Kung Fu Panda

4. 2. 1993

Kung Fu Panda

3.7.2008 Autor recenze-Standa Madukas

Hodně povedená hra.Touto větou by se dalo v podstatě i skončit,ale nezvěděli byste proč tomu tak je.První co oku zalahodí je grafika a krásné animace.Někdo namítne,že je vše příliš barevné,přeslazené,zvířátka a zvláště Panda až moc roztomilé,ale možná to je klíč k úspěchu, proč hra už od první chvíle přitáhne pozornost.Kung Fu Panda je hrou podle filmové licence.Tato hra je určena především pro dětské hráče a tomu se přizpůsobilo vše,takže nečekejte nic nového,nebo dokonce nějakou revoluci.Nyní něco k celkem prostinkému příběhu a scénáři.Panda je rodu ženského ,takže nevím jestli Po/tak se jmenuje hlavním postava hry/ je ta nebo ten,ale to je vcelku jedno.Důležité je,že má velký sen stát se slavným kung fu bojovníkem.Pokud lze hru nějak žánrově zařadit tak je to hopsací akční rubačka s klasickým postupem misí a na konci občas boj s bossem.Jak vidíte nic nového se nekoná,ale v tomto případě to vůbec nevadí.Důležité je ,že hra je šitá na míru dětskému hráči a to tak zábavnou formou,že nelze než zatleskat.Hratelnost je totiž tím co hru sice neudělá nesmrtelnou,ale když si na ní vzpomenete tak určitě s pocitem,že jste se u ní dobře bavili a to při tom nemusíte být dítě.Obtížnost lze navolit podle vašich schopností,takže i tady se nedá říci,že hra je přehnaně těžká nebo lehká.Po je věčně hladová,v průběhu jednotlivých misí musí stále doplnovat energii a jíst.Stát se totiž Dračím bojovníkem,který skvěle ovládá umění kung fu není jen tak.Po vyrazí do paláce v Údolí klidu,kde se koná turnaj vyvolených.Účastní se pětice mistrů kung fu – tygr,had,opice,jeřáb a kudlanka.Osud zasáhne tak,že prst Oogwaye při rozhodování o vyvoleném ukáže do místa,kde je Po.Nikdo z pětice vyvolených z toho radost nemá a nejméně nadšený je Shifu, který dostane Po na starost.Víc prozrazovat nebudu,ale věřte ,že se budete dobře bavit.Naštěstí klasická bolest všech hopsaček-kamera -je tentokrát celkem v pohodě a i když jsou ve hře místa,kde si kamera nevybere zrovna správný úhel tak určitě u toho nebudete nadávat jako u jiných her,kde kamera totálně zničila hratelnost.Nebude hrát jen za Po,ale užijete si i dalších postav z filmu.Hra je přímočará,nehrozí nějaký zákys a to je další kladný bodík.Ve hře sbíráte i mince za které si pak můžete koupit,respektive vylepšit maximální hodnoty zdraví a účinnost jednotlivých úderů.Naučíte se i jednotlivá komba,ale ve většině případů si vystačíte i s tím základním.Psát o tom ,že hra je lineární je zbytečné,boj střídá hopsání,mezitím jsou různé minyhry/třeba střelba na cíl z kuše/a na konci už zmíněný boj s bossem.Právě při boji s bosem si užijete klikací pasáže, kdy musíte zmáčknout včas klávesy, které se objeví na monitoru.Pokud se vám to nepovede včas,tak nezemřete, ale musíte klikací pasáž opakovat.Ale nejsou to jen klikací manévry s bossem,i v průběhu hry si  toho užijete dost.Ovládání je příjemné,klávesy si můžete nakonfigurovat podle sebe.Hudba je velmi kvalitní,ale to se od filmové předlohy dalo celkem čekat.I dabing postav je solidní.Kung Fu Panda není hrou na týden.Pokud už nějaký pátek hrám holdujete tak jí zvládnete v pohodě za víkend.Pro děti vydrží déle a pro ně je i tento titul určen.Jak podle recenze vidíte ,hra se mi líbila a podle toho vypadá i hodnocení.75%

Náhledy fotografií ze složky Kung Fu Panda