Secret Files 2 Puritas Cordis

4. 1. 1986

Secret Files 2 Puritas Cordis

Hra byla vydána v roce 2006

4.1.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Neustále se omílá,že žánr adventur je téměř na odstřel,přesto a stále se objevují hry,které tomuto žánru ostudu nedělají,právě naopak.Trochu smutnou skutečností je ,že pomyslný prapor tohoto žánru drží Německo,respektive vývojáři her ,kteří jsou přímo z Německa nebo jsou na tento trh navázáni.Pokud jste hráli první díl,tak víte,že jsme se setkali s půvabnou Ninou Kalenkov,jejím přítelem Maxem Gruberem a s příběhem,který byl hodně zajímavý.Secret Files 2 přímo na jedničku nenavazuje i když se opět setkáme s tím,že budeme luštit starověké hádanky a puzzle,studovat dokumenty, na nich psaná proroctví a snažit se zachránit svět před fanatickou sektou,která si říká Puritas Cordis.Sekta je to veskrze moderní,žádné fanatické kázání,ale přímo akce.Nejdříve vraždy,pak totální likvidace města a pak i celého světa.Co na to říká bůh je otázka.Příběh začíná celkem nevinně,Nina se po rozchodu s Maxem rozhodla nadělit si výlet na zaoceánské výletní lodi.Jenže někteří lidé přitahují problémy jak magnet a Nina je právě tím klasickým příkladem.Na lodi se stane sled zvláštních příhod,které vyvrcholí dramatickým potopením lodi a následným útěkem v poslední chvíli z potopeného vraku.Poté se ocitneme v džungli v Indonésii,podíváme se do různých koutů Francie.Ale nebude to jen Nina kterou budeme ovládat,stejně tak si zahrajeme i za Maxe.Ten se sice objeví v Indonéské džungli s hezkou archeoložkou Sam,ale žádný románek to není.Secret Files 2 je klasickou klikací adventurou,kde vše ovládáte myšítkem,což je pro kované adventuristy dobrá zpráva,pro radikalisty,kteří čekají na nějakou inovaci je to zpráva špatná.Ovládáte jen dvě tlačítka myši. Levým chodíte a při kliknutí na aktivní místo (pokud lze věc vzít) předmět použijete. Pravým věci prozkoumáte. Mezerníkem se vám ukáží všechny aktivní body na obrazovce.Předměty v inventáři často zkombinujete nebo použijete.Inventář je v dolní část obrazovky.Hra ani o krok nevybočuje z řady,je pevně svázána pravidly žánru,což já hodnotím kladně,protože tento typ her mám rád.Co mi trochu vadí je dnes už téměř podbízivé zjednodušování hry tím,že když kliknete na mezerník,tak se vám zobrazí všechny aktivní body na obrazovce ,které je potřeba proklikat .Tím vám hra nedovolí cokoliv přehlédnout a někde zakysnout.Grafika je příjemNá ,vše je laděno do ostrých barev,takže je to i hezké pokoukání.Kombinace přerenderovaných pozadí a 3D postav do sebe výborně zapadá,nic tu nepůsobí staticky,vítr si pohrává s listím stromů,prudký déšť bičuje střechy atd.Maximální rozlišení lze nastavit na 1680x1050.Není to grafická revoluce ,v tomto žánru ani nemůže být.V podstatě statické obrázky a do nich zasazené postavičky nedovolí vytvářet nějaká kouzla.Postavy jsou velmi povedené a zvláště Nina je opravdu kost s nádhernou postavou.Jak už to ve většině adventur bývá, tak hádanky a jejich nápaditost jsou alfou a omegou úspěšnosti.I zde jsou hádanky lehké,středně těžké i ty při kterých si popřemýšlíte.Přesto hra není vysloveně těžká,má dobrou hratelnost,postupuje vpřed svižným tempem bez větších zádrhelů.Vše se vám zapisuje do deníku,takže máte stále přehled o tom v jaké fázi vyšetřování jste, a co vás asi tak čeká.Vše je proloženo nádhernými animacemi,které stojí za to zhlédnout a neodklikávat je,připravíte se tak o zajímavou podívanou.Namluvení postav je kvalitní,stejně tak jako zvuky a hudební doprovod.Secret Files 2 určitě neuspokojí hráče,kteří hledají výzvu,poprání se s hádankami.Hra je určena pro masovější základnu lidí,kteří mají tento žánr rádi.Pokud mohu srovnávat ,tak první díl byl kvalitnější a s výjimkou grafiky ve všem trumfnul dvojku.Nemohu se ubránit dojmu ,že variací na Šifru mistra Leonarda,je strašně moc a že snad každá druhá adventura omílá z různých stran Brownovu templářsko-náboženskou slepeninu.Chtělo by to už konečně něco nového,neotřelého.Dohrání se pohybuje mezi 10 až 12 hodinami,což považuji za solidní.Secret Files 2 Puritas Cordis je dobrou adventurou,která svému žánru ostudu neudělala.Dávám 80%

Náhledy fotografií ze složky Secret Files 2 Puritas Cordis