Machinarium

25. 10. 1991

Machinarium

Autor recenze-Standa Madukas

Páni,tahle hra je tak neotřelá ve všech směrech,že působí jako závan hodně ostrého,čerstvého větru.Navíc se pyšní nálepkou Made in Czech.Jakub Dvorský a spol. vytvořili hru tak neskutečně zábavnou,že strčí do kapsy mnohamilionové projekty velkých studií.Bavil jsem se skvěle a tak se s vámi podělím o své dojmy z hraní.První co vás zaujme je naprosto netradiční grafika.Ne ,nečekejte nějaké grafické orgie,ty se nekonají.Machinarium má malovanou každou obrazovku do nejmenších detailů.Vše se odehrává na poměrně malé ploše,obrazovek není mnoho,přesto je to pastva pro oči .Stačí se jen podívat na screenshoty a hned vám bude jasno co tím myslím.Machinarium je žánrově point-and-click adventura s logickými hádankami a puzzly, které mají zvláštní atmosféru a jsou často velmi originální.Občas tvůrci použili již vyzkoušené puzzle postupy v jiných hrách,ale to nijak nesnižuje kvalitu hádanek.Hlavním hrdinou hry je trochu otlučený robotek,který musí osvobodit svou milou ze spárů lotrů,kteří ji unesli.Robotek vaším prostřednictvím luští hádanky a puzzle,a také využívá své schopnosti,jako je vytažení se či smrštění.Hádanky jsou zpočátku lehké ,postupně se obtížnost zvedne,ale nečekejte žádné extrémní zákysy.Stačí používat selský rozum a mít trpělivost,protože tahle hra není o tom,jak rychle jí zvládnout,ale jak si jí užít a v klidu popřemýšlet.Není tu nic překombinované,takže hru z vlastní zkušenosti mohu doporučit jako příjemný relax pro celou rodinu.Pokud by vám přece jen nějaká hádanka přišla obtížná a nevěděli byste jak dál,tak nahoře napravo klikněte na obrazovku,zahrajete si minihru/proplout zdárně ke klíči/ a formou obrázků dostanete nápovědu.Zvuky a zvláště hudba se taktéž povedli na jedničku.Vše ve hře ovládáte levým myšítkem,takže nemusíte nic nastavovat.Mile mne překvapila i délka hrací doby.Pohybuje se zhruba mezi 7 až 12 hodinami ,v závislosti na tom jak se kde zaseknete a jak vám to myslí.Machinárim je výborná hra,která mne moc bavila a tak dávám zasloužených 85%