Rise of the Argonauts

9. 3. 1987

Rise of the Argonauts

1.6.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Nejsem si tak docela jistý,že v dnešní uspěchané a hektické době,jsou lidé ochotni číst/nemyslím tím bulvár/.Zvláště děti jsou dnes provázány spíše s počítačem než knížkou/znám to z vlastní domácnosti/a tak nejsem přesvědčen o tom,že řecké báje jim něco říkají.Legenda o muži jménem Iáson,který se plavil se svými věrnými na lodi Argo ,hledat zlaté zlaté rouno je pro nás starší a pokročilé přece jen dost známá.A protože si to mysleli i tvůrci hry Rise of the Argonauts ,tak se pustili do díla.Studio Liquid Entertainment,které patří společnosti Codemasters odvedlo dobrou práci.Použili Unreal 3 engine a je to na hře znát,myslím v tom dobrém.Příběh však značně upravili,takže se to tu hemží notoricky známými jmény.Příběh je o smrti Alkamé, která je zabita v den své svatby s Iásonem.Ten se rozhodne pomstít a opět přivést svou milovanou zpět mezi živé, a to pomocí zlatého rouna.Za pomoci bohů a několika věrných,kteří mu jsou nakloněni,se vydává na strastiplné putování po antickém Řecku,aby nalezl to co hledá.Pokud bych to zjednodušil tak vlastně neustále běháte,s kdekým mluvíte a nakonec bojujete.Ke konci hry už jen bojujete.Hra je však hodně chytlavá,zajímavá a pokud jen trochu máte rádi starověké řecké báje, tak se vám hra bude určitě líbit.Iásona doprovází hned na začátku Herkules,přidá se Medea,později satyr Pan,Atalanta,Achilles a další.Vy ovládáte Iásona a počítač zase dva společníky,které si Iáson vybere.Na vaše putování dohlížejí bohové Ares, Hermes, Apollo a Athena.Když plníte úkoly nebo hovoříte,máte možnost určit, kterému z těchto bohů věnujete svou přízeň.Rise of the Argonauts je žánrově jednoznačně RPG,s hodně velkou dávkou akčních bojů.Můžete vylepšovat své dovednosti,svojí zbroj i zbraně a v neposlední řadě lze podmanit božské síly,které vám ulehčí boje s nepřáteli.Naštěstí nejste sám,po boku máte věrné přátele,především Hercules a později Achilles hodně pomohou Iásonovi v boji.Máte na vybranou tři obtížnosti,na tu nejlehčí je to docela příjemná procházka hrou,na tu nejtěžší obtížnější,ale určitě ne pro hardcore hráče.Ve hře se vám bohužel nezobrazuje ukazatel zdraví,což je hlavně v boji velmi nepříjemné.Na výběr máte pouze tři druhy zbraní-meče,kopí a palcát.Jejich atributy se nevylepšují, ale čas od času naleznete nový, silnější kousek. Zbraně lze přehazovat i během bojů.Nemůžete je však používat jak se vám zachce,aktivní budou jen při bojích s nepřáteli,nebudete tedy moci zabít kohokoliv.Jinak zabíjíte spousty mytologických nestvůr ze starověkých bájí.Ovládání na klávesnici je dobře rozvržené,nemusíte používat mnoho kláves,tím má hra větší spád.Oceníte to hlavně při bojích s nepřáteli,kdy budete používat jen klávesy pro pohyb a myš pro zbraň.Ve hře je spousta animací a jsou opravdu velmi povedené.Vůbec grafika hry se mi moc líbila.Je krásně barevná,autoři na tmavé a ponuré lokace naštěstí moc nesázeli, s výjimkou poslední části.Velmi kvalitně jsou vytvořeny postavy,muži jsou vesměs urostlí a svalnatí,kdežto ženy jsou velmi krásné,s nádhernou postavou.Třeba Medúza je nádherná ženská,vysloveně můj typ.Jednotlivé lokace jsou taktéž bez chybičky a je opravdu krása dívat se na to, jaké bylo Řecko v době antiky.Co mne zklamalo ,to jsou české titulky ve hře.Z nich většinou nepochopíte vůbec nic,ten kdo titulky tvořil si hru vůbec neprošel.Slova se neskloňují a tak to někdy vypadá jak před 100 lety,kdy si lidé mimo tykání a vykání i onikali.Je to smutné o to víc ,že ve hře je spousta dialogů,kterým při takovém otitulkování mnohdy nejste schopni porozumět.Čekal jsem preciznější práci a ne takovou fušeřinu.Hudba je velmi kvalitní,dokonale podbarvuje atmosféru,zvuky jsou bez chybičky a dabing postav je špičkový.Každá postava má originální hlas .Hra vás nevodí za ručičku,respektive vám moc nepomáhá.Mám na mysli především to,že tu není klasické objectives,kdy se vám zobrazí ,co vlastně máte dělat.Stejně tak se vám nezobrazuje mapa,takže musíte vždy klávesou Esc jít do menu,kliknout na mapu a zjistit ,kde se nacházíte.No a právě mapa vám plní funkci objectives,protože se vám na ní objevují barevné puntíky,které znamenají,že si musíte promluvit s nějakou osobou.To vás posunuje v ději vpřed.Zpočátku to bylo dost nepříjemné a zbytečně složité,ale zvykl jsem si ,a pak už mi to ani nevadilo.Je však potřeba se do hry ponořit a pokud možno hrát v kuse.Hraní mi zabralo zhruba tak 20 hodin,takže i s délkou hry musím vyjádřit spokojenost.Rise of the Argonauts je lehké ,akčněji laděné RPG,které je zacíleno na masovější část hráčské komunity.Nevím jestli to byla správná trefa,ale za sebe mohu říci,že jsem se dobře bavil.Dávám 70%

Náhledy fotografií ze složky Rise of the Argonauts