Jdi na obsah Jdi na menu
 

Scratches

1. 10. 1997

TOPlist

Scratches

29.8.2006 AUTOR NÁVODU-STANDA MADUKAS

Hlavním hrdinou Scratches je spisovatel Michael Arthate, který se ocitne ve starém viktoriánském sídle Blackwood Manor hluboko v lesích.V celém domě je pusto a prázdno a tak za chvíli na našeho hrdinu začne padat tíseň a obavy,kde se to vlastně ocitnul.Příběh se dělí na tři kapitoly-sobota,neděle,pondělí.Je to klasická hororová adventura se vším co k tomuto žánru patří.Hledání klíčů,otevírání zásuvek,čtení dopisů a luštění hádanek.Co je však nepříjemné je určitá nelogičnost některých kroků a prvků ve hře a hlavně pixelhauting/hledání předmětů/.Ten je dost častý,takže jestli mohu doporučit tak si hodně zesvětlete obrazovku,protože hra si libuje v tmavých barvách a místy není nic vidět.

 

Sobota 12.october
Jděte kupředu ke vchodovým dveřím a vezměte za kliku.Je zamčeno,takže použijte klíč z inventáře/prohlédněte si ho,máte v něm klíč,kufr a psací stroj/ a vejděte do předsíně.Rozhlédněte se okolo,za chvíli zazvoní telefon ,takže ho vezměte.Jestli hned nezazvoní tak chvilku počkejte.Po rozhovoru s Jerrym jděte do salonku nalevo od telefonu.Prohlédněte si obrazy,noty na klavíru a hlavně deník,který leží na stole.Jděte do pracovny/dveře napravo od salonku/Podívejte se na obrazy,knihy a diplomy.Na stole je další deník, tentokrát Jamesův.Podívejte se do šuplíků a vezměte si z druhého šuplíku vrták a ze třetího prázdnou obálku.Zde je to vše,takže se vraťte do předsíně a jděte po schodech do patra do dveří vpravo.Je to váš pokoj.Jděte ke stolu,otevřete si inventář a dejte na stůl kufr se psacím strojem,ten vyndejte,stejně jako papíry ,které si prostudujte.Pak kufr zavřete a dejte ho pod stolek vlevo.Nyní si otevřete kufr s osobními věcmi na stolečku vlevo.Kufr důkladně prostudujte ,vezměte si z něj zápalky a pero,přečtěte si dopis od Jerryho i jeho vizitku s tel.číslem,blok s číslem na Barbaru a modrou knihu,která je vaší spisovatelskou prvotinou.Můžete si zkusit něco na psacím stroji napsat,ale zatím to nejde.Jděte ke koši ,vyndejte zmuchlaný papír a přečtěte si ho.Podívejte se i do šuplíku u stolu.Jděte na druhou stranu pokoje ke krbu a napravo je lékařská brašna.Z ní si vezměte stetoskop a podívejte se na anatomické kresby.Vyjděte z pokoje.Na této chodbě jsou dvoje dveře.Nalevo je ložnice a napravo místnost s africkým uměním.Jděte nejprve do ložnice ,podívejte se na velké zrcadlo a vidíte v něm odraz obrazu.Klikněte na obraz a pak na kouli na obraze,kterou drží žena v dlaních.Vidíte,že za obrazem je sejf,zatím však nejde otevřít.Z komody vlevo si vezměte ručník v jednom ze šuplíků.Vraťte se dolů do předsíně a zavolejte Jerrymu.Popovídejte si s ním o obyvatelích domu a taky si pomluvte o tom,že v celém domě nesvítí světlo./určitě jste si to zkoušeli,ale elektrika zatím nefunguje/On zavolá elektrikáře,který by měl vše opravit.Pak ještě zavolejte Barbaře a mluvte s ní o všem možném až vyčerpáte veškerá témata.Jerrymu řeknete i o tom,že jste našli sejf,ale zatím nejde otevřít.Vyjděte ven ,dejte se doleva a po schodech dolů.Vejděte do dveří vlevo ,hned u schodů.Je to kuchyně.Jděte ke skřínce před vámi napravo,otevřete šuplík a vezměte si nůž.Otočte se a na stole je mlýnek.Klikněte na něj.Vidíte,že z kuchyně vedou troje dveře.Dveře napravo vzadu vedou ven před dům a pak jsou tu dvoje dveře vlevo,Ty vlevo jsou do pokoje služebné a ty vpravo do sklepa.Jděte do těch pro služebnou.Prohlédněte si fotky na stole vpravo,otevřete šuplík a vezměte si tužku a podívejte se na fotku pod blokem.Vidíte na ní viset v kuchyni klíč nad vázou,takže když tam není bude nejspíš v té váze.Ze stolu seberte papír.V inventáři spojte papír a tužku.Jděte ještě dozadu do dveří.Je to koupelna se záchodkem,ale slouží spíš jako fotokomora.Prohlédněte si fotografie ,ale jinak tu vcelku není nic zajímavého.Vraťte se do kuchyně,vyjděte dveřmi a jděte za schody doprava.Vidíte zde tři vázy,klikněte na ně a v jedné je klíč ,který hledáme.Nyní vyjděte ven a jděte k bráně a ze schránky vyndejte dopis.Vraťte se do domu a zavolejte opět Jerrymu.Až domluvíte tak běžte do kuchyně a jděte do dveří vpravo a napravo.Jsou to dveře do sklepa.Z inventáře si vezměte klíč,který jste našli ve váze a otevřete jím dveře.Jděte dolů po schodech a nalevo se podívejte na pojistkovou skříň.Otevřete jí a zkuste nahodit pojistky.Bohužel to nejde.Rozhlédněte se po sklepě,ale nic zde vzít nemůžete ,takže jděte zpět do kuchyně a po schodech vejděte do místnosti s africkým uměním ,kousek od vašeho pokoje.Prohlédněte si důkladně všechny masky a přečtěte si dopis o Dhalmaar masce.Až budete s prohlídkou hotovy tak vyjděte ven,dejte se doprava a vstupte do dveří naproti vám,vedle schodiště.Je to neuvěřitelně špinavá koupelna.Otevřete šuplíky u komody vlevo a vezměte si hadr.Vyjděte ven a jděte dolů k telefonu.Zavolejte Barbaře a Jerrymu a pak jděte ven k bráně.Vidíte,že elektrikář nedorazil.Otevřete schránku a vyndejte dopis,který si přečtěte.Jděte do domu a zavolejte Barbaře i Jerrymu.Opět se vraťte k bráně a v inventáři zkombinujte dopis a obálku,na obálku použijte pero,tím napíšete adresu a vhoďte ji schránky.Vlezte do auta,otevřete si palubní skřínku vlevo a vezměte si klíč,který strčte vpravo do zapalování.Auto sice jakoby nastartuje ,ale rozsvítí se vám červená kontrolka nad klíčem.Bohužel máte slabou baterku a z odjezdu nic nebude.Upozornuji,že se vám musí rozsvítit kontrolka!Nevěděl jsem proč nemůžu ve hře postoupit dál a bylo to právě touto maličkostí.Vystupte a jděte zpátky do domu.Zavolejte Jerrymu.Nyní jděte nahoru po schodech a vyjděte o patro výše.Před sebou vidíte dvoje dveře vpravo,jedny nalevo a uprostřed schůdky někam na půdu.Dveře vlevo jsou zamčeny.Vstupte tedy do dveří vpravo.Hned za dveřmi vpravo,vedle cihel je jakási kovová tyčka.Vezměte si ji.Projděte dveřmi do vedlejší místnosti a podívejte se na zvláštní přístroj před vámi.Vidíte ,že jí chybí právě ta kovová tyčka,kterou jste našli vedle v pokoji,takže jí na přístroj umístěte.Použijte z inventáře zápalky,ale zatím to nejde.Ted už jste si určitě přístroj dostatečně prohlédli a vidíte ,že je to vlastně vařič.Vyjděte ven na chodbu a jděte doprava ke dveřím vlevo pod schody na půdu.Dveře nejdou otevřít,protože klíč je na druhé straně zámku a vy ho musíte nějak dostat ven.Otočte se doleva pod schody a vidíte noviny.Vezměte si je,vložte je pod dveře a vrtákem z inventáře atakujte klíč v zámku.Ten sice vypadne,ale jako na potvoru spadne dost daleko od novin.Otočte se a za vámi je točité schodiště,které vede k věži.Jsou tam jen dvě okna,která můžete otevřít jinak nic.Vyjděte tedy po schůdcích na půdu,vejděte do dveří a důkladně to tu prohledejte.Hned nalevo je staré rádio a hrací skřínky.Napravo je truhla s fotografiemi a dopisy a vedle balíky novin,kde je důležitá zmínka o vraždě v roce 1963.To si důkladně pročtěte.Vezměte si petrolejovou lampu a sejděte zpět dolů k telefonu.Zavolejte Jerrymu .Pak jděte do jídelny a celou jí prohlédněte.Podívejte se do šuplíku vpravo,do baru s alkoholem ,mrkněte na obrazy.Je nejvyšší čas jít spát,takže jděte do svého pokoje a klikněte na postel.Probudí vás nepříjemné bouchání,takže běžte z pokoje ven směrem odkud přichází.Vejděte do dveří s africkým uměním a vidíte,že vzadu vpravo už nejsou velké sloní kly,ale jakési dveře a na zemi leží kladivo.Kladivo vezměte a ocitnete se opět ve svém pokoji.Zajímavé je ,že kladivo v inventáři nemáte,ač jste ho sebrali.Jděte ke krbu,klikněte dolů do popela a použijte stetoskop na stěnu v krbu před vámi.Poté vyjděte z pokoje a jděte dolů do salonku a udělejte to samé i tady.Tím myslím,že použijete stetoskop na krbovou stěnu.Slyšíte,že klepání jde odněkud zezdola a tak jděte do kuchyně a zkuste jít do sklepa.Bohužel tam nemůžete,protože je moc velká tma a vy sice máte lampu,ale chybí vám petrolej.Prostě klasika adventur,ach jo.No nic běžte tedy nahoru zpátky do svého pokoje,klikněte na postel a dospíte si zbytek noci.

Neděle 13.october
Po probuzení běžte dolů k salonku a uslyšíte zvonit telefon.Volá Jerry a oznamuje vám ,že elektrikář nedorazí.Naštěstí vám však řekne kombinaci sejfu 03 2 11.Běžte tedy nahoru do velké ložnice,vedle vašeho pokoje a klikněte na obraz a pak na kouli,kterou dívka drží.Objeví se vám sejf.Klikněte na něj a přečtěte si dopis a vezměte klíč.Je to klíč od místnosti v druhém patře,vedle schodů na půdu,tam co jste použili vrták a noviny na vystrčení klíče ze zámku.Vejděte dovnitř a běžte ke stolu před vámi.Vlevo na židli vidíte kladivo,takže si ho vezměte a teď už ho konečně máte v inventáři.Podívejte se na plány na stole a prolistujte je klikem do pravého dolního rohu.Všimněte si ,že na prvním patře dle plánku je vedle ložnice tajná místnost.Ze stolu si vezměte ještě klíč a víčko.Je to celkem špatně vidět,tak opatrně stůl projeďte.Nyní vejděte do dalších dveří v místnosti a jděte k žebříku před vámi.Vylezte až nahoru a mezi plechovkami si vezměte prázdnou olejničku.Nalevo je velká špinavá plechovka.Z inventáře použijte hadr a otřete jí.Vidíte,že je to motorový olej,který by se vám hodil.Jenže nejde otevřít.Použijte tedy vrták z inventáře a pak na plechovku použijte lampu.Tímto jí konečně naplníte.Slezte trochu níž a na lano nad vámi použijte nůž./viz obrázek/ObrazekTím ho odříznete a dole na zemi si ho vezměte.Vyjděte dveřmi vlevo na chodbu a jděte dolů do patra k ložnici.Stoupněte si před dveře,vezměte z inventáře nůž a najděte aktivní místo nahoře vlevo ,vedle dveří.Strhnete tím tapetu ze zdi a vidíte cihly./viz obrázek/ObrazekTudy zatím cesta nevede.Jděte tedy opět nahoru o patro výše a jděte dozadu k točitému schodišti.Vyjděte nahoru a vidíte před sebou zeď,kde je narušená omítka.Použijte kladivo z inventáře,tím uděláte do zdi díru.Použijte lano na lampu nad dírou a pak na něj klikněte.Tím ho dáte do díry.Sejděte k nižšímu oknu a pokud ho máte zavřené tak si ho otevřete.Vpravo nahoře vidíte kousek lana.Klikněte na něj a pak ještě dvakrát.Objeví se vám čas a vy se spusťte až dolů do tajné místnosti.Vidíte,že je to zazděný dětský pokoj,plný hraček.Otevřete horní zásuvku a prohlédněte si rodný list se zamazaným jménem,které nelze přečíst.Na podlaze vidíte kostky.Každá kostka je označena písmenem a číslem.Vraťte se po laně zpátky k točitému schodišti a jděte po schodech na půdu.Klikněte na hromadu novin před vámi a vyberte si z dvou nabídek rok 1961.Přečtěte si o událostech tohoto roku a pak běžte dolů do místnosti s africkým uměním.Jděte dozadu doleva ke dvěma sloním klům ve vitríně a klikněte úplně dolů ,kde se dotýká skříň s podlahou.Z inventáře si vezměte nůž a použijte ho na aktivní místo.Odstraníte jakýsi kryt a zjistíte,že vitrína má kolečka.Jenže jsou zatuhlá a vy je musíte promazat./viz obrázek/ObrazekV inventáři máte olejničku,takže na obě kolečka olejničkou klikněte a pak klikněte na madlo nahoře.Vitrína se odsune a před vámi jsou dveře pobité prkny.Z inventáře použijte kladivo,tím prkna odstraníte.Vstupte do místnosti.Je to jakýsi sklad.Klikněte kupředu,ale je tu příliš velká tma,takže v inventáři přetáhněte zápalky na lampu,tím jí rozsvítíte a tou pak klikněte před sebe.Hned je tu vidět.Před sebou vidíte zvláštní velkou masku ,vpravo jsou bambusové tyče u okna.Odstraňte je a tím je v místnosti opět více světla.Podívejte se doleva dolů na bedny.Jsou tam nějaké dopisy,které si přečtěte.Nyní sejděte dolů a zavolejte Jerrymu.Řeknete mu vše co jste zjistili a běžte to do svého pokoje sepsat.Jděte ke stolu s psacím strojem,klikněte na papír vpravo a pak na psací stroj.Napíšete text,který si pak přečtěte.Otočte se k posteli a klikněte na ní.Opět se uložíte ke spánku.Zase se probudíte a tak vyjděte ven a jděte do místnosti s africkým uměním a pak do skladu.Vidíte ,že velká maska zmizela.Otočte se a vyjděte ven.Ocitáte se okamžitě ve svém pokoji.Jděte ke krbu,použijte stetoskop a připravte se na mrazení v zádech.Musíte jít dolů do sklepa.Hned jak vejdete tak v inventáři přetáhněte zápalky na lampu a pak s ní klikněte před sebe.Konečně něco vidíte,takže běžte dolů po schodech a jděte dozadu doprava ke dvířkům od pece./viz obrázek/ObrazekOtevřete je a prolezte klikáním až na konec.Tady jsem se hodně leknul,protože projde před vámi nějaká postava a to celé je umocněno sugestivní hudbou.Vraťte se pecí zpátky do sklepa a pak jděte do místnosti s africkým uměním.Vejděte do skladu a vidíte,že maska je opět na svém místě.Byl to tedy jen sen a nebo s vámi někdo hraje zvláštní hru?No nic běžte zpět do svého pokoje a klikněte na postel.Usnete a probudíte se do dalšího dne.

Pondělí 14.october
Jděte dolů po schodech a už cestou vám bude velká zima.Běžte tedy ke krbu v salonku ,použijte zápalky z inventáře a v krbu rozdělejte oheň.Už je vám trochu teplo,takže jděte k telefonu a zavolejte Jerrymu.Po rozhovoru vyjděte ven ,směrem k fontáně a kupředu.Otočte se doleva a vidíte garáž a na dveřích masivní řetěz se zámkem.Klíč máte v inventáři,takže si odemkněte a vejděte.Z dřevěné montérské bedničky vzadu vlevo na stole vezměte kombinačky a šroubovák.Když se otočíte kousek vpravo ,tak vedle stolu najdete opřené páčidlo.To si vezměte také.Vyjděte ven a jděte k fontáně.Před sebou vidíte dům a nalevo kamennou cestičku.Tou se dejte a přijdete na rozcestí.Jděte stále směrem doleva a po cestě dojdete až ke skleníku.Zkuste otevřít,ale obligátně to nejde.Použijte olejničku z inventáře na kliku dveří a pak už otevřít půjdou.Před vámi je velký strom,obejděte ho a po železných schodech jděte nahoru.Vlevo zkuste vzít rýč,ale nejde vytáhnout-pravděpodobně betonová zem-ne to je jen vtip.Jděte dozadu ke stolku,otevřete pravý šuplík a vezměte si zahradnické nůžky a těmi odstřihněte kus květiny z květináče vlevo.Podívejte se i do levého šuplete a přečtěte si dopis.Jděte zpět k rýči a na podlaze před ním vidíte hadici.Klikněte na jeden konec a hadice se spustí dolů a pak klikněte na druhý konec a hadice se omotá kolem rýče.Běžte dolů k hadici a klikněte dolů na kohoutek.Bohužel voda neteče,takže nyní musíme jít zpátky do domu do sklepa a jít k velkému kolu vzadu.Nejdříve na něj použijte páčidlo a pak kladivo.Tím kolo uvolníte a vodu pustíte.Páčidlo si vezměte a vraťte se zpátky do skleníku.Jděte k hadici a nasaďte její konec na kohoutek a otočte jím.Voda začne téct,vy jděte nahoru a teď už si můžete rýč vzít.Nyní jděte dolů,jděte ke dveřím a otočte se.U kanálku ,který je po obvodu stromu vidíte nějaký lesklý předmět.Běžte ke kanálku ,ale vidíte,že ho nevyndáte.Běžte tedy ke kohoutku a odpojte od něj hadici.Voda začne vytékat na podlahu.Vy jděte k převrhnutému květináči vlevo a použijte na ucpaný odvod kanálku zahradnické nůžky.Vraťte se pro kontrolu zpět ke stromu a vidíte,že lesklý předmět tu už není.Voda ho odplavila.Ale kam?Vyjděte ven,klikněte dvakrát kupředu a pak se otočte doprava a jděte rovně až ke stromu a u kamenů leží klíč.To je onen lesklý předmět.Vraťte se do domu a jděte nejprve nahoru do ložnice.Jděte doprava a na stolečku je kulaté zrcátko.Použijte šroubovák a zrcátko si vezměte.Přejděte do místnosti s africkým uměním a vezměte si velký zub vpravo z hrudi torza.Nyní jděte do kuchyně a odtud ven a rovně až k hrobce.Drát na dveřích odštípněte kleštěmi/drát se vám uloží do inventáře/ a vstupte dovnitř.Jděte kupředu k rakvi a klikněte na spodek rakve.Vidíte mosazné cedule na rakvi s tím ,kde by v ní měl ležet.Vezměte si i kámen,který u mosazných cedulek je.Sejděte dolů po schodech,vidíte tu několik rakví a jednu malou rakvičku.Bohužel je tu tma a tak musíte něco vymyslet,abyste mohli přečíst co se píše na nápisu u dětské rakvičky.Vyjděte nahoru,spojte drát a zrcátko a použijte je na svícen nad schodištěm.To však na dostatek světla nestačí.Podívejte se tedy nahoru na strop a klikněte na něj.Použijte kámen z inventáře a hoďte ho do okna na stropě.Bohužel se netrefíte a kámen spadne dolů pod schody.Sejděte tedy dolů po schodech a kámen v rohu si opět vezměte a opět ho hoďte do stropního okna.Tentokrát ho rozbijete a vidíte,že pruh světla se dotýká svícnu nad schodištěm.Použijte opět zrcátko s drátem a tím světlo dostanete dolů k dětské rakvičce.Podívejte se na mosaznou cedulku a vidíte písmeno R.Co vás napadá?Ano je to jméno ROBIN a zároveň kód 59097 (každé písmeno na kostkách mělo číslo). Běžte zavolat Jerrymu. Řekne vám důležité datum (červen 1963) ,o kterém se více dozvíte z novin na půdě.Když jste už u telefonu zavolejte na číslo banky – 01912 94144.Informujte se co jím říkají jména Jamesa Blackwooda a Christophera Miltona.Můžete se zeptat jen na jedno jméno.Je na vás jaké si vyberete,na postup ve hře to nemá vliv.Jděte tedy na půdu a prostudujte si událost o které Jery mluvil.Vidíte ,že na novinách je tužkou napsané telefonní číslo 01665 65217.Napište si ho a běžte hned dolů k telefonu a na toto číslo zavolejte.Ozve se pan Barley, který z hovoru nebude mít radost,má snad tuberu nebo co, ale povypráví vám část příběhu.Je to docela dlouhý dialog,takže mějte trpělivost.Po rozhovoru vyjděte ven a podívejte se do poštovní schránky.Přečtěte si dopis,který tu je. Je v něm zmínka o tajné skrýši pod nočním stolkem v pokojíku služebné.Jděte tedy do pokojíku a skrýš vyberte.Je tu důležitá fotografie, zachycující Blackwooda, jak něco zakopává/vykopává?/ před domem. Všimněte si stínu věže,kam až zasahuje.Nyní běžte do pracovny.Klíčem ,který jste našli si odemkněte šuplík napravo u stolu.Přečtěte si dopis a pak klikněte na skřínku s číselným zámkem.Jenže jak zjistit kód?Klíčem je zazděný dětský pokoj a kostky na hraní.Kombinace k otevření je 59097 .pak vyřešte hádanku s přihrádkami.Vidíte,že nalevo i napravo na stranách jsou jakési výstupky a uprostřed je pohybující se zábrana .Klikněte tedy 1x doprostřed na zábranu,ta se vychýlí doleva,pak klikněte 1x vlevo na výstupek,2x doprostřed na zábranu,ta se vychýlí doprava, 1x vpravo na výstupek a 1x doprostřed na zábranu,srovná se do roviny.Klikněte na dno přihrádky a objeví se falešné dno. Uvnitř je klíč,který si vezměte.Je to klíč od kaple,takže tam půjdeme hned.Vyjděte ven k fontáně a dejte se doprava a pak na rozcestí opět doprava a stále rovně,až dojdete ke kapli.Otevřete si zlatým klíčem a vyjděte po točitém schodišti vpravo nahoru.Klikněte na skřínku před vámi a pak na horní šuplík.Vezměte bibli a začněte listovat.Dostanete se k místu,kde je hřebík.Ten si z bible vezměte a sejděte opět dolů.Nyní běžte k oltáři a prohlédněte si dřevěnou sochu Krista. V nohách mu něco chybí. Vložte do otvoru hřebík.Popojděte kupředu a otočte se. Na podlaze si všimněte malého kroužku. Použijte na něj páčidlo a podívejte se na Kristovo hlavu. Cedulku s nápisem INRI srovnejte páčidlem a tím si otevřete tajný vchod pod oltářem.Sestupte tam ,ale je tu velká tma,takže si musíte zápalkami zapálit svíčku napravo.Přečtěte si dopis na stole a vezměte si i jakýsi samorost hned vedle.Nyní se vraťte do domu a zavolejte Jerrymu.Běžte opět ven a jděte se podívat do poštovní schránky. Uvnitř je dopis od National Trust, který vás vyzývá k opuštění panství. Běžte k autu a ze zadní části vyndejte baterii.Jděte do garáže a položte baterii na bedýnku vedle kola.Klikněte na dynamo a tím připojíte drátky od dynama k baterce/ty pitomý drátky nebyli skoro vidět,takže jsem dlouho hledal co mám vlastně udělat/a klikněte na šlapky. Tím se baterie nabije./viz obrázek/ObrazekJděte k autu,baterii vložte na své místo a vlezte do auta a klikněte na klíček.Náš hrdina prostě neopustí dům,dokud nepřijde záhadě na kloub.Takže vystupte a jděte směrem kolem fontány jakoby ke kapli.Podívejte se na věž nahoru a pak na kamenitou cestu.Snažte se najít místo na zemi ,kam dopadá stín věže.Je to opět špatně vidět a zas a znovu si musím postěžovat na titěrné hledání stínu,protože já ten stín nemohl dlouho najít./viz obrázek/ObrazekAž ho tedy uvidíte,tak vezměte lopatu z inventáře a klikněte s ní zhruba do polovičky stínu.Tímto byste měli vyhrabat zbytky Catherine.Vezměte kleště z inventáře a klikněte jí na čelist.Tím jí vyndáte pořádně velký zub.Nyní jděte do kuchyně a do mlýnku na stole vložte velký zub z místnosti s africkým uměním a pak zub Catherine.Zub vložíte do horní části,která se odklopí,zavřete jí,zatočíte klikou a pak otevřete šuplík dole a prášek si vezmete.Až oba zuby semelete tak je v inventáři spojte a pak ještě na ně použijte list ze skleníku.Nyní jděte do druhého patra do místnosti,u schodů ,kde je vařič.Na vrch vařiče položte víčko z inventáře a na něj list se zubním práškem.Na kamínka použijte zápalky a získáte zelený kámen,který vsaďte do samorostu,který máte taktéž v inventáři.Jděte do místnosti s africkým uměním a pak dozadu do skladu.Na velkou masku použijte samorost se zeleným kamenem.Jděte dolů do salonku a prozkoumejte krb. Objevíte pod poleny mřížku a tajnou místnost. Vlezte dovnitř,otevřete dveře. Podívejte se na černý otvor ve zdi, kterým se někdo snažil dostat ven. Podrobně si prohlédněte dětského medvídka,kosti na stole a vědro v rohu.Opět se podívejte do otvoru ve zdi a zaručeně se leknete.Podívejte se na závěrečnou animaci a máte tuto hru za sebou.Konec.

Uložené pozice
Čeština
Demo

Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Scratches

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

čeština je třeba

(hipocrisy, 23. 12. 2008 12:09)

čeština je hodně třeba stane páč aspoň víš více o příběhu a taky si hru víc užiješ

???

(mona, 4. 12. 2008 10:32)

Rada by som vedela dve veci, 1. ako si zistil, ze dieta sa vola ROBIN? 2. co ten koniec? je to Robin, alebo co? a co sa mu stalo? Teda mne z toho nic logicke nevyplynulo Ale bala som sa strasne, a v nedelu v noci v pivnici v rurach ma skoro porazilo

čeština

(stan, 28. 2. 2007 21:26)

já o češtině nevím.do této hry jí v podstatě ani moc nepotřebuješ.jsou tam sice nějaké dialogy přes telefon,ale není to tak podstatné

Scratches

(Fantom, 28. 2. 2007 19:57)

Nevíte někdo jak to vypadá s češtinou do téhle hry? Rád bych si jí konečně zahrál, ale když nevím o co dam jde, tak je to o ničem...