Jdi na obsah Jdi na menu
 

Dracula 4 The Shadow of the Dragon
21.10. 2025 Autor návodu - Standa Madukas
Začátek
Po spuštění hry si můžete vybrat profil. Profil přepnete kliknutím na Ellenin portrét v pravém horním rohu. Poté budete dotázáni, zda chcete hrát v režimu „neformální“ nebo „dobrodružný“. Režim „neformální“ vždy zobrazuje kurzory aktivních bodů a nabízí možnost přeskočit hádanky pomocí tlačítka, které stáhnete dolů v horní části obrazovky.Režim „dobrodružný“ nabízí více výzev, ale nabízí možnost samostatně přepínat kurzor aktivního bodu v nabídce „obecné možnosti“. Tuto hru si nemůžete sami uložit.V určitých bodech hry je k dispozici funkce automatického ukládání a také se automaticky ukládá po jejím ukončení.Prostě to funguje tak, že když hru ukončíte bez uložení a příště rozehrajete, tak pokračujete od bodu, kde jste minule skončili.
Inventář:
Otevřete inventář kliknutím na tlačítko ruky v pravém dolním rohu obrazovky. Pokud budete předměty kombinovat, budou mít vedle sebe ikonu ozubeného kola. Přetáhněte jednu položku na druhou, abyste je zkombinovali ve svém inventáři. Léky a jídlo lze jíst společně nebo odděleně. Dobré kombinace zvýší Ellininu energii. Špatné kombinace zhorší její stav.
Přetáhněte je do rámečku níže a klikněte na „polknout“, abyste si je vzali. Klikněte na předmět a jeho popis se zobrazí ve velkém rámečku ve spodní části inventáře.Na pravé straně inventáře uvidíte zápisník s portrétem Ellen a ukazatelem zdraví. Na pravé straně zápisníku jsou tři záložky. Tužka slouží pro Ellenin deník. Terč se šipkou je seznam věcí, které Ellen musí udělat. Mluvící hlava zobrazuje dialogy, které Ellen absolvovala. Inventář opustíte křížkem v pravém dolním rohu.
Prolog   
V hlavní nabídce klikněte na „Prolog a tutoriál“. Je to vlastně taková první mise.Nákladní loď se na otevřeném moři dostane do potíží. Náklad, sbírka obrazů pro Muzeum umění, se začne naklánět a spadne přes palubu. Poté se loď potopí a na palubě se nachází profesor Vamberry, který muzeu daroval obrazy a doprovázel je na cestě. Vidíme tunel. Na konci jsou dveře vedoucí do místnosti se sloupy. Objeví se zde černá postava. O několik týdnů později vidíme Ellen Crossovou, restaurátorku Metropolitního muzea umění v New Yorku, v ordinaci své lékařky. Ellen má poruchu krve a je jí řečeno, že léky, které ji udržují při životě, se již nevyrábějí. Ellen odmítá být hospitalizována; chce žít co nejnormálněji. Lékařka Ellen dává poslední platíčka léků . O hodinu později je Ellen u svého šéfa, který jí říká, že jeden z obrazů údajně ztracených na moři se objevil v aukčním katalogu v Budapešti. Ellen je požádána, aby ověřila, zda se jedná o originální obraz. Odjíždí do Maďarska. Ellen dorazí na policejní stanici v Budapešti, kde si také můžete, pokud chcete, zvolit krátký tutoriál. Inspektor Lazlo sedí u svého stolu. Přistupte k němu (šipka kurzor, kliknutí) a promluvte si s ním (mluvit kurzor, kliknutí). Ellen se představí a Lazlo jí řekne, že obraz je na stojanu. Znovu promluvte s inspektorem. Po jeho pravici se objeví možnosti konverzace: obraz, zloděj a spolupráce. Klikněte na „obraz“. Lazlo vysvětlí, že obraz byl nabídnut k prodeji v aukci. Policie tam měla informátora, který obraz poznal. To jim umožnilo zloděje zatknout. Klikněte na „zloděj“. Zloděj se jmenuje Friedlen. Lazlo má podezření, že muž nepracoval sám. Policii byl známý pro drobné přestupky, ale nikdy předtím se nepodílel na krádeži umění. Lazlovi nadřízení Ellen nedovolí nahlédnout do Friedlenova spisu. Klikněte na „spolupráce“, abyste inspektorovi poděkovali za to, že vám umožnil obraz prohlédnout. Poté konverzaci ukončete kliknutím na křížek mezi tématy konverzace. Podržte tlačítko myši a otáčejte jím doprava, dokud neuvidíte stojan s obrazem. Podívejte se na obraz pozorně (oční kurzor, klikněte).Abyste obraz řádně prozkoumali, budete potřebovat nástroje. Klikněte na ikonu ruky v pravém dolním rohu obrazovky a otevřete si inventář.Uvidíte, že Ellen má ultrafialovou lampu. Klikněte na lampu, abyste ji aktivovali, a poté klikněte na ikonu křížku v pravém dolním rohu inventáře, abyste jej zavřeli.Lampa je nyní v pravém dolním rohu obrazovky, v poli vedle ikony ruky. Nyní klikněte na obraz (kurzor ozubeného kola), abyste použili ultrafialovou lampu. Za to získáte 2 body. Celkový počet bodů, které během hry získáte, si můžete prohlédnout v inventáři, v levém dolním rohu nad tlačítkem „menu“. Ellen dojde k závěru, že se skutečně jedná o původní Turnerův obraz „Whitby“. Na obraze uvidíte dvě bílé skvrny, které malíř později odstranil: loď na moři a budovu na útesu. Klikněte na ikonu křížku v pravém dolním rohu obrazu, abyste zavřeli detailní záběr. Za identifikaci obrazu získáte trofej „Expertní oko“. Ellen řekne inspektorovi Lazlovi, že se jedná o původní obraz. Ellen doufá, že i další obrazy přežily ztroskotání lodi, aby je mohli získat zpět. Lazlo si myslí, že to není tak jednoduché. Zloději jsou obvykle opatrnější. Lazlo říká, že teď musíte obraz řádně zabalit a zalepit a umístit ho do trezoru.Vezměte si obraz ze stojanu. Zahněte doleva a na podlaze uvidíte plochou bednu. Vložte obraz dovnitř. Zahněte doprava. Na trezoru uvidíte pečeť . Seberte ji. Můžete také otevřít dveře trezoru. Zahněte dále doprava a jděte ke dveřím na druhé straně místnosti.Nalevo od dveří je skříňka. Na skříňce najdete červenou voskovou tyčinku a plastové balicí proužky . Jděte k Lazlovu stolu. Zde můžete získat lepicí pásku a zapalovač . Vraťte se k bedně, kam jste obraz umístili. Otevřete si inventář. Odstraňte plastové balicí proužky a použijte je k uzavření bedny. Podívejte se blíže na kulatou uzavírací sponu uprostřed zavřené bedny.Otevřete si inventář. Vezměte si zapalovač a přetáhněte ho na červenou voskovou tyčinku. Pak si z inventáře vezměte roztavenou voskovou tyčinku a použijte ji na kulatý zamykací klip (+2). Pak si z inventáře vezměte pečeť a použijte ji na červený vosk. Seberte zapečetěnou truhlici. Otevřete trezor a vložte dovnitř zapečetěnou truhlici. Nalevo od stojanu visí na zdi nástěnka. Podívejte se na fotografii na nástěnce. Je to Friedlen. Ellen by si s mužem ráda promluvila. Laszo říká, že Friedlen nechce nic říkat. Ale protože mluvil ze spánku, Lazlo to nechal nahrát. Bohužel je páska poškozená. Ellen se nabídne, že ji dokáže opravit. Laszo se chce zeptat Friedlena, který je tady na cele, jestli si chce promluvit s Ellen. Otočte se a jděte na druhou stranu místnosti. Zahněte doprava a uvidíte stůl s magnetofonem. Nad stolem visí nástěnka s obrázky chybějících obrazů ze sbírky Vamberry.Na levé straně stolu leží plochá krabice. Klikněte na ni a Laszo vám řekne, že obsahuje nahrávky z cely. Otevřete krabici a vyjměte poškozenou audiokazetu . Otevřete si inventář a zkombinujte kazetu s lepící páskou, získáte opravenou audiokazetu (+2). Poté umístěte audiokazetu na magnetofon. Podívejte se na magnetofon blíže. V pravém horním rohu uvidíte schéma, které ukazuje, jak dostat zvuk ze zařízení. Chcete-li začít, zapněte magnetofon stisknutím zeleného tlačítka se šipkou v levém horním rohu zařízení. Okamžitě uvidíte zelené zvukové vlny. dracula-1.jpgNejprve musíte odfiltrovat šum na pozadí. Klikněte na tlačítko „zapnout“ v levém dolním poli. Otočte knoflík F na 100 a vlny se zbarví oranžově. Nyní můžete synchronizovat hlasitost hudby a hlasu tím, že vlny nastavíte stejně. Klikněte na tlačítko „zapnout“ v prostředním poli. Nastavte knoflík Fc na 200. Nastavte také knoflík Width na 200. Nyní můžete zvýšit hlasitost hlasu. Klikněte na tlačítko „zapnout“ v pravém poli. Schéma nahoře vpravo ukazuje 80. <150, takže Fc je větší než 80 a druhý knoflík je menší než 150. Otočte tedy knoflíkem Fc na 115 a knoflíkem Width na 70. Nyní uslyšíte (a přečtete), o čem se Friedlenovi zdálo (+10) . Mluví o stínu, mistrovi, který se blíží a chce své zrcadlo. Malíř se musí vrátit ke své práci. Vyhnaný princ, kterému bylo ukřivděno, povstane silnější. Opusťte detailní záběr magnetofonu a otočte se doprava.Uvidíte, že inspektor Lazlo opustil svůj stůl, aby si promluvil s Friedlenem. Toto je vaše šance prohlédnout si Friedlenův spis! Podívejte se znovu na fotografii na nástěnce. Pod fotografií je číslo spisu: CV 00014. Jděte do kartotéky za Lazlovým stolem a podívejte se na ni zblízka. Skříňka je očíslovaná. C je v prvním sloupci (AD), V je ve spodním řádku (UX). Takže otevřete zásuvku vlevo dole. dracula-2.jpgVezměte si ze zásuvky složku 14 (+5). Uvnitř složky je útržek papíru s písmeny. Kód? Vezměte si  ho. Přečtěte si spis. Friedlen měl ve vězení spoluvězně jménem Yacub Kilic, číslo spisu NI 0008. Klikněte na malou bílou záložku připevněnou na pravé straně stránky a přejděte na další stránku. Zde se dočtete, že když byl Friedlen zatčen, měl u sebe zápisník napsaný v kódu. Nebylo možné jej rozluštit. Friedlen, známý jako chladnokrevný muž, se změnil. Pravidelně trpěl záchvaty paniky a trávil hodiny mumláním si pro sebe. Zavřete spis. Najděte spis spoluvězeňe Kilice. Otevřete zásuvku ve sloupci MQ a řádku HM (= druhá zásuvka pod MQ). Vyjměte spis 8 a přečtěte si ho. Kilic pochází z Istanbulu v Turecku a dostal dvacetiletý trest za krádež umění. Pravděpodobně naverboval Friedlena. Opusťte kancelář otevřenými dveřmi a jděte do Friedlenovy cely. Lazlo na vás už čeká. Bohužel si s Friedlenem už nemůžete promluvit. Je mrtvý! Lazlo zjistí znepokojivé podrobnosti o Friedlenově smrti. Prozkoumá tělo. Ellen si všimne, že má panikou zkřivenou tvář. Podívejte se na tetování na Friedlenově zápěstí. Ellen si myslí, že je na symbol gangu dost malé, jak naznačuje Lazlo. Pak si promluvte s Laszlem. Řekne vám, že několik minut před jeho smrtí všechny bezpečnostní kamery na policejní stanici byli vypnuty. Friedlen byl v depresi, ale jinak se cítil dobře. Jeho výraz v obličeji naznačuje, že to nebyla sebevražda. Ellen vypráví, co slyšela na magnetofonu. Poslední poznámka o vyhnaném princi jí připomíná básníka Baudelaira. Podívejte se na mýdlo na umyvadle. Je opotřebované, jako by s ním Friedlen psal na zeď. Ellen potřebuje tmavý prášek, aby bylo viditelné co napsal. Lazlo říká, že vše, co potřebuje, najde ve skříni na chodbě. Dá jí klíč. Opusťte celu a jděte doleva.Otevřete dveře skříně klíčem. Otevřete obojí dveře. Pak seberte fotoaparát Polaroid , prázdnou lahvičku s rozprašovačem , filmovou kazetu , baterie a černý prášek (prášek na otisky prstů) , abyste našli otisky prstů. Zkombinujte fotoaparát s filmovou kazetou v inventáři. Pak zkombinujte fotoaparát s bateriemi a máte funkční fotoaparát Polaroid (+8).Vraťte se do cely. (Vyfocení inspektora Lazla vám vynese trofej „Paparazzo“). Použijte fotoaparát na zápěstí mrtvoly. Použijte fotoaparát na obličej mrtvoly (+3). Zkombinujte rozprašovač s černým prachem ve svém inventáři . Použijte lahvičku na zdi nad umyvadlem, dokud si nepřečtete text (+5). Lazlo přeloží maďarský text jako „Přichází mě zabít.“ Vyfoťte text (+3). Lazlo děkuje Ellen za pomoc, i když má teď problém s vraždou. Ale to není Ellenin problém. Potvrdila, že obraz je autentický a může zavolat svému šéfovi. Lazlo slibuje, že se jí ozve, pokud bude mít nějaké novinky o ostatních obrazech. Opusťte celu a jděte rovnou po schodech nahoru do Lazlovy kanceláře. Ellen se náhle necítí dobře a vaše obrazovka se zbarví do rudého oparu. Otevřete si inventář. Klikněte na záložku s křížkem První pomoc. Přetáhněte dvě červenobílé kapsle do políček dole. Poté klikněte na „polknout“ a Ellen si kapsle vezme. Také přetáhněte modrou tabletu a modrobílou kapsli do políček dole. Poté klikněte na „polknout“ a Ellen si vezme i tyto léky. Pravidelně kontrolujte, zda Ellenina energie neklesá příliš. Pokud je sloupec žlutý, vezměte si léky nebo něco snězte. Záložka s hadem a váhou ukazuje, kolik energie léky, jídlo a jejich kombinace poskytují. Kombinace jako léky a alkohol mají negativní vliv! Klikněte na telefon na Lazlově stole. Otevře se malé okno. Klikněte na slovo „muzeum“ a Ellen zavolá řediteli muzea. Řekne mu, že obraz je originální Turner. Ředitel je potěšen; obrazy byly zřejmě ukradeny před odplutím lodi. Doufá, že se najdou i ostatní obrazy. Také mu řekne, že Vamberyho asistentka má velkou zprávu: byl poslán další obraz, kromě patnácti na seznamu. Ředitel se chce dozvědět, o jaký obraz se jedná, a požádá ji, aby šla do Vamberyho sídla ve Whitby. Ve Vamberyho domě by mohla zjistit, o jaký obraz přesně se jednalo. Ellen slibuje, že okamžitě odejde. Po odehrání prologu obdržíte trofej „Z Budapešti s láskou“.  Za vyřešení tří hádanek obdržíte trofej „Amatérský detektiv“.
Panství Vambery  
Po přehrání prologu klikněte na „pokračovat“ a Ellen dorazí ke dveřím Vamberyho panství. Je to stejné místo, kde začínáte, pokud nehrajete prolog. Rozhlédněte se. Toto je dům na Turnerově obraze! Ruiny jsou také vidět na útesu vpravo v pozadí. Jděte dovnitř a potkáte Adama Stokera, asistenta profesora Vamberyho. Řekne vám, že si seznam obrazů můžete prohlédnout sami, na profesorově stole ve druhém patře. Můžete zde strávit noc v profesorově ložnici, první dveře vpravo v prvním patře. Adam spí v pokoji naproti. Promluvte si s Adamem. Je pravnukem Brama Stokera, irského hororového spisovatele, který v roce 1897 napsal Draculu. Přišel sem nejen proto, aby pracoval pro profesora Vamberyho, ale také proto, že jeho pradědeček umístil děj knihy sem. Profesor Vambery se o příběh o Draculovi velmi zajímal. Adam si myslí, že profesor chtěl darovat obrazy Metropolitnímu muzeu, protože znal režiséra. Adam má s Vamberyho notářem ještě nějaké záležitosti ohledně dědictví. Nechal notářovo telefonní číslo u telefonu, pokud byste mu chtěli zavolat. Poté, co Adam odejde, se rozhlédněte po obývacím pokoji. Stojíte u útulného posezení s červenými židlemi a kulatým konferenčním stolkem. Otočte se a jděte k oblouku na konci chodby, abyste vyšli po schodech do prvního patra. Vstupte do první místnosti vpravo, do ložnice. Nalevo od postele je noční stolek. Otevřete zásuvku a najdete tam prášky na spaní .Seberte je, ale neberte si je. Jsou špatné pro Ellen. V zásuvce je také zelený poznámkový blok. Přečtěte si ho. Je to Vamberyho seznam věcí, které chtěl udělat po návratu z New Yorku:
- Odstranit stopy vedoucí k chodbě.
- Zaplatit nájemné za hřbitov farnosti.
- Opravit mechanismus modelu.
Zavřete zásuvku a opusťte ložnici. Dveře naproti vám jsou Adamova ložnice. Odbočte doprava a pokračujte do knihovny/pracovny profesora Vamberyho. Prozkoumejte seznam na jeho stole. Šestnáctý obraz je od Kaneyeka, referenční číslo A III 07.Samozřejmě ještě nevíte, jak tento obraz vypadá. Ale možná je zobrazen v některé z knih a referenční číslo na ni ukazuje. Jděte ke stěně s knihami vedle stolu. Klikněte na knihy a Ellen vám řekne, že všechny knihy zde začínají na E. Klikněte na žebřík a posuňte ho úplně doleva, kolem chodby, dokud nebude vedle okna. Klikněte na polici úplně vlevo pro detail. Uvidíte, že někdo nevrátil knihu A III 7 na své místo. Kniha CII 15 je teď tam! Posuňte žebřík před vchod. Nad vchodem jsou také knihy. Podívejte se blíže na knihy hned nalevo od horního okraje žebříku. Zde najdete knihu A III 7. Klikněte na ni. Kniha se jmenuje „Průvodce stavbou modelů lodí“. Mohl by to být jeden z profesorových koníčků? Ellen automaticky zvedne knihu a začne ji zkoumat. Vidíte otevřenou knihu a Ellenino nářadí. Vlevo je list papíru s perem. Vezměte si čtvercovou lupu a pečlivě si prohlédněte text, řádek po řádku, začněte vlevo nahoře. Hledejte písmena a číslice s malou tečkou. Klikněte na ně a Ellen si je zapíše. Nakonec Ellen zapíše F IV 0. Ellen nemohla přečíst spodní řádek, protože je k němu přilepený rámeček diapozitivu.Klikněte na skalpel a ustřihněte rohy pásky. Vezměte diapozitiv . Znovu použijte lupu a prozkoumejte posledních pár řádků. Najdete tam dalších 5. Ellen tedy nyní má F IV 05. Další referenční číslo knihy! Také použijte lupu na kresbu na pravé straně. Název modelu lodi je "Temný klíč" (+10). V knihovně za stolem uvidíte polici s modelem lodi. V sekci nalevo od této police jsou knihy začínající na F. Podívejte se na knihy ve čtvrté poličce odshora a najdete tam knihu F IV 05. Toto je kniha Brama Stokera o Drákulovi! Vezměte si tuto knihu a tu vedle ní a uvidíte za ní skrytou klíčovou dírku. Teď už jen najít klíč. Od knihovny odbočte doprava. Uvidíte model lodi visící ze stropu nad schodištěm. Mohl by být klíč uvnitř?Klikněte na zábradlí a Ellen se přes něj podívá dolů. Uvidíte zde kulatý konferenční stolek. Ale pokud se podíváte shora, připomíná růžici kompasu s červenou šipkou nahoře. Nalevo od zábradlí visí závěs. Klikněte na smyčku vlevo od závěsu, abyste jej nechali zcela otevřený. Nyní uvidíte na zdi za ním ovládací skříňku, z níž vycházejí kabely vedoucí k zavěšené lodi. Klikněte na skříňku pro bližší pohled. Vlevo uvidíte malou plachetnici, kterou je třeba spustit až dolů. Klikněte na tlačítko vpravo dole, abyste malé ozubené kolo posunuli doleva. Přetáhněte ostatní ozubená kola mezi horní a dolní ozubená kola. Poté otočte malým volantem vlevo dole a ozubená kola se odpovídajícím způsobem otočí. Pokud jste to udělali správně, plachetnice sklouzne dolů. Klikněte na tlačítko vpravo dole, abyste malé ozubené kolo posunuli doprava. Přetáhněte ozubená kola zpět mezi horní a dolní ozubená kola. Poté otočte malým volantem vlevo dole a ozubená kola se odpovídajícím způsobem otočí. Pokud jste to udělali správně, plochý člun vpravo se otočí. Otáčejte se, dokud plochý člun nebude směřovat nahoru (+10). dracula-3.jpg
Jděte dolů k posezení s konferenčním stolkem. Model lodi visí nad stolem a uvnitř záchranného člunu je klíč . Seberte ho (+3). Vraťte se nahoru do pracovny. Podívejte se blíže na knihovnu s klíčovou dírkou a použijte na ni klíč. Malý panel se vysune, ale za ním je kódový panel. Takže hledejte kód. Pamatujete si na diapozitiv, který jste našli v knize?Jděte na pravou stranu zábradlí. Je tam skříňka s diaprojektorem. Vezměte si zásobník na diapozitivy napravo od projektoru. V inventáři vložte diapozitiv do zásobníku (+2). Poté vložte zásobník s diapozitivem do projektoru. Nyní uvidíte mapu střední Evropy, včetně Bulharska a Rumunska. Také vidíte červený kruh. Tento kruh můžete přesunout pomocí šipek v levém dolním rohu obrazovky. Kliknutím na kruh se vám zobrazí bližší pohled na danou lokaci. Přesuňte červený kruh do Vladoviště v severovýchodním Rumunsku. Poté se na místo podívejte blíže kliknutím na červený kruh. Pod názvem místa uvidíte 2517 (+8). Kód panelu?Jděte k panelu s kódem v knihovně. Podívejte se pozorně na panel a zadejte kód 2517 (+5).Knihovna se odsune stranou a odhalí tajnou místnost. V tajné místnosti je bohužel tma, takže nejdříve budete muset najít baterku. Jděte dolů do kuchyně. Seberte nůž na rohu stolu. V košíku vedle něj uvidíte nějaké ovoce. Seberte co nejvíce jablek a hrušek . Otevřete si inventář a uvidíte, že by se vám hodila trocha energie. Jezte jablka a hrušky, dokud nebude váš měřič energie zcela zelený. Pak si vezměte další jablka a hrušky. Pokud si energetickou tyčinku úplně zazelenáte, získáte trofej „Perfektní zdraví“. Pravidelně kontrolujte svůj měřič energie a snězte něco, čím ji doplníte. Léky si schovejte pro případ nouze. Na lince u dřezu je prázdná sklenice (nádoba) . Naplňte ji pod kohoutkem a budete mít sklenici vody (plnou nádobu) . Otevřete nástěnnou skříňku vpravo nad linkou. Vezměte si lahvičku bělidla a baterku . Napravo od vchodu je příborník. Vezměte si ze skříňky lahvičku penetračního oleje. Otevřete levou zásuvku a vezměte si tubu lepidla a několik pojistek . Opusťte kuchyň. Vraťte se nahoru do knihovny. Vezměte si baterku a vstupte do tajné místnosti. Ellen říká, že se chce pokusit obnovit elektřinu. Nalevo od dveří je pojistková skříňka. Vezměte si pojistky a vložte je do malé krabičky. Pak otevřete velkou krabici.  dracula-4.jpgV této hádance musíte propojit řady velkých zelených světel. Klikněte na spoje, abyste je otočili. Pak můžete přetáhnout bloky s tečkami, které vidíte dole na posuvné liště, do otvorů vpravo. Funguje to jako hra domino. Cílem je shoda - stejný počet teček. Pokud uspějete, světlo se rozsvítí a uvidíte vše v tajné místnosti (+15). Za vyřešení pěti hádanek také získáte trofej „Opravdový dobrodruh“.Vypadá to, že profesor z této místnosti sledoval celý dům. Jsou zde nastaveny tři malé monitory a jeden velký. Zapněte velký monitor tlačítkem v pravém dolním rohu monitoru. Podívejte se na panel s tlačítky nalevo od velkého monitoru.  dracula-5.jpgČtyři tlačítka jsou zelená, což znamená, že jsou aktivní čtyři kamery. Čtyři monitory zobrazují obraz z těchto kamer. Spodní řada tlačítek je pro velký monitor. Klikněte na každé tlačítko, abyste viděli, kam je kamera namířena. Na čtvrtém tlačítku zleva uvidíte latinský text na zeleném tlačítku. Klikněte na monitor. Ellen říká, že se může Adama zeptat, co tento text znamená. Klikněte na tlačítko úplně vpravo a Ellen si všimne, že tato kamera je namířena na sklad nebo trezor. Profesor měl cennější díla, než se vědělo. Prohlédněte si tajnou místnost dále. Na stole najdete sklenici vitamínů , medaili svatého Benedikta a lahvičku peroxidu vodíku . Seberte je. Na stole je také list papíru s velkou skvrnou od inkoustu. Vezměte si list papíru. Ellen říká, že dokáže skvrnu od inkoustu odstranit. Otevřete si inventář a zkombinujte sklenici vody s lahví bělidla, kterou jste našli v kuchyni. Poté nalijte trochu peroxidu vodíku do sklenice zředěného bělidla a budete mít sklenici odstraňovače inkoustu . Odstraňovač inkoustu použijte dvakrát na skvrnu od inkoustu a budete si moci přečíst text (+9). Dopis je od pana Jonese. Je to žádost, abyste ho kontaktovali ohledně renovace hrobky Wambergerových. To je hrobka, kde jsou pohřbeni rodiče profesora Vamberyho. Nad stolem visí zarámovaná fotografie panství. Podívejte se na ni. V polovině levého rohu přední zdi uvidíte kamennou sochu, napůl pokrytou břečťanem.Klikněte na ni. Ellen říká, že tuto sochu neviděla, když přišla. Ráda by se na ni znovu podívala. Na skříňce na druhé straně místnosti uvidíte zvukový systém. Otevřete dvířka skříňky. Vezměte si audiokazetu . Ve skříňce je také láhev whisky . Můžete si ji vzít, ale nepijte ji; Pro Ellen to není dobré. Smícháním prášků na spaní s whisky získáte ocenění „Bezohledný“. Vložte audiokazetu.Slyšíte hlas profesora Vámberyho. Mluví o šestnáctém obraze. Říká, že portrét sleduje jeho pohyby. Nechápe, proč si ho jeho otec po všechny ty roky nechával, protože se ho, stejně jako Vámbery, bál. Vámbery ho nemůže zničit, a proto ho chce darovat muzeu spolu s dalšími slavnými díly, takže tento obraz pravděpodobně skončí někde ve skladu. „On“ se tam nepodívá a pak se ho Vámbery zbaví (+5).
Wambergerova hrobka   
Je čas informovat ředitele muzea. Jděte dolů a použijte telefon na skříňce naproti vchodovým dveřím. Zavolejte do muzea. Ellenin šéf si je jistý, že Vambery nebyl šílený. Navrhne Ellen, aby se podívala po tom dalším obrazu; tak lépe pochopí, co se děje. Zavolejte Adamovi, který je v notářské kanceláři. Adam je překvapen, když slyší o tajné místnosti s monitory. Přeloží Ellen latinský text. Ellen si myslí, že text zní jako něco napsaného na náhrobku. Adam říká, že za domem je starý námořnický hřbitov. Je přístupný malou brankou vedle domu. Kamera by mohla být poblíž hrobky Vamberyho rodičů, kteří jsou zde pohřbeni. Můžete také zavolat doktorce, ale momentálně není přítomna. Zavěste a opusťte dům. Podívejte se na přední část domu. V levém rohu roste velký břečťan, proto jste sochu neviděli. Ani tudy se k ní nedostanete; je příliš vysoko. Jděte na pravou stranu domu. Seberte žebřík a také nůžky na živý plot ze stolu. Vraťte se do přední části domu. Umístěte žebřík ke zdi v levém rohu a nůžkami na živý plot odřízněte břečťan. Otočte sochu a najdete malý klíč (+3). Jděte na pravou stranu domu. Vyjděte po kamenných schodech, dokud se nedostanete k malé bráně.Klíč je v zámku brány, ale je úplně zrezivělý. Použijte na zámek olej, který jste našli v kuchyni. Brána se nyní otevře (+2). Na hřbitově prozkoumejte jména na náhrobcích a v případě potřeby odřízněte břečťan. Před hrobkou „Portera“ je na zemi kovová tyč . Seberte ji.Vzadu vlevo na hřbitově je velké mauzoleum. Klikněte na jméno na fasádě: „Wamberger“. Toto je hrobka profesorových rodičů. Použijte klíč, který jste našli za sochou na fasádě, k otevření dveří a vstupu dovnitř. Kamera je v mauzoleu. Profesor k tomu musel mít dobrý důvod.Podívejte se na latinský nápis, který jste již viděli na monitoru. Pod nápisem uvidíte tři kruhy. Klikněte na ně pro bližší pohled. Cílem této hádanky je obnovit motivy na kruzích.
Motiv v pravém kruhu by měl být červenohnědý, v levém kruhu tmavě modrý a v horním kruhu bělavý. Klikněte na diamantové tlačítko uprostřed kruhu pro otočení kruhu.Klikněte na květinové tlačítko mezi kruhy pro výměnu míst mezi dvěma plátky dortu, které jsou zády k sobě.  dracula-6.jpgPokud uspějete, otevře se podlahová deska (+10). Ellen uvidí hlubokou díru. Je příliš hluboká na to, abyste do ní skočili. Vezměte si kovovou tyč z inventáře a použijte ji na kamennou rakev napravo od díry. Víko je pevně přilepené; Ellen s ním nemůže pohnout. Použijte kovovou tyč na kamennou rakev nalevo od díry. Ellen může toto víko odtlačit stranou.Otevřete tašku v truhle a vezměte si provazový žebřík a krumpáč (+2). Použijte provazový žebřík na díru a sestupte do krypty. Zde uvidíte troje zamčené kamenné dveře. Prozkoumejte nápisy nad dveřmi. Prozkoumejte podlahu. U nohou máte malou hromádku písku. Smeťte ji a odhalte kamennou desku s nápisy. Prozkoumejte ji pozorně. Uvidíte, že kamenná deska se skládá ze tří rotujících disků. Na vnějším okraji jsou tři trojúhelníkové šipky směřující ke dveřím. V discích jsou otvory. Vypadá to, že do nich potřebujete něco umístit. Opusťte detailní záběr a rozhlédněte se. Na druhé straně kaluže vody najdete kulatý kámen, který vypadá jako stočený had. Jedná se o amonita (kamenného hada) , který je v těchto oblastech běžný. Rozhlédněte se dále. U paty žebříku najdete dalšího amonita (kamenného hada) a poblíž levých dveří leží na zemi další. Najdete zde také kost a terakotový hrnec . Znovu se blíže podívejte na točící se kola. Postupně berte amonity z inventáře a vkládejte je do otvorů v kolech. Cílem je nyní roztočit kola a u jedné z trojúhelníkových šipek znovu vytvořit symbol nad dveřmi, na které šipka ukazuje. dracula-7.jpgZačněte s horní šipkou, tedy prostředními dveřmi.Pokud symbol uhodnete správně,uslyšíte zvuk a dveře se otevřou(+5)Opusťte detailní záběr a jděte k otevřeným dveřím. Za dveřmi je kostnice neboli kostnice. Zde jsou podle keltského zvyku naskládány a uchovány kosti zesnulých. Podívejte se znovu na otáčející se kruh. Nyní vytvořte symbol, který jste viděli nad pravými dveřmi, u trojúhelníkové šipky na pravé straně kruhu. Pokud symbol vytvoříte správně, uslyšíte zvuk a pravé dveře se otevřou (+5). Prostřední dveře se poté znovu zavřou.dracula-8.jpg Jděte do pravé místnosti. Na malém oltáři leží živý had. Ellen z toho není nadšená. Vezměte si tedy z inventáře hliněnou misku a položte ji na hada. Nyní si můžete z oltáře vzít lahvičku s olejem. Také si z inventáře vezměte nůž a použijte ho k vystřižení kusu látky z kostlivcova oblečení. Pak opusťte detailní záběr. Podívejte se znovu na otáčející se kruh. Nyní vytvořte symbol, který jste viděli nad levými dveřmi, poblíž trojúhelníkové šipky na levé straně kruhu. Pokud symbol vytvoříte správně, uslyšíte zvuk a levé dveře se otevřou (+5). Prostřední dveře se pak znovu zavřou.  dracula-9.jpgZa levými dveřmi je temná chodba. Vytáhněte baterku a vstupte do chodby. Po jednom kroku vám světlo zhasne. Baterie jsou vybité a Ellen se vrátí do krypty. V inventáři zkombinujte proužek látky s kostí, abyste vytvořili nezapálenou pochodeň . Nalijte olej z nádoby na pochodeň (+4). Poté ji zapalte zapalovačem, abyste vytvořili hořící pochodeň (+2). Znovu vstupte do levé chodby. Na konci uvidíte vlevo kovové dveře. Nalevo od kovových dveří uvidíte na zdi držák na pochodeň. Vložte pochodeň do držáku. Za kovovými dveřmi je pravděpodobně Vamberyho trezor/sklad, kde je kamera zaměřena na jeho cennosti. Podívejte se na velký kruh na dveřích. Uvidíte kříž a podél vnějšího okraje jsou kameny s písmeny. Vypadá to velmi podobně jako medaile svatého Benedikta, kterou jste našli v tajné místnosti. Vezměte si tedy medaili z inventáře a umístěte ji do středu kruhu na dveřích. Pak klikněte na medaili a uvidíte ji zblízka. Na medaili uvidíte nahoře písmena „IHS“. Tato písmena by pravděpodobně měla být na dveřích ve stejném pořadí. Ale dole vám na medaili několik písmen chybí. Opusťte detailní záběr. Otočte se. Na zdi uvidíte slabý text. Několikrát na něj klikněte, abyste setřeli prach. Pak si můžete text přečíst. Je to latinská modlitba na ochranu před Satanem. Všimněte si, že první písmeno každého slova je černější. Všimněte si písmen: „IHS VRSNSMVSMQLIV B.“ Toto by mělo být pořadí, ve kterém se písmena objeví na dveřích!  dracula-10.jpgPodívejte se znovu na kruh na dveřích. Vnější okraj můžete otočit pomocí dvou tlačítek uprostřed kruhu. Šipka označuje směr otáčení. Kulaté tečky jsou také tlačítka. Umožňují vám prohodit dlaždice s písmeny spojené s tečkami čarami. Nyní uspořádejte písmena v pořadí, v jakém je čtete na zdi: IHS VRSNSMVSMQLIV B. Poté otočte vnější kruh tak, aby IHS bylo nahoře. Dveře se otevřou (+15). Za otevření dveří také získáte trofej „Vamberyho tajemství“ a za vyřešení šesti hádanek trofej „Opravdový dobrodruh“. Vstupte do trezoru. První věc, kterou uvidíte, je něco zabalené v látce na dřevěném sloupu. Uchopte kožený řemínek , který látku drží na místě. Látka spadne na podlahu a na sloupu uvidíte bustu Vlada Tepese, alias Draculy. Někdo sleduje Ellen přes kameru. I ona má pocit, že ji někdo sleduje. Tento dům v ní vyvolává nepříjemný pocit. V nástěnném regálu je krabice s červeným křížem. Obsahuje vitamínové pilulky . Vždycky se hodí je mít u sebe, takže si jich vezměte co nejvíce. Na podlaze před nástěnným regálem je velká dřevěná truhla. Prozkoumejte zámek truhly. Skládá se z barevných čtverců, které můžete otáčet. Ale v jakém barevném pořadí? Opusťte detailní záběr. Za bustou, nalevo od nástěnného regálu, uvidíte rumunskou vlajku s modrými, žlutými a červenými pruhy. To je také kód k zámku. Znovu prozkoumejte truhlu a otočte zámek na modrou - žlutou - červenou. Truhla se otevře (+10). Ale než uvidíte, co je uvnitř, uslyšíte hlas oznamující, že energie je nízká a dveře budou zamčené. Dveře trezoru se za vámi okamžitě s bouchnutím zavřou. Ellen zpanikaří a necítí se dobře. Otevřete si inventář a vezměte si léky a/nebo ovoce či vitamíny, abyste si obnovili energii. Pak si doplňte zásoby vitamínů z krabice na regálu. Dotkněte se dveří. Ellen je nemůže otevřít; bude muset najít jinou cestu ven z trezoru, protože Adam ji tu určitě nenajde. Prozkoumejte cihlovou zeď pod stropním trámem, vysoko na pravé straně trezoru. Za ní by, pomyslí si Ellen, měla být chodba do domu.
Vezměte si z inventáře krumpáč a použijte ho na cihlovou zeď (+2). Ellen v ní dokáže udělat jen malou díru. Bude potřebovat silnější nástroje. Rozhlédněte se po něčem užitečném.Podívejte se do otevřené truhly. Klikněte na knihu. Je o andělech, démonech a duchech. Ellen je překvapená, že tomu profesor věřil. Jeho posedlost Drákulou jde dál, než si myslela.
Z truhly si vezměte krátký kousek provázku , zlomený voskový válec , několik stříbrných kulek a koženou krabičku .Otevřete si inventář. Nožem otevřete stříbrné kulky a budete mít střelný prach . Vložte střelný prach do kožené nádoby. Přidejte k němu krátký kus provazu a vyrobíte výbušninu . (Pokud zkombinujete výbušninu v inventáři se zapalovačem, získáte kamikadze nádobu). Takže vložte doma vyrobenou dynamitovou tyč do malé díry v cihlové zdi. Zapalte ji zapalovačem a výsledkem bude větší díra ve zdi (+6). Ale stále to není dostatečně velká díra, aby jí Ellen prošla. Hledejte další užitečné předměty. Napravo od dveří visí na zdi stočené lano. Seberte ho. Nalevo od rakve je na zemi kotevní hák. Seberte ho. Zkombinujte je v inventáři a vytvořte kotevní hák + lano + kotevní hák . Hoďte kotevní hák do velké díry. Konec provazu leží na podlaze. Nyní přivažte kožený řemínek kolem busty Vlada Tepese. Klikněte na konec koženého řemínku a Ellen jej automaticky připevní ke konci lana. Poté klikněte na bustu a Ellen ji použije jako beranidlo. Díra je nyní dostatečně velká (+10). Prolezte dírou a Ellen skončí v Adamově ložnici. Za svůj útěk dostanete trofej „Velký útěk“. Ellen řekne o všem, co objevila. Je ohromen tím, co Ellen objevila za tak krátkou dobu. Říká, že dole v obývacím pokoji je stroj, který hraje na voskové válce. Promluvte si s Adamem. Uvědomuje si, že profesora nezná tak dobře, jak si myslel. Nezná Kaneyeka, malíře šestnáctého obrazu. Ellen se také chce spojit s ředitelem muzea. Možná už má o malíři nějaké informace. Adam si říká, jestli je to portrét Draculy. Doufá, že někdo úmyslně nepotopil loď jen proto, aby si toho obrazu nevšimli. Jděte dolů a použijte telefon naproti vchodovým dveřím. Zavolejte řediteli muzea a řekněte mu o Draculově muzeu a jeho spojení s Vamberyho rodiči. Nyní lépe chápe jeho posedlost.Říká nám, že od té doby zjistil, že malíř Kaneyek žil v 16. století v Istanbulu. Není známo, že by od něj existovaly žádné další obrazy. Také  se dozvěděl, že se jméno Kaneyek v průběhu let změnilo na dnešní Yanek. Od telefonu odbočte doprava a jděte rovnou do obývacího pokoje. Je tam nízká skleněná vitrína. Otevřete skleněné dveře a prozkoumejte zařízení uvnitř. To vám umožní hrát s voskovými válci. V inventáři opravte rozbitý voskový válec pomocí tuby s lepidlem. Poté umístěte voskový válec na dlouhou tyč v zařízení. Zatáhněte za klakson dopředu tak, aby na voskovém válci byla jehla. Otočte klikou vlevo a uslyšíte zprávu na válci (+7). Toto je stejný voskový válec z filmu "Drákula 3: Cesta draka"! Vamberyho dědeček vypráví tragické události z roku 1870 ve Vladovišti. Vypráví, jak si Drákula koupil dům v Budapešti prostřednictvím přítele svého dědečka, Ioana Hartnera. Dracula pak utekl s Ioanovou ženou Lucianou. Dědeček a Ioan následovali pár do Vladoviště a tam ubytovali v hostinci. Tu noc stála Luciana pod Ioanovým oknem a volala. Ioan ji pozval nahoru, protože odmítal uvěřit, že se Luciana sama stala upírkou. Luciana Iona kousla a začala ho vysávat. Van Bergen vyrazil spojovací dveře, vstoupil do místnosti a bodl Lucianu do srdce dřevěným špendlíkem. Ioan odmítl uprchnout z Vladoviště a byl okamžitě zatčen za vraždu své ženy. Zemřel ve vězení, pravděpodobně Drákulovou rukou. Po poslechu obdržíte trofej „Hlas z minulosti“. Ellen celý příběh připadá čím dál surreálnější. Byla by ale zklamaná, kdyby musela svůj výzkum nyní opustit. Velmi dychtivě touží vědět, jestli je obraz skutečně portrétem Drákuly. Vraťte se nahoru a promluvte si s Adamem, který je v knihovně, o „Cestě draka“. Ve skutečnosti nevěří v tento rituál, který pochází z mýtů a folklóru. Řekněte mu o jménu Kaneyek/Yanek a jeho spojení s zemřelým Friedlenem. Adam si myslí, že kódovací proužek, který jste našli ve Friedlenově spisu, by se dal přeložit pomocí scytale v jeho pokoji. Tento scytale je kódovací zařízení, které používá písmena a proužky papíru a používalo se již ve starověku. (Pokud si s Adamem nepromluvíte a půjdete do jeho pokoje, kde najdete a použijete scytale sami, získáte trofej „Nezávislý“).
Jděte do Adamova pokoje. Prohlédněte si zařízení na jeho stole blíže. Vezměte si z inventáře proužek papíru s kódem a omotejte ho kolem válce zařízení. Pak několikrát klikněte na roli a Ellen objeví Yanekovu adresu v Turecku: Yanek Tevkkifhane sokak 7 34110 Fatih, Istanbul (+5). Jděte k Adamovi a řekněte mu, že jste našli Yanekovu adresu. Je ohromen Elleninými detektivními schopnostmi. Pak sejděte dolů a zavolejte řediteli muzea. Je nadšený a myslí si, že by si Ellen měla s Yanekem promluvit v Istanbulu. Možná Yanek ví, kdo je na tom portrétu. A kdo ví, možná Ellen objeví jeho spojení s Friedlenem a dalšími obrazy. Varuje ji ale, aby byla opatrná. V případě potřeby doplňte zásoby ovoce v kuchyni a pak se vydejte nahoru do knihovny, abyste se s Adamem rozloučili. (Pokud máte před odchodem plný ukazatel zdraví, obdržíte trofej „Dokonalý pacient“).
Istanbul   
Ellen dorazila do svého hotelového pokoje v Istanbulu. Zazvoní telefon. Je na nočním stolku vedle postele; zvedněte ho. Je to recepční, která říká, že pro Ellen byl doručen balíček. Je na stole v jejím pokoji. Jděte ke stolu. Otevřete si inventář, který nyní obsahuje pouze nůž a zapalovač. Nožem otevřete balíček. Přečtěte si dopis. Na žádost režiséra jí Ellenin kolega Gerry poslal fotoaparát , kterým může fotografovat další díla malíře Kaneyeka. Gerry také přikládá několik proužků Ellenina léku , které dostala od Ellenina lékaře. Vyjměte obojí z balíčku. Opusťte hotelový pokoj a Ellen se automaticky ocitne v uličce před Yanekovým domem. Dveře do Yanekova ateliéru jsou pootevřené. Otevřete je a vstupte dovnitř. Ellen volá, ale nikdo se neozývá. Rozhlédněte se. Vedle loutkového divadla stojí obraz blondýnky, spoře oděné ženy. Klikněte na něj. Ellen si myslí, že se jedná o originální obraz „Lilith“, který je také součástí Vamberyho sbírky. Pak k němu přistoupí Yanek. Promluvte si s ním. Jeho odpovědi jsou poměrně strohé a nepřátelské. Tvrdí, že obraz je kopie. Kaneyek je velmi vzdálený předek a nevlastní žádná z jeho děl a neví, kde by mohla být. Yanek sám není jen malíř, ale také loutkář. Když se zeptáte, jestli zná Friedlena, podezřívavě se dožaduje vědět, proč se ptáte. Nyní se můžete rozhodnout, zda se otázce vyhnete, nebo se s ním konfrontujete.
(Pokud se otázce vyhnete, za svůj diplomatický dar dostanete trofej „Diplomat“). Ellen se vrací ven, protože Yanek říká, že má někde schůzku a potřebuje odejít. Ellen se samozřejmě chce, zatímco Yanek bude pryč, rozhlédnout po ateliéru a hledá místo, kde by se mohla schovat, dokud Yanek neodejde. Otočte se a uvidíte velký kontejner. Klikněte na něj, abyste ho odsunuli stranou.Pak projděte dveřmi za kontejnerem do skladovacího prostoru. Podívejte se oknem a uvidíte Yaneka odcházet. Pak se rozhlédněte po místnosti, jestli nenajdete cokoli, co byste mohli potřebovat. Na kovovém sudu je kovový proužek.Na pracovním stole najdete kleště , zauzlované lano a pod nimi hák na vloupání . Všechno si vezměte a opusťte sklad.
Prozkoumejte dveře do Yankovy dílny. Ellen automaticky vložila do zámku nástroj na vloupání.Potřebuje druhé kleště. V inventáři použijte kleště na kovovém pásku k ohnutí napínacího nástroje (+2). Nyní je to vhodné i k vloupání. Vložte hák do zámku. Uvidíte, že levé kleště mají dole pět kolíků. Můžete je zatáhnout hlouběji do zámku podržením tlačítka myši. Pravé kleště můžete zatáhnout dolů, když jsou levé na správném místě. Na začátku uvidíte na levých kleštích pět kolíků a pravé kleště jsou úplně nahoře.
- Táhněte levé kleště dovnitř, dokud neuvidíte čtyři kolíky.
- Táhněte pravé kleště o jeden krok dolů.

- Táhněte levé kleště dovnitř, dokud neuvidíte 1 kolík.
- Táhněte pravé kleště o jeden krok dolů.

- Táhněte levý pár kleští ven, dokud neuvidíte 5 špendlíků.
- Táhněte pravý pár kleští o jeden krok dolů.

- Táhněte levý pár kleští dovnitř, dokud neuvidíte 2 špendlíky.
- Táhněte pravý pár kleští o jeden krok dolů.

- Táhněte levý pár kleští ven, dokud neuvidíte 3 špendlíky.
- Táhněte pravý pár kleští úplně dolů.

Dveře se nyní otevřou (+15). Také jste získali trofej „Zkušený lupič“. Vstupte do Yanekova ateliéru. Otočte se a rozsviťte světlo vypínačem napravo od zárubně. Rozhlédněte se. Obraz „Lilith“ zmizel. Ale uvidíte jasně červený obraz na stojanu vpravo. Jděte k němu a podívejte se zblízka. Červená barva je stále čerstvá a vypadá to, že pod ní vidíte obrázek. Otočte se doprava a prozkoumejte pracovní stůl. Vezměte si houbičku vlevo a lahvičku s rozpouštědlem pro barvy vpravo . Zkombinujte je v inventáři a vytvořte houbičku s rozpouštědlem pro barvy .Několikrát použijte houbičku na obraz, abyste odstranili červenou barvu (+5). Toto je Brueghelův obraz z Vamberyho sbírky! Vyfoťte ho (+3). Yanek tedy upravuje a prodává kradené obrazy. Podívejte se na loutkové divadlo. Klikněte na klíč úplně vpravo pod divadlem. Jedna z kartonových panenek spadne a rozbije se. Ellen říká, že chce panenku opravit. Seberte rozbitou panenku; leží na podlaze před divadlem. Jděte do výklenku napravo od vchodových dveří a prozkoumejte ho.  dracula-11.jpgVypadá to, že Yanek zde vyrábí své panenky. Ellen zde může pro panenku vyrobit novou ruku. Můžete paži vybarvit a pak ji vystřihnout. Pod paží uvidíte štětec, skalpel a hadřík. Klikněte na paletu se třemi barvami a pod ní misku s vodou. Podívejte se na panenku ve svém inventáři; uvidíte, že má na sobě oranžovou bundu s modrými manžetami. Klikněte na štětec a poté na červenou a žlutou barvu, abyste je na štětci smíchali a vytvořili oranžovou. Pak klikněte na rukáv paže a natřete ho oranžově. Pak klikněte na misku s vodou, abyste opláchli štětec. Natřete manžetu rukávu modře. Pokud jste někde použili špatnou barvu, můžete aktivovat látku, kliknout na misku s vodou a poté na špatnou barvu, abyste ji vymazali. Jakmile budete hotovi s malováním, můžete paži vystřihnout. Klikněte na skalpel. Poté klikněte na vnější linii paže, podržte kurzor a pohybujte se po vnější linii. V místech, kde jste řezali, se objeví tečky. Pokud půjdete příliš daleko za linii, všechny tečky zmizí a můžete to zkusit znovu. Pokud se vám podaří na jeden zátah řezat celou paži, Ellen bude mít v inventáři paži panenky(+10). Zkombinujte paži s panenkou a budete mít opravenou panenku . Pokud paži ustřihnete bez chyb, získáte trofej Steady Hand. Podívejte se blíže na loutkové divadlo a umístěte opravenou panenku do lodi. Klikněte na jednotlivé klávesy a uvidíte, co se stane. Na skříňce s klíčovou dírkou uvidíte horkovzdušný balón. Vedle něj stojí muž s nožem a malý muž s klíčem. Na břehu moře stojí zaklínač hadů a v lodi sedí dva muži. Nad lodí svítí slunce.Cílem je, aby malý muž vložil klíč do klíčové dírky. Očíslujte klíčové dírky 1-6 zleva doprava.
- Klikněte na klíč 5 a hned poté na klíč 6. Levý muž spustí loďku na bok, pravý muž vyskočí a otočí slunce, které je nyní měsícem.

- Klikněte na klíč 2 a muž s nožem přestřihne lano balónku.
- Okamžitě klikněte na klíč 4 a velký noční had sežere muže s nožem.

- Klikněte na klíč 1 a balónek vzlétne a znovu se promění v den.
- Okamžitě klikněte na klíč 3 a muž vloží klíč do klíčové dírky.

Nalevo od loutkového divadla se otevřou tajné dveře (+15). Dostanete také loutkářskou trofej.
Vstupte do tajné místnosti mezi schody a loutkovým divadlem. Uvidíte, že Yanek zde uložil obraz "Lilith" ze sbírky Vambery. Vyfoťte ho (+5). Napravo od obrazu uvidíte dlouhou tyč opřenou o plátno. Seberte ho a opusťte tajnou místnost. Klikněte na obrazovku před schody, abyste ho odsunuli stranou. Vyjděte po schodech do Yankova pokoje.  dracula-12.jpgVedle postele uvidíte malý kulatý stůl/skříňku s intarzovanou mozaikovou deskou. Prozkoumejte mozaiku. Skládá se ze tří otáčejících se disků. Všimněte si barevných okvětních lístků v prostředním květu a otáčejte disky tak, aby se vzory srovnaly a barvy v kruzích s barevnými okvětními lístky. Začněte s vnějším kruhem a postupujte dovnitř. Pokud budete úspěšní, otevře se panel (+10) a ze skříňky můžete vzít hák a Yanekův lék . Podívejte se nahoru na strop. Uvidíte kyvné dveře na půdu. V inventáři zkombinujte dlouhou tyč s hákem . Použijte ji k otevření kyvných dveří a spustí se půdní schod. Vylezte na půdu. Rozhlédněte se po půdě. Na zdi visí stočené lano a na stoličce poblíž je šroubovák . Vždycky po ruce, tak si ho vezměte.Na druhé straně uvidíte roletu, z níž něco vykukuje. Zvedněte roletu a uvidíte mrtvolu! Prohledejte kapsy. Jsou prázdné. Prozkoumejte zápěstí a uvidíte tetování draka. Vyfoťte mrtvého muže jako důkaz pro policii (+3). U boční zdi, nalevo od sochy, leží úzká truhla. Podívejte se blíž. Uvnitř je chybějící obraz A III 07! Truhla je zamčená kódem. Opusťte detailní záběr a seberte truhlu (+5). V tu chvíli Ellen uslyší Yaneka, jak se vrací domů. Nesmí ji tu najít! Zatáhněte za lano vedle žebříku, abyste zavřeli poklop. Vysoko v boční zdi je malé okno. Možná se Ellen podaří uniknout jím. Podívejte se blíž na okno. Je zamčené visacím zámkem, ale zámek je zajištěn pouze dvěma šrouby. Takže použijte šroubovák na oba šrouby, abyste odšroubovali zámek a otevřeli okno. V inventáři zkombinujte lano s uzly, které jste našli v dílně, s lanem visícím na zdi, abyste vytvořili dlouhé lano . Použijte dlouhé lano na okno (+2). Prolezte oknem a utečte. Zpátky ve svém hotelovém pokoji zavolejte policii telefonem na nočním stolku. Jsou nedostupní a hraje tam nahrávka. Pak zavolejte řediteli muzea. Navrhne Ellen, aby před nahlášením vraždy policii opustila zemi. Vloupala se do Yanekova domu a jistě bude několik dní zadržována k výslechu. Než odejdete, zkuste nejprve otevřít truhlici, abyste viděli, jak vypadá hledaný obraz Drákuly.  dracula-13.jpgPodívejte se blíže na kódový zámek na truhle.Uvidíte pole s čtvercovými tlačítky. Když stisknete tlačítko, změní se na dong=ker. Nahoře a vpravo uvidíte kovový proužek s otvory. Pokud se počet tmavých čtverců shoduje s počtem otvorů ve stejné řadě, otvory zbělají. Když jsou všechny otvory bílé, levý proužek na zámku se posune (+15). Pokud nyní máte maximum 300 bodů, dostanete trofej. Ellen otevře krabici a podívá se na portrét.Konec hry.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář