Agatha Christie-Murder on the Orient Express

10. 6. 2004

Agatha Christie - Murder on the Orient Express

10.12.2006 Autor recenze-Standa Madukas

Myslím,že představovat slavného detektiva Herkula Poirota je stejně zbytečné jako se ptát kdo je to Sherlock Holmes.Ano tento podsaditý plešatý chlapík patří do elitní skupiny slavných a skvělých detektivů.Stejně tak představovat spisovatelku Agathu Christie je myslím zbytečné.Pokud tedy obojí spojíme vyjde nám velmi úspěšná dvojice.Vražda v Orient expressu patří mezi ty majstrštyky,které A.Christie katapultovali mezi hvězdy žánru detektivek.Jenže něco jiného je kniha a něco jiného je hra.Slavný Poirot sice ve vlaku nechybí,ale během nehody s lavinou si pohmoždí kotník a je připoután na lůžko. Pátrání se musí ujmout někdo jiný.Ale koho vybrat?Naštěstí je tu mladá,šarmantní dáma Antoinette Marceau.Poirota měla kontaktovat jménem Marcela Bouca,ředitele Train Company,který je vzat do vazby.Chtěl slavného detektiva angažovat jako člověka,který prokáže jeho nevinu.Poirot bude Antoinette po celou hru k dispozici a Antoinette s ním bude veškerá svá pátrání konzultovat.Poirot zde tedy funguje jako určitá forma nápovědy.Pokud jste hráli předchozí hru od A.Christie-10 malých černoušků tak v podstatě to samé nás čeká i v Orient expressu.Myslím tím stejnou grafiku,ovládání i inventář.Pokud máte rádi hry od The Adventury Company tak určitě nebudete zklamáni.Naopak,myslím si že tato hra je jednoznačně o krok vpředu.Děj se odehrává převážně v útrobách světoznámého luxusního vlaku mířícího z Istanbulu do Paříže,ale jen pár hodin po odjezdu vlak zastaví lavina a druhého dne je v jednom z kupé nalezen zavražděný jakýsi Ratchett.Vražda v Orient-expresu je klasická point-and-click adventura, ve které řešíte hádanky, kombinujete předměty a hovoříte s postavami.Vaším úkolem je zpovídat všechny cestující ,včetně personálu a postupně skládat dohromady mozaiku vztahů osob jedoucích ve vlaku.Tyto osoby jsou až podivuhodně propleteny se zavražděným mužem a je na vás ,abyste přišli záhadě na kloub.Opět tu máte bohatý inventář,kde kombinujete předměty,sbíráte otisky prstů a také získáte pasy všech osob jedoucích ve vlaku.Kromě výše zmíněného nabízí Vražda v Orient-expresu nové rozuzlení příběhu odlišné od toho knižního.Také anglický dabing je vynikající,včetně slavného Davida Sucheta,jenž ztvárnil Poirota ve slavném britském seriálu.Zvukové efekty taktéž nemají chybu a bohatý orchestrální soundtrack hře dodává atmosféru 30.let minulého století.Co,ale vše zastíní je poutavý příběh Agathy Christie, který vás vtáhne a nepustí dokud hru nedohrajete.Já jsem si hru užíval a moc se mi líbila.Pro mne je to 80%

Náhledy fotografií ze složky Agatha Christie: Murder on the Orient Express