Soldier of Fortune-PayBack

15. 6. 1986

Soldier of Fortune: PayBack

8.ledna 2007 Autor recenze-Standa Madukas

Je to sice už nějaký pátek co jsem hrál předchozí dva díly Soldier of Fortune,ale pořád mám zafixováno,že to byla náramně povedená střílečka se spoustou krve a ustřelených končetin.Stejně tak si vzpomínám na hrdinu ,jmenoval se Mullins a byl to krajně nesympatický týpek s knírkem a výzorem postaršího kovboje co si libuje ve zbraních.Ale i přesto ,že jsem se s hlavním hrdinou příliš neztotožnil tak jsem byl pohlcen skvělou akcí a oba díly řadím k tomu lepšímu co jsem si kdy na počítači zahrál.Takže když se objevilo třetí pokračování tak jsem se zaradoval,že si opět zažiji to co v předchozích dílech.Trochu překvapivé bylo že tvůrcem už nebyl Raven ale slovenští Claudron.Vytvořili dobrou akční střílečku Chaser tak jsem si říkal,že to špatné snad nebude.ObrazekTak jsem hru nainstaloval a pozorně si prohlédl první video ze hry a pak i samotnou grafiku.Vůbec to nevypadalo špatně,takže jsem byl v první oťukávací fázi docela spokojený.Grafika není sice na úrovni Crysis nebo Call of Duty 4,ale to nikdo ani neočekával.Prvním překvapením bylo to, že hrdinou tentokrát není John Mullins,ale Thomas Mason,voják.Jestli je to větší sympaťák než Mullins jsem bohužel nezjistil,protože jsem ho v celé hře nikde nezahlédnul.Scénář a následná zápletka je dost banální.Vaším úkolem je chránit a dovézt na místo určení jakéhosi čínského pohlavára.Bohužel svůj úkol nesplníte a váš pohlavár je zabit.Poté už jen pátráte celou dobu po vrazích a tak cestujete po celém světě.Jednou je to Afrika,pak Pakistánsko-Afghánské hory nebo Barma.Jak je dnes tradicí tak do toho propletence vstoupí jak teroristé tak i rusky mluvící mafie.Prostě atraktivitě prostředí se meze nekladou.Bohužel těžká linearita dělá hru místy hodně nezáživnou a nezábavnou.Vše je naskriptováno,takže vás málo co nepřekvapí.V čem zachoval Claudron ducha hry je totální destrukce nepřátel.Ustřelit jde v podstatě cokoliv.Hlava,ruce ,nohy....klasika.I z toho je jasné ,že to není hra pro děti,ale znáte to......kámoš má hru,mami za chvilku přijdu....a už to mastí.Nepřátelé se chovají místy jako stádo hlupáků,naběhnou na určité místo a pak už se pohybují v předem naskriptovaném prostoru.ObrazekPostřílet je není nikterak těžké,ale bossové už vám námahu dají,protože ač jsou to normální chlapi/je tu i žena/ tak vydrží 20x víc než ostatní.Jednomu jsem střílel do hlavy snad minutu.Cákala z něj krev jak z vodotrysku,ale v pohodě to ustál!.Mapy jednotlivých levelů jsou docela zajímavé,ale spíše až ke konci hry.Zbraní je ve hře také dost,většinou klasika,takže tady mohu vyjádřit spokojenost.Pokud jste už zkušenější hráč tak vám hra zabere 8 hodin hraní což není špatné.Bohužel ve hře je opět systém ,který velmi kritizuji a to checkpointy.Sice pokračujete vždy od posledního uloženého checkpointu což hru zrychlí,ale já osobně dávám přednost klasickému uložení.Brutalita je tím co ke hře přiláká zvědavé hráče,nejspíš získá i slušný ohlas.Soldier of Fortune Payback není špatnou hrou,pokud přistoupíte na pravidla hry,že tohle není nic víc než brutálně zábavná střílečka ,tak se vám to určitě zalíbí,ale těžko se z ní stane hra na kterou budete vzpomínat i po letech.I když jsem byl z první poloviny hry poněkud zklamán tak musím objektivně říci,že jsem se dobře bavil a tak to má u hry být.Tato hra nebude měnit historii,ale své místo si nejspíše najde.Pro mne je to dobrých 60%