Cursed Mountain

5. 3. 2002

Cursed  Mountain

5.3.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Tato hra v upoutávkách a trailerech vypadala velmi zajímavě,už jen proto,že byla zasazena do horolezeckého prostředí,které se v PC hrách nevyskytuje.Alespoň já si tedy nepamatuji,že bych nějakou podobnou hru kdy hrál.Firma Deep Silver tedy přišla s tímto nápadem a vývoj hry zadala několika vývojářským studiím.A výsledek?No nebudu chodit kolem horké kaše a rovnou to řeknu-ze zajímavého nápadu se vyklubal velmi slabý survival horor.Pokud jste stejně jako já očekávali dramatický boj o život na skalní zledovatělé stěně, nebo ostré souboje s cepíny ,tak jste očekávali marně.O čem tedy hra je?Ocitnete se v  80. letech minulého století kdesi v Himalájích.Hledáte svého nedlouho pohřešovaného mladšího bratra. Jenže hned na začátku narazíte na pravěkou kletbu a ocitnete se v jiném alternativním světe,který se nazývá Bardo.V tomto světe narazíte na spousty  lidí, kteří zemřeli v této oblasti a byly staženy do pekelného Světa stínů.Vesničané, poutníci, horolezci i mniši, kteří nebyli reinkarnováni, zde trpí.No a na vás je jim pomoci jejich duše osvobodit.Osvobozování probíhá tak,že ducha napadnete čímkoliv co máte po ruce,většinou je to cepín,kterým mlátíte do ducha.Jsou tu však postupně i další zbraně jako Kartrika,Khorlo,Kila a další.Stačí pár úderů,krev cáká na všechny strany a duše je osvobozena.Pak jsou tu však těžší váhy,které už nelze zlikvidovat pouhou silou,ale musíte použít i kouzlení,kdy pomocí myšítka musíte rychle vykreslit znak,který se vám objeví na obrazovce.Probíhá to většinou tak,že zmáčknete pravé myšítko,zaměříte se na ducha a když se na něm objeví znak či znamení,tak zmáčknete mezerník a začnete rychle malovat požadovaný obrazec.Pokud to uděláte správně duch zmizí.Hra má sice budit hrůzu,ale atmosféra je natolik slaboučká,že jen obtížně se hře daří cosi jako strach vykouzlit.Alespoň v mém případě se to nepodařilo.Jsou zde také souboje s bossy,jednou je to velký pták,pak zase velký žabák který má spousty rukou,pták s člověčí muskulaturou nebo beznohý netvor.Na konci hry se utkáte i s hlavním bossem.První polovina hry je vysloveně nezáživná,ta druhá už je trochu lepší,ale celkový dojem to nezachrání.Dost nepovedené jsou i animace.No ony to ani animace nejsou,spíše takové obrázkové prostřihy ze kterých se postupně dozvídáte další podrobnosti ohledně vašeho bratra .V poslední části hry si užijete tolik lezení po skalách a zledovatělých stěnách,že vás to bude možná nudit stejně jako mě.Taky jsem se musel pousmát,když jsem musel šplhat po několikero žebřících.Nejsem horolezec,ale nějak si neumím představit,že by si nějaká horolezecká výprava brala sebou žebříky.Grafika je spíše průměrná.Lokace jsou laděny do depresivních barev,nevím nakolik to byl záměr autorů .Ovládání se zrovna moc nepovedlo,klávesy si můžete nakonfigurovat sice podle svého,co však zamrzí je to,že postava neumí skákat/musíte přijít k určitému místu,objeví se vám hláška s tím jakou klávesou můžete přeskočit na druhou stranu/,jít do dřepu.Stejně tak běh je spíše jen lehkým popoběhnutím.Nejhorší však je synchronizace kamery a pohybu,zvláště v místech,kde se pohled a trasa otáčí jiným směrem.V tu chvíli je ovládání velmi toporné a kamera si dělá místy co chce.Hudba a zvuky se moc nepovedli.Nějak jsem si nemohl zvyknout na navozování depresivity prostředí hudbou,která se prostě do zasazených reálií hor nehodila.Dabing postav se celkem povedl,ale místy byl hodně vypjatý a tudíž nevěrohodný.Hra bohužel nevyužila svůj námětový potenciál a rozbředla do něčeho co připomíná dort ,který vařila kočička s pejskem.Vše se splácalo dohromady,ale není tu nic co by drželo pohromadě.Cursed Moutain je jen podprůměrná hra na kterou se hodně rychle zapomene.Dávám 30%