Civil War -Secret Missions

14. 8. 2002

Civil War-Secret Missions

14.prosince 2008 Autor recenze-Standa Madukas

Válka Severu proti Jihu v počítačových hrách pokud mne paměť neklame nebyla nikdy nějak kvalitně ve střílečce zpracována tak,aby se stala nezapomenutelným zážitkem.Slovenští Cauldron se pokusili toto bílé místo na mapě vyplnit právě střílečkou z dob občanské války v USA.Náplň jednotlivých misí je různorodá,přesto jsem se neubránil pocitu,že vše je vytvořeno podle jedné šablony.Jde o to,že hra je striktně lineární a nedovolí vám udělat nic, mimo rámec vymezený autory.Je to v podstatě koridor,kterým procházíte kupředu,likvidujete nepřátele a tak stále dokola.Je to občas proloženo nějakým odpálením soudku prachu,vykopnutím dveří,ale to je tak vše.Hodně nedomyšlené a iritující je,že vaši spolubojovníci jsou neškodní v boji proti nepřátelům.Nejsou schopni zabít nepřátele/když vidíte,že střílí z bezprostřední blízkosti na nepřítele a ten žije ,tak nechápu jestli někdo hru testoval a pokud ano ,tak proč je tahle stupidní chyba zachována/ a vše je jen na vás.Jakmile se budete snažit nechat iniciativu na nich, tak se nikam nedostanete, jste na vše sami.Ve hře se setkáte s důležitými postavami války Severu proti Jihu/s generály Leeem, Grantem,Stonewall Jacksonem a dalšími/.Mise mi nepřijdou příliš nápadité,sice si užijete přepadení vlaků,střílení z lodě,útok na artilerii,přestřelku ve městě či ve skladišti,ale žádná není natolik nápaditá a zajímavá,aby se vám vryla do paměti.Co se mi na hře líbí je grafika.Sice je trochu kýčovitá,ale myslím,že k době kdy se válka odehrává docela sedne.Co však zamrzí je téměř nulová interakce s okolím.Nelze nic moc rozstřílet,jen to co sama hra dovolí/dostavník,bedny,stodola/.Jednotlivé mise jsou značně nevyrovnané, co se týká obtížnosti,některé projdete v pohodě a u některých je to hra na delší čas.Třeba střílení z lodi,z děla na cíle mi dalo zabrat,protože balistická křivka byla dost těžko vypočitatelná,respektive to byla střelba na náhodu.Zbraní ve hře moc není,v podstatě je to jen brokovnice, revolver,puška s dalekohledem a puška.Sice si vystřelíte i z kanonu a Gatling gunu,ale arzenál zbraní je opravdu hodně chudinký.Zabojujete si jak na straně Unie,tak i Konfederace,ale nějaký podstatný rozdíl v tom není.AI nepřátel je hodně slabá,v podstatě se stačí dostat do určitého úhlu a pak už jen střílíte nepřátele jak vrabčáky.Někteří vydrží opravdu hodně.Do jednoho jsem vypálil 12 ran než bylo po něm,proto se snažte střílet rovnou na hlavu.Dojem kazí i skrip určitých úseků,objevují se stále a stále nepřátelé na těch samých místech,kde jste zabili nepřátele.Působí to místy dost komicky a je to docela otrava.Animace nevypadají špatně.Ovládání si můžete nakonfigurovat podle sebe,jak vám to vyhovuje nejlépe.Až dokončíte všechny mise, tak na konci získáte bonusový level s názvem Siege.Opět budete střílet z děla na lodi a vaším úkolem bude zasáhnout v časovém limitu 7 budov.Civil War není dlouhá hra,za 7 hodin máte dohráno,pokud se tedy nezaseknete u mise,kterou jsem vzpomínal výše v recenzi.Tato hra díru do světa určitě neudělá,ale pokud si ji chcete zahrát tak vás odrazovat nebudu.Ač je po všech stránkách podprůměrná/s vyjímkou grafiky/ tak jsem jí dohrál a nemůžu říct,že s nechutí.Dávám 40%

Náhledy fotografií ze složky Civil War-Secret Missions