Painkiller Resurrection

8. 5. 1988

Painkiller: Resurrection

8.5.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Painkiller byla v roce 2004 hodně povedená střílečka,která překvapila svou kvalitou a hlavně hratelností.Kosit desítky a stovky protivníků je vesměs docela nuda,ale Painkiller dokázal,že to jde udělat zábavným způsobem.Bohužel Painkiller  Resurrection je velmi slabým odvarem a tudíž i zklamáním.Firma Dreamcatcher Interactive tento v pořadí čtvrtý díl zadala studiu Homegrown Games,které se rekrutuje z nadšenců/fan made product/,kteří sice mají snahu,ale bohužel jejich schopnosti nestačí k tomu,aby vznikla kvalitní hra.Autoři se snažili návaznost na původního Painkillera zanechat,takže se opět vžijete do role Williama Shermana.Máte úkol zneškodnit drogového magnáta.Výbušninu připevníte na mafiánovo auto,jenže se tu objeví autobus plný lidí a Bill se pokusí zabránit neštěstí vlastním tělem.Snaha je však marná.Objevíte se v očistci. Anděl vám nabídne za zabití pekelníků vykoupení.Nabídku přijmete.Příběhová linka se hodně podobá těm předchozím dílům,ale to je asi tak všechno.Veškerá monstra proti kterým bojujete jsou vytvořena bez nápadu a originality.Trochu stupidní a stále se opakující kostlivci,psiska nebo přerostlé obludy po chvilce začnou nudit.Snad jen boss na konci dokáže zaujmout .Ve hře je celkem 6 misí,které nejsou dlouhé,ale hra se vám zásluhou bugů ,záseků a hlavně bloudění může protáhnout na slušnou délku.Koncepce misí je hodně zmatená a nepřehledná.Protože tu chybí mapa tak se v otevřeném prostředí budete ztrácet a bloudit,protože nebude vám jasné, kudy jít kupředu a tak vše je otázka náhody.Monstra a nepřátelé moc inteligence nepobrali,jejich síla je v kvantitě.Většinou na vás útočí v mnohočetné přesile ze všech směrů,takže je potřeba mít dostatek munice a střílet kolem sebe.Pokud se budete pohybovat ,tak monstra jsou vesměs pomalejší a tak máte stále navrch.Souboje s nepřáteli jsou stereotypní,nenabízejí žádný moment překvapení, žádné zpestření.I do bossů stačí dostatečně dlouho střílet a vyhýbat se jejich útokům.Co zarazí,že nepřátelé se vám doslova zhmotní před očima,takže když zůstanete na určitém místě tak vám doslova vyběhnou na ránu.Pokud mají v cestě nějakou překážku tak si můžete být jistí,že se o ní zaseknou/viz obrázek/ Obrazeka vy máte ulehčenou práci.Pokud zabijete nepřítele,tak se jeho duše na chvilku zhmotní.Pokud ji seberete tak si doplníte kousek života.Pokud si doplníte určitý počet duší ,tak zažijete berserk,kdy se z vás stane zuřivý ďábel, který kosí vše jednou ranou.Painkiller Resurrection je v podstatě bezduchá střílečka ve které vypnete mozek a jen střílíte.Nic proti tomu,mám takové hry rád a některé patří mezi mé oblíbené,třeba Serious Sam.Jenže Painkiller Resurrection postrádá to hlavní-skvělou hratelnost a zábavnost.Ve hře nejsou klasické animace,ale vyprávění formou obrázků,je to podobné jako ve hře Max Payne.Hra si sice zachovává podobnou grafiku,podobnou akčnost,ale selhává v tom,že místo toho,aby popustila uzdu střílecím orgiím,tak nám předkládá něco co bych nazval....tak a hledej kudy dál....Jsou tu totiž pasáže ,kdy budete zoufale běhat sem a tam a hledat místo,kudy vlastně projít.Bohužel autoři použili dost slušné podpásovky jako je třeba na začátku hry průlez malou skulinou o které jsem vůbec neuvažoval,že jí lze prolézt.Nebo se ocitnete na střeše a nevíte kudy kam...nenapadne vás skočit na úzký trámek vedle balkonu a z něj skočit rychle na balkon.Nebo se ocitnete v údolí a hledáte skulinu kudy projít dál.Sice jsem jí našel,ale nechápal jsem proč se musím zase vracet.Navíc jsou ve hře hluchá místa,kdy vystřílíte zdánlivě všechny nepřátele a pobíháte zmateně po celé lokaci a hledáte další postup.Jenže nemáte nic čeho se můžete chytit,třeba poslední level  je hodně stupidní.Neustále běháte z jednoho ostrůvku na druhý,v podstatě nevíte podle čeho se máte řídit a co vlastně udělat,takže tu pobíháte jak zmatený turista.Hra vás ještě zmate tím,že v určitých místech ,když chcete projít na vedlejší ostrůvek ,tak jakmile vlezete do vody...game over.....říkáte si tak jo,tudy cesta nevede.Jenže když do vody vlezete kousek dál ,tak už náhle na ostrůvek můžete.Ve hře chybí mapa či kompas ,který by vás navigoval na místo kam máte jít,takhle je to hra na náhodu a klidně se vám může stát že budete dlouhé minuty bloumat prostorem a hledat další postup vpřed.Poslední souboj s bossem ovšem není koncem v pravém slova smyslu .Příběh končí až při dohrání na nejtěžší obtížnost, kterou je nejprve třeba odemknout. V ostatních případech se dostanete do situace, ze které není úniku a kdy je to vlastně takové neukončení.Hororem je také skákání,respektive překonávání různě zatočených schodišť a mostů,v jedné části hry,kdy musíte vylézt po spirálovitém schodišti jsem myslel ,že snad rozbiju klávesnici.Autoři popřeli fyzikální zákony a tak nezbylo nic jiného než to prostě zkoušet dokud se to nepovede.Za splnění určitých úkolů získáváte tarotové karty.Vylepšují vám schopnosti ,v každém levelu můžete získat jednu kartu.Karty si můžete vybrat přes menu a koupit za peníze, které získáváte v průběhu hry.Dalším nepříjemným zážitkem je loading hry.Klidně si při něm můžete odskočit na záchod,vyčistit si zuby a ještě se napít.Grafika je v určitých částích zajímavá,hezká,hodně podobná předchozím dílům,ale v některých částech chybějí textury a hra vypadá jak když je přeexponovaná.Levely vypadají místy hodně amatérsky a nepropracovaně.Hudba a zvuky jsou solidní,nemám pocit,že by něco bylo špatně nebo vysloveně vadilo.Dabing je taktéž dobrý,ono se toho ve hře moc nenamluví.Ovládaní i kamera jsou v pořádku,můžete si klávesy nakonfigurovat podle sebe.Resurrection má s původním Painkillerem shodný intreface,menu, loading a částečně i grafiku .Dokonce tu jsou i stejné zbraně a podobný zvukový doprovod. Zbraně jsou poplatné tomu, co už známe z předchozích dílů,máte na výběr solidní nabídku.Bohužel hra působí nedodělaným dojmem a místy až amatérsky.Ale hrál jsem i horší hry na kterých pracovali profesionálové,takže Painkiller Resurrection hodnotím jako dílko nad kterým je potřeba přimhouřit oko s ohledem na okolnosti.Ovšem nad čím nelze mávnout rukou je nestydatost,že Dreamcatcher Interactive tento nedodělek prodává za nehorázný peníz.Dávám 20%