Race Driver GRID

1. 12. 1987

Race Driver GRID
11.6.2008 Autor recenze-Standa Madukas
Předesílám,že jsem z této hry nadšený,takže i recenze bude v tomto duchu.Konečně se na PC objevila hra ,která svým pojetím a grafickým zpracováním navozuje pocity reálnosti.Ano,když jsem spustil hru a rozjel úvodní závod tak mi spadla čelist překvapením.Úžasně zpracované auta tak i okolí.Codemasters se opravdu vytáhli a i když třeba takový Colin McRae nebo Toca jsou povedené série, tak GRID je o poznání výše.Přesto je však cítit,že základ položila Toca.Spousta tratí je stejná,takže budete mít pocit již viděného,ale tentokrát v daleko lepším zpracování.Ne nečekejte simulátor,kde si budete upravovat vše do posledního šroubku.GRID je arkáda .I tady si můžete nastavit plno věcí,ale škála nastavení není velká,přesto se dá ještě leccos ubrat, a to vypnutím podpůrných efektů,které se starají o kontrolu trakce či pomáhají při brzdění.Tím se ovladatelnost aut ztíží, ale já jsem byl spokojen i s tím jak byli jednotlivá auta nastavena.Každé se totiž chová jinak,každé má jinou brzdnou dráhu a i ovladatelnost aut je jiná.Hra je hodně přirovnávána k serii Need for Speed,ale troufám si tvrdit,že GRID je mnohem kvalitnější a zábavnější hrou.Při první jízdě možná budete mít pocit ,že hra je příliš těžká,ale tady je opravdu potřeba každou trať náležitě projet a prostudovat.Pokud nebudete jezdit na nejlehčí obtížnost/Basic/tak věřte ,že vám hra vydrží hodně dlouho a ,že se budete královsky bavit,ale i vztekat.Ve hře bojujete jak o body tak i o peníze,takže každý závod je velmi důležitý.Při jízdě si můžete nastavit různé pohledy, já osobně mám nejraději ten ,který je kousek za autem.Pokud se vám jízda nepovede,nebo cítíte,že nezajedete dobré umístění,tak si můžete dát restart a jízdu opakovat.Hra je skvěle optimalizovaná,takže i na high detaily se pohybuje vše svižně bez záseků.Při jízdě nesmíte dělat chyby,protože jsou nemilosrdně trestány a vy ztrácíte šanci na dobré umístění.Většinou se jezdí na jedno až 5 kol,ale je tu také 24hodinovka Le Mans,která je vtěsnána do 24 minut.Úžasné je jak se střídá den s nocí a ranním rozbřeskem.Moc hezky je zpracovaný efekt rozmazání okolí ve velké rychlosti.Souboje jsou velmi tvrdé a nesčetněkrát se vám stane,že si zanadáváte nad tvrdostí soupeřů.I to přispívá ke skvělé zábavě.Hlavní nabídkou GRIDu je kariéra, která vás postupně provede vším,co je ve hře k dispozici.Můžete vybírat z velké nabídky aut od sporťáků až po formule.Ve hře je několik typů závodů- cestovní auta, muscle cars,sportovní auta,formule,demoliční derby a již zmíněný Le Mans(můžete absolvovat celou čtyřiadvacetihodinovku,ale pochybuji,že se vám bude chtít jezdit tak dlouho).
Tratě jsou různorodé,jezdíte ve městech i na okruzích,stereotyp určitě nehrozí.Tratě jsou částečně reálné/Spa-Francochamps,Nürnburgring, Donington/ ,další jsou uměle vytvořené a vedou městy jako je San Francisco, Washington, Milán apod.Povedený je i model poškození.Když nabouráte do svodidel v plné rychlosti ,tak je to většinou konec a můžete si dát restart.Nebo stačí,když vás ve strkanici pořádně nabourají a najednou vidíte,že řízení vás táhne do strany a auto je v podstatě zralé na odpis.Vizuální stránka hry je skvělá,stačí se jen podívat na obrázky nebo trailer ze hry.Potěší i kvalita zvuků.Motory zní věrohodně a ruchy z okolí hře dodávají ten správný život.Pokud jste fanoušci autozávodů tak Grid je jednoznačnou volbou.Dávám 90%

Náhledy fotografií ze složky Race Driver GRID