Jdi na obsah Jdi na menu
 

Return to Mysterious Island

20. 10. 1998

TOPlist

Return to Mysterious Island
Autor návodu-Stan Madukas
Return to the Mysterious Island je point and click adventurou plnou hádanek a puzzlí. Hlavní postavou je mladá žena jménem Mina, která se rozhodla vydat na plavbu kolem světa. Jenže v bouří skončí na pustém ostrově. Mina neváhá a začíná se zabydlovat. Jak se tak pouští do prozkoumávání , objevuje i nejrůznější pozůstatky po předchozích obyvatelích. Kromě toho začíná mít pocit, že na ostrově není sama. Je to duch kapitána Nema, jehož tělo zůstalo uvězněno kdesi v hlubinách v troskách Nautilu. Jeho nalezení může být vysvobozením pro oba.Klávesou ESC zpřístupníte hlavní menu během hry. Střední část inventáře slouží pro kombinaci položek. Vyberte položku a klikněte na to přes slučovací položku.. Pro oddělení kombinované položky umístěte kombinovanou položku na rozebírající oblast – klíč v levé střední části.. Pod přestupným rámem je místo pro Jepa, opici. On může být také použit v kombinaci s položkami v inventáři!Obrazek
PLÁŽ
Probouzím se na pláži a jsem živá,zdravá: Jmenuju se Mina.Cítím se hodně slabá a potřebuji najít něco k jídlu. Pravý klik myší pro zobrazení inventáře. Klikněte na telefon vlevo – zjistíte, že baterie jsou příliš slabé na poslání SOS.Otočte se o 180 stupňů a jděte k útesu. Na útesu uvidíte ducha. Vyšplhat nahoru není zatím možné. Podívejte se na zem a seberte rezavý hřebík . Otočte se vpravo a podívejte se až k hnízdu na římse útesu. Vezměte ptačí vejce. Viz níže je popis, že je nepoživatelné syrové – musí být uvařené nebo použité v dalších nádobách. Podívejte se na další ptačí hnízdo, které je nad tím prvním a je příliš vysoko. Otočte se a jděte ke skalnímu oblouku a podívejte se na vrak lodi. Klikněte na největší kus dřeva ,ale ten drží jako skála. Vpravo je v písku mokrá chaluha .Jděte kupředu pod oblouk, ohlédněte se a podívejte se na louži, kde je uvězněná ryba .Zatím si ji nemůžete vzít. Vyhledejte a vezměte tři ústřice ze zdi oblouku. Vezměte čtvrtou ústřici na spodku velké tyče ve vodě před zdí. Jděte kupředu , projděte oblouk a vidíte želvu, jdoucí zpět do vody. Zahněte vpravo a seberte lišejník ze skály. Otočte se směrem k pláži a klikněte na písek před sebou .Seberte dvě želví vejce a podívejte se na skříňku. K jejímu otevření použijte rezavý hřebík.Vezměte poškozený teleskop a stříbrnáky . Pojďme se podívat tam, kde byla želva. Jděte k palmám. Podívejte se dolů a vidíte, že písek pokryl želví hnízdo. Klikněte na písek a seberte dvě želví vejce . Jděte kupředu mezi palmy a podívejte se mrtvého dikobraza, na kterém se krmí dva kraby.Počkejte, až dva krabi jsou na dikobrazovi a potom klikněte na tělo až bude dole titulek gotcha'. Seberte mrtvého dikobraza . Vpravo seberte palmový list a zelený kokosový ořech .Co to je za dunění, které jste slyšeli? Otočte se vlevo a seberte sušený kokosový ořech. Pojďme se vrátit k oblouku. Buch! To byl téměř přesný zásah! Seberte zelený kokosový ořech , který spadl přímo před vás. Projděte obloukem vpřed a jděte vlevo cestou mezi skálami. Stojíte na velké skále na písku a cítíte zemské pohyby. Vlevo vidíte malou jeskyni. Jděte tam a seberte křemen a pískovec .Podívejte se ohniště na zemi a na saze na stěně. Vrátíte se k lodnímu vraku. Vezměte pískovec z inventáře a použijte ho na největší kus dřeva. Vezměte rezavý kov a naplavené dříví . Umístěte všechny nasbírané položky do čtvercových políček.V inventáři klikněte na autotlačítko. V inventáři klikněte na pískovec a na rezavý kov z vraku lodi. Podívejte se na pískovec + kov = nůž. Teď tedy máme nůž. Jestli se vám nůž rozbije, tak si můžete vždy vyrobit nový z pískovce a dalšího kovu. Jděte kupředu dvakrát směrem k vnitrozemí a podívejte se dolů .Seberte kovovou plaketu . V inventáři se na ní podívejte – Nautilus 1860. Vlevo vidíte strom, který je příliš vysoko. Vpravo vidíte trnitou révu. Vezměte nůž z inventáře a použijte ho na révu. Dostanete akátové trny . Seberte růžové červy vlevo u cesty.Jděte až k vrcholu cesty do vnitrozemí a podívejte se zelenou révu, obepínající kmen zátarasu. Použijte nůž na révu a dostanete tenkou révu . Podívejte se na kmeny, které zatarasují další cestu. Potřebujete se najíst ,jinak to nezvládnete. Vezměte Amadou (vysoce hořlavá houba) ze stromu nalevo.
Dole u paty stromu seberte vidlicovitou větev . Jděte zpět dolů na pláž. Cestou se podívejte na rezavé kusy z kovu zaklíněné na skále.Jděte do místa, kde je mimo váš dosah umístěný strom na skále- 2x klikněte. Spojte vidlicovitou větev + nůž = kopí . Použijte kopí na strom mimo dosah a dostanete křivočaré trny . Sejděte do malé jeskyně. Čas na jídlo:
Oheň: Pojďme zatopit. Máte tři možnosti, jak rozdělat oheň. V inventáři spojte křemen + nůž = zapalovač . Spojte zapalovač +Amadou + naplavené dříví =hotový oheň . V inventáři použijte nůž nebo rezavý hřebík na poškozeném dalekohledu a dostanete tak čočky . Spojte čočky + Amadou + palmy =hotový oheň. Hotový oheň položíme do ohniště. Rybářský prut: Použijte akátové trny na oheň . V inventáři spojte vidlicovitou větev + tenká réva + křivočaré akátové trny nebo křivočaré trny z nedosažitelného stromu + červi = rybářský prut . Teď půjdeme na rybolov. Jděte k louži pod klenutým obloukem. Použijte rybářský prut na rybu . Vraťte se k ohni vařit a jíst . Uvařte rybu ,čtyři želví vejce a dva kraby. Rozeberte zapalovač v rozebírající části inventáře (montážní klíč vlevo). Použijte nůž na zelený kokosový ořech, dostanete oloupaný kokosový ořech . Použijte nůž na oloupaný kokosový ořech, vypijte mléko . Použijte nůž na další zelený kokosový ořech.
Dostanete další oloupaný kokosový ořech . Udělejte to i s hnědým kokosovým ořechem. Použijte nůž na hnědý kokosový ořech a dostanete oloupaný kokosový ořech a kokosové vlákno . Najezte se ústřic, dokud nebudete mít plné zdravotní body. Použijte nůž na ústřice a jezte.Měla by stačit jen jedna nebo dvě. Jestli použijete nůž na třetí ústřici, zlomí se. Měli byste mít ještě ptačí vejce, ale to si zatím nechte.Je čas prozkoumat ostrov: Jděte až na konec cesty do vnitrozemí a klikněte na kmeny. Projděte.
VNITROZEMÍ
Chvění země a zvuk je tu opět. Na zemi seberte palmový list . Jděte kupředu jednou a stojíte na rozcestí. Vlevo použijte nůž na bílou květinu a dostanete ibiškové vlákno . Na konci cesty nalevo vidíte stoupat kouř. Jděte kupředu ke kouři a podívejte se na sirnou vodu, která se vaří, ale nemůže být použita pro vaření. Otočte se a uvidíte na zemi hada. Rozeberte rybářský prut a použijte vidlicovitou větev k přidržení hada. Pak použijte nůž na léčivou rostlinu vpravo od hada. Vyhledejte na kmenu stromu nad hadem aktivní místo. Použijte nůž na trhlinu na kmenu. Seberte gumu , rány a vidlicovitou větev z hada. Otočte se a podívejte se na dvě cesty, jedna vede nalevo a druhou se vrátíte k rozcestí. Jděte levou cestou. Podívejte se na rozbitý most a jeden sloup s napnutým lanem. Podívejte se vpravo na mrtvé zvíře. Použijte nůž na rostlinu u mrtvolky a vezměte narkotickou rostlinu , ta je užitečné pro velká zvířata. Podívejte se na stavení a na vulkán . Otočte se u rozbitého mostu a jednou klikněte na cestu vlevo zpět na rozcestí. Zahněte vlevo a potom vpřed na rozcestí. Je tu zvíře v tísni: Opice: Slyšíte zvíře v tísni. Podívejte se strašáka. Kliknutím na něj dostanete tři kusy špinavých látek . Stojíte na dalším rozcestí. Seberte dva pomeranče a dva citróny ze země okolo. Podívejte se vpravo od opic a použijte nůž na rostlinu, dostanete pšeničná zrna . Podívejte se na útočící opice. Pod strašákem budete mimo jejich dosah. Není třeba s nimi bojovat. Ale když chcete, můžete spojit vidlicovitou větev + guma = prak . Pak na ně můžete klidně střílet. (není třeba munice) Soustavně střílejte na opice a přímé zásahy snižují jejich životy, vyznačené na vrchu obrazovky. Jakmile zelená linka zmizí, opice budou unaveny z vaší střelby a odejdou. Bambusy a jíl: Udělejte čelem vzad a jděte přímo vpřed k bahnitému pobřeží.Použijte nůž ke sběru bambusových malých výhonků,slámy a vrbové kůry . Seberte dva bambusy, velké kusy . Vpravo použijte nůž na bambus a dostanete bambus, střední kus . Dále vpravo znovu použijte nůž na rostlinu, dostanete bezinková jádra . Vezměte jíl z hnědé oblasti u vody vlevo. Otočte se a vraťte se na rozcestí.
Větrný mlýn:
Jděte přímo vpřed. Ignorujte opice pokud tam ještě jsou. Jděte doprava na rozcestí, 1x klikněte a pak doleva. Vezměte cihlovou formu ze schodů. Schody jdoucí až k větrnému mlýnu jsou rozbité. Nahoře sedí opice na mrtvém stromě. Otočte se zpět a seberte tři borová jádra ze země. V inventáři zkombinujte cihlovou formu + jíl =nevypálené cihly . Vraťte se k ohni na pláži. Použijte nevypálené cihly na oheň a dostanete dva soubory cihel . Vrátíte se k rozbitým schodům pod větrným mlýnem a dejte na ně nově udělané cihly . Vyjděte nahoru.. Vezměte kovovou vidličku , silnou látku a měděné mince ,vypadlé z krabice pod silnou látkou.Přečtěte si nápis na krabici. Vezměte dřevěnou vidličku ze země a hrozny ze zdi. Podívejte se na větrný mlýn a vidíte, že jedna lopatka nemá žádnou látku. Klikněte silnou látkou na rozbitou lopatku, ale opice kolo zastaví. Zkuste dát opici nějaké plody, ale ona vám nevěří.. Klikněte na žebřík větrného mlýna a rozhlédněte se uvnitř větrného mlýna. Zeshora si všimnete krumpáče, který pak dole seberete .
Opičák Jep:
Jděte kupředu kde jsou další opice. Opice utečou. Slyšíte křik. Jděte dovnitř rozbitého objektu Podívejte se na zraněnou opici ,Mína ji pojmenovala Jep. On potřebuje čisté obvazy neb je zraněný. Spojte slámu + tenká réva = matrace . Klikněte matrací na Jepa. Otočte se a podívejte se hrnčířský kruh napravo. Seberte cihlovou formu ze stolu. Jezero, sloup a javorový strom: Vrátíte se zpět ke strašákovi a jděte vlevo k dalšímu rozcestí. Zde odbočte vpravo a všimněte si že sloup má aktivní bod na vršku. Jděte kupředu k vodě. Podívejte se na javorový strom vpravo - ještěrka uteče, je tam sirupový kanálek na kmenu. Jděte kupředu, zahněte vpravo a použijte špinavé hadry na vodu, dostanete čisté látky. Udělejte to se všemi čtyřmi špinavými hadry . Kliknutím na vodu se napijete a dalším kliknutím se vykoupete. Dalším klikem si uvědomíte, že potřebujete nádobu na vodu. Zahněte vpravo a podívejte se na cihly na stěně.Použijte krumpáč na cihlovou zed. Je tu příliš velká tma a vy potřebujete lampu nebo svíčku. Lampa nebo svíčka může být vyroba z pečetního tuku a knotu v míse nebo další metodou později v hře.
Uzdravte Jepa:
Vrátíte se k Jepovi. Použijte čistou látku na jeho hlavu.
Zhotovení hrnce: Jděte ven a podívejte se , že pec vlevo je rozbitá. Spravte ji cihlami zbylými ze schodů větrného mlýna nebo si udělejte nové z jílu + cihlové formy = cihly . Podívejte se na kožené měchy vedoucí k peci a vidíte, že mají díru. Jděte kupředu ke strašákovi a pokračujte vpřed. Jeďte do bambusovo-jílové oblasti. Seberte vlevo jíl .Použijte jíl + forma =cihly . Vezměte pak další jíl . Vrátíte se k Jepovi. Použijte jíl na hrnčířské kolo a klikněte na kolo, které se roztočí. Vezměte nevypálené nádobí . Vrátíte se na pláž.
PLÁŽ
Jděte kupředu až na pláž a seberte mrtvého tuleně. Oheň v malé jeskyni není dost horký pro nevypálené nádobí. Vrátíte se k peci u Jepa.
VNITROZEMÍ
Seberte kmeny zanechané u pece. Použijte nůž na tuleně, dostanete dva pečetní tuky , tulení kůži a šlachy . Použijte tulení kůži na měchy. Použijte křemen + nůž = zapalovač. Použijte zapalovač + lišejník + sušené palmové listy =oheň . Můžete také zkusit další způsob, stejný jako v malé jeskyni . Připravený oheň vložte do pece . Klikněte na měchy a potom umístěte nevypálené nádobí do pece, dostanete hrnce . (pokud jste předtím pec nespravili, můžete si nyní vypálit další cihly a opravit ji). Vyrobte si léky: Jděte k jezeru, kde jste se koupali. Na cestě k jezeru použijte nůž (po demontáži zapalovače) na kůře javoru vpravo. Použijte hrnec na žlábek a dostanete dva javorové sirupy . Jděte k jezeru a použijte hrnec na vodu . Použijte plný hrnec + léčivá rostlina=lék .Použijte opět hrnec na vodu. Hrnec s vodou + vrbové proutky =lék . Další hrnec pak naplňte čistou vodou . Vrátíte se k peci. Umístěte dvoje léky do pece a dostanete dva vývary . Dejte oba vývary Jepovi. Jep se nyní cítí dobře, aby mohl jíst. Dejte mu dva pomeranče, borové jádro a hrozny. Použijte nůž na kokosový ořech a dostanete kousky kokosového ořechu. Dejte je Jepovi. Teď je Jep zase zdráv. Mina a Jep usnou. Zjeví se duch kapitána Nema ,říká ' najděte moje tělo a vystrojte mi řádný pohřeb.
Jepova pomoc:
Jep je nyní v inventáři na zvláštním místě.Můžete ho používat jako položku na aktivní předměty - jeho samotného nebo v kombinaci s další položkou.
PLÁŽ
Klikněte Jepem na ptačí hnízdo na útesu na pláži ,Jep ptačí vejce shodí, seberte peří.
VNITROZEMÍ
Větrný mlýn:
Opice na stromě vás stále nenechá upevnit látku na lopatku větrného mlýna. V inventáři klikněte na Jepa + nějaké jídlo (borové jádro, kokosový ořech stáhne, hrozny, pomeranče) =Jep s dárkem. . Klikněte na Jepa s dárkem a na opici na stromě. Opice už nebude dělat problémy.Použijte silnou látku na větrný mlýn. Vlezte žebříkem dovnitř větrného mlýna. V inventáři spojte Jepa + pečetní tuk. Použijte Jepa držícího hroudu tuku na tyč nahoře ve mlýně. Větrný mlýn se nyní otáčí.
Koláč:
Dejte pšeničné klasy do nádoby uprostřed mlýna. Vezměte mouku z koše dole. V invertární středové části: Mouka + voda + ptačí vejce + javorový sirup + citron =připravený koláč . V peci koláč upečte =koláč .
Provazové žebříky:
Vraťte se k větrnému mlýnu a jděte dolů ze schodů doprava. Spojte Jepa + nůž. Použijte Jepa držícího nůž na visící révu na stromě vpravo .Jep udělá dva provazové žebříky .
Visutý most:
Jděte k rozbitému mostu – od stromu jděte 1x vpřed, vlevo 1x ,vpravo 1x . Spojte Jepa + provazový žebřík a kliknutím na Jepa držícího provazový žebřík a na sloup s lanem. Jep udělá visutý most.
Sopečná oblast:
Přejděte na druhou stranu mostu. Seberte síru vedle horkého pramenu. Otočte se doprava a podívejte se na opici s tyčí. Jep by mohl být zbit. Vezměte bambus, velký kus a potopte ho do horkého pramene . To postraší opici s tyčí a ta uteče. Vezměte uhlí vpravo a rozbitou klec .Jděte kupředu a vezměte železný sulfát vpravo. Vlevo vezměte potaš ze spáleného stromu. Had v kleci: Otočte se zpět , jděte přes most, pak doprava k druhému horkému prameni.Vpravo leží nám dobře známý had. Přidržte ho vidlicovitou větví. V inventáři : rozbitá klec + proutí = klec . Potom klikněte na klec a na hada a máte zavřeného hada v kleci . Jděte na pláž.
PLÁŽ
Splnění prosby kapitána Nema:
Obrátíte se k útesu. Nad hnízdem je aktivní místo. Spojte Jepa + provazový žebřík =Jep držící provazový žebřík . Použijte ho na vršek útesu.. Vyšplhejte za Jepem. Žulový dům: Otočte se a klikněte na nápis nad východem - žulový dům 1860. Vezměte ptačí vejce vlevo u východu - můžete použít vejce na koláč. Vezměte potápěčský oblek , hudební partituru a záhadný klíč ze země. Podívejte se na Nemovo tělo. Vlevo vidíte kladku. Jděte kupředu, podívejte se vpravo na držák svíčky v rohu zdi. Jděte kupředu, vlevo jsou police. Vezměte prkna vlevo od polic. Vezměte dvě sady železných pilin , šroubovák , kladivo , hřebíky a svazek drátu z polic. Otočte se a vpravo je bedna.Kliknutím na bednu ji otevřete a vezměte dvě košile a tři knoty . Košile může být nožem rozřezána na dva kusy čisté látky . Zahněte vpravo, podívejte se na dělo a vezměte dělovou kouli a barel se ztvrdlým práškem Podívejte se na mapy na levé a pravé zdi. Dozvíte se, že jste na Lincoln Island a jak byl žulový dům postavený. Vezměte fotografie ze spodní police. Vezměte tyčinky a trouby z prasklé nádoby pod mapou na stole. Poznamenejte si , že tyčinky jsou zhotovené ze zinku. Klikněte na časopis pod deskou na vrchu stolu.
Čtěte slova kapitána Nema. Jedna strana není úplná.. Nemo píše, kde chce být pohřben, je třeba opravit jeho potápěčský oblek.Přečtěte si celou stránku a naučte se jak udělat několik chemikálií.Vyrobíme je později. Teď se budeme věnovat splnění posledního přání kapitána Nema.Jděte k východu . V inventáři spojte kladivo + hřebíky + prkna = rakev . Použijte rakev na Nemovo tělo. Klikněte na oprátku kladky a potom klikněte na rakev. Jděte do kamenného oblouku. Tam čeká dárek pro Mínu. Klikněte na sloupek ve vodě a dostanete obrovskou ústřici . Použijte nůž na obrovskou ústřici a dstanete velkou černou perlu .
Žulový dům:
Jděte do palmové oblasti až na konec. Pak udělejte čelem vzad. Palma proti vám trochu vpravo má v koruně aktivní kokos. Klikněte na Jepa a na kokosový ořech na stromě .Jep ořech shodí. Seberte zelený kokosový ořech. Jděte zpět k žulovému domu.Čtěte poznámky o chemii. Je zde návod jak udělat
Becquerelovu baterii (potaš, kyselina dusičná, zinkové pásy a skleněná trubice uzavřená kovovým materiálem),Voltovu baterii (měď, stříbro s bavlnou namočenou v citrónové šťávě), nitrogylcerin (kyselina dusičná a kyselina sírová předestilovaná přes ledek) a kyselinu sírovou (kalcinace z železného sulfátu v zavřené nádobě).
Jděte vpřed a umístěte nějaký světelný zdroj (svíčka nebo naftová lampa) do držáku na zeď místnosti. Pečetní tuk + knot =naftová lampa . Jděte dolů podél drátu – 1x klikněte a seberte pušku . Otočte se a seberte nefunkční lucernu . Promítačka: Vrátíte se k přední místnosti a jděte vpravo. Vezměte další nefunkční lucernu +1, malé množství kyseliny sírové , síru a rozbitou promítačku z police. Kliknutím na vodu dostanete mísu vody . Přečtěte si nápis na stěně. Otočte se a podívejte se na stůl a provizorní obrazovku na stěně.
JESKYNĚ
Otočte se a před sebou vidíte díru v zemi - vstupte do jeskyně. Sejděte po žebříku dolů a seberte vzduchový zásobník , helmu a ledek , což je bílý prach na zdi za žebříkem. Klikněte na vodu a žralok se pokusí sežrat Minu a Jepa a tak to radši nedělejte, hru si zde uložte! Jděte do místnosti za místností s dělem. Seberte ocelový řetěz z podlahy a uhlí ze spodní police.Podívejte se na mapu na stěně. Nejbližší země je 1200 mil daleko.Chemikálie a zbraně: Tichý:Vezměte ohřívač , Amadou , kotel a pružinu . Spojte ohřívač + kotel + pružinu = destilační přístroj . Umístěte přístroj na krb. Použijte nůž a křemen, uděláte zapalovač. Spojte zapalovač + Amadou + uhlí nebo kmen = uděláte oheň. Vložte ho do krbu.
Alkohol:
Klikněte javorovým sirupem do kotle. Klikněte na kohoutek kotle a vezměte alkohol . Alkohol je alternativní řešení pro koláč nebo hada či zlostnou opici. Kyselina dusičná: V inventáři: spojte kyselinu sírovou a ledek . Umístěte zkombinované chemikálie do kotle a dostanete tři dávky kyseliny dusičné . Kyselina sírová: Umístěte železný sulfát do kotle a vezměte kyselinu sírovou .Zdroj energie: Voltova baterie:
V inventáři spojte čistou látku + citron + bambus, střední kus + stříbrné peníze + měděné mince = Voltova baterie . Becquerelova baterie: V inventáři spojte kyselinu dusičnou + potaš + jíl + tyčinky a trouby =Becquerelova baterie . Toto je alternativa k Voltově baterii.
Telefon: Vy si dobijete telefon, jakmile bude jedna z baterií hotova. V telefonním rámečku klikněte na zprávy a pak na šipku vlevo a přečtěte si zprávy o Minině zmizení. Encyklopedie je nyní k dispozici. Seberte další ledek za žebříkem v jeskyni. Munice: Střelný prach:
V inventáři spojte uhlí + síra + ledek = střelný prach . Ztvrdlý prášek: můžete ho použit až když je zpracován ve větrném mlýně.
VĚTRNÝ MLÝN
Jděte do větrného mlýna, klikněte na barel ztvrdlého prášku a na nádobu u sloupu mlýna. Seberte prach z koše na podlaze. Pyroxylin: Spojte čistou látku nebo bezinkové jádro + kyselina dusičná + kyselina sírová =pyroxylin. Zbraně: Luk a šípy: V inventáři použijte nůž + dikobraz = ostny + dikobrazí zdechlina . Spojte nůž + mladá palma =neúplný luk . Neúplný luk + ibiškové vlákno nebo šlacha = luk . Péro + bambus, malé kousky + ostny = šípy . Luk + šípy = nabitý luk . Zbraň:Spojte pušku + železné piliny + prach =nabitá puška . Nitroglycerin: Umístěte sušenou chaluhu do ohně a dostanete sodu . Spojte sodu s tukem = 2 glycerin + mýdlo . Zkombinujte glycerin a kyselinu dusičnou = nitroglycerin . Nezapomeňte použít mýdlo na Jepa tak, že Mina ho vykoupe v jezeru.
Dynamit: V inventáři spojte knot + jíl + nitroglycerin = dynamit . Prak: Vidlicovitá větev + guma = prak. Světelný zdroj: Olejová lampa: Pečetní tuk + knot = naftová lampa. Svíčka: Glycerin + vřelá voda = svíčkový vosk . Svíčkový vosk + knot = svíčka . Lucerna: Spojte zhaslou lucernu s jednou baterií . To je světelný zdroj pro potápěčský oblek.
Bleskosvod: Spojte kovovou vidličku + ocelový řetěz = bleskosvod .
Drak: Košile + prut + svazek drátu = drak . Encyklopedie spojená se zemí kovovým drátem, pomocí draka můžete přitahovat blesky. Drak může být v kombinaci s Jepem použitý na tyč, blízko javorového stromu v lese u jezera.
Projektor: Cestu do žulového domu hlídá zlostná opice a nepustí vás nahoru.
JEZERO
Jděte k jezeru, kde jste plnili vodou nádoby. Vpravo je nyní již osvětlený zadní vchod do žulového domu. Hlídá zde zlostná opice, ale pomocí hada v kleci ji odeženete. V inventáři spojte lucernu + rozbitý projektor +čočka (z teleskopu vyjmutá nožem) + snímky = projektor . Umístěte projektor na stůl a potom klikněte na provizorní obrazovku na zdi. Sledujte prezentaci diapozitivů . Použijte šipky k posouvání obrázků.
Potopte se : Jděte dolů po žebříku. Potápěčský oblek: V inventáři spojte potápěčský oblek + kyslíková bomba + helma + lucerna (nabitá) = funkční potápěčský oblek . Návnada: V inventáři spojte dikobrazí zdechlinu s narkotickou drogou = návnada . Sežente více ledku , pokud ho již v inventáři nemáte. Žralok: Buď žraloka zastřelte vaší střelnou zbraní nebo mu hoďte návnadu. Klikněte si na vodu. Vnoříte se do vody a automaticky budete mít kompletní potápěčský oblek. Podívejte se na loď.Přečtěte si plaketu – je to legendární Nautilus 1860. Vyšplhejte se na střechu a podívejte se na červené světlo. Klikněte na něj. Otevře se poklop a vyletí strážní roboti.. Vy uniknete zpět do žulového domu. Podívejte se na záhadný klíč v inventáři , v encyklopedii stojí , že krystaly nemají energii a ta by měla byla nahrazena. Použijte šroubovák k odstranění vybitého krystalu dostanete prázdný klíč . Kde ale najít krystaly? Jděte do místnosti s dělem.. Podívejte se oknem ven na strážného robota létajícího venku.Přečtěte si Nemovy poznámky vpravo a vidíte, že poškozená strana je nyní již úplná. Dozvíte se, proč je ostrov neviditelný pro vnější svět a že jeho ochrana je ovlivňovaná bouřkovým počasím. Pro zničení robotů musíte mířit na jejich pomocné rakety. Kód na panelu Nautilu: 5401 (+1860) = 6261.
Strážní roboti: Vstupem na Nautilus se aktivovali strážni roboti, kteří vás chtějí zničit. Vy potřebujete jen dvě pomocné rakety a čtyři poškozené klíče. Každý robot musí být zabit použitím jedné z dostupných zbraní.
Robot na pláži pod Žulovým domem:
Může být zničený pouze dělem. Otevřete dělo a vložte do něj dělovou kouli, železné piliny a pyroxylin nebo prach (ze střelné zbraně a střeliva nebo z rozemletého prachu). Podívejte se zblízka na knot a podívejte se cíl. Když máte robota na mušce, zapalte knot .Výborně!
PLÁŽ
Položte si na cestu dolů provazový žebřík a slezte na pláž. Jděte kupředu po pláži a seberte pomocnou raketu (žádný poškozený klíč). Telefon najednou zazvoní! Klikněte v menu na jeho ikonu a poslouchejte maminku. Telefonem může hovor přijmout ale ne volat.Zkontrolujte zprávy a potom GPS - W:150 deg 3 0 S: 35 deg 57.
Robot u kamenného oblouku:
Jděte ke kamennému oblouku a ještě před ním si připravte luk a šíp z inventáře (nebo nějaká zbraň dle vaší volby). Robot je hned za obloukem. Střelte na něj. Zničte ho , seberte pomocnou raketu vlevo a poškozený klíč vpravo.
Rozbitý robot s kódovou hádankou:
Jděte ke skalní cestě a podívejte se na rozbitého robota. Klikněte na blikající světla. Podívejte se na panel, který má dva soubory stříbrných tlačítek nahoře a dole a tlačítka s čísly mezi. Cílem hádanky je změnit červená světla na zelená. Vrchní soubor tlačítek má písmena zatímco ty dole ukazují číslo . Jestli zmáčknete správná čísla, světla dole zezelenají. Řešení:
musíte složit slovo NAUTILUS, stiskni 1 pro N, 2 pro A, 3 nebo 7 pro U, 4 pro T, 5 pro I, 6 pro L a 7 pro S.
Jiná písmena - stiskni 0. Například: jestli písmena na tlačítkách jsou V I N U, stiskněte 0 5 1 3 nebo 7. Zelená světla . Seberte pomocnou raketu a poškozený klíč .
Laserová hádanka:
Jděte nahoru skalní cestou a vidíte, že je tam laserový paprsek, který blokuje cestu. Použijte bleskosvod na červený laser.. ted můžete projít bezpečně . Pak se otočte a vyřešte další hádanku. Řešení hádanky : Spojte Jepa se šroubovákem a klikněte jím na blikající červený panel vpravo. Cílem hádanky je přívod proudu ze zdroje do světel vpravo. Vrchní horizontální knoflíky (zleva doprava) mají číslo 1 - 5 a vertikální knoflíky (zhora dolů) 6- 10. Jedno možné řešení je kliknout na knoflíky 1, 9, 6, 7. Když je to správně, modrá světla jsou vypnutá .
VNITROZEMÍ
Robot u provazového mostu:
Jděte cestou k horkému prameni a podívejte se na dalšího robota blízko u mostu. Jděte ke sloupu na rozcestí u spravených schodů k větrnému mlýnu. Spojte Jepa + draka, kliknutím Jep upevní draka na sloup . Elektrický proud proběhne vedením a odstřelí robota . Jděte k rozbitému robotovi, seberte pomocnou raketu a poškozený klíč . Nebo klidně použijte nějakou zbraň dle vaší volby. Robot u větrného mlýna: Musíte se k němu dostat z druhé strany a použít dynamit na robota shora (nebo nějaká zbraň dle vaší volby). Nezapomeňte si vzít poškozený klíč a pomocnou raketu .
Robot nad jezerem:
Vezměte střelnou zbraň (nebo nějakou jinou zbraň dle vaší volby). Střílejte na robota. Jakmile je robot zasažený seberte pomocnou raketu a poškozený klíč . Tak a máme z krku všechny roboty.Uf ,byla to docela fuška.
NAUTILUS
Vraťte se do žulového domu skrze vchod u jezera, ale před tím si obnovte zásobu jílu. Pokud se vám neobjevila zlostná opice předtím ve hře, objeví se nyní. Použijte hada v kleci. V inventáři použijte šroubovák na pět poškozených klíčů, abyste dostali pět krystalů . Čtyři krystaly dejte do prázdného klíče a dostanete opravený klíč . Potopte se k Nautilu samozřejmě v potápěčském.Je zde zbývající stráž na palubě. Připravte si luk a šíp , vyšplhejte nahoru a zamiřte - pal ! Použijte opravený klíč na zelený kříž v panelu vlevo. Podmořská kódová hádanka: Podívejte se na panel který má dva soubory stříbrných obdélníků nahoře a dole a s čísly mezi. Cílem hádanky je vypnout červená světla. Vrchní soubor tlačítek má čísla. zatímco ty dolní ukazují čísla, která jste stiskli.. Jestli správně čísla stlačíte, světla dole zezelenají.Vycházejte z Nemových poznámek, použijte jeho kód - 1860 a k němu přičtěte číslo na panelu.
Například: 0013 (ukázané číslo) +1860 = 1873. Stiskni 1873. Otvor se otvírá. Sejděte a ocitnete se v kleci.Podívejte se mírně doprava a vidíte páku. Podlaha mezi klecí a pákou je rozbitá. Spojte pomocnou raketu s Jepem, dostanete Jepa stojícího na pomocné raketě . Klikněte Jepem na pomocné raketě na páku. Dveře se otvírají . Vstupte do příbytku kapitána Nema: Jděte kupředu a dolů po schodech. Schody jsou zablokované spadlým ochozem. Použijte dvě pomocné rakety na spadlý ochoz a tím jej nadzvednete. V této oblasti jsou dvě dveřní hádanky – ke vstupu do centra ponorky potřebujete jen jednu, ale k získání bodů vyřešte obě. Než sestoupíte ze schodů, trochu se vraťte zpět a klikněte na spadlý trám na podlaze. Posune se ochoz podepíraný pomocnými raketami. Jděte po trámu ke dveřím.
Dveřní kódová hádanka Nautilu:
Hádanka na dveřích je založená na sestavení dlaždice tak, aby vzniklo písmeno N. Podle obrázku je to celkem snadné. Když je to správně udělané, dveře se otvírají a vy vidíte díru v podlaze.. můžete sice seskočit do místnosti, ale nebudete schopen řešit další dveřní hádanku. Jděte po schodech dolů a podívejte se další kódovou hádanku.
Druhá dveřní kódová hádanka:
Podívejte se na panel, který má dva soubory stříbrných tlačítek nahoře a dole a s čísly mezi. Cílem hádanky je vypnout dva soubory červených světel. Obdélníky jsou bez čísel či písmen.. Na obdélnících nahoře by se mělo objevit číslo 1860. Stiskněte číslo 1 a potom se čísla změní v písmena. Zmáčkněte jakékoliv písmeno, které je obsazeno ve slově Nautilus. Pak stiskněte číslo 8, pak znovu další písmeno ze slova Nautilus, tak pokračujte, až je nahoře dané číslo.Dveře otvírají a vy vidíte robota.
KAJUTA KAPITÁNA NEMA
Předtím než si promluvíte s robotem tak se rozhlédněte po místnosti.
Zeď za robotem: Spojte Jepa s jílem (pokud jej nemáte, můžete si pro něj dojít) a klikněte jím na popisky na plaketách se zbraněmi vpravo od robota. Pak si je můžete přečíst. Otočte a jděte ke stolu kapitána Nema. Klikem na mapu vidíte Vaši polohu. Přečtěte si dopis Nemovi od Julese Verna. Přečtěte si kapitánův deník. Zjistěte víc o kapitánovi a ostrově samotném. Jděte k pohovce vedle dveří, kterými jste přišli. Pod pohovkou seberte perlu.
Bezpečnostní hádanka -Podívejte se na sejf v rohu místnosti. Cílem hádanky je sestavit písmeno N.
Pohybujte dlaždicemi kliknutím na červené špičaté knoflíky.
Označte si knoflíky - zleva doprava: 1 - 4, 5 - 8, 9- 12 a 13 - 16.
Čísla v závorce znamenají počet kliknutí. 1 (2x), 2 (3x), 9 (1x), 13 (1x) 1 (1x), 2 (1x), 3 (1x), 4 (2x), 8 (1x) 1 (3x) 11 (2x), 12 (3x), 15 (3x) 16 (3x), 12 (1x), 8 (1x), 16 (3x) V sejfu jsou dvě páky. Levá páka otvírá průhledy na obou stranách ponorky. Podívejte se na foto kapitána Nema a jeho rodiny na dveřích.
Robot: Promluvte si s robotem a zjistíte , že otřesy zablokovaly východ z jeskyně k místu, kde loď kotví. Rez zničila kabely a veškerá volná energie je směřovaná na ochranu. Robot sníží ochranu, jestli prokážete, že vy jste kapitán Nemo.
Jsou dva možné způsoby konce, vyřešte varhaní hádanku nebo udělejte kvíz:
Varhany:
Pravá páka dole v sejfu otvírá varhany v dalším rohu místnosti. Jděte k varhanům a podívejte se na hudební partituru v inventáři. To je Nemova oblíbená skladba. Klikněte na kliku nalevo . Hrajete na prostřední části klaviatury Bílé klapky 1 - 9 a černé klapky 1 - 7 : Klikněte na 5. černý, 7. černý, 3. černý, 5. černý, 1. černý, 2. černý. +10. Robot si bude myslet, že jste Nemo a bude Vás poslouchat.
Kvíz:
Klikněte na robota. Kvíz vyžaduje, abyste 7x správně odpověděli a máte povolenu jen jednu chybnou odpověď. Otázky jsou náhodné a jsou různé v každé hře. Níže je seznam otázek a odpovědí. Jděte k čelní části vitriny ve středu místnosti. Klikem odstraňte spadlý trám. Z inventáře umístěte perlu na její místo ve vitríně. Místo nálezu je vždy značeno z postavení zády k robotu.
Plavba ve škebli... Kapitán váš dvojník……
Argonaut nebo Nautilus. Na zdi vpravo
Zářivá hvězda-rostoucí zbraň.Mořská hvězdice ve výkladní skříni blízko u dveří.
Vernova korespondence….kovové pouzdro z 18. století v sejfu.
Cedr, vavřínový věnec, ulmus, buk...Klub domorodců na levé zdi.
Poctí oceán, jehož krása je nepopiratelná...korál ve vitríně blízko u dveří.
Má stříbřitý obsah a váží neviditelné, pomocník námořníků...rtuťový tlakoměr na zdi vpravo od vstupních dveří.
Zvíře, které pije pouze vodu a nic nežere.houba ve vitríně blízko u dveří.
Zvíře zdobící zeď-nos jako hradba.mečoun na pravé zdi.
Slonovinové dýky, zabiják...žraločí zuby ve vitrině .
Mlhavé mraky...barometr na stěně vpravo u dveří.
Žije pod vodou, stejně graciezní jako jeho kolega na zemi, má dvě nohy.Mořský koník na pravé zdi.
Zvíře zachrání mnoho námořníků...delfín na pravé zdi.
Nalezeno znovu po pěti stu letech...Čínský porcelán u pravé zdi.
Stoupá z vody a má velké oči. čtyřkřídlá vážka.
Následuje slunce a říká námořníkům, kde jsou. Drahocenný spojenec ...sextant na stěně vpravo od dveří.
Nejjasnější perla….obrovská černá perla Vámi umístěná ve vitrině .
Nejcennější majetek….obraz kapitána Nema a jeho rodiny na dveřích sejfu.
Měří čas a vzdálenost ….Chronometr na zdi vpravo od dveří.
Respektovaný mistr ,největší dobyvatel...Aristoteles Básník, 9. C arabský překlad, pravá krajní police v sejfu.
Má to 5 zubů...mořský ježek.
Přišel z moře, ačkoli není pěkně bílý ..... měkkýš ve vitrině.
Robot vás pozná jako kapitána Nema a bude Vás poslouchat. Sledujte odjezd Miny..A to je už opravdový konec..........
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

 

Náhledy fotografií ze složky Return to Mysterious Island

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

pomoc

(Martina, 8. 3. 2011 21:33)

Jak si sestrojim na ostrově znovaa ten nůž už s emi zlomil a ikde neni kov...nic a já nemůžu oříznout tu větec abych měla prut na rybku..mám už všechno sebraný a nejde mic nic...

uz zase ja =D

(WewiQ, 29. 6. 2010 15:03)

ako získam potaš?

skrinka

(Ascoli, 19. 5. 2010 20:53)

skrinka je v pisku blizko kamenneho oblouku,klikej na pisek

potrebujem radu :)

(WewiQ, 17. 4. 2010 21:54)

v navode je ze kdyz vezmu ty zelvi vajicka mam se kouknout na skrinku...kde je ta skrinka?

odpověd

(stan, 9. 9. 2008 15:23)

tak to opravdu nevím.zkus se obrátit na distributora hry.snad ti pomůže.já se s tím nesetkal tak ti opravdu pomoci nemohu

Chyba

(Bingos, 9. 9. 2008 15:19)

Hey lidi newjete proč se mě to jebe?
Hru mám koupenou jako Antologii spolku su
Journey to the moon
šly mě uplně v poho asi před pulrokem.
A ted me to u obou her po istalaci napíše 6e ja tam chyba a take blaboly hodně mě to štve
Protože hry to sou výborné nevíte čím to je??