Jdi na obsah Jdi na menu
 

SOMA (minirecenze a návod)

Autor návodu: Michal Paclt (mitch.mp@seznam.cz)

ÚVODEM

Soma je dlouho očekávanou hrou od dnes už slavného studia Frictional Games, které odstartovalo dnes už legendární sérii Penumbra. Už v Penumbře se ukázalo, že se i s minimem prostředků na vývoj dokáží tito švédští vývojáři i z minima vykřesat maximum. Jejich další hra jménem Amnesie: The Dark Descent toto jen potvrzovala a stala se podle mínění mnohých hráčů jednou z nejlepších hororových her všech dob. Prestiž hry značně navýšilo i vydaní editoru, díky kterému se rozběhla doslova lavina různých módů ze strany amatérských vývojářů. Počítáme-li i dnes už neznámé nebo neexistující projekty, vzniklo více než 500 těchto módů, z nichž mnohé dokázaly nejen základní hře konkurovat, ale v některých aspektech ji i překonaly. Další díl Amnesie pod jménem A Machine for Piggs bylo vyvíjeno jinými vývojáři a Frictional Games jen vydáno. V tomto nepřímém pokračování byl znatelný odklon od konceptu her Frictional Games. Díky tomu se nejednalo ve srovnání s první Amnesií o tolik úspěšnou hru, i když rozhodně ne špatnou.

Soma jde však ještě mnohem dál. Je daleko propracovanější, má komplikovanější příběh a děsivé momenty a setkání s monstry jsou vyhnány do naprostého extrému, kdy se i ti nejotrlejší hráči budou při prvním zahráním zaručené bát. Zpočátku jsem byl trochu skeptický k umístění hry mezi roboty do podmořského prostředí, což mi úplně nesedlo, a navíc se mi počáteční úrovně zdály přinejmenším průměrné. Soma je však hra oplývající postupně gradovanou atmosférou. A navíc její prostředí velice propracované. Je tísnivé, depresivní a děsivost momentů se víc a víc stupňuje. K tomu přispívá i překvapivě kvalitní příběh s naprosto neočekávaným zakončením, který doslova vyráží dech. V neposlední řadě hru vytahuje nahoru i její rozmanitost. Autoři si dali velkou práci s tím, aby se situace ve hře neopakovaly. Dopravní prostředky, kterými se přesunujete ze základny na základnu, by mohly být kapitolou samou o sobě.

Autorům z Frictional Games se podařilo za 5 let vývoje vytvořit opravdu excelentní hororovou hru, která svým herním stylem hodně připomíná Amnesii. Je zde však celá řada zcela nových prvků, které posouvají herní zážitek ještě kamsi dál. I přes převažující klady jsem stejně nostalgicky vzpomínal na vlhké a zatuchlé hrady ze světa Amnesie, díky čemuž je pro mě první Amnesie stále tou nejlepší hororovou hrou. Toto je však můj subjektivní náhled, se kterým se asi ne každý ztotožní.

Plusy

Atmosféra, příběh, originální a netradiční hádanky, zakončení, herní styl, dopravní prostředky.

Minusy

Občasné bugy a výjimečně poškozování uložených pozic a následné pády hry (naštěstí nejnovější patch tyto problémy z větší části odstraňuje).

Resume

Neuvěřitelně atmosférický a strašidelný zážitek ve stylu Amnesie. Celá řada inovativních prvků však hru posouvá ještě kamsi dál. Na druhou stranu jsou některé herní prvky, které by umocňovaly požitek ze hry, příliš zjednodušeny (nekonečná energie do svítilny), v čemž prohrává s první Amnesií na plné čáře. Soma se zkrátka hra, která za zahrání stojí a která vám dlouho z paměti nevymizí.

- - - - -

ÚVODNÍ KAPITOLA

Byt

Probíráte se ve svém bytě. Klikněte na mobilní telefon na nočním stolku a bude následovat rozhovor. Prozkoumejte zásuvky komody a klikněte na knihu. Otočte si ji pohybem myši a přečtěte si text na druhé straně. O kousek dál je na stole pevný telefon se záznamníkem, na nějž klikněte a poslechněte si zprávu. Opodál jsou na polici knihovny další 3 předměty k prozkoumání (pověšené fotografie). Vpravo je televize u níž leží předmět k prozkoumání (DVD disk). Můžete zkusit televizi zapnout, ale nemá to smysl. Další předmět k prozkoumání je na opěradle pohovky. Nyní přejděte k psacímu stolu, kde si přečtěte zprávy v počítači. Mezi nimi je jeden neodeslaný mail, který kliknutím na políčko vpravo odešlete. Kromě laptopu jsou na stole 2 předměty k prozkoumání (bloček a pohlednice), na nástěnce je 5 předmětů k prozkoumání (3 pohlednice, lékařský recept a vizitka). Otevřte horní zásuvku, kde je výstřižek z novin a v následující zásuvce najdete filmový časopis. Nyní přejděte ke vchodovým dveřím a vpravo na stole je tabulka a vlevo na stolku leží dopis. Kromě zkoumání těchto předmětů můžete odtáhnout závěsy z okna, prozkoumat ledničku nebo v koupelně odtáhnout závěs ze sprchového koutu a zkusit pustit sprchu. V neposlední řadě můžete rozsvěcet světla vypínači, což rozhodně doporučuji pro lepší viditelnost a orientaci.

Nyní přejděme k tomu nejdůležitějšímu, což je TEKUTINA, jejíž nalezení je nezbytné pro další postup. Může být na těchto třech místech:

 

  1. horní zásuvka psacího stolu (u laptopu)
  2. skříňka v koupelně
  3. skříňka na nádobí v kuchyňském koutu

Po sebrání předmětu klikněte levou myší, abyste tekutinu vypili. Poté jděte ke vchodovým dveřím a klikněte na ně.

Metro

V této krátké úrovni se svezete podzemkou. Až vám zazvoní telefon, klikněte na zelené tlačítko a bude následovat zajímavý rozhovor. Po chvíli se přenesete do další úrovně.

Laboratoř

Běžte k recepčnímu stolu, kde je laptop a v něm 3 zprávy. Poté otevřete horní zásuvku stolu, kde najdete zápisník, a v následující zásuvce leží vědecký časopis. Jděte ke dveřím a klikněte na ně. Pokuste se zavolat kolegovi, ale nebude to zvedat. Klikněte na klávesnici vlevo od dveří a naťukejte kód 2501. Projděte do chodby, kde je vedle dveří vlevo záznam o docházce, vedle dalších dveří vpravo rovněž záznam o docházce. Vejděte do těchto dveří, rozsviťte si vypínačem u dveří a prozkoumejte nástěnku nad stolem. Vraťte se do chodby a vstupte do dveří na konci. Po skončení rozhovoru opakovaně klikejte na postavu, abyste se dozvěděli více informací. Až z postavy zmizí symbol bubliny můžete jít ke křeslu a kliknutím se do něj položit.

KAPITOLA 1

Procitnutí

Poté co se probudíte na podivném místě vstaňte z křesla a jděte k červeně osvětlenému bodu. Kliknutím zapnete dodávku elektřiny do místnosti. Můžete prozkoumat terminál vedle křesla, přístroj s terminálem vpravo a 2 popisné tabulky nad strojem. Uchopte nějaký těžký předmět (hasící přístroj nebo židli) a prohoďte ho poškozeným sklem. Vyjděte ven a v uličce vlevo je na stěně záznamník obsahující hlasovou zprávu. O kousek dál v chodbě je zámek na dveřích, který odstraňte a poté klikněte na panel vedle dveří, čímž si je otevřete. V místnosti za dveřmi je vzadu na stěně robot, na kterého klikněte, a poté si s ním promluvíte. Vraťte se do chodby a vlevo od vás jsou nově zpřístupněné dveře. Hledejte po levé straně dveře s pečetí, kterou odstraňte a poté vstupte do dílny, kde najdete na stole ležet OMNITOOL a kromě toho dokument o Omnitoolu. Vraťte se do chodby a vydejte se zpět do místnosti, kde jste se probudili. Do přístroje vlevo vložte Omnitool a klikněte na obrazovku vpravo. Proklikejte všechny možnosti, abyste získali co nejvíc informací a hlavně nezapomeňte kliknout na „Odemknout nástroje“. Vlevo vedle přístroje se otevřela přihrádka, ze které vyjměte ČIPOVOU KARTU a vložte ji do přístroje nad místem, kam jste vkládali Omnitool. Znovu klikněte na obrazovku a dále klikněte na tlačítko „Nástrojový čip“ a poté na „Aktualizovat“. Vyjměte Omnitool z přístroje a tím máte hotovo. Ještě můžete jít prozkoumat obrazovku u křesla, kde najdete mimo jiné 2 textové zprávy. Nyní se vydejte zpět do míst, kde jste našli Omnitool, ale nechoďte do skladiště, ale rovně. Brzy přijdete ke schůdkům po levé straně. Na dveře pod schody použijte Omnitool a projděte do proskleného podmořského tunelu, který vypadá jako z Bioshocku. Vlevo je záznamník a na stole vpravo 4 podivné kresby. Projděte na konec, vyjděte po schodech nahoru do kanceláře ochranky, kde klikněte na zdravotní robot visící na stole. Otevře se vám ventilační šachta, do které vlezte. Na rozcestí zahněte vlevo, poté vpravo a na konci chodby klikněte na žluté tlačítko pro opuštění šachty.

Stanice Upsilon

Pokračujte do kontrolní místnosti, kde visí na jednom panelu vpravo papír s poznámkou. Zkuste promluvit s poškozeným robotem a poté odpojte obě potrubí od hlavního terminálu. Poté stiskněte tlačítko na terminálu a následně se zaměřte na hodnoty na obrazovce vpravo. Dole jsou tři tlačítka. Stiskněte první tlačítko a počkejte dokud první vodorovný sloupec nezezelená. V tom okamžiku stiskněte druhé tlačítko, a až zezelená i druhý sloupec stiskněte poslední tlačítko. Jděte do zadní části místnosti a v tom okamžiku se s vámi spojí neznámá žena. Po skončení rozhovoru se zpřístupní dveře vedoucí ven z místnosti. Vyjděte do velké místnosti na servisní lávky. Vpravo je obrazovka k prozkoumání. Vydejte se po lávkách do středu místnosti, avšak zde se pod vámi lávka propadne a vy se zřítíte dolů. Po žebříku vylézt zpět nahoru nezkoušejte, protože ten se s vámi utrhne (ostatně by to ani nemělo smysl). Po straně sálu je ventil, kterým otočte dokud se ventil neutrhne. Vyjděte po nedalekém schodišti do mezipatra, kde zatáhněte za páku. Kryt nad schodištěm se odsune a vy budete moci vyjít o patro výš. Zde zatáhněte za další páku a poté vyjděte až nahoru. Vlevo jsou terminály, kde najdete papír s poznámkou. Klikněte na levý terminál a přihlašte se pomocí hesla 0722. Přečtěte si mail a poté odblokujte tlačítky skladiště a ovládání toku. Jinak můžete se pod stejným heslem přihlásit i do druhého terminálu, ale tam najdete jen pár nedůležitých statistických údajů. Přejděte k provizornímu místu na spaní, kde najdete na stěně vlevo nástěnný plán, na zemi leží 2 kresby a na stolku je notes a oboustranná kresba. Jděte do dveří vedle terminálu (ty jste si odemkli pomocí levého terminálu) a na stole najdete dokument „Černá skříňka“. Vraťte se do kontrolní místnosti a nyní se dejte do průzkumu ostatních okolních místností. Nejprve jděte do dveří pod schodištěm a klikněte na poškozeného robota. Vyjděte z místnosti a vstupte do dveří naproti, kde dole najdete dalšího poškozeného robota, se kterým si tentokrát budete moci normálně promluvit. Bude po vás chtít, abyste mu sehnali pomoc. Vyjděte z místnosti a pokračujte do dveří vlevo. V chodbě leží mrtvola, na kterou klikněte a poslechněte si záznam a poté můžete ještě prozkoumat identifikační kartu. Dál v chodbě jděte vlevo, kde jsou dveře, které jste si předtím rovněž odemkli pomocí terminálu. Je tu papír s poznámkou, na které jsou instrukce, a poté můžete ještě použít zdravotního robota. Vraťte se do chodby, vyjděte po schodech nahoru a přímo nad schody nahoře je k prozkoumání reklamní tabule. Na konci schodiště jsou vpravo osobní skříňky. Na té druhé je k prozkoumání poznámka na papíru a uvnitř skříňku identifikační karta. Tím máte vše prozkoumané a můžete se vrátit zpět do kontrolní místnosti, kde u levého terminálu tentokrát zadejte kód 0735. Jak vidíte tento uživatel má širší oprávnění a můžete si odemknout také elektrárnu. Zatáhněte za páku uprostřed místnosti a poklop nad schodištěm se odsune. Nahoře opět zatáhněte za páku, abyste si poklop zatáhli (to pro případ, že by monstrum mělo nutkání vás po schodech následovat). Prozkoumejte nástěnku celkově a poté prozkoumejte na ní zvlášť 4 dokumenty. Přejděte k pultu, stiskněte tlačítko a zadejte kód 2203. Kurzorem najděte takové místo, aby se znak zobrazoval úplně jasně. Bude následovat rozhovor, po jehož skončení se místnost začne rychle plnit vodou. Poté se přesunete do další úrovně. Ještě jsem se zapomněl zmínit o zařízení na stěně v horní místnosti, které zřejmě obsahuje zvukovou nahrávku.

Upsilon, venku

Jděte podle světel, poté projděte několikanásobnou bránou a na kopci se je na sloupu vpravo záznamník. Na rozcestí zahněte vpravo a zhruba v těchto místech by měl být pod kamením poblikávající root. Osvoboďte ho, protože jeho pomoc budete zakrátko potřebovat. Držte se dál vlevo a jděte stále do kopce. Dostáváte se ke stanici dráhy, kde stiskněte tlačítko a poté vyčkejte dokud váš robot nepropálí autogenem hermetické dveře. Zkuste znovu stisknout tlačítko a poté tahem otevřte dveře. Na panel vpravo použijte Omnitool a cesta dál je volná.

Dráha

Do vaší výbavy vám přibyla baterka, kterou si můžete příslušnou klávesou rozsvěcet či zhasínat. Projděte až ke stanici dráhy, kde je sice v malém panelu páka, ale vzhledem k nedostatku proudu je k ničemu. Vydejte se tunelem dráhy, který je však zavalený, takže vlezte do úzkého tunelu vlevo. Prolezte do místnosti, kde leží na zemi vedle robota žena. Promluvte si s ní a poté vytáhněte oba konektory ze zařízení. Můžete ještě kliknout na obrazovku a prohlédnout si ji. Jinak se vydejte zpět do stanice vlaku, kde zatáhněte za páku ve skříňce na zdi, tahem odsuňte dveře pravého vlaku a nastupte dovnitř. Vlevo leží kresba a také je tu tablet, kde si můžete prohlédnout všechny soubory. Vystupte ven a nastupte do protějšího vlaku. Vlevo seberte přepravní list a poté si sedněte do křesla řidiče. Připojte svůj Omnitool do panelu vlevo. Poté musíte zatáhnout za všechny tři páčky. Za první páčku se mi ovšem vsedě nedařilo zatáhnout. Pokud máte stejný problém, opusťte sedadlo a stiskněte ji ze stoje. Pak si opět sedněte do křesla, stiskněte tlačítko vpravo od páček a před vámi se ukáže mapa tras vlaků. Zvolte Lambdu a bude následovat poměrně dlouhá jízda, během které se vám na obrazovce bude přehrávat informativní video. Po havárii vlaku zatáhněte za páčku na podlaze a otevře se vám nouzový východ z vlaku. Než opustíte vlak nezapomeňte si vzít z panelu svůj Omnitool. Jděte tunelem vpřed a vpravo na stěně je telefon, prostřednictvím kterého si promluvíte s Catherine. Pokračujte na konec tunelu, kde stiskněte zařízení vpravo. Vraťte se o kousek zpět a odklopte nenápadná dvířka vpravo. Prolezte k žebříku a vystoupejte po něm nahoru. Použijte svůj Omnitool a poté vylezte po dalším žebříku. Jste opět na mořském dně. Orientujte se podle světel, která vás dovedou k cíli. Rovně před vámi je únikový člun. Jelikož nemáte mozkový čip, je vám k ničemu. Vejděte do dveří vpravo (stiskněte tlačítko), použijte Omnitool na panel vpravo a voda se z přechodové komory se vypustí

KAPITOLA 2

Stanice Lambda

Jděte chodbou rovně a poté vás napadne podivné monstrum. Až se proberete jděte na nejbližší rozcestí a vejděte do dveří vlevo. Tady zjistíte, že Catherine je robot. Klikněte na robota a promluvte si s ním. Poté vložte Omnitool do terminálu a ze hřbetu robota si vezměte ČIP, který rovněž vložte do přístroje. Vyjděte do chodby a dejte se vlevo. Po pravé straně jsou dveře vedoucí na toaletu, kde je zdravotnický robot. Vraťte se na rozcestí a vejděte do obytné místnosti vlevo, kde najdete v jedné osobní skříňce tištěný dopis. Vyjděte zpět na rozcestí a dejte se levou chodbou jakoby směrem k hermetické komoře. Dveře po pravé straně jsou nyní přístupné, tak do nich vejděte. Vpravo je obrazovka, kterou můžete sice prozkoumat, ale nic důležitého na ní nenajdete. Větší pozornost věnujte obrazovce vlevo, jejíž aktivací se vám spustí menu. Pročtěte si všechny dokumenty, můžete odpovědět i na kvizové otázky a velkou pozornost věnujte poslednímu tématu týkající se hledání Archy. Klikněte na druhý čtverec zleva v nejspodnějším řádku (tam, kde je planeta Země). Na mapě světa poté klikněte na čtverec zahrnující velkou část Atlantského oceánu, západní Afriku a Španělsko. Následně klikněte na čtverec, ve kterém leží stanice Tau. Nakonec klikněte na čtverec, který pokrývá levá horní část plánku. Vraťte se zpět do řídící místnosti a vezměte si Omnitool. Vydejte se známou cestou na mořské dno a nastupte do člunu vpravo. Použijte Omnitool, avšak nic se nestane a Catherine vám dá další instrukce. Vylezte z člunu a dejte se vlevo. Následujte dlouhou řadu světélek (zřejmě se pod vámi nachází tubus vlaku). Na konci cesty použijte Omnitool a vejděte dovnitř. Otevřte dveře vlevo, vylezte po žebříku nahoru a prolezte na konec horizontální šachty. Opět se octnete na mořském dně. Projděte na konec podmořského kaňonu, který se bude poznenáhlu rozšiřovat do prostorné kotliny. Zde už uvidíte monstrózní stavbu stanice Curie. Najděte protrženou stěnu a vejděte dovnitř.

Curie

Vylezte po žebříku, vyjděte po schodech a tahem otevřte dveře po pravé straně. Projděte chodbou, vyjděte na venkovní schodiště, po kterém rovněž vystoupejte a otevřte dveře vedoucí dovnitř. Dejte se vlevo přes několik dalších dveří. Vpravo je místnosti, kde se přehrává podivná zpráva. Objevuje se tu však nebezpečné monstrum. Raději projděte do vzdálenější chodby, dejte se vpravo a tahem odšoupněte dveře vlevo. V této místnosti se nachází zdravotnický robot. Vraťte se do chodeb a dostaňte se až k místu, kde je na stěně ventil. Zatočte jím a spustí se vám ze stropu žebřík. Vylezte nahoru, odsuňte další dveře a v chodbě jděte vpravo, kde je záchranný člun. Připojte k panelu Omnitool a promluvíte si s Catherine. Budete potřebovat zrušit nějaké zabezpečení, které brání člunu v odjezdu. Vyjděte ven, dejte se vpravo a hned vpravo je velká hala. Zde se však vyskytuje velice nepříjemné monstrum. Musíte ho nalákat do chodby a zavřít do místnosti vedle chodby, která má dvoje dveře. Projděte halou a v chodbě za halou vyjděte po schodech nahoru. Prozkoumejte okolní dveře a jedny z nich vedou do další haly. Zde vyjděte po schodech nahoru a poté pokračujte po lávce vlevo. Z postranních zásuvek vytahejte všechny chapadlovité konektory. Pak rychle utíkejte před monstrem dolů do lodi. Poté se s vámi loď dá konečně do pohybu.

Stanice Delta

Po havárii člunu si vezměte svůj Omnitool a zalomcujte dveřmi. Počkejte až robot propálí dveře autogenem a ty odpadnou. Pokud se tak nestane zkuste jimi ještě zalomcovat. Vylezte ven a jděte k nedaleké konstrukci, kde vylezte po žebříku nahoru. Klikněte na mrtvolu ve skafandru pro přehrání zprávy a můžete ještě prozkoumat obrazovku. Slezte dolů a pokračujte po dně k dalším konstrukcím. Jsou tu kruhové hermetické dveře vedoucí do malé místnosti, kde je další mrtvola se záznamem a rovněž monitor k prozkoumání, který obsahuje mj. krátký mail. Vyjděte ven a jděte k terminálu na ovládání antény, na kterém najdete další informace. Kromě toho je tu ještě jeden postranní vchod vedoucí do malé kanceláře, kde najdete 2 nápisy na zdi a na pultu leží kus papíru. Nakonec vejděte uprostřed staveb do hlavního vchodu Delty. V místnosti najdete mapu, na stěně nakreslený plánek a rovněž je tu zdravotnický robot. Nakonec stiskněte nenápadné tlačítko na pultu. Klikněte na obrazovky pro získání dalších informací. Jděte zpět ven a poté rovně a hned vpravo. Zde je terminál pro manuální nastavení antény. Klikněte na obrazovce na vypínač vpravo nahoře, poté klikněte na číslo 5 a nastavte šipkami anténu do pozice, kdy se vám zobrazí, že je spojení navázáno. Běžte opět k anténě a klikněte na panel. U znaku horního zeppelinu klikněte na Přivolat transport. Zde bych ještě rád upozornil, že se můžete pokusit přivolat další 2 zeppeliny a to navolením kanálů 2 a 7 (a natočením radaru do příslušných pozic), avšak nemá to smysl. V případě kanálu 7 si pak můžete pomocí tlačítka Echo na ovládacím panelu antény promluvit s posádkou havarovaného zeppelinu (musíte na tlačítko Echo klikat opakovaně, abyste se dozvěděli víc informací). V každém případě správný postup je tedy kanál 5 a poté přivolat transport. Projděte brankou na okrouhlou přistávací plochu a počkejte než zeppelin dorazí. Nastupte na plošinu a přehrajte si zprávu ze záznamníku. Poté připojte Omnitool k pultu a dostanete další úkol. Musíte získat z robota čip, který vám pomůže nastartovat zeppelin. Vlevo od vás je box, u kterého stiskněte tlačítko, a vezměte si OBUŠEK. Vydejte se na lov robota. Musíte ho asi 5x zasáhnout výbojem z obušku. Poté z něj vyjměte ČIP, dejte ho do pultu u zeppelinu a po krátkém rozhovoru s Catherine zatáhněte za páku vpravo a poté stiskněte tlačítko. Čeká vás nádherná projížďka nad mořským dnem.

Stanice Theta, venku

Konečně jste se tedy přesunuli do stanice Theta. Vezměte si Omnitool. Sejděte dolů, vlevo od vás je na sloupu záznamník, na sloupu vpravo další záznamník a nedaleko je poškozený robot, se kterým si můžete opakovaně promluvit. Poté přistupte k velkým vratům a u ovládání vpravo pootočte kulatým tlačítkem, tahem ho vysuňte, znovu jím otočte, zasuňte ho a následně zatáhněte za páku. Vejděte do přechodové komory, kde připojte Omnitool k panelu vpravo. Počkejte až se vypustí voda a poté se před vámi otevřou dveře do Thety.

Stanice Theta, vchod

Můžete zkusit pomocí Omnitoolu odemknout další vrata, ale nepůjde to. Uchopte nějaký předmět a prohoďte ho oknem vpravo. Prolezte oknem a vložte Omnitool do terminálu vlevo. Po krátkém rozhovoru s Catherinem prozkoumejte počítač na sousedním stole vpravo a přečte si další informace z něj. Vraťte se k hlavnímu vchodu a jděte do protějších levých dveří, které si otevřete oranžovým tlačítkem. Hned za dveřmi vpravo je zdravotnický robot. Pokračujte chodbou nahoru a jděte do dveří rovně před vámi. V místnosti, která slouží jako rozcestí, najdete na dvou stolech celkem 4 fotografie. Po levé straně jsou dvoje dveře vedoucí na toalety, na kterých se nachází 4 zrcadla, která můžete prozkoumat a ve kterých uvidíte svoji nynější podobu. Jinak pokračujte z rozcestí do chodby vpravo, odstraňte z prvních dveří vpravo pneumatický zámek a vejděte do místnosti. Ze stolu vlevo seberte plánek a vzadu na žlutém nástěnném plakátu jsou 2 fotografie k prohlédnutí. Vraťte se do chodby a jděte do dalších přístupných dveří vpravo, což je pokoj Catherine. I když se vám snaží namluvit, že tu nic zajímavého není, na stole leží tablet, který obsahuje nějaké informace, a když se prohrabete krámy na polici vpravo, budete odměněni dalším komentářem ze strany Catherine. Vyjděte zpět do chodby a odstraňte zámek z dalších dveří vlevo. V místnosti je na psacím stole vpravo dopis na rozloučenou, v levé horní zásuvce desky s nákresem a v pravé horní zásuvce magnetofon, který obsahuje docela dlouhý hlasový záznam. Poté přistupte ke skříňce u postele na které leží kniha (mimochodem od české autorky), v první zásuvce je dokument Analýza inteligence a v druhé zásuvce evidenční list. Na druhé straně místnosti je ještě nástěnný plán a na něm visí 6 počmáraných fotografií. Vraťte se do chodby odblokujte poslední dveře vpravo. V místnosti jsou nad postelí 2 dětské kresby, na stole vlevo leží vzkaz na papíře, další dětská kresba a pod klávesnicí je zasunutá fotografie. Na nástěnce je pak ještě jedna dětská kresba a další 3 fotografie. Vyjděte zpět do chodby a vstupte do posledních neprozkoumaných dveří naproti, kde je další zdravotnický robot. Vraťte se na křižovatku a poté jděte vlevo zpět do vstupní chodby. Zde zahněte vlevo a nahoře odemkněte dveře, které vedou do skenovací místnosti. V místnosti vlevo je na stěně záznamník, zkuste použít počítač, ale ten je v tuto chvíli nefunkční a poté jděte do malé postranní místnosti, kde klikněte na obrazovku počítače. Přečtěte si všechny soubory a přehrajte zvukové záznamy a jděte do druhé části skenovací místnosti. Zde je kancelář s dalšíma dvěma nepřístupnými obrazovkami a vlevo je úložiště čipů. V prvním zařízení vpravo byste měli po dvojím otočení válcem (tlačítky dole) najít jeden nepoškozený ČIP. Teoreticky to může být i jinde, takže budete muset prohledat všechny válce. Nyní se vydejte zpět na začátek k hlavnímu vchodu a vejděte do sousedních dveří vlevo. Sestupte po schodech dolů a nejprve jděte do levých dveří. Na druhé straně serverovny je ovládací panel, který můžete zblízka prozkoumat. Důležité je však stisknout tlačítko vpravo a následně zatáhnout za páčku. Poté musíte počkat než vodorovný sloupec na obrazovce doběhne do konce a následně znovu zatáhnout za páčku. Vraťte se ke schodišti a vyjděte zpět nahoru do haly. Běžte opět do místností se skenem. Vpravo v kanceláři jsou dva počítače (které byly předtím neaktivní). Do zařízení u levého počítače vložte čip a poté postupně prozkoumejte jednotlivá jména. Ten správný by měl být tuším Wan. Přehrajte si simulaci a odeberte ze zařízení čip. Jděte k počítači u vedlejšího stolu vpravo na stole je malá krabička. Odklopte víko a seberte další ČIP. Nyní jděte přímo do skenovací místnosti, kde vložte čip do podobného zařízení na stole jako u prvního počítače. Vyberte řádek Skenovací místnost a klikněte na Přenést data. Nyní je zapotřebí dostat se do Wanova pokoje, ale nejsem si jistý, zda je nutné nejprve jít dolů za Catherine, aby vás nasměrovala. V každém případě jděte opět do dlouhé chodby, kde jsou po stranách pokoje se štítky. Po levé straně je Wanův pokoj, jehož zámek vám Catherin na dálku vyřadí. Vpravo je záznamník a ve dvířkách dvou osobních skříněk jsou k prohlédnutí 4 fotografie. Na stole vlevo je zarámovaná fotografie, v levé zásuvce vzkaz od Alice, v pravé najdete identifikační kartu a na polici nad stolem je další zarámovaná fotografie. Nakonec použijte počítač na stole a pročtěte si všechny zprávy. Nyní se vydejte opět do skenovací místnosti a vložte do zadního počítače opětovně čip. Klikněte na tlačítko Alice a poté na Spustit. Evidentně však toto nestačí, takže vložte do druhého zařízení na stole druhý čip. Jsou tam simulace dalších prostředí. Přehrajte si Loveckou chatu a Pláž a nakonec ještě jednou Skenovací místnost. Teprve teď se vám konečně podaří získat kód. Pokud něco neproběhlo tak jak jsem popsal, udělali jste někde chybu a doporučuji si celý postup znovu důkladně pročíst. Vydejte se dolů za Catherine, počkejte až domluví, vyjměte ze zařízení Omnitool a jděte ven k hlavním dveřím. Vpravo je na stěně čidlo, kde použijte Omnitool a dveře vpravo od vás otevřou. Octli jste se v místnosti s velkou výtahovou šachtou. Vpravo od vás je ovládací pult, který však není pod proudem. Koncovku kabelu zapojte do otvoru na pravé straně pultu, stiskněte tlačítko na pultu a poté postupně otáčejte tlačítky, aby se rozsvěcely kontrolky. Dojde však k nehodě, cosi se zřítí do šachty a odpojí se elektrická energie. Vlevo vzadu je nahoře vchod do ventilační šachty. Přistavte si pojízdné schody, vylezte nahoru, klikněte na oranžové tlačítko a vlezte do šachty. Prolezte na konec a dostanete se tak do srdce Thety.

Stanice Theta, laboratoře

Hned pod výstupem z ventilační šachty je zdravotnický robot. Dále na centrálním stole leží fotografie a poté jděte vlevo ke stolu, kde si pročtěte vše v počítači a poté do zařízení vlevo vložte Omnitool. Až Catherine domluví jděte dozadu, kde je jakási válcovitá buňka. Klikněte na tlačítko a vlezte dovnitř. Po skončení skenu vylezte ven a prohlédněte si tabuli uprostřed – jsou na ní 3 papíry s poznámkami, další fotografie a manuál obleku Haimatsu. Pak si přibližte samotnou tabuli a kliknutím si zvýrazníte jednotlivé popisky. Vraťte se k počítači a vlevo na stole je kabel, který připojte do pootevřené skříňky. Klikněte na monitor počítače vlevo.

Postupujte následovně:

  • sloupec 2, řádka 2
  • sloupec 2, řádka 4
  • sloupec 2, řádka 6
  • sloupec 2, řádka 8
  • sloupec 2, řádka 9
  • sloupec 2, řádka 10
  • sloupec 2, řádka 11
  • sloupec 2, řádka 12
  • sloupec 1, řádka 2

Poté spusťte test simulace. Snižte procenta na 5% a postupně tiskněte tlačítko Pauza. Mělo by se zvýraznit tlačítko Spustit diagnostiku. Pokud se to neděje, zkoušejte to opakovaně a časem se určitě zadaří. Pokud jste už byli ve válcové komoře, tak si můžete vzít Omnitool a s jeho pomocí otevřít dveře vedoucí dál. Vpředu jsou zamčené dveře, kde v panelu chybí jakási součástka. Vpravo od dveří je záznamník a vlevo nástěnka. V postranní chodbě jsou dveře, které si otevřte oranžovým tlačítkem, za kterými je opět zdravotnický robot. Další zdravotnický robot se nachází ve vzdálené chodbě se zábradlími po stranách. Po chvíli se v chodbách objeví monstrum, takže si na něj dávejte pozor. V komplexu chodeb je za jedněmi ze dveří další záznamník a tabule s nákresem, za dalšími dveřmi najdete konferenční sál, kde si můžete prohlédnou obrázky, které se vám promítají na plátno, hned naproti těmto dveřím je protržená stěna a v této místnosti jsou další 2 tabule s nákresy, v kanceláři ostrahy najdete na stole seznam úkolů a seznam zaměstnanců a v zásuvce další seznam úkolů. Poté prozkoumejte počítač a na mapě oblasti kliknutím na místnost vlevo dole si ji odemknete. Nakonec si nezapomeňte přehrát zprávu v záznamníku. Jako další prozkoumejte ošetřovnu, kde leží na stolku magnetofon se záznamem. Přes chodbu naproti je malá místnost s dalším počítačem. Dále navštivte místnost Oplášťování, kde je opět záznamník a vzadu tabule s kresbou, a také místnost Vědecká laboratoř, kde je nástěnka. V chodbách si všimněte nepřístupné místnosti s porušeným oknem. Hoďte proti němu nějaký předmět a poté prolezte dovnitř. Vzadu sedí na židli Wanova mrtvola, která má u sebe záznamník a na sobě štítek se jménem. Nakonec mu vezměte z ruky ČIP. Musíte se vydat zpět do kanceláře ostrahy, kde musíte provést nastavení čipu. Ten vložte do zařízení na stole a poté pomocí počítače proveďte potřebné úpravy. Vyjměte čip a vydejte se zpět ke dveřím, v chodbě na začátku, o kterých jsem se už zmiňoval. Použijte čip na dveřní panel, zatáhněte za obě dvě páčky, aby se rozsvítila obě zelená světla, zavřete panel a klikněte na oranžové tlačítko. Nastupte do výtahu a klikněte na tlačítko Údržba. Až se výtah zastaví, tahem odklopte poklop v podlaze a lezte dolů po žebříku dokud nespadnete.

Stanice Theta, údržba

Vylezte po žebříku nahoru a jděte do dveří vlevo. Na konci chodby vás čeká docela zajímavá scéna. Až se vrátíte do reálu, projděte kolem vagónu vlaku a jděte do dalších dveří vlevo. Na konci chodby vejděte do dalších dveří a octnete se na křižovatce. Postranní odbočky však ignorujte a pokračujte do dveří na druhém konci. Za dalšími dveřmi je vlevo opět zdravotnický robot. Vlezte do ventilační šachty a prolezte na konec. Jděte do dveří vlevo a v chodbě najdete dalšího zdravotnického robota. Vpravo je opět ventilační šachta a poté pokračujte jedinou možnou cestou až do místnosti s lávkami, kde odstraňte ze stěny kryt. Nyní musíte zapumpovat klikou, abyste nahodili energii (ukazatel musí zezelenat). Vraťte se o jednu místnost zpět a jděte do dveří vpravo. Na konci chodby seskočte dolů do vody a poté vylezte po dlouhém žebříku na vrchol lešení. Projděte na konec opičí dráhy, seskočte dolů na nižší plošinu a poté musíte skočit vlevo dolů na plošinu, kde je osvětlený vchod uzavřený mřížovým krytem. Odstraňte ho projděte na konec chodby, zatáhněte za páku (je tu také zdravotnický robot), vejděte do otevřených dveří za vašimi zády a poté vás smete proud vody na mořské dno.

KAPITOLA 3

Stanice Omicron, venku

Držte se vpravo až přijdete ke kopulovité stavbě, pod kterou je mrtvola se zvukovým záznamem. Vylezte po žebříku nahoru a jste v místnosti pro ovládání energie. Odstraňte ze stěny kryt, stiskněte tlačítko, můžete prozkoumat tabulku ve skříňce, poté otočte dvěma ventily vpravo, zatáhněte za páku na stroji naproti a nakonec za páku ve skříni. Vypustí se voda a vy můžete vylézt po žebříku o patro výš. Zde je mrtvola se záznamem, dále zdravotnický robot a nakonec připojte Omnitool k pultu. Poté můžete ještě vylézt po žebříku do horního patra, kde je kromě skladovaných krámů jen vytištěný vzkaz na papíře. Nakonec zaměřte svoji pozornost v prostředním patře na kryt, který odtrhněte. Jsou tam nějaké obvody, které je třeba správně nastavit.

  • 1. řada, 1. tlačítko
  • 1. řada, 2. tlačítko
  • 2. řada, 2. tlačítko
  • 2. řada, 1. tlačítko
  • 3. řada, 1. tlačítko
  • 4. řada, 1, tlačítko
  • 4. řada, 2. tlačítko
  • 4. řada, 3. tlačítko
  • 4. řada, 4. tlačítko

Běžte k pultu, kde máte Omnitool, a použijte terminál, který se rozsvítil. Přehrajte si záznam a kromě toho je tu také možnost zrušení karanténního stavu stanice, avšak kód zatím neznáte. Na druhé straně místnosti je další terminál, ve které najdete kód 7755. Zadejte ho na prvním terminálu, nezapomeňte si vzít Omnitool, slezte po žebříku do dolního patra a použijte Omnitool na čidlo na stěně, čímž inicializujete zaplavení vodou. Slezte dolů na mořské dno a jděte stále dolů, po cestě narazíte na další mrtvolu se záznamem až dorazíte ke vchodu do stanice Omicron, kde je ještě jedna mrtvola se záznamem. Stiskněte tlačítko a otevřou se dveře přechodové komory. Zkuste použít Omnitool na čidlo, avšak dveře se neotevřou. Vraťte se ven a vlevo je jakási zrezivělá konstrukce vedoucí nad propastí. Přelezte po lávkách tvořenými padlými stožáry a seskočte vlevo dolů, kde je zadní vchod do stanice. Dávejte pozor, ať nespadnete do mořské propasti, jinak je po vás. Klikněte na tlačítko u dveří, poté použijte Omnitool pro odčerpání vody a konečně vstoupíte do Omicronu.

Stanice Omicron

Jděte nejprve do dveří vlevo a vyjděte po schodech nahoru. Pokračujte do dveří vpravo a na druhé straně místnosti se dostaňte do další chodby. Jděte do dveří vlevo a poté dojděte na konec chodby, která ústí do jakéhosi velína. Na stole leží fotografie, návod k použití vyhřívaného obleku a tablet. Připojte Omnitool k pultu. Poté jděte do zadní místnosti a otevřte dveře se schránkou, ve které je oblek. Klikněte na oblek a dostanete další instrukce. Stiskněte tlačítko na nedalekém pultu a poté na obrazovku vpravo. Všechno proklikejte, ale oblek se vám zprovoznit nepodaří. Vydejte se tedy na začátek úrovně, dveřmi vlevo vejděte do sálu, kde prozkoumejte obrazovku. Musíte zrušit uzamčení některých místností. Je to velice jednoduchý hlavolam. Propojte všechny čtverečky mezi sebou, při čemž můžete propojovat ty, které jsou těsně vedle sebe, a ty šikmo vedle sebe. Je to vážně dost snadné, takže bližší popis asi není nutný. Až budete mít hotovo. Jděte do dveří vlevo, projděte na konec a vejděte do malé místnosti vlevo, kde je zdravotnický robot. Dále je na stole kresba, na nástěnce dalších 6 kreseb a 2 načmárané nápisy. Nakonec si prohlédněte počítač a jděte zpět do chodby. Pokračujte do místnosti vpravo, kde by měl být aktivní monitor uprostřed. Čeká vás další hlavolam. Nejprve aktivujte tři lasery na levé straně a poté musíte dílky na obrazovce natočit tak, aby jimi laserové paprsky prošly a skončily v přijímačích ve spodní části obrazovky. V místnosti je ještě k prozkoumání nástěnka. Nyní se vydejte zpět po schodech do horního patra. V místnosti s prosklenou buňkou uprostřed jsou k prozkoumání 2 počítače, při čemž jeden z nich odemkne další dvoje dveře (v té samé místnosti). Nejprve jděte do těch za vašimi zády. Počkejte až skončí skenování a poté vejděte do laboratoře. Je tu nástěnka k prozkoumání a na ní jsou 4 fotografie, dále vpravo na kontejneru visí plánek. Klikněte na obrazovku kontejneru a poté na Otevřít. Zezdola vyjměte ELEKTRICKOU SOUČÁSTKU. Nakonec ještě prozkoumejte počítač a přečtěte si všechny zprávy. Nyní jděte do zadní místnosti, kde je další monitor. Vzadu je testovací komora. Tlačítkem dole odemkněte prostřední zásuvku a vložte do ní onu součástku. Páčkou na stole přemístěte nad prostřední zásuvku rameno s laserem a poté stiskněte tlačítko. Otevřte zásuvku a seberte elektrickou součástku s gelem. Vraťte se k prosklené skříni v první části místnosti a vložte elektrickou součástku zpět do zařízení. Klikněte na monitor a nyní se skříň konečně otevře. Kliknutím seberte NÁDOBU S GELEM. Nyní se vydejte zpět na křižovatku s prosklenou komorou a jděte do protějších dveří. Na stole vpravo leží magnetofon a v zásuvce stolu vlevo je tablet obsahující pár zpráv. Vlevo je zrcadlo k prozkoumání a dál v místnosti je ještě zdravotnický robot. Vraťte se na křižovatku a jděte zpět do chodby vedoucí dolů. Vpravo na konci chodby jsou nově odemčené dveře, za kterými je schodiště vedoucí nahoru. Když se dáte vpravo dorazíte ke vzduchovému zámku, kde je jen nástěnka k prozkoumání. Jděte tedy vlevo, pomocí terminálu zrušte uzamčení patra a jděte do dveří vlevo. V jídelně je jen laptop obsahující nějaké zvukové záznamy. Pokračujte tedy od terminálu do pravých dveří a jedinou možnou cestou se dostaňte do velké potemnělé místnosti, kde je monstrum. Vzadu je skříňka, ze které vyjměte AKUMULÁTOR. Konečně máte vše co jste potřebovali, takže se můžete vydat zpět za Catherin. Dejte do obleku všechny tři součástky a poté znovu aktivujte terminál. Vlevo od vás se odemkla místnost s křeslem. Klikněte na obrazovku vpravo a nyní zadejte správnou kombinaci.

frekvence – 1

sladění – 5

rozkmit – 7

Probudíte se v novém těle. Jestli chcete, můžete jít zabít své staré já kliknutím na terminál a vybitím baterie. Jinak odejděte kruhovými hermetickými dveřmi a dostanete na lávku mimo základnu.

Sestup

Jděte vpravo, na konci lávky slezte po žebříku dolů do Climberu, na panel vložte Omnitool, dejte obě páčky nalevo, zatáhněte za velkou páku, usaďte se do křesla a rozjedete se směrem dolů. Až se Climber zastaví, vylezte po žebříku na vrchol kabiny, kde otevřte skříňku a zastrčte povolenou pojistku. Poté se vraťte dolů, usaďte se znovu do křesla a cesta může pokračovat.

KAPITOLA 4

Cesta do Tau

Až Climber zastaví vezměte si Omnitool a použijte ho na čidlo u dveří. Sejděte dolů z plošiny, kde je informační tabule k prozkoumání. O kousek dál je vlevo vchod do malé buňky, kde je k prozkoumání počítač. Dále vpravo za vraty je na stěně záznamník a o kousek dál vlevo je za dveřmi obrazovka. Na osvětleném místě se povaluje lidské torzo se zvukovým záznamem. Sejděte až dolů a zatáhněte za páku, čímž si osvětlíte další cestu. Po chvíli uvidíte po levé straně dveře, za kterým je počítač k prozkoumání. Vyjděte druhými dveřmi na druhé straně a pak jděte stále vpřed a následujte zelenomodrá světla až dojdete ke vstupu do Tau. Vlevo na stěně je záznamník, dále je tu zdravotnický robot a nakonec zatáhněte za páku vpravo, čímž nahodíte energii. Vyjděte ven a dejte se vlevo. Klikněte na monitor a na tlačítko Tau. Jděte za robotem, který vám bude svítit na cestu. Za nějakou dobu ho sežere podmořské monstrum. Následujte opět zelená světla, projděte dlouhou jeskyní a dostanete se před základnu Tau. Stiskněte tlačítko vlevo a vejděte dovnitř. V přechodové komoře použijte Omnitool na čidlo vpravo a konečně budete moci vejít do stanice.

Stanice Tau

Nejprve prozkoumejte dveře vpravo, kde najdete záznamník na stěně a poté použijte počítač. Vraťte se do chodby a na rozcestí je zdravotnický robot. Vejděte do dveří vlevo, kde je počítač k prozkoumání a poté pokračujte dalšími dveřmi dál, kterými se dostanete zpět do chodby. Držte se vlevo a v jedné postranní místnosti najdete papír s poznámkami. V další místnosti je opět zdravotnický robot a počítač k prozkoumání. Pomocí počítače zkuste zavolat na jedinou linku, která je online. Teprve nyní by se měly v chodbách zpřístupnit ještě jedny dveře. Za nimi je žebřík, po kterém vylezte nahoru, a na konci chodby po dalším žebříku opět slezte dolů. Dostanete se do společenské místnosti, kde je zdravotnický robot a na stole seznam potravin. Můžete prozkoumat okolní místnosti. Ve dvou místnostech jsou 2 mrtvoly se zvukovými záznamy (leží na postelích přikryté pokrývkami). Z jedné místnosti se dá vylézt někam nahoru. Kliknutím na zámek dveří se vám ozve hlas. V každém případě jděte do místnosti, kde je na pultu vpravo hlášení a poté použijte počítač, kde si zapněte mapu. Klikněte na jednu z horních místností vpravo pro její odemčení. Je to ta místnost nad žebříkem, o které jsem se už zmiňoval. Najdete tam – živého člověka. V regálu vlevo leží fotografie, na stole je počítač k prozkoumání (klikněte na mapě na poslední zamčenou místnost) a další 3 fotografie, na pravém rohu stolu je ještě jedna fotografie. Promluvte si s ženou a poté budete moci ze schránky na stole sebrat ARCHU. Aktivováním terminálu můžete ženě vypnout podporu života počkat než zemře. Sestupte dolů do společenské místnosti a ona poslední místnost je na opačné straně. Je tu tablet k prozkoumání, plakát na stěně a vpravo 2 kresby na komodě a 5 fotografií. Nyní se vydejte po žebříku dolů (za jedněmi ze dveří), vejděte do přechodové komody, kde postavte na podstavec na zemi Archu. Pomocí počítače zvedněte náklad a poté použijte Omnitool na panel vpravo. Plnění vodou se však po chvíli zastaví. Po stranách jsou 3 hadice, které ručně utrhněte a poté se komora konečně zaplní vodou.

Stanice Alpha

Sprintujte dlouhým tunelem, přelézejte a podlézejte překážky a Archa vás bude následovat po kolejnici nahoře. Až to už dál nepůjde, vraťte se o kousek zpět a po straně je nenápadný a úzký tunel, kterým prolezte. Jedinou možnou cestou se dostaňte k zavřeným dveřím, které si tahem otevřete. Pak už jen pokračujte jedinou možnou cestou vpřed přes několik zavřených dveří až dojdete do velkého sálu, kde strčte ruku do toho tak zvaného Srdce. Poté klikněte na tlačítko jediných přístupných dveří, proběhněte dlouhým tunelem a dostanete se na mořské dno. Musíte vyběhnout podél zelených světel až nahoru, kde je vchod do stanice Phi. Po cestě jsou 2 zdravotničtí roboti. Tady je problém, že proti vám bude útočit monstrum, které vás vždy uchopí a odnese o něco nazpět. Až se vám podaří dostat se nahoru, klikněte na tlačítko, vejděte do přechodové komory a na panel vpravo použijte Omnitool.

KAPITOLA 5

Stanice Phi

Po dramatické cestě se vám konečně podařilo dostat se do stanice Phi. Projděte na křižovatku, kde použijte Omnitool na pult. Tím si odemknete další dveře v blízkém okolí. Jestli chcete můžete se vrátit zpět do chodby, ze které jste přišli. Odtud lze jít do dveří vpravo a dostanete se do další chodby, kde je u jedněch dveří papír se vzkazem a na toaletě zdravotnický robot. Jinak jděte z křižovatky do nákladového doku, slezte po žebříku dolů a rovně do malé místnosti. Vyjměte SOUČÁSTKU z přístroje a jděte s ní do další vedlejší místnosti, kde je zdravotnický robot, a kde vložte součástku do dveřního panelu vpravo. Kliknutím na tlačítko otevřete hermetické dveře a zde seberte ARCHU. Jděte zpět do první místnosti a vpravo od chodby, kde jste slézali po žebříku dolů, jsou další dveře. Vložte Archu do rakety, avšak zařízení není pod proudem. Jděte tudíž zpět ke dveřím, za kterými byla Archa, a opět vyjměte součástku z dveřního panelu. Vložte ji do zařízení u rakety a poté stiskněte tlačítko na pultu. Nyní se již můžete vydat nahoru za Catherine, vezměte si Omnitool a jděte do dveří vpravo, za kterými použijte v přechodové komoře Omnitool na čidlo vpravo, abyste si tak otevřeli další dveře. Vyjděte po schodech vpravo ke křeslu a použijte Omnitool na zařízení vpravo. Poté se usaďte do křesla a následně se přepnete do průmyslové kamery a musíte pomocí jeřábu naložit Archu. Uchopte raketu (křížek musí zezelenat) a vložte ji do rakety vpravo. Pak už stačí jen stisknout tlačítko a sledujte co se bude dít.

Archa

Titulky však hra ještě nekončí. Vstaňte z křesla, vyjděte ven z jeskyně a jděte podél potoka. Po levé straně je terminál k použití, kde můžete opět zodpovědět kvizové otázky. Dojděte na konec, kde uvidíte v dálce před sebou obrysy jakési základny a pak už jen sledujte video, kterým hra definitivně končí.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Děkuji

(Jana, 5. 10. 2019 17:11)

Děkuji za návod, velmi pomohl.

Díky za návod...

(Petr, 24. 4. 2016 1:03)

...toho nenápadného úzkého tunelu na stanici Alpha sem si nevšimnul, i když sem se vracel a pátral... :-)

Re: Díky za návod...

(Vladan, 8. 7. 2018 15:29)

Díky za návod. Bez něj bych, jelikož neumím anglicky, tuto super hru nikdy nedokončil.