Blackwell Unbound

12. 3. 2003

Blackwell Unbound

15.srpna 2008 Autor recenze-Midnight Knight

Duch Joey,který je prokletím rodiny Blackwell,a s kterým jsme se mohli seznámit ve hře Blackwell Legacy,je zpět,připraven opět někomu znepříjemňovat život.Tentokrát se přesuneme v čase do roku 1973,kdy ještě v roli média vystupovala Lauren Blackwell,matka hrdinky prvního dílu.*Upřímně řečeno,chovám vůči Joey ambivalentní pocity,na straně jedné chápu,že chce ztraceným duším pomoci nalézt cestu ke světlu,na straně druhé mě irituje,že k tomu využívá lidská media-no,ale je to jen hra,tak si tím nebudu ničit nervy,to počká,až se nějaký jiný Joey bude snažit ovládnout mne..:-)Pokud jsem si po dohrání první hry kladl otázku,jestli těch „pár kaček“ stálo za tu poměrně krátkou/ale dobrou/ hru,po Blackwell Unbound mám ve věci jasné-stálo to rozhodně za to.Dave Gilbert(budu mu muset někdy napsat,jestli je v nějakém příbuzenském vztahu s Ron Gilbert od Lucas Arts) opět prokázal,že jeho fantazie je vskutku ďábelská a že s ním velký herní průmysl musí v budoucnu počítat coby s vážným konkurentem.Oproti prvnímu dílu doznal Blackwell Unbound menších kosmetických změn,k těm nejpodstatnějším asi patří,že během hry můžete,tedy vlastně musíte,hrát jak v roli Lauren,tak i Joey.Přepínání probíhá buď pomocí písmen L a J,TAB,nebo,což mi připadá nejpohodlnější,přes lištu s inventářem.Každá z postav totiž dokáže něco,co ta druhá ne-Lauren může používat předměty,Joey zas procházet zdí a rozmlouvat se ztracenými dušemi.Lauren musí vyřešit během hry dva případy,příjemné zjištění je,že nemusíte postupovat striktně lineárně,můžete řešit oba případy současně-ale tohle doporučuju jen pro silné nátury,i když lokací a lidí není mnoho,když jsem rozjel vyšetřování na obou frontách,brzo jsem měl v obou případech totální zmatek,lítal jsem  místa na místo a nevěděl,co vlastně chci.Dalším zajímavým zpestřením je,že během hry musíte dávat skutečně pozor,co kde přečtete,nebo slyšíte,pokud někoho hledáte v telefonním seznamu,nemáte žádné menu na výběr,musíte hezky ručně natypovat jméno,které hledáte.Dost mne pobavily i závěrečné titulky-Lauren je totiž silná kuřačka,připaluje jednu cigaretu od druhé,a na konci hry obdržíte „skóre“,kolik cigaret během hry Lauren stihla vykouřit.Pojďme se tedy vydat zachránit pár zbloudilých duší,cigarety můžete nechat doma,Lauren jich m plný inventář i byt.M_K

Náhledy fotografií ze složky Blackwell Unbound