The Arrangement

4. 4. 1985

The Arrangement
10.12.2006 Autor recenze-Standa Madukas
Jak začít tuto recenzi ,aby byla zajímavá a dokázala vás nalákat a nadchnout pro zahrání si této hry.Přiznám se ,že nevím a to je špatně.Ona už celá tato hra působí tak,jako když kousnete do hodně kyselého jablka.Začněme tím co mne dost otrávilo a znechutilo.Je to naprosto nedostačující grafika,která je jedním slovem příšerná.Je sice pravdou,že jsou asi daleko horší hry,ale tohle jsem nečekal.Když uvidíte animace tak si řeknete,že hra je někdy z roku 1993.Omyl,vydána byla v roce 2004!!To je pro mne dost nepochopitelné,že něco takového mohlo vyjít.Pochopil bych to u nějaké adventurky ,která je volně ke stažení,ale ne u plnohodnotné hry za kterou se The Arrangement vydává.Příběh začíná přitom tak slibně……vidíme šťastný manželský pár,svatbu v plném proudu a pak střih,manželku s cizím mužem v pokoji jak spolu hovoří a cosi plánují.Další střih a jsme v ději posunuti o 5 let později.Začínáte ve vaší firemní kanceláři, kde váš první úkol je udělat dvě kopie zprávy a umístit je na stůl vašeho šéfa.Poté se vracíte domů a zjistíte,že jakýsi Fortray unesl vaši manželku. Musíte si zpátky pospíšit do kanceláře pro další instrukce, záznamník vás informuje, že máte omezený čas ve kterém musíte najít vaši drahocennou a šerednou Anniu.Začátek jak vidíte celkem slibný,ale nyní se podívejme na zoubek dalším nedostatkům hry.Zvuky ve hře jsou dost jednoduché a po chvilce dost omrzí.Hudba je zpočátku dost zajímavá a hlavně její zásluhou jsem u hry vydržel.Postupně i zde však dojde k stereotypnímu tempu a pak už hru dohráváte jen silou vůle.Hádanky jsou mírně deviantní ,hloupé a stupidní.Jsou rozděleny do několika kategorií-paměťové, barevné, chronologické,prostorové atd.Co je třeba objektivně pochválit je dabing všech postav ve hře.S tím si tvůrci dali opravdu záležet a výsledek je znát.Naštěstí inventář je standardní,takže i zde lze vyjádřit spokojenost .Ovládání hry je trochu nedomyšlené,ale zvyknete si celkem rychle.Naštěstí autoři neexperimentovali a vsadili na jistotu.Bohužel postupem doby,kdy se prokousáváte příběhem klesá napětí a úroveň hry k podprůměru a poté co absolvujete několik dost ubohých hádanek,které nemají s příběhem naprosto nic společného se už jen těšíte na to až hru dohrajete a uložíte na věčné časy do nějakého tmavého kouta.Co říci na závěr k této nepovedené hře?Snad jen prosba k autorům,prosím už žádné pokračování!!Moje hodnocení je 20%

Náhledy fotografií ze složky The Arrangement