The Da Vinci Code
6.11.2025 Autor návodu- Standa Madukas
Úvod
Silas, mnich, si utáhne pás kolem nohy, vezme si pistoli, krátce se pomodlí a odejde.
Profesor Langdon dorazí uprostřed noci do pařížského Louvru. Detektiv Bezu Fache chce znát jeho názor na tělo Jacquese Saunièra, kurátora Louvru, které tam bylo nalezeno.
Louvre
Poté, co Bezu Fache vysvětlí několik věcí, postupujte podle pokynů na obrazovce a prozkoumejte Saunièrovo tělo. Všimněte si pentagramu nakresleného krví na břiše oběti. Poté prozkoumejte chodidla u čísla 3, složené oblečení u čísla 9 a nakonec levou ruku u čísla 7.Saunière zřejmě zanechal vzkaz neviditelným inkoustem: 13 - 3 - 2 - 21 - 1 - 1 - 8 - 5
OH DRACONIAN DEVIL OH LAME SAINT. Fache umístí UV lampu do skříňky, kterou pak odveze důstojník. Pak vstoupí Sophie. Podá mu vizitku s číslem, na které má volat. Není to vizitka ambasády, jak očekává, ale Sophiin záznamník. Řekne Langdonovi, aby zadal třímístný kód pro „spojení“. Prozkoumejte kartu v inventáři. Otočte ji a přečtěte si kód 454. Poté znovu otevřete inventář a použijte mobilní telefon, který jste dostali od Facheho. Zadejte 454 a poslechněte si zprávu. Sophie vysvětluje, proč je Langdon hlavním podezřelým, že musí uprchnout a že u sebe nese vysílač, který musí uvolnit. U umyvadla je kostka mýdla . Seberte ji a jděte k oknu. Poté postupujte podle pokynů na obrazovce, abyste okno otevřeli. Poznámka: Toto je herní prvek, na který si musíte chvíli zvykat. Stiskněte klávesu E v rychlém sledu, abyste Langdonovi zvýšili sílu. Jakmile se E zvýrazní zeleně, rychle stiskněte klávesu W a použijte kolečko myši. Musíte to udělat velmi rychle, jinak Langdon ztratí sílu a budete muset klávesu E stále mačkat. Jakmile Langdon otevře okno, zkombinujte mýdlo a vysílač ve svém inventáři. Poté je vyhoďte z okna. Poté, co Fache zmizí, Sophie a Robert probírají text, který napsal Saunière. Robert si myslí, že je to anagram (přeházená skládačka). Do spodního pole umístěte písmena „OH LAME SAINT“. Pokud zadáte „THE MONA LISA“, vyřešili jste anagram správně. Robert říká, že „Ó, drakonický ďábel“ tedy znamená „Leonardo Da Vinci“. Jakmile Sophie dorazí ke kontrolnímu stanovišti,rozhodne se okamžitě jít podívat na Monu Lisu, která visí zde v Louvru. Chce zjistit, co tím její dědeček myslel. Langdon jí dovolí půjčit si auto, aby se mohla odvézt na ambasádu. Nyní hrajete za Sophii ve Velké galerii, kde musíte ukrást UV světlo z kovové skříňky. Dojděte na konec chodby a stiskněte tlačítko nalevo od kovové brány, abyste ji otevřeli. Poté použijte tlačítko nenápadnosti k procházení po levé straně místnosti kolem dvou policistů. Vpližte se hlouběji do další místnosti, kde uvidíte strážného zády k vám. Připližte se k němu a cestou seberte spadlý sloup . Srazte strážného k zemi. Pokud to uděláte správně, bude okamžitě omráčen. Pokud ne, budete s ním muset bojovat. Postupujte podle pokynů na obrazovce. Jakmile bude ležet, můžete otevřít kovovou skříňku. Pokud vám v cestě stojí tělo strážného, postavte se k jeho hlavě a odtáhněte ho pryč. Uvnitř skříňky odsuňte lahvičku s chemikáliemi na horní polici a seberte UV světlo . Kontrolní bod Sophie stojí před Monou Lisou, když se k vám přiblíží Langdon. Myslí si, že Saunière měl důvod napsat jeho jméno. Podívejte se na Monu Lisu a Sophie automaticky použije UV světlo. Uvidí zprávu. Přejeďte tímto světlem přes KAŽDÉ písmeno zprávy. Poté uvidíte obrazovku, kde můžete vyluštit kryptogram. Každý symbol představuje jedno písmeno. Zadejte správné písmeno vedle správného symbolu. Pokud jste vše udělali správně, přečtete si následující větu: da vinci / painted those / that knew / between bacchus / and uriel lies / the clue .Vstoupí agent. Zlikvidujte ho. Pak ho odtáhněte (chyťte ho za paže) za zeď Mony Lisy. Nyní jděte k velké soše Saturna uprostřed místnosti. Podívejte se na
symbol na podstavci a pak mu z rukou ukradněte Saturnovu sféru . Toto je první tajemství, které najdete. Pak s Monou Lisou za zády jděte k protější stěně místnosti. Na levých dveřích uvidíte blikající žluté čáry. Jděte k nim, otevřete dveře a vstupte do další místnosti: Posuňte se kousek vpřed a Sofie s Robertem stojí u obrazů Bakcha a Uriela visících na pravé zdi. Mezi obrazem Bakcha a Uriela visí obraz Jana Křtitele. Ukazuje rukou nahoru. Podívejte se nahoru. Nad ním visí další obraz. A zde Robert vidí něco třpytícího se na horním okraji. Prozkoumejte to a poté postupujte podle pokynů na obrazovce (několikrát stiskněte E), abyste nazvedli Sofii, aby mohla vzít Saunièrův Prsten převorství.Nyní se posuňte kousek doprava (vpravo, pokud jste čelem k obrazu). Na pravé straně uvidíte chodbu vedoucí do Saunièrovy kanceláře. Jděte k ní a uvidíte dva důstojníky, kteří přijímají zprávu od Fache. Okamžitě se vraťte do hlavní haly a schovejte se za sloup. Počkejte, až budou stráže kousek od vás, a pak se vpližte do Saunièrovy kanceláře. Pokud na sebe upozorníte strážného, budete s ním muset bojovat. Uvnitř kanceláře prozkoumejte všechny předměty na stole. V pravé horní zásuvce najdete roli obvazů . Toto lze v případě potřeby použít k obnovení zdraví. Na stole je notebook a kus papíru. Je tam také socha rytíře. Robert si všimne, že byla nedávno přemístěna. Podívejte se směrem, kterým rytíř ukazuje svým kopím. Na zdi uvidíte mapu muzea. Páchne to po alkoholu, takže na mapu použijte UV světlo. Ve spodní části mapy se nyní objeví fialový kruh. Podle Sophie je to místo, kde se nachází restaurátorská místnost. Nalevo od mapy uvidíte ve zdi větrací mřížku. Jděte k ní a zvedněte Sophii, aby se mohla proplazit mříží. Na druhé straně otevře dveře a umožněte Langdonovi vstoupit do restaurátorské místnosti. V restaurátorské místnosti hledejte žlutou bednu s nářadím, která leží na krabicích. Vedle ní je utěrka . Seberte ji.Nalevo, za řadou obrazů na podlaze, najdete lékárničku . Uprostřed místnosti je velký, špinavý obraz na stojanu. Langdon si myslí, že jsou na něm informace, pokud to vyčistí. Také uvidíte stůl s lahvičkami s chemikáliemi. A napravo od něj, na krabici, je Da Vinciho létající disk . Vezměte si ho s sebou. V zadní části místnosti je stůl. Na něm napravo je kus papíru s názvy chemikálií a jejich použitím (posuňte se dolů pomocí kláves A a D).Pak se vraťte k lahvičkám s chemikáliemi. Smíchejte jeden díl chitinázy, jeden díl dismutázy a jeden díl katalázy a získáte červený čisticí roztok . Nalijte trochu roztoku na hadřík v inventáři. Vezměte ho k obrazu a otřete ho dočista. Zpod špíny se objeví obraz sochy Niké.Kontrolní bod. Opusťte restaurátorskou místnost. Ve Velké galerii jděte doleva a pak dveřmi vlevo (těmi bez pásky) do síně Mony Lisy. Okamžitě zaujměte nenápadnou pozici a obejděte zeď vlevo, kde visí Mona Lisa. Projděte otevřenými dveřmi vzadu a pak se okamžitě pližte doleva podél zdí. Schovejte se v rohu nalevo od dveří, dokud nezmizí dva strážní. Seberte ze země tyč . Pak můžete přejít na druhou stranu, do síně Niké. Sejděte po kterémkoli schodišti a vraťte se nahoru po dalším. Zpoza sochy se objeví strážný. Zůstaňte v nenápadné pozici a on vás neuvidí. Vyjde po schodech vlevo nahoru. Pokud je k vám zády, můžete ho zezadu srazit kůlem. Jděte k přední části velké sochy a prozkoumejte ji. Pak vyjděte po schodech nalevo k vitríně, kde je vystavena Nikéina ruka. Podívejte se blíž. Vlevo, pod popisem, uvidíte malou měděnou dutinu. Vložte do ní Prsten převorství. Otevře se poklop a Sofie vytáhne disk s francouzskou lilií . Disk pozná z doby, kdy pobývala u svého dědečka na hradě. Tam teď musí jít, říká. Kontrolní bod.Sejděte po schodech u sochy a uvidíte blížit se dva důstojníky. Můžete sebrat svůj spadlý kůl a překvapit je tajným útokem. Jakmile budou poraženi, sejděte po dalším schodišti a hned zahněte doprava za roh. Prozkoumejte zábradlí u zdi. Je na něm olověná mince . Vezměte si ji. Pak projděte otevřenými dveřmi do další místnosti. Propližte se podél zdi doleva. Vlevo, za blokem mezi sochami, si můžete ve výklenku sebrat další sloup. Počkejte, až skončí rozhovor policistů, a pak obejděte sochu doprava. Policisty zlikvidujte tajnými útoky. Poté opusťte Louvre východem („sortie“).Konec úrovně.
Svatý Sulpic
Langdona Sophie vysadí u kostela sv. Sulpice. Když vejde dovnitř, uvidí mnicha, jak útočí na jeptišku. Srazí mnicha k zemi. Pak se od sestry Margarity dozví, že je příliš pozdě. Sestra Sandrine je mrtvá. Sestra Margarita vysvětluje, že sestra Sandrine tu noc nesla lahvičku oleje, když se modlila křížovou cestu ve špatném pořadí. Prozkoumejte tělo bezvědomého mnicha.
Poté seberte balíček obvazů na nočním stolku mezi dvěma postelemi. Opusťte pokoj a jděte do pokoje naproti. Zde leží mrtvá sestra Sandrine. Má na sobě vzkaz se čtyřmi telefonními čísly, včetně Saunièrova. Prozkoumejte její pravou ruku. Langdon si všimne, že to vypadá, jako by se snažila něco vyndat zpod postele. Jděte k posteli a odtáhněte ji stranou (podle pokynů na obrazovce musíte posílit sílu pomocí E, poté klepnout na S a otáčet kolečkem myši nahoru). Langdon objeví dřevěnou posuvnou skládačku. Ale jaké slovo by měl složit?Prozkoumejte stůl. Je tam vzkaz s nápisem „Matouš 7:14“. Pak prozkoumejte skříň se symbolem převorství. Langdon ji zatím nemůže otevřít bez klíče. Opusťte místnost. Projděte dřevěnými dveřmi v malé chodbě vpravo. Vyjdete na balkon v kostele. Naproti uvidíte další dveře. Ty vedou do malé skladovací místnosti, kde si můžete z police vzít plechovku s olejem a štípačky na šrouby. Pak se vraťte do malé chodby. Jděte rovně otevřenou chodbou. V této boční chodbě uvidíte vpravo dveře pokoje sestry Margarity. Pokud zaklepete, řekne, že viděla sestru Sandrine, jak nesla dvě sochy. Pokračujte dalšími dveřmi a vyjdete na venkovní balkon s holubicemi. Zde Langdon uvidí mnicha, jak se plíží. Připližte se za něj a zlikvidujte ho. Pak prozkoumejte zeď, kde uvidíte Chappeho památník: schéma se symboly a odpovídajícími písmeny vyrytými do kamene. Poznamenejte si je. Vraťte se do místnosti s mrtvou sestrou Sandrine.
Prozkoumejte posuvnou hádanku.Pod každým písmenem je symbol. Podle diagramu je cílem dostat slovo SION do prostřední řady. Posouvejte se, dokud se vám to nepodaří, a otevře se skrytý trezor. Uvnitř Langdon najde bronzovou plaketu . Vezměte si ji. Kontrolní bod Opusťte pokoj sestry Sandrine a jděte doleva na venkovní balkon. Zde jděte do výklenku vlevo a dolů po schodech. Uvnitř kostela uvidíte dalšího mnicha. Připližte se k němu a zlikvidujte ho. Na druhé straně kostela je další mnich. Zlikvidujte i jeho. Nyní si můžete kostel prozkoumat v klidu. Poblíž prvního mnicha je velký sud se svěcenou vodou (eau bénite) s křížem. Za ním najdete roli velkých obvazů . V kostele je 14 křížových cest (obrazů zobrazujících Ježíšovu křížovou cestu). Visí na čtvercových sloupech podél vnější strany místnosti. Ve spodní části sloupu uvidíte malou poličku, nad ní číslo a nad ním obraz. Ve výklenku mezi IX. a X. zastavením uvidíte vzadu na zdi zářící symbol. Podívejte se blíže. Ve spodní části vitrážového okna najdete cínovou minci . Na úrovni stanovišť X a XI uvidíte v podlaze poklop. Nakonec jím musíte projít do krypty. Vstupte do výklenku mezi stanovišti III a IV. Na stojanu je kniha o zatměních Slunce. Prozkoumejte ji. Přečtete si o zatměních 4. října a 11. dubna roku 1745. Nyní se podívejte na kamenné desky v podlaze vedle knihy. Tento text s růžovými linkami je z roku 1745. Na levém i pravém kameni můžete nechat text zobrazit v bílé oblasti otočením páky nahoře (nebo stisknutím kláves W a S). Na levém kameni zadejte
„Aprilis“ a na pravém kameni „XI“. Z podlahy se zvedá malý stůl se sochou Ježíše nesoucího kříž na Křížové cestě. Jděte ke dveřím napravo od stanoviště VII. Na nich je visací zámek. Přeštípněte ho kleštěmi na šrouby. Jděte dovnitř a vyjděte po schodech nahoru. Na chóru stojí velké varhany. Napravo od varhan je ovládací páka. Klikněte na ni a uvidíte hodiny zastavené na 12 hodinách.Vzpomeňte si na text na papíře sestry Sandrine: Matouš 7:14. Uchopte ručičku hodin a přetáhněte ji na 7 (VII). Uchopte druhou ručičku a přetáhněte ji na 3 (III). U paty varhan se otevře malý poklop. Vezměte si z něj měděnou destičku . Kontrolní bod . Sejděte zpět po schodech do kostelní síně. Pokračujte rovně. Vpravo uvidíte mušlovitou vodní nádrž visící ze sloupu. Projděte kolem. O kousek dál, vpravo, uvidíte podobnou mušlovitou vodní nádrž. Uvnitř najdete klíč .Zbavte se dvou potulných mnichů a pak se vraťte do pokoje sestry Sandrine. Ozdobným klíčem otevřete skříň a vezměte si sochu ležícího Ježíše z křížové cesty. Vraťte se do kostela.
Dojděte na stanoviště VII a umístěte sochu Ježíše s křížem na polici ve spodní části sloupu. Dojděte na stanoviště XIV a umístěte na polici sochu ležícího Ježíše. Zámek na poklopu v podlaze, na úrovni stanovišť X a XI, se nyní otevře. Dojděte k poklopu a vytáhněte ho nahoru.V kryptě uvidíte vpravo hromadu beden. Prohlédněte si je blíže a seberte Da Vinciho kluzák .
Poblíž kostry najdete roli velkých obvazů . V zadní části krypty je kamenný oltář se třemi lucernami. Uprostřed uvidíte kulatý otvor. Vezměte si z inventáře olejničku a nalijte olej do otvoru. Otevřete levou lucernu. Umístěte měděný plech do dveří. Poté zapalte zápalku.Otevřete pravou lucernu. Umístěte tam bronzovou plaketu a poté zapalte zápalnici. Otevřete prostřední lucernu. Uvnitř už plaketa je, takže zápalnici zapalte. Tři lucerny promítají na zeď slovo JERUSALEM. Na pravé straně (oltář vzadu) je velká kamenná rakev. Podívejte se na ni pozorně a uvidíte, že je přímo před několika symboly na zdi. Postavte se na konec rakve a zatlačte ji dopředu. Nyní si můžete symboly lépe prohlédnout. Pokud symboly přeložíte pomocí plakety, kterou jste viděli na balkóně, je na ní napsáno:
UERMJASEL.Poznámka: Symboly mohou také zobrazovat slovo: SERJLAMEU. Cílem je nyní stisknout slovo JERUSALEM ve správném pořadí. Začněte tedy s J, pátým blokem zleva. Symbol s jednou tečkou je první E, symbol se dvěma tečkami je druhé E. Kontrolní bod . Uprostřed krypty se otevře malý poklop v podlaze. Robert Langdon získá Seznam velmistrů Priorátu . Ukáže se, že Saunière byl posledním velmistrem. Do krypty vstoupí dva mniši. Propližte se kolem sarkofágů za nimi k žebříku v rohu a vylezte nahoru.V kostele jsou další tři mniši. Langdon si myslí, že se hlavním vchodem nedostane ven. Rozhodne se jít za sestrou Sandrine. Zůstaňte co nejvíce ve stínu a pokuste se nepozorovaně dostat ke dveřím v patře. Vyjděte po schodech nahoru a jděte do pokoje sestry Sandrine (dřevěné dveře vlevo za východem z balkonu). Konec úrovně.
Venkovský dům v Normandii
Sofie dorazí k Saunièrovu sídlu a přeleze zeď na pozemek. Vpravo (brána vzadu) uvidíte malou kamennou budovu. Dveře jsou zamčené. Obejděte budovu a vylezte oknem dovnitř. Za Sofií vyleze i mnich. Vyhoďte ho ven. Pak se rozhlédněte. Uvidíte regál s malou krabičkou s rolovacím kombinovaným zámkem. Nalevo od krabičky uvidíte břidlicovou tabulku s čísly 1 1 2 3 5 8. Toto je začátek Fibonacciho číselné posloupnosti. Číselnou posloupnost, kterou Sofie také zmínila, když našli Saunièrovo tělo. Každé číslo je součtem dvou předchozích čísel. Další čísla v této posloupnosti by tedy byla: 13 (= 5 + 8), 21 (= 8 + 13) a 34 (= 13 + 21).
Otočte kombinovaný zámek na 1 3 2 1 3 4 a Sofie najde klíč od sídla v truhle . Opusťte stodolu dveřmi. Naproti sobě uvidíte psy, jak pobíhají mezi prázdnými miskami .Projděte kolem něj, přes hodinovou věž, kde visí řetěz, ke stodole na té straně pozemku. Otevřete dveře. Uvnitř najdete mrazák s masem pro psy nalevo. Seberte ho a vstupte s ním do psího výběhu. Vložte maso do psích misek. Pak jděte k hodinové věži a zatáhněte za řetěz. Psi přijdou a nají se. Sofie zatím nemůže přejít most; je kolmý k potoku. Jděte po mostě doprava, dokud nedojdete k velké cívce lana. Otočte pákou, abyste most narovnali, podle pokynů na obrazovce. Pak přejděte přes most k domu. Dveře před vámi jsou boční vchod. Otevřete je klíčem. Vstupte do malé chodby. Kontrolní bod. Přímo před vámi uvidíte schodiště. Ale nejprve jděte doleva do malého výklenku. Vlevo, ve zdi, je skříň. Otevřete dveře a vyjměte sochu Aenea . Pak se otočte a projděte otevřenou chodbou do obývacího pokoje. Vlevo uvidíte krb s měděnou lví hlavou. Na římse je místo pro čtyři kulaté disky. Tři jsou již nainstalovány. Vezměte si z inventáře disk, který jste našli v Louvru, a umístěte ho do prázdného místa. Sofie říká, že ještě neví, jak disky otáčet. Rozhlédněte se po obývacím pokoji. Na malém stolku pod vysokým zrcadlem leží socha Kupida . Seberte ji. Pokračujte místností ke schodům, které uvidíte za otevřenou chodbou. Jděte po schodech nahoru, kolem vitrážových oken.Vlevo nahoře můžete otevřít dveře do ložnice pomocí Saunièrova Prstenu přiorátu. Jděte k posteli s nebesy. V záhybu závěsu leží Da Vinciho Tank . Seberte ho.Pak jděte ke komodě. V horní široké zásuvce najdete báseň. Zapište si ji. Z malé prostřední zásuvky vpravo vezměte velkou roli obvazů . Vlevo dole je další malá, zamčená zásuvka. Otevřete ji pomocí Prstenu přiorátu po opuštění detailního záběru. Pak vyjměte sochu Vulkána . Nyní opusťte ložnici dveřmi, kterými jste vešli. Sejděte po schodech dolů k vitrážovým oknům. Prozkoumejte je. Každé sklo představuje bohyni a Sophie vysvětluje její vlastnosti. Nad každou bohyní je menší okno s motivem fleur-de-lis. Hrot ukazuje různými směry. Všimněte si, kam hrot ukazuje pro každou bohyni. Nyní si představte báseň.
Vraťte se do obývacího pokoje ke krbu s lví hlavou. Otočte disky tak, aby hroty fleur-de-lis směřovaly správným směrem, jak je naznačeno v básni. Zleva doprava to bude: dolů, doprava, nahoru, doleva. Lví tlama se nyní otevře a vy si můžete vzít sošku Venuše . Pak se vraťte do ložnice a pokračujte ven druhými dveřmi. Jste v horním patře knihovny. Vzadu vlevo je malý stolek s krabičkou a kartičkou s poznámkami. Uvnitř krabičky najdete sošku Jupitera . Na kartičce je napsáno: V jejích rukou leží klíč ke generacím. Ti, kdo si přejí usmířit Hathor, čelí obtížnému úkolu. Nejprve najděte všechny, které Venuše našla pod sebou. Každý opětovaný láskyplný pohled je poslán k jejímu srdci. Jakmile si přečtete kartičku, dostanete druhý kryptogram k rozluštění:
JUPITER JE NAD VULKÁNEM AENEAS JE POD MARSEM MARS JE NAPRAVO OD VULKÁNU
jupiter is / above vulcan / aeneas is below / mars mars is to / vulcans right .Věnujte chvíli pohledu na všechny knihovny na pravé straně tohoto horního patra. Tím se naplní vaše vizuální databáze a umožní vám přečíst si nejrůznější informace o pozadí. Nyní sejděte po schodech do dolního patra knihovny. Na Sofii čeká mnich. Porazte ho. Poté můžete dojít ke stolu, na kterém jsou nejrůznější předměty. Úplně vlevo uvidíte repliku Da Vinciho Tanku. Zvedněte ji a zespodu se něco vykutálí ze stolu. Podívejte se pod stůl a seberte sochu Marsu . Nyní se vraťte do malé haly, kudy jste vstoupili do domu. Jděte po schodech nahoru. Blízko vrcholu se můžete odbočit doprava na podestu, kde vlevo uvidíte velký obraz visící nalevo. Jděte k němu a uvidíte na zdi za ním zářící symbol . Podívejte se na horní část rámu tohoto obrazu. Najdete tam Jupiterovu sféru . Vezměte si ji. Pak pokračujte po schodech nahoru. V místnosti, do které vejdete, uvidíte kulatý stůl s pentagramem (tvar pěticípé hvězdy). Umístěte všech šest soch na římsu vedle pentagramu.Nyní si můžete zblízka prohlédnout tvar hvězdy. Poté umístěte všechny sochy na jejich příslušná místa na pentagramu. Ujistěte se, že šedý bod u základny soch směřuje do středu a bod prostřední sochy směřuje dolů. Umístěte
sochy následovně (s využitím kryptogramu jako vodítka):
- Venuše uprostřed.
- Aneas vpravo dole.
- Mars vpravo nahoře.
- Amor vlevo dole.
- Jupiter uprostřed nahoře.
- Vulkán vlevo nahoře.
Okenice věžní místnosti se otevřou a Sofie má krásný výhled do zahrady, kam právě přijíždějí tři policisté. Sofie krátce poté dorazí do zahrady. Kontrolní bod
Jděte rovně a dojdete k velké soše Venuše, která se nachází přímo uprostřed zahrady. Odtud vede pět cest k pěti dalším sochám. Otáčejte každou sochu, dokud neuvidíte obrazovku s upozorněním, že socha je správně umístěna. Snažte se policistům vyhnout. Pokud to nedokážete, opřete se o živý plot a přepadněte je. Poté je odtáhněte k soše. Nejsou zde žádné hlídky, takže ho jeho kolegové nemůžou probudit. Když jsou všechny sochy správně otočeny, socha Venuše se zvedne. Jděte do středu bludiště, kde stojí Venuše. Je těžké ji vidět, ale vchod do jeskyně je v podstavci. Jednoduše jděte rovně po nízkých schodech do jeskyně. Kontrolní bod Cílem je, aby Sophie našla Hathorin klíč. V této místnosti uvidíte vlevo sochu Hathor a vpravo sochu držící nezapálenou pochodeň. Vezměte si pochodeň . Zapalte pochodeň u jedné ze sokolích soch s ohněm. Nyní se podívejte na pět sloupů s ohnivými miskami. Cílem je zapálit všech pět misek. Pokud zapálíte misku, oheň se rozšíří do sousedních misek okapem na podlaze. Pokud však zapálíte misku a sousední miska již hoří, tato miska zhasne. Postavte se zády ke vchodu do jeskyně. Aby se všechny misky rozhořely,
zapalte je v tomto pořadí
1. Miska přímo naproti vám, mezi sochami sokolů.
2. Miska napravo od této misky.
3. Miska nalevo od vchodu.
4. Miska opět uprostřed.
5. Miska napravo od vchodu.
6. Miska nalevo od prostřední.
7. Miska nalevo od soch sokolů.
Hathor zvedne ruku a Sophie může sebrat laserový klíč s adresou. Sophie ho chce ukázat Langdonovi. Pak se uprostřed hořících okapů otevře točité schodiště k východu. Konec úrovně.
Curyšská banka
Sophie opouští sídlo, cestou vyzvedne Langdona v kostele a jede do Curyšské banky.Uvnitř banky si promluvte se strážným za přepážkou. Když mu Sophie ukáže laserový klíč, nasměruje ji k levým dveřím v atriu. Od přepážky projděte pravými dvoukřídlými dveřmi a pokračujte dalšími dveřmi. Nyní jste v atriu, kde uvidíte dveře vlevo a vpravo. Zahněte doleva a jděte prostředními dveřmi. Uvnitř můžete projít k velké zamřížované bráně. Vložte klíč do zámku vpravo a brána se otevře. Jděte přímo do trezoru. Použijte laserový klíč zde na zámku u přepážky. Saunièrova bezpečnostní schránka se automaticky otevře. Znovu klikněte na zamykací panel a Sophie zjistí, že k otevření schránky potřebuje heslo. Znovu klikněte na zamykací panel a Sophie jí řekne, že na bezpečnostní schránce je symbol "Pí". Pí znamená 21 a 500 a vztahuje se k Fibonacciho posloupnosti 21, 500, 521. Sečtěte tedy 500 a 521, abyste získali kód 1021. Zadejte tento kód. Schránka se otevře a odhalí krabičku z růžového dřeva obsahující kryptex . Sofie zná tyto hračky od svého dědečka. Tento kryptex se otevírá pětipísmenným slovem. Podívejte se znovu na krabičku z růžového dřeva a otevřete ji. Ve víku je díra. Jděte ke stolu vlevo v této místnosti. Podívejte se blíže, otevřete zásuvku a vyndejte kancelářskou sponku . Vraťte se ke krabičce z růžového dřeva a použijte sponku na díru ve víku. Uvidíte báseň, která je vodítkem k otevření kryptexu:NE POHÁR, KDYŽ JEŽÍŠ LÁMAL CHLÉB. NE MISKA, DO NÍŽE VLIL SVOU KREV. ALE VÍC NEŽ TO, POSVÁTNÉ TAJEMSTVÍ, JEHOŽ UCHOVÁNÍ ODLÁLO ZKOUŠKU ČASU.
Je jasné, že tento verš je o Svatém grálu. Nyní ve svém inventáři použijte Kryptex. Táhněte disky, dokud se mezi hnědou stuhou neobjeví slovo GRAIL. Vstupuje bankovní manažer a chce, aby Sophie a Langdon co nejrychleji opustili banku. Dorazila policie. Dá jim bezpečnostní propustku úrovně 1 , klíče od auta a sluchátko, pomocí kterého s nimi může zůstat v kontaktu.Kontrolní bod . Opusťte trezor. Jakmile jste v atriu, zahněte doleva směrem k výtahům. Použijte bezpečnostní propustku na panelu a vstupte do výtahu. Poté vám bude řečeno, že nemůžete vyjít. Seberte Sophii a vylezte horním poklopem ve výtahu. Otáčejte červeným kolečkem, dokud se dveře neotevřou. Hlídkují zde dva strážní. Proklouzněte doleva a vstupte do prvních dveří. V této skladovací místnosti najdete na podlaze velkou roli obvazů .A na policích vlevo nahoře najdete marťanskou kouli . Nahlédněte za roh dveří a pokud neuvidíte žádného strážného, jděte do chodby. Pokračujte k zadním dveřím vlevo, do administrativní oblasti. V této místnosti jsou také dva strážní. Vyhněte se jim nebo je zlikvidujte, abyste se mohli v klidu rozhlédnout. Od vchodu jděte doprava a pak doleva kolem pracovních kójí. Vstupte do zadní pracovní kóje. V této kóji se můžete rozhlédnout. Na černém bloku nad pracovní plochou najdete Da Vinciho Balistu . Od vchodu jděte rovně a pak zahněte doleva. Projděte místností s dalšími kabinkami ke dveřím označeným „Administrátor“. V této kanceláři najdete stůl správce systému. Použijte jeho počítač a od Verneta dostanete heslo do sluchátka: 867530. Zadejte kód, který se ukáže jako nesprávný. Vernet vám poté řekne, abyste šli do kanceláře manažera. Opusťte místnost a jděte do velkého pracovního prostoru. Jděte podél zdi doleva, dokud nedojdete ke dveřím označeným Caroline Chatal. Toto je kancelář manažera. Nejprve prohledejte její stůl. Ve spodní zásuvce vlevo najdete velkou roli obvazů . V prostřední zásuvce vpravo najdete vzkaz s kódem trezoru: 728559. Otočte se a podívejte se na obraz. Použijte na něj UV světlo a Robert uvidí otisky prstů vlevo dole. Nyní můžete obraz zvednout. Za ním je trezor. Zadejte 728559 a trezor se otevře. Vezměte si klíč od kartotéky . Opusťte kancelář manažera a jděte doprava. Vstupte do místnosti, kde jsou všechny kartotéky. Bezpečnostní skříně jsou vzadu.Otevřete klíčem horní zásuvku vpravo. Poté vyjměte kartu se správným heslem k počítači. Vraťte se ke stolu správce systému. Vložte kartu do počítače a zadejte heslo: 260924. Karta bude nyní upgradována na úroveň zabezpečení 2. Kontrolní bod . Jděte ke vchodu do kancelářských prostor. Zahněte doprava. V rohu uvidíte dveře a nalevo od nich visí velký panel pro čtečku karet úrovně 2. Vložte vylepšenou kartu do čtečky a dveře na schodiště se otevřou. Dole u schodiště projděte dveřmi, chodbou a zadními dveřmi vlevo do spodního patra atria.Okamžitě si dřepněte a pližte se doprava, aby vás stráže neviděly. Jděte za roh, kolem výtahů a pak zase doleva. Po pravé straně uvidíte dveře, které vedou do skříněk a serverovny. Hlídkují zde dva strážci. Zlikvidujte je. Pak jděte chodbou, kde uvidíte kruhové oblouky do soukromých pokojů vpravo. Naproti poslednímu oblouku vstupte do chodby. Otevřete zadní dveře vpravo (soukromý pokoj). Okamžitě uvidíte zářící symbol 3. Podívejte se na něj a vezměte si ze zdi železnou minci . Z této místnosti jděte doprava a sledujte protější zeď, dokud se nedostanete pod ventilační mřížku, o které vám Robert poví. Pak pomozte Sophii projít mříží. Kontrolní bod. V této místnosti je strážný. Zlikvidujte ho. Pak pokračujte doleva. Uvidíte dveře s nápisem "SORTIE" a dále otevřenou chodbu. Projděte otevřenou chodbou. V prosklené kanceláři uvidíte strážného. Zlikvidujte ho. Poté vložte svou bezpečnostní kartu do počítače, abyste jej vylepšili na úroveň 3. Poté opusťte místnost dveřmi s nápisem "SORTIE". Jděte ke čtečce karet úrovně 3 a vložte svou kartu. Dveře se otevřou a Langdon bude čekat na druhé straně. Vraťte se do atria dveřmi, kterými jste přišli.Proklouzněte doprava k dalším dvojitým dveřím. Vstupte do nakládací a vykládací oblasti. Kontrolní bod. Před vámi uvidíte mřížové dveře. Vlevo, u zdi, je čtečka karet. Vložte sem svou propustku úrovně 3 a mřížové dveře se otevřou. Proklouzněte do místnosti. Seberte železnou tyč a počkejte, až se k vám přiblíží jeden ze tří strážných. Srazte ho k zemi.Pak se připližte k dalšímu strážnému a zlikvidujte ho. V místnosti, před kterou stál, najdete velkou roli obvazů . Připližte se i k třetímu strážnému a zlikvidujte ho. Pak projděte dveřmi, které hlídal. Sledujte šipky na podlaze až na konec místnosti a použijte klíče od auta na velké kovové dveře. Konec úrovně.
Zámek Villette
Landon odveze Sophii do zámku Villette, kde žije sir Leigh Teabing. Teabing je expert na příběhy o Priorátu a Grálu. Doufají, že s ním budou v bezpečí před policií. Po příchodu do haly je vítá Teabing, který však Sophii povolí další vstup do svého domu, pouze pokud vyřeší pár hádanek. Než půjdete následovat sira Leigha, jděte nejprve doleva po schodech dolů do sklepa. Vzadu vlevo, kde jsou některé židle přikryté bílými prostěradly, uvidíte zářící symbol . Prozkoumejte židle a najdete měděnou minci. Seberte ji a opusťte sklep. Zpět v hale jděte k Teabingovi, který na Sophii již čeká v místnosti. Řekne jí o dvou obrazech, které tam visí. Každý obraz zobrazuje brnění. V místnosti je také šest štítů. Sophie musí ke každému kusu brnění přiřadit správný štít. Nechte si od Teabinga vyprávět příběh, který se za každým štítem skrývá. Dozvíte se mimo jiné, že štít s červeným drakem patřil Arturovi. Štít s červeným křížem umístěte vedle brnění vedle obrazu „Galahad“ (rytíř dívající se na anděla). Štít s červeným srdcem umístěte vedle brnění vedle obrazu „Parcival“ (rytíř na hradě). Nyní se otevřou dveře vedle brnění. Vstupte do jídelny, vedle brnění s křížovým štítem (Galahad). Zde uvidíte dveře vpravo s kódovým panelem. V knihovně napravo od panelu je vzkaz s nápisem: PÍSEŇ ŠALAMOUNOVA ,VERŠ 14 ,ŘÁDEK 4 ,SLOVO 3.
Sofie říká, že je to něco z Bible. Opusťte jídelnu a vstupte dveřmi vedle brnění se štítem se srdcem (Parsival). Zde v pracovně uvidíte v levém rohu dřevěnou konzoli, kam pravděpodobně potřebujete něco umístit. Je na ní přišroubovaná cedule se jménem „Artuš“.V knihovně u levé zdi vidíte otevřenou Bibli, ve které čtete: 14: MÁ HOLUBICE V ROZSEDLINĚ SKÁLY, SKRYTÁ NA HORSKÉ STRANĚ, UKAŽ MI SVOU TVÁŘ,DOVOL MI NASLOUCHAT TVÉMU HLASU, NEBOŤ TVŮJ HLAS JE TAK SLADKÝ,
TVÁ TVÁŘ TAK OKULIBÁ. Pamatujete si na vzkaz z jídelny? Řádek 4, slovo 3 by bylo „NASLOUCHEJ“.Vraťte se do jídelny a na klávesnici vedle dveří stiskněte „POSLUCHAT“. Dveře se otevřou a vstoupíte do místnosti, kde uvidíte klavír a dvoje dveře. Levé dveře vedou zpět do haly. Otevřete pravé dveře do velké skříně. Zde, pod malým stolkem vpravo, najdete Venušinu kouli . Vyjděte ze skříně a podívejte se v jídelně na řadu kalichů na nízkém bočním stolku. Pamatujete si, že Athur nosil štít s červeným drakem? Vezměte si tedy kalich s „červeným drakem“. Jděte do pracovny a umístěte kalich s „červeným drakem“ na dřevěnou konzoli v levém rohu. Velká knihovna se odsune stranou. V malé místnosti za ní jděte doprava. Vyřešte posuvnou hádanku na zdi a otevřou se další dveře. Nyní můžete vstoupit do velké místnosti plné knih a obrazů. Hned napravo od této knihovny je nízký stolek. Vezměte si stránku s notovým zápisem . Znovu se podívejte na prázdnou vitrínu v levém rohu. Na skříni je Da Vinciho válečná zbraň . Pak projděte jídelnou do místnosti s klavírem. Umístěte notový zápis nad klávesy. Nyní můžete zahrát skladbu podle pokynů. Jakmile nota zežloutne, stiskněte uvedené klávesy. Poté vás Sir Leigh požádá, abyste ho následovali k obrazu v jídelně. Poté, co Sir Leigh upozorní na detaily, se stále dívejte na obraz „Poslední večeře“. Jakmile uslyšíte vše o Ježíši, Marii Magdaléně a možném dítěti, opusťte detailní záběr.Otevřete si inventář a podívejte se na Druhý kryptex. Otáčejte písmeny, dokud se neobjeví „MAGDALENE“. Nyní náhle vstoupí mnich Silas a srazí Langdona k zemi.Poté celá skupina uteče do sklepa. Kontrolní bod Sofie a Langdon hledají tři kusy Da Vinciho balisty, které je třeba přinést do sklepa. Vyjděte po schodech do haly. Nalevo od sloupu se sochou je velká role obvazů . Poté vstupte do jídelny. Za policí s kalichy leží další velká role obvazů . Nyní vstupte do místnosti s klavírem.V levém zadním rohu je koule. Zkuste ji sebrat a najednou se dovnitř vplíží mnich Silas a zaútočí na Langdona. Opakovaně stiskněte klávesu E a Sophie popadne pohrabáč a pokusí se Silase zasáhnout.Pak bojujte se Silasem. Jakmile vyhrajete, Sophie odnese kouli k výtahu. V případě potřeby použijte obvazy k obnovení zdraví. Pak dojděte do pracovny (vedle krucifixu) a okamžitě zahněte doprava. Silas se znovu objeví. Bojujte s ním, dokud se Langdonovi nepodaří ho strčit do knihovny a zamknout. Jděte na chodbu. Jděte ke straně schodů do sklepa, do chodby a otevřenými dveřmi do knihovny. Jděte do zadního rohu a Sophie bude znovu napadena.Bojujte se Silasem a nakonec se Langdonovi podaří na Silase upustit knihovnu, pokud rychle stisknete klávesu E.
Letiště Biggin Hill
Poté, co je Silas eliminován, vezme Sir Leigh Teabing Sophii a Langdona svým soukromým letadlem. Přistanou na letišti Biggin Hill, kde na ně čeká policie. Zatímco Teabing mluví s policií v hangáru, Sophie a Langdon se v prudkém dešti vytratí ven. Nalevo od dveří je velký kontejner. Zasuňte ho před dveře. Nyní, když jste kontejner odsunuli, uvidíte za ním brzdovou páku. Zatáhněte za ni. Pak jděte k vozu na kolejích. Vzadu je brzdová páka. Zatáhněte za ni a jakmile se vůz rozjede, okamžitě odbočte doleva a zůstaňte vedle vozu. Takto Langdona nezasáhne, když na něj policie bude střílet. Vůz zastaví na konci kolejí, kde můžete projít dveřmi do hangáru. Kontrolní bod Uvnitř hangáru se podívejte hned doprava. V rohu , na bednách , najdete Da Vinciho most. Pak se otočte a jděte doleva. Na levé zdi visí velká černá tabule s mapou letiště Bubkers. Vedle ní je vozík s nářadím a červenými zásuvkami. Otevřete horní zásuvku a vyndejte štípačky na šrouby . Před drátěnou klecí je velká krabice. Sophie si myslí, že by se tam mohli schovat, kdyby jim krabice nepřekážela. Jděte doleva od letadla kolem drátěné klece ke dveřím, které jsou zamčené visacím zámkem. Pomocí štípaček na šrouby přestříhněte zámek. Vstupte a vylezte po žebříku. Vpravo vzadu, na stole, můžete sebrat velkou roli obvazů . Pak se otočte k ovládacímu panelu zvedáku a ovládejte ho. Uvidíte, jak se krabice přemisťuje. Slezte zpět po žebříku a vstupte do haly. Do hangáru nyní vstoupí dva důstojníci. Zlikvidujte je. Jakmile krabice zmizí, můžete vstoupit do druhé drátěné klece. Na stojanu je krabice se světlicemi . Jednu vyjměte. Pak otevřete poklop padacích dveří a vylezte do otvoru bunkru z druhé světové války. Jděte po schodech dolů a pokračujte rovně, dokud neuslyšíte videozáznam o policistech, kteří venku plánují zatknout Sophii a Langdona. Po scéně pokračujte rovně. V této místnosti uvidíte mřížkovanou podlahu s poklopem vlevo. Otevřete ho a slezte dolů. Nyní uvidíte vpravo velké kovové dveře vedoucí ven. Otevírají se však elektricky a zatím tam není proud.Zahněte doleva a jděte první chodbou vpravo. Vzadu vede schodiště ke dveřím s visacím zámkem. Přestříhněte zámek kleštěmi na šrouby a pokračujte. Pokračujte chodbou dalšími dveřmi. V místnosti za těmito dveřmi uvidíte přímo před sebou pomocnou pojistkovou skříňku. Vyjměte tři 50ampérové pojistky . Pak zahněte doleva do další místnosti. Jak vidíte, můžete odtud také jít dolů. Ale nejdříve okamžitě zahněte doprava a pak znovu doprava do výklenku. Vzadu je pojistková skříňka se dvěma 100ampérovými pojistkami . Vezměte si je. Pak jděte na druhou stranu místnosti, kde vylezte po žebříku, který vede do velínu. Jděte na druhou stranu velínu a podívejte se na stojan s lahvemi čisticích prostředků. Odsuňte je stranou, abyste našli lékárničku . Vezměte si ji a pak jeďte výtahem nahoru do velínu. Ve věži se Sophie a Robert rozhodnou, že potřebují obnovit napájení venkovních dveří a pak vytvoří dostatečné rozptýlení, aby se dostali k Taebingovu autu. Z pojistkové skříňky vyjměte tři 300ampérové pojistky a výtahem se vraťte do velínu. Ve velínu je nyní důstojník, kterého můžete porazit. Poté sestupte po žebříku do místnosti s podlahovými větracími otvory. Nyní tam hlídkují dva důstojníci. Zlikvidujte je. Pak použijte žebřík do přízemí. Dojděte až na druhou stranu místnosti. Zde uvidíte hlavní pojistkovou skříňku, páku pro zapnutí napájení a velké schéma zapojení. Použijte UV světlo na schématu zapojení (použijte ho, aniž byste museli jít do detailu s E). Některé oblasti schématu budou svítit fialově. Uvidíte, že generátory vyžadují čtyři 300ampérové pojistky (blok 1200 ampérů). A v levém dolním rohu uvidíte, že vnější dveře (povrchové dveře) používají dvě 50ampérové pojistky (blok 100 ampérů). Nyní se zblízka podívejte na hlavní pojistkovou skříňku a
umístěte pojistky podle schématu.Poté zatáhněte za páku a generátory se rozběhnou.Kontrolní bod. Vraťte se na druhou stranu místnosti. Než vylezete po žebříku, můžete nejprve jít doleva a pak do výklenku vpravo. Vzadu se na zdi objeví zářící symbol. Naproti němu je rtuťová mince . Seberte ji a vraťte se po žebříku nahoru. Opusťte místnost a vraťte se k vnějším dveřím.Při sestupu po schodech uslyšíte mluvit policistu.Zastavte se a uvidíte ho na konci této krátké chodby, jak jde zleva doprava. Připližte se k němu zezadu a zlikvidujte ho. Pak se krátce vraťte do chodby, odkud policista přišel. Vpravo je výklenek, kde najdete malou, lesklou Merkurovou kouli na velkém kovovém kole . Pak se vraťte chodbou, za zatáčku, k venkovním dveřím, kde stojí policista na stráži. Zlikvidujte i jeho. Pak zatáhněte za velkou páku na levé zdi, pod cedulí „Povrchové dveře“. Dveře se otevřou a vy můžete dojít k žebříku. Vylezte nahoru, kde najdete další žebřík. Vylezte i po tomto žebříku a Sophie a Langdon budou venku, třesoucí se v dešti.Venku jsou také dva strážní, které je třeba zlikvidovat. Pak jděte k zadní straně velké palivové nádrže. Uvidíte mřížované dveře, za nimiž je vidět červené kolo. Přestříhněte visací zámek, abyste mohli otočit červeným kolem. Benzín se teď lije po pozemku. Robert si myslí, že není bezpečné tady dole něco zapalovat. Takže jděte k budově z šedého vlnitého plechu a vylezte po žebříku na střechu. Zlikvidujte tam policistu a pak použijte světlici na otvor ve střešní římse. Konec úrovně.
Chrámový kostel
Když Teabing, Sofie a Langdon vystoupí z auta před Temple Church, Sofii se doporučuje nejprve vyluštit zašifrovanou zprávu. Otevřete si tedy inventář a použijte zašifrovanou zprávu. Je to kryptogram. Vyřešte ho a přečtete si: VAŠE ÚKOLY VEDOU K MILOSTIVÉMU PRAMENI .KLÍČ, KTERÝ NAJDETE POD SLUNCEM
outdoors the / graceful water / you will see / through / dedication you / must find the / key
Poté Teabing a Langdon vstoupí do kostela, zatímco Sofie prozkoumává okolí. Otočte se zády ke kostelu. Na druhé straně náměstí, v levém rohu, je malé schodiště vedoucí dolů. Sejděte dolů a jděte úzkou chodbou. V určitém okamžiku uvidíte v levém rohu pod oknem ležet pytel na odpadky. Objeví se zde také zářící symbol. Podívejte se pozorně do pravého horního rohu okna a najdete stříbrnou minci . Pokračujte v chůzi a uličkou se dostanete na kostelní náměstí. Jděte ke vchodu do kostela. Napravo od dveří je na zdi schránka se vzkazem. Podívejte se blíže a otevřete skleněné dveře. Uvnitř, v mezeře mezi schránkou a dveřmi, je ukrytý zlatý klíč . Ukradněte ho. Pak jděte doleva, kolem kostela, k bráně vedoucí na dvůr kostela. Otevřete ho zlatým klíčem. Sophie pak uvidí Teabingova sluhu, který nařizuje několika žoldákům, aby zajali Teabinga, Langdona a Sophii. Kontrolní bod Vstupte na dvůr a okamžitě uvidíte jednoho z mužů stát zády k vám. Seberte lopatu nalevo a plíživým útokem ho sestřelte. Obejděte kostel za rohem doprava, téměř až na konec. Vstupte do oblouku a podívejte se doprava. Na zdi svítí symbol měsíce. Odložte lopatu, pokud ji stále držíte, a poté seberte Měsíční kouli . Vraťte se na začátek řady oblouků. Můžete projít celou cestu tudy, na druhou stranu. Jděte znovu doprava, dokud neuvidíte schodiště po levé straně. Uslyšíte dva žoldnéře, jak si povídají. Až budou hotovi, přistupte k nim a postupně se k nim pližte, abyste je zlikvidovali. Rozhlédněte se po nádvoří. Uvidíte fontánu obklopenou čtyřmi květinovými truhlíky. V jednom z truhlíků se zdá být něco, ale kvůli květinám to nevidíte.Jděte k cestě na straně náměstí. Před domem je kolo a trakař. Uvnitř trakaře najdete zahradnické nůžky . Vezměte je ke květináči a zastřihněte růže. Nyní bude viditelná plaketa s nápisem: „Na počest Jacquese Saunièra: bez jeho darů by podzemní rekonstrukce nádvoří nechvalně známých pilířských rytířů nikdy nebyla dokončena.“ Je zde také výklenek se známým symbolem převorství. Umístěte do výklenku Prsten převorství. Plaketa se otočí a Sophie uvidí úkryt obsahující hrubý kus kovu s vyrytými podivnými symboly. Vyjměte ho. Kontrolní bod . Langdon se probudí v zamčené skladovací místnosti. Žoldák křičí z okna nějaké výhrůžky a pak jde sledovat televizi. Na stole nalevo od kovových sudů jsou nějaké kartonové krabice. Vezměte si kus kartonu zpoza levé krabice . Pod kartonovou krabicí před sudy najdete malou kovovou tyč . A když vytáhnete židli pod stolem uprostřed, uvidíte na sedadle malé ozubené kolo.Seberte ho také. Nyní jděte k zamčeným dveřím a prozkoumejte je. Také se blíže podívejte na klíčovou dírku. Klíč je v ní na druhé straně dveří. Vložte kus kartonu do škvíry ve spodní části dveří. Vytlačte klíč z otvoru kovovou tyčí a Robert ho vtáhne dovnitř . Otevřete dveře a pližte se doleva, kde uvidíte žoldáka před televizí. Na podlaze za pohovkou uvidíte bednu s nářadím. Před ní je klíč. Seberte ho a použijte ho k odstranění žoldáka. Vraťte se do malé místnosti naproti skladu, kde byl Robert držen v zajetí. Ihned po vstupu se podívejte doprava. Na skříni najdete Da Vinciho šlapadlo . Vezměte si ho a vraťte se do televizní místnosti. Vstupte do kostela zářícími dveřmi napravo od televize. Nalevo od vás je otvor do krypty. Přímo před sebou uvidíte lavice. Vzadu, mezi lavicemi, uvidíte žoldáka, jak se prochází/stojí nehybně. Připližte se k němu a zlikvidujte ho. V rohu kostela je skříň bez dveří. Na poličce leží malé vybavení . Seberte ho.V protějším rohu na druhé straně místnosti je podobná skříň, ale s dvířky. Uvnitř je malé ozubené kolo a velká role obvazů . Pokud půjdete k této skříni, uvidíte dva žoldnéře, jak si povídají v otvoru vedoucím do krypty. Zůstaňte skryti, dokud nedomluví, a pak se přesuňte na jiné místo. Pak se k nim postupně připližte a zlikvidujte je. Pak se rozhlédněte po kryptě. Jsou tam dva výklenky s příborníky. Na jedné ze skříní je velké ozubené kolo . Seberte ho a jděte zpět až do televizní místnosti. Jděte malou chodbou nalevo od televizní místnosti. U zdi dole pod schody uvidíte místo, kam odložit nasbírané ozubené kola. Uspořádejte je tak, aby se dotýkaly levé a pravé
půlozubené kolo. Pak zatáhněte za páku vpravo a poklop do sklepa se otevře.
Kontrolní bod Sophie vidí dva žoldnéře, jak se potýkají s otevřenými dveřmi do sklepa. Opusťte nádvoří, připližte se ke dvěma žoldnéřům a zlikvidujte je. Nebo se jim vyhněte a nepozorovaně se vpližte do sklepa.Kontrolní bod Sophie se setká s Langdonem v televizní místnosti. Řekne jí, že Rémy a žoldnéři drží Teabinga jako rukojmí. Rozhodnou se pokračovat v hledání stop. Jděte k zabarikádovaným dveřím v chodbě napravo od televizní místnosti. Společně zvedněte trám a pak projděte dveřmi do katakomb. Hned vlevo za dveřmi najdete na stole malý balíček obvazů . Seberte ho a poté se zbavte dvou žoldnéřů, které jste slyšeli mluvit. V tunelu najdete rozházené klíče a železné tyče jako pomůcku. Opatrně postupujte, dokud neuslyšíte další dva muže mluvit. Myslí si, že v katakombách by mohlo být ukryto něco cenného. Počkejte, až se oddělí, a pak se zbavte čísla jedna. Podívejte se do výklenku, kde mluvili. V rohu leží vaše první templářská pečeť . Vezměte si ji. Na zdi naproti tomuto výklenku je spínač s pákou. Poznamenejte si jeho umístění. Pak pokračujte a zneškodněte číslo 2. Poblíž tohoto muže uvidíte vpravo výklenek s kartonovou krabicí. Za ní se třpytí něco lesklého. Odsuňte krabici stranou a seberte si druhou templářskou pečeť .Opatrně se pližte dál tunelem, dokud neuslyšíte strážného, který si stěžuje na rozbitý vypínač. Připližte se k němu a srazte ho k zemi. Pak se podívejte na pojistkovou skříňku na pravé zdi. Otevřete ji a uvidíte čtyři zelené vypínače. Stiskněte je ve správném pořadí a světlo nad klikou se rozsvítí červeně. Pořadí: vpravo dole, vlevo nahoře, vlevo dole, vpravo nahoře. Nyní zatáhněte za kliku dolů a zamřížované dveře na konci chodby se otevřou. V této místnosti najdete třetí balíček obvazů . Opusťte místnost a vraťte se tunelem. Mezitím se probudili dva žoldnéři, tak je znovu srazte k zemi. Pak se dostanete na místo, kde jste našli svou první pečeť. Na protější zdi, nad vypínačem, se také rozsvítí červené světlo. Zatáhněte za kliku dolů a dveře vedle ní se otevřou. Zde, u zdi za ní, okamžitě uvidíte, kam musíte umístit tři templářské pečeti, které jste našli. Pak se rozhlédněte. Mezi sloupy jsou namalovány římské číslice I, II, II a IV. Jsou šikmé a vedle každého čísla je čára označující jeho základnu. Nyní se podívejte na pečeti. Uvidíte, že zobrazují dva muže na koních. Nad každou pečetí je také
římská číslice. Nyní otočte každou pečeť tak, aby se poloha koňských nohou zarovnala s čarou pod římskou číslicí.Pokud jsou všechny čtyři pečeti umístěny správně, Langdon a Sophie uvidí otáčející se sloup. Otevře se poklop, který odhalí druhý kovový střep se symboly. Sloup se zdá být na náměstí před kostelem. Kontrolní bod Vraťte se ke vchodu do katakomb a cestou poražte žoldnéře. V televizní místnosti narazíte na dalšího žoldnéře. Jakmile bude poražen, můžete vstoupit do kostela dveřmi vedle televize. Hned vpravo jsou zabarikádované dveře vedoucí na nádvoří. Otevřete je se Sophií a pak vyjděte ven. Uprostřed náměstí stojí vysoký sloup. Přejděte k němu a prozkoumejte jeho dno. Zde najdete druhý kovový střep . Poté, co Langdon dostane nápad, co s úlomky udělat, jsou on a Sophie napadeni dvěma žoldáky. Lze je porazit odděleně tak, že ihned po cutscéně přeběhnete přes náměstí doprava. Druhý žoldák pak zůstane u kolonády. Poté dojděte ke dveřím kostela u nástěnky a vstupte dovnitř. Jděte doleva do krypty.Zde uvidíte podél pravé zdi velký štít, na kterém chybí dva kusy. Vezměte si tyto kusy z inventáře a vložte je do štítu. Zdá se, že jsou na něm symboly a Langdon přemýšlí o jejich významu. Nyní se podívejte na plakety s reliéfy rytířů na podlaze krypty. Najděte sochu se jménem „W. Marshall“ (druhá zleva nahoře).
Prozkoumejte reliéf a vyřešte hádanku pomocí symbolů na štítu. Řešením je zde slovo: RICHARD . Nyní si vezměte kryptex z inventáře a vytočte slovo RICHARD. Pak se náhle do krypty dostanou Rémy a Silas. Sophie a Robert utíkají, ale Langdon se nestihne dostat před zavření brány. Silas se na něj vrhne a střílí. Kontrolní bod Langdon teď bude muset rychle utéct a úhel kamery v tomto kuse je obzvláště nešťastný. Okamžitě stiskněte S pro běh a řídíte pomocí A, aby se Langdon otočil a běžel ke dveřím.
- Otevřete/vylomte dveře a běžte dál, opět pomocí S.
- U dalších dveří budete muset znovu stisknout zelená tlačítka v pojistkové skříňce vlevo ve správném pořadí. Pak přepněte spínač a běžte dál.
- Třetí dveře je třeba znovu vylomit.
- Čtvrté dveře mají další pojistkovou skříňku. Dveře se však otevírají jen do poloviny, takže je potom zatlačte dále nahoru.
- Další dvoje dveře jsou z poloviny otevřené. Zatlačte je nahoru a běžte dál.
- Poslední dveře mají další skříňku s tlačítky. Pokud bude Langdon po těchto posledních dveřích ve vážných potížích, Sophie se objeví a v pravý čas ho zachrání. Konec úrovně.
Westminsterské opatství
Rozhlédněte se a prostudujte si mapu opatství. Pak jděte k hlavnímu vchodu. Nalevo od něj, poblíž sochy, hledejte zářící symbol, který označuje další tajemství, které je třeba nalézt. V tomto případě zlatou minci . Pak vstupte dovnitř a jděte do hlavní haly. Vzadu vpravo najdete vchod do Newtona, hrobky fyzika. Až dorazí stráž, můžete ji podle pokynů zneškodnit. To lze provést tak, že ho zasáhnete elektrickým proudem, zatímco stojí v kaluži vody. Můžete s ním také jednoduše bojovat. Na druhé straně místnosti uvidíte na zdi další zářící symbol. Prozkoumejte ho a Langdon najde Sluneční kouli. Nyní jděte k Newtonově rakvi. Podívejte se na stranu a pod dívkou s džbánem vody najděte obrázek slunce. Napravo od slunce uvidíte malou díru. Použijte na ni Prsten převorství. Nyní si můžete vzít slunce a Langdon uvnitř najde kus pergamenu s pěti hádankami. Vraťte se do Velké síně a najděte hrobku básníka Chaucera. Prozkoumejte jeho rakev. Na čtyřech dlaždicích nahoře uvidíte postavy z jeho „Canterburských povídek“.
OTEC ANGLICKÝCH BÁSNÍKŮ: VŠECHNY
JEHO CANTERBURYSKÉ PŘÍBĚHY OBSAHUJÍ MORÁLNÍ PONAUČENÍ.
KOLEM ŠTÍTU JE VE SMĚRU HODINOVÝCH RUČIČEK JMÉNO
TOHO, KDO ZMÍZÍ VÁŠ HŘÍCH.
Podívejte se na spodní část truhly, kde uvidíte štít. Vezměte si slunce z inventáře a umístěte ho do štítu. Nyní se objeví posuvná hádanka. Cílem je přečíst si kolem něj jméno jedné z postav z „Canterburských povídek“, počínaje levým horním čtvercem a postupujte ve směru hodinových ručiček. Jméno, které hledáte, je:
PARDONER (to je kazatel, který vám odpustí hříchy, pokud mu za ně zaplatíte). Posuňte písmena na místo a otevře se čtverec uprostřed, který odhalí Velký prsten . Podívejte se doprava. Shakespearova rakev by tu měla být, ale podle cedule se momentálně restauruje. Dále vpravo uvidíte modrou plachtu přehozenou přes sochu. Napravo od ní je dělnická skříň. Otevřete ji, odsuňte kabát stranou, podívejte se do kapsy starého kabátu a vyndejte štětec. V zásuvce dole najdete roli obvazu .Nyní najděte vchod do Kláštera (vlevo od Newtona). Vpližte se dovnitř a jděte rovně. Žoldák stojí zády k vám. Podívejte se doleva, rozvažte lano, které drží lampu, a ona ho omráčí. Pokračujte dál a vstupte do Restaurátorské místnosti. Zde budete muset před dalším postupem zneškodnit tři žoldáky. Abyste muže rozptýlili, abyste je všechny tři najednou nedostali na krk, můžete použít vypínače na obou stěnách. Jakmile zneškodníte dva muže, můžete snadno otevřít malou místnost na konci chodby, kde na podlaze najdete roli obvazů . Nalevo od dveří uvidíte pojistkovou skříňku. Rozsviťte v Restaurátorské místnosti světlo, aby přiběhl žoldák číslo tři a vy ho také můžete omráčit. Pak vstupte do Restaurátorské místnosti. Ihned se podívejte doprava. Za dveřmi je paleta. Prozkoumejte ji a z jedné z krabic seberte štípačky na šrouby. Na druhé straně dveří, kterými jste vešli, uvidíte krabice zakryté modrou plachtou. Projděte je a podívejte se blíž. Zde najdete Da Vinciho Codex Arundel . Shakespearova socha je také zde v restaurátorské místnosti, ale je příliš špinavá, než aby na ní bylo cokoli vidět. Opusťte tedy restaurátorskou místnost a vraťte se ke vstupním dveřím kláštera. Zatím nechoďte ven, ale jděte doleva do chodby. Zlikvidujte žoldáka a pak pokračujte. Na konci jsou zamčené dveře, které můžete otevřít štípačkami na šrouby. V místnosti je příliš tma na to, abyste jasně viděli. Takže přesuňte krabici před vypínač a pak světlo rozsviťte. Prohledejte místnost. Pod pracovním stolem je krabice. Odsuňte ji stranou a najdete láhev čističe mramoru . Jděte celou cestu zpět do restaurátorské místnosti, kde je Shakespearova socha. Praštěte žoldáka, který se mezitím probudil. Jděte k Shakespearově soše. V inventáři zkombinujte kartáč a čistič mramoru a poté sochu částečně očistěte. Přečtěte si, co je napsáno.
POPISUJE RŮŽI, JAK NIKDO V JAMBĚ NEPOPÍŠE, O LÁSCE A KATASTROFĚ. PROHLÉDNĚTE SI PRÓZU A NAJDĚTE SLOVO UKÁZÁNÉ SEM , KAM PATŘÍ PRSTEN.
Nyní se podívejte na slovo, na které Shakespeare ukazuje prstem: CHRÁMY. Dále se podívejte na Shakespearův prst. Použijte na něj Velký prsten z inventáře a budete odměněni prakem . Nyní opusťte klášter. Cestou se zbavte dalšího žoldáka a vraťte se do velké síně v opatství. Ve velké síni se podívejte na rakev krále Jindřicha III. (napravo od mapy).Vzpomeňte si na báseň, která se k němu váže:
TOTO POSTAVIL PRVNÍ (DÍTĚ) KRÁL ANGLIE, ZDE OPOČÍVÁ NYNÍ STRPÍ SE ZPOVĚDAŘEM HLEDEJTE BARDOVO ŠPIČATÉ SLOVO A NAJDĚTE KRÁLE, KTERÝ ČEKÁ S BARDEM Bardem krále Jindřicha byl Shakespeare a ukázal na slovo TEMPLES. Podívejte se na rakev krále Jindřicha. Uvidíte několik otvorů. Vložte prak do otvoru a otáčejte, dokud neuvidíte správné písmeno nad/pod otvory. Pokud správně vytočíte TEMPLES, Langdon dostane Královský symbol . Otočte se a podívejte se na lešení. Lešení je na dvou zablokovaných kolech. Uvolněte brzdu na kolečkách. Nyní můžete odstrčit lešení.
Za ním jsou dveře vedoucí do kaple sv. Jana. Pomocí šroubováků přeřízněte zámek a pak vstupte dovnitř. Uvnitř uvidíte na podlaze kartonovou krabici. Otevřete krabici, vyndejte knihy a dole najdete lékárničku . Nyní jděte k truhle barona Hunsdona a prozkoumejte ji.Uvidíte otvor, kam můžete umístit Královský symbol. Nyní si vzpomeňte na báseň:
BRATANEC KRÁLOVNY ALŽBĚTY ZANECHAL BARONA V SOMERSETU,
JEHO MATKA ZANECHALA S VOJÁKEM PO DNI S RYTÍŘEM V PRÁZDNÉ ORNAŽI.
Podívejte se na „šachovnici“ a klikněte na symboly v tomto pořadí:
KRÁLOVNA, BARON, RYTÍŘ, VOJÁK
(Ve hře je zde zvláštní chyba, protože v básni jsou voják a rytíř obráceni) Pak seberte Podivný válec . Poté, co se vypořádáte s žoldnéřem, podívejte se na poslední báseň:
MYSLÍ NA VŠECHNO, CO JSI DNES NAŠEL/ A NAJDI RYTÍŘE, KTERÉHO JSI VIDĚL/A PRVNÍHO NYNÍ HLEDEJ GLOBU, KTERÁ CHYBÍ V HROBĚ Z RŮŽOVÉHO TĚLA PLNÉHO SEMÍNEK MLUVÍ
Tato báseň jasně odkazuje na Newtonův hrob, takže se tam vydejte. Až dorazíte k Newtonovu hrobu, budete muset zlikvidovat dalšího žoldáka. Poté prozkoumejte rakev. Zkombinujte Podivný válec se Sluneční koulí ve svém inventáři. Vložte kombinaci do dutiny sluneční koule. Otevře se zásuvka a odhalí se roztrhaný kus pergamenu. Nyní zkontrolujte svůj inventář. Uvnitř je další roztrhaný kus pergamenu . Vyjměte ho a vložte ho pod pergamen v zásuvce. Nyní obdržíte několik dílků skládačky, které musíte sestavit do krásného obrázku. Nyní budou viditelná písmena
PAYENS. (Hugo van Payens je slavný templář). Dále máte vytočit slovo PAYENS na posledním kryptexu ve vašem inventáři.Než se vám to ale podaří, objeví se Teabing. Ukáže se, že to byl on, kdo celou dobu rozkazoval mnichovi Silasi a žoldákům. Kontrolní bod Teabings začne vyprávět svůj příběh. Pak mu Sophie řekne: „Neříkal jsi, že Grál mohou najít jen ti, kdo jsou hodni?“ Poté se přepnete zpět na Langdona. Uvidíte kryptex a budete mít krátkou příležitost roztočit pár písmen. Nyní nechte Sophii říct Teabingovi: „Jsi zodpovědný za smrt mého dědečka.“ Jako Langdon budete mít další šanci roztočit pár písmen.Pokud se vám to ještě úplně nepovedlo, můžete nechat Sophii říct: „Nejsi o nic lepší než církev,“ načež budete pokračovat v točení písmen. Nakonec budete mít čtvrtou šanci roztočit slovo PAYENS na kryptexu tak, že Sophie řekne: „A teď přebíráš velení od církve?“ Konec úrovně.
Rosslynská kaple
V této poslední úrovni hry je stále třeba vyřešit několik hádanek. Nejprve jděte do haly poblíž hlavního vchodu do kaple. Zde uvidíte křtitelnici. Sejměte kamenné víko . Pak se otočte a podívejte se na dřevěnou krabici a škrábance na podlaze před ní. Poté dřevěnou krabici odtáhněte od zdi. Tam, kde byla krabice, uvidíte v podlaze uvolněnou dlaždici. Sejměte ji a pod ní najdete Sedmikráskový disk . Seberte ho. Nyní se vraťte do kaple. Na pravé zdi uvidíte visící červenou oponu. Jděte k ní a zatáhněte za šňůru, abyste oponu otevřeli. Umístěte kamenné víko křtitelnice do prázdného prostoru. Otevře se zásuvka, ze které pak můžete vzít Liliový disk. Nyní jděte do zadní části kaple. Zde uvidíte čtyři sochy andělů, dvě na každé straně dveří. Je tam anděl představující Naději, Pravdu, Víru a Odvahu. Pod Andělem víry leží krabička zápalek . Jděte na druhou stranu kaple. I zde visí červená opona, kterou můžete odtáhnout. Za ní uvidíte svíčku. Zapalte ji zápalkami a pak si přečtěte nápis:
VÍNO JE SILNÉ, KRÁL JE SILNĚJŠÍ, ŽENY JSOU SILNĚJŠÍ, I NIC NENÍ SILNĚJŠÍ NEŽ PRAVDA
Nyní se vraťte k andělům a podívejte se na Anděla pravdy. Robert vás může zvednout, abyste získali Disk s růží. Jděte do přední části kaple. Zde najdete tři oltáře. V pravém oltáři, ve spodní zásuvce, je brožura s informacemi o stropě:
- Sedmikrásky představují nevinnost
- Lilie představují čistotu
- Slunečnice představují zbožňování
- Růže představují lásku
- Popis hvězd na obloze, půlměsíc, malá hvězda, holubice, slunce a otevřená dlaň.
Nyní se projděte po kapli, zatímco Langdon poskytuje informace o třech pilířích uvnitř. Jakmile si toho dostatečně vyslechnete, jděte k bráně, na které je velká červená Davidova hvězda. Existuje několik míst, kde můžete disk umístit.
- Umístěte disk se sedmikráskou pod text „Nevinnost“.
- Umístěte disk s lilií pod text „Čistota“.
- Umístěte Růžový disk pod text „Láska“.
Brána se otevře a vy můžete vstoupit do sakristie. Po vstupu se podívejte doprava a přečtěte si nápis na kamenném památníku.
NAVŠTIVTE STŘED ZEMĚ NAPRAVTE HO A NAJDĚTE SKRYTÝ KÁMEN.
Pokračujte do sakristie směrem ke kouli. Otáčejte s ní, dokud Sophie neřekne, že jí chybí kousek. Pak se vraťte na druhou stranu místnosti a vstupte do krátké chodby. Zde uvidíte „Krvácejícího anděla“. Prozkoumejte ho a seberte Podivný kus kamene . Pak se vraťte ke kouli a vložte dovnitř kus kamene. Koule se otevře a ukáže se, že je to úkryt pro Hvězdný disk . Vraťte se do krátké chodby, kolem krvácejícího anděla, do další místnosti. Zde uvidíte v podlaze kamennou desku. Za ní jsou krabice. Odtlačte krabice stranou a uvidíte padací dveře. Nyní se pozorně podívejte na kamennou desku a vložte dovnitř svůj Hvězdný disk.
Obrázek posuvné skládačky kterou musíte vyřešit, již poznáte z informační brožury. Věnujte pozornost vnějším okrajům dílků skládačky. Jakmile je skládačka hotová, padací dveře se odemknou. Otevřete padací dveře a sestupte do tajné knihovny.Nejprve jděte k hromadě židlí v rohu. Zde najdete svůj poslední tajný artefakt: Da Vinciho Atlantický kodex . Teprve poté prozkoumejte zbytek místnosti. Nejprve dvě nástěnné malby a sarkofág. A nakonec se podívejte na novinové výstřižky ve fotoalbu. Konec hry.
Bonusové úrovně Louvre a Rosslynská kaple
Pokud jste ve hře našli tajné předměty, aktivovali jste odpovídající hádanky v Louvru a Rosslynské kapli. Kryptogramy jsou úryvky mluveného slova, které jste slyšeli v cutscénách. Najděte v Louvru obraz , který zobrazuje jednu z herních úrovní. Posviťte na něj UV světlem a poté klikněte na „Vyzkoušet hádanku“.
Louvre
neměl jste / utíkat / pane / Saunière, teď / mi řekněte, kde / je to
St. Sulpice,
sestra musela / být / volat členy převorství, když / byla / napadena
Normandy Mansion,
je to / princezna Sofie / klíč, můj / dědeček / mi / slíbil,
banka Zürich,
je to / kryptex, toto je / založeno na / návrhu da / Vinciho,
zámek Villette,
legenda o / svatém grálu / je legenda / o královské / krvi
, letiště Biggin Hill,
Saunière / nás / svedl / dohromady, abychom / sledovali tyto / stopy z / důvodu,
chrám Temple, Silas, vzít / základní kámen od / pana Langdona / Teabing je nyní naším / rukojmím,
Westminsterské opatství,
Teabing cítil / pravdu / řítí se / na něj, grál byl ztracen / pro něj,
kaple Rosslyn,
hledání / grálu je / hledání / božského v / každém z nás,
kaple Rosslyn
Nyní je zde také několik věcí, které můžete dělat, pokud se vám to líbí, hrajte si s tajemstvími. Dokončeno.V sakristii se glóbus proměnil v planetárium. Zde si můžete poslechnout různé hudební fragmenty ze hry.Na stole jsou vystaveny všechny da Vinciho vynálezy, které jste ve hře našli.Sejděte padacími dveřmi do tajné knihovny. Zde najdete veškeré koncepční umění.
Také jděte nahoru do kaple.Na velkém oltáři leží vzkaz s hádankou:
KAŽDÝ MÁ SVŮJ PŘÍBĚH, TAK TAM TEĎ VŠICHNI STOJÍ, JEN JE SMÍCHEJTE
A JEJICH MINULOST SE STANE JASNOU A PŘESNOU.
V kapli najdete 8 anagramů (slov s přeházenými písmeny), na podstavcích oltářů a na zdi. Vyřešte anagramy. Toto jsou jména hlavních postav v tomto příběhu:
JAQUES SAUNIERE SAINT CLAIR
REMY LEGALUDEC
SOPHIE NEVEUR SAINT CLAIR
BEZU FACHE
SILAS
SISTER SANDRINE BIEIL
LEIGH TEABING
ROBERT LANGDON
Jakmile vyřešíte anagram, uvidíte odpovídající povolání/titul dané osoby.
Saunière je král, Remy je obchodník, Sophie je královna, Fache je voják, Silas je kněz, sestra Sandrine je bard, Teabing je baron a Langdon je rytíř.
Mezi anagramy Teabinga a Langdona uvidíte několik tlačítek.
Stiskněte tlačítka v tomto pořadí:
Kněz - Rytíř - Voják - Král - Královna - Bard - Obchodník - Baron. Nyní jste odemkli všechny komponenty vizuální databáze. Nyní si můžete přečíst všechny informace.
