The Bad, the Ugly and the Sober (Zloj, plochoj i
trezvyj)
21.dubna 2008 Autor návodu: Karel Frey
The Bad, The Ugly, and the Sober je adventura ve stylu
klasických westernů. V úvodní animaci se seznámíš s farmářem Jackem
s nímž během této hry zažiješ ještě mnohá dobrodružství. Na jeho farmu
jednoho dne zavítá vyčerpaný indián na koni a v jeho patách bandité, kteří
ho pronásledují. Neodbytní lupiči opilého Jacka nejprve surově zbijí a nakonec
mu jeho farmu zapálí. Neznámý indián stačí naštěstí uprchnout. Jack potřebuje
peníze na to, aby mohl svoji farmu znovu postavit.Proto se rozhodne peníze
získat v turnaji ve městečku Westtown. Jde o zlodějský turnaj, pořádaný na
počet slavného zloděje Jamese Starra. Pro vítěze je odměnou pytel plný zlaťáků
a portrét slavného zločince.Jack musí
vyřešit řadu miniher různého druhu. Jakmile Jack prozkoumá portrét tak zjistí,
že obsahuje mapu k pokladu Jamese Starra.
Promluv si s farmářem Benem. Prozkoumej 4x poštovní
schránku. Najdeš v ní pozvánku na turnaj střelců. Vítěz turnaje obdrží 10000
dolarů. Promluv si s Benem znovu. Dostaneš od něj mapu města a
nejbližšího okolí která se automaticky vloží do tvého inventáře (blikající
ikona). V inventáři máš nyní kromě mapy ještě roztrhaný plakát a nulové
množství peněz. Ikona pro aktivaci mapy je hned vedle ikony inventáře. Na
mapě se červeným křížkem zobrazuje místo, kde se právě nacházíš. Vydej se
doprava a prohledej brašnu před kostlivcem. Najdeš v ní tupou břitvu
a vizitku. Jdi doprava a promluv si s Mexičanem, který přijel s dostavníkem
pro zákazníka. Chce po tobě jízdenku, jinak tě do města nesveze. Nabrus si
břitvu o kulatý kámen napravo a jdi zpět ke kostlivcovi. Nadzvedni větev na
které sedí sup a najdeš pod ní holínku. Rozřízni jí břitvou v inventáři
a uvnitř najdeš jízdenku na dostavník. Dojdi k Mexičanovi a
jízdenku mu dej. Cestou narazíte na přepadeného a spoutaného kněze. Přeřízni
břitvou lano kterým je přivázán ke stromu. Promluv si s knězem a dozvíš se
o banditech, kteří na nádraží přepadli vlak s penězi určenými na turnaj
střelců. Mexičan vás poté odveze na nádraží, kde právě bandité vlak s penězi
rabují. Seber láhev u rohu nádražní budovy a získáš tak i minci.
Jdi směrem k banditům. Nalákej prvního banditu na minci a Jack ho hbitě zneškodní.
Vezmi banditovi šátek a použij ho na sebe. Nyní jdi bez obav na
nástupiště a promluv si s druhým banditou. Poté vejdi do nádražní budovy. Čeká
tě pěstní souboj s třetím banditou. Levým tlačítkem myši útočíš a pravým
uhýbáš. Po složení bandity přeřízni břitvou provaz mezi spoutaným šerifem a
pistolí a tak šerifa osvobodíš. Dozvíš se od něj mimo jiné o vzácném portrétu
známého pistolníka, který je ve městě připraven jako bonus pro vítěze turnaje
střelců. Jack poté odjede do městečka Westtown.
Promluv si se slepým Majkem stojícím opodál. Prober
s ním všechna témata. Dozvíš se od něj informace o městě, jeho obyvatelích
a o turnaji střelců. Také ti poví historku o tom, jak přišel o zrak. Vydej se
rovně do centra města. Pro lepší orientaci ve městě je dobré podívat se občas
do mapy. Promluv si s šerifem, který stojí před hostincem. Jeho majitel se
chce zastřelit a tak šerif raději nikoho nepouští dovnitř. Vydej se ulicí
doprava. Zde se nachází železniční stanice a kancelář šerifa. Pokud chceš,
můžeš si promluvit s chlapcem, který sedí na sudu. Jdi zpět
k šerifovi a pokračuj ulicí doleva. Promluv si s Mejden, která stojí
u vchodu do saloonu. Nejedná se o lehkou děvu jak by se mohlo zdát, ale o čistokrevnou
pistolnici, která se chce zúčastnit turnaje střelců. Vejdi do saloonu a promluv
si s barmanem. Je dost ukecaný ale očividně v obraze. Poradí ti, že
na turnaj střelců budeš kromě slušného revolveru potřebovat ještě důkaz toho,
že jsi zločinec a také zamluvený hrob na místním hřbitově. Promluv si
s barmanem ještě jednou, tentokrát o majiteli místních novin. Ten údajně
shání reportéra. Promluv si s majitelem novin Parkerem, který sedí
v lokále. Dostaneš možnost přivýdělku. Obdržíš od něj fotoaparát a novinářský
průkaz. Tvým prvním úkolem bude rozhovor s majitelem hostince
chystajícím se spáchat sebevraždu. Dojdi k hostinci a promluv si s šerifem.
Jakožto novináře tě dovnitř pustí. Promluv si s majitelem hostince Pekem a
prober s ním všechna témata. Svojí fotku ti dovolí udělat za menší
službičku – ověřit jeho závěť u soudce. Vezmi si ze stolu nůžky a
vyjdi ven na ulici. Vydej se nalevo a poté stále doprava k budově soudu (před
hřbitovem). Vejdi dovnitř, ale soudce je jaksi mimo provoz. Prozkoumej 4x
deštník a najdeš v něm klíček. Vezmi si vlevo ze soudního stolu krabičku
a otevři jí pomocí klíčku. Získáš tak menší finanční obnos. Vyjdi na
ulici a promluv si s knězem stojícím před hřbitovem. Slíbí ti přidělené
místo na hřbitově, ale musíš nejprve najít jeho ztracenou farní knihu. Jdi
ulicí nazpět a zastav se u místní banky. Pohovoř 2x s jednonohým banditou
a nabídni mu láhev whisky. Stařík se sice napije, ale do banky tě stejně
nepustí. Vyjdi po schodech nalevo a vstup do lékárny. Pohovoř s lékárnicí.
Léky ti dát nemůže, jelikož její muž ztratil klíč od vitríny. Ještě k tomu
se jí porouchal stroj na výrobu whisky z cukru. Aby ho mohla opravit,
potřebuje k tomu hasák. Vyjdi ven z lékárny, jdi nalevo a vejdi do
obchodu vedle saloonu. Pohovoř s prodavačem. Hasák sice nemá, ale zato ti
nabízí prvotřídní kolt se zajímavou historií a to za pouhých 30 dolarů. Vyjdi
z obchodu a jdi zpět k bráně do města. Promluv si 2x se slepým Majkem
(volba 1 a
2) a kup od něj za 5 dolarů plechovku tabáku. Poté se vydej na hřbitov.
Klikni na ceduli u nejbližšího hrobu a objeví se ruka kostlivce. Dej do ruky
plechovku tabáku, kostlivec si ho vezme a nabídne ti za něj farní knihu,
kterou si vezmi (je potřeba kliknout na ruku pod knihou). Odnes knihu knězi,
který stojí před hřbitovem. Má pro tebe dobrou i špatnou zprávu. Ta dobrá je,
že volný hrob na hřbitově je. Ta špatná je, že všechny volné hroby patří
místnímu bankéřovi. Bude tedy potřeba dostat se za ním do banky. Nejdřív je ale
nutné vyřídit záležitost se soudcem. Dojdi do saloonu a ustřihni indiánovi u
baru pero z horní části jeho čelenky. Jdi zpět do budovy soudu vedle
hřbitova a na několikerý pokus prober soudce ze spánku. Dej soudci pero a on ti
podepíše závěť od majitele hostince. Zajdi do hostince a s jeho majitelem
si promluv. Za tvé služby si můžeš udělat jeho snímek. Učiníš tak těsně před
tím, než se Pek zastřelí. Vezmi si fotoaparát a pořízený snímek a
vydej se do saloonu. Promluv si s majitelem novin a snímek mu dej. Za
dobře odvedenou práci od něj dostaneš slušnou sumu dolarů. Zajdi za
obchodníkem a kup od něj revolver. Ještě ti zbyde ještě 5 dolarů. Dojdi
před hostinec a promluv si s šerifem. Sdělí ti že musí uklidit tělo
sebevraha. Dojdi do lékárny a rozbij revolverem lebku na pultu. Objevíš
ztracený klíč, který si vezmi a odemkni s ním čelní stranu vitríny
na pultu. Uvnitř najdeš lahvičku s nejasným obsahem a uspávací
prostředek. Vyjdi z lékárny a nalij uspávadlo do láhve whisky. Dej
láhev okoštovat jednonohému banditovi a tentokrát to zabere. Seber ze země starý
revolver, který uspanému dědulovi vypadl z ruky a vejdi do banky. Pohovoř
2x s bankéřem. Ten se také chystá na turnaj střelců. Hrob na hřbitově ti prodá
pouze v případě, když uspěješ v rodeu při jízdě na býkovi. Odsouhlas
mu jeho podmínku a odeber se do hostince. Dojdi do pokoje, kde Pek skoncoval se
svým životem a ulož se do postele ke spánku.
Druhý den se odeber na rodeo, které se nachází kousek za
branou města. Pohovoř s opilým staříkem a dej mu lahvičku z lékárny. Poté
nasedni na rozzuřeného býka. Nyní je tvým úkolem udržet se na býkovi po určitý
časový limit. Abys z býka nespadl, musíš hbitě mačkat pravé nebo levé
tlačítko myši podle směru šipek, které se objevují na obrazovce. Poté co
zvládneš jízdu na býkovi, promluv si se starcem a odeber se do banky. Ze
spodního otevřeného šuplíku nalevo si vezmi doklad na hrob a
z horního šuplíku napravo zase zápisky a zapalovač. Vyjdi
ven z banky a dojdi do šerifovy kanceláře. Promluv si s šerifem. Ten
tě zapíše na turnaj pouze tehdy, když mu ještě přineseš důkaz o tom, že jsi
zločinec. Dojdi do saloonu a promluv si s majitelem novin. Nabídni mu, že
uděláš reportáž o soutěži myslivců. Dostaneš od něj plakát s Black
Billem. Dojdi zpět do šerifovy kanceláře. Z police nalevo od šerifa si
vezmi tyčku a hasák. Jdi do lékárny a dej hasák lékárnici, aby
mohla spravit stroj na výrobu whisky. Za odměnu ti dovolí projít za pult. Jdi
tedy za pult a vezmi si z vitríny kyselinu a seber ještě lupu
položenou na pultu. Kyselinu použij na plakát Black Billa v inventáři a do
vypálené díry vlož svůj roztrhaný portrét. Získáš tak plakát
s vypsanou odměnou za polapení Jacka. Dojdi za šerifem a promluv si
s ním. Nyní už je tvoje registrace na turnaj střelců bez problémů. Vydej
se tedy k šibenici, kde už na tebe čeká šerif společně s Black
Billem. Promluv si 2x s šerifem. Čeká tě přestřelka s bankéřem
Lesterem. Tvým úkolem je zasáhnout několikrát Lestera, který vykukuje
z oken budovy, dokud ho úplně nezlikviduješ. Musíš být rychlejší než on a
také je potřeba dávat pozor, abys nezasáhl dívku která se také občas objevuje
v oknech. Po úspěšném zakončení přestřelky s Lesterem si promluv
s šerifem. Po skončení rozhovoru Jack dojde do hostince. Ulehni do postele
a vyspi se na souboj, který tě čeká následující den. Ráno jdi opět
k šibenici a promluv si s šerifem. Tentokrát tě čeká souboj s banditou
Čakem. Dojdi do saloonu a s Čakem si promluv. Nyní je tvým úkolem krátce
po odpočítání vytasit kolt a rychle zamířit a zasáhnout soupeře. Až se ti
podaří Čaka skolit, promluv si s šerifem. Jack poté odejde do saloonu.
Promluv si s majitelem novin Parkerem. Dostaneš od něj za úkol najít
indiána Divokého Psa. Promluv si s indiánem, který sedí u barového pultu.
Po skončení rozhovoru od něj dostaneš skalp. Vydej se k vjezdu do
města a ukaž skalp slepému Majkovi. Dozvíš se od něj velmi zajímavé informace.
Majk je onen hledaný indián Divoký pes a dokonce byl členem Starrovy bandy. Byl
tam s ním také bankéř a dokonce i kněz. Dozvíš se též o pokladu, který
bandité ukradli indiánům. To jsou ale novinky.
Zajdi ke hřbitovu a promluv si s knězem. Ten je strachy
bez sebe, že by se někdo mohl dozvědět o jeho předchozím zaměstnání. Poradí ti
tedy, aby ses v bance poohlédl po dokumentu o pokladu indiánů. Dojdi
k bance a zkus vejít dovnitř. Dveře jsou zamčené. Zajdi tedy za šerifem a
promluv si s ním. Ten tvrdí, že klíč od banky někdo ztratil. Vyjdi ven
před šerifovu kancelář a promluv si několikrát s chlapcem Snupim. Prober s ním
všechny otázky. Dozvíš se mimo jiné, že má u sebe klíč od banky. Vymění ti ho
ale pouze za revolver. Pohovoř s chlapcem znovu (3.volba) a poté mu dej zrezlý
revolver od jednonohého bandity. Dostaneš od něj klíč od banky. Zajdi
k bance a vejdi dovnitř. Vyjdi po schodech do prvního patra a otevři
roletu stolku pod hlavou divočáka. Seber list papíru který je uvnitř.
Zapal zapalovačem svíčku na stole uprostřed místnosti a list papíru k ní
přilož. Na papíru se objeví nápověda k postupu, kolikrát a na jakou stranu
máš točit ciferníkem, abys otevřel trezor. Kde je ale trezor schovaný? Prozkoumej
přeložený roh koberce a odkryj ho. Poté prozkoumej parkety pod kobercem a
šlápni na jednu z nich. Hlava divočáka se otočí a objeví se tak hledaný trezor.
Přistup k němu a dle nápovědy postupuj takto: stiskni levou šipku 5x,
pravou šipku 6x, levou šipku 1x, pravou šipku 3x a levou šipku 2x. Nakonec
stiskni tlačítko uprostřed a trezor se otevře. Seber bankéřovy dokumenty
a dojdi do saloonu. Promluv si s Parkerem a dokumenty mu předáš. Dostaneš
od něj další úkol: vyfotit Black Billa. V inventáři se ti objeví fotoaparát.
Dojdi za Snupim před šerifovu kancelář a promluv si
s ním. Dozvíš se o polorozpadlém domě za městem, ve kterém údajně straší.
Jelikož se ale Jack ničeho nezalekne, vydá se v noci na místo činu. Podívej
se do osvětleného okna a poté prozkoumej trávu nalevo. Najdeš v ní lano,
které seber. Použij lano na trám zábradlí nad vchodem a vylezeš po něm nahoru.
Podívej se do okna a spatříš samotného Black Billa. Zvěčni ho tedy fotoaparátem.
Bill se ale očividně nerad fotí, soudě dle jeho výrazu. Slez dolů (klikni na
zábradlí) a Jack je chycen bandity. Probere se ve sklepě připoután lanem
k sudu. V inventáři máš pouze tyčku a doutník. Tref
doutníkem červenou plechovku v polici napravo. Následkem jejího pádu se
rozbije i láhev alkoholu. Seber střep z podlahy nejblíže u sebe a
Jack jím přeřízne lano, kterým je připoután. Vezmi si prkno
z rozbitého sudu napravo a použij ho na sudy, které jsou uskladněny
nalevo. Sudy se uvolní a vyrazí zamčené dveře. Projdi do další místnosti a
prozkoumej okno nahoře. Oknem vletí o místnosti dynamit, který seber. Umísti
dynamit do dveří. Přistup ke kupce sena a odhrň jí v dolní levé části.
Seber páčidlo které se pod senem objevilo a použij ho na víko sudu. Ze
sudu vyleze Mejden a za své vysvobození se Jackovi odmění fackou. Poté co se
vypovídá jí požádej o zapalovač (2.volba). Použij zapalovač na dynamit
ve dveřích a cesta na svobodu je volná. Venku si promluv s indiánem.
Zachránil vás, protože nechce, aby turnaj střelců vyhrál nějaký zloduch. Dozvíš
se od něj zajímavé informace z historie a také o banditech a pokladu.
Odejdi z tohoto nehostinného místa a Jack spolu s Mejden dorazí
k šibenici. Tam zaslechnou zajímavý rozhovor mezi Black Billem a šerifem.
Bill poté uprchne i s lupem z města. Promluv si s šerifem. Jack
se poté vydá k mostu přes kaňon, který je za městem. Prchající Black Bill ho
ale vyhodil do povětří.
Seber opřený indiánský luk a zabodnutý šíp
nalevo. Poté seber lano z kamene a pojistné kolečko
z vozu napravo. Vylez po žebříku na pozorovatelnu a v inventáři
přivaž lano k šípu. Použij luk na sloup mostu naproti. Poté
v inventáři zkombinuj tyčku s kolečkem a výslednou kladku použij na
natažené lano. Jack se tak dostane na druhou stranu a ocitne se před starým
parníkem. Seber hadici vedle beden u kterých stojíš a poté se vydej do
kapitánské kajuty nahoře. Zapal kamna a na rozehřátou čajovou konvici použij
hadici. Jack napojí druhý konec na lodní sirénu a tak ihned vzbudí dřímajícího
kapitána. Starý mořský vlk si stěžuje, že ho přepadli bandité a vzali mu
dalekohled. Dozvíš se od něj, že se poté vydali do indiánské vesnice. Vyjdi
z kapitánské kajuty, sejdi dolů parníku a vydej se nalevo. V indiánské vesnici seber
z dřevěných konstrukcí sušící se indiánskou košili a indiánské
kalhoty. Zkombinuj indiánské svršky v inventáři a získáš lano,
které použij na studnu nalevo. Ze studny k tvému překvapení vyleze starý
známý indián. Pohovoř s ním několikrát a prober všechny témata. Odsouhlas,
že mu přineseš zpět poklad indiánů a dostaneš od něj dalekohled. Pohovoř
s ním ještě jednou a poté si sedni na kamenný trůn nad schody ve skále.
Použij dalekohled a pomocí pohybu myší najdi v horách v dálce vchod do
jeskyně, na který klikni. Poté si znovu promluv s indiánem a vydej se
k jeskyni po cestě vpravo vepředu. V jeskyni narazíš na koho jiného
než Black Billa. Po krátké diskusi tě čeká další pěstní souboj, jaký už jsi
absolvoval na nádraží. Tentokrát je ale navíc nutné natlačit Billa do skalní
propasti napravo. Toho dosáhneš několikerým kliknutím na Billa ihned poté, co
ho zasáhneš pěstí. Poté co Black Billa zlikviduješ, přijde ti poděkovat indián
spolu s šerifem za tvoji statečnost a zachráněný poklad indiánů. Peníze z turnaje
sice získat nemůžeš jelikož nejsi zloduch, ale zase bys měl dostat odměnu za
zneškodnění Black Billa. V následném soudním líčení je ale všechno jinak a
tak neohrožená Mejden vezme zákon do svých rukou. Společně s Jackem a dolary
v brašně poté nasednou na koně a odjedou pryč z města, aby někde jinde začali
nový společný život.Konec hry.
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
re: kyselina
(Karel Frey, 4. 12. 2009 12:57)