Frontlines-Fuel of War

5. 1. 1999

Frontlines: Fuel of War

17.ledna  2009 Autor recenze-Standa Madukas

Předem upozorňuji,že toto je recenze singleplayeru.Rok 2024.Vztahy na mezinárodním poli se vyostřili a boj o nerostné suroviny,zvláště o ropu vyhrotil situaci natolik,že svět stojí před válečným konfliktem.Vytvořila se dvě silná seskupení-Západní koalice/státy Evropské unie a USA/a Aliance rudé hvězdy/Čína a Rusko/Takový je tedy načrtnutý scénář hry a nyní se podívejme trochu více na hru samotnou.Jedná se o akční střílečku kterou vytvořilo Kaos Studios,tvůrci povedené Desert Combat pro Battlefield 1942.Hra vyšla jak pro PC,tak pro PS3 a Xbox360.Jednotlivé mise nás zavedou na území bývalého Sovětského Svazu(Turkmenistán, Kazachstán, Tádžikistán),podíváme se do průmyslových zón i vybydlených oblastí,abychom ve finále zavítali do Moskvy.Ve hře se pohybujete tak,že posouváte válečnou linii stále vpřed.To znamená,že na mapě jsou body,které musíte obsadit,tím dosáhnete posunutí bojové linie.Ve hře není možné ukládat.Hra se uloží většinou právě na místech,která obsadíte/checkpointy/.Hlavní boje jsou kladeny na pěchotu,takže zažijete klasický boj o každičký metr,ale stejně tak se svezete i těžkou bojovou technikou.Mise jsou kvalitně rozvrženy,náplň je vždy jiná.Velmi dobrým prvkem ve hře je postup který vyhovuje vám.Linearita tu sice je,ale jak se dostanete k určenému bodu je jen na vás.Pokud se chcete prostřílet,proč ne?,pokud se vám zamlouvá vzít tank,tak pokud je nablízku, je to jen na vás.Protivníci jsou odolní podle toho jakou zvolíte obtížnost.Čím vyšší ,tím více budete mít pocit,že nepřátelé jsou opravdu vojáci .Jsou odolní,mají skvělé schopnosti/bystrozrak,rychlost,předvídavost/Pokud však zvolíte tu nejnižší tak tam už je to znatelně horší,vojáci se moc nekryjí,dělají často nelogické chyby.Hodně nepříjemný je respawn,nepřátelé se objevují ze stále stejných míst,takže musíte vydržet určitý stereotyp v časovém úseku a čekat až se hra uráčí pustit vás dál.Příjemným prvkem je změna obtížnosti v průběhu hraní,takže hru je možné začít hrát na vyšší obtížnost,protože při každém skonu si můžete vybrat jinou.Samostatnou kapitolou jsou robotí hračky.Možná to není přesný název,ale věřte že jak hračky vypadají.Jejich schopnosti jsou neuvěřitelné a pokud  jim přijdete na chuť jako já ,tak se budete skvěle bavit.Především je to miniaturní helikoptéra,kterou přiletíte k nepříteli a pak už jí dálkově odpálíte tam ,kde potřebujete.Výborný je také malý tančík,kterým zajedete pod tank a pak už se jen díváte na destrukci tanku.Působivý je i vrtulník,který vystřeluje rakety,nadělá spoustu zmatků.Hodně užitečnou pomůckou je dalekohled,který má funkci navádění letadel na cíl.Přivoláte tak leteckou podporu na místo,které chcete bombardovat.Moc se mi ovládání robotků zamlouvalo a využil jsem maximální možnost tyto skvělé zbraně použít.Dosah signálu na ovládání těchto hraček je omezen,takže je potřeba pečlivě vybrat místo pro váš úkryt a pro následné použití robota.Střelné zbraně ve hře nemají žádné hi-tech vychytávky.Jejich funkce je klasická,tak jak ji známe z mnoha her/tím myslím samopal,sniperku,granátomet atd.Munice je dostatek v bednách hustě rozmístěných po celé lokaci.Grafika využívá Unreal3 engin a je to hodně znát,tím myslím,že je opravdu na co koukat.Prostředí je zničitelné jen v tom směru co vám hra dovolí.Interaktivita není špatná,lokace jsou plné různých předmětů, objektů a nádrží,které vybuchují nebo se ničí.Vše vypadá hodně uvěřitelně,animace jsou lahůdkové.Navíc vše odehrajete bez velkých nároků na hardware.Výborná je kamera a je jedno jestli procházíte misí jako pěšák nebo jedete v tanku.Vždy máte přehled.Nemusíte se obávat bloudění,mapa vás vždy směruje k místu,kde je potřeba splnit úkol.Velmi dobré ozvučení je dalším kladem hry.Ovládání je naprosto bezproblémové,nakonfigurovat si ho můžete dle sebe.Ještě je třeba připomenout ,že v singleplayeru si zahrajete jen za Západní koalici.K Frontlines jsem přistupoval s jistou nedůvěrou,ale sám jsem byl překvapen jak mě hra bavila a jak sem si jí užíval.Ve hře je celkem 8 misí,které jsou rozděleny na jakési podmise,kde plníte jednotlivé úkoly.Hru jsem dohrál za 8 hodin,což je velice slušná porce zábavy.Frontlines je příjemným překvapením.Dávám 85%

Screeny