Bad Mojo

28. 3. 2003

Bad Mojo

20.3.2007 Autor recenze -Standa Madukas

Jsou hry,které už svým námětem přitáhnou pozornost ,a naopak jsou hry,které raději obejdeme velkým obloukem.Každý má rád jiný žánr a v tom je i kouzlo her,nabídka je velká a stačí jen dobře vybrat.Přiznám se ,že naprosto nic mi neříkají strategie,ale zase adventury mám hodně rád.No a právě Bad Mojo se ke mě dostalo dost zvláštní cestou ,a když jsem si někde přečetl,že hrajete za švába, tak jsem hru dal znechuceně stranou a řekl si,že tohle není zrovna to, co bych si chtěl zahrát.Jenže přišlo herní sucho/nebylo co hrát/ a tak jsem se prohraboval archívem her a zrak mi padl právě na tuto hru.Řekl jsem si, zkusím jí a pokud to bude blbina tak to hned smáznu.Přiznám se ,že začátek vypadal docela zajímavě.V animaci reální herci,říkám si,sakra to je jako první díly Mystů.....to vůbec není špatný.Jenže pak jsem se objevil jako šváb před kanálem.Docela se mi udělalo nevolno,nevábná grafika i odpudivý šváb.No nic,říkám si, zkusím to kousek rozehrát.Překvapivě jsem se dostal do obydlí,kde příliš pořádku neholdují,ale najednou jsem byl překvapen jak hra dostala jiný rozměr.Předně si opravdu připadáte jako šváb!!Naprostá nicotnost oproti věcem ,které zkoumáte.To už jsem věděl ,že budu pokračovat dál.Ovládání je velmi příjemné,směrové klávesy určují pohyb a to je naprosto vše co potřebujete.Bad Mojo poprvé vyšla v roce 1996,ale v roce 2001 byla upravena do lepší grafické podoby.Právě tuto upravenou verzi jsem hrál a myslím,že se vám grafika bude moc líbit.Dá se říci,že je téměř fotorealistická.No a když se to proloží animací ala Myst, tak to jednoduše nemá chybu.Lokace jsou velmi kvalitní, a i když jich není mnoho, tak jsou velmi rozmanité.Co je však na hře naprosto boží,to jsou různá řešení, jak pokračovat dál.Třeba likvidace krysy nebo namíchání drinku je jednoduše skvělé.Hra sice není dlouhá a za jedno delší odpoledne ji dohrajete,ale to jen v případě,že použijte občas návod od Karla Freye.Bez návodu a nápovědy budete hrát určitě déle a možná budete i bloudit,ale je jen na vás jakou si vyberete cestu.Pokud mám objektivně hodnotit ,tak pokud sečtu všechny plusy/mínus vlastně žádný není/tak je to za 87%

Náhledy fotografií ze složky Bad Mojo