Tunnel Rats

5. 2. 1984

Tunnel Rats

proboha to snad ne?

28.5.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Tunnel Rats je herní adaptace stejnojmenného filmu od nechvalně proslulého režiséra Uwe Bolla. Jde o příběh amerického vojáka,který uprchl ze zajateckého tábora,snaží se nějak přežít a dostat se do bezpečí skrze údolí plné nepřátel v provincii Cu Chi.Replay Studios se tedy dali do práce a vytvořili hru.Jakou?Když jsem letos odehrál dvě hodně nepovedené hry Specnaz 2 a Shellshock 2,tak jsem si říkal,že horší to už být nemůže.To jsem se hodně spletl,protože po odehrání/protrpění/hry Tunnel Rats jsem doslova znechucen tím,co jsou autoři a potažmo distributoři pustit do prodeje.Tunnel Rats je paskvil,který by neuspěl v žádné době a už vůbec ne dnes.Pojďme si hru tedy zmapovat a rozebrat.Začnu jedinou věcí,kterou nekritizuji a to je hudba.Ta má solidní úroveň a určitě není špatná.Autorem je,stejně jako ve filmu Jessica de Rooij.Tím pozitiva skončila a zbylo jen to špatné.Hned po nainstalování a spuštění hry se objeví úvodní intro,které nás uvede do hry.Řeknu vám,že něco tak ubohého jsem dlouho neviděl.Slátanina keců a rozplizlých obrázků,které nám mají přiblížit atmosféru války ve Vietnamu.Bohužel tento dost dlouhý a otravný začátek nelze přeskočit, takže si ho musíte protrpět celý.Další nepříjemná věc je nemožnost nakonfigurovat klávesy,alespoň já jsem nepřišel na to jak toho docílit.Nevím jak vy ,ale já pro pohyb postav ve střílečkách používám zásadně směrové klávesy.W,A,S,D mi prostě nesedí.To nám to začíná říkám si,jenže utrpení nekončí.Rozlišení monitoru mám 1600x1200 ,takže jsem předpokládal ,že hra bude hezky vypadat.Bohužel tomu tak není.Navíc hra neustále padá,takže zvláště při přechodech z jednotlivých kapitol budete nejspíš nadávat stejně jako já.To,že ve hře jsou bugy už asi nikoho nepřekvapí,jeden z nich vám předkládám na obrázku.Spadl jsem do díry,takže jsem musel úsek opakovat ,no a jak vidíte zapomněl se tu ve vzduchu granát.O grafice můžu říci,že tak mizerné barevné spektrum, aby člověk pohledal.Odstíny jsou vytvořeny tak ohavně,že grafik hry by potřeboval vytahat za uši.Přímo lahůdkou jsou pasti a pastičky ve hře.Nejprve si řekněme jaké se ve hře vyskytují,nejčastější je natažený drát přes cestu,který je napojený na granát.Deaktivace granátu probíhá tak,že přijdete k pasti a až se vám objeví press Use....tak stisknete klávesu F a pak musíte levým nebo pravým myšítkem vykliknout zelené políčko ,tak jak to vidíte na obrázku.Odstřelit granát z bezpečné vzdálenosti nelze.Druhou pastí/v džungli/je zamaskovaná díra.Když na ní stoupnete ,tak se nabodnete na špičaté kůly.Tuto past můžete obejít nebo přeskočit,deaktivovat nejde.Další pastí je poklop z kůlů na zemi/ten je jen v tunelech v podzemí/,který musíte odblokovat.Opět musíte přijít k pasti a až se vám objeví press Use....tak kliknete na klávesu F,tím past odblokujete a můžete po ní projít.Tyto pastičky mě přímo štvali,protože mnohdy nebylo vůbec nic vidět a když jste poněkolikáté projížděli místo,kde jste se nabodli na kůly  a kroužili myšítkem po prostoru až se objeví kýžené press Use....no děs.Poslední pastí jsou hadi v tunelech,musíte tedy koukat nejen pod nohy,ale i nad sebe.Když vás takový had uštkne, tak umíráte tak rychle,že i nejjedovatější had na světě je proti tomuhle břídil.Hada tedy musíte z bezpečné vzdálenosti zastřelit.Jak vidíte pastí je ve hře dost,neustále do nich padáte,alespoň já padal a proklínal autory,protože si neumím představit,že by to tak v reálu ve Vietnamu bylo.Pokud ano,tak to museli mít vietnamci skvělou paměť ,a běda tomu co se zasnil a nekoukal pod nohy.Další mizérií ve hře je stejnost nepřátel.Všichni vietnamci mají stejný ksicht,nenajdete žádného ,který by vypadal jinak než jako tito dva na obrázku.Ve hře se objevují i ženy a myslíte,že u nich je tomu jinak?Proč se páni autoři obtěžovat s nějakou pestrostí,že?To,že ve hře nelze nic rozstřelit vás už nepřekvapí.Přitom ve hře je plno sudů,beden,jenže by to byla další prácička pro autory ,takže raději nic zmlsaní hráči.Tíživou atmosféru se tvůrci snaží docílit třeba tím,že na kůly napíchají hlavy mrtvých vojáků,jenže ono to bohužel nějak nefunguje.Vysloveně nechutnost je,že jako trofej si můžete uříznout ucho nepřítele.Po mrtvých kamarádech zase sbíráte identifikační štítky.V podzemních tunelech často hlídkují vietnamci tím způsobem,že hledí do zdi a jsou otočeni zady k otvoru,/kterým jako jediným lze do místnosti vejít/,opravdu zvláštní taktika.V určitých pasážích hry jsou vloženy do hry jakési obrázkové flashbacky,kdy se vám promítají vzpomínky na rodinu,na vaši lásku,na Ameriku...působí to jako hrozné klišé.Tu rodinu bych chápal,ale že budu v tu chvíli myslet na Ameriku jako takovou?Zvuky jsou předtočené smyčky,které se stále opakují,zbraně mi také neznějí lahodně a už vůbec ne hlasy,ty jsou úděsné a zvláště hlas ,kterým promlouváte prostřednictvím vašeho hrdiny ,mě hodně tahal za uši.Obtížnost není zrovna nejtěžší,vietnamci však neuvěřitelně hodně vydrží.Střílel jsem jim do obličeje ,pistolí je to zhruba tak 5 zásahů než protivníka zabijete,jen u sniperky to bylo na jeden zásah.Tunnel Rats je neuvěřitelně stereotypní hra,chvíli jste v podzemních tunelech,pak zase chvilku v džungli nahoře a tak pořád dokola.K orientaci vám slouží kompasová mapa.I když je to hra striktně lineární,tak se vám občas také stane že budete bloudit,ale ne dlouho,na to je rozloha příliš malá,abyste nevěděli kudy kam.Projdete si 8 misí,zpočátku se bude zdát ,že hra je dostatečně dlouhá,ale až se naučíte dávat si pozor na pastě,tak zjistíte,že jednotlivé mise jsou dosti krátké.Dohráno budete mít za takových 5 hodin,to je hodně málo.Tunnel Rats je možná nejhorší střílečka jakou jsem kdy hrál/mám mizernou paměť,tak proto píši slovo možná,abych jí neukřivdil/Dávám poprvé nějaké hře 0%.Tenhle paskvil obejděte velkým obloukem.