Emilka Holubová-Montezumův poklad

16. 3. 2000

Emilka Holubová-Montezumův poklad
23.února 2007 Autor recenze-Standa Madukas
Zde stáhněte demo
Krásná dr.Emilka Holubová se jednoho dne rozhodne,že se vydá na nebezpečnou výpravu do mexických hor,kde učiní překvapující objev.Takhle nám tedy ve zkratce začíná příběh této hry.Pokud však čekáte opravdové putování ve smyslu plnohodnotné hry ,tak si nechte zajít chutě.Emilka Holubová je čistě zábavná hra,kde je vaším jediným a prvořadým úkolem ,být hodně pohotový a spojovat jednotlivé kameny dle barvy tak ,aby vytvořili minimálně trojici stejných kamenů.Na hracím poli se v kamenech různých barev objevují diamanty a vy musíte nasbírat tolik diamantů ,abyste mohli postoupit do další úrovně hry.Je to však ztížené tím,že je tu časový limit do kterého to musíte zvládnout.Emilka objevila v muzeu v Cancunu zvláštní poklad,to se dozvídáte z textu,který je na obrazovce.Nečekejte žádné animace nebo dokonce nějaký náznak akce či adventury.Nic takového se opravdu nekoná,hra je to v podstatě velmi jednoduchá až amatérská.Na obrazovce se vám objeví pole ve kterých jsou zasazeny jednotlivé kameny různých barev.Jak už jsem předeslal je potřeba tvořit řady tří a více stejně barevných kamenů a sbírat diamanty,které se na některých kamenech objeví.Určitě hodně z vás hrálo nějaké hry s podobným tématem,já si třeba moc dobře pamatuji že Zuma Deluxe funguje v podstatě na podobném principu.Zpočátku hra vypadá velmi jednoduše,ale záhy přijde vystřízlivění.I na normální obtížnost je hra dost těžká a bez klikání na nápovědu v podstatě nehratelná.Funguje to tak,že když nevidíte na ploše tři kameny,které byste dali k sobě tak kliknete vlevo na nápovědu a ta vám ukáže na ploše dva kameny,které když prohodíte tak vám vznikne hledaná kombinace tří kamenů.Ono totiž není vůbec jednoduché skloubit rychlost,sbírání diamantů a hlídání času.Nečekejte,že budete mít vše pod kontrolou,naopak hra v tomto směru trošku podvádí a když se blíží konec tak se najednou divíte jak je možné ,že na ploše není jediný diamant.Čas neúprosně běží a vám zbývá jen jediný diamant k tomu ,abyste úspěšně dokončili úroveň.Ještě teď mám z některých pasáží orosené čelo.Pokud vám mohu poradit ,tak vždy když se bude blížit konec hry ,klikněte nalevo na míchání /využijte obě možnosti/.Pomůže vám hodně v tom,že diamanty nebudete mít dole,ale naopak zamícháním se objeví spíše nahoře a vy máte snadnější úlohu diamanty získat.Hra je i náležitě dlouhá.Je tu celkem 41 úrovní v pěti epizodách,takže nečekejte,že hru odehrajete za jedno odpoledne.Protože obtížnost je nastavena hodně vysoko, tak je tu jako pomoc celkem 6 kouzel,které můžete použít,ale musíte to dělat s rozmyslem.Ne každé kouzlo učinkuje na tu kterou úroveň.Dále je tu celkem 7 totemů,které vám dodávají další potřebnou aktivaci a energii k dokončení jednotlivých úrovní a episod.V určitých intervalech se tu objeví i minihry,které jsou velmi důležité pro dokončení hry.Za každou dobře udělanou minihru získáte hvězdu,která je nezbytně nutná pro dokončení úrovně a potažnmo i celé hry.Z vlastní zkušenosti vím,že se mi nepodařilo získat jednu z hvězd a bylo nemožné postoupit dál,takže jsem musel hru rozehrát znovu.Minihry nejsou těžké,ale je potřeba se soustředit a rychle klikat,protože časový limit je neúprosný.Ve hře je celkem 8 miniher,to znamená celkem 8 získaných hvězd.Zahrajete si pexeso,skořápky a také postřehovou minihru,kdy musíte rychle kliknout v momentě,kdy se objeví požadovaný znak.Příjemné je,že vše ovládáte jen myšítkem,ale nepříjemné je ,že při neustálém klikání po chvilce začne bolet ruka,protože frekvence kliků je velmi vysoká.Hra určitě nepatří mezi hry logické,ale mezi hry postřehové,kde rozhoduje paměť a rychlost kliknutí.Hratelnost je doslova návyková a za sebe mohu říci,že i když jsem si říkal,že u hry strávím jen několik minut denně, tak to byli hodiny.Emilka Holubová je zajímavá hra,která cvičí postřeh.Hodnotit se mi hru nechce,protože dnes už jsou hry o něčem jiném.
Jak si usnadnit hru./rada od Helen Gasparik/
Při každé odehrané hře dostanete za odměnu hvězdu,kterou umístíte k totemu,který si sami zvolíte.
Každý totem znázorňuje barvu kamenu.Červený vám hází bomby na kameny,zelený sebere diamanty,atd.Když spojíte tři kameny zelené barvy,naskočí vám daný totem,ale aby vám totem pomohl,musíte opět spojit tři kameny téže barvy,tím totem splní svůj úkol.A takto to učinkuje i u dalších kamenů.Ale pozor,pomůže vám jen tolikrát,kolik máte u totemu hvězd a hlavně důležité je,abyste spojili kameny aspoň dvakrát,aby tento totem plnil svou funkci./viz obrázek/
Mě osobně vyhovují nejvíce kameny zelené,červené a oranžové barvy,ale každému může vyhovovat něco jiného.
Jak budete dodržovat tyto pokyny,není vůbec problém nasbírat určitý počet diamantů a ani ve vysoké náročnosti.Sbírejte diamanty,ale nezaměřujte se jen na ně,ale pozorně sledujte barvu kamenů.