F.E.A.R. Perseus Mandate

9. 1. 1999

F.E.A.R.: Perseus Mandate

8.ledna 2008 Autor recenze-Standa Madukas

F.E.A.R.: Perseus Mandate je samostatným datadiskem /není potřeba instalovat do základní hry/který navazuje na výbornou akční hororovou střílečku F.E.A.R.Hru nejprve nainstalujete a docela nemile překvapí,že se na disku uvelebí v gigantickém rozměru 7,5 GB.No, říkám si,nejspíš to má svůj důvod a tak jsem se těšil na vizuální orgie.Bohužel hned po spuštění mi klesla čelist o dost níž, když jsem viděl jaký grafický kabátek hra oblékla.Ostré hrany,neinteraktivní prostředí,strohost interiérů i exteriérů.Jen jsem tak polknul,ale říkám si-grafika není všechno,hlavní je aby mě to bavilo.ObrazekPříběh vás zavede do objektů společnosti Armacham,kde se dějí zvláštní věci.Vaším úhlavním nepřítelem budou elitní vojáci jménem Nightclawlers,ale setkáte se i s tajemnými duchy,které jsme už měli možnost poznat v předchozích dílech.Na rozcvičení si dáte první lehké přestřelky,projdete si několik chodeb,prostranství,schodišť a zjistíte,že tohle budete v pravidelně nepravidelném rytmu absorbovat celou hru.Je smutné,že hra ve svém pojetí ustrnula jako by se psal rok 2002.Jestliže pominu obstojný scénář tak není opravdu co chválit.Trapné přestřelky,kdy sice ustřelíte nepřátelům končetiny & Soldier of Fortune,ale demence nepřátel je na úrovni houpacího koně.Když najdete správný úhel za překážkou tak jste téměř nesmrtelný a pak už jen kropíte vše co je v dosahu.Je tu i zpomalení jako v Matrixu ale vlastně ho kvůli nulové obtížnosti ani nevyužijete.Snad nejodolnější jsou ve hře velcí roboti,ale i ti jsou za chviličku vyřízeni.Je tu sice i jakýsi Ninja,ale i ten je natolik dementní,že vám neustále nabíhá na zbraň a tak vy jen hezky míříte a Ninja se po chvilce poroučí k zemi.Neuvěřitelné množství lékarniček,munice i neprůstřelných košil hru degraduje na trapnou střílečku,kterou dohrajete za jedno delší odpoledne.Ve hře je omezený počet zbraní,nejúčinnější je granátomet a Lightning Arc Weapon,což je elektrická výbojová zbraň.Sem tam se dostanete i k rotačnímu kulometu.Hra je sice v češtině,ale při tak ubohém scénáři ani není nutné poslouchat,respektive číst hlášky v češtině.Ve hře zahlédnete občas i Almu,ale je stále stejně neuchopitelná jako v předchozích dílech.ObrazekJe to smutné konstatování,ale F.E.A.R Perseus Mandate působí v roce 2007 jako vykopávka,která postrádá vše co má dobrá střílečka mít.Naprostá zoufalost autorů vyvrcholila na konci hry ,kdy bloudíte neustále po chodbách,otevíráte dveře a opět bloudíte chodbou.Tady už jsem se těžce nudil a se zoufalstvím očekával konec hry.Až se prokoušte na konec hry tak si ještě budete moci zahrát tři bonusové mise,které jsou ve stejném duchu jako celá hra.Rozdíl je jen v tom,že zde nemůžete hru uložit.Pokud mám shrnou vše do závěrečné věty tak asi takto-V době kdy jsou na trhu takové pecky jako Crysis,Gears of War,Stalker nebo Call of duty 4 je F.E.A.R Perseus Mandate jen neduživou mršinkou na poli akčních stříleček.Moje hodnocení je 30%