Jdi na obsah Jdi na menu
 

Simon the Sorcerer 4 - Chaos ist das halbe Leben

15. 6. 1997

TOPlist

Simon the Sorcerer 4 - Chaos ist das halbe Leben

15.října 2007 Autor návodu: Karel Frey

V úvodní animaci spatříš Simona a jeho mladšího bratra, kteří se v dětském pokoji dohadují, zda se budou nebo nebudou dívat na televizi. Hádku ukončuje Simonův bratr tím, že hodí po Simonovi dálkový ovladač. Simon náhle ztratí vědomí. Zdá se mu, že letí světelným tunelem a myslí si, že je mrtvý. Najednou se objeví Simonova kamarádka Alix. Ta Simona ujistí, že mrtvý není a požádá ho, aby navštívil pohádkový svět, jehož obyvatelé jsou ve velkém nebezpečí. Simon Alix slíbí, že svět pohádek zachrání.

Než se společně se Simonem vydáš za jeho dalším dobrodružstvím, je zde několik užitečných rad k nastavení a ovládání hry. V nastavení je dobré vypnout automatické ukládání hry pro lepší přehled v manuálně uložených pozicích. Dále je dobré (pokud neumíš německy) zapnout zobrazování titulků. Je též možno vypnout automatické vysunutí lišty inventáře při najetí na spodní část obrazovky (doporučuji nechat zapnuté). Dále je zde několik klávesových zkratek, které jsou při hraní dobrou pomůckou: podržení G – zobrazení všech předmětů které lze v danou chvíli nebo v budoucnu sebrat, podržení H – zobrazení všech předmětů které lze prozkoumat, zobrazení jmen osob se kterými lze pohovořit a zobrazení všech východů z dané lokace, I – vysunutí / zasunutí lišty inventáře, MEZERNÍK – pauza / zrušení pauzy, ESC – hlavní menu, F1 – zobrazení deníku, který je rozdělen na splněné a nesplněné úkoly, F4 – načtení uložené pozice, F5 – uložení pozice. Dialogy ve hře lze při zobrazení dvojité šipky přeskakovat pomocí levého tlačítka myši. Občas je zábavné prozkoumávat i nepovinné předměty, jelikož Simon je vždy vtipně okomentuje. Ještě bych chtěl upozornit na to, že návod byl napsán při hraní německé verze hry takže některé výrazy nebo názvy předmětů se mohou mírně lišit od verze české. Nyní už je nejvyšší čas začít.

Simon se probírá ze snu a vzpomíná si, že se musí okamžitě odebrat do světa pohádek. Poté co se trochu rozkouká, najde na stolku vzkaz, že si má udělat všechny domácí úkoly a uklidit dětský pokoj. Simon má ale důležitější věci na práci. Jdi k sedačce napravo a prozkoumej Alixinu jehlici do vlasů. Ještě můžeš zkusit sebrat ponožku pod skleněným poklopem na skříňce vzadu, ale Simon to odmítne udělat. Vrať se ke stolku a seber ze země sklenici mléka. Jdi ke skříni nalevo a sklenici mléka na ní použij. Klikni na skříň ještě jednou. Simon s její pomocí odcestuje do kouzelného lesa a ocitne se na rozcestí. Ihned hledá Alix, ale ta po chvilce sama přijde. Promluv si s ní (pokud zvolíš určité otázky, Simon Alix políbí a ona ho odmění fackou). Po skončení rozhovoru dostaneš od Alix prsten. Ten od Simona údajně dostala, ale on si na nic takového nepamatuje. Simon si tedy myslí, že zde musí někde být jeho dvojník. Vydej se cestou vlevo a dojdeš k truhláři. Před domem spatříš truhláře ve své dílně a červenou Karkulku, která jezdí na skejtu. Nejprve seber kuchyňský nůž položený na zemi nalevo, poté hrnec u sklepního okénka, dále olejničku pověšenou na trámu, pampelišku vedle schodu, vědro s houbou na terase vpravo a rýč zapíchnutý v záhonu. Promluv si s truhlářem i Karkulkou a obou se zeptej, kde najdeš Karkulčinu maminku. Karkulka ti to prozradí pouze tehdy, když jí s něčím pomůžeš. Poté Karkulka se Simonem odejdou na rozcestí. Simon dostane za úkol vyndat Karkulčinu čepici z králičí nory. Popojdi trochu doprava a sáhni do nory. Z nory vyběhne zuřivý králík, který Simona pokouše a zaleze zpět. Abys ho tedy dostal ven z nory, musíš na něj políčit past. Vydej se cestou šikmo doleva k dřevorubcovi. Promluv si s dřevorubcem a dostaneš od něj kus dřeva. Když už jsi zde, vezmi si horolezecké náčiní opřené u klád nalevo a velké kladivo položené na polici vedle srubu. Jdi znovu k truhláři a požádej ho, jestli by ti vyrobil past na králíka. Truhlář past ochotně vyrobí. Jdi na rozcestí a polož past před králičí noru. Polož pampelišku jako návnadu do pasti, ale s králíkem to ani nehne. Vydej se tedy cestou vpravo dolů a ocitneš se u rybníka. Dojdi k mrtvému divočákovi a namoč pampelišku v jeho krvi. Ještě jdi na dřevěné molo a seber lano, které je zde položeno. Vrať se na rozcestí a polož krvavou pampelišku do pasti. Vzteklý králík vyleze a do pasti se chytí. Vyndej z nory černou kšiltovku a dej jí Karkulce. Karkulka Simona zavede zpět k truhlárně a ten s údivem zjistí, že její maminka byla po celou dobu doma. Promluv si s maminkou Karkulky a dostaneš od ní koš dobrot. Maminka ještě Simona požádá, aby koš odnesl babičce, která bydlí v lese za mostem. Jdi na rozcestí a vydej se cestou nahoru. Dojdeš k mostu, který hlídá troll. Promluv si s ním a požádej ho, jestli můžeš přejít na druhou stranu. Troll tě pustí pouze tehdy, pokud mu zaplatíš nemalý obnos peněz. Jelikož u sebe žádné peníze nemáš, musíš vymyslet nějakou lest. Zkombinuj v inventáři lano s horolezeckým náčiním a získáš tak horolezecké lano. Použij horolezecké lano na větev stromu, která je nad mostem. Simon se chvíli pohoupe, polekaný troll spadne z mostu a cesta dál je volná. Přejdi most a vejdi do lesa. Jdi vlevo a vstup do babiččiny chaloupky. Promluv si s babičkou. Simon jí předá koš dobrot a za odměnu od ní dostane mapu pohádkové říše. Pomocí této mapy se od této chvíle můžeš rychleji přesouvat mezi jednotlivými lokacemi. Nyní si to rovnou vyzkoušej. Klikni na mapu v levé části inventáře a přesuň se na rozcestí (dvojklik přesun urychlí). Na rozcestí Simon potká svého dvojníka, kterého začne ihned pronásledovat. Po skončení divoké honičky se Simon ocitne ve městě, kde potká Alix. Nezdržuj se rozhovorem s ní a vběhni do uličky mezi domy, kam před chvílí dvojník zmizel. Ocitneš se v zadní části města, kde potkáš lehce opilého vlka. Automaticky od něj dostaneš láhev s alkoholem. Po skončení rozhovoru se vydej do temné uličky vzadu nalevo. Simon zde konečně dostihne svého dvojníka. Ten ho ale po kratší rozmluvě nechá zatknout stráží a uvrhnout do vězení. Do vězeňské cely se za Simonem přijde podívat Alix a kouzelník Abra Kadabra. S oběma si promluv. Po skončení rozhovoru zůstaneš v cele osamocen. Seber slámu z kamenného stolu napravo. Jdi ke dveřím a naber z hrnce trochu zapáchající tekutiny do láhve s alkoholem. Získáš tak láhev s žíravinou, kterou použij na dveře cely. Tím v nich vypálíš díru a cesta ven je volná. Vyjdi ven z cely a ocitneš se v kouzelníkově laboratoři. Zjistíš, že ve vedlejší cele je uvězněna tvoje kamarádka Goldlockchen, takže jí musíš nějak vysvobodit. Seber ze země červený koberec a popojdi nalevo. Ze stoličky za strojem seber skleněnou baňku a z police nalevo pergamen a kouzelné brýle. Použij brýle na pergamen a získáš tak rozluštěný pergamen. Nyní použij pergamen na dveře vedlejší cely a Simon je pomocí zaklínací formulky odemkne. Vejdi dovnitř a spatříš zde uvězněného ducha Juliuse a kamarádku Goldlockchen. Promluv si s oběma a poté seber ze země jehlici do vlasů. Dále si vezmi z postele napravo červený šátek a slámu. Vyjdi ven z cely, použij jehlici na dveře vedoucí ven z vězení a tím je odemkneš. Zkus vyjít ven ale Simon usoudí, že by bylo dobré vyrobit loutku, aby kouzelník nepoznal, že není v cele. Vrať se tedy zpět do své cely. V inventáři zkombinuj obě slámy a získáš tak snop. Použij červený koberec na snop a získáš tak červené tělo. Použij šátek na skleněnou baňku a získáš tak hlavu s červenou čepicí. Polož tělo na postel a poté k němu ještě přidej hlavu. To je ale podoba! Nyní již můžeš vyjít ven z cely a opustit kouzelníkův dům. Poté co Simon vyjde ven, přečte si plakát pověšený na protějším domě. Je to pozvánka od Sumpfling do klubu na tržišti. Přesuň se na tržiště a jdi úplně vlevo. Zkus vstoupit do klubu (dům s modrým zábradlím). Vrátný tě dovnitř nevpustí, protože nemáš členský průkaz. Vrať se k pizzerii a promluv si s pekařem. Objednej si u něj pizzu s kyselými višněmi a ančovičkou (2.volba). Simon si nechá pizzu dovézt domů, ale pekař se vymlouvá, že má rozbité kolo na rozvážku. Musíš mu tedy sehnat nějaký dopravní prostředek. Co takhle Karkulčin skejt? Ještě než odejdeš, vezmi si kelímek položený na stolku vedle pekaře. Přesuň se k truhláři a požádej Karkulku o skejt. Karkulka však Simonovi skejt dobrovolně nepůjčí. Simon si vzpomene na pohádku o červené Karkulce a rozhodne se využít služeb vlka. Přesuň se do města a vejdi uličkou do jeho zadní části, kde stojí vlk. Promluv si s ním a požádej ho o pomoc. Nabídni mu, jestli by si nechtěl zahrát na zlého vlka z pohádky. Vlk souhlasí a odejde do lesa za babičkou. Přesuň se k truhláři a promluv si s maminkou Karkulky. Poté se přesuň k babiččině chaloupce a promluv si s vlkem. Dozvíš se od něj, že ho babička nechce pustit dovnitř, protože má moc hluboký hlas. Přesuň se tedy do města a vejdi do Calypsova obchodu. Promluv si s Alix a poté seber balónek s heliem pověšený u dveří. Ještě se podívej na tlustou knihu položenou na stole nalevo. Po jejím prolistování získáš propagační leták. Přesuň se k babičce a dej vlkovi balónek s heliem. Ještě musíš zjistit kde se nachází Karkulka. Přesuň se na rozcestí, ale Karkulka zde není. Přesuň se zpět k babičce a dojdi před chaloupku. Promluv si důkladně s vlkem, který stojí opřený u stromu nalevo. Pochlubí se, že na něj Karkulka použila pepřový sprej. Vrať se na rozcestí, promluv si s Karkulkou a ona na Simona použije pepřový sprej. Mluv s ní dál, dokud celý sprej nevyprázdní. Po skončení rozhovoru spatříš vlka jak vejde do chaloupky a babičku sežere. Poté přijede Karkulka na skejtu a potká ji stejný osud. Přesuň se k babiččině chaloupce, dojdi před ní a vezmi si skejt opřený o lavičku. Vejdi do chaloupky a spatříš přecpaného vlka, který spí v babiččině posteli. Vezmi si jehlu z jehelníčku na nočním stolku. Přesuň se na tržiště a dej skejt pekaři. Pekař vyndá pizzu z pece a odveze ji na skejtu k domu dvojníka. Simon ho následuje aby zjistil, kde dvojník bydlí. Dvojník však o pizzu očividně nestojí a hodí ji do koše. Seber pizzu z koše a zkus vstoupit do dvojníkova domu. Na obrazovce se objeví jeho půdorys. Simon se ale dovnitř vstoupit neodváží jelikož neví, v jaké místnosti se dvojník právě nachází. Přesuň se na most a podívej do dutiny stromu pod níž visí cedulka. Otevřou se dvířka a ven vykoukne dráček Teriblix. Promluv si s ním a zeptej se ho, zda nemá na prodej kouzelné zařízení na sledování osob (2. volba). Důkladně s ním pohovoř a zjistíš, že jisté osobě prodal kouzelné zrcadlo. Přesuň se do města a dojdi uličkami až před kouzelníkův dům. Promluv si Goldlockchen, kterou vidíš v okně vězeňské cely. Zeptej se jí hlavně na kouzelné zrcadlo. Slíbí že ti ho pomůže sehnat, když jí přineseš sklenici s kouzelným nápojem ukrytou v lese. Přesuň se k babiččině chaloupce a dojdi k mechovému plácku ve tvaru kříže nalevo od ní. Vykopej rýčem jámu v mechu, ve které najdeš sklenici s nápojem. Vrať se známým způsobem k vězeňské cele a promluv si s Goldlockchen o nápoji. Domluvíte se, že dostane pouze polovinu obsahu láhve. Přelij půlku nápoje do kelímku a dej ho Goldlockchen. Ta nápoj použije, ale omylem se teleportuje do vedlejší cely. Žádá tedy Simona o druhou polovinu nápoje. Nakonec Simonovi prozradí, že kouzelné zrcadlo najde ve vile na náměstí. Přesuň se na tržiště a jdi vpravo k domu se zazděnými okny a dveřmi. Zkus na vilu použít kouzelný nápoj. Simon tak neučiní z obavy, že by byl teleportován nesprávným směrem. Je tedy nutné sehnat kompas aby zjistil kde je západ. Projdi branou do zadní části města, kde jsi poprvé spatřil vlka a vejdi do obchodu s hudebními nástroji vzadu. Promluv si s prodavačem. Poté seber ze země kočičí misku a vzadu na stole počítadlo. Vyjdi ven na ulici, dojdi k popelnicím vpravo vpředu a prohledej sud vedle brány. Najdeš v něm korkovou zátku. Jdi na tržiště a vstup do budovy radnice. Z nástěnky u dveří seber červený magnet. Popojdi vlevo a ze stolu seber opravnou vodičku. Dále si z knihovny za stolem vezmi členskou kartotéku. Vyjdi ven z radnice a dojdi zpět k vile. Použij v inventáři magnet na jehlu a tím ji zmagnetizuješ. Nyní použij zmagnetizovanou jehlu na korkovou zátku a výsledek dej do kočičí misky. Získáš tak kompas, který použij na vilu. Simon konečně zjistí, kde je západ a postaví se na správné místo. Použij na vilu kouzelný nápoj a Simon se teleportuje dovnitř. Promluv si s mužem sedícím na křesle a zjistíš, že má velký hlad. Dej mu tedy pizzu a on dá Simonovi na oplátku kouzelné zrcadlo. Zrcadlo je však příliš velké na to, aby ho Simon mohl odnést. Musí ho tedy nějak zmenšit. Nejprve je ale nutné ověřit, kde se dvojník nachází. Použij na zrcadlo Alixin prsten, který od dvojníka dostala. Simon v zrcadle spatří nejen svého dvojníka, ale také Alix. To je ale překvapení! Nyní na zrcadlo použij kladivo a tím ho rozbiješ na kusy. Jeho majitel bude sice chvilku nadávat, ale dostal přece pizzu ne? Simon si automaticky vezme jeden velký magický střep, kterým může dvojníka sledovat. Otevři poklop v podlaze a takto se dostaneš skrz kanál ven z domu. Jdi k domu dvojníka a vstup dovnitř. Nyní už vidíš, že dvojník se nachází ve své pracovně vlevo dole. Než vstoupíš do domu, jdi k přístřešku vpravo dole a najdeš zde krtka. Poté vstup do domu a dojdi až do kuchyně vpravo nahoře. Najdeš zde násadu od koštěte a kýbl. Vyjdi ven před dům a připevni krtka na násadu. Použij krtčí rýč na hlínu na záhonu nalevo. Tím vykopeš díru, ve které najdeš kost, kterou seber. Vejdi do domu, jdi na toaletu vedle bazénu a z police seber šampón. Nyní jdi do jídelny a použij kost na pudla sedícího vedle krbu. Jdi do kuchyně a pudl půjde poslušně za tebou. Vyhoď kost ven z okna a pudl skočí za ní. Vrať se zpět do jídelny a seber pohrabáč položený na polenech vedle krbu. Jdi k bazénu a naplň kýbl vodou. Vrať se ke krbu a uhas vodou oheň. Z ohniště seber kus uhlí. Vrať se do vstupní haly a pomocí pohrabáče otevři skříňku nalevo. Ve skříňce najdeš dálkový ovladač. Použij dálkový ovladač na dveře od laboratoře nalevo a tím je otevřeš. Vejdi do laboratoře a seber ze stolu návod na výrobu černého prachu. Klikni na návod pravým tlačítkem a Simon si ho přečte. Použij kus uhlí na chemickou aparaturu postavenou na stole. Po chvilce nastane výbuch, který celou laboratoř zničí. Dvojník se jde podívat co se stalo a poté dá vše do pořádku. Nyní by bylo dobré vymyslet nějakou léčku, aby dvojník opustil svou pracovnu. Vejdi do vstupní haly a vylij šampón na podlahu. Jdi znovu do laboratoře a pomocí známého postupu ji opět zdemoluj. Nyní dvojník cestou do koupelny uklouzne na rozlitém šampónu a poté co uklidí laboratoř, odchází znaven do ložnice. Nyní už se můžeš bez obav vydat do dvojníkovy pracovny. Zde si vezmi papouška a kalamář s brkem. Podívej se do knihovny a v růžovém pořadači najdeš milostný dopis. Použij kalamář na papír položený na stole a tím dopíšeš do seznamu (co má dvojník udělat) další položku. Prohledej bednu s papíry která je položená na stole a najdeš v ní papírek s kombinací od trezoru. Přečti si ho. Je na něm následující nápověda: pořadí písmena I u nejlíbeznější květiny (jedná se o Alix) – 3, počet oken dvojníkovy nejoblíbenější místnosti (jídelna) – 4, počet sloupků na tržišti – 2, počet hořících plamenů v kouzelnickém obchodě – 1. Z nápovědy tedy vyplívá, že správná kombinace musí být 3 4 2 1. Dojdi k trezoru na zdi napravo, který se po zadání této kombinace otevře. Simon zde najde falešný diamant. Nyní otevři okno a zkus odejít ven z místnosti. Dvojník právě přichází a proto se Simon rychle promění v kobereček, aby zde nebyl přistižen. Au, to bolí! Poté co dvojník splní jeden z úkolů ze seznamu a přečte si co má udělat dál, zanechá na stole členský průkaz a odejde. Seber ho a vyjdi ven z domu. Přesuň se na tržiště a zaklepej na dveře klubu. Sděl vrátnému, že už máš členský průkaz a Simon je konečně vpuštěn dovnitř. Otevři skříň vedle dveří a najdeš v ní krabici s bílými rukavicemi. Ještě seber terč na šipky ze zdi vedle skříně. Popojdi dál do místnosti a promluv si se Sumpfling. Ta dá Simonovi ochutnat svojí výtečnou bahenní polévku. Simon samým štěstím vyběhne před dům a polévku ještě za tepla vyvrhne. Jdi k fontáně a promluv si s jogínem. Sděl mu svůj problém se zažíváním bahenní polévky a požádej ho o pomoc. Jogín Simonovi pomůže, když mu ukáže nepoznaný druh duševní bolesti. Projdi branou do zadní části města. Promluv si s panem Reichem z vily, který sedí na krabici od televize. Důkladně s ním pohovoř a dostaneš od něj daňový výměr. Vrať se k jogínovy a daňový výměr mu ukaž. Ten má z toho takové psychické trauma, že Simonovi ochotně poradí jak na polévku vyzrát. Jdi znovu do klubu a promluv si se Sumpfling. Po ochutnání polévky si Simon vzpomene na svoji kamarádku Nexus (známou z předchozího dílu) a díku tomu překoná pocit na zvracení. Zároveň se od Sumpfling dozví zajímavé informace o dvojníkovi. Přesuň se do města a vejdi do Calypsova obchodu. Ukaž Alix papouška a ona si myslí, že ho Simon ukradl. Přesuň se na tržiště a dojdi do klubu promluvit si se Sumpfling. Dozvíš se, že Simonův dvojník a komorník Kalaba mají něco nekalého v plánu. Simon odejde za Alix a o všem jí poinformuje. Ta tomu nechce uvěřit, ale po skončení rozhovoru je jí vše jasné. Nyní musíš najít způsob jak se dostat do hradu. Přesuň se na tržiště a vejdi do radnice. Promluv si s úředníkem a zeptej se ho na plány hradu. Úředník Simonovi sdělí, že plány a modely hradu vytvořil jeho vnuk, ale že neví kde jsou. Simon je tedy musí najít sám. První plán hradu je v polici se svitky. Najdeš tam Eisenbeinův stavební plán. Ještě než odejdeš hledat další plány, seber zatykač na vlka pověšený na přední straně pultu. Vyjdi ven z radnice, dojdi do zadní části města a vlez kanálem do vily. Najdeš tam Munzelsternův stavební plán. Další plán najdeš schovaný v sudu, který je před vězením kouzelníka. Jedná se o tajný plán. Přesuň se před hrad a po rozhovoru se stráží vejdi branou dovnitř. Je zde menší staveniště. Na maringotce najdeš vpravo pověšený Hinckensterzův stavební plán. Vrať se zpět na radnici a na stolku pod nástěnkou najdeš papírový model hradu. Jdi do Calypsova obchodu a na pultu najdeš model hradu z dřevěných kostek. Nyní už máš všechny stavební plány a modely hradu u sebe. Vrať se na radnici a přečti si oznámení na nástěnce. Je zde napsáno, že se hledá hradní strašidlo. To by byla práce vhodná akorát tak pro Calypsa! Dojdi do jeho obchodu a promluv si s ním o tom. Calypso nakonec s nabídkou práce souhlasí a společně se Simonem odejde do hradu. Promluv si s Calypsem a on vyzkouší své strašidelné schopnosti. Po chvilce však zjistí, že se ho nikdo nebojí. Třeba by pomohl řetěz, kterým by při strašení chrastil. Kde ho ale vzít? Možná by se nějaký řetěz našel ve vězení. Přesuň se do města a dojdi před vězeňské cely. Duch Julius nyní stojí venku, takže si s ním promluv o jeho trápení. Když mu Simon pomůže očistit jeho jméno, dá mu řetěz kterým je připoután. Vrať se na radnici a promluv si s úředníkem. Řekni mu, že máš informace o loupeži a že jsi našel ukradené rukavice. Ty Simon úředníkovi odevzdá. Pouze toto však úředníkovi nestačí jako důkaz pro uzavření případu. Jdi do klubu a zkus sebrat obraz Mona Lisy. Sumpfling to Simonovi nedovolí. Promluv si s ní a uklidni ji tím, že má spoustu fanoušků. Po skončení rozhovoru Sumpfling odejde. Zkus tedy obraz znovu sebrat, ale je pověšen moc vysoko. Použij velké kladivo na špičku hřebíku z druhé strany trámu, na kterém obraz visí. Tím hřebík vytlučeš ven a obraz spadne na zem. Vyjmi plátno s Mona Lisou z rámu. Když plátno prozkoumáš (pravým tlačítkem myši) v inventáři tak zjistíš, že se jeho malba odlupuje. Musí tedy být složena z více vrstev. Použij vědro s houbou z inventáře na plátno Mona Lisy a zjistíš, že pod malbou se skrýval moderní obraz. Teď by bylo ještě dobré zjistit kdo obraz namaloval. Dojdi do zadní části města a vstup do obchodu s hudebními nástroji. Ukaž obraz prodavači a on se diví, že Simon vlastní takové mistrovské dílo. Jméno umělce však nezná. Jdi na radnici a promluv si s úředníkem o ukradeném obrazu. Za odměnu dostaneš propouštěcí zprávu. Dojdi za duchem Juliusem a zprávu mu ukaž. Duch má obrovskou radost že ho Simon osvobodil a tak ihned poté co mu poděkuje odletí pryč. Seber ze země řetěz, kterým byl duch připoután. Vydej se na hrad a dej řetěz Calypsovi. Ten ale i s touto pomůckou neumí pořádně strašit a proto by se to potřeboval od někoho naučit. Přesuň se k rybníku a jdi podél jeho břehu doleva. Stojí zde bývalý ředitel divadla před svou maringotkou. Promluv si s ním a požádej ho, zda by nepomohl tvému příteli Calypsovi naučit se strašit. Ředitel souhlasí. Dojdi zpět na hrad, promluv si o tom s Calypsem a poté se oba vraťte k řediteli u rybníka. Promluv si ještě jednou důkladně s ředitelem (pokud jsi to už neudělat předtím) a dozvíš se, že aby mohl naučil Calypsa strašit, bude k tomu jako rekvizity potřebovat následující věci: halapartnu, kouzelnický plášť a flétnu. Přesuň se k mostu, který opět hlídá troll. Musíš se ho znovu nějak zbavit. Rozeber počítadlo které máš v inventáři a získáš z něj kuličky. Použij kuličky na trolla, ten po nich uklouzne a odporoučí se opět pod most. Seber jeho halapartnu která leží na zemi. Přesuň se do města a zajdi do Calypsova obchodu. Promluv si s Alix, zda by ti nedala kouzelnický plášť. Alix je však neoblomná. Vyjdi ven před obchod a použij na milostný dopis v inventáři opravnou vodičku. Tím trochu pozměníš jeho obsah. Upravený milostný dopis dej pod rohožku před dveřmi obchodu. Simon se schová za roh, Alix vyjde ven a dopis si přečte. Poté odejde pryč. Vejdi do obchodu a vezmi si kouzelnický plášť, který najdeš ve spodní polici napravo. Když už jsi zde, použij papouška na instantní stroj vedle vchodu. Získáš tak instantní písmenkovou polévku. Přesuň se k dřevorubci, který popíjí před svým srubem a promluv si s ním. Poté se přesuň k truhláři a promluv si s maminkou Karkulky. Simon jí předá zatykač na vlka a ona odejde. Promluv si s truhlářem a on odejde též. Vezmi si dřevěnou nohu upnutou v soustruhu. Ještě si vezmi mrtvé depresivní kuře a získáš tak i hřebík, kterým bylo přitlučeno na trám. Přesuň se na tržiště a přečti si oznámení o zákazu hudby, které je vyvěšené na nástěnce před radnicí. Zajdi do obchodu s hudebními nástroji a promluv si o zákazu hudby s prodavačem. Dále ho požádej, zda by ti nevyrobil flétnu. Prodavač ti flétnu vyrobí pokud bude zrušen zákaz hudby. Jdi na radnici a vyžádej si od úředníka formulář B5. Až bude hledat v archivu, rychle přistup ke stolku vedle lisu a zpřeházej písmena v tiskařské sazbě. Vyjdi ven před radnici a přečti si znovu oznámení. Nyní už je hudba povolena, takže si Simon oznámení vezme. Dojdi za prodavačem s hudebními nástroji a oznámení mu ukaž. On ti za odměnu začne vyrábět flétnu z dřevěné nohy. Promluv na něj ještě jednou a on ti dá hotovou flétnu. Přesuň se k rybníku a promluv si s ředitelem. Simon mu automaticky předá všechny rekvizity. Ředitel naučí Calypsa strašit a ten poté odejde na hrad. Přesuň se na hrad a promluv si s Calypsem. Předej mu všechny plány a modely hradu. Vyjdi ven před bránu a jdi dál doprava. Simon automaticky dojde na druhou stranu hradu na staveniště nádvoří. Vejdi na nádvoří a vstup do domu komorníků. Promluv si s komorníkem Kalabou a dozvíš se, že shání diamant. Máš sice u sebe falešný diamant, ale nemůžeš ho ještě Kalabovi dát, jelikož bys neodhalil dvojníkovi nekalé úmysly. Přesuň se k mostu a promluv si s dráčkem Teriblixem. Pohovoř s ním o koupi diamantu, který má skladem, ale nic z toho obchodu nebude. Jdi k domu babičky a vstup dovnitř. Na posteli se povaluje přežraný vlk a stěžuje si na bolesti břicha. Seber vycpanou punčochu pohozenou na zemi u postele. Prozkoumej ji v inventáři a najdeš vzkaz od babičky, který si přečti (pravé tlačítko). Přesuň se k rybníku a promluv si s myslivcem, který sedí na posedu. Přemluv ho, aby zašel k babičce podívat se na vlka. Poté co odejde, přesuň se též k babiččině chaloupce. Promluv si s myslivcem znovu. Myslivec Simonovi sdělí, že bude potřebovat skalpel a uspávací prostředek, aby mohl provést tak náročnou operaci. Přesuň se na náměstí a promluv si s jogínem. Dej mu hřebík, který se mu bude hodit do jeho postele a on ti dá na oplátku skalpel. Nyní jdi do zadní části města a vlez do kanálu, aby ses dostal do vily. Použij terč na nožní kontakt na podlaze. Terč zasáhne uspávací šipka (pokud na kontakt pouze šlápneš, chvilku si pospíš). Přesuň se k babiččině chaloupce. Promluv si s myslivcem a dej mu skalpel s uspávací šipkou. Po úspěšném dokončení operace si Simon promluví s vlkem, kterého ta práce evidentně vysílila. Babička s Karkulkou také moc nadšené nebyly. Vejdi do chaloupky a promluv si s babičkou. Řekni jí, že by mohla vydělat velké peníze nákupem diamantu. Simon babičce předá reklamní leták. Přesuň se do města a vejdi do Calypsova obchodu. Vysyp v inventáři písmenka z instantní polévky (pravé tlačítko) a poté je znovu prozkoumej. Je potřeba písmenka setřídit. Uděláš to tak, že nejprve zvolíš 3. a poté 1. možnost. Získáš tak setříděná písmenka. Nasyp písmenka do sudu s kouzelnou vodou, který je úplně nalevo a získáš tak upraveného papouška. To bylo jen tak tak, Alix se právě vrátila! Jdi do domu dvojníka a dej papouška na bidýlko v pracovně. Přesuň se k mostu a promluv si s Teriblixem. Zeptej se ho zda má ještě skladem diamant a dej mu svůj falešný. Přesuň se do města a spatříš dvojníka jak obdržel balíček s falešným diamantem. Dvojník se poté vydá za komorníkem Kalabou. Zajdi do obchodu a promluv si s Alix. Poté Simon s Alix odejdou na hrad. Po skončení nevydařené párty u Kalaby je Simon společně se svým dvojníkem teleportován do říše mrtvých. Vydej se za králem a dvojníkem, kteří odešli do pochmurné krajiny mezi antickými domy. Použij mrtvé kuře z inventáře na mrtvé kuře stojící vedle krále s dvojníkem. Kuře snese depresivní vejce a vyčerpání zemře. Vrať se před hlavní budovu odkud jsi přišel a pokračuj doprava až spatříš draka. Dej mu vejce a on ho svým plamenným dechem uvaří. Vejdi do hlavní budovy a dej vařené vejce dotyčnému, který třídí spisy. Po skončení rozhovoru spadne na zem kráječ na vajíčka, který si vezmi. Vyjdi ven dveřmi napravo a dej kráječ Orpheovi, který sedí na schodech. Poté zajdete společně do hlavní budovy. Tam Orpheus zahraje na kráječ a zazpívá, ale nesetká se s pochopením. Jdi opět do pochmurné krajiny a zaklepej na dveře hrobky. Otevře ti upíří dáma se kterou si promluv. Poté co ti zazpívá jí řekni, že znáš někoho kdo zpívá lépe. Vrať se do hlavní budovy a promluv si s osobou, která třídí složky. Zeptej se, zda ti může půjčit megafon (3. volba). Jdi ven a použij megafon na kotel ve tvaru lebky, u kterého stojí Orpheus. Jdi do pochmurné krajiny a znovu zaklepej na dveře hrobky. Obdržíš pozvánku. Nyní můžeš prozkoumat další lokace posmrtné říše. Zajdi nalevo k břehu řeky Styx, kde je Simon zábavným způsobem zrentgenován. Musí tedy najít způsob jak rentgen ošálit. Vyjdi ven. Ještě můžeš navštívit temný tunel a poškádlit tam dvouhlavého psa. Vrať se k hlavní budově a jdi okolo draka stále napravo. Zaklepej na dveře hrobky Eurydikes.  Ukaž jí pozvánku a můžeš vejít dovnitř. Jdi doleva a seber ze stolu pohár vína. Použij víno na hořící pánev a tím jí uhasíš. Kouř na chvíli sníží viditelnost zrcadla, před kterým Eurydikes stojí. Využij toho a ihned seber její svatební šaty ze skříně. Vyjdi ven a jdi do hlavní budovy. Promluv si s třídičem a on ti dá několik prázdných složek. Jdi do pochmurné krajiny a promluv si s dvojníkem. Nejprve se mu omluv a poté ho otravuj tak dlouho, dokud ti nevyplní složky. Nakonec od něj ještě dostaneš malý střep z kouzelného zrcadla. Sejdi dolů k antickým budovám a obleč na sebe svatební šaty (levé tlačítko). Promluv si s Orpheem a zvol zaklepání na rameno (1. volba). Orpheus odejde společně s přestrojeným Simonem na břeh řeky Styx. Rentgen jsi sice obalamutil, ale ještě musíš sehnat peníze na převoz. Vrať se k antickým budovám a promluv si s Ovidiem, který stojí vlevo. Zeptej se ho na minci. Dá ti jí, pokud mu zprostředkuješ rozhovor se Sisyphosem. Jdi do centrální budovy a promluv si s třídičem. Poté seber dřevěný klín sloužící jako zarážka u dveří. Vyjdi ven a vydej se do pochmurné krajiny. Pokračuj stále vlevo ke skalám, kde spatříš Sisyphose, který před sebou tlačí kamennou kouli. Použij na kouli klín a zeptej se Sisyphose, zda by ti neposkytl rozhovor. On souhlasí. Vrať se k Ovidiovi a sděl mu tu radostnou zprávu. Za odměnu dostaneš zlatou minci. Vrať se ke břehu řeky Styx a vhoď minci do automatu na lístky úplně nalevo. Simon je konečně dovezen zpět do světa pohádek. Nyní se můžeš přepínat mezi Simonem a dvojníkem jehož ikona je vpravo dole. Přesuň se k mostu, přejdi ho a vstup vraty do chrámu mrtvých. Prohledej bednu s harampádím nalevo a najdeš v ní černé svíčky. Jdi směrem ke strážci chrámu a poté okolo rakve k bedně nalevo, ve které najdeš razítko. Použij razítko na vyplněné složky. Nyní jdi k oknu napravo a použij olejničku na promazání jeho pantů. Poté okno otevři. Upíří kočka se vyděsí z proniknutého světla a skočí do světa mrtvých přímo na hřbet dvouhlavého psa. Tím ho vydráždí a on za ní uteče. Přepni se na dvojníka a dojdi do tunelu, kde předtím pes hlídal. Promluv si se Simonem skrz výtahovou šachtu. Přepni se na Simona a promluv si se strážcem chrámu. Poté promluv s dvojníkem skrz výtahovou šachtu (pod kabinou výtahu) a strážce chrámu po chvilce odejde. Nalož do výtahu orazítkované spisy, zatáhni za páku a tím výtah spustíš dolů. Přepni se na dvojníka a vyndej spisy z výtahu. Poté výtah použij. Přijde král a společně s dvojníkem vyjedou nahoru. Jdi k mostu, který opět hlídá tupý troll. Přepni se na Simona a dojdi za babičkou do její chaloupky. Seber prostěradlo z houpacího křesla a vrať se k mostu. Vyrob z prostěradla lano, které použij na trolla. Tím jeho konec přivážeš k trollovým nohám. Vrať se do chrámu a přivaž druhý konec lana k výtahu. Zatáhni za páku a výtah stáhne trolla do podsvětí. Jdi do města a promluv si s králem. Král poté vstoupí do Calypsova obchodu. Vyjdi ven a projdi temnou uličkou. Polož černé svíčky na znak ve tvaru hvězdy nakreslený na zemi. Jdi na tržiště a promluv si s úředníkem o účasti na sportovním klání. První disciplína je závod v běhu s čerty. Po probrání všech podrobností se ocitneš na startu, který je na rozcestí. Přesuň se do města a pak se přepni na dvojníka. Dojdi na rozcestí a řekni stráži, že už jsi připraven. Závod je odstartován. Jakmile čerti doběhnou do města, kde čeká Simon, urychleně běž (bez přepínání na Simona) doprava na tržiště, aby tě čerti nepředběhli. Díky této léčce Simon vyhrál první disciplínu. Druhou disciplínou jsou šachy. Poté co je rozehráno, oslov uprostřed partie úředníka a řekni mu, že si musíš odskočit na záchod. Jeden z čertů, který druhému radil jde s tebou a chytí se do pasti v podobě obrazce se svíčkami. Vrať se na tržiště a Simon šachy vyhraje. Třetí disciplínou je vzpírání. Zajdi do Calypsova obchodu a použij mrtvé kuře na instantní stroj. Získáš tak instantní kuřecí polévku. Nasyp jí do hrnce v inventáři a přidej kouzelnou vodu ze sudu nalevo. Tím získáš kuřecí polévku. Běž do klubu a nabídni polévku Sumpfling. Ta jí po dlouhém přemlouvání ochutná. Poté přijde i dvojník a Simon dostane od Sumpgling její bahenní polévku. Vrať se na tržiště a použij polévku na sklenice s minerálkou položené na bednách. Čerti se za chvilku přijdou občerstvit. Promluv si s úředníkem a oznam mu podezření na doping. Úředník zkontroluje nápoje a čerti jsou diskvalifikováni. Promluv znovu na úředníka a řekni mu, že jsi připraven na vzpírání (3. volba). Simon zvedne činku sice jen o pár centimetrů, ale i přesto vyhraje a dostane zlatou medaili. Jdi do Calypsova obchodu a promluv na krále. Simon ho strčí a král spadne do instantního stroje. Přepni se na dvojníka a jdi též do Calypsova obchodu. Spusť instantní stroj a získáš královskou instantní polévku. Přepni se na Simona a přesuň se k zadnímu vchodu do hradu. Ukaž stráži medaili a pustí tě dál. Jdi na nádvoří a schovej se za bedny napravo. Přiběhne dvojník a dá Simonovi instantní polévku. Poté vejde do trůnního sálu a vyláká ven komorníka Kalabu. Vejdi do trůnního sálu a nasyp instantní polévku do Kalabova poháru s pitím. Poté co se Kalalba napije, promění se v krále a následuje závěrečná animace se šťastným rozuzlením celého příběhu. A to je i konec další Simonovi úspěšné mise ve světě pohádek. Nebo ne?
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Teriblix

(kcsk, 2. 4. 2013 18:06)

chci se zeptat, jak mám dát Teriblixovi ten falešnej diamant.. o diamantech jsem s ním mluvila ale nevzal si ho... a jak mám přesvědčit babičku aby si ten diamant koupila?? nějak jsem se do toho zamotala... :/

Re: Teriblix

(hajula, 11. 8. 2017 14:37)

mam stejnej problém

prosím o radu

(naty, 21. 11. 2010 11:54)

neviete kde mám zohnat prestieradlo ked tam nieje?

odpověd

(kerol, 24. 7. 2010 8:25)

moc dekuji

odpověd

(stan, 23. 7. 2010 14:07)

máš to v návodu podtržené...............Promluv si s dřevorubcem a dostaneš od něj kus dřeva. Když už jsi zde, vezmi si horolezecké náčiní opřené u klád nalevo a velké kladivo položené na polici vedle srubu.........

prosim o radu

(kerol., 23. 7. 2010 9:27)

nevite někdo kde vzít kladivo?prosim odpovězte

odpoved..?

(Midnight Knight, 1. 4. 2009 7:43)

Rek bych,ze jde o misto ohledne polifky u Swampling/Sumpfling/.Mam takovej dojem,ze kdyz se daji nespravny odpovedi,tj. Swampling se nastve,staci vylezt z baraku,vlezt do nej znova a rozhovor opakovat/ale nevim to uz jiste.

polévka

(Karel Frey, 16. 1. 2009 16:20)

1)Zkontroluj jestli jsi splnila všechny předchozí úkoly (v seznamu úkolů).
2)Ověř jestli máš ve svojí polévce všechny potřebné ingredience (instantní kuřecí polévka + kouzelná voda).
3)Během rozhovoru se Sumpfling vol pouze takové odpovědi, abys Sumpfling nenaštvala.

Prosím o radu

(eva, 15. 1. 2009 19:17)

Prosím o radu já si s Bahňákem (Sumpling-Sumfling) promluvila a on mi říká pořád dokola:Už s tebou nechtít nikdy mluvit! a já mu nemůžu dát ani polévku ani si s ním podruhé promluvit.Polívku mi taky nechce dát tak co mám dělat?