The Royal Marines Commando

24. 2. 1985

The Royal Marines Commando

1.únor 2009 Autor recenze-Standa Madukas

Tak jako jsou ve filmu vysokorozpočtové trháky,umělecké skvosty,komedie,akční pohádky nebo druhořadé slátaniny, tak i ve hrách je tomu podobně.Předesílám,že The Royal Marines Commando si nehraje na něco,čím zaručeně není.Jestliže máte rádi hry,které nejsou drahé a přitom jsou celkem zábavné,tak by vás tato hra mohla uspokojit.Už slyším kritiky,kterým se hra nelíbila.....hnusná ,hranatá grafika,těžká linearita,nulová inteligence nepřátel a tak bych mohl pokračovat.Ano,budou mít pravdu,ale já trochu odbočím,abych se posléze dostal k jádru věci.V průběhu 90.let minulého století,respektive v polovině se poprvé objevili střílečky jako Domo nebo Dupe Nukem.Procházeli jsme neustále koridorem a ač nás hra vodila za ruku, tak nás to strašně bavilo.Tenhle herní princip v akčních střílečkách zůstal víceméně zachován a čerpají z něj hry dodnes.Dokážu hře odpustit linearitu v případě ,že se bavím a toto bylo splněno.O co konkrétně ve hře jde?Už jen podle názvu hry byste nejspíš uhádli-hledáte a získáváte tajné dokumenty,likvidujete nepřátele,osvobozujete vězněné a další podobné úkoly.Jako posilu dostanete kolegy ve zbrani,kteří jsou v podstatě nesmrtelní,takže se vám procházejí jednotlivé mise celkem v pohodě.Nepřátelé moc inteligence nepobrali a tak dost zoufale útočí a podle toho i dopadnou.Ono stačí jen jít do dřepu,schovat se za stůl nebo něco podobného a pak vystihnout správný okamžik a trefit .Vývojářem hry jsou polští CITY Interactive/polská pobočka/Ocitneme se ve druhé světové válce,budeme pracovat přímo pro britskou vládu v čele s Churchillem.Píše se rok 1941,Britské rozvědce se podařilo zjistit informace o německém tajném projektu zahrnujícím dva prototypy nových ponorek.Ponorky je potřeba zničit.Informace máte jen obecné,vaším úkolem je zjistit co nejvíce faktů o umístění ponorek.Videa nejsou moc povedená,ale naštěstí je můžete přeskočit.Trochu zbytečný je systém krytí: máte-li v ruce samopal a schováte se za překážku,zobrazí se vám na jejím kraji malá ikona.Ve hře máte i kompas,který vás vede na místo určení.V této koridorové střílečce není potřeba,místy spíše škodí než pomáhá.Když jste zasaženi nepřítelem,tak neumíráte ani nepotřebujete lékárničky,ale je potřeba se rychle schovat,chvilku zůstat v klidu a jste opět připravení k boji.Zbraní a munice je ve hře dost,vše je standardní výbava,nečekejte nějakou i-těch lahůdku.Já si nejvíce oblíbil samopal,ale nepřítele můžete zabít i pažbou nebo bajonetem.Interakce s okolím je mizerná,pokud mě paměť neklame tak jedině sudy a propanové láhve lze rozstřílet/vybuchnou/Jinak s ničím nelze hnout.Hra je poměrně krátká,nevím přesně za jak dlouho jí dohrajete/hrál jsem jí na etapy/,ale počítám že je to jen pár hodin.The Royal Marines Commando je hra která uspokojí,ale nenadchne.Není to vyslovený propadák,ale nepřináší nic,na co byste měli vzpomínat.Dávám 45%

Screeny