Jack Keane-The Evil Seed(617)

15. 12. 1994

Jack Keane

2.září 2008 Autor recenze-Midnight Knight

Mám zvláštní schopnost činit svůj život komplikovanějším,než už je.No,posuďte sami-napřed napíšu silně emotivní článek o tom,proč by si soudný člověk neměl kupovat českou verzi Jack Keane,a protože hra samotná za nic nemůže,je teď mou povinností jí ve vašich očích „očistit“..a přitom to vychvalování udržet v nějakých rozumných mezích,bez zbytečného přehánění.A potom že řidič,ten tvrdej chleba má..;-)Jack Keane je klasická kreslená third person view adventura,jak je poslední dobou klasikou,Německého původu,od,troufám si říci,klasika tohoto žánru v zemi,po které chodil Wagner a Goethe,no,vidím,že už vám zapaluje..ano,je od DECK 13,společnosti,která stvořila trilogii ANKHu.Takže žádné závratné překvapení ohledně designu,Jack Keane běží prakticky na stejném engine jako Ankhy,jen doba načítání se o pár sekund protáhla.Ačkoliv manual vyhrožuje,že ALT + TAB ve hře nefungují,přepínal jsem se pomocí těchto kláves mezi hrou a Wordem bez problémů/zřejmě proto,že jsem-jako obvykle,manuál četl až po jejich použití/,nicméně nápor je to na systém obrovský,takže po cirka desátém přepnutí to už hra nevydrží a spadne,což pro mne bylo,díky tomu,že při psaní návodu jsem se musel přepínat každou chvíli,a ukládání pozic je věc,kterou pravidelně zapomínám dělat,dost otravné.Tolik asi k systémovým požadavkům-jsou fakt náročné.Ovládání je „klasika Ankh“,to jest TAB vám zobrazí úkoly,které je zapotřebí splnit,klávesou X se zobrazí místa,na kterých je něco zajímavého,ať už k prohlédnutí,nebo sebrání-a Xko budete používat asi dost často,i když ke grafice jako takové nemám výhrad,některé předměty mohli autoři udělat o trochu větší.Ačkoliv jsem při hraní věděl,že na určitém místě je nějaká věc,trefit se na ní vyžadovalo chvílemi až nadpozemskou trpělivost-a pokud jsem k nějaké věci běžel z dálky,pravidelně se Jack netrefil a proběhl kolem ní.Ono pobíhání samotné není občas bez problémů,zejména v lokacích ,kde se některá místa „zoomují“ a po pár krocích opět přecházejí do normálního zobrazení-to pak takovým místem proletíte jak neřízená střela,když se vracíte,jen tak tak o milimetr přeběhnete hledané místo,až to nakonec vzdáte a radši dojdete pomalu-na obranu zas nutno říci,že takových míst není mnoho.Zajímavým zpestřením je v Menu sekce Bonusy,která se vám otevře,nebo zaktualizuje,poté,co najdete a posbíráte určité předměty,přípdně ještě zjistíte,co s nima provést.Úroveň puzzlů ve hře bych označil asi tak za středně těžkou,většina problémů,kdy jsem se občas na chvíli kousnul,byla způsobená nutností pobíhat s jednou věcí přes půlku ostrova-a vzpomenout si,kde jsem to jen viděl ten strom,ke kterýmu se ženu se sekerou.Co mne potěšilo,bylo zjištění,že hodně věcí se dalo řešit vícero způsoby.K příběhu samotnému-jedná se o parodii na populárního/a po víc jak padesáti letech stále mladého/ agenta 007,která ja zasazená do konce devatenáctého století.Démonický doktor T. se chystá Britské koruně zasadit smrtelnou ránu pomocí masožravých kytek(nevím,jestli je to tím,že jsem toho už hodně zažil,takže mi všechno připadá povědomé,ale když jse viděl,kterak T.křepčí po laboratoři,vybavil se mi ihned nezapomenutelný pan Kopecký v neméně nezapomenutelném filmu Adéla ještě nevečeřela)Britská koruna se pro změnu chystá odvrátit katastrofu pomocí svého nejlepšího agenta Montgomeryho.A do toho se tak nějak čirou náhodou,jak už to bývá,připlete Jack Keane.Jack je,ehm,zkrachovalá existence je snad příliš kruté označení,no,je to poněkud neúspěšný kapitán lodi Charming Princess,sice všude dorazí se svou lodí jako první,bohužel však na úkor nákladu,který vozí.Takže je celkem pochopitelné,že ve chvíli,kdy se s ním poprvé setkáme,sedí přivázaný na vrcholu Big Benu a dvě nevábně vypadající gorily se z nej snaží vymlátit dluhy nebo duši,podle toho,co vypadne dřív.Bylo by dost trapné,kdyby hlavní hrdina zhynul v první minutě hry(peníze viděl naposledy,když si nějaké půjčoval),takže se mu podaří padouchům utéct./morální dilema,jsou to vůbec padouši,když požadují,co jim patří,ale…ale po hlavním hrdinovi..?ale jo,jsou,jednohlasně jsem se usnesl/ Pro tajnou službu není tedy žádný problém přemluvit Jacka,aby za tučnou odměnu 10 000 liber odvezl agenta Montgomeryho na Tooth Island,na kterém doktor T. pěstuje svoje kytky.Cestou na ostrov přibírá Jack dalšího pasažéra,krásnou Amandu(záliby střelba a nošení černého spodního prádla),novou asistentku doktora T.-zlí jazykové tvrdí,že asistentky mají u doktora krátkou životnost,hmm.Snad toho moc nezkazím,když prozradím,že agent Montgomery krátce po příjezdu na ostrov hyne trapnou smrtí(kdyby ne,musel bych ho ze hry asi vyeditovat),takže budoucnost Impéria leží plně v Jackových rukou-a také  v půvabné ručce Amandy-stejně jako v Ankhu,i v Jack Keane budete hrát za víc osob.Hra je nabitá vtipem,bohužel pro naše hráče jsou často fórky založené na slovních hříčkách nebo koloniálních zvycích,případně na vztazích Anglie-Amerika,takže nevím,kolik si z toho normální český hráč odnese..no,a český „překlad“,ten to zazdil úplně-u něj se sice člověk zasměje taky,ale blbosti překladatelů,za předpokladu,že umíte anglicky(šel jsem do kolen,když jsem u věšáku s látkami našel popisku „továrna“,nebo v inventáři u balíku označení „pozemek“,a to je pouhá kapka v celém tom moři nesmyslů)Co tak ještě říct..?Dobrý příběh,kvalitní grafika umocňuje krásu exotického prostředí,do kterého je hra zasazená,pod tím vším je podepsán Jan Klos-stejně jako pod sérií Ankh.A protože mu nic není svaté,ani posvátný Ankh,je zcela normální,že na tento podivný otvírák láhví narazíme i v Jack Keane(„Možná otvírá i něco jiného“,říká Amanda,když si otvírák prohlíží)Kdo si oblíbil sérii Ankh,tomu se zaručeně bude líbit i Jack Keane,ostatním snad taky.Ještě jednou bych chtěl apelovat na váš zdravý rozum-pořiďte si verzi anglickou,německou,francouzskou nebo třeba finskou a hrajte se slovníkem v ruce-rozhodně toho pochopíte víc než u současné verze české.Některé „jazykolamy“ jsem pochopil až po hodině,některé mi zůstaly utajené doteď.Mimochodem,když jsem se po dvou dnech od prvního seznámení s „češtinou“ horko těžko dostal z dočasného pomatení smyslů a následné deprese,do kteréhožto stavu mne překladatelé uvrhli(většinou se na mě může štípat dříví a nehne to se mnou,tak si z toho udělejte obrázek sami),byl jsem rozhodnutý,že hru půjdu reklamovat a budu chtít zpátky peníze.Pak jsem si ale řek-Mide,ty vole,uvědomuješ si vůbec,co držíš v ruce?Tahle hra je rarita,něco tak debilního,co se vyskytne jednou za sto let,asi jako Modrej Mauritius-a ty by ses toho chtěl zbavit..?Nehledě na to,že když to teď vrátíš,příjdeš o věchny další perly,který tam jsou.Takže jsem si hru nechal-jsem asi perverzní..:-))M_K

Náhledy fotografií ze složky Jack Keane