Reprobates

30. 5. 1987

Reprobates
13.listopadu 2007 Autor recenze-Karin Madukas
Berte prosím tuto recenzi jako názor řadového hráče.
Hra od tvůrců Posla smrti je podle mého názoru naprosto odlišná . To samozřejmě není nic špatného, to se od her nakonec čeká. Jediným společným rysem je skvělá grafika a bonusem navíc jsou i sugestivní animace a zajímavé vykreslení výrazů v obličeji postav. Hlavním hrdinou je Čech Adam Raichl, který se po autonehodě probudí na ostrově, kde kromě něho je několik dalších lidí s podobným osudem. Postupně se s nimi seznamujeme a zároveň zjišťujeme podivnosti tohoto ostrova. Všichni to jsou lidé s ne právě vzornou minulostí a všichni přežili svou smrt. Proč dostali druhou šanci, proč úderem zvonu všichni usínají a proč se objevují noví obyvatelé a staří někam mizí?Příběh je k uzoufání nudný ,stále jen chodíte sem a tam na poměrně velkém prostoru, bez možnosti rychlého přesunu. I proto mě zamrzely mezihry s vlastním příběhem. Jsou tři a jsou dle mého zbytečně dlouhé, byť ne nezajímavé (moment, kdy se na Adama řítí vlak, je excelentní). Někomu to jistě bude vyhovovat, mě to přijde jako naprostá bezradnost autorů.Hra působí sterilně,bez špetky emocí.Ovládání je myšoidní, načítání uložených pozic je zoufale pomalé a přimět Adama k běhu taky není bezproblémové.V podstatě to vypadá jakoby se Adam i ostatní postavy naučili chodit teprve nedávno a ještě jim chybí jistota kroku.Design úrovní je značně nevyrovnaný a toto kolísání hře ubírá na tempu .Velmi nezáživné jsou i dialogy se spoluvězni na ostrově.Hra je docela dost dlouhá,což by byl jedině klad,ale v tomto případě musím říci klasické-méně by bývalo více.Reprobates působí dost těžkopádně a tudíž se přistihnete při tom,že budete i zívat nudou.Pro mne je to nepovedená hra,která od tvůrců Posla smrti neměla spatřit světlo světa.Pokud výše napsané shrnu na závěr: hru si zahrajte a utvořte si vlastní názor.Postavit hru jen na celkem ucházející grafice je hodně málo k tomu,aby vás bavila .Já se jen těšila až návod dodělám a budu to mít za sebou.Moje hodnocení je možná až příliš kruté,ale nemohu jinak-15%
Komentář k recenzi-Standa Madukas

Na Reprobates jsem se těšil.Hra od tvůrců Posla smrti/jedna z nejlepších adventur co jsem kdy hrál/byla očekávána s velkým zájmem a i u mne tomu nebylo jinak.Po nainstalování jsem viděl celkem příjemnou grafiku,poplatnou už výše zmíněnému Poslu smrti.Ale co to?Když jsem chtěl Adama/hlavní postava celé hry/přesunout na jiné místo tak jsem měl pocit ,že hra běží ve zpomaleném režimu.Než se Adam otočil a udělal to co jsem chtěl tak i poměrně čilý důchodce s artrozou by to zvládnul rychleji a hlavně přirozeněji.Adam se totiž pohybuje jako kdyby sežral pravítko.Až ho uvidíte šplhat,chodit do schodů a nebo běhat tak budete vědět o čem mluvím.U běhu se zastavíme.Přimět Adama k rozběhnutí dá velký kus práce a tak vám nezbude než myšítkem rychle klikat a pak vystihnout okamžik ,kdy se Adam rozběhne a myšku rychle pustit.Další ranou do vazu je naklikávání správných míst.Když se totiž budete chtít přesunout na další obrazovku tak budete muset hledat správnou ikonku na přemístění.Ale to není všechno,pokud se překliknete/a to se vám stane dost často/tak vám dost záludně a nepochopitelně ubude energie.Ona sice Karin v návodu tvrdí,že to není potřeba sledovat,ale pravda to není.Když totiž nebudete mít dost energie a váš horní ukazatel bude prázdný, tak prostě nezvládnete určité úkony a tím pádem se nedostanete dál.Konkrétně třeba ve zvonici jsem s prázdným ukazatelem nedokázal odvalit kámen a stejně tak v autě na přejezdu jsem nedokázal v poslední chvilce ujet před vlakem.Takže si pořádně hlídejte jak jste na tom.Celkem zábavné jsou minihry,ale některé mi připadají pro adventuristy příliš těžké/u převráceného auta nebo oživování chlapíka na staveništi/Hra je neuvěřitelně pomalá a pokud nejste dostatečně trpělivý tak budete dost často prskat a vztekat se jak jsem to dělal já.Stále jsem přemýšlel jestli to byl opravdu úmysl autorů nekonečně hru natáhnout a tím jakoby získat body navíc.Proč ale tvůrci nezvolili dvě cesty-pro ty trpělivé a pak pro ty kteří nemají nervy na to vidět pomalého Adama jak kráčí ospalým tempem do další lokace.Proč chybí mapa k přesunu tak jak je to dnes běžné v každé hře?Příběh sice vypadá slibně,ale jeho část na ostrově,kdy se belháte od ubikace k ubikaci a zpovídáte staré i nové nájemníky je neuvěřitelně nudná.Hra dostává spád až v Adamových snech a pak na konci,kdy se dostanete z ostrova.Také se mi stalo ,že v domorodé vesnici jsem se dostal do zvláštního mimoprostoru.Konkrétně u studně jsem měl sundat lano z rumpálu,jenže když jsem pak kliknul na pohyb postavy tak ta zmizela neznámo kam a já najednou vše viděl a hrál z pohledu svých očí.Bohužel takhle nešlo pokračovat dál,takže následoval restart a znovunahrání předchozí pozice.Poté už jsem se raději tomuto místu vyhnul a lano nechal být,protože už jsem ho stejně nepotřeboval.Co tedy říci na závěr?Reprobates je pro mě zklamáním,hře chybí skoro vše co má dobrá hra obsahovat.Opravdu jsem nečekal ,že to bude až tak velké zklamání,ale nemohu než s Karin souhlasit.

Náhledy fotografií ze složky Reprobates