Jdi na obsah Jdi na menu
 

Voyage Journey to The Moon

20. 3. 1994

TOPlist

Voyage Journey to The Moon

Autor návodu-Standa Madukas

Hra začíná stejně jako knižní předloha. Byli jste vystřeleni obrovským dělem na Měsíc. Posádku tvoří tři lidé, Barbicane, předseda baltimorského klubu, který hodlá Měsíc připojit ke státům Unie, kapitán Nicholl, odpůrce projektu a dobrodruh Michel Ardan.Cílem je prozkoumat odvrácenou stranu Měsíce, která nebyla nikdy viděna.Ardan, který se jako první probere z bezvědomí zjistí, že oba muži jsou mrtví. Po obnovení přívodu kyslíku se na Měsíc dostanete.Hra je klasickou point and click adventurou puzzlů a hádanek a nabízí vám možnost prožít dobrodružství v celé řadě lokací, kde se setkáte i s inteligentní mimozemskou rasou Selenitů.Hlavním tématem hry se postupně stane inteligentní rasa Selenitů, jejíž budoucnost je nejistá. Jedině s jejich pomocí se totiž můžete vrátit zpátky na Zem, abyste zde předali informace o svém dobrodružství a objevech, které jste učinili.Obrazek
Před přistáním
Probíráte se jako Michel Ardan a snažíte se rozpomenout na to co se vlastně stalo.Klikněte na muže na levé posteli a dozvíte se, že se jmenuje Barbicane. Klikněte na druhého muže a vidíte, že to je kapitán Nicholl.Klikněte na novinový výstřižek nad Nichollem a zjistíte, že tři lidé odletěli na Měsíc.Kdo to tak asi mohl být?Vezměte si francouzák vlevo od kapitána na zdi.Francouzák spadne na zem ,vezměte si ho .Použijte ho na šrouby v otvoru na podlaze. Zjistíte, že jste sám v celém vesmíru.Hrozné zjištění.Opět klikněte na Barbicana (krev na přikrývce?) a zjistíte, že je mrtev. Čtěte útržek dopisu, který Barbicane drží v ruce. Prozkoumejte jeho peněženku v pravé náprsní kapse. Podívejte se na dopis od Diane Moonové. Zhruba v této chvíli Vám začne docházet kyslík. Naštěstí to nevadí, protože hra poté pokračuje od stejné pozice před smrtí.Přesto si hru raději ukládejte. Vezměte klíč na podlaze. Použijte klíč na skříňku nad Barbicanem. Vezměte knihu ve středu levého sloupce – jsou to obrázky od Diany Moonové.Nyní vezměte chlorát potaš vedle knihy ve skříňce a přejděte na druhou stranu kajuty. Klikněte na drátovanou mísu, která se odsune z plamene. Klikem mísu otevřete a chlorát na ní umístíte. Dalším klikem přesunete mísu na plamen. To začne produkovat kyslík.Všímejte si kyslíku, karbonového dioxidu a teploměrů na stěně. Množství kyslíku je uprostřed a teplota je na 52 stupních. Vezměte kanystr draslíku a trychtýř. Obojí je na zemi pod vámi.Spojte je v inventáři.Otevřete skříňku a vezměte malý nůž z levé spodní police.Jděte a vezměte si Barbicanův klobouk. V inventáři použijte malý nožík na Barbicanův klobouk a přečtěte si Dianin dopis. Klikněte na Nicholla , je mrtev a v ruce drží kulovnici.Kulovnice ,ale není nabitá. Vezměte si ji. Klikněte na Nichollovu tvář a cítíte z něj hořké mandle.Byl otráven. Ale čím?Klikněte na Nichollovu peněženku. Můžete tak učinit i později, neboť se právě ocitnete ve stavu beztíže. Z tanku pod kontrolním panelem unikly kuličky draslíku.Vezměte z inventáře nádobu s trychtýřem a pomocí žluté šipky klikejte na kuličky. Tím je dostanete zpět do nádoby. Otevřete kryt dole vpravo ve skříňce a vidíte dvě sklenky na víno a vinný soudek.Jednu skleničku vezměte a u umyvadla ji naplňte vodou. Otevřete skříňku a klikněte na láhev s nápisem CN – kyanid. Seberte kus spáleného papíru u postele ,kde je kohout.Odsuňte drátěnou mísu s potašem mimo plamen. Klikněte na kohoutek pod plamenem a snižte jeho plamen na úplné minimum. Klikněte spáleným papírem na plamen a čtěte dopis.Vždy když budete potřebovat více kyslíku zvyšte plamen pod drátěnou mísou s potašem.
Příprava na přistání
Vezměte červenou raketu a modrou vypálenou raketu ze střední police skříňky. Vezměte také nábojnice a soudek se střelným prachem. Máte dvě možnosti jak se dostat ke střelnému prachu: Použijte malý nůž na nábojnice nebo použijte francouzák na soudek s prachem. Použijte střelný prach na modrou raketu. Podívejte se na otvor na podlaze a kliknutím otevřete červený a modrý kryt. Umístěte červenou a modrou raketu do příslušných otvorů.Klikněte dvakrát na provaz ve střední polici skříňky. Použijte provaz na přikrývku Nicholla. Vezměte kapitána a otvírač konzerv pod Nichollem. Klikněte na pravou stranu otvoru, který se otevře. Vezměte Nicholla a klikněte na otevřený otvor. Stejný postup zopakujte i u Barbicana.Stiskněte centrální knoflík u otvoru na podlaze. Tím se zapálí rakety. Jestliže loď neodlehčíte dost rychle, spadne na povrch Měsíce příliš rychle a Ardan zemře.Použijte francouzák na šrouby u dvou postranních otvorů. Vylezte na žebřík a vyhledejte otvor u stropu kajuty, vlevo nahoře. Použijte francouzák na šrouby u tohoto otvoru.Klikněte na otvor na podlaze. Až se otevře, zkoušejte do něj vhodit všechny položky, které máte v inventáři. Některé jdou odhodit, jiné ne. Pokud budete chtít tak si je později budete moci sebrat na Měsíci. Zapalte rakety ,je to zelené tlačítko uprostřed.Vpravo se vám objeví jakýsi ukazatel s rafičkou,která pomalu klesá dolů.Až bude rafička téměř dole tak opět klikněte na zelené tlačítko upostřed,tím zpomalíte přistání.Loď přistane v oblasti obklopené modrým sněhem na okraji srázu. Ardan si uvědomí, že uvnitř není žádný vzduch. Když slunce svítí, modrý sníh taje a vytváří se tak divoká atmosféra.Otevřete otvor, abyste pustil dovnitř vzduch. Předtím, než opustíte loď, otevřete skříňku a poberte vše, co můžete.
Povrch Měsíce
Vystupte z lodi a podívejte se na barevné rostliny. Všimněte si kamene, který brání pádu lodě ze srázu. Vezměte semena z rostliny Strangulica (škrtící kytka) a všimněte si červené květiny Gladiata (mečová kytka). Jděte k okraji hory. Otočte se a vezměte žlutá semena rostliny Mephita (dusivá kytka) ze země. Otočte se zase zpět k propasti a zelenému ostrůvku za ní. Objeví se ikona s pohybující se šipkou. Klikněte ve chvíli, kdy je šipka v zelené zóně a propast přeskočíte.
První skok vlevo - Prozkoumejte rostlinu Sagittaria (nachová s červenými pestíky) a Strangulica (zelená škrtící rostlina).
Druhý skok vlevo - Prozkoumejte rostlinu Gladiata kytka (červená mečová rostlina) a Sagittaria (nachová s červenými pestíky).
Třetí skok vlevo - Prozkoumejte rostlinu Voracia (modrá masožravá rostlina) a Gladiata (červená mečová rostlina).
Čtvrtý skok vlevo - Prozkoumejte rostlinu Voracia (modrá masožravá rostlina) a Mephita (žlutá dusící kytka). Všimněte si tvaru rostlin.
Pátý skok vlevo - Prozkoumejte rostlinu Strangulica (zelená škrtící rostlina) a Mephita (žlutá dusící rostlina). Na žádném místě se přes rostliny nedostanete dál. Skočte proto přes rostliny směrem k centru hory. Jděte na nejvyšší bod a vezměte součástku z lodi. Podívejte se na 2 rybníky a 2 parabolická zrcadla (jedno je rozbité). Vezměte 2 měsíční mince pod dalekohledem. Prohlédněte si 2 panely s červenými tlačítky. Vezměte měsíční rákosí vedle panelu s červenými tlačítky. S mincí v inventáři klikněte na dalekohled. Automaticky si prohlédnete Měsíčňana před nějakou budovou. Klikněte na znaky vedle parabolického zrcadla a podívejte se na ně. Jděte dolů z kopce. Vezměte žluté plody, květináč s měsíční půdou, měsíční provaz a část větve. Když sbíráte na Měsíci cokoli, poberte toho co nejvíc. Inventář je velký a vám se pak bude hodit, že se nemusíte vracet. Většinu měsíčních položek si můžete vzít po 3 kusech. Podívejte se na turbínové varhany na stěně, které pro správné fungování potřebují vzduch a vodu. Na jedné straně jsou zavřené dveře. Jděte po schodech a podívejte se na kohoutky na vodu a vzduch. Turbínový ventilátor nefunguje. Ovládací panely jsou na druhé zdi. Podívejte se zblízka na tyto panely. Klikněte na levou páčku 2x, pravou 2x, pak znovu na levou 1x a pravou 2x. Vpravo jsou schody, které se kliknutím zpřístupní. Jděte do nejvyššího bodu centrální oblasti (modrá kresba na zemi) a přeskočte na kterékoliv místo.Skočte pak nejdříve na místo, kde vidíte dvě špičaté skály. Vpravo od nich uvidíte jeskyni. Skočte tam. Podívejte se na 2 kovové nádoby se 2 novými obrázkovými znaky, ohniště, vodní lázeň a úrodnou půdu. Vezměte 3 měsíční mince a modré plody. Všimněte si obrázkových znaků na zdi. Můžete si otevřít plechovku s jídlem, umístit ji na pánev a na oheň a v inventáři kliknout na obrázek Ardana vlevo. V jeskyni si prohlédněte znaky na kovových nádobách. Vpravo nad kresbami rostlin jsou další neznámé znaky. Kousek vpravo vidíte schody na útesu. Skočte na ty schody. Všude si prohlédněte znaky.Vyskákejte po schodech nahoru,vždy se otočte a uvidíte další schody vzhůru.Cestou najdete modré plody,takže si je vezměte a vyjdete nahoru.Podívejte na Měsíčňana se zelenou a nachovou kytkou na ramenech. Zjistíte, že má rád žluté a modré plody.
Potřebujete zasadit více rostlin, které by populaci Měsíčňanů uživily. Jděte do centrální části kráteru a seberte více květináčů s půdou a provazy. Vezměte všechny druhy plodů, které zatím máte a klikněte na květináč s půdou. Z nich vyrostou sazenice, které musíte správně naroubovat.Klikněte na 2 rozdílně barevné sazenice a ony se zobrazí dole v inventáři. Přidejte provaz (měsíční nebo z lodě) vytvoříte roubovanou sazenici.Jděte na všechna místa, kde vám rostliny bránily v průchodu a správnou sazenicí je zneškodníte. Nejprve můžete použít již vytvořené rouby, pak získáte v oblasti i další plody.Žlutý a zelený roub použijte na místě, kde jsou červené a modré rostliny. Když vstoupíte za ně, najdete modré a červené plody a dva předměty z lodi-kanystr a náramek.Zelený a purpurový roub použijte na žlutou a modrou rostlinu.Projděte dozadu,seberte plody a hlavně další věc z lodi-nožík.
Modrý a žlutý roub použijte na purpurovou a červenou rostlinu. Za nimi najdete červené a purpurové plody.Červený a modrý roub platí na zelenou a purpurovou rostlinu. Zde najdete zelené a purpurové plody.Purpurový a červený roub použijte na žlutou a zelenou rostlinu. Seberete žluté a zelené plody a jednu položku z lodi-květináč. Jak jste zjistili, některá místa blokují Měsíčňané. Pro jejich zneškodnění potřebujete lahůdku, kterou se živí. Jděte k ohništi u jeskyně ve skalách. Spojte ovoce s pánví a na ohništi uvařte. Pokrm předložte Měsíčňanům. Purpurové a červené plody dejte Měsíčňanovi za rostlinami stejné barvy. Květiny na jeho ramenech mají barvu modrou a žlutou. V této oblasti seberete lepkavý výměšek a 3 předměty z lodě-kulovnici,matice a opasek.Purpurové a zelené plody dejte Měsíčňanovi za rostlinami stejné barvy. Květiny na jeho ramenech mají barvu modrou a červenou. Seberte lepkavý výměšek, ulitu a 3 předměty z lodě-ochraný kryt,trychtýř a francouzák.Modré a žluté plody dejte Měsíčňanovi na vrcholku nad jeskyní. Květiny na jeho ramenech mají barvu zelenou a purpurovou. Seberte zde lepkavý výměšek.Všimněte si kresby na levé straně od Měsíčňana. Jděte zpět pod schody ke kolu. Klikněte na každý trojúhelníkový panel, až se barvy srovnají takto:První trojuhelník nahoře purpurový, další vpravo červený, a dál modrý, žlutý a poslední zelený. Seberte první barevný kruh.Na dalším kole nastavte barvy:První trojuhelník nahoře purpurový, vpravo zelený, žlutý, modrý a poslední je červený. Seberte druhý barevný kruh. Umístěte jeden z kruhů do strojku vlevo od uzamčených dveří nahoře. Klikněte na kliku v tomto strojku. Vchodové dveře e vám otevřou.Všimněte si neznámého znaku na spodu zdi. V jeskyni si připravte kompot z modrých a žlutých plodů. Sklenici naplňte vodou z vodní lázně vedle. Jděte zpět k zavřené bráně na vrcholu hory. Pak klikněte na připravený modro-žlutý kompot a na Ardana v inventáři. Získáte zvláštní schopnost vidění. Podívejte se na obrázkový znak vpravo od brány a vidíte skryté obrázkové znaky.Jděte k panelu vlevo a stiskněte 3 znaky, zvýrazněné na zdi, v jakémkoli pořadí. Brána se otevře. Za mřížemi pohřebiště se rozhlédněte. Vypijte sklenici vody, jestli chcete odstranit účinek ovoce. Jděte na konec prostoru a podívejte se na sarkofág nalevo. Pomocí otvírače na konzervy ho otevřete, ale otvírač se zlomí. Podívejte se na nápis na sarkofágu. Vezměte železnou tyč, seleničitanový klíč, měsíční nástroj a kulatý poklop . Podívejte se na neznámý znak vedle znaku vody. Vraťte se k bráně. Použijte železnou tyč na sarkofág vlevo od brány. Vezměte zlatý náhrdelník , poškozenou flétnu a poškozený mechanizmus. Podívejte se na zeď vpravo od brány. Tam jsou geometrické tvary. Pod některými z nich svítí zelené světlo. Zelená znamená sečítání. Později zjistíte, že červená světla jsou pro odčítání, modrá pro násobení a žlutá pro dělení. Spočítejte počet hrotů na obrazcích, pod kterými svítí zelené světlo. Pak klikněte na tvar, který má počet hrotů stejný jako tento součet.Vždy když to uděláte dobře,tak se vám trochu otevře koule dole.Takhle to musíte dělat do té doby,až se koule otevře celá. Pokud to uděláte tak jak to má být, brána se otevře.Umístěte druhý barevný kruh na panel ve vedlejší místnosti vpravo. Klikněte na páku a dveře se otevřou. Jděte dolů ze schodů a podívejte se na kovové lidi na zdi. Prozkoumejte transferovou místnost s rozbitým parabolickým zrcadlem a rozbitým strojem. Seberte dva předměty-ax a hopper. Pak se vraťte se k výtahu. Stiskněte knoflík pro přivolání výtahu. Použijte seleničitanový klíč do vrchní zdířky vpravo. Klikněte na čtvrté tlačítko odshora.Sjedete do třetí úrovně shora. Zde se setkáte s hodnostářem. Klikněte na knoflík na levé straně pultu a dozvíte se podmínky pro získání dalších klíčů. Pro získání prvního klíče musíte získat minimálně 200 bodů. Stiskněte knoflík uprostřed pultu a dostanete test. Otázky jsou vždy stejné, ale v různém pořadí, které je náhodné. Nejlepší je nakreslit si znaky a jejich významy. Hru si předtím uložte. Zeptejte se na stroj na levé zdi. Najdete zde knoflíky s nakreslenými lebkami. Každý má svůj tón. Vpravo jsou knoflíky se stejnými tóny, ale v jiném pořadí. Při prvním použití nejste omezeni časem, takže vylučovací metodou jistě najdete odpovídající tlačítka. Když stisknete ta správná, zůstanou osvětlená. Můžete si zvýšit počet bodů další hrou, ale ta je již časově omezená. Jakmile to zvládnete a hudební hádanku dokončíte, stiskněte tlačítko na pultu a požádejte o 1. klíč. Vezměte si ho vlevo . Pro získání druhého klíčů potřebujete 300 bodů. Jestli jich máte dost už nyní, můžete o něj požádat. Pokud ne, musíte získat body jinde. Na druhé straně od zvukového stroje je další stroj. Můžete si zde koupit body za některé předměty z inventáře. Prodávejte jen to, co můžete snadno získat zde na Měsíci. V této fázi však pravděpodobně nic prodat nemůžete. Proto se sem vrátíme později. Jděte do výtahu, vyndejte klíč od nulové úrovně a použijte klíč od 1. úrovně. Jeďte do druhého patra shora. Jděte k panelu na zdi na levém konci chodby od výtahu s explodujícími houbami. Hádanka na panelu vychází z 20. soustavy. Čísla 1-4 jsou znázorněna tečkami, pětka čárkou, 6-19 kombinací čárek a teček. Kulaté tlačítko vkládá tečky a podlouhlé tlačítko čárky. Čtverec znamená nulu. Levý spodní knoflík resetuje hádanku a tlačítko s šipkou je potvrzovací klíč. Čísla na horních dvou políčkách se generují náhodně. Proto si pamatujeme, že první tlačítko znamená násobek 20, pravé horní tlačítko pak čísla od 1-19. Jsou-li v prvním políčku např. dvě tečky, znamená to 2x20, což je čtyřicet, v pravém poli je třeba čárka a dvě tečky, což je číslo 7.Konečný součet je 47. Podle obrázku na zdi vedle panelu vidíme, že k číslu musíme přidat 6, což zn. 47+6. Výsledek je 53. Klikneme si do pravého prostředního okénka. Podlouhlým tlačítkem vložíme dvě čárky a kulatým tlačítkem tři tečky=13. Pak klikneme na levé prostřední okno, a kulatým tlačítkem vložíme dvě tečky. Znamená to : zleva dvě tečky 2x20=40 + pravé pole dvě čárky a tři tečky=13. Celkem tedy 53. Pak stiskneme tlačítko se šipkou a panel se otevře.Pokud stále nechápete,vysvětlím vám to i s obrázky.Na prvním obrázku máte nahoře vlevo dvě tečky,to znamená 2x20=40.Vpravo máte čárku a tři tečky,to znamená 5+3=8.ObrazekK tomu musíte připočítat ještě číslo 6 dle obrázku vlevo na zdi.Součet tedy je 40+8+6=54.Dolů do levého okna navolte dvě tečky 2x20=40 a do pravého okna navolte dvě čárky a čtyři tečky 10+4=14.Součet tedy je 40+14=54.Obrazek
Klikněte na páčku a dveře vlevo se otevřou. Vlevo jsou dvě páky. Levá zavře dveře, kterými jste vešli, druhá otevře dveře protější. Vše si prohlédněte, ale nic zde dělat nemůžete. Stejným způsobem si otevřete cestu zpět. Na druhém konci haly vidíte cestu, plnou nažloutlého plynného chloru. Tudy se jít nedá.Sjeďte do třetího patra, zahněte vpravo, v kuchyni se podívejte vlevo se potravinovou káď. Klikněte na znak u kádě. Vpravo vidíte páčku, díky níž je možno dopravovat jídlo nebo vodu do rozdělovacích potrubí. Voda a ohniště jsou na zemi. Různé plody jsou v boxech, připravené k použití. Vezměte lopatu v rohu a ozubený válec ve výklenku ve zdi. Teď budete experimentovat s tzv. kompoty. Spojte 2 plody a dejte na pánev. Tu položte na ohniště a v inventáři použijte na Ardana. Pro odstranění efektů vypijte sklenici vody. Červený + modrý kompot dává purpurovou vizi. Žlutý + modrý kompot dává zelený pohled. Zelený+ žlutý kompot dodá skvělou formu. Purpurové a zelené plody zvednou sebevědomí. Všechny další kombinace jsou vhodné jen k jídlu nebo vyřazení. Jděte do druhého konce chodby a promluvte si s Měsíčňanem. Zatím si s ním ale nerozumíte.Jděte do výtahu a stiskněte páté tlačítko,jděte doprava a promluvte si se zde přítomným tvorem. Proti výtahu je stejný panel, který už znáte. Na podlaze vidíte v levém čtverci jednu tečku a v pravém dvě tečky. Znamená to, že k číslu na panelu musíte přidat 22. Kliknutím na páčku otevřete dveře. Uvnitř vidíte zase vodu a ohniště na podlaze, provazy, misky pro oddělování izotopů a čistící stroj. Klikněte na bezpečnostní armatury čistícího stroje a zjistíte, že potřebujete tuk nebo olej. Klikněte na tabulky na obou stranách stroje. Prostudujte si je. Jděte do místnosti přes laboratoř. Zkuste mluvit s technikem- Měsíčňanem. Všimněte si, že se stále krmí. Podívejte se kolem sebe,nic vzít nemůžete,takže běžte do výtahu stiskněte čtvrté tlačítko.Jděte k hodnostáři a prodejte mu několik roubů, pušku až získáte aspoň 280 měsíčních peněz. Pak v automatu napravo klikněte na lepidlo/yrshnouffs gluance/, mechanickou ruku a mechanický loket. Spojte poškozenou flétnu, měsíční rákosí a lepidlo. To vám umožní mluvit s Měsíčňany. V této fázi ještě asi nemáte 300 bodů, abyste mohli žádat klíč 2. úrovně. Jeďte tedy do prvního patra. Na zdi s kovovými postavami najděte aktivní místo a oběma postavám skrčte obě nohy, levé postavě klikněte na obě paže v lokti. Dole se otevře přihrádka, ze které vezměte kontrolní skříňku. Zvýší se vám počet bodů. Konečný počet bodů získáte správným zodpovězením otázek od Měsíčňana ve 3.patře. Nejlépe je zde si hru uložit a po zjištění správných odpovědí navýšit skóre. Jeďte do 4. patra a žádejte o další klíč. Promluví k vám nejvyšší vladař. Pokud stejně jako já nemáte požadovaný počet 300 bodů,ale jste blízko téhle hranice tak neztrácejte hlavu.Je tu řešení.Klikněte vlevo na přístroj co vypadá jako hlásná trouba.Je to belbaab ulita,která vám umožní porozumět všem měsíčňanům,včetně zvířat.Jenže vladař vám jí bude ochoten prodat za dost vysokou cenu,120 měsíčních peněz.Takže pokud tolik nemáte ,prodejte mu jeden roub/uděláte si pak další/a tím byste měli mít požadovanou sumu peněz a ulitu od něj kupte.Vyjeďte výtahem nahoru a jděte zpět k raketě ,kde jste přistáli.Vidíte kytku,která se ovíjí kolem lodi.Použijte jakýkoliv roub z červených plodů.To jí zneškodní ,vy vlezte do rakety a promluvte na kohouta.Tím byste měli získat požadovaný počet bodů.Já jich měl v tuto chvíli 304.Nyní se vrátíte zpět k Vladaři do 4.patra.Vlevo si vezmete žádaný klíč. Vyjedete o patro výše,do patra třetího a použijte klíč pro 2. úroveň vlevo vedle Scurvyho. Podívejte se na sochu nejvyššího vladaře. Klikněte na ni a ona spadne. Vezměte rozbitou sochu (ztratíte body). Spojte zničenou sochu s lepidlem, pak ji vraťte zpět a body se vám vrátí. Pro získání dalších bodů znovu sochu shoďte, na střepy v inventáři použijte železnou tyč. Dostanete prášek a sodík. Prášek znovu slepte a spravenou sochu vraťte na místo. Získáte 10 bodů.Jděte do kuchyně a připravte kompot ze žlutého a zeleného ovoce. Kompot z pánve nalejte do potravinové kádě, tak se dostane k Měsíčňanům. Promluvte s Měsíčňanem na druhém konci chodby a zjistíte, že je mimo. Vraťte se Scrupulovi, Měsíčňanovi ve výrobě. Je velice zaneprázdněný. Použijte kanystr na kyselinu dusičnou vpravo. Vezměte 3x modrou rudu a lopatu ze země. Otevřete skříňku nalevo a vezměte si kulatý poklop, ozubený válec, držadlo, opasek a sekeru/drtičku/. Spojte kyselinu s ucpanou ulitou v inventáři a dostanete Belbaab ulitu, která vám umožní porozumět všem Měsíčňanům. Vezměte další kyselinu dusičnou do kanystru. Jděte do kuchyně a klikněte vlevo na zdi na páčku rozdělovacího potrubí směrem ke znaku vody. Tak se zruší účinek kompotu na Měsíčňany. Pak vyjděte z podzemí na povrch.Udělejte modrou sazenici. Spojte zasazenou révu, kterou máte ze Země s provazem a získáte vinný hybrid. Ten zasaďte v půdě u útesové jeskyně./viz obrázek/Obrazek Réva vyroste až na vrchol útesu. Dole si utrhněte 3 hrozny a vylezte nahoru. Nyní musíte opít Scurvyho ve 3. patře. Vezměte modré ovoce + měsíční hrozen a na pánvi udělejte kompot. Ten vylejte do potravinové kádě. Scurvyho prokecejte a pak jděte do 5.patra do výrobny. Ve výrobně zjistíte, že Scrupul je také namol. Teď se ho můžete ptát a on vám bude odpovídat . Jenže je to pořád syčák,dá vám nějakou slevu,ale zadarmo neřekne nic. V inventáři použijte měsíční nástroj na rozbité mechanické ruce a získáte mechanické předloktí, nadloktí a korodované části. Spojte předloktí, nadloktí, koupenou mechanickou ruku,loket a máte funkční mechanickou ruku. Použijte mechanickou ruku pro chycení explodující houby ve druhém patře. Musíte ji chytit ve chvíli, kdy padá. Pokud ztratíte trpělivost, sejděte do kuchyně a vyrobte si kompot ze zeleného a žlutého ovoce.Tento kompot přetáhněte na Ardana v inventáři. Zjistíte, že houby padají daleko pomaleji. Ihned po chycení musíte každou houbu vložit do kulatého poklopu-sklenice,který byste měli mít v inventáři, jinak houba exploduje i v inventáři.Nyní vyjedete výtahem nahoru,běžte ven a jděte do středu centrální části Měsíce.Sejděte dolů do jeskyně a běžte kolem varhan vpravo po schodech a pak doprava.Jděte k lebkovému panelu. Podívejte se na znak dole. Připravte modré + červené ovoce na kompot. Třeba v útesové jeskyni. Použijte ji na Ardana, který má purpurové vidění. Podívejte se na lebkový panel a vidíte skrytá čísla. Je to číslo 28 ve dvacítkové soustavě. Sklenice vody vás zbaví vize. Jděte ven a podívejte se na levý čtvercový vodní panel s obrázkovými znaky. Klikněte na znak vody v každém řádku. Panel se otevře. Klikněte na páčku, až ji nasměrujete vlevo, směrem k číselnému panelu. Prohlédněte si stejný čtvercový vodní panel na druhé straně náspu. Některé obrázkové znaky jsou vymazány. Klikněte na knoflíky: Odshora dolů, zleva doprava: 1, 3, 4 a 2. Páčku přehoďte doprava směrem k číselnému panelu. Číselné červené panely : Z lebkového panelu známe tajné číslo – 28. Na červeném číselném panelu u rákosí klikněte na jednu tečku. Nadzvednete válec. Jděte k druhému číselnému panelu. Počítejte tlačítka zleva doprava a dolů: klikněte na 1 4 2 4 3 4 5 4. Vraťte se dolů k lebkovému panelu a vezměte dost soli z otevřeného panelu.Jděte opět do výtahu a sjedete do laboratoře v podzemí do 5.patra. Umístěte řemen, získaný ve skříňce ve výrobní hale, na pravé kolo přístroje. Umístěte lopatu do dolní části. Umístěte prázdný kulatý poklop-sklenici na vrcholek stroje. Kliknutím na všechny části stroje zjistíte, že potřebujete mazivo. Zhotovte kompot z purpurového a červeného ovoce. Umístěte ho do spodní části přístroje. Přístroj začne fungovat, po chvíli však některé části zčervenají, protože jsou ucpané. Vezměte mechanickou ruku a poklopy,které zčervenají nadzvedněte. Je to potřeba dělat tak dlouho, dokud nebudou všechny uvolněny. Kliknutím na lopatu v přístroji seberte Zubroo koncentrát. Přidejte lepkavý výměšek ke koncentrátu, vyrobíte Zubdssik mastnou směs. Použijte mazivo na jednu část přístroje. Vyrobte kompot z purpurového a zeleného ovoce. Umístěte kompot na spodní část čisticího přístroje. Vezměte z lopaty Yrsagtt koncentrát. Přidejte mazlavý výměšek na tento koncentrát a získáte Yrshnouff lepidlo. (nezapomeňte uvolňovat ventily mechanickou rukou). Vyrobte zelenou a purpurovou sadbu. Naroubujte tyto dvě sadby s provazem. Umístěte je v čistícím stroji. Vezměte Xulmi krystalický prášek ve spodní části přístroje. Přidejte k němu sůl a získáte Xuldakirovu hvězdu. Vyrobte purpurovou a červenou sadbu. Naroubujte je s provazem a umístěte v čistícím stroji. Vezměte Prultuuk, krystalický prášek . Spojte ho s explodujícími houbovými výtrusy, získáte Prulmis výbušninu .Vyjděte ven z podzemí. Pod schody znovu navolte správně barevný kruh. Spojte ho s drtičkou a ozubeným válcem = drtící válec. Umístěte drticí válec mezi další 2 v levé části stroje na levé straně transportní místnosti./viz obrázek/Obrazek Umístěte násypku před válce. Na ni dejte modru rudu. Dejte trychtýř nad drtící válce. Do něj nalejte kyselinu dusičnou. Kliku /držadlo/z inventáře umístěte na pravý krajní panel. Zalepte lepidlem otevřenou rouru v centru stroje. Namažte centrální šroub. Popř. si musíte mazivo znovu vyrobit.Nevíte jak?Jděte zpátky výtahem do 5.patra,na pánev si dejte purpurové a červené ovoce,ohřejte na ohni a pak to vložte do čistícího přístroje.Vznikne vám koncentrát,který v inventáři spojte s lepkavým výměškem a tím získáteZubdsssikovu mastnou směs.Tu pak použijte na centrální šroub. Zatáhněte za páku a stroj pracuje. Použijte kanystr na žlab s modrou kapalinou vpravo, získáte zdroj světelného paprsku. Podívejte se na drtič ve středu stroje. Můžete ho použít později na opravu krytu lodě. Umístěte purpurové ovoce v čistícím stroji v laboratoři a získáte Brozlyzz koncentrát. Ten spojte s modrým ovoce, zdrojem světelného paprsku a získáte Oxygenizing koncentrát. Ten může být použit jako náhrada za chlorát potaš při cestě domů. Použijte klíč 2.úrovně a jeďte úplně dolů. Umístěte Xuldakirskou hvězdu na střed stroje. Automaticky se zmenšíte a projdete na druhou stranu. Účinek po té zmizí. Klikněte na páku vlevo od hlavních dveří a cesta zpět se otevře. Pak se rozhlédněte v novém prostoru a vezměte mechanickou ruku a mechanický loket. Vezměte obraz a prozkoumejte ho. Seberte rozbité zrcadlo. Podívejte se na nápis na pilíři.
Postavte se před přístroj na tomto místě. Víme, že potřebujeme 3 jednotky z esence Klipsaggt, růžové kapaliny.
1. Umístěte kanystr na levou stranu stroje.
2. Točte horní pravou klikou. To naplní nádržku vpravo 9 jednotkami roztoku. Použijte střední tlačítko k naplnění kanystru. Použijte spodní levou kliku k vyprázdnění kanystru.
3. Stiskem středního tlačítka znovu umístíte 4 jednotky do kanystru. Zůstane 1 jednotka v pravé nádržce. Použijte spodní levou kliku k vyprázdnění kanystru.
4. Stiskem středního knoflíku naplníte 1 jednotkou kanystr.
5. Stiskněte pravou vrchní kliku a naplňte nádržku. Středním tlačítkem naplňte kanystr a v nádržce zůstane 6 jednotek. Spodní levou klikou vyprázdněte kanystr.
6. Stiskněte střední knoflík a v nádržce zůstanou 2 jednotky. Vyprázdněte kanystr.
7. Stiskněte střední knoflík a 2 jednotky dáte do kanystru.
8. Pravou vrchní klikou naplníte nádržku.
9. Střední tlačítko doplní kanystr a v nádržce zůstane 7 jednotek. Vyprázdněte kanystr.
10. Středním knoflíkem zůstanou v nádržce 3 jednotky. Spodní levou klikou vyprázdněte kanystr.
11. Stiskněte střední knoflík a 3 jednotky máte v kanystru. Seberte ho. Vyrobte purpurovou sazenici. Umístěte ji v čistícím stroji, získáte izotopy Klipsgaal. Umístěte izotopydo stroje na druhé straně místnosti. Máte zjistit, který z nich je nejlehčí. Vezměte 2 izotopy a umístěte je na levém podnosu. Vezměte další 2 izotopy a umístěte je na pravém podnosu. Vážíte kliknutím na střední knoflík. Umístěte zbývající izotopy rovnoměrně na podnosu. Nejlehčí izotop bude mít zelené znaménko. Seberte ho.Jděte ke své lodi. Spojte izotop, modré ovoce a 3 jednotky z Klipsaggt esence a získáte Klipso barvu.Použijte Klipso barvu na loď.Jestli jste čekali moc dlouho s jejím použitím, musíte ji dát na oheň a barva se znovu vypálí. Pak použijte železnou tyč na kámen, zadržující loď. Ta spadne do podzemí. Jděte do druhého patra v podzemí. V místnosti u explodujících hub zavřete levé dveře zatažením na levou páku.Pravé dveře otevřete zatáhnutím za pravou páku. Vstoupíte do další komory. Vpravo se podívejte na dělovou komoru. Otočte se na druhou stranu a na podnos umístěte výbušninu Prulmis. Jděte ven do podzemí v centrální části Měsíce. Použijte mazivo na váhy. Klikněte na první červený knoflík vlevo. Dveře se otevřou.Jděte ke dvěma rybníkům venku. Klikněte páčkou u obou vodních panelů směrem k vnitřku náspu. Jděte do strojovny s turbínami dole a otočte klikou se znamením vody a vzduchu. Podívejte se na diagram na levé straně varhan. Vlevo od něj vložte do zámku klíč 2. úrovně. Tím si zjednodušíte hádanku. Používají se jen vrchní klávesy barevně označené a jedna klávesa vlevo se šipkou a dvě klávesy vpravo. Pokud byste klíč nepoužili, musíte se řídit sluchem a reprodukovat stejné tóny. Takhle stačí začít stiskem purpurové a červené klávesy. Další klávesy, které je třeba zmáčknout se rozsvítí a naznačí, že je máte použít. Po první sérii jeden z Měsíčňanů opustí svoje stanoviště a otevřenými dveřmi v hale sestoupí do podzemí. Po té zmáčknete modrou a žlutou klávesu a pokračujete podle světel. Odejde další Měsíčňan. Pak je na řadě zelená a purpurová klávesa a další dle světel. Za třetím Měsíčňanem odejděte dveřmi do podzemí i vy. Pokud se vám dveře zase zavřou, použijte výtah.
Příprava k návratu
Vstupte do podzemí a jděte na opačný konec chodby od explodujících hub. V odbočce s plynným chlorem vidíte vzadu svoji loď a Měsíčňany, spící ve svých komůrkách. Jděte si promluvit se Scurvym, po rozhovoru s ním, spatříte loď umístěnou ve startovacím dělu. Vstupte do ní. Umístěte nedotčený ochranný kryt na zadní stranu lodě. Z inventáře vezměte šrouby a francouzským klíčem je utáhněte na krytu. Otevřete soudek prachu použitím francouzáku nebo železné tyče.. Získáte explozivní prach.Pokud stejně jako já nemáte v inventáři soudek prachu tak nezoufejte.Měli byste tam mít náboje.Použijte na ně nožík a získáte střelný prach.Nyní vyjměte prázdnou modrou raketu a spojte jí v inventáři se střelným prachem.Tím opět získáte naplněnou raketu.Vraťte jí na místo.Ted musíte naplnit i červenou raketu,ale nemáte už střelný prach.Řešením je vyrobit si Prulmisovu výbušnou směs.Udělejte následující kroky- běžte zpátky do 5.patra k čistícímu přístroji,vezměte z inventáře pánev a dejte na ní zelené a žluté ovoce.Ohřejte to na ohni a pak to přetáhněte na Ardana.Běžte tam jak jsou explodující houby/2.patro vedle rakety a do kulaté sklenice si chyťte houby a získáte výbušné výtrusy.Opět se vraťte do 5.patra,vyrobte si purpurový a červený roub a spojte to provazem.Pak to umístěte do čistícího stroje.Vezměte si Prultuuk,krystalický prášek.Spojte ho s výbušnými výtrusy a máte Prulmisovu výbušninu.Tu spojte v inventáři s červenou raketou a tu pak vložte na místo v raketě.Nyní vyjděte nahoru k pohřebišti a jděte dozadu a vraťte na místo železnou tyč,klíč nulové úrovně,sklenici s kulatým poklopem a nakonec měsíční nástroj.Jděte zpět,vidíte že brána je zavřená a vy musíte na panelu vpravo opět postupovat tak,abyste bránu otevřeli.Postup je trochu jiný v tom,že se prohodili barvy.Zelená je sčítání,červená odečítání,modrá násobení a žlutá dělení.Až se brána otevře tak sejděte zpátky do transportní místnosti a použijte lepidlo na rozbité zrcadlo ,které máte v inventáři.To pak umístěte do stojanu.Vezměte ovládací skřínku z inventáře a umístěte jí na stojan u zrcadla.Na levém displeji skřínky nastavte 7 a na pravém 4.Nyní se spojíte se zemí a můžete požádat o dodávku určitých věcí.Nabídka se vám zobrazí.Vyberte si dodávku rostlin a draslíku.Pak jděte ven a dolů po schodech.Uvidíte kouřové signály.U jednoho najdete hybrid bavlny a u druhého sud s draslíkem.V inventáři použijte lepidlo na rozbitý otvírač konzerv a jím pak otevřete sud.Nyní jděte do druhého patra a jděte směrem jak jsou spící Měsíčňané.Vidíte zde chodbu ve které uniká chlor.Vezměte z inventáře sklenici s kulatým poklopem a použijte na chlor.Ten pak v inventáři zkombinujte s draslíkem a získáte chlorát potaš/chlorečnan draselný/.Sjeďte dolů do 6.patra a běžte k přístroji.Opět si musíme vyrobit esenci Klipsaggt.Použijte stejný postup jako jsem to už popsal výše v návodu.Poté spojte obraz,bavlnu a esenci dohromady.Získáte obraz Hra světla v jeskyni.Nyní běžte do 4.patra k hodnostáři a klikněte na zvonek vlevo.Tím získáte klíč.
Start
Jděte do druhého patra do místnosti u explodujících hub. Zavřete levé a otevřete pravé místnosti kliknutím na levou a pravou páku na podlaze. Aktivujte výbušniny použitím klíče třetí úrovně do otvoru nad výbušninami. Jděte do rakety a na hořící plamen vložte měsíční provaz. Získáte tak potaš na výrobu kyslíku. Vraťte se zpět do přední místnosti s pákami. Na přístroji stiskněte červenou směrovku doprava až na konec stupnice. Tím získáte dost času vrátit se do rakety. Klikněte na páku pod směrovkou a utíkejte do rakety, zavřete otvor a čekejte na start. Následuje videosekvence a konec.Obrazek
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Voyage Journey to The Moon

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

odpověd lulu

(stan, 1. 5. 2008 22:28)

prosimtě ,v návodu to myslím vysvětluju celkem srozumitelně.nevím fakt jak bych ti to měl vysvětlit líp.navíc je to dlouho co jsem hru hrál a tak už si těžko vybavím detaily,takže i kdybych chtěl tak nevím jak víc bych ti mohl pomoci.víš,ale nejsi sama komu dává hra zabrat.já jsem se s ní potýkal taky dost a byli situace,kdy jsem myslel ,že tu hru nedohraju.můj osobní názor je,že tahle hra je dost nepodařená a ten bodový systém vysleveně rána pod pás.musel jsem se totiž kvůli tomu vracet,respektive hrát to skoro celý znova a tak na hru zrovna nerad vzpomínám.

zvýšenie hodnotenia IQ

(toudi_sk, 7. 12. 2015 22:21)

mne hra pri tom selenitovi v lese tiež padala, ale keď sa hrou na varhany presunul do jaskyne, tak sa cesta uvoľnila

bavlna + kyselina dusičná= strelná bavlna (možno sa dá použiť namiesto pušného prachu)
na varhany sa dá zahrať bez kľúča (kľúčmi sa dajú obísť obidva zámky, aj varhany, ale stráca sa hodnotenie)
lepidlo sa dá vyrobiť, v podstate netreba kupovať nič a všetko sa dá predať (po kúpe umelej čeluste si každý z vyšších selenitov zlomí papulu :P ) a znova vyrobiť
zmenšiť sa dá 2x
po premiestnení strely poslať hrou na varhany nižších selenitov späť do lesa

Pooomoc

(Elya, 12. 8. 2009 16:21)

Ahojky někdo tady psal jak je tam ten měsíčnan tak že mávne rukou a vypne se mu to. mě taky a ta změna toho cofring.ini nefugovala, teda spíše nešla. prosíím poraďte na kaja-slunicko@seznam.cz

Přes měsíčnana

(Jarmila, 24. 3. 2009 10:51)

Pro Petan, Christin a ostatní. Až budete moct hrár na varhany tak si toho měsíčnana zavoláte k sobě a tím se vám otevře cesta přes kterou jste nemohli přejít.

Dole v údolí

(Petan, 15. 2. 2009 13:56)

Já mám hroznej problém vždycky když dole v údolí přijdu k tomu jednymu měsíčnanovi hra se mě vypne poradte co mam delat pls.

Měsíčňan

(Christin, 2. 1. 2009 23:41)

Mám problém s měsíčňanama .Ten co je nahoře, pro toho není nic dobrý.A ty dva dole:1) ten co stojí mezi červenou a fialovou kytkou nechce ty jidla vubec ani ty cos tu psal mu nejdeou a ten 2) jakmile k němu příjdu otočí se máchne po mě rukou a hra se vypne.Newim jak dál poraď

odpověd

(stan, 5. 8. 2008 13:04)

to fakt nevím,je to dlouho co jsem návos dělal a nějak už si to nevybavím.třeba někdo bude vědět,kdo to zrovna aktualně hraje

Lunární hodnocení

(Bingos, 5. 8. 2008 12:53)

Zajímalá mě jak je to s tím lunárním hodnocením a jestli to něco znamená pro příští hraní této adventury(Něco takového naznačovali při dohrání)
Já sem měl lunární hodnocení kolem stovky a rás bych věděl jestli to skutečně něco znamená
dík Bingos

vypadnutí hry

(Thom Silvadeí, 15. 7. 2008 17:14)

Ahoj.
Mně stačilo jenom v souboru config.ini v složce J.t.t.M. změnit nastavení fullscreen=1 na fullscreen=0. Pak už to normálně šlo.

Děkuji Jirhovi za inspiraci.:)

Thom

Pro Martin, 04. 01. 2008 20:17

(Jirho, 11. 7. 2008 18:39)

Mě na toto pomohlo přenastavení souboru Config.ini v adresáři hry, ten hajzlík tě nenapadne ten se jen otočí a v tu chvíli to vypadne je to chyba (program-grafika)opiš si stávající nastavení a změň nastavení Experimentuj(0-1 1-0 2-1 2-0)po projití přes něj ulož pozici a vše vrať jak bylo.(po tom nastavení budeš mít trochu rozhozenej obraz, ale na tu chvíli to poznáš, já to uložil na kameni přenastavil přišel k tomu hajzlíkovi nevypadlo to uložil a opět přenastavil a pak už to načetlo jak ke mě stojí čelem).
Jinak hru jsem dohrál, s odlišnostmi v postupu ( hra se vyvíjí u každého hráče trošku jinak Já "například" vůbec nepotřeboval bavlnu a obdarovávat k získání posledního klíče Hodnostáře)

Essence of Klipssaggt

(Marina, 26. 6. 2008 22:26)

Jednoduchší postup:Máš na ovládaní levý horní ventil/LH/,levý dolní ventil/LD/,pravý horní/PH/,pravý dolní/PD/.Uprostred svítici šipku s páčkou a nad ní kolečko na premístnení kapaliny podle smeru šipky.1.Ulož prázdny kanistr na levou stranu.2.Naplň kanistr 4 díly kapaliny.Použi LH.3.Otoč svítici šipku napravo a klik na kolečko.Kapalina se premísti do pravé trubičky.Levý kanistr je prázdny a v pravem máš 4 dílky.4.Zopakuj to znova.Máš 8 dílku vpravo.5.Zopakuj znova.Máš 9 dilku vpravo/t.j.plná kapacita/ a potrebné 3 dílky vlevo.6.Vem kanistr a máš hotovo!

pro Marinu

(Borek, 25. 6. 2008 17:05)

Diky moc za radu,jak budu moct tak ji vyzkousim.Ovsem tedka trávím většinu času venku přes to léto se mi moc hrát nechce,takže nevím kdy se ke hře dostanu.Ovšem budu to mít na paměti.Díky moc a měj se..

pro Borka

(Marina, 22. 6. 2008 12:14)

Jak projít branou s matem.hadankou:
.... .... 19 9 Do pravého stredního okénka vpí
---- ----
---- +6 šeš 15 t.j.3čárky a klik na le-
---- -- vé strední okénko a tam dáš 19,

19 15 teda 3 čárky a 4 tečky.Klik na dolní šipku a určite ti zasvíti zelené svetlo.Postup u druhé brany s matem.tajenkou je obdobný.Jenom na levú stranu pridáš 1 a na pravú 2./Podle teček na podlaze./Problem nastáva pri čísle 20 a víc na pravé strane.Postupuj takhle:Vyšlo ti číslo 21?Na pravú stranu daj 1 bodku a na levou o jednu tečku více.Pri 20 zustane pravá koloka prázdna a do levé pribudne 1 tečka navíc.Priklad: 15 19
+1 +2
-- --
16 21
DO pravej kolonky vpíšeš tečku a do levé 3 čárky a 2 tečky

pro Borka

(Lulu, 17. 6. 2008 12:13)

ahojky no podle mne by sis mnel jit pro dalsi klic protože mas hodne bodu ja mnela na konci kolem 779bodu myslim takže ted si nepamatuju kolik bylo treba bodu pro dalsi klic ale mnel by sis pro nej zajit a vyptat si ho jinak už nevim zatim pa

Pro Lulu

(Borek, 10. 6. 2008 21:28)

Ahoj,z toho si nic nedelej zkusim na to prijit jinak,pokud me to neodradi natolik že bych to přestal hrát ůplně...Mám 550 bodů.Mě by taky zajímalo kolik bodů jsi měla ty..zatím :-)

pro Borka

(Lulu, 10. 6. 2008 16:02)

Ahoj no to je mi líto že se ti nedarí ale doufám že se to povede projít,držim palce.je mi líto že sem ti moc nepomohla,ale jedno bych ráda vědela kolik máš těch bodu,a když ti mužu jedno poradit ješte tak si stahni save na hru možná ti to pomuže.papa

Promluvení s kohoutem

(Canis, 9. 6. 2008 18:43)

S kohoutem můžete promluvit tak, že jestli máte v inventáři takovou malou ulitu zacpanou vápencem, tak na ní použijte kyselinu, kterou najdete dole v laboratoři a potom už to pude. Napsala bych vám kde kdyžtak najdete tu ulitu, ale bohužel si to už nepamatuju.

pro Lulu

(Borek, 7. 6. 2008 10:57)

Ahoj,nu musím říct že i po přečtení tvých rad stále stojím na místě.Zkoušel jsem to stejně jako ty se zavřít na hřbitov,ale co jsem se tam zavřel poprvé,tak už se mi ta brána otevírá pořád,takže více bodů už zde zřejmě nenahraju.Další problém mám v tom že stejně jako taky hráč pode mnou nemůžu nalézt způsob jak promluvit s kohoutem...Taky je pravda že mě to tolik otrávilo že se té hře tedka moc nevěnuju,protože je to pořád dokola a já vážně nevím jak se posunout..Připadám si jako blb :-(( Mrzí mě to protože ta hra se mi líbí...Visím pořád na tom kodu..Bastard! :-) No nic tak se taky měj a snad se někdy v životě s tím posunu dál,nemůžu být přece blbec napořád!Tak ahoj

pro Borka

(Lulu, 6. 6. 2008 23:28)

Ahojky.no nemáš za co děkovat,rádo se stalo jenom ti přeji abys tu hru dohrál a taky ti přeji aby ses měl moc hezky,zdraví Lulu pa

ulita

(Chattusil, 4. 6. 2008 17:02)

Nevíte prosím jak mám dostat tu překládací ulitu?:) Mimozemšťan mi ji nechce "v žádném případě" prodat, a nenapadá mě jiný způsob, jak vyslechnout kohouta. Hru jsem zatim dohrál až sem bez návodu, ale teď si opravdu nevim rady... Střelu už mám na místě, výbušniny taky, bodů mám 780... ale zasek jsem se. Dík :)