The Blackwell Legacy

2. 4. 1985

The Blackwell Legacy

1.srpna 2008 Autor recenze-Midnight Knight

Dave Gilbert-dobře si tohle jméno zapamatujte,pokud nějakou náhodou neskončí v propadlišti dějin,bude za pár let mezi hráči známý asi jako Al Lowe nebo Roberta a Ken Williams.Dave a jeho poměrně nová společnost s děsným názvem Wadjeteyegames spáchali ke dnešnímu dni trilogii Blackwell,sérii sice poměrně krátkých,ale rozhodně zajímavých her,v kterých v hlavní roli vystupuje duch Joey,pomáhající pomocí lidských médií nalézt ostatním strašidlům cestu za světlem.Sám Joey pak,z blíže nespecifikovaných důvodů,za světlem odejít nemůže a musí tedy otravovat příslušníky lidské živé rasy-prostě nic ve vesmíru není dokonalé.V první epizodě The Blackwell Legacy se mladá novinářka Rosangela Blackwell(dává přednost jménu Rose,nekroutí to tolik hubu) po smrti své tetičky,která posledních 20 let strávila v komatu,seznámí s Joey a zjistí dost znepokojující věc:Joey je totiž něco jako rodinné dědictví,využívá vždy jednoho člena rodiny a když ten pak časem zemře,Joey se zaměří na někoho dalšího.Nevím,jak vy,ale já bych v ten moment sbalil věci a odjel na Bahamy-když už se zbláznit,tak alespoň v luxusním prostředí.Rose se navíc od rodinného lékaře dozvídá,že v její rodině je demence dost častým jevem,takže je možné,že jí brzy bude mít taky(zde se nabízí otázka,jak to vlastně bylo,jestli Rose a její předchůdkyně vídaly Joey díky tomu,že byly dementní,nebo jestli demenci způsobil až časem Joey,no,v každém případě,nechtěl bych být v kůži Rose).Rose po seznámení s Joey začne pomáhat ztraceným duším nalézt cestu ke světlu na konci tunelu,což je i hlavní náplní hry.Blackwell Legacy je poháněná AGS enginem,který Dave Gilbert dokázal využít do posledního milimetru,grafika je nádherná,což vyvažuje poměrně krátkou dobu hraní.Obě postavy,jak Rose,tak i Joey,jsou sympatické,člověku okamžitě přirostou k srdci.Když vidíte strašidlo Joey a slyšíte jeho typické“hallo,brighteye“,nemusíte být génius,abyste zjistili,že se Dave Gilbert rád dívá na staré filmy s Humphrey Bogartem-za to ode mě dostává jeden bonusový bod navíc..:-)Docela zajímavá je i geneze trilogie Blackwell.Dave Gilbert stvořil první hru s Rose Blackwell někdy kolem roku 2000 pod názvem Bestowers of Eternity,v které Rose pátrá,kdo to je tajemný Joey-a až to zjistí,hra končí s tím,že pokračování bude příště.Nebylo,což mě tehdy dost naštvalo.Dave celý projekt uložil k ledu,až po několika letech se k němu vrátil,komplet ho překopal,z první nedokončené hry použil jen pár scének a zbytek udělal nový.Možná je to trochu škoda,hráč tak přijde o potěšení pátrat po postavě Joey,v Blackwell Legacy je postaven před hotovou věc,že Joey ho bude provázet na každém kroku,a šmytec.(Na Freegame.cz) si můžete stáhnout první nedokončený Bestowers Of Eternity a porovnat se současnou The Blackwell Legacy,jednak zjistíte,jak se vlastně Joey v Roswellovic famílii objevil,a taky uvidíte,že co se týče zpracování,udělal za těch pár let Dave Gilbert obrovský krok dopředu.Držím mu palce,ať mu to vydrží a nadále.M_K

Náhledy fotografií ze složky The Blackwell Legacy