Jdi na obsah Jdi na menu
 

The Marionette

27. 2. 1996

TOPlist

The Marionette
27.2.2010 Autor návodu-Standa Madukas
Hlavní postavou hry je sochař Martin,který se ocitne v noci v tajemném domě.V horní liště máte zleva ikonu oka,tou se podíváte na všechno co potřebujete prohlédnout.Ikona ruky vám otvírá dveře,listuje deníkem a dělá většinu úkonů.Ikona otazníku je mluvení.Vždy když je ve hře nějaká postava ,tak na ní kliknete touto ikonou a pak s postavou hovoříte.Ikona knihy je deník,kam si hlavní postava píše důležité poznámky.Ikona aktovky je inventář.Ikona obálky se šipkou dolů je save-ukládání pozic.Ikona obálky se šipkou nahoru je Load-nahrání uložené pozice.Ikonou křížku hru opustíte.
Ocitnete se před domem.Klikněte nahoře na liště na ikonu aktovky a klikněte na dopisní obálku.Vyndejte list papíru z obálky,je tu jen číslo 1011.Podívejte se i na fotku.Klikněte na auto/ikona ruky/,podíváte se do vnitřku auta.Najdete tu skicář,uloží se vám do aktovky,která slouží jako inventář.Klikněte na aktovku a skicář si prolistujte.Klikněte na volant/ ikona oka a ruky /Martin řekne,že klíče v zapalování nejsou.Odstupte od auta a klikněte na dveře domu/ikona ruky/Vstoupíte do domu,dveře jsou odemčené.
Tajemný dům
V obýváku klikněte na pohovku,najdete kousek stránky ze skicáře.Prohlédněte si útržek v inventáři.Odstupte od pohovky a klikněte na televizi.Odstupte a klikněte na TV stoleček pod televizí.Ve skřínce najdete panenku.Odstupte od skřínky,otočte se a zkuste si vzít klíč,který visí napravo od dveří.Zatím vzít nejde.Otočte se zpátky k pohovce a projděte dveřmi napravo do ložnice.
Ložnice
Podívejte se na animaci a pak promluvte s Giuseppem/ikona otazníku/Vyčerpejte všechny témata.Giuseppe Martinovi řekne,že Alenka je nebezpečná a že Martinův život je v ohrožení.Po rozhovoru se otočte,vyjděte z ložnice a vezměte si klíč,který visí u dveří napravo.Tentokrát už vzít jde.Otočte se a vraťte se zpět do ložnice.
Ložnice
Podívejte se na knihovničku vpravo a pak na fotografii Alenky?Mrkněte na medvídka a klikněte za něj na knihu Alenka v říši divů.Po otevření zjistíte ,že je to deník.Podívejte se na deník v inventáři a prolistujte všechny stránky.Otočte se k posteli a klikněte na sošku manekýnky ve stěně za postelí.Klikněte ještě jednou na sošku,na podstavci zespoda ,vidíte písmeno M.Poté klikněte na panel napravo,vidíte tu číselný kód. Klikněte na plakát nad číselným kódem. Vidíte tu písmena dole.Vaším úkolem je doplnit správná písmena do horních ,prázdných políček.Pokud se spletete tak se nic neděje,jen se vám vlevo objeví šibenice s oběšencem a musíte si zahrát znova.Správná slova jsou-The Mannequin is key.Soška manekýnky je tedy klíčem k číselnému kódu pod plaketou.Podívejte se zespoda na podstavec sošky,písmeno M je klíčem.Vidíte že v písmenu je celkem 5 bodů a 4 nohy.Použijte tedy na číselný kód 54.Podívejte se na animaci.
Geimannova umělecká galerie
Podívejte se na sochu Birth of Pinocchio a také na obrazy na stěnách.Pak klikněte za sochu napravo,projdete do další místnosti.Klikněte na stojan a prolistujte si brožuru,kde vidíte plánek galerie.Klikněte na sochu napravo,je to Martinova socha.Klikněte na červenou požární skřínku na zdi napravo a vezměte si sekeru,uloží se vám do inventáře.Vraťte se do předchozí místnosti,tentokrát stojíte v jiném úhlu.Klikněte na stoleček nalevo na horní část,je tu otevřený deník a v něm jména,mimo jiné i jméno Alenky.Klikněte na šuplík u stolečku,je zamčený.Použijte klíček z inventáře na šuplík a vezměte si fotku a útržek papíru ze skicáře.Obojí si v inventáři prostudujte.Klikněte vpravo od sochy,projdete před velkou sochu zepředu a použijte na velkou sochu dvakrát sekeru z inventáře.Sochu rozbijete.Klikněte na červené tlačítko/ikona ruky/,projděte vpravo do další místnosti a klikněte na Martinovu sochu napravo.Celoskleněné dveře za sochou se roztříští a vy jimi projděte do koupelny.
Koupelna
Klikněte na umyvadlo,voda teče z kohoutku.Pak klikněte nalevo od umyvadlo,otočíte se ke sprše.Vidíte,že je cosi napsané na skleněných dveřích do sprchy.Vezměte si ručník nalevo,otočte se vlevo k umyvadlu a použijte ručník na umyvadlo.Získáte vlhký ručník.Klikněte na dveře napravo od umyvadla.
Ložnice
Jste v ložnici,vezměte si módní časopis na posteli a prohlédněte si ho v inventáři.Vidíte,že stránka byla vytržená.Klikněte na ikonu vpravo,tím se v ložnici otočíte.Vidíte tu skříň a dveře nalevo a dveře na pravé straně.Na ně klikněte,vejdete do obýváku.
Obývací pokoj
Promluvte/ikona otazníku/ si s Giuseppem,který sedí u šicího stroje.Mimo jiné se dozvíte,že Giuseppe je zde proto,aby pomohl Martinovi.Po rozhovoru si vezměte papír na stole nalevo.V inventáři se do něj podívejte,je zde seznam pracovních úkolů.Klikněte na ikonu napravo,tím se v ložnici otočíte.Vezměte si modrou složku před lednicí a prohlédněte si jí v inventáři.Vezměte si i barvu v piksle nalevo.Klikněte na lednici a vezměte si z ní magnetofonovou pásku.Odstupte od lednice a použijte magnetofonovou pásku na radiomagnetofon nalevo,vyslechnete si dialog mezi Alenkou a její matkou.Klikněte na dveře napravo a pak na dveře u skříně nalevo,projdete do koupelny.
Koupelna
Použijte barvu v piksle na skleněné dveře do sprchy.Objeví se na nich nápis…Prosím,skryjte mě a také odraz samotné Alenky.Navolte ikonu otazníku a s Alenkou si promluvte,je jedno jakou vyberete otázku.Otočte se a projděte zpátky do obýváku.
Obývací pokoj
Otočte se k lednici a pak klikněte na dveře nalevo za stěnou s knihami a radiomagnetofonem.Vidíte tu nápis NO ESCAPE.Vezměte si fotografii a podívejte se na ní v inventáři.Vidíte tu vyfocenou lednici a polici.Opět klikněte na stěnu a klikněte na dírku dole,vedle písmene N. Vidíte tu místnost s visícími oprátkami.Vedle nápisu No Escape si dole vezměte láhev terpentýnu.V inventáři použijte ručník na láhev terpentýnu.Získáte ručník namočený do terpentýnu.Odstupte od stěny a klikněte ručníkem na pult,který je před lednicí,tím ho očistíte od barvy.Poté klikněte směrem k lednici,tím se dostanete za pult z vnitřní strany.Opět použijte ručník na pult před vámi.Očistíte tak pult z vnitřní strany.Klikněte na očištěné místo,objeví se tajný vchod,kterým projděte do malířského studia.
Malířské studio
Klikněte na portrét dívky před vámi.Spustí se animace,zjistíte,že dívka se jmenuje Eshana.Klikněte na obraz nalevo a pak na obraz hned za ním.Je tu portrét muže.Obraz je uprostřed poškozen,z otvoru si vezměte nůž na koberce.Použijte nůž na první obraz vlevo.Třikrát řízněte do obrazu a pak si vezměte dopis,který si přečtěte v inventáři.Odstupte od obrazu a klikněte nalevo v dolní části obrazovky,tím se otočíte do jiné části místnosti malířského studia. Vezměte si hliněný hrnec ,podívejte se na něj v inventáři a pak ho použijte na umyvadlo nalevo,tím do něj naberete vodu.Vezměte si i popsaný list pod hrncem,který si v inventáři přečtěte.Použijte hrnec s vodou na podlahu nalevo od umyvadla,tím hrnec rozbijete.Podívejte se do inventáře,najdete tu dveřní knoflík,který byl v hrnci.Otočte se zpátky k obrazu nalevo a použijte na díru v obraze dveřní knoflík.Vejděte do ložnice v hotelu.
Ložnice v hotelu Royale
Klikněte na obálku před vámi nalevo a v inventáři si prohlédněte všechny fotky.Postupte vpřed do místnosti a klikněte na kartáč na vlasy na posteli.Spustí se animace,dvě dívky jsou na posteli.Klikněte na červené šaty vzadu,opět se objeví dvě dívky,jsou to Eshana a Meg.Klikněte na stoleček s kosmetikou nalevo,opět mezi sebou obě dívky hovoří.Klikněte vpravo dole ,tím se v místnosti otočíte a pak klikněte na kabelku na pohovce.Je tu další animace obou dívek,v ní se otevřou dveře za pohovkou vzadu.Projděte ke dveřím a klikněte na přístěnek napravo.Uvnitř najdete zkrvavenou figurínu manekýnky.Klikněte na dveře,spustí se dlouhá animace ve které se Martin s Eshanou ocitnou na večírku.Příjemně se spolu baví,k tomu hraje hezká hudba.Na konci se ocitnou na balkoně,kde se trochu pohádají.Eshanin kontrakt s Martinem zítra končí.Ona však chce začít znovu,skončit s modelingem a být jen s Martinem.Jenže ten váhá.
Martinův atelier
Martin je ve svém atelieru,klikněte na stůl nalevo,jsou na něm nějaké fotky Eshany.Klikněte vpravo dole,tím se v atelieru otočíte.Klikněte na dveře,automaticky začne zvonit telefon.Otočíte se ke stolu,klikněte na telefon.Martin mluví s Giuseppem.Ten se zeptá,kdo je Alenka.Že by Eshana?Odpovědět můžete jak chcete.Pak klikněte na podstavec pod sochou napravo.V animaci uvidíte jak se Martin přemístí na jiné místo.
Jeskyně
Martin je nyní v jeskyni.Jděte stále kupředu za světlem.V místnosti najdete zraněného Giuseppeho na podlaze.Mluví o Alence a po chvilce umírá.Poté klikněte na batoh po jeho levici,v inventáři máte past na zvěř,máte 4 pastě.Klikněte na stůl,vidíte jakousi maketu a figurky šachů.Odstupte od stolu a podívejte se na nápisy na stěně/ikona oka/.Vezměte si nůž,který je zabodnutý v Giuseppeho hrudi.Otočte se směrem k východu z jeskyně a zkuste z ní odejít.Vidíte,že to nejde.Vraťte se tedy zpět,uložte si hru a klikněte na červený závěs.Uvnitř je před vámi stůl s útržky skicáře a na zemi šachovnice ,po které k vám postupuje vpřed postava zakrvácené manekýnky.Úkolem je zastavit manekýnku dřív než přijde k vám ke stolu a zabije vás.V inventáři máte čtyři pastě,takže je umístěte tak jak to vidíte na obrázku.
Obrazek
Jakmile manekýnka stoupne do druhé pastě tak automaticky zařve a zmizí.V inventáři máte dva útržky ze skicáře,dejte je na stolek před vámi,kde už jsou čtyři útržky.Klikněte na stůl,složte útržky dohromady.Pak odstupte od stolku a projděte kupředu,tam odkud vycházela manekýnka.

 

Železná branka
Stojíte před železnou brankou,klikněte na její číselný zámek a zadejte kód 1011.Projděte brankou,ocitnete se v místnosti,kterou už znáte.Jsou tu visící oprátky.Martin je chycen do oprátek.Klikněte na Martina.Objeví se Alenka,respektive Eshana.Následuje konverzace,výběr otázek je na vás.V jednu chvíli se objeví otázka …to prove it…
Uložte si hru,jestliže neučiníte žádné rozhodnutí tak Martin zemře pod koly auta.
Ve hře jsou totiž 4 různá zakončení.
Dobrý konec
Přesvědčte ji,že ji lidé milovali.Vyberte odpověď you mother loved you.Pak jí dejte modrou složku z inventáře,jsou to věci,které pro ni dělala matka.Chce však víc důkazů,dejte jí nenávistný dopis,který psala o malíři.Pak jí dejte list papíru podepsaný R,našli jste ho pod hliněným hrncem.Poté chce důkaz vaší lásky,dejte jí fotky nalezené v Geimannově umělecké galerii.Pak jí dejte váš zápisník.To jí konečně přesvědčí a nechá Martina jít.
Očistec
Toto ukončení můžete absolvovat jen v případě ,že máte víc než 35 bodů.Kolik máte bodů zjistíte,když v horní liště kliknete na druhou ikonu zprava-tři křížky a tři čáry.Eshana chce dva důkazy o své matce.Požaduje důkaz o malíři Robertovi.Nedělejte nic,Martin řekne Eshaně ,že toho lituje.Estana Martina požádá ,aby zústal s ní.Martin souhlasí,ale zůstává s Eshanou ve věčné temnotě.
Smrt Eshany
Klikněte na Eshanu nožem.Eshana vrávorá,Martin se třepotá v oprátkách,která se mu zařezávají do kůže, do krve.Nakonec vidíte Eshanu ležet v tratolišti krve na zemi a Martina mrtvého v provazech.Tímto jste dohráli tuto dost depresivní hru.
Uložené pozice
Čeština
Plná hra
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Screenshot
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

odpověď

(stan, 15. 3. 2011 17:13)

Ahoj Janko,jsem rád že ti návod pomohl

DIk

(Janko, 15. 3. 2011 16:35)

som to dokncil smrtou ešhany... dik za supis navod

emaiL:

(Vesa, 3. 3. 2010 13:56)

v.e.s.a(zavinač-ochrana proti spamu)seznam.cz

prosím autora o kontakt

(vesa, 3. 3. 2010 13:55)

Jedná se o web , a nefunguje Vám kontakt.