Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

The Next BIG Thing

4.4.2011 Autor návodu-Standa Madukas

Hra je rozdělena do 6 kapitol,pokud budete potřebovat pomoc,kliknete na klávesu F1,úkoly jsou pod klávesou F3 a menu F4.Inventář si vyvoláte tabulátorem.Můžete zvolit tři stupně obtížnosti: lehkou,střední a těžkou.Jedno kliknutí přeskočí dialogy.

Kapitola 1

Dva reportéři, Liz Allaire a Dan Murray směřují na slavnostní předání cen, na  festival hororových filmů. Dan ale nemá v úmyslu pomáhat Liz s profesionálními povinnostmi. Liz jde tedy do divadla sama, a když se vrátí do auta zaparkovaného před vilou Williama A. FitzRandolpha/filmového magnáta a majitele MKO Studios/tak naši reportéři vidí velkého Alberta, jednoho z populárních monster herců, jak se vkrádá oknem do kanceláře Williama FitzRandolpha. Liz chce jít hned zkontrolovat situaci, zatímco Dan raději zůstává v autě.Jako Liz jděte do vily (dvakrát vpravo). Uvnitř uvidíte, jak dva roboti hlídají schodiště po stranách. Promluvte si s FitzRandolphem,který sedí napravo v lenošce. Promluvte s ním o všem,vyčerpejte všechny témata.Poté se Liz vrátí zpátky k autu - Liz požádá Dana o pomoc, konkrétně k odvrácení magnátovi pozornosti od Liz. Bohužel, Dan nechce opustit automobil.Promluvte si s ním o všem a pak se vraťte zpět do vily a jděte doleva(za schody).Vstoupíte do šatny, kde potkáte Edgara. Promluvte si s ním o všem. Myslí si, že díky jeho vzhledu nikdy nebude moci zahrát monstrum přesvědčivě. Po rozhovoru se podívejte na papírový model Vulcana Flashe (vpravo), hlavní postavu ve věhlasném hororu. Herec, který hrál toto monstrum zmizel. Můžete si všimnout, že Vulcan se hodně podobá Edgarovi. Liz dostane geniální nápad vytvořit nového Vulcana z Edgara. Obraz netvora se objeví ve vašem zařízení.Vyjděte ze šatny a jděte ke schodišti napravo.Na pravém sloupku schodiště je dýně s brýlemi.Vezměte si brýle a pak jděte nalevo do zadní místnosti,kde si vezměte vestu na levé straně schodiště/na zábradlí/.Prozkoumejte také knihovnu vedle schodiště (vpravo). Najdete láhev modré barvy . Zkombinujte ji v inventáři s obrazem monstra a přidejte k tomu brýle a vestu.Jděte do šatny a použijte obraz monstra z inventáře na Edgara. Ten se promění po chvilce ve Vulcana a Liz od něj na oplátku dostane jeho bundu ,kterou měl na sobě dříve. Klikněte na bundu v inventáři pravým myšítkem,navolte si ikonu oka a klikněte levým myšítkem,získáte dva lístky na boxerský zápas .Opusťte šatnu,jděte k autu a dejte z inventáře lísky na boxerský zápas Danovi.Ten se konečně uráčí jít do vily,kde společně s FitzRandolphem odejde do hlavního sálu.Jděte s Liz zpátky do vily a projděte do chodby vedle schodiště na pravé straně. Liz opatrně projde kolem spícího robota, bude kontrolovat poslední a prostřední dveře vpravo,jsou to kanceláře FitzRandolpha a jeho tajemníka. Bohužel jsou zamčené.Jděte ke spícímu robotovi,jmenuje se Jimmy Love. Zeptejte se ho jak otevřít pokoje.Liz předstírá, že je tajemníkem magnáta FitzRandolpha. Robot si otestuje Liz a kategoricky tvrdí, že ona není Beverley Torrance.S robotem si promluvte. Vraťte se zpět k autu a vezměte si placatku,kterou tu na kapotě nechal Dan.Otevřete zadní kufr auta- najdete prázdný kanystr na motorový olej . Nalijte zbytek alkoholu v placatce do prázdného kanystru na olej.Vraťte se do vily a jděte do chodby vpravo,kde dejte robotovi Jimmymu zbytek alkoholu ,který je v kanystru. Pak robota oslovte a zeptejte se ho na prostřední dveře vpravo. Tentokrát je identifikace pozitivní a robot jede otevřít dveře.Jenže je vožralej jako kráva,takže mu dělá problém dveře otevřít.Nakonec je otevře a Liz vstoupí.Zastihne tu Big Alberta, který uprchne poté, co uvidí Liz. Liz zanechá vzkaz.Bohužel ho nechá v psí boudě,takže bude potřeba na nějakou lahůdku vylákat Tobbyho z boudy.Liz je stále v místnosti,takže projděte do kanceláře tajemníka úřadu (otevřené dveře na levé straně). Dojděte ke stolu a vezměte si tužku z hrnečku. Vyjděte zpátky na chodbu (směrový kurzor v dolní části obrazovky) a jděte doprava do výklenku s křesly ,kde seděl FitzRandolph.Vezměte si kliku na pravé straně křesla.Vraťte se zpět do kanceláře tajemníka a projděte do FitzRandolphovi kanceláře,kde použijte kliku z inventáře na phonograf napravo od dveří. Uslyšíte podivný hluk. Jděte zpět do kanceláře tajemníka.Vidíte,že místo stolu je tu velká postel. Jděte k regálu ,který je na levé straně postele a vezměte si plechovku kaviáru .Jděte ven před vilu a použijte kaviár na vylákání psa z jeho boudy.Liz automaticky získá notes.Použijte na notes tužku,kterou máte také v inventáři.Vidíte,že v notesu je cosi načmáraného.Liz automaticky projde do zadní části domu, kde najde v bezvědomí Alberta.Na druhý den, Dan, který je ve vaně musí poslouchat vztek svého šéfa. Důvodem je, že oba reportéři nejsou v kanceláři. Musíte jít tedy do vily FitzRandolpha a podívat se co se stalo.Tentokrát hrajeme za Dana.

Kapitola 2

Projdete do skladu,kde si vezměte opasek,který je na podlaze,nalevo od kamen.Jděte ven a jděte vlevo k vile,ke psí boudě.Dejte Tobbymu očuchat Lizin opasek.Tobby vám zavede zpět do skladu,k roštu v podlaze.Dan rošt nadzvedne a podívá se dolů.Vyjděte ze skladu,jděte k vile a pak doleva k autu.Vezměte si baseballovou pálku z pravého sedadla. Vraťte se zpět k přední části vily a blíže se podívejte na malá dvířka napravo od Tobbyho boudy. Dan si všimne,že do dvířek je zaseknutá  červená rukavice s drápy. Vytáhněte jí ze dveří pomocí baseballové pálky.Napravo se podívejte na El Chupacabras, spícího v přední části domu a pak mrkněte na jeho kytaru,kterou si vezměte.Jděte doprava na molo,kde si pomocí červené rukavice s drápy vezměte smotané lano u dřevěného zábradlí. Vraťte se do vily (vpravo) a pak jděte do skladu (vpravo za kytaristu).Připevněte lano na rošt v podlaze ,Dan sleze po laně dolů,kde najde Lizin hlasový záznamník. Poslechněte si záznamník, Dan zjistí, že Big Albert byl uzavřen v sarkofágu. Edgar mu řekne, že sarkofág byl přesunut do chrámu věčné Iluze.Jděte opět k molu ,Dan projde ke kotvící lodi ,kde vyslechne rozhovor mezi profesorem Flayem a básníkem, který se chtěl podílet na testování teleportu, ale byl odmítnut. Dan projde dovnitř do lodi,kde mu profesor ukáže teleportaci na gumové kačence.Promluvte si s profesorem o všem,ten Dana podrobí speciálním psychologickým testem, který ukáže úroveň jeho morálního kolapsu.Dan musí splnit tři podmínky. Až profesor odletí,tak si vezměte kameru ležící na podlaze mezi ovládacím panelem a druhým podobným zařízením.Vyjděte z lodi,Dan si u mola promluví s odmítnutým básníkem. Jděte zpět k vile a pak vlevo k autu.Použijte baseballovou pálku na auto.Dan auto totálně zmasakruje.Poté klikněte na vrak auta kamerou z inventáře,Dana s vrakem vyfotí přihlížející robot.Fotografie se dostane na stůl Danova šéfa,Dan tímto ztratil práci.Tím splnil první podmínku profesora .Pak jděte směrem doprava,kde je zařízení ,které určuje délku života.Stoupněte si na zařízení,Dan dýchne do trubičky a přístroj mu oznámí,že Dan bude žít déle než 5 let,což je více než požaduje profesor.Jděte zpátky,přivolejte profesora/je nahoře nad vámi/a promluvte si s ním o všem.Řekne vám,že přístroj vám nesmí ukázat více než 1 rok, 2 měsíce, 9 dnů a 37 minut.Opusťte po rozhovoru loď a jděte směrem do skladu.Napravo u vstupu do sklepa je na podlaze list z květiny,vezměte si ho.Vraťte se na loď a klikněte na přístroj určující délku života.Dan vleze na stroj,začne žvýkat list z květiny a pak dýchne do trubičky.Výsledek je uspokojující -  19 dní a 3 hodiny.Pokud chcete získat přijatelné odpovědi pro profesorův test, budete potřebovat pomoc básníka, který sedí na molu a hledá inspiraci, která ho inspiruje k vytváření dalších básní. Promluvte si s ním a požádejte ho o nějakou poezii.Poeta si zabásní.Je potřeba najít další podnět, stimulovat ho k práci,takže použijte červené rukavice s drápy na vývěsní cedulku nalevo od básníka.Nepříjemný zvuk se ukáže být dostatečnou pobídkou pro básníka. Opět zarecituje,zapamatujte si následující verš.Poté si otevřete inventář ,klikněte na pouzdro od kytary/ikona oka/.V inventáři se vám objeví kaktus a citron.Básníkovi dejte obě tyto položky. Básník vyprodukuje další dávku poezie.Poté jděte k vraku auta a napravo od něj na trávníku si vezměte vývrtku.Vraťte se zpět k básníkovi a dejte mu vývrtku. Uslyšíte čtvrtý rým.Nyní máte kompletní sadu odpovědí k testu. Jděte do lodi,zavolejte profesora, který je nahoře. Zeptejte se ho na zkoušku/první z nabídky/.Profesor vám ukáže první obrazec na kterém je cosi jako slunce.Z nabídky odpovědí vyberte tu třetí odshora.Další obrazec vypadá jako část včelích plástev,opět vyberte třetí odpověď odshora.Další obrazec vypadá jako podivné zvíře s okem nahoře nalevo.Vyberte opět třetí odpověď shora.Jako poslední ,čtvrtý obrazec se vám objeví cosi ,co vypadá jako zvíře s dlouhýma ušima.Vyberte druhou odpověď shora.Dan si po správných odpovědích bude moci vyzkoušet teleport. Až Dan vyleze z teleportu, tak opět zavolejte profesora,který je nahoře.Z nabídky otázek vyberte tu ,kde je slovo teleport. Dan naznačí, že by bylo dobré vyzkoušet teleporty ve větší vzdálenosti od sebe. Navrhněte sklad ve vile.Básník tam jeden z teleportů odnese,Dan ho vyzkouší,ale teleport je třeba přesunout ještě dále - do chrámu věčné Iluze. To znamená, že budete muset změnit vzhled teleportu . Vyjděte ze skladu a ukradněte sadu barev nedaleko Edgara, který se snaží vyčistit graffiti. Vraťte se do skladu a pomocí barev přestříkejte teleport.....na sarkofág. Jděte ven a řekněte Edgarovi, že je sarkofág uvnitř skladu/třetí odpověď shora/.Edgar se jde přesvědčit a poté je sarkofág odnesen do tajemného chrámu.

Kapitola 3           

Kněžka se v chrámu točí kolem sarkofágu.Poté se Dan teleportuje do chrámu.Kněžka Krom-Ha zahoří sympatií k Danovi,ale ten by raději utekl z chrámu s Big Albertem ,který je stále v sarkofágu, střežen roboty ,které ovládá kněžka Krom-Ha.Promluvte si s ní.Uvidíte prostřih ve kterém je Liz připoutána v křesle a držena dr.Zelssiusem v temné místnosti.Poté se ocitneme v ložnici kněžky.Opusťte ložnice dveřmi vlevo. Je na čase podívat se kolem chrámu a najít nějaký způsob, jak se dostat z této situace. Ve velkém sále jděte doprava a projděte  jedním ze dvou vchodů napravo od schodiště.Dostanete se k Oracle Shadow místnosti.Za plentou je tajemný muž se kterým si promluvte. Dozvíte se, že na vypořádání se s kněžkou potřebujete knihu mrtvých. Avšak dříve, než Dan bude moci knihu použít, musí mít znalosti o egyptské mytologii.Vraťte se do ložnice a prozkoumejte vázu stojící vedle kněžky.Uvnitř vázy je mince , ale není možné ji ukrást, když vás sleduje samotná kněžka. Takže s ní promluvte/vyberte čtvrtou otázku odshora/Dan kněžku vášnivě políbí a při polibku klikněte na vázu/ikona ruky/. Získáte minci s prvním hieroglyfem.Opusťte ložnici a promluvte si se strážcem-robotem stojícím na vrcholu schodiště v hale. Po rozhovoru udělejte výměnu - klikněte na strážce-robota baseballovou pálkou. Tímto způsobem dostanete strážcovu hůl s druhým hieroglyfem.Pak jděte vpravo,dostanete se do místnosti se sedmi sarkofágy a mizející mumií. Pamatujte si, ve kterém sarkofágu mumie byla, když ji Dan viděl poprvé a podruhé. Mumie se pohybuje přes sarkofágy náhodně.Musíte najít sarkofág, kde se mumie ukryje.Pokud se například mumie ukáže až ve třetím sarkofágu (počítáno zleva) a pak v šestém sarkofágu, znamená to, že se pohybuje třemi sarkofágy - ten příští by měl být devátý. Je zde však jen sedm sarkofágů , takže správná odpověď je druhý sarkofág zleva,protože k těm sedmi připočítáme další dva sarkofágy zleva. Když zjistíte místo, kde se skrývá mumie, tak si vezměte dýku s třetím hieroglyfem.Vyjděte z místnosti se sarkofágy a jděte v hale do divadla (horní nebo dolní vchod vlevo). K dispozici jsou dva roboti,kteří střeží sarkofág s Albertem. Promluvte s roboty ,oslovte robota na pravé straně (Pazzo) a promluvte s ním o druhém robotovi (Ducky). Požádejte ho,aby vám ukázal jeho trik. Když Ducky provede trik s kloboukem, mrkví a králíkem, přejděte k červenému stolku před pódiem. Vezměte si z něj kouzelnické nářadí, tj. klobouk a hůlku .Vraťte se do haly a jděte doprava /ne do místnosti se sarkofágy/Dostanete do místnosti, kde vidíte levitovat pyramidu.Použijte na pyramidu klobouk z inventáře a pak na klobouk použijte hůlku.Vidíte,že místo pyramidy zde levituje králík.Vraťte se zpět do divadla,jděte k červenému stolku před podiem a vezměte si zde ležící pyramidu.Vraťte se zpět do haly a jděte pod schodiště do Oraklia pod schodištěm.Napravo jsou dveře s nouzovým východem a na nich cedulka.Použijte na cedulku dýku z inventáře,tím si cedulku s hieroglyfem vezměte.Otočte se nalevo k tajemnému muži za plentou a postupně na něj klikněte z inventáře pyramidou,cedulkou ze dveří,mincí,dýkou a holí,tím doplníte všech osm hieroglyfů.Nyní Dan musí projít zkouškou. Obdržíte 5 otázek a pokaždé budete muset uvést správnou odpověď. Způsob, jak ji zjistit,je tento ( nemá mnoho společného s otázkami): musíte si vybrat slovo nebo frázi, která popisuje hieroglyf a je na stejném místě jako jeho popis. Takže, pokud třetí hieroglyf zleva je kachna ,tak jako třetí výběr odshora v souboru odpovědí, je správná odpověď.Tato hádanka je náhodná,generuje se , takže není možné, aby bylo jedno řešení. Nicméně, v návaznosti na výše uvedené vysvětlení byste měli tento úkol snadno zvládnout.Zde ještě uvádím co které slovo znázorňuje na hieroglyfu.

schlange-had,zielscheibe-stočený drát,krummen striche-vlnky,notausgangsschild-dítě procházející pod branou,weibsbild im profil mit hornern-žena z profilu s rohy,kaputte auge-tekoucí oko,schobhundchen-cosi jako koza.

Jakmile zkoušku zvládnete ,tak vám dá tajemný muž za plentou klíč k místnosti, kde je uložena kniha mrtvých. Klíčem je živý scarabeus ve sklenici.Tajemný muž za plentou,ale nechce říct,kde je místnost s knihou.Na to Dan musí přijít sám.Opusťte místnost,jděte do haly a podívejte se na fontánu,nalevo od schodiště.Vidíte zde tisíce brouků.Dejte scaraba z inventáře do kašny.Ten projde otvorem vpravo a všichni brouci ho budou následovat.Vidíte,že ve fontáně jsou schody vedoucí do podzemní komory ,kde také Dan objeví knihu mrtvých.Dan má sice knihu,ale neví jak jí otevřít.Použijte pyramidu z inventáře k otevření neobvyklého zámku na knize. Když se ocitnete zpět v ložnici, vyberte si tři z pěti nabízených souborů hieroglyfů, které Dan bude popisovat.Kněžka je Danovi dá/je jedno které tři hieroglyfy si zvolíte/. Tímto způsobem osvobodí Dan nejen sebe,ale i Alberta.

Kapitola 4           

Tentokrát hrajeme za Liz.Ocitneme se ve vzducholodi.FitzRandolph si promluví s dr.Zelcciusem.Po rozhovoru Liz s FitzRandolphem, přejděte do další místnosti (vlevo). Promluvte si o všem s robotem jménem Adrian, za barem na pravé straně. Projděte dveřmi napravo do chladírenského boxu.Podívejte se na zásoby v otevřené lednici. Podívejte se na krabici s kubánskými doutníky (vlevo u dveří). Vraťte se do jídelny (klikněte do pravého dolního rohu obrazovky) a informujte FitzRandolpha, co chcete jíst k večeři - vyberte soubor s obsahem chladničky/krabben mit languste,kubanische krebse...../FitzRandolph zavolá robota Adriana a ten projede do chladírenského boxu.Liz hbitě přiskočí a v boxu ho zavře.Vezměte si injekční stříkačku na pultu, kde stál robot a stejně tak si z pultu vezměte hrnek s čokoládou. Jděte do místnosti vlevo.Podívejte se na terč napravo,klikněte na něj/ikona ruky/ ,automaticky si vezmete krabici se šipkami .V inventáři je prozkoumejte ,vypadá to, že obsahují lék s okamžitým účinkem. Naplňte injekční stříkačku obsahem šipek. Vraťte se do jídelny. Jakmile FitzRandolph položí ruku s fajfkou na vozík vlevo, aplikujte tekutinu z injekční stříkačky na dýmku.FitzRandolph usne jak špalek a Liz si vezme dokument o změnách v MKO. Vraťte se do místnosti s terčem. Podívejte se na bednu na levé straně, není pochyb o tom,že v bedně něco je. Klikněte na bednu,podívejte se na obsah/ikona oka/uvnitř je Malajský bažant, je podrážděný a neklidný. Vezměte si pistoli ve vitríně na levé straně u dveří.Vraťte se zpátky do jídelny.Big Albertův mozek se nachází v trezoru. Liz se může pokusit najít správnou kombinaci, ale je to časově náročné a poměrně zbytečné. Musíte jednat jiným způsobem.Vezměte si servírovací stolek vedle FitzRandolpha. Použijte ho na trezor.Liz naloží trezor v horní části na servírovací vozík.Jděte do místnosti s terčem.V inventáři zkombinujte omamné šipky s pistolí a tu pak použijte na bednu.Liz tak uspí neklidného bažanta.Klikněte na kliku dole pod bednou/ikona ruky/Liz spustí bednu s ptákem dolů .Klikněte na bednu/ikona ruky/ a vezměte si pás ,kterým byla bedna připásaná.Jděte zpět do místnosti napravo,vezměte si padák,který je u dveří do chladírenského boxu a pak projděte do jídelny.Na trezor na vozíku klikněte pásem z inventáře a pak připojte i padák.Nyní musíme opustit vzducholoď.Přejděte na balkon v jídelně. Všimněte si, že nad vámi je oko na přichycení,ale je příliš vysoko.Jděte do místnosti s terčem a vezměte si lyžařskou hůlku z regálu na pravé straně/pod tlapou medvěda/.Jděte zpět na balkon. Dejte hrnek s čokoládou na lyžařskou hůlku a použijte hůlku na oko nad vámi.Liz otevře kryt na balkoně.Jděte do jídelny,klikněte na trezor/ozubené kolo/,Liz vytlačí vozík na balkon a pak s rozběhem trezor vyhodí z balkonu,ten se na padáku snese dolů.Liz sjede dolů výtahem ,sedne na motorku a s trezorem odjede k lodi,kde stojí Dan s básníkem.

Kapitola 5

Podívejte se na animaci ve které nejprve uvidíte oživování Alberta a pak příchod FitzRandolpha s roboty do laboratoře.Liz sehraje divadlo a Dan se posléze ocitne připoután v křesle.Až si promluvíte s dr.Zelssiusem,tak ten odejde.Promluvte si s profesorem Flayem, který je uvězněn v kleci visící nad Danem. Promluvte si s ním o korozní vlastnosti jeho slin.Ty profesor plive ve chvíli,kdy je hodně naštvaný. Zeptejte se ho zda by vám mohl plivat na pouta,kterými je Dan spoután.Profesor flusne dolů slinu,ale ta přistane na Danově  levé noze.Tím se uvolní pouto.Klikněte na Danovu levou nohu/ikona ruky/,Dan kopne do páky - klec s profesorem Flayem sjede dolů.Oslovte znovu profesora. Bohužel už není tak naštvaný,takže nemůže plivat. V této situaci přivolejte dr.Zelssiuse , který je v zadní místnosti (použijte kurzor pod profesorovou klecí) a řekněte mu o tom,jak zlé úmysly měl profesor Flay proti němu.V tu chvíli dr.Zelssius použije sprej s insekticidy na profesora v kleci.Klec dr.Zelssius zvedne zpátky nahoru.Promluvte si s profesorem v kleci,ten se bude zlobit a konečně plivne na správné místo. Dan je volný,osvobodí profesora a za rohem praští dr.Zelssiuse. Nahoře na ochozu se objeví Liz.Je posazena posléze do křesla,kde seděl Dan.Profesorovi se nepodařilo zcela odstranit čip z mozku Liz. Zlomený kus je stále uvnitř a Liz je v kómatu. Dostanete se do světa, který je vytvořen v podvědomí Liz. Básník jí dá dva knoflíky.Úkolem Liz je porazit stud a strach, což umožní, aby si našla nejhlubší touhu svého srdce.Liz vstoupí do výtahu.Stiskněte bílé tlačítko vedle čísla 11.Přejděte z výtahu ke stojanu a podívejte se na plátno. Liz vnímá vztah s krásnou sestrou, malířkou.Liz je u Quennie v jejím pařížském bytě. Dozvíte se, že má namalovat dalších pět obrazů pro zítřejší výstavu, ale postrádá inspiraci. Liz by jí mohla pomoci.Promluvte si s Quennie o všem.Než odejdete z místnosti, podívejte se na balík slámy visící na levé straně knihovny na laně.Klikněte na balík slámy/ikona ruky/,Liz najde šití s náprstkem. Jděte do výtahu (uvnitř knihovny) a stiskněte bílé tlačítko vedle čísla 80.Ocitnete se ve studiu, kde byla druhá Liz připravená na nahrávání.Vezměte si notes ze stolu a placku s nápisem The Next BIG Thing na bílém plášti,který je navlečen na kaktus nalevo od stolu.Vlezte do výtahu a klikněte na bílé tlačítko vedle 14.Ocitnete se v dětské koupelně v rodinném domě Liz. Z bizarního věšáku u dveří si vezměte motocyklovou helmu.Vraťte se do výtahu a vložte jeden z knoflíků, /které jste obdrželi od básníka/ do některého z otvorů ve výtahu klávesnice.Vložte třeba modrý knoflík do prvního otvoru nalevo dole.Vyjedete do 73 patra,kde je velký sál v rodinném domě Liz.Zde si promluvte s robotem Armandem.Jděte k baru nalevo a ze země si vezměte placatku vlevo na podlaze (vlevo), která bude připomínat Liz Dana. Prozkoumejte také zásobník na ledové kostky,který je instalován na levé straně baru.Uvnitř uvidíte plyšového medvěda,vezměte si ho.Nyní máte v inventáři 5 vzpomínek ze života Liz.Nastupte do výtahu,sjeďte do 11. patra a dejte sestře Liz postupně všechny položky v pořadí: poznámkový blok, odznak-placka, helma, placatka a plyšový medvídek. Quennie namaluje postupně pět obrazů na základě každé scény. Na konci se ukáže, že jí došla červená barva,kterou používá k označení svých obrazů.Jeďte výtahem do koupelny (14. patro). Prozkoumejte sejf na levé straně. Pokuste se ho otevřít - Liz nezná kombinaci. Skot s hlavou v podpaždí/Spencer McDundee/z obrazu s vámi bude mluvit - zná správný kód. Bohužel, rozhovor s ním nepřinesl žádné výsledky. Musíte pro něj něco udělat.Nastupte do výtahu,jeďte do sálu (73. patro) a vezměte si odšťavňovač z pravé strany na baru.Vstupte do výtahu a vložte druhý knoflík od Básníka do jednoho ze dvou zbývajících otvorů ve spodní části/já dal knoflík do prostředního otvoru/Dostanete se do 5. patra . Liz se lekne,protože je tu krokodýl s otevřenou tlamou.Až si dodá odvahy a vystoupí napodruhé z výtahu,tak na levé straně je hasicí přístroj.Použijte odšťavňovač na hasící přístroj,získáte červenou barvou pro Quennie.Jeďte do 11. patra a dejte Quennie červenou barvu.Ta namaluje portrét Skota, který má hlavu tentokrát na správném místě. Vděčný Skot dá Liz kód od trezoru a ta si vezme z trezoru medaili se symbolem odvahy.Vraťte se do výtahu a vyjeďte do 73.patra,promluvte si  s Armandem, Liz si uvědomí, že se stydí tančit,ale rozhodne se to překonat.K tanci však potřebuje taneční kartu.Výtahem jeďte do 5.patra a podívejte se na strom, který roste v květináči vlevo/je na něm hasicí přístroj/. Bohužel zjistíte,že strom je téměř uschlý.Je třeba ho zalít.Vyjeďte do koupelny (14. patro), jděte k vaně a odmontujte sprchu nad vanou .Sjeďte do 5. patra. Nainstalujte sprchovou hlavici do koruny stromu nalevo/básník Liz pomůže/ a pak se vraťte do koupelny.U vany otočte kohoutkem/ikona ozubeného kola/.Voda začne téct ze sprchy do květináče.Sjeďte zase do 5. patra a klikněte na korunu rozkvetlého stromu,získáte tak taneční kartu.Vyjeďte výtahem do sálu v  73 patře a ukažte Armandovi kartu. První tanec je tango. Bohužel tango není v repertoáru orchestru. Takže budete muset naučit květinový orchestr (zcela vpravo), jak se hraje tango. Armando poskytne Liz nápovědu: nástroje musí držet rytmus a ne všechny by se měly účastnit výkonu při hraní tanga. Takže jděte k orchestru vpravo a klikněte na něj.Objeví se vám černobílá květina,kterou je třeba postupně zabarvit.Hned na začátku si poslechněte všechny nástroje,klikněte na všechny kytky.Je tu celkem 6 barev (zelená, žlutá, červená, modrá, růžová a oranžová.Musíte si vybrat 4 květy z 6, které zní jako bubny , housle , klavír a basová kytara - v uvedeném pořadí.Tato hádanka se generuje a po každém neúspěšném pokusu květy vadnou a při další kontrole se ukáže, že k nástroji je přiřazena jiná barva. Jakmile si budete jisti, že jste si vybrali květiny správně, klikněte na ně v ustáleném tempu, takže Armando dokáže rozpoznat, že rytmus je správný.Musíte se trefit přesně do rytmu,protože nejsem zrovna muzikant,tak mi chvilku trvalo než se mi hádanku podařilo vyřešit.Musíte prostě počkat na vhodný okamžik,kdy se další nástroj může přidat.Až úspěšně dokončíte tento úkol, bude Liz tančit s Armandem a poté i sama. Jako odměnu dostanete polovinu knoflíku .Je na čase překonat strach a z rozhovoru s Quennie Liz ví, že nejvíce se bojí krokodýlů.Sjeďte tedy výtahem do  5. patra. Na otevřenou tlamu krokodýla použijte medaili z inventáře.Liz vleze do tlamy a získá druhou část knoflíku.Ve výtahu se automaticky zpřístupní 25.patro,kam Liz vyjede.Promluvte si s Danem-Tarzanem. Liz se dozví, nejhlubší touhu svého srdce, i když bude pro ni těžké uvěřit,že je to Dan.

Kapitola 6

Dan má v křesle Liz,mluví na ní.Objeví se profesor Flay,promluvte s ním a pak si na pultě vpravo vezměte pytlík čaje.Nejdůležitější věcí je nedovolit FitzRandolphovi dostat se znovu do laboratoře a zjistit situaci. Takže jděte zpět do laboratoře (směrový kurzor v dolní části obrazovky), a pak vyjděte po schodech nahoru do výtahu, který je vpravo.Ocitnete se v chodbě Studia MKO. Jděte doleva a vstupte do dveří na levé straně. Dostanete do místnosti s dvěma monstry-herci.Promluvte si s nimi o všem a pak jděte doleva za závěs a prohledejte kabelku ležící na stoličce.Uvnitř kabelky najdete pouzdro obsahující náramek s dopisem - dar Zelssiuse Liz.Také tu Dan najde velmi cenné vstupenky na boxerský zápas .Pak klikněte na režisérskou židličku nalevo a vezměte si papírek,který si v inventáři prohlédněte.Je na něm napsaný kod. Jděte do chodby a otevřete dveře naproti. Promluvte si s FitzRandolphem a přesvědčte ho, že by měl jít do laboratoře, protože Liz a Zelssius potřebují trochu soukromí. Ukažte mu náramek a láskyplné poselství Zelssiuse jako důkaz vašich slov.Jděte na konec chodby (vpravo). Zjistíte, že výtah je chytře schovaný za skříní na kolečkách. Budete potřebovat kód, který je napsaný na papíře, který jste si vzali z režisérské židle . Použijte kod na skříň na kolečkách,vstupte do výtahu a po chvíli bude Dan dole v laboratoři.Projděte pancéřovými dveřmi na pravé straně. Ocitnete se v jeskyni vedle laboratoře.Jděte doleva, kde si vezměte hlavu robota na skále.Vraťte se do laboratoře (směrový kurzor na pravé straně) a zamiřte do zadní místnosti,kde je profesor Flay.Nejprve klikněte na profesora hlavou robota a pak pouzdrem obsahující náramek s dopisem. Flay tak může dokončit zařízení, které odstraňuje třísky z mozku.Dan cosi zašeptá Liz a tentokrát budeme hrát za ní.

Liz

Díky kamenu od Dana-Tarzana, Liz-Jane dokáže rozbít sklo oddělující ji od Liz a může si s ní promluvit.Bohužel sedící Liz je pod vlivem FitzRandolpha,nezabírá žádný z argumentů, který by přesvědčil sedící Liz.Jděte do výtahu na pravé straně.Klikněte na červené tlačítko,vyjedete do 52.patra.Stojí tu Dan-Tarzan.Promluvte s ním,Liz si zahraje na Vilema Tella,Dan Tarzan má na hlavě jablko.Hoďte nožem po jablku,netrefíte,ale jablko se Liz uloží do inventáře.Nastupte do výtahu a jeďte do 30. patra. Ocitnete se v galerii Allaire, která je řízena druhou sestrou Liz - Anne-Marie. Promluvte si s ní o malování,o voodoo a co se stalo v New Orleansu. Vyčerpejte všechny témata rozhovoru a pak použijte výtah a jeďte do 52.patra,kde je Dan.Promluvte si s ním,opět nastupte do výtahu a jeďte do 41. patra do studia, kde můžete najít Liz. Zeptejte se jí na make-up - Liz půjde zkontrolovat, jestli je Nora zpět. V okamžiku, kdy odejde, jí zkontrolujte kabelku, která leží na stoličce vpravo.Získáte náramek a vstupenky na boxerský zápas.Podívejte se do krabice na zemi,napravo od Liz sedící.V krabici najdete přezku a magnet.Magnet použijte na jablko v inventáři.Jděte do výtahu,vyjeďte do 52.patra a Danovi řekněte, že si chcete vyzkoušet házení nožem. Tentokrát trefíte jablko bez problémů. Obdržíte od Dana nůž .Vezměte si bubny/tam –tam/ nalevo od Dana. Sjeďte výtahem do 30.patra ,vezměte si z věšáku napravo fialovou bundu a ze stolu napravo si vezměte cosi jako kličku,která je našroubované ze strany stolu vpravo.Použijte bubny/tam-tam/ z inventáře na Anne-Marie.Řekne vám,že potřebuje partituru.Vyjeďte výtahem do 52.patra a promluvte si s Danem o šamanovi.Poté dejte Danovi dva lístky na boxerský zápas.Na oplátku od něj obdržíte partituru.Sjeďte do 30. patra a dejte partituru Anne-Marii.Zatímco hraje na bubny/tam-tam/, klikněte na obraz Quennie vlevo/ikona ruky/.Liz vleze do obrazu, voodoo kněz je zaneprázdněn tancem v rytmu bubnu/tam-tamu/ ,takže Liz může ukrást panenku .Nakonec jděte do 68. patra. Uvidíte dr. Zelssiuse jak bubnuje do rytmu a dva roboty co točí rumpálem.Jděte k doktorovi a pomocí nože si odřízněte kus zelené látky. Použijte látku na voodoo panenku. Použijte na panenku i náramek - teď panenka vypadá podobně jako Zelssius. Nakonec klikněte na panenku přezkou . Tímto způsobem Liz zneškodní dr.Zelssiuse. Pak se podívejte na animace,Liz se konečně probere a otěže přebírá Dan.

Dan       

Musíte přesvědčit Scream Queen a Night Mastera,aby vám pomohli s odmaskováním FitzRandolpha. Musíte mít opravdu dobrý argument. Dejte jednomu z nich vstupenky na boxerský zápas.Ocitnete se na chodbě,poté co FitzRandolph projde dveřmi,zkuste se dostat do dveří napravo,bohužel to nejde.Projděte tedy dveřmi,kterými vyšel FitzRandolph a promluvte s ním o všech tématech (také o odvykání kouření).Až se ocitnete v chodbě,tak zamiřte k výtahu (vpravo). Jděte dolů do laboratoře,kde projděte pancéřovými dveřmi na pravé straně. Jděte do jeskyně a pomocí sáčku čaje si vezměte střelný prach ze sudu, který stojí pod skálou na pravé straně. Jděte znovu do laboratoře a zamiřte po schodech a výtahem do kanceláře MKO Studia.Projděte chodbou doleva k místnosti napravo a na dveře použijte sáček se střelným prachem . Teď budete muset nějak zapálit střelný prach.Přejděte do FitzRandolphovi kanceláře. Musíte ho přesvědčit, aby přestal kouřit. Obdržíte od něj dýmku,kterou pak použijte na střelný prach ve dveřích. Tímto způsobem Dan získá parní pistoli .Jeďte výtahem zpět do laboratoře.Jděte směrem dozadu za dr.Zelssiuse a pak projděte doprava.Za sklem tu vidíte Big Alberta, básníka a nehmotného muže. On by byl ideální volbou pro výměnu filmových pásů, když je neviditelný. Bohužel je potřísněný barvou. Očistěte jej  parní pistolí.Nyní stačí rozptýlit FitzRandolpha,prohodit filmové pásy a umně připravený plán bude úspěšný.Podívejte se na závěrečné animace a to je konec hry.

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky The Next BIG Thing

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář