Dead Reefs

1. 9. 2001

Dead Reefs

13.7.2007 Autor recenze-Standa Madukas

Myslím,že každému kdo má žánr adventur rád není třeba představovat firmu The Adventure Company.Ve svém žánru si vytvořili zvláštní monopolní postavení,které jednu část vesměs hodně dráždí/recenzenti /a druhou i přesto,že vytvářejí v podstatě to samé spíše potěší/hráči/.Je třeba říct,že dobrých adventur není mnoho.Jen občas vznikne dílo,kterém si získá masovější oblibu a prosadit se je opravdu velmi těžké.The Adventure Company nabízejí celkem pohodlnou prošlapanou cestičku,která občas zapáchá jako hodně obnošené a roztrhané botky,ale zase ty botky máme tak prošláplé,že už nás v nich nic netlačí a i když navenek nejsou krásné tak se nám v nich dobře chodí.The Adventure Company nenabízí žádnou revoluci i když je třeba říci,že úroveň vydaných her občas povážlivě zakolísá,ale pak zas přijde hra kterou si to hoši u nás hráčů vyžehlí a jede se zase dál.Dead Reefs je právě tou hrou,která se dle mého názoru hodně povedla.Nejprve si však něco řekněme o čem vlastně Dead Reefs je.Ostrov Dead Reef měl vždy nechvalnou pověst a slušný člověk se mu raději vyhnul.Bouře však často přivedla na ostrov loď,která by tu jinak nikdy nezakotvila.Podobné to bylo i s lodí plnou mnichů, kteří směřovali na sousední ostrov.Do cíle své cesty už nikdy nedopluly,stali se obětí pirátů pod vedením barona DeSantra,který zavraždil velkou část posádky včetně kapitána.V jeho kajutě objevil starou relikvii zla.Od té doby docházelo na ostrově každých 9 let k podivným událostem,které vždy skončili vraždou jednoho z obyvatel ostrova.Obyvatelé ostrova začnou věřit, že ostrov je prokletý,že je to trest za zavraždění mnichů.Sice skoncují s pirátstvím,jenže vraždění pokračuje i poté.Několik dní předtím než mělo podle očekávání dojít k 11. vraždě byl zabit jeden z potomků barona DeSantra,který kdysi přepadl loď s mnichy a sebral relikvii zla.V tuto chvíli vstupuje na scénu Amadeo Finvinerro, jenž byl na ostrov vyslán, aby objevil zdroj zla, který obyvatele Dead Reef trápí.Tolik tedy děj.Je třeba říci,že je tu celkem kvalitní scénář,který celkem věrohodně vytváří atmosféru napětí a strachu z neznámého.Jednotlivé charaktery jsou vytvořeny s citlivým odlišením,takže starý rybář se opravdu chová a vypadá jako starý rybář,stejně tak hostinský,sluha,hlídač hřbitova nebo baron Wyndham a další postavy.Sám Finvinerro však z mého pohledu příliš věrohodně nevypadá.Jeho podoba s Johnny Deepem je evidentní,ale nemůžu se ubránit dojmu,že takhle složitou a zapeklitou záhadu by měl řešit někdo s vizáží zkušeného a protřelého detektiva.Finvinerro mi připadá jako mladý seladon,který se sice snaží,ale uvěřit mu nemohu.Hra má dobrý spád,nikde nejsou nijaké velké záseky a pokud už nějaký problém nastane tak si můžete pomoci návodem,který najdete taktéž na našich stránkách.Od určité doby se můžete mezi lokacemi pohybovat pomocí mapy,což je příjemné a usnadňuje to plynulost hry.Lokace nejsou nijak velké,takže vás nečeká nějaké šílené bloudění,ale když budete v lese hledat cestu k lodi ,tak si určitě zanadáváte,protože je to dost nepřehledné bludiště.Nyní si něco řekněme o grafice.Ta je v podstatě taková jako všechny hry od The Adventure Company.Dá se na to koukat,ale žádnou revoluci nečekejte.Mě osobně se grafika líbí a splňuje to co jsem od ní očekával.Dokáže velmi dobře vykreslit atmosféru ostrova.Postavy jsou v detailech dost strnulé,ale není to nic tragického.Pokud mám hodnotit hudbu tak se přiznám,že jsem jí téměř neregistroval,což u mě znamená,že to nebylo nic co by mi vadilo,ale taky nic co by vzalo za srdce.Zvuky jsou zpracovány standartně,tady nemám nějakou výraznější výtku.Co se povedlo na výbornou je dabing postav.Až uslyšíte skřehotavý hlas pradleny nebo mručivý bas kuchaře tak si je určitě zapamatujete.Nyní si řekněme něco o ovládání.Pro ty,kteří milují adventury ,kde ovládáte vše jen myšítkem to nebude dobrá zpráva.Tady se zapojí do hry celá klávesnice a musím konstatovat,že pro ty kteří příliš nevládnou ovládáním z různých 3d akcí a stříleček to bude dost velké zápolení.Pohyb postavy totiž ovládáte klávesami W,A,S,D/nejde nakonfigurovat jinak/navíc postava neumí udělat úkrok do strany.Vždy když objevíte něco zajímavého tak se vám to zapíše automaticky do zápisníku.Když chcete něco otevřít/ikona ruky/ tak zmáčknete směrovou klávesu vpravo,když se na něco budete chtít podívat/ikona oka/ tak zmáčknete směrovou klávesu vlevo a když budete chtít s někým mluvit/ikona úst/ tak zmáčknete směrovou klávesu vpřed.Deník otevíráte klávesou Q nebo N.Mezerníkem otevřete deník a klávesy A a D slouží k listování deníkem.Jak vidíte lezete po klávesnici jak šimpanz po větvích což může mnohé odradit.Přesto si dovolím tvrdit,že to je jedna z nejlepších adventur poslední doby co jsem hrál.V podstatě nemá žádnou výraznější chybu a pokud si zvyknete na ovládání tak věřte,že se budete hodně dlouho a kvalitně bavit.Je to zábava na minimálně 10 až 15 hodin a to už je slušná porce zábavy.Moje hodnocení také podle toho vypadá a já dávám 80%

Náhledy fotografií ze složky Dead Reefs