Jdi na obsah Jdi na menu
 

RealMyst

15. 11. 1998

TOPlist

RealMyst
 
5.11.2006 Autor návodu-Karel Frey
 
Vy kteří se slzou v oku vzpomínáte na staré a starší logické hry a adventury si možná vzpomenete na hru Myst, která se objevila roce 1993.Po určité době se Myst vrátil zpět jako realMyst.Myst byl fantastický svět,kde bylo nutné zjistit proč,jak a co funguje. Svět byl plný úchvatné přírody a spletitých logických hádanek.ObrazekUplynulo několik let, padly technologické překážky,které bránily tomu, udělat Myst takový, jaký kdysi měl být - jako hru s volným 3D pohybem. Z "normálního" Mystu se stal realMyst - 3D hra, která věrně kopíruje Myst.RealMyst je tedy pokusem o "realistické" provedení jedné herní legendy.Příběhová linie hry Myst může být poněkud matoucí, protože od začátku neznáte základní zápletku, ale dozvídáte se jí až v průběhu hry. Pokusím se zde tedy nastínit dějovou linii na počátku hry: Ve Věku ostrova Myst žijí Atrus se svojí ženou Kateřinou společně s jejich dvěma syny Sirrusem a Achenarem. Jeden ze synů pravděpodobně zničil všechny Atrusovy knihy. Tyto knihy jsou ve skutečnosti spojení do jiných světů a Atrus při jejich psaní (tvoření světů) strávil velmi dlouhý čas. Synové uvěznili svého otce v jednom z Věků bez spojovací knihy, kterou potřebuje, aby se mohl vrátit zpět do věku, který vytvořil jako první - na ostrov Myst. Nějakým způsobem byl každý z bratrů uvězněn ve dvou různých knihách a stránky z těchto knih byly roztroušeny ve zbývajících Věcích. Aby se mohli vrátit zpět z věků kde byli uvězněni, musí být v knihách všechny stránky. V tuto chvíli do děje vstupujete vy.Takže pohodlně usedněte a ponořte se do světa fantazie.
Průzkum ostrova
Začínáme v přístavu na ostrově Myst, jděte směrem ke schodům a napravo vidíte něco jako elektrický jistič. To je to co je na ostrově Myst uvedeno jako označovací vypínač. Klikni na rukojeť označovacího vypínače, zdvihne se a je „zapnutý“.Na tvé cestě nahoru po pěšině z přístavu najdeš dopis ležící na zemi. Je to dopis od Atruse pro Kateřinu. Po přečtení dopisu se dozvíš, že jí zanechal vzkaz, ale nejprve musíme vědět, kolik označovacích vypínačů se na ostrově nachází.Pokračuj přes ostrov s opatrným prozkoumáváním všeho a děláním si poznámek o tom co najdeš. Najdi všechny označovací vypínače jak jdeš a zapni je. Na ostrově je jich osm v následujících místech: přístav, hvězdárna, velká ozubená kola na kopci, vesmírná loď, fontána s lodí, budova z cihel přímo za fontánou, srub, hodinová věž. Označovací vypínač hodinové věže není přístupný, dokud nevyřešíš jednu z hádanek. Zapnutím označovacích vypínačů „aktivuješ“ příslušné lokace. Nyní, když jsi našel všechny označovací vypínače, můžeš jít do podzemní místnosti u přístavu a obdržíš vzkaz od Atruse pro Kateřinu.Abys obdržel vzkaz, jdi celou cestu až na konec přístavu s oceánem po tvé levici. Otoč se napravo a zde jsou na stěně skryté dveře. Klikni na dveře a jdi uvnitř celou cestu až k zobrazovací fontáně. Otoč se směrem ke schodům a klikni na poznámku na zdi nalevo od schodů. Po jejím prozkoumání uvidíš zelené tlačítko v levém horním rohu papíru. Klikni na toto tlačítko a objeví se číslicový panel Klikej na šipky dokud se neobjeví „08“ (počet označovacích vypínačů na ostrově). Otoč se zpět směrem na zobrazovací bazének a klikni na žluté tlačítko vepředu. Přehraje se vzkaz. Udělej si poznámky toho co bylo řečeno. Klikni na žluté tlačítko znovu aby se vzkaz zopakoval.Jakmile máš prozkoumaný ostrov, jdi zpět do knihovny. Když vstoupíš přes stupínek do středu místnosti, otoč se každým možným směrem a prozkoumej všechny stěny. Uvidíš zde: mapu Mystu, červenou knihu, obraz schodů, knihovnu, obraz východu, modrou knihu a krb. Pro lepší představu může být užitečné nakreslit si plán knihovny. Jdi k mapě Mystu na zdi a klikni na ní. Uvidíš obrysy všech objektů, které jsi na ostrově probádal, s výjimkou hodinové věže. Zapnutí označovacích vypínačů způsobí objevení lokací na této mapě. Protože si ještě nezapnul hodinovou věž, neobjevila se zde.Klikni na blikající kruh na mapě. To je vypínač rotace věže. Když na něj klikneš a podržíš tlačítko myši, objeví se čára připomínající radar a začne rotovat kolem ostrova. V určitých okamžicích si všimneš, že se zbarví červeně (4 různé polohy). Zastav na jedné z těchto červených poloh a odstup od mapy. Nyní jdi k obrazu se schody a klikni na něj. Spatříš jak se obraz zavíří dokola a knihovna napravo se změní na schodiště. Toto schodiště vede do věže ukázané na mapě. Vyjeď výtahem do věže. Nahoře jsou dva žebříky. Žebřík s „knihou“ poskytuje výhled ven na místo na ostrově, kde se nachází kniha jednoho z věků, žebřík s klíčem za výtahem ukazuje údaje pro místo kam půjdeš. Vylez na žebřík s „klíčem“ a podívej se blíže na kamennou zeď nahoře. Bude zde vodítko k vyřešení jedné z hádanek na ostrově. Zapiš si to, jdi zpět do knihovny a otoč věží na mapě do další polohy, kde se rozsvítí červeně. Toto opakuj dokud nezískáš vodítka z věže pro každé místo na mapě kde radar zčervená.Po odchodu z věže s posledním vodítkem klikni na okno napravo od schodiště, okno se zavíří a změní schody zpět na knihovnu. Nyní prozkoumej knihovnu. Klikej na knihy a přečti si ty které můžeš. Několik jich bylo zničeno ale jsou zde čtyři „dobré“, které obsahují cenné informace. Zapiš si vše co v nich nalezneš, protože to může být vodítkem, které budeš potřebovat později. Pokud potřebuješ, můžeš se později vždy vrátit zpět a podívat se do knih.Posuň se a podívej se na červenou a modrou knihu, každá leží na opačné stěně knihovny. Klikni na stránku ležící vedle každé knihy, potom klikni na samotnou knihu. Přehraje se vzkaz. Poslouchej a poznamenej si co říkají v každém vzkazu. Z toho se dozvíš, že cílem je nalézt a přinést zpět tolik červených a modrých stránek kolik můžeš pro příslušné knihy najít. Pomůže ti to zjistit, který z bratrů zradil jejich otce.Další věc na kterou lze v knihovně kliknout je krb. Když to uděláš tak se nic nestane. Umístí tě to „do“ krbu tak, že se díváš ven do knihovny. O krbu budeme mluvit o mnoho později.To je vše o tom co je v knihovně. Nyní jdi ven abys vyřešil první hádanku. Z přečtení knih víš, že jsou zde čtyři „věky“, které Atrus vytvořil. Každé z vodítek obstaraných z věže tě pomohou dovést do jednoho z nich. Seřadil jsem je do pořadí, v kterém jsem každý věk navštívil. Nicméně věky nemusí být navštíveny v určitém pořadí.
Cesta do Channelwoodu
Po opuštění knihovny jdi dolů stezkou tam kde cesta končí hodinovou věží. Otoč se nalevo k lesu. Uvidíš zde srub který jsi našel již dříve. Vstup do něj a otoč se směrem ke dveřím. Napravo od dveří uvidíš na stěně trezor. Klikni na trezor a zadej kombinaci, kterou jsi našel ve věži u knihovny, stisknutím tlačítka pod každým číslem. Kombinace je 7,2,4. Když máš čísla navolena, zatlač na rukojeť a otevři trezor. Klikni na krabičku zápalek a ona se otevře. Klikni na zápalky a jednu si vezmi. Klikni na škrtací povrch a zápalka začne hořet. Nyní se otoč zpět směrem ke kotli na protější stěně. Zapal hořáček v levém spodním rohu kotle. Jakmile je hořáček rozsvícený, otáčej ovládacím kolem vpravo, ve směru hodinových ručiček, dokud to půjde. Ručička tlakoměru v horní části kotle začne rychle stoupat. Jakmile ručička  dosáhne maxima, uslyšíš hlasitý zvuk a ručička bude klesat zpět na nulu a začne stoupat opět nahoru. Spalování v kotli způsobí, že strom, v okně nalevo, stoupá do nebe. Poté co uslyšíš hlasitý dunivý zvuk 8 nebo 9 krát, otoč ovládacím kolem vpravo úplně nazpět, proti směru hodinových ručiček. Okamžitě jdi ven ze srubu a otoč se nalevo. Ještě jednou se otoč vlevo a jdi za srub mezi dva stromy. Uvidíš tam nahoře na plošině vysoký strom, přesně takový, který jsi mohl vidět skrz okno ve srubu. Jdi nahoru na plošinu a podívej se nahoru na strom. Uvidíš co se ukáže jako „místnost“ ve stromě. Ta přijede dolů zatímco jsi vypínal oheň. Podívej se zpět dolů na strom. Počkej zde, dokud není místnost přímo před tebou. Když je podlaha místnosti na stejné úrovni s plošinou, klikni na ní. Uvidíš výtah, který tě sveze pod plošinu. Tlačítko nalevo ve výtahu urychluje průběh klesání, můžeš ho ignorovat, jelikož tam budeš stejně brzy. Jakmile zastavíš dole, vyjdi ven a přistup ke stolu s knihou. Klikni na tuto knihu a budeš přepraven do Chanelwoodu.
Chanelwood
Po příjezdu do Chanelwoodu budeš stát na dřevěné lávce obklopené vodou.Jdi směrem k větrnému mlýnu na vzdáleném pohoří.Jdi pěšinou nahoru na pohoří dokud se nedostaneš na vrchol. Když se tam dostaneš, otevři kohoutek u stojanu velké vodní nádrže. Otoč se a jdi zpět dolů z kopce na dřevěnou lávku.Když jdeš zpět dolů, všimneš si potrubí vedoucího podél vrchní části lávky. Toto potrubí dopravuje vodu, kterou jsi právě pustil ve větrném mlýnu. Voda je použita k pohonu čerpadel, které jsou v tomto věku použity k řízení výtahů a jiných zařízení. Jdi  do výtahu, který je aktuálně přístupný, ten veprostřed, když se díváš na stromy od větrného mlýnu. Voda je směrována do čerpadla které chceš použít pomocí přepínání rukojetí umístěných na spojkách potrubí. Směr vody změníš zatažením za rukojeť na jednu nebo druhou stranu. Jestliže voda proudí potrubím, můžeš jí slyšet. Také když se dostaneš k čerpadlu které potřebuješ použít, můžeš slyšet běžící motor, když do něj vtéká voda správně.Vyjeď nahoru výtahem (při vstupu a výstupu musíš zavřít a otevřít dveře) a jdi okolo domů na stromech, dokud nenajdeš vypínač v jednom z nich. Je to dům hned vedle výtahu,který jste vyjeli nahoru,ale musíte se k němu dostat přes bludiště lávek(Mapa domů na stromech je v jedné z „dobrých“ knih v knihovně. Na této mapě je vyznačena poloha domu na stromě s vypínačem. Je tam tečkovaná čára od tohoto domu k plošině se vstupem a výtahem.) Tento vypínač na chvíli otevře branku na schodiště dolů, které ti umožní zprovoznění výtahu, který tě odveze do druhé úrovně domů na stromech. Zatáhni za vypínač, potom jdi rychle na plošinu s brankou a výtahem. Jdi skrz otevřenou branku dolů po točitých schodech a přesměruj vodu do čerpadla přesměrováním páky u potrubního rozcestí (tato pumpa ovládá horní výtah). Jdi zpět nahoru po schodech a použij výtah pro převoz do druhé úrovně.
Na druhé úrovni, když vystoupíš z výtahu, se otoč nalevo a jdi okolo za výtah do pokoje, který se zde nachází. V pokoji je červený list papíru v zásuvce. Také je zde první polovina poznámky, kterou budeš potřebovat později. Přesně si opiš poznámku než odejdeš. Opusť tuto místnost a jdi pořád přes lávky, kolem centrální budovy do domu na druhém konci. V této místnosti najdeš na zemi modrou stránku. Budova v centrální části je zajímavá, ale není důležitá pro dokončení této hry.Jakmile dokončíš rozhlížení se kolem, jeď zpět výtahem na první úroveň domů na stromech a sejdi dolů po schodech. Přesměruj vodu do čerpadla na vzdálené levé straně lávek. Toto čerpadlo je umístěno tam, kde lávka náhle končí. Jakmile voda teče do čerpadla, zatlač na páku a poté se zvedne „skrytý“ most, který spojí dvě lávky tak, že můžeš přejít. Přejdi a následuj lávku dokud se nedostaneš k dalšímu výtahu. Tento výtah není funkční, jelikož voda neteče do čerpadla. Sleduj trubku od čerpadla a zjistíš, že zakrátko končí dole. Na konci potrubí je zalomená klika. Otoč rukojetí a trubka se prodlouží přes vodu a napojí se na druhou trubku. Nyní jdi zpět přes „skrytý“ most a přesměruj vodu do tohoto čerpadla. Jakmile si to udělal, jdi zpět do výtahu a vyjeď nahoru. Najdeš zde knihu, která tě vezme zpět na ostrov Myst a tak můžeš vrátit červenou a modrou stránku do knih v knihovně.
Jdeme do mechanického věku
Po opuštění knihovny sleduj cestu dolů za fontánu k hodinové věži. Po přiblížení uvidíš dva kruhové ovladače a červené tlačítko. Zde je místo kde použiješ jedno z vodítek nalezených ve věži (2:40 a 2,2,1). Před tím než se podíváš dolu na ovladače se podívej na hodiny a všimneš si že ukazují čas12:00. Velké ovládací kolo pohybuje minutovou ručičkou po 5 minutových krocích, malé pohybuje hodinovou ručičkou po 1 hodinových krocích. Otoč velké kolo 8x a malé kolo 2x ve směru hodinových ručiček. Poté co jsi tak učinil stiskni červené tlačítko. Ve vodě se objeví „most z ozubených kol“ a umožní ti přístup do hodinové věže. Nyní můžeš zapnout označovací vypínač a potom klikni na dveře pro vstup do budovy. Jakmile vstoupíš, uvidíš sloupec, na němž jsou svisle tři čísla (3,3,3). Na levé a pravé straně tohoto zařízení jsou páky, stejně tak jako páka v pravém horním rohu místnosti. Zde je místo kde použiješ část 2,2,1 vodítka z věže. Musíš otočit čísly tak aby byla čtena shora 2,2,1. Jak zatáhneš za levou a pravou páku, všimni si která z kostek s čísly se otočila. Procvič se tolik jak potřebuješ, páka v pravém horním rohu znovu nastaví čísla do jejich původní polohy. Chce to trochu praxe ale dá se to zvládnout.Jakmile máš správně změněna čísla, řetěz nalevo s pohne a ozubená kola se otočí. Nyní opus´t budovu a jdi zpět přes most na ostrov Myst. Jdi zpět cestou nahoru ke knihovně a otoč se napravo směrem na přístav. Jdi k velkým ozubeným kolům nahoru na kopec nalevo od přístavu. Všimneš si že vztyčené kolo je otevřeno a odkrývá knihu, která zde leží. Klikni na knihu a potom klikni na animaci v ní. Když to uděláš, budeš přenesen do Mechanického věku.
Mechanický věk
Jakmile přijedeš do Mechanického věku, podívej se okolo a uvidíš most, který vede na ostrov uprostřed kruhové kolejnice.Jdi přes most a vstup do pevnosti. Chodby vedou nalevo a napravo, začni v té napravo. Plán prostorového uspořádání této budovy je v jedné ze čtyř „dobrých“ knih v knihovně. Jestliže sis jí obkreslil, pomůže ti to k jednodušší orientaci.Prozkoumej místnost a pak klikni na otvor vlevo vedle trůnu.Otevře se ti tajná místnost.Můžeš se do ní podívat,ale není pro nás důležitá.Vedle trůnu nalevo máš něco jako kompas.Klikni na páku vlevo a posuň jí nahoru,pak drž páku vpravo a až se bude blížit k červené šipce na obrazovce ,tak jí pusť a pak dej páku vlevo opět dolů.Uslyšíš zvuk.Jsou tu čtyři polohy a měl bys slyšet asi takovéto zvuky-ťuk,frrr,zvuk jako když někdo krátce praští do plechu a zvuk jako když se vypustí vzduch.Vyjdi z místnosti ven a jdi směrem doleva do další.Opět jí prozkoumej ,pak vyjdi ven a v chodbě stiskni tlačítko na stěně.Podlaha sjede a ty jdi dolů po schodech.Před sebou máš panel na kterém je vlevo ikona a vpravo posunuješ kouli.Posuň jí tak,aby ikona zčervenala a pak vyjdi po schodech zpátky nahoru.Klikni na tlačítko na zdi,podlaha ti zpřístupní protější vstup do výtahu,který jsme aktivovali panelem s červenou ikonkou.Vejdi do výtahu,stiskni horní tlačítko a pak střední tlačítko.Rychle z výtahu vystup,ten sjede dolů a před tebou je ovládací pult.Nyní tedy přistup k ovladačům otáčení a otoč věž k dalším dvěma ostrovům.Před sebou máš dvě páky,stejné jako u kompasu dole a vidíš jakási ozubená kola.Tvým úkolem je pomocí pák aktivovat správné polohy,respektive zvuky,které jsi slyšel dole u kompasu.Je to ztížené tím,že před sebou nemáš obrazovku,takže musíš odhadnout dobu kdy páku pustit.Je to zhruba 5 vteřin.Ještě než se pultu dotkneš tak si hru ulož,protože se ti to asi na první pokus nepovede.Poté se ti musí podařit aktivovat čtveřici zvuků,které jsi slyšel u kompasu.Je jedno v jakém pořadí.Až se ti to povede tak klikni na červený knoflík,přijede výtah a ty sjeď dolů a jdi ven k místu ,kde jsi v této lokaci začínal.Máš před sebou pult na které musíš zleva doprava nastavit tyto symboly-1) O s ustřiženou spodní částí, 2) trojúhelník otočený dolů, obdélník, trojúhelník otočený nahoru, 3) kruh nad třemi trojúhelníky, 4) levý půlkruh, vyplněný.Pak klikni na velký zelený knoflík a otevře se ti vpravo vchod ke knize Mystu.Klikni na ní ,pak na obrázek a přeneseš se zpátky do knihovny.Vyjdi ven a jdi do planetária,které je napravo vedle knihovny.Vejdi dovnitř,vypni světlo ( vypínač je vedle dveří ), sedni si do křesla a klikni na ovládací panel. Nastav každý z datumů ze záchytného bodu (Oct 11, 1984 10:04AM, Jan 17, 1207 5:46AM a Nov 23, 9791 6:57PM ), zmapuj ukázané souhvězdí pomocí jednoho ze souhvězdí v knize Stoneship. Jdi ke sloupům na promenádě a klikni na příslušné symboly ( list, had a brouk ). Kniha je nyní v lodi která vystoupala nad hladinu.Jdi k molu,nastup do lodi a otevři dveře.Klikni na knihu Mystu a pak na obrázek.Přeneseš se do dalšího z věků.
Věk kamenné lodi
Jdi po schodech do druhé poloviny lodi, vyjdi nahoru na skálu po dřevěných schodech a podívej se skrz dalekohled. Najdi kde je maják (135 stupňů).Jdi zpátky dolů a po lávce přejdi k ovládacímu pultu s deštníkem a stiskni pravé krajní tlačítko pro odvodnění majáku.Jdi zpátky a přejdi po lávce naproti do sklepa a vysuš bednu otevřením a zavřením vypouštěcího ventilu dole.Vrať se k ovládacímu pultu s deštníkem a nech maják znovu naplnit. Nyní odemkni plovoucí bednu klíčem na řetězu,z bedny vezmi klíč a rychle otevři maják. Několikrát otoč klikou generátoru a nabij baterii. Všimni si modré stupnice,až bude celá modrá tak baterie je nabitá.Jdi k ovládacímu pultu s deštníkem, stiskni prostřední tlačítko pro odvodnění skály a jdi dovnitř. Jdi tunelem stále dolů až nakonec.Vstup do místnosti,najdi stránku pro jednoho z bratrů a trochu to tam prozkoumej. Měl bys najít polovinu z důležité poznámky na mapě v zásuvce v Achenarově místnosti.Poznámka je v dolní zásuvce nalevo při vstupu do místnosti.Jdi zpátky tunelem nahoru a po pravé straně jdi k červeně lemovanému "panelu" na jedné ze zdí. Uvnitř najdeš růžici kompasu, právě jako v knize Stoneship. Stiskni "SE" tlačítko ( vodítkem je 135 stupňů nalezených s dalekohledem )/viz obrázek/Obrazek. To zapne světla v podmořské místnosti.Vrať se k ovládacímu pultu s deštníkem a stiskni levé tlačítko. Odvodníš tím loď.Vejdi dovnitř a klikni na stůl ve spodní úrovni kajuty,Kniha Mystu se vynoří nahoru.Klikni na ní a pak na obrázek v knize.Ocitneš se opět v knihovně.
Vesmírná loď
Vyjdi ven a jdi do budovy z cihel nalevo od knihovny,sejdi po schodech až dolů,vejdi do místnosti a nastav generátory přesně na 59 voltů ( tlačítka 1, 2, 3, 6, 7, 8 a 10). To je jen jedna z možností.Pořadí očíslování tlačítek je na stěně vpravo když opouštíš ovládací místnost. Pro zjištění jaké tlačítko má jakou voltáž je zmáčkni jedno po druhém).Hodnoty voltů u tlačítek-1 = 10 volts,2 = 7 volts,3 = 8 volts,4 = 16 volts,5 = 5 volts,6 = 1 volt,7 = 2 volts,8 = 22 volts,9 = 19 volts .Když nastavíš více než 59 voltů, spálíš pojistky.Vyjdi ven a podívej se na dvě elektrizující věže na které se dá vylézt, jedna je vedle budovy z cihel, jedna zřetelně viditelná blízko kosmické lodi.Jdi ke kosmické lodi a dej dolů páku vypínače. Potom klikni na dveře a vstup do kosmické lodi. Přehraj na varhanech noty z knihy Měsíčního věku a nastav stejné noty na ovladačích lodi. Jestliže nemáš hudební sluch, tak pouze odpočítej počet not odspoda ( 8, 20, 23, 13 a 6 a to včetně spodku jako prvního ). Stiskni páku a kniha se objeví před tebou.Klikni na knihu a dostaneš se do dalšího věku.

Měsíční věk

Najdi 5 mikrofonů ( voda, oheň ( hrom ), hodiny, krystal ( flétna ), vítr ) a zapni je. Najdeš také červené a modré stránky v"krystalovém" a "vodním" mikrofonu, v tomto pořadí.Jdi do mikrovlnné věže skrze větrný tunel.Cesta k němu vede přes studnu,tam co je symbol větru. Otevři skřínku a zaměř každou z pěti antén ve správném směru , využij zvuky, ikony a umístění jako průvodce . ( Koordinační čísla jsou zleva: Voda:153.4, Oheň:130.3, Hodiny:55.6, Krystal:15.0 a Vítr:212.2 ). Stiskni tlačítko červené tlačítko sigma. To ti dá zvukovou posloupnost pro otevření dveří blízko vesmírné lodi.( Krystal, Voda, Vítr, Oheň, Hodiny ).Takže nastav na šoupátkách zleva doprava správné zvuky.Pokud nevíš tak zde máš nápovědu./viz obrázek/Obrazek Pokračuj chodbou, vstup do podzemního vozidla,sedni si do křesla a klikni na forward ,tím uvedeš vozidlo do pohybu. V každé stanici poslouchej zvuk, který ti ukáže směr. Jestliže ho zmeškáš, stiskni tlačítko na mikrofonu. Zvuky jsou: "plink" pro N - sever, "bloooop" pro W - západ, "plonk" pro S - jih a"shhhh" pro E - východ (tyto zvukové výrazy jsou pro přiblížení ). Kombinace těchto zvuků signalizují NE, SW, atd. Pořadí směrů pro dostání se ke knize Myst je: N, W, N, E, E, S, S, W, SW, W, NW, NE, N, SE. Vyjdi ven a nalezneš knihu Myst.Klikni na ní a vrátíš se zpět do knihovny.

Sklepní věk

Když vrátíš čtyři stránky každému z bratrů,/modrá a červená kniha v knihovně/ dají ti oba stejnou informaci:v knihovně vyber knihu na pravém konci prostřední police a podívej se na diagram 158. Jdi do komína/je to ten malý otvor v knihovně/, stiskni tlačítko, zadej diagram dole na desce/viz obrázek/Obrazek, stiskni tlačítko znovu. Uvidíš zelenou knihu ( Dunny věk ), modrou stránku a červenou stránku.Diagram 158 (klikni kde jsou písmena X)

XXOOOOXX

OXXOXOXX

XOXOOOXX

XOOXOOXX

XXOOXXOO

XXXXXOXO

Zde jsou 4 konce:

- dej další modrou stránku do modré knihy v knihovně( Achenar tě polapí )

- dej další červenou stránku do červené knihy v knihovně( Sirrus tě polapí )

-klikni na zelenou knihu a jdi do Dunny bez žluté stránky ( tvoje vlastní hloupost tě polapí )-jdi do Dunny se žlutou stránkou/ona je spíš bílá/ ( otec se vrátí, zničí obě knihy, poblahopřeje ti a zeptá se tě jestli zde zůstaneš pro další dobrodružství .Ty pak klikni na Myst knihu vpravo na stole.Vrátíš se zpět do knihovny.Na zemi by měla ležet kniha do RIME věku.)

Žlutá stránka je ve sklepě. Pro dostání se do sklepa sleduj pokyny v obou polovinách poznámky ( "I" je přerušení poznámky, první polovina je v Stoneship, druhá v Channelwood )

Pákový vypínač ve sklepě zpřístupní ostrov Myst. Sklep se nachází na rovinném prostranství na ostrově Myst a přístup k němu může být velmi snadný, když budeš následovat jednoduché instrukce. Nejprve najdi každý z pákových vypínačů na ostrově. Přepni každý z nich do polohy "zapnuto". Potom jdi do přístaviště a jako finální krok přepni pákový vypínač do polohy "vypnuto".Otevře se ti skřínka pod pákovým vypínačem.Vezmi si stránku.

Až sem jste dohráli klasický Myst.Protože tohle je realMyst tak zde je jeden věk navíc.

Zpřístupnění Rime Age

Nejprve musíte správně dokončit celou hru. Jakmile máte dokončeno poslání, kterým vás Atrus pověřil, objeví se kniha Věku Rime na podlaze v knihovně. Přečtěte si jí a na posledních stránkách jsou modrým inkoustem zapsány důležité informace a obrázky, které si poznamenejte.Zapište si číslo 40 a 2735.Jděte na molo,kde je zakotvená loď,otočte se proti lodi zády a vstupte do místnosti s videoportálem (velkým kolem). Otevřete číslicový panel na stěně .Zadejte číslo napsané v knize Rime (je také napsáno jako jedno z testovacích čísel na papírku, který je vidět když je kryt panelu zavřený).Jinak je to číslo 40.Otočte se zpět k portálu a zmáčkněte knoflík, na portálu se musí objevit pohoří.Obejděte portál a stiskněte tlačítko na druhé straně kola.Číslicový panel na stěně zmizí a za ním se objeví jakési schéma.Jděte k němu a klikněte na aktivní bod.Tím otočíte spojovací lávku. Nyní jděte ven do oblasti, kde je kosmická loď. Sejděte dolů pod přístupovou cestu k lodi a vejděte do brány./viz obrázek/ObrazekZadejte číslo 2735 na panelu a stiskněte červený knoflík. Jděte zpět do knihovny,před vámi je další kniha Mystu,tentokrát vstoupíte do věku Rime.

Rime věk

Na levé straně domu venku je plynový ventil. Zapněte ho a jděte dovnitř do domu ke kotli. Zapněte kotel a zavřete dveře , aby se místnost zahřála. Až bude dostatečně zahřátá tak se jakoby odmrazí kamenné dveře naproti kotli. Klikněte na ně a projděte až do výtahu a vyjeďte nahoru. Jestli chcete zatáhněte za páku ,změníte tak barvu (oblohy) a stiskem vypínače aktivujete tvorbu červánků. Jakmile skončíte s jejich pozorováním, jděte zpět do výtahu a stiskněte červené tlačítko. Vejděte do místnosti a jestli chcete, přečtěte si knihu kde jsou další informace.Poté sjeďte výtahem dolů, kde je další místnost. Na stole je stránka napsaná Kateřinou. Poznamenejte si tvary a barvy krystalů a zadejte je do portálu. Kliknutím na krystal měníte jeho tvar a uchopením do ruky měníte jejich barvu. Stiskněte tlačítko a uvidíte překvapení! To je konec hry, doufám že jste se pobavili.

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky RealMyst

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

realmyst

(stan, 25. 10. 2017 9:44)

Ahoj Kláro, díky za upozornění ohledně návodu.Hra je opravdu krásná, ale i těžká.Bohužel už dneska není doba na takové hry.......škoda.

jen dodatek

(Klára , 21. 10. 2017 18:28)

ale konec téhle hry mne fakt dostal :D :D :D

autorovy rady

(Klára , 21. 10. 2017 18:25)

Nechci ti do toho kecat dnes už stejně moc hráčů téhle hry není i přes to že oproti těm dnešním bojovým hrám je nádherná ..asi jsem ze staré školy :D ale o to nejde co jsem ti chtěla říct?zapomínáš na podstatu hry Sbíráme červené a modré listy knih bez nich se nám kniha RIME VĚKU neukáže v každém věku jsou červený a modrý a v posledním ...než do něj vkročíme musíme odevzdat že všech věků listy až na poslední bílou stránku v tom máš návod dobře ...odehrála jsem všechny díli i online hru myst abych pochopila příběh téhle hry ...Ubisoft se opět předvedl ale na tvoji adresu netvrď že ona tajná místnost je nepodstatná ...právě tam jsou listy do knihy jinak díky :) tvé stránky mi před lety pomohli s prvními kroky v téhle hře ale víš co......zkus si ji zahrát ;)

Žádost o radu

(Luboš, 30. 8. 2012 17:36)

Ahoj,
Chtěl bych se zeptat na dohrání hry Myst,protože se mi v knihovně neukazuje pátá kniha(Rime age),po předání bílé stránky"otci" a klepnutí na knihu,kterou mi nabízí.Nasbíral jsem ve hře ve všech 4 příbězích všechny barevné listy + 2 poloviny rady o značkovačích.Všechny barevné listy jsem dal do knih.
Nevíte prosím vás,v čem by mohl být problém?Třeba jsem na konci po 4 příběhu na něco zapomněl.
Mnohokrát děkuji za vaši radu.
S pozdravem Kebrle Luboš kebrle.lubos@volny.cz

Re: Žádost o radu

(Klára, 13. 10. 2012 16:35)

to jsme na tom stejně ale jen otázka ...hraješ klasickou myst masterpiece nebo myst real jde o to že masterpiece v knihovně končí a v real myst je jeden svět na víc jinak je to to same a pokud jsi pozbíral všechny modré a červené listy a máš opravdu verzi real měla by se ti kniha ukázat...hrála jsem obě verze....také jsem hledala tu knihu a byla jsem upozorněna na ten rozdíl že ve verzy masterpiece není a v realmystu jsem do finále zjistila že chyba byla opět u mne chyběl mi ve věku kamenné lodi 1 modrý list