Red Ocean

5. 8. 1987

Red Ocean
5.února 2008 Autor recenze-Standa Madukas
Po zahrání této střílečky jsem si musel říct,je možné,že tohle je rok 2008?.Především a jednoznačně je třeba říci,že hra svou zastaralou grafikou,těžkou linearitou a stupidním procházením chodeb je tak na úrovni stříleček z roku 2000 a to navíc spíš těch horších.Hoši z německé firmy Collision Software nejspíš svou inspiraci čerpali z kvalitní a vymakané akční bomby Bioshock.No čerpali,v podstatě je to jen stejný nápad,ale rozdíl je asi takový jako když řeknete,že Angelina Jolie a Eva Holubová jsou brunetky a obě jsou krásné.Víme ,že to tak opravdu není......
Grafika hry je jedním slovem ostuda,i při maximálním rozlišení vypadala hrozně.Animace jsou jedním slovem šeredné.Není v nich žádné překvapení,nápad,jsou poplatné celé grafice.Ke scénáři lze říci tolik,jste potápěč Jack Hard a úplně náhodou objevíte obrovský podmořský komplex.V počátečním okouzlení se vše zvrtne a vy máte jediný úkol-vše bez úhony přežít.Musíte zabít spousty nepřátel a také rozstřílet jakési svítící modré elektrody,to si ve hře zopakujete několikrát.Nemusíte se bát,že někde zakysnete,vše je jednoduché k pochopení.Red Ocean je těžce lineární,nejsou tu alternativní možnosti postupu.Jdete chodbou/procházíte je neustále dokola/,jsou tu troje dveře,otevřít však jdou jen jedny.A takhle je to pořád.
Sice se nacházíme v podmořském komplexu,kde se dá předpokládat určitá strohost a účelnost,jenže Bioshock nám ukázal ,že to jde udělat i jinak a lépe.Celé podmořské prostředí působí značně sterilně a skoro depresivně.Jsou tu sice různí vojáci,jezdí tu vlaky,spouští se alarmy,jenže pořád máte pocit,že prostory jsou zoufale bez života.Hodně mi vadilo,že hra je hodně naskriptovaná,takže dokud neuděláte přesně to co se zrovna vyžaduje, tak se vám neotevřou dveře,nesjede výtah atd.Hra používá veškerá klišé stříleček-procházení tmavých chodeb,schovávání se za bedny,nastupování do výtahů,přeskakování na plošiny.
Ovládání je ,jak už to v akčních střílečkách bývá ,na velmi dobré úrovni,vše si můžete nastavit jak potřebujete, s vyjímkou load a save.Můžete si uložit hru kde potřebujete,což je další klad hry.Obtížnost je nastavena celkem rozumně,jen se mi zdálo že ve hře je dost velký nedostatek lékarniček,takže je třeba opatrně plánovat postup.Projdete si celkem 7 solidně dlouhých levelů.Pokud si nastavíte hru na nejtěžší obtížnost tak ji dohrajete za 8 až 10 hodin což je slušné.Jenže je to neskutečně stereotypní,takže nepředpokládám,že to odehrajete na jeden zátah.Ani vám to moc nedoporučuji.Dejte si mezi tím pauzu na jídlo,na pokec s rodinou nebo se běžte vyčůrat a přečíst si noviny.Zbraně jsou celkem standartní,není tu žádná ,která by mne zaujala ,ale stejně tak tu není žádná ,která by mi vadila.Doporučuji nepoužívat moc granáty,protože než granát hodíte tak protivník už je z místa dávno pryč a ještě vám dost ubere z vašeho zdraví.Hra je plynulá bez chyb a bugů,nepřátelé sice moc inteligence nepobrali,ale tady jsem nečekal že hra bude sekundovat titulům jako je Call of Duty 4 nebo Stalker.Zvuky jsou chudé,ale není tu nic co by vyloženě tahalo za uši.Nepřátelé jsou různě odstupňovaní, od nejsilnějších až po ty slabší.Střílejte pokud možno do hlavy,nepřítel se kácí k zemi dřív než když budete střílet do těla.Red Ocean je zklamání,nepřináší nic nového,je bez invence,nápadů.Hodnocení-25%
uložené pozice