Kane & Lynch-Dead Men

3. 12. 1993

Kane and Lynch: Dead Men

3.února 2008 Autor recenze-Standa Madukas

Dnešní doba si žádá krev,násilí,brutalitu a taky trochu té sentimentální omáčky.Ale ne moc,to jen na zředění té hustoty.Přesně tohle se hodí jako charakteristika ke hře,kterou vám blíže představím.Představte si dvojici postarších chlapíků/kteří už nejsou zrovna krasavci /,jak je převážejí na jejich poslední cestu před popravou.Ano,žádná neviňátka to nejsou a trest si zaslouží.Jenže co se to děje?Eskortu přepadne dobře vyzbrojená skupina mužů a oba vězně osvobodí.Ale proč nasazují své životy pro dva kriminálníky, od kterých je lepší dát ruce raději pryč?
Trochu odbočím a začnu nejprve tím co po instalaci upoutá pozornost nejdříve a to je grafika.Hra určitě nemá na to ,aby po vizuální stránce soutěžila s Crysis,Call of Duty nebo s Gears of Wars.Jenže pozor,není to vůbec tak špatné jak si myslíte.Třeba animace jsou udělány s velkou pečlivostí a dodávají hře téměř filmovou napínavost.Působí svěže,nikde nevidíte ponurost Gears of War,vše je vyvedeno v jasných odstínech,mě osobně grafika sedla.Navíc je dobré i to,že hru rozjedete v pohodě i na horších sestavách,takže kvůli ní nemusíte ruinovat rodinný rozpočet na zakoupení nového compu.
Co se autorům povedlo na jedničku je výběr hudby,úvodní melodie je symfonicky skvostná a strašně rád jsem se do ní vždy zaposlouchal.Stejně tak zvuky jsou vyvedeny s pečlivostí,opravdu tady není co kritizovat.Ovládání je příjemné v tom,že ač je to konverze, tak je do hry zapracováno myšítko,takže se můžete v pohodě rozhlížet,otáčet.Klávesy si můžete nastavit tak jak to vyhovuje vám ,což také potěší.Ukládání nahraných pozic probíhá automaticky,když projdete určitým bodem/splníte úkol/.Pokud hru rozehrajete znovu tak pokračujete,respektive můžete pokračovat, od posledního checkpointu.Ty jsou rozvrženy dost citlivě,takže nehrozí nějaká frustrace z několikanásobných opakování.Co také hru urychluje a působí příjemně je to,že ve hře klasicky nezemřete ihned.Pokud dostanete zásah ,tak se vše rozostří a vy upadnete do bezvědomí.Pokud je poblíž nějaký váš kolega tak vám píchne oživovací injekci a vy opět můžete pokračovat v akci bez toho,že byste museli opakovat vše znovu.Těchto oživovacích pokusů je ale jen určitý počet,takže nečekejte ,že do vás budou pořád prát injekce.Když toho bude moc tak jednoduše zemřete a budete muset hrát znovu od posledního checkpointu.
Nyní zpátky ke hře,k příběhu.Kane and Lynch: Dead Men je jednoznačně brutální hrou.To že se v ní mluví hodně sprostě je vcelku normální/co čekat od dvou kriminálníků/,ale brutalita jde i nad rámec normálních stříleček.Třeba tu můžete umlátit lopatou oponenta,nebo vrazíte pěstí dámě atd.Co je na hře příjemné je její ďábelské tempo.Není tu v podstatě klidná pasáž,neustále střílíte spousty nepřátel a je jedno kdo to je,pak jen nevěřícně koukáte na hodiny a divíte se ,že u toho sedíte tak dlouho a přitom je to tak zábavné.Ve hře je celkem 16 misí různé délky a pokud budete hrát na nejtěžší obtížnost/doporučuji/tak počítejte s více než 10 hodinami hraní, což si myslím, je víc než slušné.Příběh je celkem zajímavý a možná,že si časem řekne i o zfilmování.Organizace The7 pro kterou kdysi Kane pracoval potřebuje nějakého borce na vykonání špinavé práce,no a Kane se k tomu jako v podstatě vyřízený kriminálník ideálně hodí.Organizaci totiž před časem připravil o peníze a tak tohle má být jakási splátka dluhu.Lynch je psychomaniak,který zase vyvraždil svou rodinu,jak vidíte je to dvojka k pohledání.Bohužel jak už to je dnes téměř pravidlem, hra je striktně lineární,nemůžete v podstatě udělat nic navíc,pohybujete se ve vymezených koridorech a to se mi zrovna moc nezamlouvá.Trochu mě zklamala i malá interakce s okolím a také hodně strohé interiéry.Mise mají místy také kolísavou úroveň a občas působí dost nevýrazně a zmateně.Jak vidíte na závěr jsem si neodpustil kritiku,přesto jsem byl při hraní velmi spokojen a výborně se bavil.Hra má své chyby a chybičky,ale i tak je to pro mne velmi povedená střílečka.Hodnocení-80%

Náhledy fotografií ze složky Kane & Lynch - Dead Men