Jdi na obsah Jdi na menu
 

 

Secret Files: Sam Peters

2.1.2014 Autor návodu-Standa Madukas

Seznamte se Sam Petersovou. Sam odjede do Indonésie zkontrolovat starověký chrámový komplex v džungli. Teroristé unesli člena jejího týmu. Její starý přítel Max byl propuštěn poté, co ona sama byla unesena. Sam se nyní chce informovat u indonéských úřadů. Jenže vybuchla sopka a Sam musí utéct z ostrova a přivézt pomoc z pevniny.

Bali, Indonésie

Jsme na pláži v Bali, Sam zjistí, že nafukovací člun je propíchnutý. Poté si projdete manuálem ,ve kterém se dozvíte jak ovládat hru.Podívejte se na sopku a na ostrov. Prohlédněte si nafukovací člun.Vidíte díru po kulce na přední straně člunu. Zkontrolujte kovovou bednu v člunu. Podíváte se zblízka na zámek.Vidíte otvory označené písmeny MAX. Cílem hádanky je umístit je na kulaté přepínače označené I, II a III v příslušných otvorech. I je pro M, II pro A a III pro X. Přesuňte I až na M otvor.Přesuňte X do levého dolního otvoru. Přesuňte III do X otvoru. Přesuňte přepínač vpravo nahoře do otvoru A.Přesuňte III do pravého dolního otvoru.Přesuňte II do otvoru vpravo nahoře. Přesuňte III na otvor X. Přesuňte A do otvoru vpravo dole.Přesuňte II na A.Kovová bedna je otevřena. Klikněte na spodní část obrazovky ,kde je inventář.V inventáři máte žluté gumové boty, ponožky a díly pro vzduchové čerpadlo.Podívejte se na mrtvého kraba u kamene na levé straně, získáte krabí dráp. Vezměte si zprávu v láhvi na písku napravo od lodi. Podívejte se na láhev v inventáři ,klikněte na ní pravým myšítkem. Sam nemůže zprávu vyndat z láhve. Použijte láhev na kámen vlevo. Vezměte si skleněný střep. Přečtěte si zprávu v inventáři pravým myšítkem. Je poslána z Malajsie. V inventáři spojte střep a gumové boty,získáte uříznuté gumové boty a kus gumy. Odejděte z pláže na pravé straně obrazovky. Vidíte tu šipku z kamenů.Podívejte se na zvířecí kostru, získáte kost. Od kostry jděte směrem dolů, jakoby k vám do obrazovky.Podívejte se na tok lávy a hořící keř. V inventáři spojte kus gumy a krabí klepeta. Použijte krabí dráp s kusem gumy na kost v inventáři. Použijte gumu,drápa kost na hořící keř, získáte gumu v krabím drápu na tyči. Vraťte se zpět na pláž. Vyčistěte díru ve člunu ponožkami. Použijte gumu v krabím drápu na tyči na díru. Zkontrolujte díly vzduchového čerpadla v inventáři pravým myšítkem.Umístěte velké žluté tělo čerpadla na žlutou základnu na levé straně.Zakryjte ji s šroubovacím uzávěrem. Umístěte malou vertikální trubici na vrchol. Umístěte velkou horizontální rukojeť na horní část svislé trubky. Připojte gumovou hadici do otvoru vodorovné rukojeti. Připojte trysku na opačný konec gumové trubky. Pokud vše připojíte správně, tak získáte čerpadlo na pumpování vzduchu. /viz obrázek/Použijte vzduchové čerpadlo na přední část člunu. Sam člun napumpuje,poté na něj klikněte ještě jednou a vydáte se směr….

Berlín ,Německo

Sam má další úkol. Odletí do Berlína ,kde se má setkat s prof. Hartmannem z Humboldt University. On vede expedici ,která má na starosti vykopávky v Africe. Ocitnete se u brány ústavu.Brána je uzamčena. Sam mluví s vrátným přes interkom. Dozvíte se, že prof. Hartmann je pryč ,odešel dnes ráno. Sekretářka ,paní Mullerová možná ví, kde prof.Hartmann je,ale odjela na víkend. Vyčerpejte všechny témata rozhovoru a poté si otevřete červenou peněženku v inventáři pravým myšítkem,získáte do inventáře fotografii plachetnic, 2 Euro mince, klíč od letištní skříňky , kde má Sam uložená zavazadla a kreditní kartu. Podívejte se na schránku/ letterbox/ napravo od brány. Přijede popelářské auto k vyzvednutí odpadu.Vidíte, jak vše zaznamená kamera nalevo. Zkontrolujte oranžovou bio popelnici, modrou popelnici na papír a objemnou látkovou popelnici,ze které si vezměte koberec .Zkontrolujte stěnu,napravo od brány. Použijte koberec na zed, Sam řekne že musí počkat, protože jí vidí bezpečnostní kamera. Zkontrolujte obrubník před bránou.Posuňte oranžovou popelnici na obrubník pod kameru. Klikněte opět kobercem na zed vpravo.O pár minut později přijede popelářské auto,kamera se automaticky zaměří na auto a Sam umístí koberec přes hroty na horní části zdi a přeleze zed. Zkontrolujte hlavní vstupní dveře. Zkontrolujte plastovou krabici na lavičce, vlevo od hlavních vstupních dveří. Vezměte si zahradní nůžky a ochranné rukavice. Vezměte si hrábě opřené o dopravní značku nalevo . Podívejte se na zahradní hadici. Hadici zatím nelze vzít. Podívejte se na otevřené okno v horním patře. Vezměte si štafle vlevo. Podívejte se na destičku s nápisem na stromu vlevo. Je připevněna pomocí 4 šroubů. Použijte Euromince na destičku,bohužel to nefunguje. Použijte štafle na otevřené okno. Jsou příliš krátké.Pomocí zahradních nůžek přestřihněte řetěz na štaflích,získáte dlouhý žebřík. Použijte žebřík na otevřené okno. Je příliš vratký. Použijte hrábě s žebříkem. Stále je žebřík nestabilní. Použijte zahradní nůžky na smotanou hadici, získáte zahradní hadici. Zkombinujte zahradní hadici s hráběmi a žebříkem, získáte robustní dlouhý žebřík. Použijte dlouhý žebřík na otevřené okno. Vylezte nahoru. Zkontrolujte kancelář prof. Hartmanna, jsou to dveře vpravo. Je zamčeno. Použijte kreditní kartu na dveře. Nefunguje to,navíc máte zničenou kreditní kartu. Zkontrolujte automat na občerstvení . Použijte Euromince na automat. Získáte snack-sáček sušenek a jednocentovou minci. Slezte po žebříku dolů a použijte jednocentovou minci na destičku na stromě.Získáte destičku. Vraťte se zpět nahoru po žebříku. Použijte destičku na Hartmannovi dveře. Dveře se otevřely.Vejděte do kanceláře. Podívejte se na stůl a knihovnu. Zkontrolujte odpadkový koš,najdete roztrhané papíry. Podívejte se na potrhaný papír v inventáři/pravé myšítko/. Dejte dohromady útržky papíru. Levým tlačítkem myši vezmete útržek. Umístěte útržek na směrovou šipku v horní části obrazovky a klikněte na otáčení. Otočte si nejprve všechny útržky správným směrem a poté je umístěte k útržku,který je tu jako pevný bod se kterým nelze hýbat.Není to nic těžkého.Po správném vyřešení zjistíte,že je to fax o hledání neznámé formy života.Na faxu je referenční číslo: GHN - 7531. Klikněte na knihovnu uprostřed/ring binders/Sam vytáhne pořadač z regálu.Klikněte na pořadač v inventáři pravým myšítkem. Zjistíte,že místo které hledáte se nachází v Ghaně. Souřadnice ukazují k jezeru Bosumtwi, v regionu Ashanti,v Ghaně v Africe. Jezero leží v meteoritovém kráteru. Je staré 1 milion let.Otočte stránku ,dozvíte se více o ekosystému a potom letíte směr…...

V blízkosti jezera Bosumtwi, Ghana

Ocitnete se na přistávací dráze, v inventáři máte fax, mobilní telefon, fotoaparát, kapesní nůž, zapalovač a hlasový záznamník. Z boudy si vezměte staré baterie, megafon a limonádu. Klikněte pravým myšítkem na dřevěný sloupek v chatrči,napravo od kočky.V detailu vidíte čepici,kterou si vezměte.Pod ní je věšák, který je pevně utažen.Pomocí kapesního nože odšroubujte háček. Podívejte se na kočku. Poté jděte do džungle cestou napravo od chaty. Vidíte zpětný pohled na cestu do tábora v pravém horním rohu. Jděte kupředu k hustým stromům na cestě. Použijte megafon na prase bradavičnaté ,Sam napodobuje zvuk divoké kočky. To nefunguje. Vraťte se zpět k přistávací dráze. Použijte diktafon na kočku. Vraťte se zpět k praseti bradavičnatému v bažině. Zkombinujte hlasový záznamník a megafon. Použijte diktafon s megafonem a nahrávání na prase bradavičnaté. To opět nepomohlo.Použijte staré baterie na hlasový záznamník s megafonem . Použijte diktafon s megafonem a starými bateriemi na prase bradavičnaté. Divný zvuk prase zažene. Prohlédněte si kmen stromu/pravým myšítkem/,který leží na zemi před Sam. Vezměte si větev. Na kmeni vidíte pobíhat mravence. Jděte hlouběji do džungle,až k závěsnému mostu. Klikněte na lano pravým myšítkem,vidíte že je roztřepené a drží pouze na drátě.Podívejte se na brašnu na pravé straně útesu dole. V inventáři spojte nůž s čepicí,získáte vlákno. V inventáři zkombinujte dlouhou větev a vlákno a obojí spojte s háčkem ,taktéž v inventáři, získáte dlouhé bidlo s háčkem. Použijte dlouhé bidlo s háčkem na brašnu. Prohlédněte si brašnu v inventáři pravým myšítkem, v inventáři tak máte brašnu,montážní klíč, krejčovský metr, štětec a tužku.Vraťte se k přistávací dráze. Podívejte se zblízka na lano,které drží indikátor větru. Použijte montážní klíč na svorku,získáte svorku. Vraťte se do džungle k mostu. Podívejte se zblízka na lano pravým myšítkem. Použijte svorku na část s prasklým lanem. Umístěte tělo konektoru jako první na lano. Je umístěno pod lano.Zakryjte ji perforovaným tělem. Použijte obě matice na utažení.Nyní už můžete přejít přes most do tábora.Podívejte se na zničený tábor. Podívejte se na stativ nalevo a napravo od něj si vezměte sensor. Vidíte že stativy jsou rozmístěny kolem chatrče.Pod chatrčí si vezměte dřevěná polena.Klikněte pravým myšítkem na dřevěnou podlahu chatrče/beneath the hut/,v detailu vidíte podlahové prkno. Použijte montážní klíč na shnilé podlahové prkno.Podívejte se na uzamčenou skříňku. Vezměte si kovovou trubku.Odstupte od podlahy a podívejte se na zvednutou bednu vpravo.Klika navijáku chybí,takže použijte montážní klíč na naviják.Sam není dostatečně silná,aby otočila navijákem,takže v inventáři zkombinujte kovovou trubku s montážním klíčem.Použijte rozšířený montážní klíč na naviják. Bedna sjede dolů,klikněte na bednu.V inventáři máte spacák, malý klíč, solární panely a dva senzory. Opět se podívejte pod chatu na uzamčenou skříňku.Na zámek použijte malý klíč,ze skřínky získáte notebook, senzor, brašnu první pomoci a dopis. Prohlédněte si notebook ,vidíte, že baterie je vyčerpána. V inventáři klikněte na solární panely pravým myšítkem. Nyní budete muset správně propojit jednotlivé části tak, aby byl solární panel provozuschopný.Nalevo máte charging regulátor.Zprava do něj připojte conecting cable/musíte ho nejprve pomocí směrové šipky v horní části obrazovky správně otočit. Poté do dolní části charging regulátoru umístěte adapter cable.Pak umístěte dolů na druhý konec adapter cable krabičku power supply.Na spodní vývod krabičky power supply umístěte power cable.Nyní musíme propojit solární panel na kterém je na straně černá přípojka na kabel s kabelem z charging regulátoru.No a nakonec už jen správně spojíte tři zbývající solární panely s tím prvním .Po správném propojení máte v inventáři solar battery set.Zkombinujte v inventáři notebook se solar battery set. Umístěte solární panel s notebookem na rozpálenou skálu v popředí. Podívejte se na notebook pravým myšítkem ,potřebujeme heslo. Použijte nůž na lepicí pásku na levé dolní části obrazovky. Vidíte logo snubních prstenů. Přečtěte si dopis ze skříňky v inventáři/pravé myšítko/. Je to dopis pro Hartmanna od jeho manželky k jejich 22. výročí svatby. To je datován 2.dubna 2008. Takže jejich svatba byla 2.dubna 1986.Zadejte tedy do notebooku pomocí kláves heslo 020486. Pak stiskněte klávesu Enter. Pokud uděláte chybu, použijte klávesu Delete na notebooku. Objevilo se vám několik souborů.Klikněte na documens.Dozvíte se, že na základě přizpůsobení se jezera jsou evoluční skoky způsobeny viry. Přečtěte si o tajemném dění v táboře.Podle Ashanti legendy je to upír, který se potuluje skrz větve stromů nad hlavou. Hledá lidskou kořist. Klikněte na maps.Prostudujte si mapu tábora. Všimněte si polohy snímačů pohybu. Podívejte se i na photos,do dalších složek se už nedostanete,respektive v nich není nic. Položte dřevěná polena z inventáře na ohniště. Použijte zapalovač, vidíte plápolající oheň. Nyní se podívejte na stativy kolem chaty,je jich celkem pět./ten pátý je schovaný napravo kousek za bednou,takže se tam musíte přemístit/Musíme na stativy umístit senzory tak, jako to vidíte na mapě.V inventáři postupně klikněte na senzory pravým myšítkem,tak se dozvíte kolik mají stupňů.Umístěte 160 ° senzor do stativu uprostřed v popředí. Umístěte 120 ° senzor do stativu vlevo. Vzadu nalevo vidíte,že ve stativu už senzor je,zkontrolujte ho ,je to senzor 90 °.Jděte ke stativu doprava za chatrč a umístěte do něj senzor 90 ° .No a nakonec umístěte poslední senzor 75 ° do stativu napravo od bedny. Pokud senzory správně umístíte ,tak uslyšíte pípnutí notebooku.Pokud máte v notebooku vše zkontrolováno (zejména mapu mise) Sam se rozhodne jít spát. Automaticky ulehne.Sam v noci probudí hluk. Podívejte se na červené oči upírů z legendy Ashanti. Prohlédněte si fotoaparát v inventáři. Má prvotřídní blesk. Použijte fotoaparát na upíří oči. Další den se Sam probudí, podívejte se na fotoaparát/pravé myšítko/, vidíte fotografii upíra. Jděte napravo dál do džungle a poté doleva ke kostelu.Sam zaklepe na dveře a mluví s jeptiškou. Sam je řečeno, že skupina je v karanténě a Sam je nesmí vidět, protože by se mohla nakazit. Dozvíte se, že byli napadeni Asanbosamem z legendy Ashanti. Sají krev svých obětí. Jeptiška dává Sam deník otce Samuela. Přečtěte si deník/pravé myšítko/. Celý ho prostudujte.Asanbosam jsou strážci lesa a útočí pouze na vetřelce. Staří šamani ovládají Asanbosam, stejně jako pomáhají chránit Asanbosam před nemocí. Kněz studoval nápisy starých šamanů v jeskyni. Popisuje se tu rituál pálení určité složky v nádobě vedle vchodu do jeskyní před vstupem. Kouř vše vyčistí před vstupem. Ingredience k přípravě jsou čistý líh, cukr, alespoň 5 mravenčích sekretů, byliny a rostliny. Cesta k jeskyni není známa. Z deníku vypadne papír,který se uloží do inventáře. Jděte na hřbitov vlevo od kostela. Přečtěte si co je psáno na náhrobcích/pravé myšítko/. Hrob otce Samuela je bez data narození i úmrtí,není tu ani epitaf. Použijte prázdný papír na náhrobek otce Samuela ,získáte papír se symboly. Seberte hliněnou misku vlevo od náhrobku. Použijte kapesní nůž na rozřezání papíru se symboly. Klikněte na rozřezaný papír se symboly pravým myšítkem.Musíte správně složit jednotlivé útržky.Zde máte obrázek jak to udělat.Je to ztížené tím,že pevný útržek se kterým nelze hnout není na straně ,ale uprostřed v horní řadě.Přejděte opět před kostel a klikněte pravým myšítkem vpravo na trávník/grassy area/Před sebou máte louku na které je spousta květin,vaším úkolem je utrhnout pět květin.Podívejte se do deníku otce Samuela,kde květiny máte vyobrazeny a nebo prostě jen proklikejte všechny květinky na louce.Musíte jich mít v inventáři celkem pět/star Lily, Goethe, Alyssum, hyacint a růže. Vraťte se do tábora. Rozdělejte si oheň v ohništi pomocí zapalovače. V inventáři zkombinujte limonádu a hliněnou misku. Umístěte hliněnou misku naplněnou limonádou na oheň, získáte hliněnou misku naplněnou sirupem. Vraťte se do džungle vlevo a pak přes most k bažině/swamp/. V inventáři zkombinujte hliněnou misku naplněnou sirupem se štětcem, získáte lepkavý štětec. Podívejte se zblízka na kmen stromu. Použijte lepkavý štětec a chytte 5 mravenců. Zkontrolujte autolékárničku/pravé myšítko/. Získáte aspirin, čistý alkohol, obvaz a prázdnou lékarničku první pomoci. Jděte do džungle a pak k jeskyni/caves/. Použijte všech pět květin na hrnec vlevo od vchodu. Přidejte čistý alkohol, 5 mravenců a misku sirupu. Použijte zapalovač na mísu. Vstupte do jeskyně. Vidíte Asanbosama jak se plazí pryč. Jsme v bludišti. Nalevo a napravo vidíte vchody/passage/ a uprostřed masku/mask/Cílem je najít stěnu se symboly a kousky pryskyřice. Pryskyřice se používá jako světlo do lampy, která vyšle světelný paprsek na zeď se symboly.Symboly si nakreslete,protože je budete na konci potřebovat. Takže nejprve jděte levou pasáží a poté pasáží napravo.Jsme u masky,ze země si vezměte pryskyřici/resin/.Vyjděte pasáží vpravo,jste u stěny se symboly.Do lampy vpravo dejte pryskyřici a poté lampu zapalte zapalovačem z inventáře.Světelný paprsek najede na symbol muže s dětmi.Klikněte na tento symbol.Jděte pasáží vlevo,jsme u další stěny se symboly a vy jděte pasáží vpravo.Jděte opět pasáží vpravo,jste opět u stěny se symboly.Ze země v popředí si vezměte pryskyřici a dejte jí do lampy vpravo a zapalte zapalovačem.Vidíte ,že paprsek světla dopadá na symbol s vyobrazením dítěte s roztaženýma rukama.Jděte pasáží vpravo a pak vlevo.Jděte pasáží vlevo ,uslyšíte řev.Jste u další stěny se symboly.Projděte pasáží blíže ke stěně se symboly a poté další pasáží vlevo.Vezměte si pryskyřici ze země a jděte pasáží zpátky.Jděte pasáží vpravo,jste zpátky u stěny se symboly.Umístěte pryskyřici do lampy před vámi a zapalte ji zapalovačem.Vidíte,že světelný paprsek ukazuje na symbol muže ,který stojí před jeskyní.Jděte pasáží vlevo,vezměte si ze země pryskyřici a opět projděte pasáží vlevo.Jsme opět u stěny se symboly,Dejte pryskyřici do lampy a zapalte ji zapalovačem.Světelný paprsek ukazuje na symbol muže s miskou.Projděte pasáží vlevo ,jsme v místě ,kde vidíte dveře a vedle nich panel.Sem se ještě vrátíme ,ale nyní jděte pasáží nahoru a vezměte si pryskyřici na zemi. Projděte pasáží vlevo a pak opět vlevo.Jsme u stěny se symboly.Jděte pasáží 4x vpravo,jste u stěny se symboly.Dejte pryskyřici do lampy a zapalte ji zapalovačem.Vidíte že paprsek míří na symbol muže s lukem.Nyní máme tedy pět symbolů a je čas se vrátit ke dveřím s panelem.Jděte tedy pasáží blíže ke stěně se symboly,poté 4x vlevo.Podívejte se zblízka na panel vpravo u zavřených dveřích. Nyní musíte nastavit správně jednotlivé symboly odshora dolů.Takže nahoře by měl být muž s dětmi,pod ním muž před skálou,pod ním muž s lukem,pod ním muž s miskou a úplně dole chlapec s roztaženýma rukama/viz obrázek/. Stiskněte tlačítko vlevo. Otevřou se dveře,vstupte. Vidíte Asanbosama na profesorovi. Použijte fotoaparát na Asanbosama ,ti poté utečou. Profesor má bolesti. Dejte mu lék proti bolesti-aspirin. Použijte na profesora obvaz, abyste zastavili krvácení. Po dvou dnech…..promluvíte si s profesorem ,vyslechnete si jeho teorii o viru a Asanbosams. Rozhodnutí publikovat příběh je na vás.Konec hry.

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

screenshot

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Dakuvala

(Lukáš, 1. 1. 2016 2:36)

Dík za návod, skvele sa hralo.

Re: Dakuvala

(stan, 4. 1. 2016 6:57)

ahoj Lukáši,jsem rád ,že ti můj návod pomohl

problém z češtinou

(stan, 17. 8. 2015 20:39)

tak zkus češtinu nainstalovat mimo hru a pak tam ty soubory přetáhni do hry a dej přepsat.....někdy si s tím musíš pohrát.....a nebo jsi přesně nezadal cílový adresář......zkus si stáhnout češtinu odtud
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAAahUKEwjvmfCE4bDHAhXLPxQKHQ0nCw8&url=http%3A%2F%2Fcestiny.idnes.cz%2Fsecret-files-sam-peters-0vh-%2FHry.aspx%3Fc%3DA131217_102527_bw-cestiny-hry_zel&ei=bSnSVa-vAsv_UI3OrHg&usg=AFQjCNF5nmKie4klAkoj0kThu1CybVoHXA&bvm=bv.99804247,d.d24

Re: problém z češtinou

(Michal, 17. 8. 2015 22:46)

Díky, vyzkouším.

problém z češtinou

(Michal, 17. 8. 2015 18:59)

Ahoj. Chci se zeptat,mám cz do této adventury,dam to instalovat ale i přesto, že mi to hlásí cz úspěšně nainstalovaná, tak v cz mi ta hra nechce jet..

odpověd

(stan, 25. 2. 2014 11:43)

jo děkuju

.

(petas, 24. 2. 2014 18:25)

díkas,za návod