Dracula 5 The Blood Legacy (Krvavý odkaz)
22.10.2025 Autor návodu - Standa Madukas
Začátek
Po spuštění hry si můžete vybrat profil. Profil přepnete kliknutím na Ellenin portrét v pravém horním rohu. Poté budete dotázáni, zda chcete hrát v režimu „neformální“ nebo „dobrodružství“. Režim „neformální“ vždy zobrazuje kurzory aktivních bodů a nabízí možnost přeskočit hádanky pomocí tlačítka, které stáhnete dolů v horní části obrazovky. Režim „dobrodružství“ nabízí více výzev, ale také nabízí možnost samostatně přepínat kurzor aktivního bodu v nabídce „obecné možnosti“. Tuto hru si nemůžete sami uložit. V určitých bodech hry je k dispozici funkce automatického ukládání a také se automaticky ukládá po jejím ukončení. Prostě to funguje tak, že když hru opustíte na nějakém místě a příště rozehrajete, tak začínáte na tom samém místě kde jste skončili.
Inventář:
Otevřete inventář kliknutím na tlačítko ruky v pravém dolním rohu obrazovky. V inventáři uvidíte sběrný tác se čtyřmi záložkami nad ním. Klikněte na kufřík, abyste se dostali k tácu s běžnými předměty. Klikněte na křížek první pomoci, abyste viděli Ellinino množství léků a jídla. Klikněte na váhu s hadem, abyste viděli Ellinino dávkování léků. Klikněte na trofej, abyste viděli seznam trofejí, které můžete získat prováděním určitých akcí během hry. Pokud lze předměty kombinovat, budou mít vedle sebe ikonu ozubeného kola. Přetáhněte jednu položku na druhou, abyste je zkombinovali ve svém inventáři. Léky a jídlo lze jíst společně nebo odděleně. Dobré kombinace zvýší Ellininu energii. Špatné kombinace zhorší její stav. Přetáhněte je do rámečku níže a klikněte na „polknout“, abyste si je vzali. Klikněte na předmět a jeho popis se zobrazí ve velkém rámečku ve spodní části inventáře.V levém dolním rohu inventáře uvidíte tlačítko „menu“.Tím se dostanete do hlavní nabídky. Můžete také použít tlačítko ESC. Body získáváte za určité akce ve hře. Nad tlačítkem „Nabídka“ v inventáři uvidíte svůj celkový počet bodů. Na pravé straně inventáře uvidíte zápisník s portrétem Ellen a ukazatelem zdraví. Na pravé straně zápisníku jsou tři záložky. Tužka slouží pro Ellenin deník. Terč se šipkou je seznam věcí, které Ellen musí udělat. Mluvící hlava zobrazuje dialogy, které Ellen vedla. Inventář opustíte křížkem v pravém dolním rohu.
New York - Metropolitní muzeum umění
Ellen Cross si zrekapituluje všechno, co se stalo v předchozí hře „Drákula 4: Stín draka“. Po cestě do Turecka je zpět v New Yorku. Obraz byl také převezen do muzea. Chce si ho podrobněji prohlédnout. Projděte přímo skenovací branou k bílým dveřím restaurátorské dílny. Nalevo od dveří je slot na magnetickou kartu. Systém se změnil a Ellen magnetickou kartu nemá. Nemůže se dostat dovnitř. Zahněte doprava a zaklepejte na hnědé dveře kanceláře ředitele Philipse. Pak vstupte dovnitř a promluvte si s ním o Yanekovi, těle a ochrance. Ředitel řekne, že u Yaneka v Istanbulu nic nenašli. Když dorazila policie, nenašla tam žádné tělo ani žádné další ukradené obrazy. Obraz, který Ellen našla, byl převezen do restaurátorské místnosti, ale ještě nebyl vybalen. Ellen dostane novou magnetickou kartu . Ředitel požádá Ellen, aby ji nahlásila, pokud ji ztratí. Poté může kartu na dálku deaktivovat. Opusťte kancelář. Otevřete si inventář. Kromě nové magnetické karty má Ellen také nůž a nějaké léky. Pokud chcete na konci hry získat maximální počet bodů, ujistěte se, že Ellen včas bere své léky. Vezměte si z inventáře magnetickou propustku a použijte ji na slot nalevo od bílých dveří. Pak vstupte dovnitř. Pozdraví vás kolega Gerry Berowski. Také vám řekne, že volal Adam Stoker a ptal se na Ellen. Je na pár dní v New Yorku. Promluvte si s Gerrym o profesoru Vamberym, balíčku s obrazem a malíři Kaneyekovi. Gerry se s profesorem Vamberym osobně setkal asi před dvaceti lety. Tehdy netušil, že profesor je posedlý tímto obrazem Vlada Tepese. Gerry ví o Ellenině nemoci, ale Ellen to řediteli ještě neřekla. Bojí se, že jí budou zakázány cesty po Evropě. Ukončete konverzaci. Otočte se. Na druhé straně místnosti v rohu uvidíte malý stůl s monitorem, vedle velkého černého infračerveného zařízení. Jděte ke stolu s monitorem a vezměte si z něj kleště s kompresí , skalpel a zkumavku. Napravo od tohoto stolu je úzká bedna s obrazem u zdi.Gerry už odstranil zabezpečení, takže několikrát klikněte na bednu, abyste odstranili pečeť, otevřete bednu a vezměte si zabalený obraz. Otočte se doleva a položte zabalený obraz na černý skener. Klikněte na obraz, abyste odstranili papír. Ellen nyní vidí, že někdo na obraz namaloval velký černý kříž. Promluvte s Gerrym. Gerry si všimne, že lidé dříve malovali na dveře kříž z dehtu, aby odháněli upíry. Tuší, že i tohle je dehet. Vezměte si skalpel z inventáře a použijte ho na obraz, abyste odebrali vzorek z černého kříže. V inventáři zkombinujte skalpel se zkumavkou, abyste vytvořili zkumavku se vzorkem . Otočte se od skeneru doleva a na rohu uvidíte malý mobilní,pojízdný stůl. Nalevo od tohoto stolu uvidíte ve zdi kovový poklop. Toto je malý nákladní výtah vedoucí do laboratoře. Klikněte na zelené tlačítko pro otevření poklopu. Vezměte si zkumavku se vzorkem z inventáře a umístěte ji na stojan ve výtahu. Klikněte na šipku dolů na výtahu a zkumavka půjde do laboratoře na analýzu.Mezitím chce Ellen prozkoumat obraz infračerveným světlem. Vraťte se tedy ke stolu u skeneru. Klikněte na monitor v levém dolním rohu, abyste ho zapnuli. Poté klikněte na bílou bednu, která je na tyči nalevo od skeneru. Obraz bude naskenován. Ellen uvidí výsledky na monitoru. Pod černým křížem není jen portrét Vlada Tepese, ale také hlava vlka a tmavý kouř. Promluvte si s Gerrym o skenu a černém kříži. Když Gerry uslyšel, že obraz je portrétem Vlada Tepese, vyhledal si o něm informace ve staré knize. Kniha je na jeho stole. Ellen se na ni chce podívat později. Mezitím má laboratoř výsledky. Otevřete nákladní výtah a vezměte si zprávu o analýze . Černý kříž se skládá z 98 % dehtu a 2 % černé olejové barvy. Lze jej čistit směsí oleje a rozpouštědla S237. Napravo od černého mobilního pojízdného stolu uvidíte vitrínu s lahvičkami, které restaurátoři používají při své práci. Otevřete skleněné dveře a klikněte na vitrínu pro bližší pohled.Klikněte na žlutou lahvičku na horní polici a poté seberte žlutý olej. Klikněte na druhou lahvičku zleva na spodní polici a poté seberte lahvičku s rozpouštědlem S237 . Nalevo od skeneru je stůl. Vezměte si z něj prázdnou odměrku . V inventáři nalijte olej do odměrky. Přidejte rozpouštědlo S237. Poté namočte kleště s obkladem do směsi. Poté čtyřikrát použijte kleště s namočeným obkladem na obraz. Ellen může odstranit černý kříž a nyní vidí portrét Vlada Tepese. Obraz však v rohu okamžitě mírně ztmavne. Promluvte si s Gerrym. Myslí si, že tmavá skvrna je způsobena tím, že obraz byl po dlouhé době opět vystaven světlu. Ellen tomu říká „stín draka“. Gerry to považuje za pozoruhodné, protože stejný výraz byl zmíněn i v básni ve staré knize kterou má na stole. Gerry navrhuje, abyste to ukončili a obraz uložili do skladu. Vyjměte obraz ze skeneru. Pak jděte ke dveřím. Ellen se náhle necítí dobře. Váš zrak se zahalí do červeného oparu. Otevřete si inventář a klikněte na záložku s léky. Dejte Ellen léky, ať už kombinované nebo ne, dokud se ukazatel nevrátí na zelenou barvu. Pak zahněte doprava a uvidíte dvoje dveře. Za levými dveřmi jsou uloženy videozáznamy všech, kteří vcházejí a vycházejí z místnosti. Za pravými dveřmi je malý sklad. Použijte magnetickou kartu na slot vedle dveří skladu. Pak vstupte dovnitř. Umístěte obraz na dřevěný stojan přímo před sebe. Vezměte si ochrannou látku ze sochy napravo a pověste ji na portrét. Opusťte sklad. Uvidíte, že Gerry už opustil místnost. Pak zazvoní telefon. Je na stole vedle východu. Zvedněte ho. Je to Adam a ptá se Ellen, jestli by si nedala večeři. Přijde si pro ni do muzea. Jděte k Gerryho stolu a vezměte si starou knihu o Vladovi Tepesovi. Čtete, že Vlada a jeho bratra Radu držel jako rukojmí sultán Murad II. Pohledný Radu byl jeho oblíbencem a musel zůstat ještě roky. To Radu těžce nesl a nenáviděl ho. Natolik, že dohnal Vladovu ženu k sebevraždě dýkou, kterou jí dal. Vlad se z této tragédie nikdy nevzpamatoval. Radu napsal báseň o svém bratru Vladovi a nazval ho „Stín draka“. „Drak“ byla přezdívka otce obou chlapců. Přichází Adam a Ellen mu vypráví o obraze. Protože to Adam nikomu neřekne, souhlasí, že mu obraz ukáže, protože je velmi zvědavý. Otevřete dveře do skladu svou magnetickou kartou. Uvnitř má Ellen krátké vidění a pak omdlí. Když se probere, sedí na gauči ve svém vlastním bytě. Užívá si příjemný večer s Adamem.
Druhý den
Když se Ellen následující ráno probudí, je sama doma. Na chvíli si pomyslí, jestli se jí nezdála Adamova návštěva. Jděte k jídelnímu stolu a vezměte list papíru. Adam nechal vzkaz. Je zpátky v Londýně a nechtěl ji dnes ráno rušit. Ellen se rozhodne využít den k dalšímu restaurování obrazu. Nejprve jděte k nočnímu stolku nalevo od postele. Otevřete zásuvku a vyndejte nějaké léky . Jděte ke dveřím, otevřete je a klikněte na schodiště. Ellen se automaticky dostane do muzea. Jděte rovně a otevřete dveře do restaurátorské místnosti magnetickou kartou. Pak jděte ke dveřím do skladu a otevřete je také magnetickou kartou. Ellen s úžasem zjistí, že obraz zmizel! Podívá se na kameru nad dveřmi. Musí to být nahrané na kameře , kdo obraz vzal. Opusťte sklad. Nalevo od skladu jsou dveře s video dohledem. Klikněte na dveře. Jsou zamčené kombinačním zámkem. Uvidíte, že některá čísla byla často používána a jsou téměř opotřebovaná. Díky tomu je snadné odvodit kód. Klikněte na čísla 9 5 4 a dveře se otevřou. Uvidíte dvě nahrávací zařízení naskládaná na sobě, vedle monitoru. Horní zařízení nahrává záběry. Podívejte se blíže.
- Stiskněte pravé červené čtvercové tlačítko pro pozastavení nahrávání.
- Stiskněte levé zelené tlačítko s dvojitou šipkou pro rychlé přetočení vzad.
- Poté stiskněte prostřední zelené tlačítko s jednou šipkou pro zpomalení přetočení vpřed.
Ellen sleduje, jak Adam bere obraz ze stojanu. Ellen si uvědomuje, že musí obraz rychle získat od Adama a že mezitím nikdo nesmí vidět nahrávky. Jinak by mohla být obviněna ze spoluúčasti. Stiskněte bílé tlačítko „vysunout“ na pravé straně zařízení a videokazeta se vysune. Vyjměte videokazetu . Poté opusťte místnost. Když odcházíte z video místnosti, uslyšíte zvonit telefon na Gerryho stole. Zapne se jeho záznamník a uslyšíte, jak někdo jménem Marlene z knihovny zanechává vzkaz. Gerry ji požádal o kopii Raduovy původní básně. Kupodivu krátce nato dorazil vládní úředník, který se chtěl dozvědět, proč Marlene ten dokument vyhledala. Zřejmě je ta báseň pod dohledem! Neuvedla Gerryho jméno, ale dokument poslala na jeho adresu. Jděte k Gerryho stolu a vezměte si klíč od poštovní schránky . Pak opusťte restaurátorskou místnost. Otočte se a napravo od dveří do restaurátorské místnosti jsou poštovní schránky. Podívejte se na ně zblízka. Použijte klíč na skříňku "G. Berowski", což je Gerryho skříňka. Vyjměte obálku, kterou tu Marlene poslala. Otevřete ji a přečtěte si Marlenin dopis. Báseň našla v databázi Kongresu. Dokument byl nedávno naskenován. Marlene píše, že to není ani tak skutečná báseň, jako spíše jakási zpráva, která vás může dovést do Drákulova doupěte. Přečtěte si báseň o „Řádu draka“. Ellen se rozhodne, že musí co nejrychleji opustit muzeum. Jděte tedy k východu a klikněte na něj. Ellen se automaticky dostane do svého bytu. Tam říká, že jí Gerry dal do počítače program, který si chce prostudovat. Přejděte k Ellenině stolu se staromódním hlubokým monitorem. Klikněte na něj a Gerryho program se otevře. Je chráněn třemi hesly. V každém políčku můžete uchopit slovo a přetahovat ho nahoru nebo dolů, dokud se v prostředním pruhu neobjeví slovo dle vašeho výběru. Poté klikněte na tlačítko „hledat“ dole a program začne hledat. Ale která slova potřebujete? Pokud se na políčku zdržíte dostatečně dlouho, Ellen vám to okomentuje a dá vám nápovědu. Můžete si také otevřít inventář. Napravo od Ellenina portrétu uvidíte tři červené záložky. Klikněte na horní záložku (s tužkou) a otevřete Elleniny poznámky. Posuňte se dolů do pravého dolního rohu, dokud neuvidíte báseň. Přečtěte si ji znovu pozorně a mějte na paměti slova na obrazovce počítače. Druhá sloka vám poskytne spoustu vodítek.
Ve vězení své dětské postele
jsem postavil hrad, kde zraje má pomsta,
pohlcená bazilika, svatyně mého návratu,
V bezpečí před vašima očima čeká můj syn na svou řadu.
„Ve vězení mého dětského lůžka“ je vězení, kde Radu strávil své mládí. To bylo v Turecku. Takže do pravého pole přetáhněte slovo „Turecko“. Zaplavená bazilika je zatopená bazilika. Do levého pole přetáhněte slovo „bazilika“. Do prostředního pole přetáhněte slovo „cisterna“, což znamená velkou nádobu s dešťovou vodou. Poté klikněte na „hledat“ a program vyhledá a najde zatopenou baziliku v Turecku. Je to Yerebatan Sarnici, orientační bod starověkého Konstantinopole (dnešní Istanbul). Ellen nyní ví, kam musí jít. Když skončíte na počítači, zazvoní telefon. Jděte do ložnice; telefon je vedle skříně. Zvedněte ho. Ženský hlas jí říká, že Gerry byl zavražděn. Ellen je doporučeno, aby se řídila svými instinkty a našla obraz. Pak ho může vzít „jemu“. Ellen předpokládá, že žena mluví o Drákulovi. Záhadná žena říká, že nechala balíček před Elleninými dveřmi a pak zavěsí. Po hovoru znovu zavolejte. Zavolejte Gerrymu. Ellen se spojí s policistou, který jí řekne, že Gerry je mrtvý. Chce se s Ellen setkat druhý den ráno na policejní stanici. Pokud chcete, můžete také zavolat do knihovny a zeptat se na Marlene. Podle hlasu na druhém konci je Marlene na dovolené. Nezapomeňte si vzít nějaké léky, pokud vaše obrazovka zčervená, takže Ellenin ukazatel zdraví zůstane zelený. Pak jděte ke vchodovým dveřím a otevřete je. Na rohožce je obálka. Vezměte si ji a otevřete. Uvnitř je padělaný cestovní pas na jméno Lucy Murray a řidičský průkaz. Vezměte si je a Ellen automaticky odcestuje do Turecka.
Istanbul - bazilika
Ellen dorazí k informačnímu pultu v Yerebatan Sarayi. Promluvte si s mužem za pultem. Je hodina před zavírací dobou. Ellen má vstup zdarma, protože Paví sloup a Gorgony jsou momentálně pro turisty uzavřeny, takže si může prohlédnout jen vše z dálky. A to jsou přesně ta místa, která Ellen chtěla vidět! Za mužem visí na zdi svazek klíčů, ale samozřejmě si je nemůžete vzít, když se dívá. Jděte doprava. Na zdi vlevo najdete mapu baziliky. Prozkoumejte ji. Uvidíte umístění a obrázky dvou zelených Gorgon a Pavího sloupu. Klikněte na ni. Ellen si všimne, že by tam měly být tři Gorgony. Vpravo uvidíte umístění informačního pultu a také jakési kavárny s telefonem. Vlevo nahoře je několik důležitých telefonních čísel. Klikněte na ně. Otočte se a pokračujte po cestě naproti mapě. Na konci budete stát před bránou. Ellen říká, že Paví sloup je na druhé straně. Dveře jsou zamčené; Potřebujete klíče , které jsou za mužem u pultu. Otočte se a jděte zpět. Jděte nalevo od informačního pultu. Zde, nalevo, najdete kavárnu, pár stolů a telefon. Podívejte se na telefon. Budete potřebovat minci. Podívejte se na stoly. Po kliknutí na telefon se můžete blíže podívat na stůl vzadu vlevo. Zvedněte účtenku, která je stále na talíři, a najdete pod ní minci . Minci použijte na telefon. Jakmile kliknete na telefonní čísla na mapě, můžete zavolat na recepci. Ellen předstírá, že je u vchodu nouzová situace, a muž za pultem odejde. Jděte k informačnímu pultu a vezměte si ze zdi svazek klíčů . Pak jděte doprava a jděte cestou naproti mapě k zamčeným dveřím. Podívejte se pozorně na zámek. Použijte prostřední klíč na dveřích. Klikněte na klíč, abyste jím otočili, a dveře se otevřou. Pak se vraťte k pultu a vraťte klíče zpět na místo. Tak si nikdo nevšimne, že jste ji použili. Pak se vraťte k nyní otevřeným dveřím. Než projdete, seberte krátké prkno , které leží na podlaze nalevo od dveří, na rohu. Rozhlédněte se hned za dveřmi. Na pravé straně je dlouhé prkno u plotu. Seberte ho. Podívejte se na sloup, který vidíte vpravo. Je to paví sloup a v jednom z „očí“ je díra. Klikněte na něj. Ellen si všimne, že v Raduově básni je na místě té díry něco vidět. Zkontrolujte báseň ve svém inventáři. Na obrázku skutečně uvidíte něco žlutého se symbolem. Navíc hroty „očí“ nesměřují všechny stejným směrem. V poslední sloce básně čtete, že páv s jinýma očima zvedne hlavu třetí gorgony s obráceným obličejem a že můžete bez obav sledovat uvedený směr.
Páv s jinýma očima zvedne hlavu
třetí gorgony s obráceným obličejem.
Mé dítě, následuj nebojácně pokyny, které ti jsou dány,
Zahněte doleva, k vodě. Na druhé straně leží veslice, ke které se Ellen chce dostat.
Mezi molem a lodí leží ve vodě kus sloupu. Vezměte si z inventáře dlouhé prkno a klikněte s ním na kamenný blok. Ellen prkno položí. Pak si z inventáře vezměte krátké prkno a klikněte s ním na kamenný blok. Ellen umístí toto prkno z kamenného bloku na rozbitý sloup, který je u lešení. Přejděte přes prkna k veslici. Jakmile jste v lodi, zahněte doleva a podívejte se na zeď. Část omítky je pryč a uvidíte nějaké cihly. Podívejte se blíž. Jeden z kamenů má značku. Klikněte na kámen a Ellen si všimne, že je uvolněný. Vezměte si z inventáře nůž a použijte ho k vypáčení kamene ze zdi. V dutině za ním najdete malé žezlo . Seberte ho. Vraťte se podél prken ke sloupu s pavíma očima. Vložte malé žezlo do otvoru. Perfektně sedí. Klikněte na sloup a uvidíte zblízka některá oka. A teď se ukáže, že můžete otáčet „očima“! Otočte hroty očí ve směru, který jste viděli na obrázku Raduovy básně. Pokud jste to udělali správně, uvidíte, jak se třetí sloup zvedá. Ellen automaticky sebere malé žezlo ze sloupu.
Vraťte se na loď. Odvažte lano, které ji drží u mola. Pak klikněte nad přední část lodi, abyste se plavili ke třetímu sloupu. Podívejte se doprava a uvidíte něco visící na podstavci sloupu. Seberte to; je to Zlatý kompas . Kompas zůstane na obrazovce. Pamatujte si, že báseň říká, že se můžete řídit naznačeným směrem. Můžete otočit loď, stejně jako se rozhlížíte. Střelka kompasu se pak otočí odpovídajícím způsobem. Je to trochu nejasné, ale červená střelka ve skutečnosti ukazuje směr větru, kterým loď pluje. Pokud poté kliknete na šipku nad lodí, poplujete dále. Jde o to, abyste věnovali pozornost obličejům na pilířích. Tato první gorgona je vyrobena z kamene; ostatní pilíře mají bronzové nebo zlaté obličeje. Namiřte černou střelku směrem k takovému obličeji. Červená šipka (a tedy i vaše loď) se pak vydá opačným směrem, a to je také směr, kterým byste se měli řídit.
Řešení:
Namiřte červenou střelku naznačeným směrem a klikněte nad lodí nahoře, abyste se plavili vpřed.Takže Z je západ, S je sever a V je východ
Plujte vpřed takto: Z - Z - Z - S - S - V - V - S - S - S - Z - S - V - S - Z - Z.
Pokud vše proběhne dobře, dorazíte na plošinu se třemi malými bronzovými sochami.Vystupte na plošinu. Ellen si pamatuje slova Raduovy básně: Jdi podle pokynů ke zdi, kde se ve stínu otevře má skrýš. Dítě mé, nebojácně se řiď pokyny, které ti byly dány, ke zdi, kde se ve stínu otevře má skrýš.U svých nohou uvidíte tlačítko. Klikněte na něj a na zeď se rozsvítí reflektor, kde uvidíte stíny tří soch. Klikněte na levou sochu netopýra, dokud jeho křídla nebudou vlevo. Klikněte na pravou sochu vlka, dokud jeho hlava nesměřuje doleva. Špička hadího ocasu bude vidět na pravé straně sloupu. Když tři sochy vrhnou správné stíny, otevřou se ve zdi dveře. Projděte dveřmi do malé haly. Zde uvidíte vlevo a vpravo vitríny s vystavenými předměty souvisejícími s Drákulou. Přečtěte si kovové destičky připevněné ke spodní části vitríny. Na jedné straně leží zlatá dýka, kterou Drákulova žena spáchala sebevraždu. Vedle ní jsou rytiny zobrazující zabití draka. Na druhé straně je deník otce Arna z roku 1920 a rukopis z let 1918-1936 popisující experimenty s cílem geneticky určit vampirismus. Vstupte do další místnosti.Před sebou, dole, uvidíte malou kulatou nádržku. Podívejte se blíž. Uvnitř je špinavý skleněný talíř. Ellen má podezření, že pod sklem je něco. Na levé a pravé straně místnosti uvidíte výklenky se zbraněmi. V prostředním výklenku vpravo visí cep . Ukradněte ho. Vraťte se do chodby. Cepem rozbijte sklo vitrín. Pak ukradněte amforu a obrázky o zabití draka. Dýka není v krabici. Byla nedávno odstraněna. Ukradněte také deník a rukopisy o Operaci D. Zkontrolujte všechny dokumenty v inventáři. Vstupte znovu do velké místnosti a přistupte ke kamennému oltáři vzadu. Podívejte se blíž a uvidíte pentagram s otvory, do kterých můžete zasunout kulaté symboly. Nápovědy k umístění symbolů najdete na obrázku se dvěma draky, kteří se navzájem kousají do ocasů. V rozích tisku, který je právě v tisku, uvidíte stejné symboly zrcadlené. Můžete také vyčistit skleněný talíř. Pod ním uvidíte obrázek pentagramu. Pohled na něj vám však nevyřeší hádanku.
Jděte k pentagramu se symboly. Můžete je posunout pouze na prázdný bod. Pokračujte v posouvání, dokud Ellen nepotvrdí, že je to správně. Poté uvidíte vpravo trojúhelník směřující dolů, vpravo dole trojúhelník směřující nahoru. Vlevo uvidíte přeškrtnutý trojúhelník směřující nahoru a vlevo dole přeškrtnutý trojúhelník směřující dolů. Horní bod pentagramu je prázdný. Ellen přemýšlí, který prvek sem patří. Vezměte si z inventáře žezlo a vložte ho do otvoru. Zeď za oltářem se odsune stranou a odhalí unikátní rodokmen Radua v basreliéfu. Klikněte nahoře a Ellen uvidí Raduovo jméno. Poté klikněte dole a Ellen s překvapením uvidí Adamovo jméno. Není jen potomkem Brama Stokera, ale také Radua! Ellen je stále je u rodokmenu, když se v tom objeví recepční. Je naštvaný, protože je Ellen v útočišti bez dovolení.Zatáhne za páku, čímž se otevře poklop pod Ellininými nohama a ona spadne dolů.
Yanek
Když se Ellen probere, je v nemocnici. Zachránili ji dva kanalizační dělníci. Na nočním stolku leží květiny s kartičkou od Adama, který jí přeje brzké uzdravení a píše, že ne všechno je takové, jak se zdá. Ellen to považuje za dost drzé. Později je Ellen zpět v hotelu. Myslí si, že má teď jen jednu možnou stopu. Chce si promluvit s padělatelem obrazů Yanekem, jediným člověkem, kterého v Istanbulu zná. Vstupte do Yanekova ateliéru. Vpravo, za schody, uvidíte odkládací stolek s miskou ovoce. Klikněte za něj, to je ta malá místnost, kde bývaly padělané obrazy. Ellen si všimne, že všechny zmizely. Jděte ke zdi s loutkovým divadlem a klikněte na něj. Ellen si myslí, že se něco změnilo. Vypadá to, že je tam více loutek než dříve. Prozkoumejte loutkové divadlo pozorně. Cílem je, aby muž sedící v lodi vpravo vyskočil a chytil se smyčky, kterou vidíte v pravém horním rohu.
Řešení:
Očíslujte klíče 1 až 6 zleva doprava.
- Klikněte na klíč 5 a loď se vpravo posune o něco výš.
- Klikněte na klíč 6 a muž vpravo vyskočí a promění slunce v měsíc.
- Klikněte na klíč 2 a druhý muž vlevo přestřihne nožem provázek balónku.
- Klikněte na klíč 4 a muž s flétnou přivolá draka, který muže s nožem pohltí.
Nyní je cesta pro muže s nožem volná.
- Klikněte na klíč 1 a balón se vznese. Spustí se úsvit a rostliny před truhlou zmizí a odhalí klíčovou dírku.
- Klikněte na klíč 3 a muž s klíčem vloží klíč do klíčové dírky. Z truhly vyleze pták a poletí k lodi.
- Klikněte na klíč 6 a slunce se promění zpět v měsíc.
- Klikněte na klíč 5 a pták odletí s mužem vlevo do lodi.
- Znovu klikněte na klíč 5 a muž spadne do lodi, která je nyní vysoko vpravo.
- Klikněte na klíč 6 a muž vpravo v lodi dosáhne na smyčku.Musíte to vše dělat dostatečně rychle, aby na sebe jednotlivé kroky navazovali.
Ve studiu se otevřou tajné dveře. Jděte na pravou stranu studia a projděte otevřenými tajnými dveřmi.Na protější straně jsou další dveře zakryté závěsem. Napravo od nich uvidíte skříňku s přihrádkami s jmény slavných malířů. Přihrádky obsahují barvy. Mohl by Yanek použít originální barvy od těchto malířů pro své padělky? Nalevo od dveří uvidíte přihrádku s válečky. Ty patří ke starožitnému válečkovému lisu, který stojí na pracovním stole vlevo. Odsuňte závěs a vstupte do další místnosti. Zde najdete Yaneka, který se ukáže být upírem. Ellen neublíží, protože jeho pán, Dracula, mu to přikázal. Dlouze si s Yanekem promluvte. Yanek namaloval Draculův portrét a použil k tomu trochu Draculovy krve. Vysvětlí, že Dracula skrz portrét vidí do světa, a proto Ellen viděl. Yanek také říká, že Ellen je těhotná s Adamovým dítětem, což sama nevěděla. Myslí si, že kvůli své nemoci toto dítě nebude schopna porodit. Dítě bude budoucím dědicem Stínu draka. Podle básně se Dracula proměnil, když vypil krev své ženy Lilith. Stále nosí malé množství její krve v lahvičce kolem krku. Nikdo z Draculovy krve ho nemůže přemoci. Ale pokud někdo jiný vypije Lilithinu krev, zrodí se nová linie upírů, schopná se Draculovi postavit. V místnosti vidíte prázdnou rakev. Znovu si promluvte s Yanekem. Neví, kde je Dracula. Ellen ho může najít, pokud vytiskne mapu inkoustem obsahujícím Draculovu krev. Yanek má stále trochu barvy, kterou použil na Draculov portrét. Portrét byl namalován v 16. století a obsahuje také barvy, které Yanek vyrobil pro DaVinciho a Brueghela. Přihrádky na barvy jsou v chronologickém pořadí. Ellen také potřebuje měděný tiskařský svitek, který obsahuje recept a lze jej nalézt v sekci alchymie. Vraťte se do předchozí místnosti. Napravo od závěsu uvidíte přihrádku na barvy DaVinciho. Podívejte se zblízka. Napravo od DaVinciho přihrádky uvidíte neoznačenou přihrádku. Uvnitř je kniha. Klikněte na spodek knihy, abyste si ji vzali. Otevřete knihu a otočte na další stránku. Zde najdete lahvičku s Drákulovou krví . Vyjměte ji z knihy. Podívejte se na válečkový lis. Nalevo od něj je malá nádobka s inkoustem.Seberte ho. Nad válcovým lisem visí na zdi malá cedule. Podívejte se blíže. Jsou na ní uvedeny symboly a jejich významy. Podle Yanka potřebujete svitek z alchymistické sekce. Nalevo od závěsu uvidíte přihrádky s tiskacími svitky. Podívejte se blíže. Druhá řada zdola, podle symbolu, obsahuje svitky s alchymistickými recepty. Vezměte si prostřední měděný svitek s receptem (měděný válec) . Pod těmito přihrádkami je složka s listy papíru . Vezměte si jeden nebo dva listy.
Podívejte se blíže na válcový lis . Vezměte si měděný svitek z inventáře. Umístěte ho doprostřed lisu. Na pravou stranu lisu umístěte list papíru. Nalijte inkoust do úzkého trychtýře za svitkem. Nyní si všimnete, že k otáčení lisu potřebujete kliku. Vraťte se do dílny. Okamžitě se otočte a na podlaze před vámi uvidíte kliku. Seberte ji a vraťte se do tajné místnosti. Podívejte se blíže na válcový lis. Vložte kliku do otvoru v přední části válce. Poté klikou otočte a vytištěný recept se objeví vlevo . Přečtěte si recept. Budete potřebovat antimonový prášek, lampovou čerň a šelak (druh vosku) jako základ pro krevní inkoust. Budete také potřebovat krev lovce a krev ulovené kořisti. Opusťte tajnou místnost a jděte do ateliéru. Na stole přímo před vámi najdete šelak . Zahněte doprava a jděte do výklenku poblíž vchodu do ateliéru. V tomto výklenku najdete malou misku s lampovou černí . Vyjděte po schodech do ložnice. Na osmibokém stole u postele najdete pudr . Tento pudr obsahuje antimon, a proto jej můžete použít ve svém receptu. Vraťte se dolů do tajné místnosti. Nalevo od válcového lisu je alchymistický stroj, ve kterém můžete podle receptu vyrobit krevní inkoust.Zkombinujte lampové saze s pudrem ve svém inventáři. Přidejte šelak a máte základ pro krevní inkoust . Nalijte tento krevní inkoustový základ do alchymistického stroje. Vezměte si z inventáře lahvičku s Drákulovou krví a nalijte ji také do stroje. Pak klikněte na stroj a uvidíte detail Ellenina prstu nad trychtýřem. Vezměte si z inventáře Ellenin nůž a použijte ho na prst. Kapka Elleniny krve se také dostane do stroje.Nyní můžete vše smíchat podle pravidel. Podívejte se na stroj blíže. Cílem je, aby kapky krve stékaly z trychtýřů přibližně ke dnu lahvičky. Jak je kapka krve míjí, její špička by měla směřovat stejným směrem jako čtvercové destičky. Kapky se otáčejí, jak ukazují šipky na kulatých tlačítkách. Tato tlačítka můžete vypnout, aby je kapka míjela beze změny. Tlačítko pak bude mít tmavý obrys. Stisknutím tlačítka se šipkou vlevo dole můžete zkontrolovat, zda vše funguje správně.
Pokud vše půjde dobře, lahvička ve spodní části stroje se naplní krevním inkoustem . Vraťte se k válcovému lisu v tajné místnosti. Vyjměte měděný válec. Podívejte se na přihrádky s válci nalevo od závěsu. Nalevo od prostřední řady uvidíte růžici kompasu. V této řadě, úplně vpravo, najdete stříbrný tiskařský válec (rytý stříbrný válec) , který můžete použít k tisku mapy. Vezměte si ho. V případě potřeby si s sebou vezměte také list papíru. Vraťte se k válcovému lisu a umístěte stříbrný válec doprostřed. Vpravo položte čistý list papíru. Nalijte prázdnou lahvičku s krevním inkoustem do trychtýře za roli. Otočte klikou. Ellen zjistí, že je to mapa Černobylu. Automaticky se tam přesune.
Černobyl
Ellenin kamion přijíždí do Černobylu na Ukrajině. Cestu před ní blokuje napůl převrácený náklaďák. Jděte k němu a podívejte se blíž. Odklopte plachtu. Ellen uslyší hlas, který jí říká, aby se vydala cestou zoufalství. V zadní části náklaďáku je mačeta . Seberte ji. Otevřete kartonovou krabici a vyjměte z ní Geigerův počítač , Geigerovu trubici a baterii . Podívejte se napravo od náklaďáku a uvidíte lékárničku. Otevřete ji a vyjměte platíčko jodových tablet . Můžete je okamžitě použít, pokud chcete, jako ochranu před radiací. Odbočte od náklaďáku doprava a uvidíte velký balvan s keřem před ním. Mačetou keř usekněte. Ellen vidí na balvanu draka omotaného kolem symbolu radioaktivity. To nemůže být náhoda. A znovu Ellen uslyší hlas, který jí říká, aby se vydala cestou zoufalství. Mohl by tím zoufalstvím myslet radioaktivitu? Zkombinujte počítač, trubici a baterii, abyste získali funkční Geigerův počítač . Zapněte Geigerův počítač kulatým tlačítkem v levém dolním rohu zařízení.
Posuňte prostřední tlačítko doleva, na X1. Pak se projděte, dokud nenajdete nejvyšší naměřenou hodnotu na zařízení. Začněte u červeného auta. Pomalu zahněte doleva, dokud vám Ellen neřekne, že jste našli nejvyšší naměřenou hodnotu.Je to přesně v tomto místo, jak je vidět na obrázku. Poté zařízení automaticky Ellen uklidí. Vezměte si z inventáře mačetu a prosekejte se křovím. Ellen uvidí cestu, po které se máte vydat. O něco později uvidíte přímo před sebou rozbitou věž. Až věž uvidíte, zahněte doleva. Ve sněhu je páčidlo . Seberte ho. Vpravo je velká palivová nádrž. Zatím ji nemůžete použít, protože nemáte kanystr. Pokračujte ke dveřím věže. Ellen uslyší Drákulův hlas. Dveře jsou zamčené zevnitř. Použijte páčidlo a vylomte dveře. Jděte dovnitř. Vpravo uvidíte generátor. Podívejte se na něj blíže. Stiskněte tlačítko na levé straně generátoru. Nic se neděje. Generátoru došlo palivo.Na levé straně věže najdete prázdný kanystr . Seberte ho a opusťte věž. Jděte do zadní části palivové nádrže.Klikněte prázdným kanystrem na pistoli pod kolem a Ellen kanystr umístí pod něj. Poté klikněte na kolo, abyste naplnili kanystr palivem (plný kanystr) . Seberte ho. Vraťte se do věže a podívejte se zblízka na žlutý generátor. Nalijte palivo do pistole, kterou vidíte v pravém horním rohu generátoru. Poté stiskněte červené tlačítko na levé straně generátoru a ten se nastartuje. Uprostřed věže uvidíte výtahovou šachtu. Zatáhněte za kliku na ovládací skříňce, která je na krátké tyči před výtahem. Stále se nic neděje.
Stiskněte zelené tlačítko na dveřích, abyste otevřeli ovládací skříňku. Uvidíte panel s barevnými tlačítky, která ovládají distribuci energie. Na levé straně je poznámka se schématem zapojení.
- D je připojeno k Q.
- U je připojeno k modré.
- R je připojeno k černé.
- D je připojeno k červené a červená k černé.
- Zelená je připojena k U.
- Červená, modrá a zelená jsou vzájemně propojeny.
Uchopte tlačítka dole a umístěte je na napájecí obvod podle schématu, tak jak to vidíte na obrázku. Pokud to uděláte správně, rozsvítí se i druhé zelené světlo napravo. Opusťte detailní záběr. Nyní uvidíte ovládací panel, který vám umožní zastavit výtah v určitém patře. Cílem je dovézt výtah do přízemí, kde stojí Ellen, takže patro 0.Aktuálně svítí světlo pro patro 3. Posuvníky lze posouvat nahoru a dolů. Vlevo nahoře uvidíte poznámku se dvěma kódy.Pokud nastavíte posuvníky na spodní kód (0010 1001), rozsvítí se světlo pro patro 2. Uvidíte, že poslední část kódu pro patro 3 (0010) je stejná jako první část kódu pro patro 2 (0010). Takže poslední část kódu pro patro 2 (1001) bude stejná jako první část kódu pro patro 1. Nastavte horní posuvníky na kód 1001. Experimentováním se spodními posuvníky zjistíte, že světlo pro patro 1 se rozsvítí v kódu 0100. Toto je také
horní kód pro patro 0, tedy přízemí.
Kód přízemí:
Nastavte horní posuvníky na kód 0100 (nahoře, dole, nahoře, nahoře). Poté posuňte spodní posuvníky a zjistíte, že světlo pro patro 0 se rozsvítí v kódu 1010 (dole, nahoře, dole, nahoře). Opusťte detailní záběr a zatáhněte za páku. Pokud jste zadali kód správně, výtah dorazí. Vstupte dovnitř a Ellen automaticky sestoupí dolů.
Cesta draka
Ellen dorazí do sklepa, kde uvidí tři východy, každý uzavřený branou. Slyší Drákulův hlas, který ji varuje. Pouze jedna z těchto cest vede k němu. Ostatní vedou k jisté smrti. Klikněte na latinský text nad prostřední chodbou. Píše se tam: „Secuti Viam Desolationis“ neboli „Následuj cestu zoufalství“. Podívejte se na podlahu. Je vydlážděná a některé dlaždice mají písmena. Klikněte na dlaždice, které hláskují latinské slovo pro zoufalství, „Desolatione“. Existuje několik možností. Jedna z bran se poté otevře.
Pokud poté kliknete na otevřenou bránu, Ellen řekne, že se chce ujistit, že to není past. Rozhlédněte se a seberte dělovou kouli . Hoďte dělovou kouli otevřenou branou. Pokud je to špatná brána, nyní se zavře.Správné dlaždice jsou: D - ES - OL - A - TI - O/viz obrázek/. Stisknutím těchto dlaždic se otevře správná brána. Hoďte dělovou kouli otevřenou branou a ta zůstane otevřená.Pak projděte otevřenou branou sami. Sejděte dolů po schodech a Ellen bude stát na břehu podzemního jezera. Na druhé straně je Drákulův hrad. Muž v kápi k ní pluje v malém člunu. Dracula říká, že se může nalodit, pouze pokud zaplatí jízdné krví. Podívejte se doleva a uvidíte panel se třemi injekčními stříkačkami. Ellen říká, že nemůže platit vlastní krví; příliš by ji to oslabilo. Vezměte si tedy z inventáře lahvičku s Draculovou krví a klikněte s ní na panel. Prostudujte si hádanku. Na pravé straně jsou sady šipek, které můžete použít k přenesení krve do jiné zkumavky. Horní zkumavka obsahuje 4 jednotky měření, prostřední zkumavka 2,5 jednotky měření a spodní zkumavka 1,5 jednotky měření. V každé zkumavce uvidíte zlatou tyčinku s kroužkem na konci.
Cílem je zarovnat levý kroužek s červenými šipkami na levé straně zkumavky.
Řešení:
Označte horní sadu šipek 1, spodní sadu 2 a pravou sadu 3. Horní je horní šipka v sadě, Dolní je spodní šipka. Klikejte na šipky takto:
3dolní - 2horní - 3dolní - 2horní - 1horní - 2horní - 1dolní - 2dolní - 3horní - 2dolní - 1dolní - 2dolní.
Hádanka s loďkou:
Pokud se vám podaří dostat do zkumavek správné množství krve, panel se otevře. Nyní uvidíte dřevěnou konstrukci s loďkou plující na ozdobných vodních panelech v jeskyni se stalagmity.Kliknutím na šipky se malá loďka dole pohybuje z bodu do bodu. Poté ovládáte ozdobné panely nahoře. Tím se voda pohybuje nahoru a dolů (modré tečky) a také se dají ovládat rostliny a další překážky (oranžové tečky). Vlevo dole je tlačítko, které resetuje hádanku do výchozí polohy. Cílem je, aby loďka vyplula úplně doprava z panelu.
Řešení:
L=doleva, V=vpravo, D=dolů, N=nahoru.
Klikejte na šipky takto:
LNLN (stojíte na modré tečce)
LDD (oranžová tečka)
NLL (kámen se skutálí na loď)
VVD (oranžová tečka)
ND (oranžová tečka)
VVVVN (oranžová tečka)
DLLNVNV (modrá tečka)
LDLDVVN (oranžová tečka)
DVV (výstupní panel)
Pokud budete úspěšní, skutečná loď dopluje ke břehu. Nastupte do lodi a klikněte nad bodem, abyste se plavili vpřed. Zde se můžete na chvíli otočit doleva. V dálce uvidíte zavřenou bránu. Klikněte na ni. Ellen říká, že by tam skončila, kdyby se vydala špatnou cestou. Vraťte se doprava a vystupte z lodi. Velké dveře hradu se otevřou. Ellen vejde dovnitř, kde znovu uslyší Drákulův hlas. Hraje si s ní, jak si Ellen okamžitě uvědomí. Pak se Drákula odhalí. Sedí na trůnu. Drákula říká, že uvěznil Adama. Adam měl portrét u sebe a Ellen ho nyní může získat zpět. Můžete se rozhodnout přijmout, odmítnout nebo vyjednávat. Zvolte vyjednávání (za to dostanete body). Pak si můžete vybrat, zda jako odměnu vezmete Adamův život, nebo svůj vlastní. Opusťte hrad, nastupte do lodi a plavte doprava k bráně, na kterou jste se dívali dříve. Adam je tam uvězněn. Promluvte si s ním. Ellen mu řekne o dítěti, které nosí, ale také dodá, že ani jeden z nich pravděpodobně neopustí toto místo živý. Ona zemře na svou nemoc a Adam na radiaci na tomto místě. Adam má stále naději. Myslí si, že je Lilithina krev zachrání. Podívejte se blíže na zámek na bráně. Má čtyřmístný kód. Nad zámkem někdo vyškrábal celou řadu čísel. Zapamatujte si je po dvojicích: 71 52 53 70 92 92 90 63. Opusťte detailní záběr a podívejte se na zeď napravo od cely. Uvidíte tam nakreslený diagram. Podívejte se blíže. Porovnejte čísla, která jste viděli na zámku, s diagramem. Zjistíte, že 71 znamená M, 52 C, 53 D, 70 L, 92 X, 92 X, 90 V a 63 I. Dohromady to dává MCDLXXVI. Je to římská číslice, která představuje 1476. A to je kód k zámku! Podívejte se znovu blíže na zámek. Otočte ho na 1476 a dveře se otevřou. V tu chvíli Ellen upadne do bezvědomí. Adam zvedne Ellen a spolu s portrétem ji vezme na hrad. Adam se snaží přesvědčit Draculu, aby dal Ellen Lilithinu krev. Ellen se Lilith nápadně podobá a Dracula si toho všiml. Když Dracula odmítne, Adam se ho pokusí bodnout. Neuspěje , Dracula je při vědomí a hodí Adama o zeď. Ellen se probere. Promluvte si s Draculou o Yanekovi, profesoru Vambereyovi a Černobylu a nakonec i o Adamovi. Poté Dracula nalije Lilithinu krev do kalicha a nabídne ho Ellen. Pokud se z něj napije, bude i nadále žít jako upír po Draculově boku. Vyberte si: přijmete, nebo odmítnete. Konec hry.
