Darkest of Days

23.10.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Poslední dobou mám pocit,že autoři zoufale hledají scénář či námět,který se bude výrazně odlišovat od všeho ,co zatím na PC vyšlo, a za každou cenu chtějí být originální.Bohužel v tomto případě je to šlápnutí vedle.Borci z 8monkey Labs vytvořili Darkest of Days.O co jde?Ve zkratce se dá říci,že budeme cestovat časem tam a zase zpátky a to různými směry.Začínáte v legendární bitvě u Little Big Hornu,kde vám indiáni dávají pořádně na frak a vypadá to s vámi hodně špatně.Jenže se tu najednou objeví velká koule a vy do ní budete vtaženi.Ocitnete se ve zvláštní velké místnosti,kde na vás mluví žena a vysvětluje vám ,že kdosi chce zvrátit chod dějin a vy jste ideálním borcem,který tomu má zabránit.No neberte to,když dostanete takovou prácičku.Do této místnosti se budete po splnění jednotlivých misí stále vracet a prostřednictvím koule budete zase cestovat do dalších časoprostorových dimenzí.Bohužel hra má tak slaboučký a chatrný scénář,že vlastně pořádně nevíte ,za co, a za koho vlastně bojujete.Neustále je omílána záchrana světa,ale tak neobratně,že máte pocit,že je s vámi manipulováno.Naštěstí je tu agent Dexter,který vám vždy vysvětlí co a proč máte udělat.Ocitnete se tedy nejen u Little Big Hornu,ale také se podíváte do 1. a 2. světové války, zažijete válku Severu proti Jihu a projdete Pompejemi před sopečnou erupcí (79 n.l.).Jak vidíte docela hustý nářez.Je tu celkem 16 misí,které jsou sice rozmanité co se týká historických dob,ale zoufale stejné co se týká náplně.Prostě jen střílíte.Pak jdete k dalšímu bodu,kde cosi uděláte a pak opět postoupíte k dalšímu bodu.Takhle to jde stále dokola až na konci se opět objeví koule,do které vlezete a pak hurá do další mise.Nuda k uzoufání.Téměř na konci hry přijde mise,kdy se ocitnete ve vagonu s ostatními vězni a jste převezeni do zajateckého tábora Stalag Luft III.Najednou je to o něčem jiném.Hra dostává velmi solidní parametry kvalitní střílečky.Dexter vám dá na buzerplace potají revolver a je na vás jak se postavíte k celé situaci,která se před vámi odehrává.Škoda jen,že v takovém duchu nebyla zpracována celá hra .Závěrečné Pompeje,to už je nastavovaná kaše,kdy pobíháte k teleportickým koulím,které musíte deaktivovat.Stejně tak hon na dr.Koella je dost stupidní a vrcholem je konec hry,který vám raději ani nebudu představovat.Zbraně jsou vždy poplatné době,takže si zastřílíte docela širokým arsenálem zbraní.Začnete s pistolí,pak si vyzkoušíte mušketu,brokovnici,pušku.... až se dostanete i k moderním zbraním jako je třeba granátomet,laserový plamenomet,sniperka či samopal.Také použijete jako zbraň zvláštní kuličky,které když hodíte na protivníka,který svítí modrou barvou,tak ten se začne ošívat a po chvilce zemře.Pokud je totiž normálně zastřelíte tak za zabití těchto nepřátel nedostanete po misi tolik zkušenostních bodů, kolik byste dostali,kdybyste na ně hodili právě zmiňované kuličky.Darkest of Days se odehrává jen v exteriéru,ale nečekejte nějakou extra volnost pohybu.Sice se můžete vydat polem,lesem či planinou do různých stran, ale po chvilce narazíte na neviditelnou barieru a nezbude vám než se pokorně vrátit a jít lineární cestou tak ,jak vám to hra nadiktuje sama.Orientujete se podle mapy.Bojiště a zákopy nejsou špatně zpracovány,ale nějak jsem se nedokázal do hry ponořit tak,aby mne to vysloveně bavilo.Navíc je to ztížené tím,že někdy nevíte jestli střílíte na své spolubojovníky nebo na nepřátele.Špatná umělá inteligence nepřátel sráží hru o další stupínky dolů.Často se stane ,že kolem vás proběhnou bez zájmu ,nebo není problém se jim dostat za záda a postřílet je.Někdy to vypadá opravdu komicky.Graficky hra také neexceluje,ale nedá se říct,že by to bylo k nekoukání.Ovládání je standardní,stejně tak zvuky i hudba.Herní doba-čistý čas,je zhruba kolem 7 hodin.Bohužel Darkest of Days je zklamáním,často jsem se u jednotlivých misí nudil.Dávám 45%

Náhledy fotografií ze složky Darkest of Days