičku cigaret (její ikona se objeví v pravé části obrazovky) a použiješ na ní zapalovač. Po dokouření cigarety můžeš prozkoumat zmrzlý koberec přehozený přes zábradlí a poté popojdi po balkonu za roh. Zkus otevřít dveře nalevo, které vedou do sousedního pokoje, ale ty jsou zamčené. Prozkoumej tedy blíže okno v prostřední části prosklené stěny. Zaklepej 2x na okenní tabulku, ale host z vedlejšího pokoje tě neslyší, protože má nahlas puštěnou hudbu. Otevři tedy v přiblíženém pohledu inventář, použij na okenní tabulku zrcátko a spustí se minihra „Prasátko“. Cílem minihry je upozornit na sebe hosta v sousedním pokoji tak, že na něj pomocí několika lesklých předmětů v pokoji namíříš sluneční paprsek odražený od zrcátka. Správné pořadí odrazných předmětů je však pouze jedno. Po namíření paprsku na každý lesklý předmět se na obrazovce objeví šedivé kolečko, uvnitř kterého musíš udržet kurzor myši tak dlouho, dokud se celé nevyplní červeně. Teprve poté se paprsek automaticky odrazí na další předmět, u kterého je opět potřeba, aby kolečko úplně zčervenalo. Začni tedy s odrazem světla od flašky povalující se na podlaze v popředí, poté se paprsek odrazí na nástěnné světlo na zdi vpravo, pak se paprsek odrazí na stolní lampičku vlevo a nakonec dopadne do obličeje ubytovaného hosta. Ten si Petera konečně všimne, vyjde na balkon a pozve ho k sobě do pokoje. Jedná se o pokoj číslo 5. Promluv si s fyzikem, který se jmenuje Simon Simone a poděl se s ním o všechny verze, kdo tě asi mohl zamknout v pokoji. Po skončení rozhovoru můžeš prozkoumat knížky pohozené na posteli, svíčky na stolku za postelí a gramofonové desky na skříňce vpravo. Poté popojdi směrem k sobě do přední části pokoje. U dveří je také pěkný nepořádek, ale zde nic prozkoumat nejde. Vyjdi tedy ven ze Simonova pokoje. (ULOŽENÁ POZICE 2) Na chodbě mezi pokoji č.4 a 5 prozkoumej pootevřené dveře naproti vedoucí do tvého pokoje. Zjistíš, že už je někdo odemkl a Peter automaticky vyndá ze zámku dveří klíč od pokoje č.4. Poté usoudí, že by bylo dobré zaparkovat své auto do hotelové garáže. Jdi tedy nejprve k sobě, poté pokračuj po chodbě směrem k sobě, dále okolo zábradlí v popředí 2x doleva a nakonec se vydej průchodem vzadu, ve kterém jsou vidět rostliny. Nyní se nacházíš v hale s prosklenou střechou na druhém podlaží hotelu. Prozkoumej dveře vzadu. Vedou do umývárny, která je již delší dobu zavřená. Pokud chceš, můžeš se ještě než sejdeš po schodech dolů na první podlaží podívat směrem doleva. Dojdeš k železným dveřím vedoucím na menší balkon na druhém podlaží hotelu. Když na balkon vstoupíš, můžeš se pokochat omezeným pohledem na exteriér hotelu. Později ve večerních hodinách bude zámek na dveřích tohoto balkonu zamrzlý, takže se tam nedostaneš. Až se z balkonu vrátíš, jdi zpět doleva do haly s rostlinami. Nyní sejdi dolů po schodech nalevo a ocitneš se v hlavní chodbě na prvním podlaží hotelu. První dveře vpravo (ty více vzadu) vedou do kuchyně, druhé dveře vpravo vedou do přípravny studených jídel a průchodem vlevo se dostaneš té části vstupní haly, kde se nachází hlavní vchod do hotelu a dveře do jídelny. Zatím ale zůstaň v hlavní chodbě a popojdi směrem k sobě. Velké dvoukřídlé dveře vlevo vedou do společenského salonu s krbem a knihovnou, průchodem vpravo se dostaneš do druhé části vstupní haly, kde se nachází odpočinkový kout a průchod do knihovny. Nyní však ještě zůstaň na hlavní chodbě a popojdi po ní směrem dozadu. Zde se chodba rozvětvuje. Ve dveřích vlevo je koupelna se sprchovým koutem, dveře v čele chodby vedou do šatny s uskladněnými lyžemi. Pokud půjdeš dál a odbočíš na křižovatce chodeb doleva (vpravo jít nemůžeš), dojdeš na konec chodby, kde se nachází pokoje č.1 až 3, ve kterých jsou ubytováni manželé Mozesovi. Nyní se už konečně vydej ke svému autu stojícímu před hotelem. Vrať se tedy zpět na hlavní chodbu, jdi 2x směrem k sobě, odboč průchodem vlevo, vyjdi ven dveřmi nalevo a ocitneš se tak před hotelem. Auto ještě nikdo neukradl, takže do něj nastup. V levé dolní části obrazovky se objeví ikona, pomocí které můžeš z auta opět vystoupit. Nyní ale nevystupuj a místo toho se rozjeď směrem doprava. Peter objede hotel a zastaví vzadu za hotelem, přímo před vraty do garáží. Podívej se blíže na vrata garáží a prozkoumej jejich zámek. Je celý pokrytý ledem a proto nejde odemknout. Navíc ani nemáš od vrat klíč. Odstup tedy od vrat garáží a pokud chceš, můžeš prozkoumat vrak auta který je poblíž. Poté se vydej zpět okolo hotelu, nejlépe cestou kterou jsi přijel. (Pokud chceš, můžeš hotel obejít dokola i druhou stranou, ale tato cesta je delší.) Jdi tedy nejprve doleva a pak směrem dozadu. Z místa kde teď stojíš jsou nyní vidět schody a dveře ve spodní části věže, která je na boku hotelu. Dojdi k nim a vejdi dovnitř. Nyní se nacházíš na prvním podlaží hotelu ve věži, kde se nachází podivná prosklená šachta (ale výtah to není) a schodiště propojující všechny podlaží hotelu. Vchod vzadu po levé straně šachty vede do sklepa, schody napravo vedou na druhé podlaží hotelu, dveřmi vlevo jsi vstoupil dovnitř. Nyní se však vydej směrem k sobě. Na zdi vzadu visí požární signalizace, vlevo od ní pro změnu rozvodná skříňka zvonků umístěných v pokojích, kterou se právě snaží opravit majitel hotelu. Promluv si s Alekem a abys vyčerpal všechny náměty rozhovoru, budeš ho možná muset oslovit několikrát. (V některých rozhovorech v průběhu hry se totiž stává, že pokud se zaměříš na jedno téma, rozhovor je bez možnosti přejít na ostatní témata ukončen.) Zeptej se tedy Aleka, kdo tě mohl zamknout v tvém pokoji a poté vyjmenuj všechny které podezříváš. Dále se Aleka zeptej co to opravuje a jak funguje systém zvonění z pokojů. Dozvíš se od něj, že dráty v rozvodné skříni někdo úmyslně zpřeházel a díky tomu se Kajsa opozdila s přípravou oběda. Je tedy potřeba, abys Alekovi pomohl s opravou rozvodné skříňky, ale budeš k tomu potřebovat nějaké nářadí a pár informací. Nakonec se Aleka zeptej, jak můžeš dostat své auto do garáží, řekni mu že si ho tam zaparkuješ sám a vezmi si od něj klíč od garáží. Po skončení rozhovoru projdi dveřmi vlevo a ocitneš se ve střední části knihovny. Zapamatuj si, že je za tebou průchod vedoucí ke schodišti ve věži, protože ho hodně často využiješ jako zkratku při cestě do vyšších podlaží hotelu. Nyní jdi směrem k sobě, projdi vchodem vzadu do vstupní haly a zde projdi vchodem vzadu do hlavní chodby na prvním podlaží. Nyní jdi směrem k sobě a vejdi prvními dveřmi vpravo do přípravny pro studená jídla. Za kuchyňským stolem v přípravně sedí Simon, se kterým si promluv. Čeká zde, až bude připraven oběd. Jdi směrem k sobě do druhé části přípravny. Vezmi si termosku postavenou na pultu vpravo a také čajovou konvici položenou vedle elektrického vařiče na stolku vzadu. Zapoj vařič do zásuvky a potom na něj polož čajovou konvici. Nyní musíš chvíli počkat, až se začne voda v konvici vařit (z konvice začne unikat pára). Použij na vroucí vodu v konvici termosku a získáš tak termosku s horkou vodou. Nakonec ještě nezapomeň odpojit vařič od zásuvky, jinak ti Simon připomene protipožární zásady. Poté projdi dveřmi vzadu do kuchyně. Kajsa zrovna myje nádobí, takže si nerušeně vezmi ze stolu uprostřed kuchyně zápalky. Poté si s Kajsou promluv. Zeptej se jí kdy bude hotový oběd, dále s ní promluv na téma zamčených dveří a nakonec o systému zvonění z pokojů. Po skončení rozhovoru můžeš prozkoumat zařízení na stěně vzadu, vpravo od digestoře. Jedná se o panel systému zvonění z pokojů. Poté jdi směrem k sobě do druhé části kuchyně. Pokud chceš, můžeš zde prozkoumat sporák, dva svazky česneků, štafle nalevo a různé druhy koření v horní polici u štaflí. Dveře nalevo vedou na hlavní chodbu, ale ty projdi vchodem vzadu. Ocitneš se tak ve sklepě pod kuchyní. Zde můžeš prozkoumat mříž studny na podlaze uprostřed místnosti, nůž na stole vlevo vepředu, sekyru zaťatou ve špalku a sudy s vínem napravo a poté projdi dveřmi nalevo. Nyní se nacházíš ve vinném sklepě. Tady můžeš prozkoumat police s vínem, hasící přístroj a bedny s proviantem. Poté jdi směrem k sobě. V této části vinného sklepa můžeš prozkoumat ventilátor, houpacího koně a prázdné láhve a poté vejdi do prostoru nalevo. (Tento prostor vinného sklepa bude v pozdější fázi hry nepřístupný.) Seber ze sudu v popředí páčidlo a protože jsou dveře napravo zamčené, vrať se dozadu a projdi dveřmi vzadu na hlavní chodbu ve sklepě. Nyní vejdi do dveří v levé části chodby a ocitneš se ve sklepním skladu. Zde můžeš prozkoumat police s uskladněnými věcmi a dále si všimni přenosného generátoru postaveného vlevo vepředu. Ten je však zatím nefunkční. Opusť tedy sklad a pokračuj po chodbě 2x směrem doleva a ocitneš se u schodiště ve věži. Seber z bedny v popředí trychtýř a poté můžeš prozkoumat plánek generátoru pověšený na zdi vlevo vzadu. Dveře hned vedle plánku sice vedou do garáží, ale v tuto chvíli jsou zamčené z druhé strany. Dveře napravo jsou také zamčené zevnitř, takže vyjdi po schodech ve věži na první podlaží. Nyní vyjdi dveřmi nalevo ven z hotelu a dojdi nejkratší cestou až na místo, kde jsi zanechal své auto. Podívej se blíže na vrata do garáží a použij na jejich zámek termosku s horkou vodou. Poté co led na zámku roztaje, odemkni ho pomocí klíče od garáží. Odstup od vrat a ty se automaticky otevřou. Nastup tedy do auta, Peter vjede autem do garáží, zaparkuje ho vedle džípu a poté z auta vystoupí. (ULOŽENÁ POZICE 3) Nyní se vydej na průzkum hotelových garáží, určitě tu najdeš něco užitečného. Jdi tedy směrem doprava a všimni si dveří vzadu. Vedou do hlavní chodby ve sklepě, kde jsi byl před malou chvílí. (Pokud dveře odemkneš, mohou ti později posloužit jako zkratka mezi sklepem a garážemi.) Nyní popojdi ke smotané hadici odložené na podlaze v popředí a použij na její volný konec břitvu. Získáš tak kus hadice. Poté jdi pasáží vzadu doleva a vezmi si prázdný kanystr v popředí, který je postavený poblíž zaparkovaného auta a motorky. Nyní popojdi směrem vpravo dolů a ocitneš se v dílně. Podívej se blíže na pracovní stůl vzadu a vezmi si z bedny s nářadím šroubovák. Odstup od stolu, jdi směrem k sobě a vrať se pasáží vzadu doprava ke svému Moskviči. Zde nejprve zasuň kus uříznuté hadice do kanystru a poté použij kanystr s hadicí na Moskviče. Získáš tak kanystr s benzínem. Nyní jdi opět doprava, odemkni dveře vzadu (1.volba) a vejdi do sklepa. Zde vyjdi po schodech ve věži na první podlaží, popojdi směrem k sobě a pokud jsi to už neudělal dříve, řekni Alekovi že mu pomůžeš s opravou rozvodné skříňky systému zvonění z pokojů. V opačném případě se rovnou podívej blíže na rozvodnou skříňku. Uvnitř skříňky jsou tři řady kontaktů, které jsou v horní části propojeny různobarevnými dráty a ve spodní části dráty se stejnou barvou. Kontakty v dolní řadě jsou očíslované podle čísel pokojů a barvy drátů zase korespondují s barvami tlačítek zvonků na jednotlivých pokojích. Jelikož barevné dráty někdo schválně zpřeházel a ty nevíš jaký drát patří ke kterému pokoji, budeš muset než se pustíš do opravy zjistit, jakou barvu zvonku má každý z očíslovaných pokojů. Jedná se o pokoje č. 4 až 10, tedy o všechny pokoje na druhém podlaží hotelu. Odstup tedy od rozvodné skříňky a vydej se prozkoumat barvy tlačítek v jednotlivých pokojích hotelu. Jdi tedy vpravo a vyjdi po schodech na druhé podlaží. Zde se vydej směrem doleva, zahni do chodbičky vpravo a vejdi do svého pokoje č.4 dveřmi nalevo. V pokoji prozkoumej tlačítko na zdi vzadu vlevo od postele. Zjistíš, že tlačítko má fialovou barvu a tato informace se ti zapíše do diáře. Funkci tlačítka zkoušet nemusíš takže v dialogové liště ve spodní části obrazovky vyber 2. volbu. (Pokud tlačítko omylem stiskneš, potkáš následně na chodbě před jiným z pokojů Kajsu. Promluv si s ní a ona odejde zpět do kuchyně.) Opusť pokoj dveřmi vzadu a vejdi do pokoje č.5 dveřmi naproti. Zde jdi vpravo a prozkoumej tlačítko na zdi vlevo od postele. Zjistíš, že tlačítko má červenou barvu. Opusť pokoj, jdi směrem k sobě, na hlavní chodbě pokračuj směrem k sobě a doleva a zaťukej na dveře vpravo od pokoje č.6 (1. volba). Uvnitř pokoje však nikdo není. Dveře vzadu vedou pro změnu do herního místnosti s kulečníkem, takže se vydej po ochozu směrem doleva a poté zahni do chodbičky vpravo. Zkus zaťukat na dveře pokojů č.7, 8 a 9, ale i všechny tyto tři pokoje jsou v tuto chvíli prázdné. Vydej se tedy po ochozu doleva a pokud chceš, podívej se dolů přes zábradlí půlkruhového balkonu nalevo. Na dlažbě podlahy ve vstupní hale je vyobrazena nádherná hornatá krajina okolo hotelu. Odstup od zábradlí balkonu a pokračuj po ochozu dozadu a vlevo. Prozkoumej dveře vlevo, opět jsou zamčené. Vejdi tedy do dveří pokoje č.10 vpravo a ocitneš se v muzeu. Popojdi směrem k sobě do zadní části muzea a prozkoumej tlačítko na zdi vlevo nad postelí. Zjistíš, že má žlutou barvu. Opusť muzeum a vydej se na první podlaží hotelu vyhledat hosty, kteří momentálně nebyli ve svých pokojích. Jdi tedy zpět doprava, projdi dozadu do haly s rostlinami a sejdi po schodech vlevo na první podlaží. Zde jdi směrem k sobě a vejdi do velkých dveří nalevo. Ocitneš se ve velkém salónu s knihovnou a krbem, u kterého právě rozmlouvá pan Barnstokr se svou neteří Brjun. Popojdi dozadu ke krbu a promluv si s panem Barnstokrem. Ten se představí, pohovoří o své neteři a po skončení rozhovoru odejde do svého pokoje. Promluv si s Brjun na všechna témata. Až se jí zeptáš na barvu tlačítka v jejím pokoji, bude po tobě chtít cigaretu. Pokud tedy u sebe máš krabičku cigaret ze svého kufru, dá Peter Brjun jednu cigaretu. Díky tomu se dozvíš, že Brjun je ubytovaná na pokoji č.7 a barva tlačítka pro přivolání Kajsy je oranžová. Po skončení rozhovoru se můžeš pokochat dalšími zákoutími salónu, kde se dá prozkoumat knihovna, šachový stolek, lovecká trofej a obří rotující glóbus. Poté salón s krbem opusť a vrať se známou cestou až na ochoz na druhém podlaží hotelu. Zde jdi do chodbičky, kde jsou dveře vedoucí do třech pokojů. Zaklepej na prostřední dveře a vejdeš tak do pokoje č.8, ve kterém je nyní přítomen pan Barnstokr. Promluv si s ním a poté prozkoumej tlačítko na zdi vzadu, vlevo od křesla na kterém pan Barnstokr sedí. Zjistíš tak, že tlačítko má tmavě modrou barvu. Nyní už znáš barvy tlačítek v pěti pokojích. (Do zbylých pokojů č.6 a 9 se v tuto chvíli nedostaneš, protože v nich zatím není nikdo ubytovaný.) Pokud chceš můžeš v pokoji pana Barnstokra prozkoumat jeho svršky odložené na věšáku u dveří a dětskou knížku položenou na stolku vlevo vepředu. Poté pokoj opusť a nyní se můžeš vydat zpět k rozvodné skříňce se zpřeházenými dráty. Jdi tedy po ochozu pořád vpravo až dojdeš na křižovatku chodeb, na které odboč a dojdi dozadu ke schodům ve věži. Sejdi dolů na první podlaží, popojdi doleva a znovu prozkoumej rozvodnou skříňku, kterou se Alek marně snaží opravit. V přiblíženém pohledu si otevři diář na záložce s věcmi, vezmi si do ruky šroubovák a použij ho na libovolné místo uvnitř rozvodné skříňky. Nyní je šroubovák aktivní, což je indikováno jeho ikonou v levé spodní části obrazovky. Pro správné propojení kabelů v rozvodné skříňce stačí, když odpojíš a následně správně propojíš různobarevné kabely v její horní části. Jednobarevné kabely dole můžeš nechat zapojené tak jak jsou. Použij tedy šroubovák na všechny kontakty v horní řadě a tak odpojíš všechny barevné kabely od kontaktů v řadě uprostřed. Nyní klikni na kontakt červeného kabelu v horní řadě (tím červený kabel zvolíš) a poté klikni na ten kontakt v řadě uprostřed od něhož vede jednobarevný kabel ke kontaktu s číslem 5 ve spodní řadě. Tímto způsobem propoj i ostatní známé barevné kabely: oranžový kabel ke kontaktu 7, žlutý kabel ke kontaktu 10, tmavě modrý kabel ke kontaktu 8 a fialový kabel ke kontaktu 4. Ostatní dva kabely zkus náhodně propojit se zbývajícími dvěma očíslovanými kontakty a odstup od rozvodné skříňky. Pokud jsi rozvodnou skříňku opravil (všechny kabely jsou správně propojené), poděkuje ti Alek za pomoc a pozve tě na připravený oběd do jídelny. Pokud se tak nestane, podívej se znovu blíže na rozvodnou skříňku a prohoď propojení dvou naposledy zapojovaných barevných kabelů, u kterých jsi nevěděl číslo pokoje. Správné zapojení těchto kabelů by mělo vypadat následovně: zelený kabel ke kontaktu 9 a světlomodrý kabel ke kontaktu 6. (ULOŽENÁ POZICE 4) Poté co rozvodnou skříňku konečně opravíš, vydej se za Alekem do hotelové jídelny. (Od tohoto okamžiku již není přístupná ta část vinného sklepa, kde jsi našel páčidlo.) Projdi tedy vchodem vlevo do knihovny, pokračuj směrem k sobě a projdi vchodem vzadu do vstupní haly. Zde pokračuj doleva a vstup velkými dveřmi vpravo do jídelny. Ostatní hosté se již posadili k jídelnímu stolu a pochutnávají si na jídle, které připravila Kajsa. Petera osloví Alek a zeptá se ho, zda si chce dát před obědem aperitiv. Ať už zvolíš jakoukoliv odpověď, stejně se pití alkoholu nevyhneš, takže můžeš Alekův návrh rovnou odsouhlasit (1.volba). Nyní nastává další minihra, ve které je tvým úkolem vypít nabídnutý pohár aperitivu, pokud možno až do dna. Najeď tedy kurzorem myši na symbol poháru v pravé části obrazovky a Peter začne pít. Kolečko uvnitř symbolu poháru je nyní celé červené a kurzor myši se začne hýbat všemi směry, podobně jako při minihře se zrcátkem. V tomto případě však musíš udržet kurzor myši uvnitř kolečka tak dlouho, dokud červená barva úplně nezmizí a kolečko tak zůstane šedivé. Jedině tehdy vypiješ aperitiv až do dna. Pokud se ti to ale nepodaří, nic se neděje. Po vypití poháru přistup blíže ke stolu vzadu, na který Kajsa připravila mísy s připravenými jídly. Na pravé straně obrazovky se nyní objeví lišta se čtyřmi typy jídel. Jedná se o několik druhů polévek, salátů, zákusků a jídel s masem. Tvým úkolem je vybrat z těchto čtyř typů jídel vždy jeden druh tak, aby byl výsledný oběd vyvážený. To znamená, aby se ve vybraných druzích jídla neopakovaly stejné základní ingredience (kuřecí maso, hovězí maso, ryby nebo zelenina). Postup pro každý ze čtyř typů jídel je takový, že vybereš nějaký druh jídla v liště napravo, díky tomu se pohled přesune na mísu s tímto jídlem umístěnou na stole a tím je daný druh jídla vybraný. Z polévek tedy vyber slepičí vývar (1.volba), ze salátů vyber salát s okurkami (3.volba), ze zákusků vyber roládu z lososa (4. volba) a z jídel s masem vyber hovězí maso na paprice (2.volba). Odstup od stolu s jídly a pokud jsi zvolil opravdu vyváženou stravu, usadí se Peter k jídelnímu stolu a začne konečně obědvat. Promluv si s Alekem i se všemi ubytovanými hosty na všechna témata a dozvíš se zajímavé informace. Někteří z hostů si postěžují, že se v hotelu dějí nevysvětlitelné věci a požádají tě, zda bys je jakožto policejní inspektor neobjasnil. Zároveň se také konečně seznámíš s panem Mozesem a jeho manželkou Olgou. Poté co si promluvíš s Brjun, odejde neteř pana Barnstokra do garáží za svou motorkou, které dala jméno Belzebub. Až si promluvíš úplně se všemi (pokud chceš, můžeš prohodit pár slov i s Kajsou), objeví se během jakéhokoliv rozhovoru ve spodní dialogové lište další volba, pomocí které lze oběd ukončit (poslední volba). Ukonči tedy oběd a Peter se zvedne od jídelního stolu. Pokud chceš, můžeš prozkoumat další části jídelny, kde se nachází mimo jiné bar, taneční parket a odpočinkový kout s karetním stolkem. Poté jídelnu opusť. Hned za dveřmi (nebo možná o něco později) Peter usoudí, že je po pozdním obědě poněkud unavený a tak se chce jít trochu prospat do svého pokoje. Jdi tedy doprava do hlavní chodby, zde pokračuj dozadu do prosklené haly s rostlinami a dojdi známou cestou až do svého pokoje. Peter se trochu prospí a poté co se vzbudí, má v plánu zajít do salónu s krbem, aby si promluvil s Alekem, který už tam na něj zajisté čeká. (ULOŽENÁ POZICE 5) Opusť tedy pokoj a dojdi do salónu s krbem na prvním podlaží hotelu. Popojdi k sedačce u krbu a promluv si s Alekem. Neodmítni jeho nabídkou horkého portského vína (2.volba) a poté se Aleka vyptej na hosty ubytované v hotelu. (Pokud chceš zjistit informace o co nejvíce hostech, zeptej se Aleka nejprve na Simona (3.volba), poté na pana Barnstokra (2.volba), a nakonec na pana Mozese (1.volba) a jeho manželku (1.volba).) Váš rozhovor po chvilce přeruší Brjun, která si přišla postěžovat, že se jí údajně někdo dobýval do pokoje. Poté co jí odpovíš, zaslechne Brjun zvuk přijíždějícího auta a tak se Peter s Alekem odeberou do vstupní haly přivítat další hosty. Promluv si s muži kteří přijeli do hotelu, jeden z nich se představí jako Olaf Andvarafors, druhým mužem je jeho nevrlý společník Chinkus. Poté se s Alekem a nově příchozími hosty rozluč. Peter se odebere do svého pokoje, aby po tak náročném dni konečně ulehl do postele. V noci se mu zdá zvláštní sen o Alpách, horolezcích a překrásné paní Olze. Druhý den ráno Petera napadne, že by si dnes mohl zajezdit na lyžích. (Abys Peterovo přání uskutečnil, stačí někde v hotelu nebo před ním najít Aleka nebo některého z hostů a promluvit si s ním. Vzhledem k návaznému ději však bude nejlepší (a nejzajímavější) variantou najít a oslovit Brjun.) Opusť tedy svůj pokoj, popojdi na hlavní chodbu, ignoruj Olafa, který stojí poblíž a dojdi známou cestou ven před vchod do hotelu, kde už na tebe čeká Brjun s nastartovanou motorkou. (Pokud bys předtím oslovil někoho jiného, byl bys o tuto motorkářskou scénu ochuzen.) (ULOŽENÁ POZICE 6) Promluv si s Brjun a přijmi její nabídku, že tě bude za svou motorkou tahat na lyžích (1.volba). Peter si nasadí lyže a chytne se vlečného lana. Potvrď Brjun, že už jsi připraven a jízda na lyžích za motorkou může začít. Tato minihra se pro změnu ovládá levou a pravou šipkou na klávesnici. Tvým úkolem je stabilizovat pomocí šipek střelku na půlkruhové stupnici ve spodní části obrazovky tak, aby byla pokud možno v zeleném nebo žlutém poli stupnice. Jedině tak se Peter udrží na lyžích a když budeš hodně dobrý, zvedne navíc při jízdě jednu ruku nahoru. Pokud ti však střelka vyjede přes červené pole mimo stupnici, Peter spadne na zem. Ty si můžeš jízdu na lyžích buď zopakovat nebo jí ukončit. (Poznámka: šipky na klávesnici je dobré mačkat jen zlehka a ne v moc častých intervalech, aby se pohyb střelky nezrychloval.) Až tě přestane jízda na lyžích bavit, nech Petera spadnout (po určité době i tak automaticky spadne sám, i když budeš lyžovat bezchybně) a lyžování za motorkou ukonči (2.volba). Peter se vrátí do hotelu a zamíří rovnou ke koupelně na prvním podlaží, aby se po tak náročném sportovním výkonu osprchoval. Před dveřmi koupelny již čeká několik hostů, až se koupelna uvolní, protože uvnitř se asi někdo sprchuje. Po chvilce čekání předvede pan Barnstokr jeden ze svých kouzelnických triků, Chinkus nepochopí jeho černý humor a proto se raději odejde provětrat na čerstvý vzduch. Vzápětí sem přijde jeho společník Olaf. (ULOŽENÁ POZICE 7) Promluv si se Simonem o zpěvu nebo o hře na kytaru, s panem Barnstokrem o létajících talířích a s Olafem o tom, zda včera kromě nich nepřijel ještě někdo další. Olaf poté odejde do vstupní haly. Nyní je na tobě abys zjistil kdo je v koupelně, jedině tehdy se dovnitř dostane i někdo další. Protože ale nejsi na řadě, nemůžeš se tam rovnou podívat. Kdo je uvnitř tedy můžeš zjistit pouze vylučovací metodou. Čtyři osoby které stojí nebo stály před koupelnou můžeš rovnou vyloučit, zbývá najít Kajsu, Aleka, pana Mozese, jeho ženu Olgu a Brjun. Jdi tedy nejprve do kuchyně a najdeš zde Kajsu, která opět umývá nádobí. Řekni jí že máš hlad a z věcí které ti Kajsa nabídne si vyber sendvič s kaviárem (3.volba). Díky tomu od ní dostaneš svačinu, kterou však Peter kupodivu sníst nemůže. Až ale někde spatříš bernardýna Lela, můžeš ho svačinou nakrmit. Opusť kuchyň, dojdi do Alekovy kanceláře a najdeš zde majitele hotelu, který právě hovoří s panem Mozesem. Promluv si s oběma a díky tomu se dozvíš, že někdo údajně v noci šmíroval oknem Mozesovu manželku Olgu. Opusť kancelář, projdi knihovnou až ke schodišti ve věži a vyjdi po schodech až na třetí podlaží. Zde jdi doleva, projdi dveřmi v popředí a ocitneš se ve skleníku na třetím podlaží hotelu. Je zde zrovna Mozesova manželka Olga, se kterou si promluv. Pokud chceš, projdi po skončení rozhovoru dozadu a ocitneš se na balkoně na střeše hotelu. Popojdi blíže ke křeslu napravo, ve kterém se Chinkus kochá okolními zasněženými horami a promluv si s ním. Poté se vrať do skleníku, projdi jím zpět do chodby na třetím podlaží hotelu a jdi dozadu ke schodišti. Sejdi po schodech až na první podlaží, projdi dveřmi vzadu do sklepa a vejdi dveřmi nalevo do garáží. Zde jdi směrem k sobě a dojdeš tak k dílně, ve které právě něco kutí Brjun. Jelikož jsi nyní našel všechny obyvatele hotelu, dojde Peter k závěru, že koupelna musí být prázdná. Promluv si s Brjun a dozvíš se, že prý byl někdo v jejím pokoji, když tam ona zrovna nebyla. Pokud chceš, můžeš Brjun během rozhovoru nabídnout cigaretu a ona poté odejde za svým plechovým miláčkem. Ty se můžeš jít podívat za ní (směrem doprava), poté garáže opusť a dojdi nejkratší cestou až ke dveřím koupelny v chodbě prvního podlaží hotelu. Vejdi rovnou dovnitř a tak zjistíš, že ve sprše sice teče voda, ale opravdu zde nikdo není. Prozkoumej tedy alespoň bundu pověšenou na ramínku a rádio položené na lavici u dveří. Zjistíš, že obě věci patřili mrtvému horolezci a někdo je tedy do koupelny přinesl úmyslně. Když už si se dostal do koupelny bez zbytečného čekání ve frontě, přistup blíže k puštěné sprše a Peter se konečně osprchuje. Celá koupelna se poté zahalí do páry a mokrý ručník do kterého se Peter utřel je nyní potřeba někde usušit. Opusť tedy koupelnu, řekni Simonovi s panem Barnstokrem že v koupelně nikdo nebyl (1.volba) a poté dojdi do svého pokoje. Po vstoupení do pokoje Peter zjistí, že zde někdo během jeho nepřítomnosti byl. (ULOŽENÁ POZICE 8) Než se vydáš na průzkum pokoje, zajdi do koupelny a polož mokrý ručník na bednu vlevo od umyvadla. Opusť koupelnu a popojdi vlevo do druhé části pokoje. Peter zjistí, že mu někdo na psacím stole zanechal dopis. A ten kdo sem dopis přinesl ho k pracovní desce stolu dokonce přilepil. Podívej se tedy blíže na dopis přilepený na stole a přečti si ho. Jedná se o anonymní udání na Chinkuse. Je to údajně nebezpečný gangster přezdívaný Filin a přijel do hotelu proto, že má v úmyslu zabít jednoho z ubytovaných hostů. Odstup od stolu a Peter si dopis od anonyma vezme k sobě. Poté usoudí, že by bylo dobré vypárat autora anonymu a také se nenápadně podívat do Chinkusova pokoje. (Pokud jsi tak neučinil již dříve, vezmi si z podnožky vlevo od stolu tubu lepidla, kterým byl dopis pravděpodobně přilepen.) Opusť svůj pokoj, vejdi do Simonova pokoje naproti, popojdi vpravo a prozkoumej list papíru přišpendlený na zdi vlevo, hned vedle postele. Jedná se o Simonovy vědecké poznámky. Zjistíš, že Simon má odlišné písmo, takže on není autorem anonymu. Opusť Simonův pokoj, popojdi na hlavní chodbu a Peter zaslechne jakýsi hluk z hotelového muzea. Vydej se tedy pravou stranou po ochozu v popředí a vejdi do muzea dveřmi vpravo. Najdeš zde pana Mozese, se kterým si promluv. Pan Mozes se tu údajně chystá překvapit dotyčného, který roznáší vystavené věci z muzea po hotelu. Také se od něj dozvíš, že mu někdo ukradl jeho zlaté hodinky. Řekni mu, aby ti napsal prohlášení, které předáš policii (1.volba). Pan Mozes si to prý ještě rozmyslí, co kdyby se zlaté hodinky náhodou našly. Po skončení rozhovoru opusť muzeum. Peter se chce nějak dostat do Chinkusova pokoje a podívat se na jeho zavazadla. Ještě než se k tomuto úkolu dostaneš, bude dobré důkladněji prozkoumat třetí podlaží hotelu. Vrať se tedy doleva na hlavní chodbu, jdi dozadu ke schodišti ve věži a pokud chceš, můžeš si promluvit s Chinkusem, který zde stojí. Dozvíš se od něj, že se léčí s tuberkulózou a nejlepším lékem je prý na to alkohol. Po skončení rozhovoru vyjdi po schodech na třetí podlaží, Chinkus tě doprovodí a poté si to namíří na své oblíbené místo na balkoně. Ty popojdi doleva, odboč do chodbičky nalevo a vejdi do dveří po levé straně. Uvnitř místnosti je ale úplná tma, takže nic nevidíš a ani zapalovač v ruce ti nepomůže. Najeď tedy kurzorem myši do levé části obrazovky a kliknutím na dveře temnou místnost opusť. Vrať se na hlavní chodbu, nyní vejdi do dveří vlevo vepředu a ocitneš se v půdním skladě. Je zde sice pěkný nepořádek ale pár užitečných věcí se tu najde. Strhni ze zdi vedle dveří starý plakát a poté si vezmi řemen od generátoru, který visí na střešním trámu v popředí. Pokud chceš, můžeš zde prozkoumat nepořádek napravo a panenku nalevo a poté sklad opusť. Pokud chceš, můžeš se nyní zajít podívat na balkon a zkusit Chinkusovi rozmluvit léčbu alkoholem. Vejdi tedy dveřmi v popředí do skleníku a projdi dozadu na balkon na střeše, kde si s Chinkusem promluv. Tvoje snaha udělat z něj abstinenta však zůstane bez odezvy. Opusť tedy balkon, dojdi zpět až ke schodišti ve věži a sejdi po schodech až na první podlaží. Stojí zde Olga, se kterou si promluv. Přijmi její nabídku zahrát si biliár a Olga s Peterem odejdou po skončení rozhovoru do kulečníkové herny. (Poznámka: Nabídku zahrát si biliár dostaneš i tehdy, když si promluvíš se Simonem, který sedí v prosklené hale s rostlinami na druhém podlaží hotelu. Pokud Olgu ani Simona na chodbách hotelu nenajdeš, jdi rovnou do kulečníkové herny.) Přijmi Simonovu výzvu (1.volba) a tak si nejen zahraješ biliár, ale zároveň ti Olga nabídne jako odměnu za výhru svůj kapesníček. Poté co Olga z herny odejde, začíná další minihra. Na obrazovce je nyní půdorys kulečníkového stolu s rozestavěnými koulemi na hru biliár. Simon provede první rozstřel a tvým úkolem je nad ním vyhrát. Aby se ti to povedlo, je potřeba dostat co nejvíc koulí do otvorů po obvodu stolu. Za každý úspěšný šťouch získáš jeden bod, pokud kouli vůbec netrefíš nebo jí vyhodíš mimo stůl, jeden bod se ti naopak odečte. Vyhrává ten, kdo jako první dosáhne 8 bodů. Nejprve si tedy vyber kouli, do které budeš tágem šťouchat. Poté tágo natoč do takové polohy, abys trefil některou z ostatních koulí. Nakonec stiskni levé tlačítko myši a drž ho tak dlouho, jak velkou sílu šťouchu budeš chtít použít a právě v ten okamžik tlačítko myši pusť. Poté co partičku biliáru dohraješ, můžeš si nezávisle na výsledku hry zahrát znovu, nebo můžeš hru ukončit. Až tě hra přestane bavit, můžeš kdykoliv během hry stisknout tlačítko Esc a potvrdit že hru vzdáváš, nebo můžeš po dokončení hry další hru odmítnout. Pokus se vyhrát alespoň jednu partii biliáru a po jejím skončení se ti  inventáři automaticky objeví kapesníček od Olgy. (ULOŽENÁ POZICE 9) (Poznámka: Díky vyhranému kapesníčku budeš moci v dalším průběhu hry zvolit jednu z možných variant spuštění laviny.) Ještě než opustíš kulečníkovou hernu, popojdi k terči pověšeném vpravo od vstupních dveří a spustí se další minihra. Jedná se o hod šipkami na terč. Tvým úkolem je naházet postupně třemi šipkami po sobě větší součet bodů, než kolik jich naházel Simon. Postup je takový, že si vezmeš jednu ze zabodnutých šipek, v pravé části obrazovky se objeví stupnice znázorňující sílu hodu a až budeš mít šipku dobře zamířenou, stačí jí ve správný okamžik hodit. Po hození všech třech šipek do terče se body sečtou a pokud jich budeš mít více než Simon, tak jsi vyhrál. V opačném případě jsi však prohrál. Poté minihra skončí a pokud budeš chtít, můžeš si šipky proti Simonovi zaházet ještě několikrát. Až se dostatečně nabažíš biliáru a šipek, opusť kulečníkovou hernu. Nyní jdi ke schodišti ve věži, sejdi po schodech na první podlaží a dojdi do střední části knihovny. Spatříš zde pana Barnstokra a Olafa jak sedí u stolu a hrají karty. Promluv si s panem Barnstokrem a pokud máš u sebe plakát z půdního skladu, požádej ho o autogram (1.volba). Získáš tak starý plakát s autogramem a Peter si díky tomu ověří, že pan Barnstokr není autorem anonymu. Pokud chceš, oslov ještě Olafa (nebo znovu pana Barnstokra) a můžeš si s ním zahrát karty. Jedná se o klasickou karetní hru „21“. Nejprve stiskni tlačítko vlevo dole (Rozdat) a dostaneš dvě karty. Součet jejich číselných hodnot vidíš v kruhu nalevo. (Dvě karty dostane i tvůj protihráč a ty jednu z nich vidíš.) Pokud chceš dostat další kartu, stiskni tlačítko vlevo dole (Přidat). Pokud další kartu nechceš, stiskni tlačítko vpravo dole (Zastavit). Pokud na začátku hry dostaneš dvě karty se stejnou hodnotou, můžeš hru rozdělit na dvě partie pomocí tlačítka (Rozdělit), které je vpravo dole nad tlačítkem pro zastavení hry. V tom případě se každá ze shodných karet použije samostatně v jednotlivých rozdělených partiích. Pokud dostaneš na začátku hry dvě karty s malou hodnotou, můžeš použít i tlačítko dole uprostřed (Zdvojit). V tom případě dostaneš jednu další kartu a tvůj soupeř dostane dvě karty. Cílem hry je dosáhnout po sečtení číselných hodnot tvých karet čísla 21 nebo méně. Pokud toto číslo přesáhneš, partii automaticky prohraješ. Až tedy budeš mít požadovaný součet číselných hodnot z karet, stiskni tlačítko pro zastavení hry. Pokud nebude mít tvůj soupeř číslo bližší k číslu 21 nebo bude mít více jak 21, vyhraješ partii ty. Pokud budete mít oba dva součet stejný, jedná se o remízu Až budeš chtít karetní hru ukončit, stiskni kdykoliv tlačítko Esc. Poté co si zahraješ karty, popojdi směrem k sobě a vejdi do Alekovy kanceláře. Promluv si s majitelem hotelu a požádej ho zda bys mohl nahlédnout do knihy hostů, kým byli zapsáni Olaf s Chinkusem. Alek ti to po menším vykrucování dovolí. Podívej se tedy blíže na knihu hostů položenou v prostřední části psacího stolu. Peter tak zjistí, že Alek který hosty zapisoval není dle písma autorem anonymu. Promluv si s Alekem znovu a řekni mu, že se v hotelu dějí zvláštní věci, například že se panu Mozesovi ztratili zlaté hodinky. Až se tě Alek zeptá jestli někoho z krádeže podezříváš, odpověz mu, že by v tom mohl mít prsty Chinkus (2.volba). Peter ukáže Alekovi anonymní dopis a tak dostane slib, že pokud se zlaté hodinky do zítra nenajdou, podívají se do Chinkusova pokoje společně. Peter by se tam však měl podívat ještě dnes, ale jak se do zamčeného pokoje dostat? Zkus sebrat svazek klíčů položený na psacím stole, ale Peter si je vzít nechce, leda že by nejdřív Aleka vylákal z jeho kanceláře. Opusť tedy kancelář, projdi do vstupní haly, popojdi vlevo a vyjdi ven před hotel vchodovými dveřmi. Zde prozkoumej zvonek umístěný vpravo od dveří a zazvoň na něj (1.volba). Poté se vrať zpět k Alekově kanceláři a spatříš majitele hotelu, jak se jde podívat kdo přijel. Zkus vejít do kanceláře, ale Alek jí naneštěstí zamknul. Musíš tedy nějak zajistit, aby Alek nemohl svou kancelář zamknout. Dojdi tedy před hotel, promluv si s Alekem a on se vrátí zpět do své kanceláře. Vrať se zpět před Alekovu kancelář, nyní si vezmi do ruky zápalky a použij je na dveře kanceláře. Peter tak několik zápalek strčí do jejich zámku. Zopakuj trik se zvonkem u vchodových dveří, pak dojdi zpět před kancelář a promluv si s Alekem. Poté co majitel hotelu odejde, vstup do nyní nezamčené kanceláře, seber z psacího stolu svazek klíčů a poté Alekovu kancelář opusť. (Pokud se v kanceláři zdržíš, Alek se vrátí dřív než stačíš odejít. V tom případě mu odpověz na jeho otázku co zde děláš tak, že jsi myslel že už se vrátil, když bylo odemčeno. Teprve poté můžeš odejít.) Nyní se můžeš konečně vydat do Chinkusova pokoje, který je na druhém podlaží a má č.6. Projdi tedy knihovnou, dojdi ke schodišti ve věži, vyjdi po schodech na druhé podlaží, jdi směrem k sobě, pokračuj levou stranou ochozu a protože máš u sebe klíče od Aleka, můžeš rovnou vejít do pokoje č.6 napravo od dveří do herny. (ULOŽENÁ POZICE 10) Uvnitř prozkoumej zavazadla postavená na podlaze v popředí a vezmi si z otevřeného kufru dámskou pistoli a Mozesovy hodinky. Odstup od kufru a pokud chceš, můžeš se ještě podívat do druhé části pokoje. Poté Chinkusův pokoj opusť. Jen co vyjdeš na chodbu, zastaví tě pan Barnstokr a chce ti ukázat jakýsi papírek se vzkazem. (Pokud se tak nestane, můžeš se zatím zajít podívat do pokojů č.7 a č.9, ve kterých jsi ještě nebyl. Jsou v nich ubytováni Brjun a Olaf. Poté co opustíš některý z těchto pokojů, měl bys na pana Barnstokra narazit.) Prohlédni si vzkaz a přečti si jeho obsah. Dozvíš se z něj, že kdosi vyhrožuje některému z hostů hotelu a pokud bude chtít dotyčný utéct, neznámá osoba podepsaná iniciálem F ho zastřelí. Odlož lísteček a Peter si Barnstokrův vzkaz automaticky ponechá. Z dalšího průběhu rozhovoru se dozvíš, že pan Barnstokr vzkaz našel před dveřmi do Olafova pokoje. Nakonec tě pan Barnstokr požádá, abys ho následoval do jídelny, kde už je připravena večeře. Poté co do jídelny dorazíš, promluv si s Alekem. Zjistíš že Chinkus stále sedí v křesle na balkonu na střeše hotelu a nechce sejít dolů do jídelny, aby se navečeřel. Peter se tedy nabídne, že pro něj dojde. Opusť jídelnu a ještě než dojdeš na balkon promluvit si s Chinkusem, vydej se na nikým nerušený průzkum všech zákoutí hotelu, kde jsi ještě nebyl. Dojdi tedy na hlavní chodbu na prvním podlaží hotelu a jdi dozadu za roh k pokojům, kde jsou ubytováni manželé Mozesovi. Vejdi nejprve dveřmi nalevo do pokoje č.1, kde je ubytovaná Olga. Popojdi vpravo do druhé části pokoje a prozkoumej závěs vpravo. Jde o průchod do vedlejšího pokoje, kde je ubytovaný manžel Olgy pan Mozes. Peter tam však bez jeho svolení vejít nechce. Opusť pokoj Olgy, dveře uprostřed od Mozesova pokoje č.2 jsou nepřístupné, takže vejdi dveřmi napravo do pokoje č.3. Tento pokoj je neobydlený, takže všechen nábytek a věci v pokoji jsou přikryté bílými prostěradly. Popojdi vlevo do druhé části pokoje a prozkoumej jeden  obrazů pověšený nad postelí. Poté pokoj opusť, vrať se na hlavní chodbu a dojdi přes vstupní halu do Alekovy kanceláře. Uvnitř můžeš prozkoumat model lodi, písemnosti na stole, nástěnku a knihovnu. Poté vyjdi po schodech do zvýšeného patra. Zde můžeš prozkoumat několik knihoven, vycpanou hlavu býka a mapu. Poté se podívej blíže na zelený trezor vzadu uprostřed. Mohlo by v něm být něco zajímavého, ale pro jeho otevření budeš potřebovat klíč. Odstup od trezoru, opusť kancelář a pokud jsi tak neučinil již předtím, můžeš blíže prozkoumat portrét mrtvého alpinisty. Poté jdi směrem k sobě do střední části knihovny a pokud chceš, jdi v zadní části knihovny směrem doprava a pak dozadu. Zde můžeš prozkoumat fotoalbum na stolku, fotky a výstřižky z novin na nástěnce, obraz, mapu světa a rotující glóbus. Poté se vrať do střední části knihovny, projdi dozadu ke schodišti ve věži, vyjdi po schodech na 2. podlaží a dojdi po chodbě až ke dveřím do třech pokojů č.7 až 9. Zde vejdi nejprve dveřmi napravo do pokoje č.7, kde je ubytovaná Brjun. Uvnitř je podobný nepořádek jako v pokoji Simona. Prozkoumej sadu nářadí rozloženou na podlaze u stolu v popředí a poté si z ní vezmi maticový klíč. Můžeš zde ještě prozkoumat pootevřenou skříň, dveře vedoucí do vedlejšího pokoje pana Barnstokra nebo kabelku odloženou na židli a poté popojdi vpravo do druhé části pokoje. Zde si ze stolu vzadu nalevo vezmi odloženou gramofonovou desku a poté se podívej blíže na obsah šuplíků. V jednom z otevřených šuplíků můžeš prozkoumat papír s vysypanou marihuanou a poté prozkoumej nápis na šedivé knize. Peter tak zjistí, že písmo Brjun se neshoduje s písmem anonymního dopisu. Odstup od stolu s otevřeným šuplíkem a pokud chceš, můžeš ještě prozkoumat zrcadlo vzadu napravo a také tlačítko nad postelí na zdi vlevo vepředu. Peter si tak ověří, že Brjun mu s barvou tlačítka ve svém pokoji nelhala. (ULOŽENÁ POZICE 11) Opusť pokoj Brjun a vejdi dveřmi nalevo do pokoje č.9, kde je ubytovaný Olaf. Zde nic prozkoumat nemůžeš, pouze se můžeš podívat nalevo do druhé části pokoje. Opusť tedy Olafův pokoj a jelikož jsi v pokoji Chinkuse a Simona již byl, dojdi ke schodišti ve věži a vyjdi po schodech na 3.podlaží hotelu. Popojdi doleva, projdi skleníkem dozadu až na balkon, kde sedí v křesle trucující Chinkus. Přistup k němu blíže a promluv si s ním. Chinkus se z balkonu ani nehne, dokud mu nepřineseš láhev jeho oblíbené skotské whisky. Po skončení rozhovoru popojdi vlevo a ještě než se vydáš do baru v jídelně pro láhev alkoholu, popojdi po balkónu doleva. Dojdi k otvoru ve stěně nalevo a zkus se podívat dovnitř. Je tam jakýsi nápis ale Peter ho kvůli tmě nemůže přečíst. Použij tedy na otvor ve stěně zapalovač a Peter objeví na zdi uvnitř nápis „Neexistuje cesta pryč“. Vrať se ke dveřím do skleníku, vejdi dovnitř, projdi skleníkem, dojdi ke schodišti ve věži a sejdi po schodech až na 1. podlaží hotelu. Vejdi dveřmi vzadu do sklepa, vydej se chodbou doleva a poté pokračuj doprava. Nyní vejdi do dveří sklepního skladu u kterých stojíš, protože už máš u sebe všechny věci potřebné ke zprovoznění generátoru. Použij na generátor v popředí maticový klíč a tak sundáš kryt z motoru v jeho pravé části. Dej do generátoru náhradní řemen a poté vlož do hrdla nádrže v jeho levé části trychtýř. Nalij do nádrže benzín z kanystru, Peter automaticky přišroubuje kryt zpět na motor a poté generátor spustí. (ULOŽENÁ POZICE 12) Opusť sklepní sklad, vejdi dveřmi napravo do vinného sklepa a všimni si, že nyní už je vstup do prostoru za policemi s vínem zatarasený klavírem, který můžeš prozkoumat. (Ještě že už máš páčidlo u sebe, jinak bys byl ochuzen o jednu z možných variant spuštění laviny.) Pokračuj doleva do druhé části sklípku, projdi dveřmi vzadu do sklepa pod kuchyní, vyjdi po schodech vzadu do druhé části kuchyně a pokud chceš, můžeš se zde podívat na zprovozněný panel systému zvonění z pokojů. Popojdi tedy k sobě a podívej se blíže na panel na zdi vzadu. Jsou na něm umístěné barevné žárovky, které odpovídají barvám tlačítek na jednotlivých pokojích. Aby měla Kajsa lepší přehled o tom, na jaký pokoj má po rozsvícení žárovky dojít, je každá ze žárovek označená číslem odpovídajícího pokoje. Odstup od panelu, vrať se do druhé části kuchyně a vyjdi dveřmi nalevo na hlavní chodbu na prvním podlaží hotelu. Nyní už jsi celý hotel prozkoumal, takže projdi vchodem nalevo do vstupní haly a vejdi dveřmi napravo do jídelny. Promluv si s Alekem a zeptej se ho, jaký druh whisky v baru má a kde bar v jídelně vlastně najdeš. Ukonči rozhovor, popojdi dle Alekových instrukcí směrem vlevo dolů a ocitneš se tak přímo u baru. V levé spodní polici za barovým pultem je pět druhů whisky, skotská je však pouze jedna, ostatní jsou totiž irské. Pokud nevíš jak láhev skotské whisky vypadá, vezmi některou z pěti láhví a podívej se na ní v inventáři. Pokud se whisky jmenuje Cutty Spark, je to ta kterou hledáš. Pokud to tak není, vezmi si z police jinou láhev a opět se podívej na její název, láhev sebraná předtím se automaticky vrátí zpět do police. Pokud nechceš správnou whisky hledat, vezmi si rovnou druhou láhev zprava s oranžovou samolepkou. Opusť jídelnu, dojdi přes knihovnu ke schodišti ve věži a vyjdi po schodech až na 3.podlaží. Než dojdeš se skotskou whisky za Chinkusem, dojdi se podívat do místnosti v boční chodbě, kde byla předtím tma. Po vstoupení do místnosti zjistíš že už se zde svítí. Je to tím, že jsi zprovoznil a zapnul generátor ve sklepě. Teď už tedy konečně víš, že se jedná o hotelovou radiostanici. Ještě než začneš místnost prozkoumávat blíže, seber z podlahy poblíž židle malý klíč. Poté si můžeš si na gramofonu vzadu pustit desku z pokoje Brjun, dále můžeš prozkoumat mapu Evropy a poté radiostanici opusť. Jelikož máš u sebe klíč od Alekova sejfu, nech Chinkuse ještě chvilku mrznout na balkónu, dojdi ke schodišti ve věži, sejdi po schodech na 1.podlaží a zajdi se podívat do Alekovy kanceláře. Přistup blíže k zelenému trezoru ve zvýšeném patře a Peter ho díky klíči který má u sebe automaticky odemkne. Vezmi si zevnitř z druhé police shora stroboskop a také brožuru s Morseovou abecedou. Poté od otevřeného trezoru odstup a opusť Alekovu kancelář. Nyní popojdi do střední části knihovny a dojdi až do její zadní části vpravo za rohem (v popředí je vidět stolek s fotoalbem). Použij na rotující glóbus stroboskop. Díky němu spatříš na glóbusu černobílý obraz mrtvého alpinisty, na kterém jsou postupně křížkem označovaná tři místa. Zakresli si nebo zapamatuj pořadí a polohu těchto míst (pokud jsi to nestihl, můžeš na glóbus použít stroboskop opakovaně) a poté dojdi ke skutečnému obrazu mrtvého alpinisty umístěném v přední části knihovny. Podívej se blíže na obraz a klikni na něm přesně na ty tři aktivní místa a ve stejném pořadí, jak jsi to viděl přes stroboskop na glóbusu. Místa a pořadí jsou následující: vlevo od hlavy alpinisty, vpravo uprostřed na nízkém vrcholku pohoří, vpravo dole na smotaném laně u alpinistova opasku. Pokud jsi kliknul na správná místa a ve správném pořadí, objeví se ti automaticky v inventáři fotoalbum, které si můžeš po odstoupení od obrazu mrtvého alpinisty prohlédnout. Je v něm několik vtipně pojatých fotomontáží od autorů této hry. (ULOŽENÁ POZICE 13) Nyní se konečně vydej za Chinkusem mrznoucím na balkóně na střeše hotelu. Projdi tedy knihovnou ke schodišti ve věži, vyjdi po schodech až na 3.podlaží, projdi skleníkem na balkon, promluv si s Chinkusem a řekni mu že máš pro něj skotskou whisky (1.volba). Pokud jsi v baru sebral správnou láhev, Chinkus se nechá přemluvit a zajde s Peterem dolů do jídelny. Poté co všichni hosté společně s majitelem hotelu povečeří, připraví pro ně Alek překvapení v podobě zábavného večírku. Nyní ti doporučuji uložit si hru (ULOŽENÁ POZICE 14), protože následný děj bude mít vliv na její závěrečnou část. Vše je závislé na tom, co budeš během večírku dělat. Tvým úkolem je dosáhnout libovolným pořadím svých aktivit během večírku toho, aby v horách spadla lavina. K dispozici je celkem osm variant spuštění laviny. Jednotlivé aktivity na večírku lze samozřejmě vzájemně kombinovat.

První varianta spuštění laviny – poté co si zahraješ biliár se Simonem:

Promluv si s Kajsou, poté jdi vlevo dolů k baru, kde si promluv nejdříve s Brjun a poté s Alekem. Vrať se ke vstupním dveřím do jídelny a promluv si se Simonem. Ten tě pozve na partičku biliáru a poté odejde do herny. Opusť tedy jídelnu, dojdi do kulečníkové herny na druhém podlaží hotelu a zahraj si se Simonem biliár. Po ukončení první partie (kterou můžeš klidně i vzdát) spadne v horách lavina. Peter se z toho důvodu rozhodne, že by měl co nejrychleji najít Aleka. (ULOŽENÁ POZICE 15)

Druhá varianta spuštění laviny – poté co zavoláš na Chinkuse který stojí na balkónu:

Jdi k baru a promluv si s Chinkusem, který poté odejde na balkon na střeše hotelu. Vrať se ke vstupním dveřím do jídelny a promluv si s Kajsou. Ta poté odejde uklidit Simonův pokoj a Simon odejde do kulečníkové herny. Opusť jídelnu, vyjdi ven před hotel, jdi 2x doleva a zavolej na Chinkuse, který stojí nahoře na balkonu na střeše hotelu. Ihned poté spadne v horách lavina. (ULOŽENÁ POZICE 16)

Třetí varianta spuštění laviny – poté co dojdeš za Olgou na pokoj:

Promluv si s Kajsou a poté jdi doprava, kde tancují společně Olaf, Simon a Olga. Oslov Olafa a řekni mu, že si s nimi chceš zatancovat (1.volba). Poté co si Peter zatancuje, vrať se doleva ke vstupním dveřím a poté jdi vlevo dolů k baru. Zde si promluv s Chinkusem, poté s Brjun a nakonec 2x po sobě s Alekem. Jeho nabídku napít se alkoholu pokaždé přijmi (1.volba) a řekni že už sis na pití zvyknul (1.volba). Alek s Brjun poté odejdou a k baru přijde pro změnu Olaf. Promluv si s ním a 2x po sobě si s ním připij na zdraví. Olaf poté odejde tancovat s Brjun. Opusť jídelnu a dojdi do pokoje č.1, kde je ubytovaná Olga. Hned jak do pokoje vstoupíš, spadne v horách lavina. (ULOŽENÁ POZICE 17) Pokud chceš můžeš přistoupit blíže k bezvládnému tělu Olgy a poté její pokoj opusť. Na chodbě se setkáš s panem Mozesem, který Peterovi vynadá za to, že si dovolil vstoupit takhle pozdě večer do pokoje jeho manželky.

Čtvrtá varianta spuštění laviny – poté co si zahraješ s panem Barnstokrem karty:

Jdi vlevo dolů k baru a promluv si zde s Brjun a Alekem. Poté se vrať ke vstupním dveřím do jídelny a nyní jdi doleva do odpočinkového koutu, kde hraje karty pan Barnstokr a pan Mozes. Promluv si s některým z nich a přijmi nabídku na partičku karet. Zahraj si karetní hru „21“ a až tě hra omrzí, ukonči jí pomocí Esc. Ihned poté spadne v horách lavina. Promluv si s panem Mozesem a ten Petera požádá, aby šel najít Aleka. (ULOŽENÁ POZICE 18)

Pátá varianta spuštění laviny – během tvého rozhovoru s Alekem v salónu s krbem:

Dojdi si zatancovat na taneční parket, poté jdi k baru a promluv si s Brjun. Poté si promluv s Alekem a mluv s ním tak dlouho, dokud neodejde do salónu s krbem. Opusť jídelnu a dojdi za Alekem do salónu s krbem. (ULOŽENÁ POZICE 19) Promluv si s Alekem a během vašeho rozhovoru spadne v horách lavina.

Šestá varianta spuštění laviny – během tvého tance s Olgou:

Dojdi si zatancovat na taneční parket, poté jdi k baru a promluv si s Brjun a s Alekem. Vrať se na taneční parket, promluv si s Olgou (která nyní tancuje už jen s Olafem) a ta Peterovi řekne, že má počkat na následující tanec. Dojdi tedy znovu k baru, promluv si 2x s Alekem a ten poté odejde. K baru přijde Olaf se kterým si promluv a 2x si s ním připij na zdraví. Poté k baru přijde Olga. Promluv si s ní a nabídni jí že si s ní zatancuješ (1.volba). Během tance s Olgou na tanečním parketu spadne v horách lavina. Promluv si s Olgou a ona odejde do svého pokoje. (ULOŽENÁ POZICE 20)

Sedmá varianta spuštění laviny – po použití páčidla na přístroj v radiostanici:

Opusť jídelnu a dojdi do místnosti s radiostanicí na třetím podlaží hotelu. Použij páčidlo na přístroj umístěný vzadu pod gramofonem. Ihned poté spadne v horách lavina a radiostanice je úplně zdemolovaná. (ULOŽENÁ POZICE 21)

Osmá varianta spuštění laviny – poté co strávíš příjemné chvilky s Olgou v jejím pokoji:

Postupuj stejně jako v šesté variantě až do chvíle, kdy k baru přijde Olga. Neoslovuj jí, ale místo toho jí vrať její kapesníček, který jsi vyhrál v biliáru. Přikývni na nabídku Olgy, jestli si s ní popovídáš a Peter poté odejde s Olgou do jejího pokoje. Poté co spolu strávíte hodně příjemné chvilky, opusť pokoj Olgy a v horách spadne lavina. Na chodbě se potkáš s panem Mozesem, který Peterovi vynadá za to, že si dovolil vstoupit takhle pozdě večer do pokoje jeho manželky. (ULOŽENÁ POZICE 22)

Ať už tedy zvolíš jakoukoliv z osmi variant spuštění laviny, dojdi poté do salónu s krbem, přistup blíže ke krbu a promluv si s důkladně Alekem. Dozvíš se od něj nepříjemnou zprávu, že hotel je díky spadlé lavině odříznutý od okolního světa. Silnice vedoucí k hotelu je totiž zavalená a nefunguje ani telefon. Lavina nejspíš spadla v horském sedle poblíž hotelu. Naštěstí má Alek dostatečnou zásobu topiva a proviantu na celý měsíc. Alek se též zmíní o Chinkusových přátelích, kteří dnes měli dorazit do hotelu. Chinkus totiž odeslal telegram, že na ně čeká v hotelu. Rozhovor s Alekem je poté přerušen, protože někdo zvoní na zvonek u vstupních dveří hotelu. Alek s Peterem tedy odejdou do vstupní haly aby přivítali nové hosty. Řekni Alekovi, že to asi budou Chinkusovi přátelé (2.volba). Po otevření dveří však dovnitř vejde vrávorající jednoruký muž s plešatou hlavou a vysílením spadne na podlahu. Muž je asi zraněný a tak Alek zavolá Kajsu a rozhodne se, že neznámého muže odnesou do neobývaného pokoje. Peter mezitím zajde za Chinkusem na jeho oblíbené místo na balkónu, aby ho poinformoval o nově příchozím muži. Chinkus zde však kupodivu není, asi bude ve svém pokoji. Vrať se tedy do skleníku, projdi jím, dojdi ke schodišti ve věži a sejdi na druhé podlaží. Zde jdi směrem doleva a Peter na chodbě zaslechne podivný hluk z muzea. Zajdi tedy pravou stranou ochozu do muzea, popojdi do druhé části místnosti a najdeš zde spoutaného Chinkuse. Použij na přeříznutí jeho pout břitvu a poté si s Chinkusem promluv. Chinkus prý dotyčného který ho spoutal neviděl, zato se však opět shání po další láhvi whisky. Nezbývá ti tedy nic jiného než mu slíbit, že nějakou láhev skotské whisky obstaráš. Bez alkoholu z Chinkuse stejně žádné další informace nedostaneš. Vydej se tedy na cestu do baru a ještě než vstoupíš do jídelny, promluv si ve vstupní hale s Kajsou. Neznámý muž je prý ubytován v pokoji vedle manželů Mozesových. Po skončení rozhovoru Kajsa odejde do kuchyně a ty vejdi do pro změnu do jídelny. Zde jdi rovnou k baru vlevo dole a prozkoumej police s alkoholem za barovým pultem. Chinkusova oblíbená whisky už sice došla, ale možná by mohla být ještě nějaká láhev skotské ve vinném sklepě. Vyprávěl o tom přece i Peterův kolega inspektor Zgut. Opusť tedy jídelnu, hned za dveřmi jdi doprava do hlavní chodby a vejdi vzdálenějšími dveřmi vpravo do zadní části kuchyně. Projdi vchodem vzadu do sklepa pod kuchyní, vejdi dveřmi nalevo do vinného sklepa a vezmi si z police vlevo dole jednu z uskladněných lahví Skotské whisky. Nyní dojdi nejkratší cestou do muzea a promluv si s Chinkusem. Dej mu whisky (1.volba) a poté ho pořádně vyzpovídej. Jednorukého muže s pleší prý nezná, ale přizná se konečně k tomu, že viděl dotyčného který ho spoutal. Bojí se však o něm mluvit. Řekni tedy Chinkusovi, aby šel k sobě do pokoje (2.volba). Chinkus tě požádá, abys ho tam doprovodil a pro jistotu ho v pokoji zamknul. Po ukončení rozhovoru tedy opusť muzeum a Chinkus tě bude následovat. Dojdi před pokoj č.6 a poté co Chinkus vejde dovnitř, zamkni dveře od jeho pokoje (2.volba). Nyní dojdi na hlavní chodbu na prvním podlaží hotelu a dojdi dozadu a za roh k pokojům manželů Mozesových. Pokud chceš, můžeš odpočívajícího bernardýna Lela nakrmit svačinou od Kajsy, nebo ho jen pohladit a poté vejdi dveřmi u kterých leží do pokoje č.3. Popojdi do druhé části pokoje, kde stojí Alek u postele, ve které leží zraněný muž. Následující průběh hry je závislý na tom, jakou jsi během večírku zvolil variantu pro spuštění laviny.

První verze dokončení příběhu (varianta spuštění laviny 1, 2 nebo 3):

Promluv si s neznámým mužem, ale ten na Peterovy otázky nereaguje. Teprve až budeš chtít rozhovor ukončit, vysloví muž jméno Olaf Andvarafors. Z dalšího průběhu rozhovoru se dozvíš, že Olaf  měl údajně nějakou nehodu a neznámý muž ho chce za každou cenu najít. Alek s Peterem se proto odeberou na druhé podlaží hotelu a zaklepají na dveře Olafova pokoje. Zevnitř se však nikdo neozývá a klepání na dveře navíc vzbudí pana Barnstokra z vedlejšího pokoje. Přistup blíže ke dveřím do Olafova pokoje a najdeš na nich vzkaz, který si přečti. Poté vzkaz z Olafových dveří odlož a nyní do jeho pokoje konečně vejdi. Uvnitř však najdeš pouze Olafovo bezvládné tělo bez sebemenších známek života. Promluv si s panem Barnstokrem, zeptej se ho zda psal vzkaz z Olafových dveří a pak ho pošli zpět do jeho pokoje. (ULOŽENÁ POZICE 23) Poté co odejde popojdi do druhé části pokoje a prozkoumej blíže kufr postavený u postele. Uvnitř kufru najdeš jakési podivné zařízení, které má evidentně svůj vlastní zdroj energie. Odstup od otevřeného kufru a Peter si raději podivný kufr vezme. Opusť Olafův pokoj a na chodbě se Peter s Alekem domluví, že vyslechne všechny ostatní hosty, kde byli a co dělali v době Olafovy vraždy. Alek, který odejde do vstupní haly, být pachatelem nemůže, protože byl v době vraždy s tebou. Vejdi tedy nejprve do pokoje pana Barnstokra a promluv si s ním. Pan Barnstokr se místo k vraždě přizná k tomu, že věci z muzea mrtvého alpinisty roznášel na různá místa v hotelu on. Myslel si totiž, že jeho žertovné kousky ostatní obyvatele hotelu pobaví. V událostech jako bylo zamčení Petera v jeho pokoji, mokré stopy nebo přilepený anonym na stole však prsty nemá. Vyzpovídej tedy ještě jeho alibi na dobu vraždy a poté pokoj opusť. Zkus vejít do pokoje Brjun napravo, ale ta Petera nechce pustit dovnitř. Nařiď jí tedy ať ti otevře (2.volba) a namluv Brjun že jejímu strýci není dobře. Poté co se dostaneš do pokoje, promluv si s Brjun, nejprve jí upokoj že její strýc je v pořádku a poté si s ní zkus promluvit o Olafově vraždě. Brjun o tom, že je podezřelá z vraždy, nechce ani slyšet a vyhodí proto Petera ven ze svého pokoje. Vydej se tedy směrem ke svému pokoji a Peter na chodbě zaslechne podivný hluk ze Simonova pokoje. Dojdi tedy do pokoje č.5 a promluv si se Simonem. Ten hovoří místo o Olafovi o jakési ženě, která je údajně mrtvá, ale on prý za to nemůže. Z následné otázky zjistíš, že by se mělo jednat o Olgu. Opusť Simonův pokoj, dojdi na hlavní chodbu na prvním podlaží a zajdi za Kajsou, která myje nádobí v kuchyni. (Pokud tam není, zapomněl sis s ní promluvit ve vstupní hale.) Promluv si s ní a poté rozhovor ukonči (3.volba). Z rozhovoru vyplívá, že Kajsa nemůže být pachatelem vraždy. Opusť kuchyň, dojdi do druhé části vstupní haly a promluv si s Alekem sedícím v křesle. Dozvíš se od něj zajímavou informaci. Před několika dny prý vešel bez zaklepání do pokoje Olgy, ale místo ní zde našel loutku v životní velikosti, která vypadala a byla oblečená úplně stejně jako Olga. Po skončení rozhovoru tedy dojdi na hlavní chodbu, projdi dozadu a za roh a vstup do pokoje č.1 dveřmi nalevo. Olga sedí na pohovce živá a zdravá, takže si s ní promluv. Do pokoje však přijde její žárlivý manžel a z pokoje své manželky tě vyhodí. Promluv si na chodbě s panem Mozesem, jestli by ti dovolil rozhovor s jeho manželkou Olgou (2.volba). Aby ti však vyhověl, nesmíš ho za žádnou cenu obvinit z vraždy (1.volba). Teprve poté tě pustí zpět do pokoje své manželky. Uvnitř si znovu promluv s Olgou, opět jí neobviňuj z vraždy (1.volba) a vyzpovídej jí i jeho manžela co oba dva dělali v době vraždy. Poté co zjistíš vše potřebné, poděkuj jim za poskytnuté informace (1.volba) a pan Mozes Petera požádá, aby už je dnes nerušil. Na chodbě si můžeš v diáři shrnout zjištěná fakta díky kterým zjistíš, že Olga ani pan Mozes nejsou pachatelé vraždy. Nyní vejdi do pokoje č.3 a promluv si s jednorukým mužem. Jmenuje se Luavrik a stále se shání po Olafovi. I přesto že mu řekneš, že je Olaf mrtvý, chce ho Luavrik za každou cenu vidět. (ULOŽENÁ POZICE 24) Řekni mu tedy, že ho do Olafova pokoje zavedeš (1.volba) a poté dojdi (následován jednorukým mužem) do Olafova pokoje na prvním podlaží. Uvnitř pokoje Luavrik nechápe co se děje a místo toho se shání po Olafově kufru. (Pokud mu v tuto chvíli podivný kufr který máš u sebe dáš (2.volba), Luavrik ti poděkuje a hra předčasně skončí závěrečnou animací.) Nedávej tedy Luavrikovi kufr po kterém se shání (1.volba), on odejde do svého pokoje a už Peterovi nebude odpovídat na žádné jeho otázky. Opusť Olafův pokoj a opět „přemluv“ Brjun, aby tě pustila do svého pokoje (2.volba), jinak že vyrazíš dveře. V pokoji Brjun pořádně vyzpovídej a tak zjistíš, že sice byla v Olafově pokoji, ale poté co spadla lavina odešla a Olaf se ve svém pokoji zamknul. Na základě těchto informací je jasné, že Brjun není pachatelem vraždy. Opusť tedy její pokoj, dojdi před Chinkusův pokoj č.6, odemkni ho (1.volba) a poté vejdi dovnitř (1.volba). Promluv si podrobně s Chinkusem a dozvíš se zajímavou informaci. Chinkuse prý svázal jeho vlastní dvojník. Opusť pokoj a na chodbě tě zastaví Alek. Bernardýn Lel prý někde našel pistoli s věnováním od vůdce obávaných gangsterů, který se jmenuje Čempion. Alek proto Filinovu pistoli Peterovi odevzdá a odejde do své kanceláře. Peter se tedy vrátí do Chinkusova pokoje, aby s ním o nalezené pistoli pohovořil. Vyzpovídej Chinkuse a ten se nakonec přizná, že je opravdu gangster přezdívaný Filin. Dozvíš se také proč přijel do hotelu a že jeho kumpáni měli do hotelu přijel proto, aby si vyřídili účty s jakýmsi Belzebubem. Po skončení rozhovoru opusť Chinkusův pokoj, zamkni jeho dveře (2.volba) a dojdi do pokoje č.5. Promluv si se Simonem, řekni mu že je Olga naživu a poté ho důkladně vyzpovídej. V závěru rozhovoru ukaž Simonovi podivný kufr a poté jeho pokoj opusť. Z rozhovoru se Simonem vyplívá, že ani on není pachatelem vraždy. Jelikož jsi už vyzpovídal všechny hosty a zaměstnance hotelu a ani jeden z nich nemůže být pachatelem vraždy, sejdi dolů na 1.podlaží a dojdi ke dveřím do Alekovy kanceláře. (ULOŽENÁ POZICE 25) Vejdi do kanceláře a zde už na Petera čeká Alek, Simon a pan Mozes, aby mu objasnili celou pravdu. Promluv si s panem Mozesem a dozvíš se velmi překvapivou skutečnost. Všichni hosté kromě Chinkuse, kteří jsou ubytovaní v hotelu U mrtvého alpinisty pocházejí z jiné planety. Olaf a Olga jsou roboti, Mozes a Simon kteří stojí před Peterem jsou vlastně skafandry v podobě lidí. Mimozemšťané chtěli právě odletět na svojí planetu, ale překazila jim to lavina, která spadla v horách a zničila jejich navigační přístroje. Robot Olga má svojí baterii v pořádku, Olafova baterie je v kufru, který má Peter u sebe. Bez zprovozněného Olafa však odletět nemohou. Luavrik je pilot kosmické lodi a má díky lavině poškozený skafandr (chybí mu ruka). Poté co ti mimozemšťan Mozes objasní, jak to s nimi ve skutečnosti je, požádá tě, abys mu dal zpět kufr s baterií pro Olafa. Nyní si můžeš vybrat dva alternativní konce hry. Pokud kufr mimozemšťanovi dáš (1.volba), poděkuje ti, následuje závěrečná animace. Mimozemšťané šťastně opustí Zemi ve své kosmické lodi a tím končí i celý tento příběh. Pokud však kufr mimozemšťanovi nedáš (2.volba), probudí se Peter druhý den ráno v křesle Alekovy kanceláře a ukrutně ho bolí hlava. (ULOŽENÁ POZICE 26) Nikdo jiný zde není, takže opusť kancelář, projdi vstupní halou a dojdi ven před hotel. Alek ti suše oznámí, že všichni mimozemšťané a jejich roboti již odešli. V závěrečné animaci jsou pak mimozemšťané zastiženi v horách gangstery, kteří přiletěli ve vrtulníku a jsou jimi všichni do jednoho nemilosrdně postříleni.

Druhá verze dokončení příběhu (varianta spuštění laviny 4, 5, 6 nebo 7):

Postup je velmi podobný jako v první verzi dokončení příběhu s tím rozdílem, že „zavražděný“ je tentokrát Simon Simone. Neznámý muž se tedy bude shánět po Simonovi. Poté co Peter s Alekem dojdou do jeho pokoje, najdou zde „mrtvého“ Simona. (ULOŽENÁ POZICE 27) Podivný kufr je v Simonově pokoji postavený vedle dveří a zároveň tak odpadá i Simonova historka o „mrtvé“ Olze. Opět je nutné vyzpovídat všechny obyvatele hotelu, místo Simona je potřeba promluvit si s Olafem v jeho pokoji. Od Aleka se pro změnu dozvíš, že viděl „loutku“ Brjun. Poté co dojdeš pro Luavrika (ULOŽENÁ POZICE 28) a dojdeš s ním do Simonova pokoje, můžeš mu kufr buď dát nebo ne. Poté co podruhé vyzpovídáš Brjun, opět proklepneš Chinkuse a dojdeš ke dveřím do Alekovy kanceláře. (ULOŽENÁ POZICE 29) Najdeš uvnitř Olafa a pana Barnstokra, který Peterovi objasní jak to s nimi ve skutečnosti je. Pan Barnstokr a Olaf jsou mimozemšťané, Simon a Brjun jsou jejich roboti a Luavrik je pilot kosmické lodi. Na závěr se opět můžeš rozhodnout, zda jim kufr dáš, nebo ne (ULOŽENÁ POZICE 30) a na základě tohoto rozhodnutí může hra skončit dvěma předešlými způsoby.

Třetí (bonusová) verze dokončení příběhu (varianta spuštění laviny 8):

Postup je úplně stejný jako v první verzi dokončení příběhu (ULOŽENÁ POZICE 31 a32), liší se akorát v samotném závěru. (ULOŽENÁ POZICE 33) Až tě tedy bude v Alekově kanceláři žádat mimozemšťan Mozes o to, abys mu dal kufr pro robota Olafa, odmítni to (2.volba). Mimozemšťan proto Petera odvede do podzemní jeskyně pod hotelem, aby ho seznámil s jejich tajnou základnou. (ULOŽENÁ POZICE 34) Následuj mimozemšťana průchodem napravo a ocitneš se přímo v jejich vědecké laboratoři. Promluv si nyní podrobně s mimozemšťanem a vol při tom přesně tento sled otázek: řekni mu že jsi nic podobného ještě v životě neviděl (1.volba), požádej ho aby ti podal lepší vysvětlení (2.volba), zeptej se ho proč ses stal součástí jejich experimentu (1.volba) a nakonec se zeptej jak je to možné (1.volba). Následuje závěrečná animace a s ní i poslední možná alternativa zakončení této hry.

Dodatek aneb několik věcí na které jsem nepřišel:

Kdy lze vejít do pokoje pana Mozese a promluvit si tam s ním?

Jak nebo kdy lze sejít dolů po schodech za hotelem?

Na co lze ve hře využít brožuru s morseovou abecedou?

Jak lze docílit toho, aby byla v garážích a ve sklepním skladu tma?

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Dead Mountaineer´s Hotel

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Hra?

(Alvi, 8. 8. 2018 17:10)

Například lepidlo nemám na uvedeném místě vůbec a ani Morseovu abecedu v trezoru vůbec nemám. Tak nevím.

WTF

(Krank, 5. 3. 2018 22:25)

Ne tahle hra opravdu neni normalni. Dojedete do hotelu a vubec nevite proc a naco. Zacnete resit nejake nezajimave hlouposti a vubec nevite proc. Stale cekate ze se neco stane a nic. Hlavni hrdina mluvi jako afektovany dement s poruchou osobnosti a hlenem v krku. Majitel hotelu vypada jako Sean Connery ale dialogy vede jako by si dal zrovna LSD. Neuveritelny pixel hunting umocnuje kurzor, ktery se zmeni asi za 1 sekundu po najeti na predmet a to jenom kdyz se mu chce. Neustale chodite tam a zpatky po stejnych lokacich a hledate ty stejne lidi abyste s nimi prohodili 1 nelogickou vetu, ktera nikam nevede. Je tam chlap o kterem vsichni mluvi jako o zene, je dabovana chlapem a dokonce se s nim chteji ostatni vyspat. Zenska o ktere vsichni mluvi jako jste s ni neco mel, pritom s ni promluvite asi 2 vety za celou hru. Predmety ktere potrebujete na strese jsou ve sklepe a obracene. Lahev whisky se nachazi na miste, ktere se celou dobu hrani hlasi jako lahve vina. Cela tahle hra je totalni vtip, dialogy nedavaji absolutne zadny smysl. Dohrat se to da jen diky Madukasovym ulozenym pozicim, protoze se postavy tesne pred finale zaseknou do zdi a cumi a vy nevite jestli to tak ma byt nebo mate neco udelat. Po celou dobu mate ten neodvratny pocit a rikate si WHAT THE FUCK?!