Yesterday Origins
1.11.2025 Autor návodu - Standa Madukas
Úvod a ovládání hry
Když si vyberete novou hru, můžete okamžitě povolit nebo zakázat vysvětlení ovládání hry. Hra má funkci automatického ukládání. Ve vesnici Fuentenegra je vězeň inkvizice veden do vězení katem. Je to vévodův syn Miguel. Někteří ho nazývají ďáblovým synem. Hra začíná ve vězení, kde je také držen kanec, a poskytuje vysvětlení ovládání hry: Aktivní místa se zobrazují v levém horním rohu a menu se objeví v pravém horním rohu.
V menu můžete:
- pokračovat ve hře tam, kde jste přestali,
- vrátit se na domovskou obrazovku,
- načíst hru,
- změnit nastavení,
- zobrazit titulky a
- hru ukončit (čímž se poté uloží).
V nastavení si můžete vybrat jazyk a zvolit, zda se má vysvětlení zobrazit či nikoli. Jedním kliknutím myši se dostanete na místo, na které jste klikli, zatímco dvojitým kliknutím se dostanete přímo na toto místo. Dole je inventář předmětů, které můžete použít, spolu s informacemi. Toto obsahuje informace, které jste shromáždili a na které je třeba kliknout, když je to potřeba k provedení určitých akcí.
Podívejte se na všechno, co vidíte. Přibližte si prasátko a všimněte si mimo jiné i pout. Přesuňte myš do spodní části obrazovky a uvidíte Miguelův obrázek. Klikněte na něj a klikněte na vše, co na Miguelovi vidíte. Má na sobě stejná pouta jako prasátko. Jděte do osvětlené oblasti vzadu a podívejte se na chlapce Alonsa, jak je svržen dolů. Klikněte na provaz kolem jeho krku a Alonso bude ležet na podlaze. Podívejte se na něj znovu a seberte svitek na jeho hrudi. Klikněte na váček na jeho opasku a Miguel bude mít v inventáři ropuchu s jedovatou kůží. Vysvětlení fungování inventáře bude následovat ve spodní části obrazovky. Jděte do inventáře a otevřete svitek kliknutím na něj a poté na smyčku. Miguel rozumí latině, i když se ji nikdy nenaučil, a ve svitku vidí železný předmět , který si vloží do inventáře. I zde bude následovat vysvětlení, jak používat předměty z inventáře na aktivních místech. Klikněte na Miguelův obrázek, sjeďte dolů k jeho spoutané noze a klikněte na železný předmět na poutu. Jděte k poličce nalevo od ohně, seberte pohár a špinavý hadr . Seberte železnou tyč opřenou o podpěrný sloup a mučicí nástroj zvaný španělská bota. Jděte k zamřížované bráně a prozkoumejte aktivní místa. Dozvíte se, že jste byli zatčeni, protože jste najednou rozuměl všem jazykům, a proto musíte být synem ďábla. Podívejte se a promluvte si s katem. Využijte všechny možnosti konverzace. Když se Miguel zeptá na prasátko, ukáže se, že někoho snědl, protože cítil krev.Přejeďte myší na spodní část obrazovky, abyste konverzaci ukončili. Objeví se další herní tutoriál: vpravo dole zobrazuje důležité informace, které jste obdrželi. V tomto případě: skeptický kat, který nevěří v Boha ani v ďábla, a kanec, který hladoví po krvi. Vstupte do své cely a klikněte na oheň pod kotlem. Klikněte na železnou tyč, abyste ji rozpálili.Klikněte na prasátko a poté klikněte na tyč na jeho břiše. Kat hodí svůj pohár s pitím na plot, protože nesnese křik.Klikněte na pohár v inventáři a poté na otrávenou ropuchu. Hra se zeptá, proč byste to chtěli udělat. Klikněte na kresbu kata v informačním inventáři a pohár je pomazán jedem. Znovu klikněte na oheň a na železnou tyč, přibližte si prasátko a klikněte na pohár, který kat hodil. Poté klikněte na otrávený pohár a kat sebere otrávený pohár místo svého. Kat není vidinami ohromen. Klikněte na Miguela, pak na španělskou botu a nakonec na prasátko v informační sekci inventářové lišty dole. Ještě je třeba dodat jednu věc: klikněte na hadr, který nyní absorboval skvrny od krve. Klikněte hadrem na Alonsovu tvář a poté na ďábla v informační sekci. Miguel se převlékne a leze po laně. Pomáhá mu mnich Ginés de Arduna a Ursus. Promluvte si s Ginésem, který mu řekne, že Miguela nezachránil, ale dal mu nový život, protože potřebuje Miguelovy jazykové znalosti.
Hra se odehrává o staletí později v Paříži. Přesuňte myš na spodní část obrazovky a uvidíte zprávu, která vám dorazí na smartphone v inventáři. Klikněte na světlo. Je to videozpráva, kterou si John Yesterday posílá každý den: Byl mrtvý před 500 lety a Ginés ho přivedl zpět k životu. Pokaždé, když zemře, ožije, ale ztratí paměť. Jeho přítelkyně Pauline také zemřela před třemi lety a ožila, ale zachovala si paměť. Ve hře se nyní můžete přepnout z Johna na Pauline. Automaticky převezmete roli Pauline. Podívejte se do zrcadla. Pauline se chce zbavit vrásek. Klikněte na dveře skříňky, klikněte na lak na vlasy vedle fénu a klikněte na sklenici s krémem , která se objeví ve vašem inventáři. Klikněte na spodní část laku na vlasy a najdete tlumič . Klikněte na víčko krému a najdete kulku . Podívejte se na všechno, co tam je, například na skříňku ve spodní části obrazovky s fotografiemi, masku a Eiffelovu věž, a pak si promluvte s Johnem. John říká, že jeho noční můry jsou fragmenty z jeho minulých životů a že noční můra se týká období před jeho transmutací a „mincí“. Později ve hře se vyjasní, co tím myslí. Vezměte bílý fén ze skříňky ve sprše , klikněte na jeho knoflík a Pauline najde pistoli . Klikněte na pistoli, pak na kulku a nakonec na tlumič. Klikněte na kliku sprchových dveří a na vrásky v inventáři informací. Klikněte na pistoli a Pauline se zabije. Nyní se John ujme velení. John se stejně jako Pauline dívá na předměty v místnosti. Seberte minci na skříňce vedle postele a deník obsahující informace o Ginésovi, zakladateli Řádu těla. Pauline ožije a o něco později se ve dveřích objeví Boris. Jistý Baxter má zájem o koupi sochy. Jdou s Borisem a Pauline skončí v jejím pracovním prostoru.Klikněte na obrazy v rohu napravo od dveří a uslyšíte, že Weasel, Paulinina kamarádka, ji požádala, aby našla náhodný obraz z 80. let 19. století v originálním rámu. Napravo od obrazů je malá krabička, dárek od Weasel: bezpečnostní kamery, které si ale nemůžete vzít. Podívejte se pozorně na velkou hnědou sochu (Ungyo) a při druhém pohledu si přečtete, že Pauline neví, kde je certifikát pravosti. Podívejte se na řemeslný stůl a z polic nahoře seberte inkoust a fixativum . Pak si z horní police vezměte štětec , kterému se zde říká kartáč. Pod policemi uvidíte 3D model mince. John se dříve zmínil o minci a její transmutaci. Zpod nástrojů visících na zdi seberte kladivo. Oddalte obraz a klikněte na truhlici vedle řemeslného stolu. Klikněte na pravý a levý zámek na této truhle. Kolíček uprostřed drží truhlici zamčenou, ale kladivo by ji poškodilo; Pauline potřebuje najít nylonové kladivo. Jděte ven k Borisovi, který stojí u svého auta. Promluvte si s Borisem a zeptejte se ho na všechny možné otázky. Dá vám nylonové kladivo . Vrať se do dílny a otevře jím prostřední zámek. Pauline tam najde kameru a lupu používanou pro přesnou práci. Uvnitř je kniha s křížem na obálce, jejíž obrovskou repliku si nechal postavit Paulinin otec.Přepněte na Johna, který se snaží vymyslet vhodný dárek pro Baxtera. Najde půvabné písmeno B. Také vidíte, že Baxter rád kouří. Klikněte na počítač a poté na ikonu webové stránky z informačního inventáře. Získáte několik informací:
- o Johnově minulosti a o Borisovi;
- o milionáři Whiteovi, kterému se také s Johnovou pomocí podařilo stát se nesmrtelným a najal si jistého Coopera, aby dělal veškerou jeho špinavou práci. White Johna zabil a po Johnově vzkříšení mu dal falešný život, jako falešnou matku. John si však stále pamatoval některé věci, a tak ho White znovu zabil a vymyslel mu další falešnou minulost. Vypitím rtuti během probuzení si John vzpomněl na věci ze své minulosti a ukončil Whiteovu existenci;
- o kostele sv. Ferguse ve Skotsku, kde si John vzpomíná, jak se stal nesmrtelným.
- Ginés de Ordiña, zakladatel Řádu těla, který v roce 1501 Johna přeměnil, aby mohl vstát z mrtvých. Nepoužíval rtuť, takže si John nepamatoval svůj předchozí život.
- Dozvíte se o minci, která je hlavní ingrediencí pro nesmrtelnost.
- Slepý mistr, kterého John nezná, když se s ním setkal. Objevuje se však Johnovi v jeho snech.
Klikněte na předměty na koberci a seberte krabici na kartonové krabici. Podívejte se na ni: je prázdná. Projděte zadními dveřmi. Podívejte se na skříňku vedle dveří a pultu a vezměte z ní dýmku. Tiskárna nemá inkoustovou kazetu. Klikněte na krabici napravo od svícnu na pultu. Vezměte z ní balicí papír . Podívejte se dole a z tácku seberte starou vizitku . Klikněte na prázdnou krabici ve svém inventáři a poté na balicí papír. Něco chybí. Klikněte na dýmku, ale ještě není hotová. Vraťte se do velké místnosti a pak nahoru. Podívejte se na kříž vedle dveří. Tento kříž vyrobil Paulinin otec. John pochopí, že v podstavci je skrytá zásuvka. Klikněte na podstavec; v informačním inventáři se objeví kniha s nápisem „kříž“. Klikněte na něj a dozvíte se, že je to deník Paulinina otce . Jděte ven okenicemi.Promluvte si s Borisem a zeptejte se ho na všechny otázky. Boris říká, že socha Niou, o kterou se Baxter zajímá, má hodnotu 600 000 eur. Řekne Johnovi o své minulosti, že existuje spojení s Cadwalladerem, zrzavou ženou, a Inkvizicí. Boris dá Johnovi inkoust do tiskárny . Jděte do místnosti za autem, pak zadními dveřmi k tiskárně a vložte kazetu. Vraťte se, pak nahoru a pod okenicemi ven. Vstupte do Paulinina pracovního prostoru a promluvte si s ní: Pauline potřebuje SD kartu, aby mohla sochu vyfotit. John jí dá písmeno B, aby ho namalovala na trubku.Přepněte na Pauline. Klikněte na lupu, poté na dýmku a nakonec na písmeno B. Poté klikněte na štětec a inkoust. Klikněte na dýmku a poté na fixativum: Dýmka je připravena. Jděte ven za Johnem a promluvte si s ním. Pauline mu dá dýmku . Přepněte na Johna. Klikněte na prázdnou krabici, balicí papír a dýmku. Poté přidejte vizitku: dárek pro Baxtera je připraven. Klikněte na počítač a otočte ho na stranu. Vyjměte SD kartu , jděte ven, promluvte si s Pauline a John jí dá SD kartu. Přepněte na Pauline. Klikněte na fotoaparát a poté na SD kartu. Klikněte na sochu a poté na fotoaparát: Pauline sochu vyfotí . Teď už jen zbývá najít certifikát pravosti. Přepněte na Johna a jděte za Pauline. Promluvte si s ní (překvapeně se překřižte). Přepněte na Pauline, klikněte na deník (překřižte se) a poté jděte do koutku s tvořením. Klikněte na fotografii Paulinina otce a Pauline si vzpomene na čísla, která její otec považoval za důležitá. Klikněte na podstavec sochy a poté na deník v inventáři. Znovu klikněte na podstavec a poté na kresbu Paulinina otce v inventáři a Pauline tam najde certifikát pravosti . Jděte za Johnem a promluvte si s ním o fotografiích a dokumentech Niou. Boris a John jdou navštívit Victorii Baxter.Podívejte se na písmeno B na vchodových dveřích: Baxter zřejmě žije v Paříži déle, než řekla Borisovi. Klikněte na interkom. Klikněte na tlačítko pod jmenovkou, řekněte „ne“ a pak znovu klikněte na interkom. Za oknem v patře se na Johna dívá zdeformovaný muž, šťastný, že ho konečně našel. Odpovězte na Baxterovu otázku, že jste z New Yorku (New Yorker). Baxter je podrážděná; promluvte si o daru a pak o soše (niou). Baxter zmizí, aby se podívala na informace, které jí John dal o soše. Klikněte na balíček na konferenčním stolku. Je to zabalená kniha, ale nelze ji sebrat. Jděte do zadní místnosti a klikněte na klavír. John si uvědomí, že se kdysi setkal s Mozartem. Podívejte se na rostlinu. Na stonku je pryskyřice. Klikněte na kartu, kterou vám Baxter dala, a pryskyřice se na kartu vylije. Vedle rostliny je rozprašovač . Seberte ho a vezměte si meč ze sochy samuraje. Znovu klikněte na zabalenou knihu na konferenčním stolku a poté na meč v inventáři. John musí nejdříve zjistit, co je v balíčku. Klikněte na postřikovač rostlin a uvidí Y, které má stejný tvar jako jeho jizva na ruce. Toto Y zmizí z inventáře informací. Poté klikněte na meč, abyste balíček otevřeli, a na kartu, abyste ho znovu zavřeli. John má vizi z minulosti: Bratr Giuseppe čte nepřeložitelnou knihu a umírá. V té době se John jmenuje Yago.Klášter Santa Brigida .Pracovní prostor mnicha Toribia: Yagovým úkolem je najít knihu v tajné knihovně. Podívejte se na skříňku vpravo u zdi. Vezměte misku se solí a dole kompas (který vypadá spíš jako kompas). Jděte do prázdného pracovního prostoru, který patřil Giuseppeovi. Seberte prázdnou cívku nitě . Seberte pásku přes oči u pravého okna a Yago bude mít vizi o tom, co se stalo, když Giuseppe zemřel. Klikněte na knihu na stole. Yago přemýšlí, co je v ní napsáno a co s ní Ginés hodlá dělat. Klikněte na mnicha vzadu, který neumí mluvit, číst ani psát, a prozkoumejte ho lupou. Jmenuje se Ursus. Mluvit s Ursem je zbytečné. Pak klikněte na nejtlustšího mnicha Toribia, přezdívaného Botillo, prozkoumejte ho a promluvte si s ním. Vyberte všechny možnosti a Yago se dozví, že se jmenuje bratr Yago, že Botillo je observant: mnich, který následuje Františka, a že Yago sám observantem není, protože je vědec. Giuseppe a Yago byli zřejmě přátelé. Klikněte na mnicha stojícího před Botillem, před pultem: to je Giuseppe. Podívejte se na něj a promluvte si s ním. Pak klikněte na sebe a promluvte si se sebou! Na jedné straně má Yago pocit, že nemůže opustit Ginése, který ho nakonec zachránil a dal mu nový život; na druhé straně cítí, že musí opustit Santa Brigidu. Také se snaží rozhodnout, zda se bude řídit Františkovými přikázáními, nebo Satanovými: vědou. Také neví, zda má přijmout svou ďábelskou povahu, aby pochopil sám sebe, nebo zda se bude řídit Ginésovým plánem. Pak klikněte na Ginése za pultem a promluvte si s ním: Ginés si Yaga váží za jeho jazykové dovednosti a nikdy by mu neublížil, i když je ďáblovým synem. Klikněte na mříže za ním a Yago nyní ví, že kaple je poblíž. V informačním inventáři se objeví sbor. Znovu na něj klikněte a přečtete si, že knihovna a kaple jsou propojeny. Klikněte na okna a ta se také objeví v informačním inventáři. Opusťte místnost a ocitnete se v Toribiově pracovně, kde vize začala. Promluvte si s Toribiem a Yago se dozví, že ani on neví, kde je knihovna, protože tam byl jen se zavázanýma očima. Říká, že mnich Ezequiel svádí Ginése svou vědou a uměním a zavádí ho na scestí. Podívejte se na zvonek, který Ginés používá k přivolání Toribia, a na lustr se svíčkami visícími ze stropu.Pokud kliknete na pravé okno, vrátíte se do vize. Klikněte vlevo dole na obrazovce a ocitnete se na chodbě. Otevřete levé dveře, kde Ginés pracuje. Uvidíte klíč, který Ginés schoval a který se objeví v inventáři informací; je to klíč k tajné knihovně. V místnosti nemůžete dělat nic jiného než klást otázky. Ptejte se na všechny otázky, které vidíte na obrazovce. Uslyšíte mimo jiné, že Ezequiel předvede, jak funguje tiskařský lis; že vy sami jste potřeba především kvůli svým jazykovým znalostem, abyste mohli číst tajnou knihu; že na tajné knize je Y; že Yago byl nalezen jako miminko a není synem vévody, ale Satana. Ginés zatím nechce, aby Yago knihu četl. Giuseppe kvůli tomu zemřel a Ginés chce knihu nejprve otestovat na ostatních. Yago automaticky opouští Ginésův pokoj. Jděte po schodech nahoru a projděte dalšími dveřmi.
Yago skončí v Ezequielově pokoji, kde nemůže ukázat svůj tiskařský lis, protože všechna E byla ukradena. Yago si dává jediné zbývající E do inventáře. Zloděj si roztrhl róbu. V informačním inventáři se objeví trhlina. Napravo od kovadliny uvidíte stoličku s nářadím. Vezměte si dláto . Klikněte na ni a poté klikněte na písmeno E , které se poté objeví z formy. Podívejte se na stůl vlevo a klikněte na periskop , který zmizí z vašeho inventáře. Prozkoumejte tiskařský lis a nářadí nad kotelnou a vezměte si lano . Opusťte Ezequielův pokoj. Projděte pravými dveřmi do Toribiova pokoje. Promluvte si s ním (knihovna) a prozkoumejte ho. V jeho róbě je trhlina. Klikněte na trhlinu v informačním inventáři a Yago pozná, že Toribio je zloděj E. V informačním inventáři se nyní objeví ikona „zloděj“. Opusťte místnost. Jděte za Ginésem a zeptejte se ho na ukázku tiskařského lisu. Pak jděte za Ezequielem a řekněte mu, že zloděj je Toribio. Yago si to však rozmyslí a rozhodne se, že by měl písmena najít sám.Jděte ven a doleva, ale Yago nevidí nic, co by připomínalo tajnou knihovnu. Vraťte se za Toribiem, prozkoumejte ho a klikněte na písmeno E v inventáři, poté na zloděje v informačním inventáři. Yago přijde s nápadem dát ukradené předměty pod Toribiův stůl, ale mějte na paměti, že Toribio nebude jednat volně, pokud budete poblíž.Klikněte na Toribia periskopem a získáte tip, jak ho špehovat z chodby, ale periskop potřebuje druhé zrcadlo. Jděte za Ezequielem, podívejte se na něj a věnujte zvláštní pozornost jeho očím. Pak si s Ezequielem promluvte a zeptejte se ho na jeho brýle. Ezequiel po krádeži z nervozity vyhodil brýle z okna. Klikněte na okno vpravo a poté na brýle v informačním inventáři. Klikněte na lano a Yago si brýle vezme. Podívejte se na Ezequiela. Yago mu brýle nedá. Klikněte na cívku s nití a Ezequiel řekne, že Giuseppe spotřeboval jemnou, silnou nit. Klikněte na Giuseppeho pracovní stanici, poté na brýle a nit v informačním inventáři. Poté klikněte na knihu a Yago sebere nit , která zazvoní. Toribio zmizí. Yago automaticky prohledá Toribiův stůl a nic nenajde. Jděte za Ezequielem, klikněte na něj a poté na okna a chór z informačního inventáře. Yago se automaticky postaví před obraz, o kterém si Ezequiel myslí, že jsou to dveře. Prozkoumejte dveře: dole je kovová plaketa. Klikněte na plaketu s kompasem. Pak klikněte na křtitelnici vpravo. Voda je zamrzlá. Proto klikněte na led s miskou se solí na místo pod nímž leží malá stříbrná plaketa. Poté dlátem plaketu odstraňte . Podívejte se znovu na obraz a stříbrná plaketa se na kovovou plaketu nevejde. V případě potřeby klikněte na pochodeň a Giuseppe vám poví něco o svém otci a jeho konkubíně, což se hry netýká. Jděte doprava, jděte za Ezequielem a promluvte si s ním o umístění knihovny. Klikněte na brousek a poté na stříbrnou plaketu, která se právě brousí. Znovu klikněte na plaketu a bude broušena ještě hladčeji. Oddalte se od brousku a klikněte na plaketu. Plaketa nyní bude zářit tak jasně, že se v ní uvidíte. Klikněte na periskop a bude připravena k použití. Opusťte místnost a klikněte periskopem na díru ve zdi nad pochodní. Nyní můžete špehovat Toribia. Jděte za Toribiem a promluvte si s ním o branách do pekel. Vyberte všechny možnosti konverzace. Klikněte na Toribia, poté na E a v informačním inventáři na „zloděj“ a nakonec v informačním inventáři na „špionáž“. Yago automaticky opustí místnost a bude špehovat Toribia.Vraťte se, klikněte na Giuseppovu pracovní stanici, poté na knihu a Toribio odejde. Yago automaticky prohledá jeho pracovní stanici a najde všechny ukradené dopisy . Jděte za Ezequielem a klikněte na dopisy. Automaticky přivoláte Ginése a Toribia, aby se setkali. Pak se ocitnete v Toribiově pokoji. Jděte ven a uvidíte Ursuse stát před Ginésovými dveřmi. Promluvte si s ním, ale ať říkáte cokoli, Ursus vás nepustí dovnitř a vy se nebudete moci dostat ani do Ezequielova pokoje. Vraťte se tedy do Toribiova pokoje a klikněte pod stůl, kde Toribio pracoval. Yago najde bič . Klikněte na levé okno a uvidíte budovu zvenčí. Klikněte na okno vlevo: Gimésův pokoj, kde je klíč od knihovny. Klikněte na dřevěný trám ve spodní části obrazovky. Lano není dostatečně silné, aby se dalo přehodit přes trám. Oddalte obraz a klikněte na lano a poté na bič, abyste ho prodloužili. Pak znovu klikněte na trám a poté na lano spojené s bičem. Yago vezme klíč z Giného stolu a automaticky vstoupí do Toribiova pokoje. Jděte ven, pak doleva a klikněte na obraz. Klikněte na plaketu ve spodní části rámu a poté na klíč, který jste si právě vzali: dveře se otevřou. Opat, Toribio a Giné ho chytí. Yagovi se podařilo přečíst pasáž a vysvětlí, že se jedná o metodu transmutace. Hra se vrací k Johnovi v domě Victorie Baxterové. V Baxterově domě: Vyberte možnost „Přesně jak řekl Boris“, abyste určili cenu za sochu Niou. Victoria potřebuje čas na rozmyšlenou. Hra se přepne na Pauline. V rozhovoru s Johnem použijte všechny možnosti konverzace.
New York
John nastoupí do letadla a sedne si vedle Amandy Royceové, která podplatila letušku. Využijte všechny dostupné možnosti konverzace. Volba, kterou uděláte, je irelevantní. Hotelový pokoj:Podívejte se na Kovacovu knihu v informačním inventáři. Klikněte na telefon a John může zavolat třem lidem: Pauline stále spí; John ztratil Amandinu kartu s jejím telefonním číslem, takže zbývá pouze recepční. Zeptejte se recepční na všechny vaše otázky. Autorovi Kovacsovi se nelze dovolat, protože v New Yorku je mnoho Kovacsových. Amandino jméno je také příliš běžné. John dostane heslo k Wi-Fi. Vezměte si hůlky z přineseného tácku. Klikněte na svůj chytrý telefon a poté v informačním inventáři na „Wi-Fi“. Znovu klikněte na chytrý telefon a na Kovacovu knihu: v inventáři se objeví nové informace. Kovacovo nakladatelství je součástí Trabex Inc. Klikněte na mříž pod oknem a uvidíte, že uvnitř je Amandina karta. Klikněte na hůlky a John si kartu vezme z mřížky. Uvidíte, že Amanda pracuje v Trabexu. Pokud kliknete na kartu a poté na Trabex, bude to potvrzeno. John jí automaticky zavolá. Vyberte možnost „Kovac“ a Amanda slíbí, že zavolá další den, aby zjistila, jestli se jí podařilo Kovacovi kontaktovat. John jde spát a druhý den dostane od Kovaca hovor. Jde ho navštívit. Kovac se ho ptá na všechny možné otázky. Kovac je úplný upovídanec, který o knize nic neví. Johnovi však řekne jméno své informátorky: Scarpetta a řekne mu, že ve Vatikánu je obraz, který byl použit jako obálka knihy. Když John odchází, vidíte, že Amanda na Kovace tlačila ke spolupráci; míří na něj revolverem. Zpátky v hotelovém pokoji John ztratil svůj chytrý telefon.Podívejte se na hromadu papírů u televize a uvidíte obálku, která tam den předtím nebyla. Klikněte na obálku , která je nyní ve vašem inventáři, a John najde vzkaz v hindštině, který mu radí, aby si objednal diablo. Klikněte na domácí telefon a zavolejte na recepci: požádejte o mobilní telefon a o diablo. Zkuste zavolat i na ostatní adresy. John nechá Kovacovi vzkaz, aby mu zavolal, až najde svůj mobil. Diablo bude doručeno ihned poté . Klikněte na víko a John najde kryptex .Po několika změnách písmen dostanete nápovědu, že na hindské kartě by mohla být nápověda. Klikněte na kartu a jediné slovo ve španělštině je diablo. Napište „ďábel“ nebo „satan“ a zjistíte, že jste na správné cestě: musíte napsat jméno ďábla. Napište „gines“ a otevře se kryptex: objeví se USB disk . Klikněte na televizi a otočte ji. Vložte USB disk do televize. Na televizi se objeví kus dánského textu. John je požádán, aby se s někým setkal další den, ale přesné místo není uvedeno. V informačním inventáři se objeví hlava sochy (setkání). John si také vzpomene, jak mu byl ukraden telefon. Tip ve videu byl spát na něm. Klikněte na polštář a pokud ho otočíte, můžete kliknout na zip. John najde ultrafialové světlo . Klikněte na zeď na mapě Central Parku a poté na světlo. Prohledejte mapu a uvidíte pod jezerem hotspot. John našel místo setkání. Následující den automaticky dorazí na správné místo. Do parku. Zeptejte se sochy H.C. Andersena na všechny otázky na obrazovce. Někdo, kdo sleduje Johna ze stromu, si není jistý jeho identitou a nechce mu krabici jednoduše dát. Uvnitř krabice je něco, co Yago dal zakladateli řádu, a co po mnoha generacích skončilo u Scarpetta. Podívejte se na Andersenovu sochu a krabici na klobouku. Podívejte se pod lavičku vlevo a John tam najde neúplný dálkový ovladač . Opusťte spodní část obrazovky a promluvte si s mužem s dalekohledem. Využijte všechny možnosti konverzace. Jděte k vozíku a vezměte si z něj anténu . Podívejte se na obrázek psa na řídítkách; objeví se v informačním inventáři. Podívejte se také na USB port. Znovu klikněte na zahradníka a v inventáři na psa. Využijte všechny možnosti konverzace. Muž vám nyní půjčí svůj dalekohled . Podívejte se na loď a klikněte na dalekohled. Na lodi je klíč a na plachtě je číslo. Toto číslo se objeví v informačním inventáři: je to frekvence. Klikněte na dálkové ovládání a poté na anténu, abyste je propojili. Po kliknutí na „frekvence“ uvidíte, že je třeba nabít baterii.Vraťte se k Andersenově soše a podívejte se pod druhou lavičku zleva: John tam najde USB kabel . Vraťte se k vozíku. Klikněte na USB port a poté na USB kabel. Poté klikněte na dálkové ovládání, které se nabije. Klikněte na dálkové ovládání a poté na frekvenci. Klikněte na loď a poté na dálkové ovládání. John si automaticky vytáhne klíč z lodi. Jděte k Andersenově soše a podívejte se na ni. Přibližte si krabičku na klobouku a klikněte na klíč. Uvnitř krabičky je jakýsi medailon a když ho John zvedne, bude mít vizi ze své minulosti ve středověku.John je v ložnici s rusovlasou Caytir. Využijte všechny možnosti konverzace. Podívejte se na sokola, který je poslem manželů Caytir a Yaga, a vstupte do kostela patřícího k hradu. Podívejte se na štít lorda Rodrica. V koruně je klíč. Klikněte na chrlič vpravo. Na něm je železný symbol „pro znovuučení duše“, jak je uvedeno ve Smlouvě těla. Klikněte na chrlič vlevo a symbolem je zlato, hlavní prvek v lektvaru přeměny. Zlato oživuje duši. Klikněte na pravé dveře a poté na klíč a Yago projde dveřmi. Podívejte se na tři sochy na zdi vlevo a jednu na zdi vpravo. Klikněte na sochu visící na oblouku vpravo. Dole uvidíte několik šípů . Seberte je. Také klikněte na sochu visící nalevo od oblouku trezoru a seberte kuši . Klikněte na kříž; To jsou přístupové dveře do sklepa, který je nyní otevřený. Čtyři přihrádky v kříži slouží pro síru, sůl, rtuť a oheň. Jděte dolů k Ginésovi. Ginés vám nyní bude říkat Vulkáne.Využijte všechny možnosti konverzace. Ginés usiluje o nesmrtelnost, Yago/Vulkánec o absolutní znalosti. Ginés nařídí Ursusovi, aby střežil kostel. Do sklepa mají vstup pouze Ginés, Vulkánec a Sir Rodric (Gaytiřin manžel). Podívejte se na dětskou oběť, kterou musíte mučit. Nemůžete s ním mluvit. Seberte španělskou botu . Jděte doleva. Podívejte se do studny a Vulkánec si vytvořil alibi na záchranu dítěte před mučením a smrtí. Alibi se objeví v informačním inventáři.Klikněte na symboly kolem studny. Jsou to symboly Úmluvy těla. Podívejte se na pentagram, stojan, Y, tribunu a poté opusťte místnost vpravo vzadu. Klikněte na polici u zrcadla uprostřed obrazovky. Seberte cívku nití , koženou trubici a křen . Klikněte na košík s nářadím napravo od police na podlaze a seberte pilu . Také klikněte na košík nalevo od police a seberte kus uhlí a kuličku . Klikněte na kbelík na stropě a poté klikněte na kuličku. Všimnete si, že Ginés je na chvíli rozptýlen od své práce. Seberte další kuličku . Klikněte na skříňku vlevo u zdi. Prohlédněte si všechno a seberte...Odstraňte papír a fialovou lahvičku . Podívejte se na stůl nalevo od skříňky a klec se psí kostrou a další aktivní místa na pravé straně obrazovky. Pak klikněte na Ginése a prozkoumejte ho. Klikněte na nádobu nalevo od jeho stolu, která obsahuje dvě mince potřebné na lektvar přeměny.Klikněte na předmět pod policí nad Ginésem: sokolnickou rukavici. Promluvte si s Ginésem. Cílem je, aby čtyři lidé (morčata: chlapec, který má být mučen, Ginés, Yago a Sir Rodric) vypili lektvar přeměny. Yago se ptá, co se stane, když bude chybět některá z dalších ingrediencí (oheň, sůl, síra, rtuť, zlato, železo): pokud bude chybět rtuť, paměť se ztratí. Yago se také dozví, že Caytir zabije její manžel Rodric. Jděte dozadu, z místnosti.Záchrana dítěte ,Poznámka:Jděte k dítěti, klikněte na něj a pak na křenový prášek. Chlapec se probere. Uklidněte ho a zkuste ho znovu a znovu uklidnit. Pak si s ním promluvte. Znovu klikněte na chlapce a podívejte se na něj. Chlapcovy oči se podobají Caytirovým. Vyjděte z místnosti vpravo vzadu. Klikněte na skříň a brk v kalamáři. Pak klikněte na papír v inventáři a na oči v informačním inventáři. Yago napíše Caytir vzkaz, ve kterém ji žádá, aby přišla do kostela. Klikněte na nádobu a na vzkaz . Vzkaz nyní může doručit sokol venku. Yago k tomu potřebuje sokolnickou rukavici. Klikněte na šípy a pak na cívku nitě; šíp je připevněn k niti. Klikněte na rukavici, pak na kuši a nakonec na šíp s připevněnou nití. Poté přidejte "rozptýlení" z informačního inventáře a Ginése rozptýlí kulička v kbelíku. Yago má rukavici . Vyjděte z místnosti, jděte po schodech nahoru a ven z kostela. Ursus stojí na stráži v místnosti před ním. Opusťte místnost a jděte ven. Klikněte na sokola, pak na rukavici a pak na nádobu. Sokol doručí Yagovo vzkaz Caytirovi, který okamžitě přijde do kostela. Yago je zpět s chlapcem. Jděte nahoru za Caytir. Promluvte si s ní; není pro to, aby Yago nechal zachránit dítě Ferguse. Nepůjčí mu svůj plášť. Jděte dolů, klikněte na chlapce a pak na španělskou botu. V těchto botách bude vypadat vyšší, ale jedna noha by byla delší než druhá. Jděte doprava do Ginésovy pracovny. Klikněte na měch u ohně, podívejte se na něj a najdete zlatý prsten.Vraťte se nahoru za Caytir a dejte jí prsten. Pak jí Caytir dá plášť a odejde. Projděte dveřmi vpravo a pak ven dveřmi. Napravo od kostela stojí muž s vozíkem plným sudů. Promluvte si s ním. Má kocovinu. Podívejte se na sud na vozíku a budete vědět, jak může chlapec uniknout. Objeví se v informačním inventáři. Na vozíku jsou také kožené řemínky. Ty se zatím nedají sebrat. Podívejte se na špinavý hadr na vozíku a klikněte na fialovou láhev. Muž usne opřený o svůj vozík. Nyní seberte kožené řemínky a vraťte se do kostela. Podívejte se na Ursuse a uvidíte, že má pod nohama krev. Promluvte si s ním. Ursus dá Yagovi španělskou botu , kterou se mučí. Projděte pravými dveřmi, pak dolů a klikněte na španělské boty. Pak klikněte na pilu a španělské boty budou mít stejnou výšku.Klikněte na chlapce, pak na španělské boty. Pak klikněte na kožené řemínky a plášť. Nakonec klikněte na sud v informačním inventáři. Yago probudí vozaře, dá Fergusovi jeho medailon a řekne Ginésovi, že chlapce hodil do studny. Ginés mu nevěří a nechá Ursuse, aby ho srazil k zemi a připoutal k mučícímu zařízení, ke kterému byl chlapec připoután. Popřete nebo se vzdejte, urazte se nebo proste, řekněte ano nebo ne. Vidění končí.
New York: Scarpetta
John je v New Yorku, v parku poblíž H.C. Andersena. Setkává se se Scarpettou. Scarpetta Johnovi poskytne následující informace: Vypráví mu o Řádu Yaga, o kterém John nikdy neslyšel. Ukazuje se, že byl založen v roce 1534 Fergusem, prvním strážcem Smlouvy těla. Cílem řádu je najít Yaga a buď mu Smlouvu těla předat, nebo knihu ochránit. Fergus strávil celý život hledáním Yaga. Scarpetta byl Kovacovým informátorem a Scarpetta chtěl Yaga nalákat tím, že nechal Smlouvu těla vytisknout na obálku Kovacovy knihy. Scarpetta Johnovi vrátí jeho telefon , ale varuje ho, že SIM karta byla naklonována, aby se snadno našla. Smlouva těla byla přesunuta z Vatikánu do podzemních katakomb v Paříži. Loučí se.
Pařížské katakomby
Paulinina dílna:Scéna se zkrátí na Pauline, která navštíví Baxtera v její dílně. Promluvte si s Baxterem o soše Niou. Zmíníte cenu 600 000 eur a Pauline dostane 500 000 eur. Promluvte si s Krtkem.Promluvte si s Borisem, který si myslí, že mezi lebkami našel lebku svého dědečka. Lebka vedle kostry má dole symbol řádu Yago. Podívejte se na plot a místo v pravém horním rohu diagonální tyče. Klikněte na šplhací železo a pak se podívejte na střed tyče. Lze ji trochu posunout nahoru. Klikněte na spodní část tyče a poté na šplhací železo a tyč se vysune. Klikněte na kostlivce vedle Borise a vložte laserové světlo do jeho nosní dírky. Světlo ukáže na několik kamínků na podlaze. Klikněte na červenou láhev s vodou a poté použijte šplhací železo (sekeru) k vykopání písku na železném kruhu (vřetenu). Vezměte laserové světlo z nosní dírky, podívejte se na druhého kostlivce a vložte laserové světlo i do jeho nosní dírky. Podívejte se, kde se světlo dotýká země, klikněte na láhev s vodou a šplhací železo a uvidíte, že se tam také objeví vřeteno. Vezměte železnou tyč a vložte ji do vřetena, které se zvedá. Jděte k druhému vřetenu a také tam vložte tyč. Toto vřeteno se také zvedne.Boris vám automaticky pomůže otočit tyčí a brána se otevře. John dorazí k hluboké jámě s insigniemi Řádu Yago na dně. Nejprve se vraťte, abyste vyjmuli laserové světlo z nosní dírky kostlivce, a pak se vraťte do jámy. Seberte pochodeň ležící na zemi. Podívejte se na zeď vedoucí od jednoho vchodu k druhému: jsou v ní železné kruhy, ale nemůžete protáhnout lano všemi kruhy a nemůžete použít ani šplhací hák. V informačním inventáři se objevil symbol pro "lezení". Vraťte se k Borisovi. Po Borisově pravici je malá díra ve zdi s lebkami. To je chodba, kde čeká Krtek. Klikněte na laserové světlo a objeví se Krtek. Promluvte si s ním a použijte dvě výše uvedené možnosti konverzace. Krtek nebude chtít vytvořit zábradlí, pokud nebude jasně vidět jámu pod sebou. Znovu přivolejte Krtka kliknutím na díru ve zdi a zeptejte se jí na katakomby. Klikněte na Borise a podívejte se na světlo na jeho hlavě. Pak si s Borisem o světle promluvte a Boris vám řekne, že má zapalovač . Poznámka:Pokud vám Boris hned nedá zapalovač, promluvte si s ním znovu o lampě a o tom, že si zapalovač půjčíte, dokud ho nezískáte. Jděte ke studni, klikněte na pochodeň a pak na zapalovač. Klikněte na studnu, pak na pochodeň a pak na zapalovač. Vraťte se k Borisovi, klikněte na díru ve zdi a pak na laserové ukazovátko. Promluvte si s Krtkem o studni a Krtek vyrobí zábradlí. Klikněte na vchod na druhé straně a John bude stát před širokou vzpěrou s francouzským nápisem. Klikněte na kruh pod nápisem; Johnův medailon se dovnitř vejde, ale nic se neděje. Klikněte na zásuvku ve stole, za kterou sedí kostlivec, a vezměte si svitek . Vyjděte zpod zástěny a klikněte na svitek, poté na pečetní vosk a svitek bude čitelný. Je to zpráva od Ferguse. Jděte zpět a vezměte si ze stolu lucernu . Otočte ji a dole uvidíte symbol, který vypadá jako ten na vzpěře. Klikněte na lucernu, otočte ji a kliknutím na lezecký hák odstraňte spodní část lucerny. Na spodní straně se nyní objeví symbol. Klikněte na medailon. Nyní klikněte na symbol rekvizity a poté na lucernu. John nyní může odstranit kámen, za kterým leží kniha . Amanda vystopovala Johna a zajala ho, i Borise. Jsou svázaní a skončí ve vinném sklepě, kde sedí muž na invalidním vozíku. Klikněte na krabici vedle Johna. Vyjměte kapesní nůž . Klikněte na nůž, abyste ho otevřeli. Klikněte na Johnův obrázek a otočte ho. Podívejte se na jeho svázané ruce, klikněte na otevřený nůž a vaše ruce budou volné. Promluvte si s mužem na invalidním vozíku; je to Ginés, který se také stal nesmrtelným. Ginés chce nadobro zemřít a požádá Johna, aby se o něj postaral. John je odvezen k Victorii Baxterové; Amanda je tam také. Boris je nezvěstný. Dokončete rozhovor s Baxterovou. Baxterová vypráví, jak se s Ginésem setkala v pečovatelském domě: Použijte všechny možnosti konverzace. Ginés vypráví mladé Victorii svůj životní příběh a o tom, že každých pár týdnů umírá a ožívá. Victoria hledala 40 let, dokud Ginése znovu nenašla. Ginés požádá Johna, aby mu pomohl zemřít nadobro. Victoria odmítá a chce sama vypít transmutační lektvar. Hra se přepne na Pauline. Klikněte na „Lasička“ a poté na „Karta“. Tím se stáhnou všechna Baxterova data, jako jsou telefonní čísla, historie vyhledávání, e-mailová adresa a tak dále.Jednou z položek na aukci, o kterou má Baxter zájem, je skříňka zdobená starověkými mincemi. Přibližte si obrázek a uvidíte minci, kterou John potřebuje k vyléčení své amnézie. Pauline je jasné, že Baxter chce jet do Londýna koupit mince soudného dne, protože se chce stát nesmrtelnou. Pauline se také dozví, že Baxter získala poručnictví nad 90letým mužem. Pauline se s Johnem nedokáže spojit. Rozhodne se vyrobit padělek mince a v aukci ji nahradit pravou. Kontaktuje Weasela, který by minci mohl potenciálně padělat.
Amsterdam
Klikněte na zadní část lodi a na šipku dolů. Klikněte na šedý rámeček vlevo a vezměte si pásku . Podívejte se oknem na dva muže. Vylezte po žebříku a klikněte na dveře. V inventáři se objeví kresba „překvapení“. Sejděte po žebříku dolů a vezměte si záchranný kruh a pádlo . Podívejte se oknem na sedícího muže a pak na pádlo; poté klikněte na „překvapení“ a nakonec na záchranný kruh a pásku. Pauline muže automaticky zneškodní. Jděte do zadní části lodi a jděte ke krabici na molu na sloupku, kde je přivázané lano od lodi, a vyjměte PVC trubky , kleště a ohyb . Klikněte na trubky a ohyb a budete mít něco, co vypadá jako zbraň . Podívejte se na rostlinu. Klikněte na kleště a Pauline uřízne trn . Podívejte se oknem na spícího muže a klikněte na trubky s ohybem, pak na zbývající trubku a na trn. Pauline muže automaticky odzbrojí a po krátkém rozhovoru Pauline sejde dolů, kde najde Weasela. Promluvte si s Weaselem. Jmenujte se ven, klikněte na Západní kostel a tabulku a vraťte se k Weaselovi. Klikněte na Weasela a poté na tabulku. Promluvte si s mužem vlevo. Jmenuje se Julius. Při vyjednávání o ceně letu nezáleží na tom, kterou možnost si vyberete. Nakonec ustoupíte. V informačním inventáři se objeví „Dohoda“. Promluvte si s mužem vpravo a dokončete s ním rozhovor, který jste s Juliem začali. Řekne něco o Juliusových zubech. Po rozhovoru se podívejte na Julia: uvidíte, že má tři zlaté zuby. Oddalte zobrazení, klikněte znovu na Julia, poté v informačním inventáři na „Zlato“ a nakonec v informačním inventáři na „Zuby“. Poté přidejte kleště a můžete mu vytáhnout zuby. Jděte k Weaselovi, klikněte na zuby a Pauline se automaticky vrátí nahoru.
Paříž
O něco později se hra přepne na Pauline, kterou Krtek informuje, že John byl po vyšetřování v katakombách zajat. Pauline zná adresu a jde tam. Klikněte na krabici na rohu a podívejte se na ni. V inventáři se objeví rukojeť od krabice. Ginése vozí Ursus a pokaždé, když přejede přes chodník vpravo, bolí ho to. Klikněte na složené krabice u zdi. Existuje jich několik velikostí. Seberte několik krabic . Klikněte na krabici na rohu a poté na jednu z krabic, které máte v inventáři. Pokud je krabice o něco větší než ta na ulici, Pauline je může vyměnit a ukrýt se v ní. Pokud se podíváte na krabici a kliknete na horní část, uvidíte velikost. Pauline potřebuje krabici o rozměrech 90x90x90 . Jakmile ji najde, v inventáři se objeví krabice jako úkryt. Vezměte klín ležící před dveřmi. Klikněte na vyvýšenou dlaždici. A poté na klín, aby byla dlaždice ještě vyšší. Ursus nyní přejde na druhou stranu invalidního vozíku. Podívejte se na dveře. Sledujte Ursuse, jak jde s Ginésem uličkou: z kapsy mu trčí provázek s klíčem od dveří. V inventáři s informacemi je nyní klíč. Jděte ke krabici o rozměrech 90x90x90 cm a klikněte na klíč. Pak klikněte na kliku a nakonec na „úkryt“. Pauline má klíč . Klikněte na páku nalevo od dveří a Pauline uvidí Johna a promluví si s ním. John nechce jít; chce, aby Borise zachránila. Pod klikou je kombinační zámek. Klikněte na krabici na stole a vyjměte vývrtku . Klikněte na dveře a promluvte si s Johnem. Pauline mu dá vývrtku a požádá ho o číslo kombinačního zámku. John zmíní několik důležitých dat. Klikněte na kombinační zámek a vyberte si 1501, rok transmutace. Hra se přepne z Pauline na Johna ve vinném sklepě. Klikněte na vývrtku a otevřete ji. Podívejte se na stůl. Uprostřed je láhev křenu . Seberte ji. Klikněte na Borise a pak na křen. Promluvte si s Borisem. Neodejde. Klikněte na vývrtku, zavřete ji, otočte ji a vytáhněte nůž. Klikněte na Borise a pak na nůž z vývrtky. Boris znovu omdlel, takže na něj klikněte křenem, abyste ho oživili. Klikněte na možnost konverzace „Krtek“ a Boris půjde s Paulínou. Pauline jde k Baxterovi domů. Řekněte, že jste Pauline, až zazvoníte u dveří. Amanda, Baxter a Ursus jsou bezmocní a mrtví. Zůstanou John, Pauline a Ginés. Ginés požádá Johna, aby mu pomohl zemřít nadobro, a John souhlasí. On i Pauline se také chtějí vzdát své nesmrtelnosti.Konec hry
