Jdi na obsah Jdi na menu
 

Return to Mysterious Island 2-1.část návodu

8. 8. 1998

TOPlist

Return to Mysterious Island 2 – Mina´s Fate
5.9.2009 Autor návodu – Karel Frey
Před započetím dalšího dobrodružství Míny a jejího zvířecího kamaráda Jepa na tajuplném ostrově je dobré zrekapitulovat si události předchozího dílu. Rekapitulace ti pomocí několika obrázků připomene, co vše Mína s Jepem na ostrově zažili. Po jejím skončení si nastav svůj profil, vypni nebo zapni tutoriál a nyní už se můžeš pustit do druhého dílu této velice zábavné adventury.
Mína s Jepem jsou zachráněni a letí vrtulníkem pryč z ostrova. Jejich štěstí však netrvá dlouho. Vrtulník je ještě nad ostrovem zasažen ohnivou koulí (asi z blízké sopky) a padá na dno jezera.
Nacházíš se v kabině vrtulníku a hraješ za opičku Jepa, který jako jediný zůstal při vědomí. Otoč se na omráčenou Mínu, vytáhni zátku její záchranné vesty a tím jí nafoukneš. Uvolni Mínu z bezpečnostního pásu a podívej se vlevo na pilota. Tomu už ale není pomoci. Klikni tedy na okno za Mínou. Jep okno rozbije, vyplave i s Mínou na hladinu a vytáhne jí na břeh. Promluv si s Mínou. Požádá tě o sehnání obvazu na její poraněnou nohu. Poté se s Mínou pomazli (ikona Caress) a tím jí dodáš trochu energie. Zruš dialogové okno, otoč se doprava a vydej se po cestě vpřed. Na rozcestí spatříš mlýn a Jep něco ucítí. Otoč se a utrhni lupeny rostliny rostoucí pod prkny. Otoč se vlevo a vydej se po cestě směrem ke kouři stoupajícímu k obloze. Na dalším rozcestí pokračuj rovně a seber troud pod kořenem stromu. Podívej se vlevo. Je zde horký pramen, jehož páry stoupají k obloze. Vydej se cestou zpět (směrem k sopce), u rozbitého mostu se otoč doprava a jdi cestou vpřed. Na rozcestí pokračuj jednou rovně. Jep něco ucítí. Seber krátkou větev pod listem napravo. Otevři inventář (pravé tlačítko myši) a rozmísti v něm automaticky nasbírané předměty. Poté vezmi krátkou větev a dej jí Jepovi (ikona vlevo dole). Jep větev okouše a zůstane mu z ní krátká špičatá hůlka. Zavři inventář a pokračuj dál po cestě přes vodorovný kmen. Sejdi po kamenných schodech dolů na pobřeží. Najdeš zde spoustu užitečných věcí, které posbírej. Vlevo leží rozbitá kameninová láhev a kanystr benzínu, vpředu u vody zakroucená trubka, chaluhy a v roztrženém pytli pšenice s pískem. Otoč se a spatříš mořskou želvu, která se marně snaží vylézt po cestě nahoru. Vydej se cestou zpět, nahoře vylez na vodorovný trám a pokračuj dál stále vpřed, až dojdeš ke zničenému mostu. Podívej se na opici na druhé straně propasti, která Jepa upozorňuje na něco důležitého. Vrať se na rozcestí na kopci, odboč doleva a pokračuj ke mlýnu napravo. Vlevo před schody ke mlýnu je velká ulomená větev, kterou seber. Ještě více vlevo spatříš jiného opičáka – vůdčího samce Sluggera, který pojídá mravence z mrtvého dikobraza. Otoč se a seber ze země pod stromy spadaná borovicová semínka. Slugger se na Jepa rozzlobí. Odmítni jeho požadavek na vrácení semínek (ikonu Refuse). Sluggera to velmi naštve a tak Jep raději uteče. Otoč se vlevo a vydej se po cestě mezi rákosím. Podívej se nahoru. Na stromě visí dřevěný strašák a nad ním sršní hnízdo. Podívej se na zem vlevo dole a seber spadlé pomeranče. Otoč se a podívej se na zem. Po Jepově úleku seber ze země svlečenou hadí kůži. Vrať se zpět k větrnému mlýnu, vyjdi po schodech a otevři truhlu nalevo. Vezmi si zní hák a špinavý hadr. Sejdi zpět po schodech a pokračuj cestou rovně, až dojdeš k Míně. Vyper špinavý hadr v jezeře a čistý hadr dej Míně (promluv si s ní a zvol ikonu Give). Mína Jepa požádá o sehnání nějakého jídla. Vrať se na rozcestí před mlýnem, pokračuj cestou doleva ke strašákovi a poté se vydej cestou vlevo. Dojdeš k močálu. Seber z vody bambusovou tyč a vlevo na břehu si naber hroudy hlíny. Otoč se doleva a seber z hnízda na zemi syrová vejce. Vydej se cestou zpět a na rozcestí pokračuj rovně k rozpadlé stavbě. Seber suché větvičky mezi zdmi před tebou a posuň bílý tavící kotlík pod spadlým přístřeškem. Na jeho původním místě najdeš hudební nástroj zvaný Ocarina a žížaly. Vejdi do budovy nalevo a promluv si s opicí Amber, která louská ořechy. Nabídni jí učesání srsti (ikona Groom) a Amber je velmi spokojená. Poté jí požádej o pár ořechů (ikona Beg) a Amber podá Jepovi kámen, aby si jich pár vylouskal. Postup je následující: prvním kliknutím se Jep napřáhne, druhým kliknutím zvolíš výšku jeho nápřahu a třetím kliknutím musíš trefit ořech položený na kamenu před Jepem. Je potřeba zvolit optimální nápřah a též okamžik úderu v ten okamžik, kdy má zelený kruh okolo ořechu střední velikost. Jinak ořech nerozlouskneš nebo ho rozdrtíš, nebo ořech odletí a trefí Amber. Po úspěšném vylouskání deseti ořechů Jep s louskáním přestane. Otevři inventář a nakrm Jepa semínky borovice, ořechy a jedním pomerančem. Ukazatel jeho energie tak zezelená. Opusť budovu, jdi cestou doprava, poté doleva a opět doprava, až dojdeš k Míně. Promluv si s ní. Mína zaslechne zvuk nějakého motoru a tak pošle Jepa zjistit o co se jedná. Pomazli se s Mínou a poté se vrať na rozcestí před mlýnem. Jep se otočí doprava a zaslechne stejný zvuk jako předtím. Dojdi až k horkému pramenu a spatříš létajícího Nemova robota. Vrať se okamžitě zpět ke stromu, pod kterým Mína seděla ale ta někam zmizela. Jdi zpět na rozcestí a všimni si krvavých stop na zemi. Popojdi tedy ke mlýnu. Spatříš Mínu, která je schovaná uvnitř mlýnu, okolo kterého chodí hladový jaguár. Seber ze země u schodů ušpiněný obvaz. Poté se otoč doprava a vylez nahoru na ztrouchnivělý kmen stromu. Jep se tak dostane k Míně do mlýna. Promluv si s ní. Mína Jepa požádá o sehnání nějaké dezinfekce na její ránu. Jep si vzpomene na keře tymiánu. Opusť mlýn oknem napravo, vrať se na rozcestí, pokračuj doleva a poté doprava, až dojdeš k rozbitému mostu. Otoč se a zkus utrhnout keřík tymiánu. Z houští však vyleze jedovatý had, který Jepa začne ohrožovat. Vezmi si tedy z inventáře hudební nástroj Ocarinu a zahraj na ní hadovi uspávací písničku. Je potřeba klikat na Jepovy prsty v libovolném pořadí, aby odkrýval jednotlivé otvory v nástroji. Až bude had zhypnotizován, odlož Ocarinu a utrhni si keřík tymiánu jižního. Vrať se za Mínou do mlýna a jeden trs tymiánu jí dej. Mína Jepa požádá o sehnání masožravých mravenců, aby si mohla zašít tržnou ránu na noze. Vylez ven z mlýna a otoč se na mrtvého dikobraza. Utrhni si stéblo trávy rostoucí u dikobraza a vezmi si pušku ležící hned vedle. Přistup blíže k dikobrazovi a použij stéblo trávy na pochytání všech deseti mravenců, kteří lezou okolo. Je dobré vysledovat v přiblíženém pohledu jejich dráhy a trefit je včas v určitém místě kurzorem myši. Po pochytání všech mravenců dojdi k jezeru a vyper v něm ušpiněný obvaz. S čistým obvazem pak dojdi za Mínou do mlýna. Promluv si s Mínou a dej jí pochytané mravence. Mína Jepa požádá, aby jí pomocí mravenců zašil tržnou ránu. Začni tedy zašívat. Postup je následující: vezmi si jednoho mravence položeného na stéblu trávy v horní části obrazovky, přilož ho na detail tržné rány a poté co se zakousne, tak mu okamžitě utrhni tělíčko. Zakousnutá hlavička tak sešije část rány. Takto pokračuj od jednoho konce rány k druhému až bude celá rána zašita. Mezi hlavičkami mravenců nech menší mezery. Na zašití rány by ti mělo stačit sedm mravenců, ostatní můžeš dát Jepovi sníst. Po zašití rány dej Míně ještě čistý obvaz. Nyní je potřeba nějak zaplašit jaguára. Opusť mlýn a dojdi známou cestou k močálu. Jep se v něm vykoupe a tak je nyní špinavý od bahna. Vrať se na předcházející rozcestí a vyskoč nahoru na pověšeného strašáka. Nyní použij bambusovou tyč na nabrání sršního hnízda (bahno na Jepově těle ho chrání před útoky sršňů). Se sršním hnízdem na tyči dojdi před mlýn, vyjdi po schodech nahoru a namiř hnízdo na jaguára. Poté co jaguár prchne před útočícími sršni, seber ze země odhozenou bambusovou tyč a z rozbitého hnízda larvu sršně. Vlez spodním otvorem do mlýna a promluv si s Mínou. Zkus se s ní pomazlit, ale Mína to odmítne protože je Jep špinavý od bahna. Opusť mlýn otvorem v podlaze a vydej se cestou vpřed. Vejdi do budovy a nakrm Jepa lopuchy rostliny z inventáře. Ze zbytků potravy vznikne špinavá houba. Otoč se doleva, namoč houbu v nádrži s vodou a umyj s ní Jepa. Vrať se do mlýna a promluv si s Mínou. Můžeš se s ní pomazlit a poté jí vylez na rameno (ikona nahoře). Nyní hraješ za Mínu s Jepem na rameni. Zkus opustit mlýn otvorem v podlaze. Mína zaslechne zvuk a spatří z okna létajícího robota, který právě havaroval a spadl na zem někde blízko mlýna. Opusť mlýn, sejdi dolů po schodech a vydej se směrem k horkému pramenu. Na rozcestí před pramenem najdeš porouchaného robota, který zmateně povídá něco o nebezpečí na ostrově. Je tedy potřeba robota opravit, aby Mína zjistila o co se jedná, ale nejprve ho musí deaktivovat. Přistup blíže k robotovi a spatříš jeho aktivační panel. V horní části je čtyřmístný displej se zobrazenými čísly (deaktivační kód), pod ním je zakódovaná klávesnice (číslo na klávese odpovídá ve skutečnosti jinému číslu) a pod ní další čtyřmístný displej, kde se zobrazí kód zadaný na klávesnici. Úplně dole jsou čtyři kontrolky, které nyní svítí červeně, protože robot je stále aktivován. Tvým úkolem je zadat pomocí zakódované klávesnice na spodní displej takové číslo, které odpovídá kódu na horním displeji. Jak ale zjistit která čísla na klávesnici stisknout? Menší nápověda je v horní části panelu v podobě letopočtu 1860. Z pořadí čísel letopočtu vyplývá, že číslo 1 odpovídá klávese 1, číslo 8 klávese 2, číslo 6 klávese 3 a číslo 0 klávese 4. Kdyby tedy byl deaktivační kód číslo 1860, zadával by se na klávesnici čísly 1234. Kód je ale číslo náhodné a navíc se po každém špatném zadání změní. Jak tedy zjistit ostatní čísla? Zapiš si číslo zobrazené nahoře a zadej třeba kód 5678. Pokud se některá kontrolka dole rozsvítí zeleně, jedná se o správnou klávesu. Takto postupuj i s ostatními neznámými klávesami. Nebo můžeš počkat až se nahoře objeví kombinace čísel z letopočtu a zadat jí známým způsobem. Po správném zadání deaktivačního kódu všechny čtyři kontrolky zezelenají a robot je deaktivován. Přibliž se znovu k robotovi. Na odšroubování panelu bude potřeba sehnat nějaké nářadí. Vydej se cestou vlevo a dojdi zpět k jezeru, které je na konci cesty nalevo. Zkus vejít do vody, ale Jep se očividně bojí. Zvol tedy, že budeš hrát pouze za Mínu a Jep zatím počká na břehu. Ponoř se do vody a na dně jezera seber z kamene vlevo čerstvé vodní škeble a napravo před vrakem vrtulníku přetržené ocelové lano. Vpluj rozbitým oknem do kokpitu vrtulníku a seber igelitovou obálku, kterou má pilot u sebe. Uvolní se tím klubko provázku a univerzální nůž. Tyto věci si vezmi též. Podívej se ještě na pilotova záda po kterých pochodují raci. Pokud už máš nedostatek vzduchu (ukazatel v horní části obrazovky je téměř nalevo), opusť vrtulník, vynoř se na hladinu, poté se opět ponoř a vpluj do kokpitu vrtulníku znovu. Nyní musíš pochytat všechny 3 raky chodící po pilotově těle. Použij k tomu obdobný postup jako při chytání mravenců. Až raky pochytáš seber ještě páčku z dveří vedle prázdného sedadla, opusť vrtulník a vypluj nahoru na hladinu. Na břehu se pomazli s Jepem a vezmi si ho na rameno. Otevři inventář a rozlož igelitovou obálku. Získáš tak dodací list, kde je zapsán seznam a místo určení zboží převáženého vrtulníkem. Dodací list se automaticky přesune z inventáře do dokumentů. Zavři inventář a dojdi opět k robotovi. Přibliž se k jeho aktivačnímu panelu a odšroubuj jej pomocí univerzálního nože. Vrať nůž zpět do inventáře (pravé tl. myši) a vyndej z elektronických obvodů spálené součástky. Odstup od robota a vydej se cestou vpravo. Dojdi po kamenných schodech až dolů na pláž. Mína si všimne zvýšené hladiny moře a také vodopádu tryskajícího ze skály nalevo. Vezmi si z písku před sebou měřidlo zvané sextant a podívej se blíže na neutralizovaného robota napravo. Odšroubuj kryt jeho aktivačního panelu a vezmi si funkční součástky elektronického obvodu. Vydej se cestou zpět a nahoře nad útesem spatříš starého známého jaguára. Otoč se a všimni si laserových děl umístěných na skalách lemujících cestu dolů. Popojdi k dělům a otoč se směrem nahoru. Podívej se blíže na aktivační panel poblíž děla vlevo. Odšroubuj pomocí universálního nože jeho levou část se žárovkami a poté nůž ukliď do inventáře. Vezmi si do ruky funkční součástky a zavři inventář. Nyní musíš pomocí součástek doplnit a zprovoznit elektronický obvod. Dej tedy na prázdná místa obvodu správné součásky, které vybereš ze součástek zobrazených v dolní části obrazovky. Každá součástka má po obvodu na čtyřech stranách různý počet diod a ten musí odpovídat počtu diod na okolních součástkách obvodu. Po správném zapojení obvodu zavři levou část panelu a žárovky by měly svítit zeleně. Nyní je potřeba zaktivovat laserová děla. Uděláš to tak že propojíš pomocí kruhových můstků všechny žárovky s pravou částí panelu. Jednotlivé sloupce a řady můstků se ovládají pomocí řady a sloupce červených tlačítek nahoře a napravo. Při každém stisknutí se odpovídající řada nebo sloupec můstků otočí o 90 stupňů. Řešení je jednodušší, než by se na první pohled zdálo. Stačí stisknout úplně pravé červené tlačítko v řadě nahoře a všechny můstky se správně natočí. Laserové dělo se zaktivuje a ihned poté se jaguár odhodlá napadnout Mínu s Jepem. Paprsek laseru jeho útok naštěstí zastaví a zažene ho pryč. Nyní je potřeba laserová děla deaktivovat. Přistup tedy znovu k aktivačnímu panelu, otevři jeho levou část a vezmi si zpět použité součástky elektronického obvodu. Vrať se zpět k robotovi na rozcestí a přistup k němu blíže. Nyní musíš obdobným způsobem jako u laserových děl doplnit součástky elektronického obvodu v robotovi. Schéma obvodu je ale o dost složitější a chybějících součástek je daleko více. Pokud nějaká součástka shoří tak se nelekej, jelikož šlo o součásku která nebude v obvodu použita a byla zde tudíž navíc. Správné zapojení obvodu vypadá následovně./viz obrázek/Po úspěšném zapojení elektronického obvodu se robot zprovozní a podá Míně hlášení. Dozvíš se od něj, že když vypínal ochranný štít okolo ostrova použil chybný příkaz a tak omylem zastavil geotermální motor. To vyvolalo aktivitu sopky, která může zničit celý ostrov. Robot dá poté Míně plánek průřezu ostrovem, který si vezmi a prohlédni. Je zde patrné umístění geotermálního motoru. Robot ještě Míně poradí, jak se má k motoru dostat a poté se jeho obvody spálí nadobro. Vezmi si z robota nečitelný kus papíru. Ostrov se poté zachvěje což znamená, že sopka je opravdu aktivní. Otoč se doleva a dojdi na rozcestí se strašákem. Ten se nyní povaluje i s ulomenou větví na zemi. Byl shozen geotermální bombou, která je zaryta v zemi před tebou. Než se vydáš dál do další zpřístupněné části ostrova, vydej se cestou vpravo a vejdi do zničené budovy nalevo. Zpřístupníš si tak zkratku, kterou využiješ později. Vrať se na rozcestí k bombě, odboč doprava a dojdeš k vodnímu korytu. Most přes vodu je však zničen. Podívej se nalevo a zjistíš, že tok vody je zatarasen balvanem. Zkus sejít dolů k vodě a poté zvol možnost hrát pouze za Jepa. Seskoč dolů k vodě a Jep se opět zamaže od bláta. Podívej se nahoru na větev stromu, na které rostou modré plody. Použij na plody bambusovou tyč a tak je schodíš do vody. Seber je a získáš umazané ovoce. Nyní je potřeba najít bezpečnou cestu na druhou stranu koryta. Vezmi si tedy bambusovou tyč a zkoušej s její pomocí hloubku vody okolo sebe. Tam kde se bambusová tyč ponoří jen nepatrně, tam je malá hloubka a pouze tímto směrem se tedy můžeš bez obav vydat. Pokud vlezeš do velké hloubky, Jep se naloká vody a začínáš odznova. Vydej se tedy vpřed (směrem na druhý břeh), vlevo (pod oblouk kmenu stromu) a vpravo na druhý břeh. Poté co vylezeš na břeh, otoč se vpravo a dojdi k rozbitému mostu. Zkus schodit kůl vedle mostu do vody, ale Jep je na to příliš slabý. Je tedy potřeba mu nějak zvýšit energii na maximum. Otoč se doleva a vydej se po cestě vpřed. Na rozcestí se vydej doprava a dojdeš k vypalovací peci. Vylez na pec po schodech vpravo a otoč se. Spatříš na zdi pece ptačí mládě vypadlé z hnízda. Uchop tedy ptáčka a vrať ho do hnízda na stromě vlevo nad pecí. Slez dolů z pece a vrať se na rozcestí. Zde si vezmi dřevěné uhlí z ohořelé klády a pokračuj cestou vpřed. Podívej se nahoru na útes, kde spatříš další opici. Otoč se a utrhni si rostlinu zvanou Tahitská gardénie vlevo od cesty a trs plodů olejové palmy vpravo od cesty. Vrať se na rozcestí a odboč směrem doleva. Zde spatříš na cestě lemura, který po chvilce uteče a schová se pod lopuchy napravo. Použij na něj krátkou špičatou hůlku a tak lemura ulovíš. Otoč se a podívej se nahoru na kmen stromu vlevo. Pokuj je Jep stále špinavý od bláta, můžeš bez obav z poštípání utrhnout z kmenu včelí plástve medu. Podívej se na potůček dole a utrhni si vodní špenát, který v něm roste. Poté Jepa v potoce umyj. Umyj v potoce i ušpiněné ovoce a získáš tak modré ovoce. Vrať se zpět k mostu a nakrm Jepa nalezenou potravou. Dej mu třeba lemura, jedno modré ovoce, jednu plástev medu a jeden trs palmových plodů. Z nich ti zbydou jádra olejové palmy. Poté co ukazatel Jepovy energie zezelená, schoď sloup u mostu do vody a Mína se tak dostane na druhou stranu.
Nyní je potřeba najít průchod ve skále v nadmořské výšce 340 stop o kterém se zmínil robot. Vydej se po cestě vpřed a na rozcestí si všimni  kamene, v němž je zasunut ukazatel směrů. Je na něm sice vyrytý údaj o nadmořské výšce, ale nápis je nečitelný. Vydej se cestou vlevo a podívej se nahoru na útes. Spatříš zde opici, která po chvilce někam zmizí. Vrať se na rozcestí a Mína si všimne vypalovací pece naproti. Dojdi k peci, otoč se a všimni si kamene s ulomeným ukazatelem směru. Je na něm napsán údaj o nadmořské výšce 325 stop. K výšce 340 stop nad mořem tedy chybí 15 stop. Vrať se na rozcestí a odboč na cestu doprava. Vlevo od cesty si opět všimni kamene s údajem o nadmořské výšce 306 stop. Pokračuj cestou vpřed a dojdeš k pile. Otoč se doprava na stůl s řezacím kotoučem a odsuň stranou poklop, který je na zemi vpravo od stolu. K Míně se v tu chvíli přiblíží drzá opice z útesu a začne se jí nepozorovaně štrachat v batohu s nasbíranými věcmi. Potvrď mezerníkem další postup a pokus se v inventáři několikrát chytit zvědavou opičí ruku. Věci které chtěla opice ukradnout ale musíš mezitím opět odkládat, abys mohl chytat dál. Situace je o to komplikovanější, že se musíš přepínat i mezi jednotlivými záložkami inventáře. Pokud se ti opičí ruku chytit nepodaří, ukradne ti opice celkem pět věcí. Jedná se především o zásoby potravy. Poté co opice uprchne, otevři truhlu která leží v odhaleném úkrytu a prozkoumej její obsah. Přečti si všechny stránky dokumentu, který jsi našel v truhle. Jsou v něm důležité informace a výrobní postupy, které se ti budou hodit později. Zavři inventář a vezmi si z truhly ještě krabici červeného pigmentu, brusný kotouč, závaží, rezavou sekyru a krabici křídy. Rozmísti nalezené věci v inventáři a poté se otoč doprava. Na kameni rozcestníku je opět nečitelný údaj o nadmořské výšce. Otoč se zpět na stůl s pilou a vyndej hřebík, který jistí řezný kotouč. Poté sundej i rezavý kotouč pily. Nyní nasaď na prázdný hřídel brusný kotouč a zajisti jej hřebíkem. Roztoč kotouč pomocí pedálu na zemi a nabruš na něm sekyru a kotouč pily. Získáš tak ostrou sekyru a ostrý kotouč pily. Nyní brusný kotouč pomocí pedálu zastav, sundej z hřídele hřebík i brusný kotouč a vrať tam zpět pilový kotouč, který nakonec zajisti hřebíkem. Nyní se otoč doleva a dojdi po cestě až před útes. Zde se otoč vlevo a použij sekyru na pokácení stromů boblíž. Po skončení práce se vezmi z hromady tři 21 stop dlouhé kůly. Všimni si zelené rostliny rostoucí na skále vpravo. Cestu k rostlině ale blokuje ostružiní. Polož tedy přes ostružiní jeden z kůlů a zkus po něm přejít na druhou stranu. Zvol hru za Jepa a přeběhni po kůlu k rostlině. Použij na červené bobule rostliny další z kůlů a tak je shodíš dolů. Vezmi si spadlé bobule z rostliny zvané Trulca a Jep poblíž ucítí další opice. Přeběhni po kládě zpět k Míně a vyskoč jí na rameno. Vrať se zpět k pile a polož do žlabu ve stole pod pilovým kotoučem jeden z pokácených kůlů. Najeď kurzorem myši na ovládací páku vpravo od pilového kotouče. Dole se zobrazí informace o délkách obou dílů, na které by byl položený kůl nařezán. Ty budeš potřebovat jeden z dílů dlouhý 15 stop. Uchop tedy kůl za jeho pravou část, a posuň ho jednou směrem doprava. Na ovládací páce by se měly zobrazit délky jednotlivých dílů 6 a 15 stop. Roztoč pilu pedálem na zemi a zatáhni za ovládací páku. Po rozříznutí kůlu získáš 6 stop dlouhý kůl a 15 stop dlouhý kůl. Zastav pilu a otevři inventář. Použij nůž na špulku provázku a získáš tak provázek. Zkombinuj provázek, závaží a sextant a získáš tak vodováhu. Vrať se zpět k vypalovací peci a zasuň do kamene rozcestníku 15 stop dlouhý kůl. Jeho horní konec je nyní přesně ve výšce 340 stop nad mořem. Dojdi na rozcestí a otoč se směrem k vypalovací peci. Nyní použij vodováhu. Stiskni levé tlačítko myši a najeď kurzorem do stejné výšky, jako je konec vztyčeného kůlu. Pusť levé tlačítko myši a otáčej pohledem směrem doleva, dokud nespatříš ulomený strom, na jehož vrcholu sedí pták. Konec kmenu je tedy též v nadmořské výšce 340 stop. Odlož vodováhu a tak zjistíš, že ulomený strom se nachází v blízkém lese. Dojdi k pile a otoč se směrem na ulomený strom. Použij vodováhu, srovnej výšku s ptákem na vrcholu ulomeného stromu a otáčej pohledem směrem doprava. Poté co se v hledáčku objeví blízký útes, všimne si Mína křoví na skále, které se nepřirozeně zahýbalo.(Pro další postup ve hře je nutné, aby Mína na křoví hledáček vodováhy zaostřila a jeho pohyb následně okomentovala.) Dojdi tedy k útesu a Mína zde objeví tajný průchod s dovádějícími opicemi, který vede na druhou stranu skály. Aby se však Mína mohla vyšplhat nahoru, musíš jí nejprve doplnit energii na maximum. Potrava v inventáři k tomu však stačit nebude. Otevři inventář, přepni se na zkratky (Shortcuts) a přesuň se zpět do dílny (Workshop) ve vzdálené části ostrova. Použij na hrnčířský kruh před sebou hroudu hlíny. V přiblíženém pohledu nejprve namoč Míně ruce v nádobě s vodou nalevo a poté polož na hrnčířský kruh hlínu z hromady napravo. Roztoč kruh se špalkem hlíny a dokud se točí, klikni třeba na jeho horní a poté ještě na prostřední část (pokud se ti kruh mezitím zastaví, roztoč jej znovu). Vyrobil jsi tak nádobu vhodnou k vypálení, která má úzké hrdlo a střed, ale její dno je rozšířené. Tvar a množství takto vytvarované nádoby se zobrazí v prvním ze šesti políček v horní části obrazovky. Nyní je potřeba, abys obdobným způsobem vyrobil celkem šest druhů nádob, vždy po dvou kusech. Uděláš to tak, že klikneš na horní, střední nebo spodní část roztočeného špalku hlíny nebo na kombinaci těchto částí. Jednotlivé druhy nádob jsou patrné z následujícího obrázku, přičemž na pořadí výroby nezáleží.
Po vykroužení všech možných tvarů získáš celkem 12 nádob vchodných k vypálení. Vyjdi ven před dílnu a otoč se vlevo na vypalovací pec, ve které je potřeba rozdělat oheň. Rozlož v inventáři vodováhu a získáš zpět provázek, závaží a sextant. Nyní zkombinuj suché větvičky (troud, nečitelný papír) s velkou ulomenou větví (21 stop dlouhým kůlem) a přidej k tomu sextant. Získáš tak otop k podpálení, kteý polož do pece. Oheň se rozhoří jen trochu a tak zatáhni za provazy ovládání měchu napravo, aby se oheň rozhořel více. Nyní vkládej postupně jednotlivé nádoby do pece a ihned poté co se vypálí (symbol ozubených kol se změní na symbol ruky) je z pece vyndej. Pokud nádobu ponecháš v peci déle tak praskne, a musíš jí vyrobit a vypálit znovu. Po vypálení všech nádob získáš celkem 12 váz. Vejdi zpět do dílny a naplň tři vázy vodou. Dojdi k močálu a zvol hru za Jepa. Přistup blíže k močálu a Jep se jako vždy umaže. Vezmi si do ruky 21 stop dlouhý kůl a přitáhni blíže ke břehu keř s modrými plody nacházející se uprostřed močálu. Seber umazané ovoce a přesuň se pěšky nebo pomocí zkratky (Lakeside) k jezeru. Namoč v jezeru houbu a umyj s ní Jepa. Poté umyj v Jezeru i špinavé ovoce a získáš tak modré ovoce. Vrať se pomocí zkratky (Go to Mina) zpět k Míně a vylez jí na rameno. Přesuň se znovu k jezeru a otoč se na strom vpravo, ze kterého vytéká míza. Použij na strom dvě prázdné vázy z inventáře a získáš tak javorový sirup. Dojdi znovu před dílnu, vlož jednu vázu se sirupem do pece a získáš tak cukr. Nyní dojdi k větrnému mlýnu a vlez otvorem v podlaze dovnitř. Vlož do nádoby na stole jádra palmy olejné a ty se vylisují (pokud ti jádra ukradla opice, dej Míně nebo Jepovi sníst jeden trs plodů palmy olejné a jádra tak opět získáš). Palmový olej, který vytekl do spodní nádoby naber do prázdné vázy z inventáře. Nyní nasyp do jedné váz s vodou pšenici smíšenou s pískem. Získáš tak pšenici a písek. Dej pšenici do horní nádoby na stole a do spodní nádoby se vysype namletá mouka, kterou naber do prázdné nádoby z inventáře. Nyní zkombinuj v inventáři vodní špenát s palmovým olejem a získáš tak ochucený salát. Dále zkombinuj vodu s moukou a přidej k tomu cukr (med, sirup). Získáš tak těsto na koláč. Zkombinuj těsto s modrým ovocem (pomerančem, Trulcou) a získáš koláč vhodný k upečení. Opusť mlýn a dojdi znovu před dílnu. Vlož koláč do pece a poté co bude hotov, dej Míně upečený koláč sníst. Pokud ukazatel Míniny energie ještě nezezelenal, uvař v ohni ještě mušle a raka. Pečené mušle a pečeného raka dej poté Míně sníst. Pokud už je Mínin ukazatel energie zelený, přesuň se pomocí zkratky (Sawmill) k pile. Otoč se vlevo a naplň chladící nádrž na stole vodou z vázy. Poté použij na nádrž trubku z pláže a tak jí propojíš s kotlem nalevo. Zkombinuj v inventáři suché větvičky (troud, nečitelný papír) s 21 stop dlouhým kůlem (velkou ulomenou větví) a se sextantem. Získáš tak otop k podpálení, který polož pod kotel. Otevři dvířka kotle, vhoď dovnitř plody Trulcy (modré ovoce, pomeranč) a plody se předestilují. Vzniklý alkohol naber do prázdné vázy z inventáře. Otevři dvířka kotle znovu a nyní vhoď dovnitř květ Tahitské gardénie (tymián). Vydestilovaný parfém opět naber do další prázdné vázy. Zkombinuj v inventáři alkohol a červený pigment. Získáš tak červenou barvu. Dále zkombinuj květ gardénie a tymián, z čehož vznikne kytice různých květin. Použij na rozbitou láhev nůž a vyndáš z ní korkovou zátku. Namoč zátku v červené barvě a získáš tak červený korek. Zkombinuj v inventáři 6 stop dlouhý kůl, červený korek, hák a provázek, z čehož vznikne rybářský prut. Přidej k prutu žížaly a získáš tak rybářský prut s návnadou. Nyní se přesuň pomocí zkratky k jezeru a použij na něj prut s návnadou. Klikni v přiblíženém pohledu na hladinu jezera poblíž břehu a Mína nahodí prut do vody. Až začne ryba brát, klikni na hladinu vody znovu a Mína se pokusí rybu chytit. V pravé části obrazovky se v tu chvíli objeví svislá stupnice s ukazatelem ve tvaru ryby. Tvým úkolem je přesunout rybu po stupnici dolů až do podběráku. Pokud je ryba zelená, drž levé tlačítko myši a tak rybu taháš ven z vody. Pokud ryba zčervená, okamžitě tlačítko myši pusť a tak rybu na chvíli povolíš. Hned jak ryba opět zezelená, opět levé tlačítko myši podrž. Tímto způsobem rybu po dlouhém a trpělivém souboji nakonec chytneš. Přesuň se pomocí zkratky k pile a dojdi k útesu. Vylez nahoru na skálu a Mína s Jepem se dostanou skrz tajný průchod až na opačnou stranu ostrova. Poté co se pokocháš výhledem na oceán, otoč se doprava. Z houští se vynoří stará známá opice zlodějka. Použij tedy na její zvědavou ruku v inventáři stejný postup jako předtím a pokud budeš dostatečně rychlý, ukradne opice pouze jednu věc. Poté co opice uteče, otoč se zpět směrem na oceán a slez dolů na pobřeží. Mína spatří nedaleko břehu člun, ve kterém na tomto ostrově ztroskotala. Otoč se více doprava a naber do prázdné vázy vodu z prohlubně pod skálou. Poté si ještě utrhni dlouhý útesový rákos, který ve vodě roste. Otoč se doprava a přibližně uprostřed vysoké rostliny rostoucí u skály utrhni lusk divokého hrášku. Otoč se zpět doleva a použij na termitiště vedle vody krátkou špičatou hůlku. Klikni v přiblíženém pohledu na termitiště znovu a Jep do něj hůlku zasune. Na hůlku se pochytá celkem deset termitů. Tvým úkolem je hůlku i s co největším počtem termitů, znázorněných v horní části obrazovky, vytáhnout ven z termitiště. Postup je následovný. V detailním pohledu napravo uchopíš hůlku s termity a s přesností chirurga jí budeš opatrně posouvat chodbičkou směrem doleva, až jí vysuneš úplně ven. Při posouvání však musíš dát pozor, aby nějaká část hůlky nezavadila o výběžky v chodbičce. Jinak totiž někteří termiti z hůlky spadnou. Až hůlku z termitiště vyndáš, získáš celkem deset termitů. Otoč se doleva a vydej se po cestě na pláž. Mína zavzpomíná na okamžiky jejího ztrozkotání na ostrově. Podívej se na zem a odhrň písek z předmětu napravo. Přibliž se k předmětu a tak zjistíš, že se jedná o kamennou desku s 15 čtvercovými otvory. Vlevo nahoře je umístěna kamenná dlaždice, na které je znázorněn jakýsi znak. Zkus vzít do ruky hliněnou destičku odloženou v pravé části, ale ta se okamžitě rozpadne. Odstup od kamenné desky, otoč se doleva a vydej se rovně po pláži. Seber ze země před sebou plechovku vyschlé zelené barvy a otoč se doprava. Seber ze země u vody škeble a otoč se směrem na útes. V jeho horní části je skála vytvarována do podoby obličeje. Nahoře na okraji útesu si též všimni opice. Popojdi blíž k útesu a opice na Mínu něco shodí. Otoč se doprava a seber ze země prázdný kokosový ořech.
Otoč se zpět směrem na skálu a všimni si na zemi nádobky naplněné hlínou. Nyní se otoč směrem k pobřeží a všimni si zelených paprsků světla vycházejících z písku nalevo. Odhrň písek stranou a objevíš tak velký zelený svítící krystal. Přistup blíže ke krystalu a všimni si na jeho horní straně šesti čtvercových otvorů s podobnými znaky, jako byl ten na kamenné desce. Použij na otvory v krystalu hroudu hlíny z inventáře a získáš tak plato 6 nevypálených hliněných destiček. Ty by měly pasovat do otvorů v kamenné desce na pláži, ale ještě ti jich devět chybí. Odstup od krystalu a vydej se na pláž směrem k palmě. Otoč se na palmu vlevo za sebou, zkus na ní vylézt a zvol hru za Jepa. Vyšplhej nahoru na palmu a podívej se směrem na obličej na skále. V horní části obrazovky se objeví stupnice se zeleně vyznačeným rozsahem, po které kmitá jezdec. Vystihni okamžik, kdy se jezdec nachází přibližně uprostřed zelené oblasti, klikni levým tlačítkem myši a tak přeskočíš z palmy na římsu ve skále naproti. Zde se podívej směrem nahoru a zatáhni za konec popínavé rostliny. Odkryješ tak další zelený krystal a z hloubi ostrova se ozve robotický hlas oznamující nesrozumitelné věty. Z obličeje ve skále poté začne vystupovat dým. Poté co hlas utichne, podívej se blíže na krystal. Jsou na něm opět otvory se znaky, kterých je tentokrát devět. Použij na otvory v krystalu hroudu hlíny a získáš tak plato 9 nevypálených hliněných destiček. Odstup od krystalu a skoč známým způsobem zpět na palmu. Tentokrát je skok o něco těžší, protože musíš vystihnout okamžik, kdy ze skály nevychází kouř. Na palmě se otoč doprava a sešplhej dolů na pláž. Pomazli se s Mínou a poté jí vyskoč na rameno. Přesuň se pomocí zkratky do dílny a vyjdi z ní ven. Vypal v peci před dílnou obě plata destiček a dej při tom pozor, aby ti nepopraskaly. Získáš tak 6 znaků terakoty a 9 znaků terakoty. Přesuň se pomocí zkratky (Inlet) na konec průchodu ve skále, slez dolů po liáně a dojdi na pláž. Přistup blíže ke kamenné desce v písku napravo a použij na ní 9 znaků terakoty. Destičky se seřadí ve spodní části obrazovky. Použij z inventáře i 6 znaků terakoty a destičky se také seřadí ve spodní části obrazovky. Nyní je potřeba umístit všechny znaky terakoty do správných otvorů v kamenné desce. Z tvaru destiček je patrné, že 6 destiček se zkoseným pravým dolním rohem bude umístěno v horním řádku a nebo v levém sloupci otvorů. Ostatních 9 destiček se zkoseným levým horním rohem bude umístěno ve zbylých otvorech. Umístění těchto 9 destiček je však nutné provést tak, že každý z jejich znaků je zčásti složen ze znaku na destičce v horním řádku a zčásti ze znaku v levém sloupci. Když si označíš řádky čtvercových otvorů shora 1 až 4 a sloupce čtvercových otvorů zleva A až D, je postup řešení rébusu následující:
1) Najdi tři složené znaky tak, aby měly všechny shodnou levou polovinu a umísti je v libovolném pořadí do otvorů 2B, 2C a 2D.
2) Najdi částečný znak odpovídající levé polovině již umístěných složených znaků a umísti jej do otvoru 2A
3) Najdi tři částečné znaky odpovídající pravým polovinám již umístěných složených znaků a umísti je do otvorů 1B, 1C a 1D
4) Umísti zbylé dva částečné znaky v libovolném pořadí do otvorů 3A a 4A
5) Umísti odpovídající složené znaky do otvorů 3B, 3C a 3D
6) Umísti odpovídající složené znaky do otvorů 4B, 4C a 4D
Jedno z možných řešení rébusu vypadá následovně/viz obrázek/Po správném umístění všech znaků terakoty se opět ozve hlas robota. Poté v přední části kamenné desky vyroste mladý výhonek, který si utrhni. Otoč se a dojdi ke skále pod obličejem. Zasaď výhonek do nádobky s hlínou. Opět se ozve hlas robota. Zalij výhonek vodou z vázy a v nádobce ihned vyroste zvláštní rostlina. Použij prázdnou vázu na květ rostliny a získáš tyrkysovou tekutinu. Dojdi nejkratší cestou k termitišti a naplň 3 prázdné vázy vodou z prohlubně pod skálou. Poté se podívej směrem nahoru a vylez po liáně na útes. Otoč se doleva a zkus popojít po skalní římse. Zvol hru za Jepa a vydej se znovu tímto směrem. Narazíš zde na opičího samce Leonarda. Prohlédni si malby na skále za Leonardem. Je zde nakreslen obličej, rostlina, sopka, horkovzdušný balón a ponorka Nautilus. Tyto malby asi znázorňují historii ostrova. Úplně vpravo je pak na skále prázdné místo na další malbu. Nyní si ulož hru a zkus jít dál po římse nalevo. Leonard však Jepovi projít dál nedovolí. Promluv si s ním a nabídni mu tyrkysovou barvu. Leonard Jepovu nabídku přijme a po skončení rozhovoru začne na skálu malovat tyrkysovou barvou. Využij jeho nepozornosti a okamžitě se vydej po římse vlevo. Nyní se musíš rychle rozhodnout jestli si chceš ulovit něco k snědku nebo jestli chceš získat zpět věci, které Leonard ukradl Míně. Obojí se ale stihnout nedá. Pokud zvolíš první variantu, otoč se doprava a použij krátkou špičatou hůlku na ulovení ještěrky z pukliny ve skále. Pokud zvolíš druhou variantu, otoč se rychle směrem na moře a okamžitě přeskoč známým způsobem na nejbližší palmu. Zde na nic nečekej, otoč se trochu vpravo dolů a prozkoumej blíže Leonardův vak s lupem. Vyber si věci, které by se mohly později hodit (já jsem získal zpět kanystr) nebo i nějaké jídlo a vezmi si je. Leonard si po chvilce všimne Jepovy nezvané návštěvy v jeho doupěti a vyžene ho s mocným řevem pryč. Dojdi znovu k Leonardovi a podívej se blíže na jeho výtvor. Leonard namaloval uprostřed rostliny jakýsi znak, jehož tvar si zakresli. Poté se vrať k Míně a vyskoč jí na rameno. Slez po liáně na pobřeží a dojdi k rostlině v nádobce u skály. Zkombinuj v inventáři nůž s rákosem a získáš stonek rákosu a štětec. Namoč štětec v tyrkysové barvě a přibliž se ke skalní stěně za rostlinou. Nyní na stěnu namaluj stejný znak, jaký předtím namaloval nahoře Leonard. Pokud znak namaluješ s dostatečnou přesností, vysune se ze skály tvarované kamenné tlačítko. Stiskni tlačítko a ve skále se objeví tajný vchod. Mína s Jepem vejdou dovnitř a ocitnou se uprostřed jakéhosi skalního chrámu. Sotva se však trochu rozkoukají, objeví se v chrámu opice strážce a zavolá svým řevem další tři opice na pomoc proti nezvaným hostům. Otoč se doleva a zkus sejít dolů po schodech. Jedna z opic ihned na Mínu hodí kus bláta a ostatní opice se k ní okamžitě přidají. Mína s Jepem tedy chrám raději urychleně opustí. Chtělo by to vymyslet účinnou zbraň na odražení opičího útoku. Zkombinuj tedy v inventáři stonek rákosu a divoký hrášek. Získáš tak jakousi flusačku. Vejdi znovu (pomocí stisku tlačítka na skále) do chrámu a vezmi si flusačku do ruky. Když najedeš zaměřovacím křížem ne jednu z opic, zesvětlá její symbol v horní části obrazovky a vpravo nahoře se objeví její jméno. Zkus tedy opice pomocí flusačky zahnat. Střílej však pouze střídavě na první opici zprava (strážce chrámu) a na první opici zleva (Slugger). Na ostatní dvě opice hrášek nestřílej. Po chvilce marného snažení zjistíš, že hrášek na vyhnání opic nestačí a na Mínu se spustí další nekontrolovatelná sprcha bahna. Mína s Jepem tedy po chvilce chrám opět urychleně opustí (nebo tak můžeš učinit i dřív, když se otočíš a vyjdeš ven). Mína se poté s Jepem venku domluví, že budou muset zvolit jinou taktiku. Jep by měl využít své diplomatické schopnosti a sehnat někde na ostrově opičího spojence. Po skončení porady se s Mínou pomazli a vyskoč jí na rameno. Přesuň se pomocí zkratky k jezeru a dojdi k rozbitému mostu (zpět na rozcestí a poté 2x doprava). Na druhé straně mostu stále sedí opice a očividně potřebuje tvojí pomoc. Použij v inventáři nůž na špulku provázku a získáš provázek. Použij nůž na špulku ještě 2x a získáš tak další 3 provázky. Zkombinuj 3 provázky dohromady a vznikne z toho spletené lano. Zavři inventář a zkus přeskočit na druhou stranu propasti. Zvol hru za Jepa a přeskoč k opici naproti. Opice Jepa pomocí posunků požádá, aby jí pomohl zachránit jejího potomka. Zavři dialogové okno a vylez na trosky domu napravo. Použij lano na konec sloupu před tebou, na kterém sedí uvězněné mládě. Opičí mládě po laně přeleze a tak jej Jep s trochou adrenalinu zachrání. Slez dolů ze zřícené budovy a dej opičí mládě jeho mámě. Ta má velkou radost a ihned odručuje i s mládětem pryč. Nyní Jep sehnal potřebného spojence, který se bude hodit. Vrať se zpět k Míně na druhé straně propasti, pomazli se s ní a vyskoč jí opět na rameno. Přesuň se pomocí zkratky k pile a dojdi k útesu. Otevři inventář a rozlož v něm prut s návnadou na jednotlivé věci. Získáš zpět žížaly, 6 stop dlouhý kůl, červený korek, hák a provázek. Zkus přejít po kůlu položeném přes ostružiní, zvol hru za Jepa a přelez po kládě k rostlině Trulca. Podívej se nahoru a vylez na skálu po liáně vpravo. Nahoře se otoč doleva a spatříš Sluggera pojídajícího ulovenou ještěrku a odpočívající Amber. Otoč se vpravo a použij na přelomenou kost na zemi hák. Získáš tak kostní morek. Zkus se podívat do otvoru ve skále, ale Slugger to Jepovi nedovolí. Zkus si promluvit s Amber a Slugger to Jepovi opět nedovolí. Promluv si tedy se Sluggerem. Když to s ním zkusíš po dobrém (obě ikony shora), vůbec to na něj neúčinkuje. Vezmi si tedy z inventáře hadí kůži a použij jí na zastrašení Sluggera (ikona Frighten). Poté co Slugger uteče, podívej se do otvoru ve skále. Najdeš zde květinu Tahitské gardénie a smaltovanou vázu. Vrať se dolů k Míně, pomazli se s ní a vyskoč jí na rameno. Přesuň se pomocí zkratky do dílny a přistup blíže k hrnčířskému kruhu. V horní části obrazovky se v přiblíženém pohledu objeví jednotlivé tvary nádob, které je potřeba vyrobit. Tři nádoby již máš vyrobeny (2 prázdné vázy vyrobené a vypálené dříve a 1 smaltovaná váza od Sluggera). Stačí tedy vyrobit zbývajících 9 nádob tak, abys měl od každého tvaru 2 kusy. Namoč tedy Míně ruce a známým způsobem vyrob chybějící nádoby. Získáš tak 9 nádob vhodných k vypálení. Vyjdi ven před dílnu a vypal všechny nové nádoby v roztopené peci nalevo. Získáš tak 9 dalších prázdných váz. Použij na všech 11 prázdných váz v inventáři štětec s tyrkysovou barvou a získáš tak 11 smaltovaných váz vhodných k vypálení. Vypal všechny tyto vázy v peci. Nyní bys měl mít v inventáři celkem 12 smaltovaných váz, od každého tvaru 2 kusy. Použij nůž na škeble z pláže a získáš mořské škeble s otvory. Navlékni provrtané škeble na provázek a vytvoříš náhrdelník z mořských škeblí. Nyní se pomocí zkratky opět přesuň k pile, dojdi k útesu a vylez s Jepem po liáně nahoru na skálu. Pokud zde bude Slugger, vystraš ho nyní prozměnu plechovkou vyschlé zelené barvy (hadí kůže už by se podruhé nezalekl). Poté co Slugger uteče, promluv si s Amber.
  dokončení návodu zde
 

Náhledy fotografií ze složky Return to Mysterious Island 2

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář