Resident Evil 5

18. 11. 1987

Resident Evil 5

18.11.2009 Autor recenze-Standa Madukas

Ještě než se pustím do rozboru celé hry tak je třeba říci,že PC verze je stejná jako verze konzolová.Ovládání naštěstí bylo upraveno pro klávesnici .Sice to není úplně ideální,ale i tak je to kvalitní port a pokud se dokážete přenést přes několik maličkostí/postava při střílení stojí,chodit nelze,také nejde skákat,jít do dřepu,musíte vždy přijít k místu určení a teprve když se vám objeví popisek toho co můžete udělat ,tak to teprve uděláte/,tak budete spokojeni.Páté pokračování ságy se odehrává v Africe.Hlavním hrdinou je Chris Redfield,známý z Resident Evil 1 a 2.Chris patřil k policejnímu sboru Raccoon City,který zasvětil svůj život boji proti společnosti Umbrella.Informace o výrobě smrtících virů unikly do světa,takže sdružení farmaceutických firem založilo organizaci BSAA, zaměřenou na potírání bioterorismu.Chris se k organizaci přidal a je vyslán do Afriky.Má zatknout dealera bioorganických zbraní,hned po příjezdu a seznámení s partnerkou Shevou .Jenže  dealer  se vypaří a mezi Afičany zanese nákazu podobnou té,která před pár lety postihla španělské rolníky v Resident Evil 4.Scénář tedy jede v dobře vyjetých kolejích.Resident Evil 5 je výborný akční horor ,který se kupodivu neodehrává v tmavých zákoutích,ale v subtropické Africe,za plného a ostrého světla.O to větší uznání patří autorům,že se dokázali se ctí s tímto nelehkým úkolem popasovat a vytvořit velmi kvalitní hru.Klíčovou složkou hry je atmosféra dynamické akce.Stále se něco děje ,i ve chvilkách zdánlivého klidu je cítit zvýšený adrenalin a riziko blízkého ohrožení.Jednotlivé mise se hodně liší,každá má své kouzlo a je jedno jestli se ocitnete na jezeře,v podzemním tunelu či na ropné rafinérii.Pasáž kdy prcháte na člunu od vybuchující ropné rafinerie považuji za nejkrásnější v celé hře a z akčního hlediska za jednu z nejlepších misí, co jsem kdy hrál.Ve hře jsou i adventurní prvky,není jich mnoho ale jako správné koření dokážou hru příjemně zpestřit.Třeba v chrámu,kde taháte za táhla u soch a nastavujete tajná schodiště/nebo když musíte nasměrovat správným směrem paprsky/ je vidět jednoznačná inspirace sérií Tomb Raider.Ve hře jsou i klikací pasáže,kdy musíte v rychlém sledu mačkat požadované klávesy.Většinou tento prvek ve hrách nemám moc rád,ale tady mi to navadilo.Mapu si můžete zobrazit v pravém horním rohu,je velmi  přehledná,odpadá bloudění.Spolupráce mezi Chrisem a Shevou je příkladná.Jeden druhému pomůže ,když už má jeden z nich na kahánku,nebo Chris pomůže Shevě přeskočit na druhou stranu propadlé lávky.Inteligence nepřátel je taktéž na vysoké úrovni,kryjí se,spolupracují spolu,ale jejich síla je v množství.Když se na vás valí ze všech stran ,tak je to doslova o nervy.Ve hře mimo zombie domorodců natrefíte na obří bossy,psiska,hady,krokodýly nebo pavouky.Dokonce na vás útočí i slepice.Bossové jsou většinou hodně přerostlá monstra na která platí vždy něco jiného.Závěrečný boss,respektive souboj s ním je opravdu hodně tuhá a zdlouhavá bitva.Jsou zde také skvělé vychytávky jako sestřelení sekery/oštěpu/ vržené na vás uprostřed letu nebo úžasné přechody z exteriérů do interiérů.Venku je ostré slunce a uvnitř tma,takže při vstupu do potemnělé místnosti se musíte chvíli rozkoukávat.Nebo když na jezeře střelíte na lávce do zombíka a poté se pod ním voda zbarví krví.Hra je výborná i v pasážích,kdy usednete do džípu a chopíte se rotačního kulometu nebo když se projedete na jezeře ve vznášedle.Když zabijete zombíky tak z nich většinou vypadnou peníze nebo diamanty,za které si pak můžete nakupovat nové zbraně/vybavení a hlavně vylepšovat palebnou sílu zbraní.V inventáři máte místo jen pro 9 věcí,takže musíte hodně přemýšlet co tam dát.Grafika je prvotřídní,jen těžko budu hledat srovnatelnou hru,která by oku lahodila jako právě Resident Evil 5.Vychutnával jsem si každý detail hry,vše působí fotorealisticky.Naprosto neskutečně jsou zpracovány postavy.Jak Chris tak i Sheva jsou hodně sexy a dokonalá grafika ještě vše umocňuje. Stejně tak interiéry i exteriéry jsou pastvou pro oči .Hra využívá engine MT Framework 2.0,který v ostrém denním světle dělá doslova zázraky.Animace jsou skvostné,radost pohledět a to nejen na krásnou Shevu.Povedené ozvučení celé hry, včetně hudebního doprovodu není třeba nijak zdůrazňovat,protože je to součást kvality celé hry.Dabing je také bez chybičky.Český překlad/titulky/není z nejpovedenějších,ale to podstatné se většinou dozvíte.Herní doba je zhruba 12 až 15 hodin.Resident Evil 5 je skvělá hra,která až na pár drobností aspiruje v hodnocení na maximální známku.I proto dávám 92%

Náhledy fotografií ze složky Resident Evil 5