Alida

3. 5. 2004

Alida
11.března 2008 Autor recenze-Standa Madukas
Říká vám něco skupina Alida?Rocková skupina stejného jména je slavná po celém světě.Vydělává spoustu peněz,prodává mnoho cd a nakonec se rozhodne realizovat bláznivý nápad.Postavit kdesi na opuštěném ostrově velký zábavný park ve formě obří kytary.Nakonec si najdou místo na skalnatém ostrově, kdesi blízko pobřeží Austrálie.
Stavba zábavného parku je však neuvěřitelně drahá,spolyká všechny peníze,takže nakonec si ostrov rozdělí rozhádaní hudebníci a každý se usadí v nějaké části .My se ocitneme 15 let poté,kdy se zbývající skupinka podílníků rozhodne diskutovat o potencionální budoucnosti Alidy jako zábavního parku.Jeden z podílníků,Arina,/manažér skupiny/zmizel za záhadných okolností na ostrově,kde měl vyjednat další budoucnost ostrova.Jeho manželka je ustaraná a vás pověří ,abyste zjistil co se vlastně stalo.Tady dobrodružství začíná.Vaším úkolem je podrobně prozkoumat ostrov.Alida je hra ,která navazuje na tradici her Myst a Riven. Jsou zde hádanky nad kterými si budete lámat hlavu.Je to opravdová výzva pro ty ,které nebaví jednoduchá řešení.Hra je nelineární,můžete se pohybovat volně,přesto však určité herní principy musíte dodržet.Jednoznačně nejsilnější stránkou hry je atmosféra ostrova.Pocit prázdnoty a opuštěnosti vás bude neustále provázet na každém kroku.Ovládání je jednoduché,používáte pouze myšítko.Vše vidíte z pohledu vlastních očí.Ukládat ve hře můžete kde chcete.Menu je standartní,není problém se v něm orientovat.ObrazekGrafika je hezky detailní,animace jsou velmi pěkné,zvláště panoramatická scéna kde oblétáváte ostrov ve tvaru obrovské kytary je překrásná.Zvukové efekty jsou bez chyb.Hukot oceánu,vítr který fouká skrze kovové nosníky,skřípání kolejnic,prostě paráda.Hudba je atmosférická a záhadná jako ostrov sám.K instalaci a následnému spuštění budete potřebovat mít nainstalovaný QuickTime 5 nebo vyšší. Instalátor QuickTime je na cd přiložen ke hře.Je to hra z roku 2003 ,to je upozornění pro ty,kteří by hru hledali na internetu jako novinku.I přesto ,že je to již 5 let od vzniku, tak hra má stále své kouzlo a uvažuji o tom,že pokud bude dost času a správná nálada, tak se pustím i do návodu.Co říci závěrem?Je to hra pro milovníky rébusů a hádanek, ne však pro netrpělivé nátury.Dávám 75%
Zde si můžete stáhnout demo i videoukázku ze hry.