Project Snowblind

20. 6. 1988

Project: Snowblind

Hra z roku 2005

20.6.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Ne vždy se dostanu k recenzi na aktuální hru.Důvodů je několik,nemá cenu je tady rozvádět.Project Snowblind byla hra o které jsem hodně v době jejího vydání četl,ale nějaký impuls k zakoupení hry nepřišel.Takže uplynulo dalších 5 let a já konečně hru koupil a nainstaloval.Nejdříve něco k příběhu.Jste voják jménem Nathan Frost. Při jedné akci se dostanete do epicentra výbuchu bomby a je zázrak ,že jste přežili.Stane se z vás hi-tech voják,který má různé implantáty a nanočipy,které zdokonalují nedostatky ,které jakožto lidé máme.Stanete se silnějším,obratnějším,rychlejším,odolnějším......prostě supervoják.Pokud si pamatujete na legendární Deus-Ex/pro mne jedna z nejlepších her co jsem kdy hrál/tak věřte ,že Project Snowblind se měl původně jmenovat Deus Ex: Clan Wars.Bohužel i když je Project Snowblind docela povedenou střílečkou,tak s Deus Ex se prostě nemůže srovnávat, a je dobře,že byl název změněn,už jen z piety k legendě.Ale abych se vrátil k příběhu..ocitnete se v HongKongu roku 2065,o dost později, než oba díly Deus Ex.Nepřátelsky naladěný generál chystá Project Snowblind,který má vyřadit veškerou elektrickou energii na planetě a uvrhnout lidstvo do doby temna.Prvořadým cílem je neustále bojovat proti nepřátelům,likvidovat jejich zbraňovou techniku a jejich stanoviště.Kombinace vylepšování dovedností,používání hi -tech zbraňového arzenálu a neustálého boje hru povyšují z běžné střílečky na akční RPG. Přestřelky a intenzivní boje jsou velmi kvalitně zpracovány a hodně vás vtáhnou do hry. Graficky hra nevypadá nijak excelentně,přece jen když to srovnáte se špičkou dnešních her jako je Call of Duty nebo Crysis,tak musíte přimhouřit obě oči.I na tom je vidět jak úžasný pokrok v grafice udělali hry za pouhých 5 let.Právě Project Snowblind byl ve své době hodnocen jako špičková hra s povedeným vizuálním zpracováním.Dost odfláknuté jsou animace,hra by si zasloužila mnohem lepší textury .Postavy ve hře ,včetně té vaší by také potřebovali více propracovat.Dost divně se pohybují ,a to včetně vaší postavy.Zbraní je ve hře nepřeberné množství od klasického nože,přes pistole,brokovnice,samopaly až k raketometu.Do rukou se vám také dostane několik hi-tech věciček.Inteligence nepřátel je spíš průměrná.Často se mi stalo,že jsem nepřítele překvapil ,nijak nereagoval a v podstatě se nechal snadno zabít.Ve hře se také setkáme se spider boty,které známe z Deus Ex.Nabídka nepřátel je víc než solidní,od běžných vojáků až po různé roboty,vrtulníky,tanky.Je zde spousta zajímavých vychytávek jako je zpomalení času, krátkodobá neviditelnost, balistický štít ,elektronický výboj nebo hackování. Protože ve hře obsluhujete spousty kláves,je potřeba si zvyknout na ovládání,které je však uživatelsky příjemné už jenom tím,že si můžete vše nakonfigurovat podle sebe.Mise jsou lineární,ale to je u takového typu her běžné.Interakce s okolím je dobrá,lze spousty věcí rozstřílet od beden až po kulometná hnízda.Ve hře nelze ukládat,kde potřebujete.Ukládání je řešeno konzolově,to znamená,že se musíte napojit na určitá ukládací centra,která jsou ve hře umístěna a nebo počkat až celá mise skončí a hra se vás zeptá,zda chcete uložit předchozí misi.Je tu i hodně dobrá pomůcka v tom,že stisknutím klávesy F se objeví indikátor, který ukazuje kde se nachází místo, kam máte směřovat a pokud se někde nachází save-point/ukládací místo/, ukáže vám ho také.Herní doba je zhruba kolem 10 hodin v závislosti na tom,jakou obtížnost jste zvolili.Co se nedá hře vytknout je povedený dabing,hudba i zvuky.Vše dohromady vytváří propracovaný mix.Hra má vysoké tempo,nejsou tu hluchá místa,vše šlape jak má a i to dělá hru přitažlivou a zajímavou.Project: Snowblind je dobrou hrou,ale v porovnání s dnešními tituly ztrácí v mnoha směrech.Jestliže měl navázat na Deus Ex,tak to se mu v mnoha ohledech nepodařilo.Pro mne je to za 60%

Screenshot