Stranglehold

1. 4. 1986

Stranglehold

19.ledna 2008 Autor recenze-Standa Madukas

Máte rádi akční filmy prošpikované nejrůznějšími efekty?Líbí se vám styl, jakým se prezentuje režisér John Woo?Pokud jste na obě otázky odpověděli kladně ,tak jste na správné adrese.Stranglehold je akční podívanou ,se vším co k tomuto žánru patří.Vraťme se do minulosti,přesně před patnácti lety natočil tehdy celkem neznámý režisér film Hard Boiled.Objevil se zde sympatický policista jménem Tequila,který šlapal na paty čínské mafii,která se ho přirozeně chtěla zbavit.Jenže na Tequilu si jen tak někdo nepřijde,takže umírala spousta gangsterů a Tequila stále ne a ne zemřít.Vrátíme se do dnešních dnů a je tu opět ten samý režisér,tentokrát už věhlasný John Woo a rozhodne se produkovat počítačovou hru s názvem John Woo presents Stranglehold,která volně navazuje na scénář filmu o kterém jsem se zmínil.Hra se drží osvědčených postupů,které Woo volí i ve filmech.Především efekt a teprve potom to ostatní.Stranglehold je výživná akční hra při které se zaručeně nebudete nudit.Už začátek je pořádně nadupaný,Tequila se trochu pohádá se svým šéfem a tak se jde jen tak cournout do města,vykouřit cigárko,prostě pohoda.Jenže všechno je jinak,střih,dodávka zablokuje cestu a už je tu jízda,držte si klobouky.Najednou na vás útočí spousta gangsterů a vám nezbude než přistoupit na pravidla hry a začít se bránit,respektive zabíjet.Tomu předchází animace ve které vidíme Tequilova kolegu-policistu, jak je brutálně zavražděn.
Nejprve si řekněme něco o grafice.Hra vypadá opravdu velmi dobře a ač je to konzolovka tak je se na co dívat.Spousta efektních detailů jako vybuchující sudy,zpomalené zabíjení nepřátel,likvidace nepřátel a spousta dalších maličkostí.
U Matrix zpomalení se zastavme.Pokud ho ve hře použijete tak získáte obrovskou výhodu před nepřáteli,protože máte neuvěřitelnou rychlost,kdežto nepřátelé jsou jak želvy po probuzení.Obtížnost hry tím pádem není nastavena nijak vysoko,ale to se dalo čekat.Hra je určená masám hráčů a ne několika hardcore borcům,kteří si udělají zářez do své pomyslné pažby.Při akrobatických kouscích Tequily je evidentně vidět ,že John Wooo hodně čerpal ze svých filmů a tak i kousky našeho hrdiny je třeba brát s velkou nadsázkou.Ale tak je třeba vnímat celou hongkongskou produkci kung-fu filmů.Co se ale hře nedá upřít je úžasná hratelnost,kdy zapomenete na hodiny.Bohužel hra je velmi krátká,pokud si na ní vyšetříte víkend tak za pár hodinek máte dohráno.Tady nás John Woo trochu ošidil. Zajímavou kapitolou jsou bossové.Jak už to bývá jsou mnohem odolnější než ostatní postavy ve hře,takže i souboje jsou promakanější.Nečekejte nic světoborného,mě osobně se boj proti bossům moc líbil.
Ve hře nemůžete ukládat ,kde potřebujete,procházíte checkpointy ,což je větší vzrůšo a napětí.Hra je striktně lineární,takže i když se pohybujete v otevřených lokacích jako je ulice,přístav nebo tržiště,stále se musíte držet ve vyznačených kolejích.To ale neznamená ,že hra tím nějak trpí,naopak,můžete se soustředit čistě na akci a nemusíte přemýšlet jestli zrovna musíte jít sem a udělat tohle.Některé lokace jsou opravdu výborné ,já si hodně užíval střelbu kulometem na palubě vrtulníku,kdy jsem pálil do lodí a domků.Vše krásně vybuchovalo a já se jen díval na tu krásnou spoušť,kterou jsem způsobil.Velmi působivá je interakce s okolím,spoustu věcí můžete zničit,rozstřílet,to mě hodně překvapilo.Ovládání je příjemné,můžete si ho navolit dle vaší chuti.Nyní si řekněme něco o příběhu,ten je celkem jednoduchý.Tequilovu exmanželku unese gang chicagských mafiánů a na vás je se s tím srovnat.Zápletka není nijak originální ,ale co vymyslet v žánru tak probraném jako je mafie a zločin?Zvuková a hudební složka jsou celkem nevýrazné,ale svůj účel plní.Škoda je ,že ve hře není více zbraní,vše se stále opakuje a to docela zamrzí,když si uvědomím jaký potenciál tato hra má.Stranglehold je pro mě čistokrevná,přímočará akce,která má sice své chybičky,ale ty jsou pro mě natolik zanedbatelné ,že dávám 80%

Náhledy fotografií ze složky Stranglehold