Jdi na obsah Jdi na menu
 

Famous Five 4 Dangerous Discovery

3. 8. 2010
TOPlist

Famous Five 4: Dangerous Discovery

( Julian , Dick George , Ann & Timmy )     

3.8.2010 Autor návodu-Standa Madukas

Slavná pětka se schází před domem v Kirrin Cottage. George informuje Juliana , Dicka a Ann , že  Brown , archeolog odjel před pár dny  na světovou výstavu .

George :

Klikněte na George,vidíte inventář- batoh . Je tu armádní nůž a zápalky . Jděte vpravo k Lighthouse/maják/ a zahněte doprava ke statku/farmhouse/ . Vidíte Paní Millerovou na statku a lano a kladku v otevřené stodole . Klikněte na dno obrazovku,dostanete se do místa vykopávek/excavation/ . Postavte se na kámen u plotu s nápisem . Dick a George vidí,že za plotem je plechová bouda a suť.Vraťte se zpět před dům.

Dick :

Jděte do domu, do kuchyně . Promluvíte s tetou Fanny . Poté  klikněte na George  .Vyjděte z kuchyně a jděte do studovny nalevo v chodbě.Promluvte si se strýčkem Quentinem . Vraťte se do kuchyně,promluvte si s členy týmu o tom,že se rozhodnete pomoci panu Brownovi ohledně vykopávek . Jak se říká,ráno je moudřejší večera,ulehnete ke spánku .Druhý den ráno , tetička Fanny vám dává do batohu náležitosti ,které budete potřebovat. V batohu budete mít sendviče, termosku, psí kost a Piknikovou deku . Promluvte si s Georgem o tom jaké nástroje budete potřebovat.Jsou to : lopata, štětec , metr, tužka , zápisník , váhy a dalekohled . Promluvte si s tetou Fanny ,řekne vám, že dalekohled a váhy můžou být v pracovně strýce Quentina .Vyjděte z kuchyně a jděte do studovny nalevo .Strýček je nasranej jako kráva a vyhodí vás.Jděte zpátky do kuchyně,dozvíte se o poštovní zásilce . Vraťte se do strýčkovi pracovny/zaklepejte na dveře /.Vstupte a promluvte se strýčkem Quentinem . Vezměte si balíček ze stolu. Jděte na chodbu,vyjděte do patra do místnosti boys room vlevo. Dejte Julianovi balíček .

George :

Vezměte si svítilnu ,která je na skřínce na levé straně . Klikněte na dvířka na nočním stolku nalevo a vezměte si zednickou lžíci. Jděte po schodech dolů a otevřete kufr –bednu nalevo. Vezměte si spací pytel. Vstupte do studovny strýce Quentina a vezměte si ze stolu dalekohled a dopisní váhy. Jděte do kuchyně a vezměte si ze stolu notes a pero.Vyjděte z domu,jděte vlevo do kůlny a uvnitř si vezměte kleště z pracovního stolu , gumové kladivo na stěně ,a  lopatu vedle vesla napravo.Vyjděte z kůlny a jděte do zadní části/ side of house/ domu .Vstupte dveřmi do místnosti,vezměte si lepící pásku a lepidlo ze stolu a  štětec z horní části kbelíku v levém dolním rohu . Vraťte se před dům a s ostatním členy týmu jděte k místu vykopávek.Stoupněte si na kámen a použijte dalekohled na George , když řekne, že potřebuje dalekohled . Podívejte se zblízka na plechovou boudu . Klikněte v pravém dolním rohu nad travnatou plochu ,je to nejlepší místo ke kopání/viz obrázek/. Z otázek vyberte ,že chcete použít lopatu.Dick začíná s lopatou odhazovat zeminu . Timmy je nedočkavý,takže v inventáři klikněte na psí kost.George hodí kost daleko a Timmy odběhne. Nyní je tu druhý krok –použijte špachtli . Dick zjistí,že našel šroub. Klikněte na Timmyho,získáte kus keramiky z jeho tlamy . V inventáři klikněte lepící páskou na kus keramiku . Poté klikněte na váhy a použijte je na keramiku. Klikněte v inventáři tužkou na notes,George si vše zapíše.Klikněte na sendviče a poté s nimi klikněte na Dicka , ten sežere sendič,ale prázdný pytlík se vám uloží do inventáře. V inventáři klikněte prázdným pytlíkem na keramiku,tím keramiku zabalíte do pytlíku.Vraťte se zpět do domu,jděte do kuchyně.

Dick :

Nyní hrajete za Dicka ,až teta Fanny domluví,tak jí z inventáře dejte pytlík s keramikou.Z nabídky odpovědí vyberte tu poslední.K prozkoumání částí keramiky je potřeba použít pilník na nehty . Vyjděte z domu ven a jděte dozadu za kůlnu/side of house/Vejděte dovnitř a jděte doleva.Na tapetě na zemi tu leží pilníček na nehty. Poté se vraťte do domu,vyjděte na patro a jděte nalevo do pokoje boys room.Dick automaticky začne čistit kousky keramiky.Zbylá část týmu na něj jen kouká,ale jinak na něj serou,nepomůžou mu.V inventáři klikněte lepidlem na kousky vázy.Nyní je vaším úkolem vázu složit,je to lehounké složení,takže to zvládnete bez problémů.Až to složíte tak získáte kompletní vázu.Jděte dolů do studovny strýce Quentina a ukažte mu vázu/přetáhněte ji z inventáře na něj/ . Něco vám řekne o historii s tím že v horním pokoji /boys room/je historická kniha o římské době,takže běžte nahoru a knihu si vezměte/kniha leží na ostatních knihách hned nalevo u dveří/.Podívejte se na knihu v inventáři. Váza je původu Románského. Jděte zpět a promluvte si se strýčkem Quentinem . Dejte mu historickou knihu . Vraťte se zpět na patro do pokoje nalevo /boys room/a pomocí mapy se vraťte do místa vykopávek /klikněte v dolním levém rohu na kulatou ikonu F.5 a klikněte na lokaci vykopávek/. Klikněte na Ann ,promluvíte si s ostatními členy týmu a pak jděte k plotu.Klikněte na Dicka,v inventáři vyberte kleště a použijte je na plot.Dick odstraní hřebíky,klikněte na plot a jste za plotem. Podívejte se oknem do plechové boudy,vidíte tu spát dva muže/jeden z nich je transsexuál,ale jen v evropské verzi hry/.Klikněte dole/směrem do obrazovky/,vrátíte se zpět za plot a pohovoříte s ostatními členy týmu.Klikněte na Ann,z otázek vyberte tu prostřední,Dick se poté vydá k majáku.Přejděte k majáku a promluvte s panem Loomerem . Chce Dicka něco naučit ohledně Morseovy abecedy .Klikněte na mapu a jděte na pláž/beach/Vstupte do rybářského domku a promluvte si s Alfem . Vyberte třetí otázku,Alf na stůl položí knihu, Morseovu abecedu ,kterou si vezměte. Klikněte na Dicka,pak na knihu s Morseovou abecedou,tím knihu otevřete.Vraťte se k panu Loomerovi na maják a promluvte s ním . Lomer vám dá test,musíte správně uhodnout otázky.Jako první se vás zeptá na Nouzové číslo=odpovězte  3 /dots/tečky – 3/dashes/ pomlčky - 3 tečky . Ke druhé otázce …odpovězte  Timmy.Poslední třetí odpověd je… dot - Dash - dot - dash - dots .Vraťte se zpátky do domu,jděte na patro do pokoje vlevo /boys room/ a promluvte si s ostatními členy týmu. Jděte do kuchyně a promluvte s tetou Fanny . Vyjděte na chodbu a zaklepejte vlevo na dveře studovny strýce Quentina.Z nabídky otázek vyberte tu poslední a vstupte do místnosti.Promluvte si se strýcem Quentinem a požádejte ho o laskavost,půjčení teleskopu nalevo./vyberte prostřední otázku.Klikněte okřídleným šroubem z inventáře na strýce a pak si vezměte teleskop vlevo od dveří . Jděte do kuchyně ,promluvte si s tetou Fanny a ostatními členy týmu .Nyní sestavíme teleskop . Přesuňte se pomocí mapy na maják.Automaticky si promluvíte s Loomerem,pak počkáte do půlnoci a Dick vyleze nahoru na vrchol majáku.Klikněte na Dicka,v inventáři klikněte na stativ teleskopu a umístěte ho kousek před Dicka.Pak na stativ dejte z inventáře teleskop a klikněte na něj.Uvidíte jak se kolem plechové boudy v oblasti vykopávek někdo prochází s rozsvícenou baterkou.Vidíte,že ten někdo kulhá,má bradavici na nose a trochu šilhá….

George :

Ráno si Dick pokecá s Georgem v boys room pokoji.Pak se pomocí mapy přesuňte k místu vykopávek.Vlezte za ohradu k plechové boudě.George pokecá s Ann a ta se půjde ukrýt doprava.Za chvilku uslyšíte výkřik Ann. Jděte doprava a podívejte se na /keř/Bush uprostřed obrazovky.Ann spadla do studny.George se rozhodne poslat Timmyho se zprávou pro zbylé členy týmu,takže vyberte prostřední odpověď. Pak klikněte v inventáři perem na notes,napíšete vzkaz na papír. Klikněte papírem na Timmyho .

Timmy :

Jděte zpět k domu na na Kirrin Cottage  kliknutím na spodní část obrazovky,pak doprava k farmě,nahoru k majáku a dolů k domu.

Dick :

Klikněte na Timmyho a přečtěte si zprávu.Přejděte na statek/farmhouse/, promluvte s paní Millerovou a vezměte si lano a kladkostroj ze stodoly . Jděte vlevo na pastvu/pasture/ . Vezměte si špičatý kůl na zemi vlevo od mostíku.Jděte vpravo k místu vykopávek , projděte přes plot a jděte doprava k studni do které Ann spadla.Na stromovou větev nad studní použijte kladkostroj a na něj pak lano.Vytáhnete Ann nahoru.

George:

Na zemi si napravo vezměte klacek . Klikněte nalevo na studnu a pak na Anne .Ta řekne něco o nutnosti holínek , protože ve studni je bahno . Klikněte v inventáři na prázdný pytlík a s ním klikněte na George,ten si pytlíky nasadí na nohy.Poté klikněte na elastické gumičky a s nimi opět klikněte na George,ten tak utěsní pytlíky.Klikněte vlevo vedle studny zašpičatělým kolíkem z inventáře na zem,George pomocí lana upevní lano ke kolíku.Slaňte dolů do studně.Pomocí klacku z inventáře si vezměte kus bláta – chomáč vápence. Poslechněte si klepání ,je to zvláštní zvuk. Vylezte nahoru,objeví se cizinec . George mu dá chomáč vápence.Vlevo odejděte z naleziště,za vraty si promluvte s členy týmu,klikněte na Ann a Juliana a pak odejděte zpátky domů.Jděte do kuchyně,teta Fanny potřebuje jód a obvazy k ošetření Ann. Jděte do chodby,vyjděte na patro a jděte vlevo do pokoje boys room,kde klikněte na lékárničku v koupelně . Vezměte si velkou hnědou láhev Jódu napravo. Nejsou tu však žádné obvazy . Dejte jód tetě Fanny v kuchyni. Řekne vám ,že obvazy jsou v místnosti pana Browna . Jděte zpátky do chodby a jděte do patra do místnosti nad schody/spare room/.Místnost je zamčená.Vraťte se do kuchyně a zeptejte se tety Fanny . Dá vám klíč od místnosti. Použijte klíč a klikněte na lékárničku na posteli . Vezměte si také Situační plán/modrý a žlutý papír/ z postele . Přečtěte si deník v horní polici nad postelí  . Dejte lékárničku tetě Fanny v kuchyni/automaticky jí vrátíte i klíč/.Přejděte do pokoje na patře/boys room/. Diskuze probíhá v tom smyslu,že pan Brown má odjet na Světovou výstavu . Zeptejte se tety Fanny v kuchyni co o tom ví . Vyjděte na chodbu a jděte vlevo do studovny strýce Quentina. Promluvte s ním,klikněte na koš/basket/ vedle krbu a pak si vezměte papír ze stolu/viz obrázek/ . Přejděte na patro do pokoje boys room,přečtěte zprávu ostatním, George si všiml pravopisné chyby ve slově Kirin . Abyste zjistili, zda to bylo napsáno panem Brownem,tak klikněte v inventáři na deník a s ním klikněte na rukopis. Srovnání ukázalo , že pan Brown není autorem dopisu.Klikněte na Ann,promluvte si s ostatními členy týmu,vyjděte před dům a pomocí mapy se přesuňte k místu vykopávek.Přejděte na naleziště /vykopávky/ ,od plechové boudy jděte doleva  kolem plotu a jít doleva k otevřenému vchodu. Vejděte dovnitř.Stojíte v kruhové místnosti s louží uprostřed.Použijte baterku a pak deku/picnic cover/ na louži uprostřed.George vysvětluje, co slyší : 2x klepání..pauza, 3x klepání … pauza .Klikněte na římskou číslici II u stropního oblouku . Dick vysvětlí co čísla znamenají.Klikněte na Dicka a na George,ten zjistí,že to klepání znamená indicii jakou cestou mají jít. Jděte nejprve na západ/vlevo/ pod obloukem s číslem II a pak do dolní části obrazovky . Najdete svázaného pana Browna .

Dick :

Použijte armádní nůž k rozvázání pana Browna . Promluvíte si s ním . Vezměte si napravo petrolejovou lampu.Klikněte na lampu v inventáři,uvidíte, že budete potřebovat knot . Klikněte dvakrát na George ,dá vám tkaničky. V inventáři klikněte tkaničkami na petrolejovou lampu. Poté klikněte zápalkami na lampu . Klikněte na lampu kulatým poklopem/lamp bulb/Tím rozsvítíte prostor katakomb . Vezměte si zprávu o římských číslicích vedle pana Browna . Dejte tento papír Georgeovi . Na papíře vidíte tyto římské číslice- III VIII VII VI V II III I II III IV II. Projděte tedy podloubím pod těmito číslicemi- III VIII VII VI V II . Klikněte na chomáč vápence ve střední polici vpravo. To je důkaz .Jenže se tu objeví cizinec s culíkem i s kámošem a pana Browna i s Dickem a Georgem zajme a sváže.

George :

Všichni sedí kolem sloupu svázaní . Timmy po chvilce přijde . Klikněte na George , Timmy rozkouše pouta.Poté použijte armádní nůž z inventáře a postupně rozvažte všechny ,včetně pana Browna.Klikněte na George , abyste mohli podiskutovat o tom, jak se dostat z katakomb.

Dick :

Projděte I, V a II podloubím . Vezměte všechny čtyři vázy z podlahy a umístěte je do horní části levé police .Až je všechny umístíte na polici ,tak se automaticky vrátíte k panu Brownovi ,Ann a Georgeovi.Brown ukazuje, jak zvýšit povodňovou bránu . Podívejte se v inventáři na žlutý plánek. Označte správné povodňové brány kliknutím na propustě/zeleně označené//viz obrázek/.Takže jděte vlevo pod I oblouk,klikněte na zdymadlo,tím ho zvednete,projděte pod  V oblouk a opět zvedněte zdymadlo.Projděte  pod II oblouk a opět zvedněte zdymadlo.Opět jste tu celá parta pohromadě .Otevřete zdymadlo vpravo a pak se vraťte pod oblouky II,V a I zpět k panu Brownovi.Na sloupu uprostřed klikněte na páku nalevo,tím vypustíte vodu z chrliče do koryta .Poté se dejte doprava pod obloukem IV.Uslyšíte hlas,jděte pod oblouk I/směrem k vám / a pak pod II obloukem.Nakonec vyjděte z katakomb prostřednictvím pasáže V napravo.Použijte kladivo na prkno,které drží vchodovou bránu do katakomb.Tím zavalíte vchod kamením a přenesete se do domu ,do kuchyně,kde si všechno vysvětlíte a prodiskutujete.

George:

Klikněte v inventáři na lime clump/chomáč vápence/ a klikněte jím na pana Browna .Tím jste dohráli další díl této zajímavé agentury.

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Famous Five 4 Dangerous Discovery

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář